Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(54)
Forma i typ
Książki
(44)
Artykuły
(9)
Publikacje naukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(72)
tylko na miejscu
(26)
wypożyczone
(12)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(17)
Kielce - Czytelnia
(9)
Kielce - Multimedialny
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(4)
Busko zdrój - czytelnia
(4)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(5)
Jędrzejów - czytelnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(4)
Końskie - wypożyczalnia
(7)
Opatów - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(5)
Ostrowiec - czytelnia
(2)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(12)
Sandomierz - czytelnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(6)
Starachowice - czytelnia
(10)
Staszów - wypożyczalnia
(10)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(6)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(4)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Pisula Ewa
(3)
Grodzka Magdalena
(2)
Kossewska Joanna (1963- )
(2)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(2)
Sabik Magdalena
(2)
Szczypczyk Anna
(2)
Aldenrud Ulla
(1)
Aleksandrowicz Małgorzata
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Biadasiewicz Małgorzata
(1)
Boksa Ewa
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Błeszyński Jacek J
(1)
Błotnicka Małgorzata
(1)
Chodkowska Paulina
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Danielewicz Dorota (1964- )
(1)
Dawson Geraldine (1951- )
(1)
Delacato Carl H
(1)
Delaney Tara
(1)
Doman Glenn
(1)
Florek Anna
(1)
Gałka Urszula
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Grandin Temple
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Green Gina
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925- )
(1)
Grodzka-Gużkowska Magdalena (1925-2014)
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta pedagog
(1)
Główczak Monika
(1)
Ilstedt Stefan
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Janeczko Roman
(1)
Jargot Monika
(1)
Jutrzyna Ewelina
(1)
Jędrzejczyk Iwona
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Karpowicz Paweł (1954- )
(1)
Klimek-Lewandowska Marta
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Krzywy Andrzej muzyk (1964- )
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Lewandowska Dominika
(1)
Lewandowska Magdalena
(1)
Luce Stephen C. (1950- )
(1)
Markowska Dorota
(1)
Masiak Elżbieta
(1)
Maurice Catherine
(1)
Michalska Agata
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Młyńczyk Przemek
(1)
Nordoff Paul (1909-1977)
(1)
Notbohm Ellen
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Owsiak Anna
(1)
Perzanowski Tadeusz
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Prędka-Pawlun Ewelina
(1)
Pęczkowska Ewa
(1)
Robbins Clive
(1)
Rogers Sally J
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Skibska Joanna
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Vismara Laurie A
(1)
Waclaw Wanda
(1)
Walczowska-Dutka Maria
(1)
Ławicka Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(49)
nieznany (pol)
(5)
Język
polski
(54)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(54)
Autyzm
(31)
Rodzina
(7)
Chorzy w rodzinie
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Dziecko
(5)
Mowa
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Muzykoterapia
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Psychoterapia
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Afazja
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Gry i zabawy
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język
(2)
Kinezyterapia
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Mózg
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Nowotwory
(2)
Padaczka
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Studium przypadku
(2)
Wolontariat
(2)
Adaptacja
(1)
Adolescencja
(1)
Affolter, Felicie
(1)
Agresja
(1)
Akceptacja
(1)
Alalia
(1)
Arteterapia
(1)
Asystenci dzieci autystycznych
(1)
Bajka terapeutyczna
(1)
Białaczka
(1)
Biblioterapia
(1)
Bobkowicz-Lewartowska, Lucyna
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dysartria
(1)
Dysfagia
(1)
Dyslalia
(1)
Dysleksja
(1)
Dyzartria
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko autystyczne w rodzinie
(1)
Dziecko chore na białaczkę
(1)
Dziecko chore na nowotwory
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z SMA zob. też Dziecko z rdzeniowym zanikiem mięśni
(1)
Dziecko z Zespołem Downa
(1)
Dziecko z Zespołem Pataua
(1)
Dziecko z chorobą Werdniga-Hoffmana
(1)
Dziecko z chorobą von Recklinghausena
(1)
Dziecko z hipotonią posturalna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną
(1)
Dziecko z rdzeniowym zanikiem mięśni
(1)
Dziecko z tracheostomią
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem chromosomowym
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekskluzja
(1)
Fizyka
(1)
Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gunzburg, H. C.
(1)
Głos
(1)
Głusi w rodzinie
(1)
Hess, Peter
(1)
Hipoterapia
(1)
Hipotonia
(1)
Inkluzja
(1)
Integracja
(1)
Języki obce
(1)
Klasa integracyjna
(1)
Knill, Christopher
(1)
Knill, Marian
(1)
Kombinezon TheraTogs
(1)
Komunikacja terapeutyczna
(1)
Temat: dzieło
Anioł poważny i niepoważne pytania
(1)
Bliscy i obcy
(1)
Do moich uczniów pytania
(1)
Niewidoma dziewczynka pytania
(1)
Nowe patyki i patyczki
(1)
O maluchach
(1)
Stale w kratkę
(1)
Stuknąć w kamień
(1)
Uciekam
(1)
Urodzony dezerter
(1)
Zeszyt w kratkę
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Małogoszcz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Dzienniki
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(4)
Psychologia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia strony 109-113.
Dzieciom z niepełnosprawnościami należy poświęcić odpowiednią ilość uwagi i zadbać o właściwą opiekę nad nimi. Dzięki temu komfort ich życia będzie znacznie wyższy. Książka "Uczę się poprzez ruch. Program terapii dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną" autorstwa Doroty Markowskiej i Marii Kuleczki-Raszewskiej jest publikacją stworzoną dla nauczycieli i terapeutów, którzy do problemu każdego dziecka chcą podchodzić indywidualnie. Przedstawiony w książce program opiera się na zestawie ćwiczeń i zabaw terapeutycznych, których celem jest usprawnienie funkcjonowania dziecka w zakresie funkcji ruchowych i percepcji. Autorki wykorzystują teorię integracji sensorycznej (SI), która rozwija procesy poznawcze oraz stymuluje procesy sensomotoryczne. Mnogość proponowanych zadań daje czytelnikom możliwość wyboru tych, które będą najlepsze pod kątem indywidualnych potrzeb danego dziecka. W przypadku dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną bardzo ważne jest uwzględnienie rodzaju i stopnia nasilenia problemu podczas wybierania ćwiczeń, by były one jak najbardziej efektywne. O książce "Uczę się poprzez ruch" to bogaty w ćwiczenia i zabawy terapeutyczne program mający na celu poprawę funkcjonowania dziecka w obszarze funkcji ruchowych oraz percepcji. Stymulacja procesów sensomotorycznych została przedstawiona tu zgodnie z założeniami teorii integracji sensorycznej (SI) i dodatkowo przyczynia się do usprawniania procesów poznawczych. Zaproponowane przez autorki zadania dają nauczycielowi czy terapeucie swobodę wyboru i umożliwiają dostosowanie się do potrzeb każdego dziecka. Magdalena Charbicka, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej II stopnia O autorkach Dorota Markowska jest pedagogiem szkolnym i wczesnoszkolnym, oligofrenopedagogiem, terapeutą wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji, terapeutą SI, psychomotoryki według Procus i Block. Maria Kuleczka-Raszewska jest doktorem nauk o kulturze fizycznej i doświadczoną terapeutką, a także autorką poradników dla osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi i autystycznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 251442/czyt.61 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45731 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 40597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48838 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41626 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 27798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyd. 1. pt.: Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem : teoria, metodyka, przykłady.
Bibliogr. przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 259372 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 259371/ czyt. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38754 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Najnowsze badania pokazują, że rodzice mogą odgrywać ogromną rolę w pomaganiu małym dzieciom i przedszkolakom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) w nawiązywaniu kontaktów z innymi i wykorzystywaniu ich potencjału. Ten zachęcający przewodnik od twórców przełomowego programu wczesnej interwencji zawiera wykonalne, praktyczne strategie, które możesz stosować na co dzień. Prawie wszystkie małe dzieci – w tym te z ASD – mają niesamowitą zdolność uczenia się. Doktorzy Sally Rogers, Geraldine Dawson i Laurie Vismara sprawiają, że przekształcenie codziennych czynności, takich jak śniadanie lub kąpiel, w zabawne i satysfakcjonujące doświadczenia edukacyjne, które koncentrują się na kluczowych umiejętnościach rozwojowych, jest zaskakująco proste. Żywe przykłady ilustrują sprawdzone techniki promowania zabawy, języka i zaangażowania. Zacznij wcześnie i daj swojemu dziecku narzędzia do odkrywania i cieszenia się światem.
Dr Sally J. Rogers wykłada psychiatrię w MIND Institute przy Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis. Jest badaczką autyzmu znaną przede wszystkim ze swej pionierskiej pracy poświęconej wczesnej pomocy dla dzieci przedszkolnych; zajmuje się także zagadnieniami deficytów w zakresie naśladownictwa, interwencji rodzinnych i autyzmu dziecięcego. Wraz z Geraldine Dawson i koleżankami opracowała ESDM.
Dr Geraldine Dawson jest zastępcą dyrektora ds. naukowych w organizacji Autism Speaks, a ponadto wykładowcą psychiatrii na Uniwersytecie Północnej Karoliny w Chapel Hill. Była dyrektorem i założycielem renomowanego Ośrodka Autyzmu przy Uniwersytecie Waszyngtońskim (University of Washington Autism Center). Jest znanym na świecie specjalistą w dziedzinie autyzmu; zajmuje się przede wszystkim jego wczesną diagnostyką i interwencją, neuroobrazowaniem i badaniami genetycznymi. Dr Dawson z wielkim zaangażowaniem wspiera rodziny dzieci dotkniętych autyzmem.
Dr Laurie A. Vismara, dyplomowana badaczka zachowań, specjalizuje się w badaniach klinicznych. Pracuje w MIND Institute przy Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis. W swojej pracy badawczej skupia się głównie na rozwijaniu innowacyjnych metod nauczania terapeutów i rodziców technik wczesnej interwencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 256093, 256092 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 254995/czyt.61 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52021 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49585 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41446 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 232211, 232022 (2 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S/172 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41105 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36499 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23023 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera także przedr. tekstu Karty Praw Osób Autystycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29454 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47301 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24600 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 26325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inne Niż Inni.)
Oryg. : "The ultimate stranger : the autistic child" 1974.
Bibliogr. s. 221-226.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34558 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 3-7 : Wprowadzenie w problematykę kształcenia dzieci w zakładach leczniczych / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 10-18 : Cele i zadania szkoły podstawowej w placówce leczniczo-wychowawczej, jej założenia programowo-społeczne i terapeutyczno-rewalidacyjne / Franciszek Jarosz.
Zawiera: S. 19-47 : Nauczanie czynnościowe i kształcenie wielostronne podstawą organizacji czynności dydaktyczno-wychowawczych w szkole terapeutycznej / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 48-86 : Proces kształcenia specjalnego w zakładach leczniczych i jego organizacja / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 87-97 : Nauczanie indywidualne dzieci niepełnosprawnych / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 100-116 : Niektóre problemy psychopedagogiczne i formy pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym w wieku przedszkolnym / Jadwiga Bogucka.
Zawiera: S. 117-129 : Problemy wychowawcze w pracy z sześcioletnim dzieckiem niepełnosprawnym w przedszkolu / Urszula Misztal, Janina Zaleska.
Zawiera: S. 130-172 : Czynnościowe nauczanie języka polskiego / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 173-200 : Nauczanie matematyki w szkole szpitalnej w klasach I-III / Krystyna Bakoń.
Zawiera: S. 201-232 : Realizacja przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze w warunkach szkoły terapeutycznej / Genowefa Kufit.
Zawiera: S. 233-255 : Uwagi medyczne do przedmiotu praca-technika / Jadwiga Sielczak.
Zawiera: S. 256-274 : Niektóre problemy nauczania muzyki w klasach I-III / Danuta Wasilewska.
Zawiera: S. 275-295 : Kształcenie plastyczne dzieci i młodzieży w zakładach leczniczych / Lidia Chmielewska, Andrzej Pełzowski.
Zawiera: S. 296-322 : Wychowanie fizyczne dzieci niepełnosprawnych ruchowo / Edward Jędruch.
Zawiera: S. 323-334 : Fiszki dydaktyczne i karty pracy ucznia w szkołach terapeutycznych / Roman Janeczko.
Zawiera: S. 355-360 : Zespoły dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci z trudnościami w nauce / Barbara Zakrzewska.
Zawiera: S. 361-368 : Niektóre związki zajęć pozalekcyjnych z zagadnieniami dydaktycznymi szkoły podstawowej sanatoryjnej / Władysław Jaszczyszyn.
Zawiera: S. 370-383 : Usprawnianie dziecka autystycznego w szkole / Tadeusz Gałkowski.
Zawiera: S. 384-402 : Postępowanie pedagogiczne z dzieckiem wykazującym zaburzenia nerwicowe / Maria Boratyńska-Dąbrowska.
Zawiera: S. 403-414 : Nauczyciel wobec dziecka z zespołem psychoorganicznym / Maria Boratyńska-Dąbrowska.
Zawiera: S. 415-422 : Postępowanie pedagogiczne wobec dzieci z rozpoznaniem schizofrenii / Maria Boratyńska-Dąbrowska.
Zawiera: S. 423-435 : Orientacja szkolna i zawodowa dzieci niepełnosprawnych / Irena Janowska, Jadwiga Smoleńska.
Cele i zadania kształcenia i wychowania w szkołach podstawowych specjalnych. Swoistości celów kształcenia i wychowania w szkołach podstawowych specjalnych dla dzieci przewlekle chorych i kalekich w placówkach leczniczo-wychowawczych. Założenia programowo-społeczne i terapeutyczno-rewalidacyjne szkoły podstawowej specjalnej w placówce leczniczo-wychowawczej.
Mechanizmy rozwoju czynności dziecka. Nauczanie i podstawowe założenia nauczania czynnościowego. Struktura lekcji w nauczaniu czynnościowym. Metody w nauczaniu czynnościowym. Czynnościowy sposób formułowania tematów lekcyjnych. Integracja w nauczaniu początkowym. Podstawowe problemy wielostronnego kształcenia dzieci i młodzieży w zakładach leczniczych. Strategie kształcenia.
Pojęcie procesu i celów kształcenia specjalnego. Zasady kształcenia specjalnego. Kryteria doboru metod, środków i modyfikacji treści kształcenia. Organizacyjne formy nauczania. Aspekty terapeutyczno-rewalidacyjne lekcji. Formy organizacji pracy uczniów podczas lekcji i ich rodzaje. Modele lekcji w szkole terapeutycznej. Model lekcji problemowej monotematycznej. Praca w systemie klas łączonych. Praca w zespołach wieloklasowych.
Pojęcie i kryteria kwalifikacji dzieci niepełnosprawnych do nauczania indywidualnego. Pozytywne i negatywne aspekty nauczania indywidualnego. Organizacja, metody i środki nauczania indywidualnego.
Pojęcie mózgowego porażenia dziecięcego. Charakterystyka psychologiczna dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym. Rozwój umysłowy dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Analiza i synteza słuchowa. Rozwój emocjonalno-społeczny. Ćwiczenia z zakresu schematu ciała. Psychoterapeutyczna metoda uświadamiania schematu własnego ciała i orientacja w przestrzeni dla dzieci powyżej 4 roku życia.
Udział przedszkola w kształtowaniu dojrzałości szkolnej dziecka sześcioletniego. Muzykoterapia. Współpraca przedszkola ze środowiskiem szpitala i rodziną dziecka. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej. Metody pracy wychowawczo-dydaktycznej.
Ogólna charakterystyka procesu czytania i pisania. Pismo i pisanie. Nauka czytania w przedszkolu. Elementarna nauka czytania w przedszkolu. Gotowość do pisania u dziecka sześcioletniego. Treści kształcenia w nauczaniu języka polskiego klas I-III. Nauka czytania i pisania w okresie elementarzowym. Ćwiczenia w czytaniu. Ćwiczenia w opracowywaniu tekstów. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu. Wartości terapeutyczno-rewalidacyjne utworów literackich i czytelnictwa dziecka niepełnosprawnego. Niektóre trudności w czytaniu i pisaniu dzieci chorych.
Podstawowe treści nauczania matematyki w klasach I-III. Analiza jednostek metodycznych z poszczególnych działów programu nauczania matematyki. Organizacja pracy nauczyciela w szkole szpitalnej.
Założenia programowe przedmiotu środowisko społeczno-przyrodnicze. Analiza celów kształcenia i wychowania. Kształtowanie wyobrażeń. Kształtowanie pojęć. Odkrywanie związków i stosunków występujacych w przyrodzie i środowisku społecznym. Nabywanie umiejętności. Kształtowanie stosunku uczniów do rzeczywistości społecznej i przyrodniczej. Kontaktowanie uczniów ze środowiskiem. Przykład lekcji zaplanowanej według strategii "P": zależności pokarmowe w lesie.
Rola przedmiotu praca-technika w nauczaniu początkowym i w terapii zajęciowej. Realizacja treści programowych. Elementy orientacji zawodowej. Przygotowanie się nauczyciela do pracy dydaktycznej i wychowawczej. Ocena pracy ucznia.
Formy i sposoby nauczania muzyki. Przykłady ćwiczeń oddechowych. Przykłady ćwiczeń inhibicyjno-incytacyjnych. Organizacja procesu nauczania. Ocena pracy ucznia.
Cele kształcenia plastycznego. Uwarunkowania twórczej działności plastycznej ucznia. Techniczne warunki pracy. Realizacja programu. Wyniki i wymagania. Nauczyciel jako organizator procesu dydaktyczno-wychowawczego.
O powinnościach nauczyciela wychowania fizycznego. Uwagi metodyczno-organizacyjne. Organizacja i formy realizacji wychowania fizycznego. Zajęcia lekcyjne. Usprawnianie ruchowe. Zajęcia pozalekcyjne. Wartości rewalidacyjne imprez sportowych i niektórych form ruchu.
Pojęcie fiszki, jej założenia jako środka dydaktycznego. Budowa i rodzaje fiszek dydaktycznych. Zalety i wady fiszek dydaktycznych. Dydaktyczna karta pracy ucznia. Ogólna budowa karty pracy.
Przyczyny, terminologia, definicje, symptimy, kategorie błędów dysleksji. Teoretyczne4 założenia procesu reedukacji.
Integracja celów terapeutyczno-wychowawczych z zadaniami dydaktycznymi. Funkcja kształcąca wolnego czasu pacjenta w wieku szkolnym. Wartości kształcące zajęć pozalekcyjnych - zabawy i gry dydaktyczne. Walory poznawcze i kształcące spacerów i wycieczek.
Zaburzenia emocjonalne u dzieci. Zaburzenia psychiczne u dzieci.
Charakterystyka zaburzeń autystycznych.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261353, 261052 (2 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27773 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52470 (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
Krótkie filmy przedstawiające sposoby dostosowania osób chorych, niepełnosprawnych do życia w społeczności i organizacje, które je wspomagają:1. 1. Przeszczepy narządów u dzieci; 2. Autyzm (Fundacja SYNAPSIS); 3. Padaczka; 4. Osoby niepełnosprawne intelektualnie (Fundacja "Pomocna Dłoń"); 5. Uszkodzenie rdzenia kręgowego (stymulatory); 6. Hipoterapia; 7. Rdzeniowy zanik mięśni (Koło Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych); 8. Stres w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Tvid 650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 7.)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Bariery w rehabilitacji społecznej i zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - wybrane konteksty Anna Nowak.
Zawiera: Osoby niepełnosprawne a wykluczenie społeczne - bariery dostępu do edukacji i zatrudnienia.
Zawiera: Kształtowanie agresji u osób niepełnosprawnych społecznie w kierunku zachowań prospołecznych Andrzej Bałandynowicz.
Zawiera: Godność pacjenta w przypadku braku jego zgody na przeprowadzenie zabiegu medycznego Michał Niesporek.
Zawiera: Pełnia praw obywatelskich osoby z niepełnosprawnościami w Kanadzie / Małgorzata Gil.
Zawiera: Poprawna integracja sensoryczna to większe mozliwości edukacyjne ucznia / Jerzy Rottermund.
Zawiera: "Edukacja przez ruch" - system wspierający edukację dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Buchnat.
Zawiera: Stymulowanie rozwoju dziecka niepełnosprawnego we współczesnej edukacji / Małgorzata Zalewska-Bujak.
Zawiera: Nie bójmy się gry komputerowej / Bolesław Kasza.
Zawiera: Psychoseksualne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną / Anna Dolczewska-Samela.
Zawiera: Obecne podejście do seksualności i więzi partnerskich osób w głębszym stopniu niepełnosprawnych intelektualnie na Słowacji / Stanislava Mandzakova, Ladislav Hornak.
Zawiera: Ankiety dotyczące wychowania do życia w rodzinie osób z upośledzeniem umysłowym na Słowacji / Stanislava Mandzakova.
Zawiera: Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci autystycznych raport z badań / Irena Polewczyk
Zawiera: Metafizyczny wymiar procesu budowania kompetencji lingwistycznej - preliminaria / Mirosław Michalik.
Zawiera: Świadomość fonematyczna uczniów z uposledzeniem umysłowym / Eva Zezulkova.
Zawiera: W świecie lęków, obaw i niepewności..., czyli czego obawiają się nauczyciele w kontaktach z uczniem przewlekle chorym / Krystyna Moczia, Joanna Godawa.
Wstęp także ang.
Książka
W koszyku
Terapia interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod redakcją naukową Joanny Skibskiej. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Impuls, 2020. - 273 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Terapia interdyscyplinarna to profesjonalne, wielospecjalistyczne, zamierzone i ustrukturyzowane czynności służące wsparciu i stymulowaniu dziecka – ma ona poprawić jakość jego funkcjonowania w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Oznacza szereg działań pomocowych, których zamiarem jest holistyczne wspomaganie dziecka, by przekształceniom uległ obraz jego własnej osoby i w autonomiczny sposób mogło ono funkcjonować w przestrzeni życiowej. By ważniejsze stały się […] cechy i umiejętności, dzięki którym jednostka zacznie odnosić sukcesy i zostanie zaakceptowana przez społeczeństwo […], by miała ona szansę modyfikacji wartości, tak by były one dostosowane do ograniczeń i predyspozycji, umożliwiały realizowanie się, opanowywanie zastępczych i nowych schematów funkcjonowania oraz rozwijanie umiejętności na miarę swoich możliwości. By podejmowane działania umacniały wewnętrzny potencjał dziecka, z uwzględnieniem wszystkich jego składowych – metazasobów (poczucia bycia zrozumianym, zaradności i sensowności) oraz zasobów szczegółowych (poznawczych, instrumentalnych, neotycznych), co w aspekcie społecznym ma największe znaczenie, prowadzi bowiem do kształtowania relacji opartych na wzajemności i poszanowaniu indywidualności jednostki. To kompleksowe „interdyscyplinarne zaopatrzenie” dziecka powinno także oznaczać ukierunkowanie działań terapeutycznych na jego rozwój oraz korzystanie z takich strategii i w taki sposób, aby priorytetowe stały się dobro i perspektywiczność jego zamierzeń. W monografii wyodrębniono trzy części poświęcone wybranym zagadnieniom terapii interdyscyplinarnej, które odnoszą się do holistycznego i wielokierunkowego wsparcia dziecka. Pierwsza, zatytułowana Podstawy terapii interdyscyplinarnej, opisuje fundamenty tego rodzaju terapii, na którą składają się terapie: pedagogiczna, psychopedagogiczna oraz medyczna – neurologiczna i psychiatryczna. Część druga, Terapia funkcji podstawowych. Wybrane problemy, porusza kwestie dotyczące wieloaspektowego wsparcia i stymulacji funkcji podstawowych. Część trzecia, Terapia zaburzeń rozwojowych. Wybrane zagadnienia, przedstawia działania terapeutyczne zorientowane na pomoc dziecku o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwojowo-poznawczych.
Książka jest skierowana do szerokiego grona czytelników związanych ze środowiskiem naukowym oraz z praktyką pedagogiczną – nauczycieli i specjalistów zajmujących się terapią dziecka, studentów kierunków pedagogicznych, którzy są zainteresowani problematyką interdyscyplinarnej terapii, oraz rodziców dzieci wymagających kompleksowego wsparcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33222 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28954 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 242390 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40271 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40772 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29830 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46096 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49585 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 44438 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38444 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25275 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27927 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Na s. tyt.: "Książka z płytą DVD zawierającą 50 krótkich filmów ilustrujących różnorodność możliwości zastosowania muzykoterapii kreacyjnej w praktyce".
Na etykiecie płyty DVD: Działania muzyczne w interakcji terapeutycznej.
Zawiera: Wrzesień 1959-czerwiec 1960 Placówka opiekuńczo-wychowawcza w Sunfield, Clent, Stourbridge, Worcestershire: I. Rozpoczecie pracy; Czerwiec-listopad 1960 Podróż do Europy; II. Prowadzenie badań na większą skalę Luty-lipiec 1961, Szkoły Specjalne Devereux w Devon w Pensylwanii; III. Zarys nowej metody muzykoterapii, Wrzesień 1961-marzec 1962, Instytut Logopedii w Wichita w Kansas. IV. Muzykoterapia indywidualna - różne rodzaje muzycznych wypowiedzi dzieci; V. Elementarna praca z grupą - sprawozdania; VI. "Pif-Paf-Poltrie" - gra słowno-muzyczna jako terapia, Maj 1962-maj 1967, Program muzykoterapii dla dzieci psychotycznych poniżej siódmego roku życia (Narodowy Instytut Zdrowia Psychicznego, grant numer OM-982), Oddział Opieki Dziennej, Klinika Psychiatrii Dziecięcej, Akademia Medyczna, Uniwersytet w Pensylwanii. VII. Wpływ muzykoterapii na rozwój osobowości dzieci autystycznych, Listopad 1962-marzec 1967 Filadelfijski Okręg Szkolny, Komisja Edukacji Publicznej; VIII. Grupowe zajęcia muzyczne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym; IX. Podstawowe zagadnienia dotyczące muzykoterapii grupowej; X. Epilog. Do muzyków terapeutów.
Zawiera: Aneks I. Muzykoterapia indywidualna.
Zawiera: Aneks II. Muzykoterapia grupowa.
Zawiera: Aneks III. Clive Robbins, Muzykoterapia kreacyjna - zastosowanie praktyczne.
Publikacja jest zbiorem refleksji autobiograficznych oraz sprawozdań z działań autorów prowadzonych we wczesnym okresie ewolucji ich wspólnego dzieła. Książka w skondensowanej, klarownej formie prezentuje wszystkie doświadczenia autorów, poparte studium przypadków, bądź opisami sesji zbiorowych.
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku.)
Bibliogr. s. 444-496. Indeksy.
Zawiera: S. 23-35 : Biologiczne podstawy mowy / Andrzej Obrębowski.
Zawiera: S. 36-46 : Medyczne źródła logopedii - foniatria i podstawy audiologii / Bożena Wiskirska-Woźnica.
Zawiera: S. 47-61 : Rozwój języka i jego funkcji w życiu płodowym / Elżbieta Ronin-Walknowska.
Zawiera: S. 62-67 : Wpływ stanów chorobowych u noworodka na rozwój mowy / Iwona Domżalska-Popadiuk.
Zawiera: S. 68-82 : Neurologiczne podstawy zaburzeń mowy u dzieci / Ewa Pilarska.
Zawiera: S. 83-103 : Zaburzenia mowy u dzieci z wadami genetycznymi / Jolanta Wierzba.
Zawiera: S. 104-140 : Anatomia i fizjologia obwodowego i ośrodkowego narządu mowy. Patofizjologia narządu mowy / Jerzy Kuczkowski.
Zawiera: S. 141-166 : Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii układu stomatognatycznego. Układ stomatognatyczny a artykulacja / Beata Siebert, Barbara Kamińska.
Zawiera: S. 167-175 : Logopedyczne aspekty przerostu pierścienia chłonnego gardła / Jerzy Kuczkowski.
Zawiera: S. 176-185 : Zaburzenia mowy w dysgrafii / Waldemar Narozny, Marta Szmaj.
Zawiera: S. 186-211 : Ankyloglosja jako przyczyna artykulacyjnych trudności / Barbara Ostapiuk.
Zawiera: S. 212-226 : Choroby nowotworowe głowy i szyi a zaburzenia mowy / Krystyna Serkies.
Zawiera: S. 227-239 : Rehabilitacja głosu i mowy po operacjach krtani / Anna Sinkiewicz, Hanna Mackiewicz-Nertowicz.
Zawiera: S. 240-262 : Anatomiczno-czynnościowe uwarunkowania mowy rozszczepowej / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Zawiera: S. 263-285 : Biologiczne podłoże zaburzeń mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Katarzyna Kaczorowska-Bray.
Zawiera: S. 286-310 : Biologiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy w mózgowym porażeniu dziecięcym / Mirosław Michalik.
Zawiera: S. 311-330 : Biologiczne uwarunkowania rozwoju komunikacji - mowy i języka z całościowymi zaburzeniami w rozwoju: autyzmem i zespołem ze spektrum autyzmu / Jacek J. Błeszyński.
Zawiera: S. 331-358 : Rozwój mowy dziecka w świetle teratogennego wpływu alkoholu na jego rozwój pre- i postnatalny / Halina Pawłowska-Jaroń.
Zawiera: S. 359-409 : Nerobiologiczne podstawy mowy / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 410-428 : Zaburzenia mowy związane z wiekiem / Waldemar Tłokiński, Henryk Olszewski.
Zawiera: S. 429-443 : Specyficzne właściwości posługiwania się językiem przez osoby w wieku senioralnym / Maria Kielar-Turska, Karolina Byczewska-Konieczny.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-16 : Działalność Polskiego Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach / Iwona Godek.
Zawiera: S. 17-25 : Znaczenie wolontariuszy w realizacji projektu "Nie jestem sam" - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" / Mariola Kosiór.
Zawiera: S. 27-37 : Organizacja i zadania Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego PSOUU Koło w Kielcach / Justyna Piątkowska.
Zawiera: S. 41-54 : Rodzeństwo osób niepełnosprawnych - zaniedbany profil rehabilitacji psychopedagogicznej / Joanna Konarska.
Zawiera: S. 55-66 : Inteligencja emocjonalna i umięjetności asertywne oligofrenopedagogów a jakość ich komunikacji z rodzicami dzieci niepełnosprawnych / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 67-75 : Program "Kielce - znam swoje miasto" jako psychoedukacyjna propozycja pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzeżoną / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 79-84 : Sialidoza - doniesienia wstępne. Studium przypadku / Beata Szczepanowska-Wołowiec, Justyna Pogorzelska, Agata Michalska.
Zawiera: S. 85-101 : Diagnoza i terapia dzieci z rzadkimi zespołami chromosowymi oraz opieka nad nimi - wybrane aspekty (Przyjęcie diagnozy, Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka z rzadkim zespołem genetycznym, Formy działań wspomagających rozwój dziecka, Specyfika opieki nad dzieckiem z rzadkim zespołem genetycznym) / Urszula Klajmon-Lech.
Zawiera: S. 103-117 : Wpływ widzialnego światła spolaryzowanego i koloroterapii na funkcjonowanie dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną / Jolanta Dudek, Agata Michalska, Alojzy Brol.
Zawiera: S. 119-128 : Kombinezon theratogs a stabilność posturalna pacjentów z centralną hipotonią. Doniesienia wstępne / Agata Michalska, Jolanta Dudek, Michał Linowski, Anna Tarasow-Zych.
Zawiera: S. 129-133 : Stymulacja bazalna (od podstaw) - koncept profesora Fröhlicha / Paweł Wiktor.
Zawiera: S. 137-146 : Metody i zasady terapii mowy osób niepełnosprawnych intelektualnie - wskazówki praktyczne / Magdalena Łabędzka-Piróg.
Zawiera: S. 147-172 : Zabawa symboliczna w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci ze sprzężonymi upośledzeniami / Elżbieta Maria Minczakiewicz.
Zawiera: S. 173-183 : Oddziaływanie za pośrednictwem sztuki jako forma wspomagania rozwoju dzieci z dysfunkcjami narządu ruchu w wieku wczesnoszkolnym / Anna Stawecka.
Zawiera: S. 185-198 : Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - perspektywa logopedyczna / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 199-205 : Dyslalia, alalia, opóźniony rozwój mowy i dysartria - diagnoza różnicowa / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 209-221 : Możliwości funkcjonalne w zakresie komunikacji dziecka z rdzeniowym zanikiem mięśni typ SMA I. Spojrzenie terapeuty NDT-BOBATH / Katarzyna Padula.
Zawiera: S. 223-245 : Dziecko głuchoniewidome z niepełnosprawnością ruchową oraz intelektualną głębokiego stopnia - wybrane formy terapii wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej / Małgorzata Nawrocka.
Zawiera: S. 247-253 : "Twoja kolej, Ala". O początkach pracy w zakresie AAC z dziewczynką z Zespołem Downa / Edyta Cisło.
Zawiera: S.255-262 : Analiza funkcjonowania dziecka z Zespołem Pataua (studium przypadku) / Aleksandra Baran, Aneta Szewczyk.
Zawiera: S. 263-286 : Komunikacja językowa u dziecka z chorobą von Recklinghausena (studium przypadku) / Agata Bożek.
Zawiera: S. 287-298 : Terapia Weroniki - dziewczynki z tracheostomią - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Zawiera: S.299-314 : Terapia Weroniki - dziewczynki po rekonstrukcji krtani - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Historia PSOUU Koło w Kielcach. Formy działalności PSOUU. Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy (OREW) jako placówka zapewniająca kompleksową edukację, rehabilitację i opiekę swoim wychowankom - cele i zadania placówki, ogólna charakterystyka ośrodka, organizacja i formy pracy w ośrodku (baza lokalowa, sale terapeutyczne, wyposażenie pomieszczeń), plan i przebieg zajęć, uczniowie i kadra pracownicza.
Ocena poziomu inteligencji emocjonalnej, asertywności oraz zdolności komunikacyjnych oligofrenopedagogów - badania z wykorzystaniem Kwestionariusza Inteligencji Emocjonalnej (INTE), "Mapy asertywności", testu oceny zdolności komunikacyjnych.
Program autorski "Kielce - znam swoje miasto", realizowany przez OREW w Kielcach. Cele programu: wspomaganie rozwoju ucznia w ujęciu holistycznym, rozwijanie umiejętności poznawczych i społecznych, poszerzanie zasobu wiadomości, kształtowanie i rozwijanie osobowości ucznia ze sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi.
Studium przypadku kobiety z rozpoznana SIALIDOZĄ.
Wyniki badań retrospektywnych przeprowadzonych metodą wywiadu z rodzicami lub opiekunami dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i autyzmem. Dzieci objęte badaniami korzystały z koloroterapii w warunkach domowych. W załączniku wzór ankiety.
Celem badań przeprowadzonych przez zespół była ocena efektów terapeutycznych wynikających ze stosowania u dzieci z hipotonią posturalną kombinezonu TheraTogs.
Metody i zasady terapii mowy dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. Schemat (metody) badania logopedycznego. Klasyfikacje metod terapii logopedycznej. Przedstawiono wnioski z badania logopedycznego przeprowadzonego wśród uczniów klas I-VI szkoły podstawowej w Małogoszczu.
Założenia teoretyczne i pragmatyczne podstawy rozwoju zabawy symbolicznej. Dialog matki z dzieckiem źródłem doznań inspirujących rozwój zabawy symbolicznej. Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka. Obiekt przejściowy i jego funkcja w zabawie dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju. zabawa symboliczna forma dialogu dziecka z otoczeniem. Poznawczo-komunikacyjny aspekt rozwoju zabawy symbolicznej.
Wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - wyjaśnienia terminologiczne, Wczesna interwencja terapeutyczna, wczesne wspomaganie rozwoju - integracja oddziaływań stymulujących rozwój dziecka, wczesna terapia logopedyczna - warunek efektywnej pomocy, specyfika diagnozy i terapii logopedycznej dziecka z Zespołem Downa, rodzice - ważne ogniwo w procesie terapeutycznym
Co to jest SMA (Spinal Muscular Atrophy)? Wprowadzenie celów terapii jako odpowiedź na zagadnienia kluczowe. Koncepcja NDT-Bobath. Charakterystyka dziewczynki - typ SMA I, choroba Werdniga-Hoffmana: funkcjonowanie dziecka w środowisku domowym, pozycjonowanie dziewczynki, komunikacja alternatywna, kolejność postępowania, wyznaczanie celów. Aktywności podejmowane przez dziecko po wprowadzeniu modyfikacji według koncepcji NDT-Bobath oraz komunikacji alternatywnej.
Przedstawiono sylwetkę 10-letniej dziewczynki głuchoniewidomej, z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim i mózgowym porażeniem dziecięcym. Metody wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej: masaż, masaż Shantal, metoda stymulacji bazalnej Fröhlicha, stymulacja poprzez doświadczanie ruchu, metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, , stymulacja polisensoryczna, zabawy tworzywami bezkształtnymi, zabawy paluszkowe, Szczoteczkowanie, metody relaksacyjne, relaksacja według Wintreberta.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera: S. 19-35 : Nauczyciel w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE w świetle literatury zagadnienia; Diagnoza pedagogiczna uczniów z SPE; Nauczyciel - czynnikiem warunkującym właściwą pracę z dziećmi o SPE; Formy pomocy uczniom z SPE) / Marianna Styczyńska.
Zawiera: S. 37-58 : Rozwój integralny ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych w warunkach szkoły integracyjnej (Odpowiedzialna edukacja integracyjna jako warunek integralnego rozwoju uczniów; Rzeczywistość polskiej integracji - dane za rok szkolny 2009/2010) / Danuta Apanel.
Zawiera: S. 85-110 : Funkcje instytucji edukacyjnych w procesie integracji społecznej (Przemiany w polityce oświatowej w Europie w XX wieku; Założenia badań własnych; Realizacja reformy w kilku odsłonach; Jedno przedszkole - różne dzieci; Różne dzieci - jedno społeczeństwo. Perspektywa transmisji wzorów kultury jako mechanizmu integracji społecznej; Ekonomizacja życia i zadania edukacji przedszkolnej) / Hanna Żuraw.
Zawiera: S. 111-134 : Edukacja międzykulturowa a społeczny rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (Edukacja międzykulturowa; Cele edukacji wielokulturowej; Kultura i edukacja jako elementy edukacji międzykulturowej; Funkcje edukacji; Filary kształcenia najważniejsze z punktu widzenia edukacji międzykylturowej; Metody kształcenia wykorzystywane w edukacji międzykulturowej; Reguły edukacji międzykulturowej) / Paweł Garbuzik.
Zawiera: S. 135-154 : Bilingwizm i wielokulturowość uczniów w polskich szkołach. dziecko ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, zróżnicowanymi pod względem kulturowym i językowym (Uczniowie z SPE; Funkcje i kompetencje językowe; Wpływ dwujęzyczności na rozwój funkcji poznawczych dziecka) / Anna Brudniak.
Zawiera: S. 155-175 : Rodzina z dzieckiem autystycznym - analiza problemu w kontekście zmian systemowych (Zmiany statystyczne; Inkluzja/ekskluzja jako dostrzeganie mniejszości społecznej - szersze przedstawienie problemu osób niepełnosprawnych; Inkluzja/Ekskluzja w naukach pedagogicznych; Rodzina z dzieckiem autystycznym; Zmiany zachodzące w systemie pedagogiki specjalnej i tworzenie się nowego spojrzenia na miejsce osoby niepełnosprawnej w społeczeństwie - w systemie edukacyjnym) / Jacek J. Błeszyński.
Zawiera: S. 177-194 : Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłych niewidomych i/lub z resztkami wzroku (Projekt "Wsparcie osób niewidomych na rynku pracy"; Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłsych niewidomych i/lub z resztkami wzroku - analiza wyników badań własnych; Uogólnienie wyników badań) / Marzenna Zaorska.
Zawiera: S. 195-216 : Onkologopedia dziecięca - kierunek badań logopedii (Choroby nowotworowe u dzieci; Białaczki; Nowotwory mózgu u dzieci; Mowa dzieci z chorobą nowotworową; Zaburzenia mowy dzieci z chorobą nowotworową; Nowy kierunek badań - onkologopedia dziecięca) / Agnieszka Hamerlińska-Latecka.
Zawiera: S. 217-242 : Zastosowanie rytmiki w terapii i procesie wspomagania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (Wprowadzenie; Śpiew i mowa; Ruch przy muzyce; Gra na instrumentach; Aktywne słuchanie muzyki; Podsumowanie) / Magdalena Florek.
Zawiera: S. 243-265 : Indywidualny program wspierania uczniów z dysfunkcją wzroku w płockich szkołach (Wprowadzenie; Najważniejsze obszary trudności i wspierania rozwoju uczniów z dysfunkcją wzroku z płockich szkół - założenia teoretyczne; Orientacja przestrzenna i samodzielne, bezpieczne poruszanie się; Percepcja dotykowa oraz umiejętność czytania i pisania brajlem; Usprawnianie widzenia u ucznia słabowidzącego; Integracja społeczna; Innowacyjny program wsparcia - praktyka; Organizacja zajęć ze specjalistami; Zaangażowanie osób, środowisk i instytucji w realizację IPW; Transfer wiedzy i umiejętności; Przepływ informacji o realizacji IPW) / Małgorzata Paplińska, Joanna Witczak-Nowotna. Florek.
Zawiera: S. 267-291 : Kształcenie językowe dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie nauczania zintegrowanego z wykorzystaniem książki wielozmysłowej (Wprowadzenie; Nauka języka obcego w szkole podstawowej: nauczyciel filolog albo nauczyciel wychowawca; Lekcja języka obcego z wykorzystaniem kart dotykowych; Zaburzenia rozwojowo-sensoryczne; Opóźnienia lub zaburzenia rozwoju intelektualnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju językowego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju adaptacyjnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju społecznego i emocjonalnego; Opóźnienie lub zaburzenie ruchu rozwojowego; Zaburzenia rozwoju komunikacji językowej) / Werona Król.
Zawiera: S. 293-319 : Książka wielozmysłowa - nowa metoda stymulacji rozwoju poznawczego dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (Wprowadzenie; Konstruowanie książki wielozmysłowej; Prezentacja książki wielozmysłowej; Przykładowe ćwiczenie z książką wielozmysłową) / Dorota Bełtkiewicz.
Zawiera: S. 321-338 : Wykorzystanie tablic interaktywnych we wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (Wprowadzenie; Społeczna integracja osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych; Tablice interaktywne w procesie dydaktycznym; Wykorzystanie aplikacji do pracy w trybie interaktywnym na tablicach; Tablica interaktywna i Google SketchUp w terapii dzieci z autyzmem; Praca z tablicą interaktywną w Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej jako przykład dobrej praktyki) / Ryszard Błaszkiewicz; Krzysztof Kupczewski; Magdalena Kupczewska.
Zawiera: S. 229-361 : Wspomaganie rozwoju dziecka w kontekstach filozoficznych i kulturowych w twórczości dla dzieci ks. Jana Twardowskiego, czyli "o budowaniu noosfery literackiej" (Wprowadzenie; Obraz dziecka w twórczości ks. Jana Twardowskiego; Formy podawcze; Podsumowanie) / Maria Czaplicka-Jedlikowska.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej