Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(399)
Forma i typ
Książki
(223)
Artykuły
(171)
Publikacje informacyjne
(7)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(248)
tylko na miejscu
(150)
wypożyczone
(14)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(46)
Kielce - Czytelnia
(50)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(6)
Busko zdrój - czytelnia
(18)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(21)
Jędrzejów - czytelnia
(4)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(7)
Kazimierza Wielka - czytelnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(21)
Końskie - czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(25)
Opatów - czytelnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(28)
Ostrowiec - czytelnia
(9)
Pińczów - wypożyczalnia
(7)
Pińczów - czytelnia
(24)
Sandomierz - wypożyczalnia
(21)
Sandomierz - czytelnia
(3)
Starachowice - wypożyczalnia
(7)
Starachowice - czytelnia
(23)
Staszów - wypożyczalnia
(51)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(10)
Włoszczowa - czytelnia
(28)
Autor
Ruszkiewicz Dorota
(6)
Lewicka Ewa
(4)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(4)
Plopa Mieczysław (1948- )
(4)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(4)
Walczak Bartłomiej
(4)
Biel Krzysztof
(3)
Chodkowska Maria
(3)
Dudel Barbara
(3)
Dąbrowska Anna
(3)
Majerek Bożena
(3)
Musialska Kinga
(3)
Palak Zofia (1951- )
(3)
Pyżalski Jacek
(3)
Wagner Iwona
(3)
Zbróg Zuzanna
(3)
Łukasik Joanna Małgorzata
(3)
Awramiuk Alina
(2)
Babik Marek (1966- )
(2)
Barczykowska Agnieszka
(2)
Bobrowski Krzysztof
(2)
Bochno Ewa
(2)
Borucka Anna (1960- )
(2)
Chomicz Roman
(2)
Chrostowska Bożena
(2)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(2)
Cudak Sławomir. Red
(2)
Dobrołowicz Justyna
(2)
Dudzikowa Maria (1938- )
(2)
Dyrda Tadeusz
(2)
Ejsmont Marek
(2)
Fatyga Barbara
(2)
Gumuła Teresa
(2)
Gutkowska Krystyna
(2)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(2)
Izdebska Jadwiga
(2)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(2)
Jasiński Mikołaj
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Kiwer Katarzyna
(2)
Komosińska Krystyna
(2)
Konaszewski Karol
(2)
Konieczna Ewelina
(2)
Koralewicz Jadwiga (1942- )
(2)
Kosmalska Beata
(2)
Kowalski Michał W
(2)
Kozak Stanisław. (psycholog)
(2)
Kozdrowicz Ewa
(2)
Kołodziejczyk Rafał
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Krawczyk Bogdan J
(2)
Kurkowski Cezary
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Malinowski Jan Adam (1954- )
(2)
Matusz-Rżewska Alicja
(2)
Merecz Dorota
(2)
Noszczyk-Bernasiewicz Monika
(2)
Nowak Anna
(2)
Nowosad Inetta
(2)
Pakuła Magdalena
(2)
Piróg Tomasz
(2)
Pisarska Agnieszka
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Porąbaniec Małgorzata
(2)
Pospiszyl Irena
(2)
Rogala Stanisław (1932- )
(2)
Słowiak Natalia
(2)
Tomaszewska Hanna
(2)
Tołwińska Bożena
(2)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(2)
Wileczek Anna
(2)
Winogrodzka Lidia
(2)
Wnęk-Gozdek Joanna
(2)
Wolska-Długosz Małgorzata
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Wójcik Marta
(2)
Zahorska Marta (1947- )
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Łukasik Joanna
(2)
Śniatała Hanna
(2)
Abramowicz Marta
(1)
Abramowicz Marta (1978- )
(1)
Aftański Andrzej
(1)
Aleksandrovich Maria
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Aouil Bassam. Internet jako środowisko komunikacyjne
(1)
Arabczyk Joanna
(1)
Arczewska. Magdalena
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Banach Czesław
(1)
Banerski Grzegorz
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bauman Zygmunt (1925- )
(1)
Bednarczyk Izabella. Specyfika edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME
(1)
Bednarczyk Łukasz
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Białek Bogdan (1955- )
(1)
Białek Jolanta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(105)
2000 - 2009
(123)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(392)
nieznany (pol)
(7)
Język
polski
(398)
Temat
Młodzież
(63)
Rodzina
(49)
Dziecko
(35)
Nauczyciele
(28)
Studenci
(28)
Postawy
(25)
Wartość
(23)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(22)
Szkolnictwo
(19)
Kobieta
(18)
Uczniowie
(18)
Emigracja zarobkowa
(16)
Uczniowie gimnazjów
(16)
Ludzie starzy
(14)
Wychowanie
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Niepełnosprawni
(11)
Świadomość społeczna
(11)
Bezrobocie
(10)
Komunikacja społeczna
(9)
Wykluczenie społeczne
(9)
Aspiracje
(8)
Kapitał społeczny
(8)
Małżeństwo
(8)
Młodzież szkolna
(8)
Niepełnosprawni umysłowo
(8)
Pedagogika
(8)
Rola społeczna
(8)
Uczniowie szkół podstawowych
(8)
Wieś
(8)
Środki masowego przekazu
(8)
Alkoholizm
(7)
Eurosieroctwo
(7)
Jakość życia
(7)
Praca
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Ubóstwo
(7)
Wypalenie zawodowe
(7)
Aspiracje edukacyjne
(6)
Autorytet
(6)
Dziewczęta
(6)
Internet
(6)
Macierzyństwo
(6)
Miasta
(6)
Młodzież wiejska
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Przemoc
(6)
Rodzice
(6)
Więź rodzinna
(6)
Więźniowie
(6)
Alkoholizm a młodzież
(5)
Czas wolny od pracy
(5)
Kibice
(5)
Matematyka
(5)
Mężczyzna
(5)
Narkomania a młodzież
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Ojcostwo
(5)
Opieka społeczna
(5)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(5)
Płeć
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Społeczności lokalne
(5)
Aspiracje zawodowe
(4)
Bezdomność
(4)
Język polski
(4)
Młodzież trudna
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagodzy szkolni
(4)
Polacy za granicą
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Religijność
(4)
Rozwód
(4)
Socjalizacja
(4)
Starość
(4)
Subkultura
(4)
Telewizja
(4)
Wychowankowie domów dziecka
(4)
Życie seksualne
(4)
Adopcja
(3)
Bajka i baśń
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Czytanie
(3)
Dyrektor
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Edukacja regionalna
(3)
Empatia
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Głusi
(3)
Homoseksualizm
(3)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(3)
Komputery
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Migracje
(3)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(3)
Narkomania
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Temat: dzieło
13 (czasop.)
(1)
Aspiracje życiowe młodzieży stojącej u progu dorosłości
(1)
Bez tajemnic (serial film. ; 2011- )
(1)
Biuletyn Informacji Publicznej
(1)
Bociany przylatują zimą
(1)
Bukowno
(1)
Czynniki integracji i reintegracji zawodowej kobiet na regionalnym rynku pracy
(1)
Dobrobyt materialny szansą czy zagrożeniem wychowania w rodzinie
(1)
Gazeta Wyborcza
(1)
Konceptualizacje filmu i jego oglądania w języku młodzieży
(1)
Między oczekiwaniami a rzeczywistością
(1)
Młodzież wobec małżeństwa i rodziny
(1)
Piotruś Pan
(1)
Piękna i bestia
(1)
Portrety dzieci w wybranych programach telewizyjnych
(1)
Postawa 3X wśród młodzieży - coś więcej niż abstynencja: studium psychokulturowe
(1)
Rzeczpospolita (czasop. ; 1982- )
(1)
Sieroctwo i osamotnienie
(1)
Społeczne ramy kultury
(1)
Strategie społecznego uczestnictwa młodzieży
(1)
Ubóstwo a procesy marginalizacji społecznej
(1)
Współczesna młodzież wobec problemu wolności
(1)
Wybrane zagadnienia pomocy społecznej i opieki w Polsce w okresie ponowoczesności
(1)
Zjawisko niechęci wobec szkoły
(1)
Środowiskowy kontekst niedostosowania społecznego młodzieży
(1)
Temat: czas
2001-0
(373)
1989-
(15)
1901-
(9)
2001-
(9)
1989-2000
(5)
1901-2000
(4)
1945-
(4)
1701-
(3)
1601-
(2)
1801-
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Świętokrzyskie, województwo
(13)
Polska
(9)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(7)
Lublin (woj. lubelskie)
(6)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(6)
Małopolskie, województwo
(5)
Warszawa
(5)
Kraków (woj. małopolskie)
(4)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(4)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(4)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(4)
Częstochowa (woj. śląskie)
(3)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(3)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(3)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(2)
Gliwice (woj. śląskie)
(2)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(2)
Kraśnik (woj. lubelskie)
(2)
Lubuskie, województwo
(2)
Małopolska
(2)
Podkarpackie, województwo
(2)
Podlaskie, województwo
(2)
Płońsk (woj. mazowieckie)
(2)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Tarnobrzeg (woj. podkarpackie)
(2)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie)
(2)
Zgierz (woj. łódzkie)
(2)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Śląskie, województwo (od 1999)
(2)
Afryka
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bukowno (woj. małopolskie)
(1)
Choroba a jakość życia kobiety
(1)
Chorzów (woj. śląskie)
(1)
Czerwonak (woj. wielkopolskie)
(1)
Czytanie a płeć
(1)
Emocje a pamięć
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gąsocin (woj. mazowieckie)
(1)
Hiszpania
(1)
Homoseksualizm a rodzicielstwo
(1)
Iława (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kobieta a rodzina
(1)
Kobieta a władza
(1)
Kobiety a bezdomność
(1)
Kobiety a mężczyźni
(1)
Kujawy
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Nauczyciele a reforma
(1)
Nietrzymanie moczu a jakość życia
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski
(1)
Piekary (woj. małopolskie, pow. Kraków)
(1)
Piotrków Trybunalski (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Podlasie
(1)
Polacy a ocena świata społecznego
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Przestępczość a pogoda
(1)
Przestępczość a płeć
(1)
Płeć a emocje
(1)
Reklamy a podświadomość
(1)
Rozwód a dziecko
(1)
Samotność a kobieta
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Telewizja a obraz świata
(1)
Telewizja a wybory polityczne
(1)
Trzebinia (woj. małopolskie)
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Wartości a kobiety
(1)
Wielkopolska
(1)
Więźniowie a obraz kobiety
(1)
Województwo podkarpackie (1999-)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Łomianki (woj. mazowieckie)
(1)
Łowicz (woj. łódzkie)
(1)
Łódzkie, województwo (od 1999)
(1)
Środki odurzające a kobiety
(1)
Żołnierze a obraz kobiety
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma
(13)
Bibliografia
(7)
Materiały konferencyjne
(7)
Monografia
(3)
Publicystyka polska
(3)
Recenzja
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Programy nauczania
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Czasopisma dla dziewcząt polskie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzje naukowe
(1)
Reportaż polski
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
399 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Wychowanie na co Dzień.
Bibliogr.
Wyniki badań, których celem było ukazanie skali zjawiska sięgania przez młodzież wiejską po alkohol, narkotyki oraz stosowania przez nią przemocy (fizycznej i słownej). Badaniami objęto 110 uczniów z gimnazjów wiejskich z okolic Katowic i Częstochowy.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-218.
Zawiera: I. Przegląd i analiza zjawisk związanych z przemocą domową.
Zawiera: Przemoc gorąca i chłodna. Strategie powstrzymywania przemocy. Przemoc psychiczna. Fazy cyklu przemocy. Zespół zaburzeń stresu pourazowego. Proces wiktymizacji. Dzieci jako ofiary przemocy domowej wśród dorosłych. Długa historia krzywdzenia dzieci. Formy krzywdzenia dzieci. Diagnozowanie przemocy wobec dzieci. Źródła cierpienia i strachu dzieci. Remedium na cierpienie i ból dziecka. Sytuacja dziecka w rodzinie alkoholowej. Skutki przemocy i krzywdzenia dzieci. Polskie zasoby w przeciwdziałaniu przemocy. Polskie dylematy i wyzwania.
Zawiera: II. Przemoc domowa i uzależnienia jako zagrożenia zdrowia psychicznego.
Zawiera: III. Przemoc jako patologiczna forma sprawowania kontroli nad ofiarami.
Zawiera: IV. Przemoc domowa - lęk i strach.
Zawiera: Odróżnianie leku i strachu. Sposoby wyjaśniania obecności lęku. Lęk dorosłego i lęk dziecka. Rozpoznawanie zatrważających i automatycznych myśli. Strategie rozwijania zdolności do radzenia sobie z lękiem.
Zawiera: V. Umysł zniewalany przemocą.
Zawiera: VI. Polskie doświadczenia i wyzwania w przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.
Zawiera: Trzy nurty. Wspólny problem. Krzywdzenie dzieci. Co dalej?
Zawiera: VII. Zjawisko przemocy domowej w życiu młodych Polaków.
Zawiera: VIII. Rozmiary przemocy w rodzinie wśród mieszkańców Warszawy.
Zawiera: IX. Postawy wobec zjawiska przemocy w rodzinie wśród mieszkańców Warszawy.
Zawiera: X. Interwencje wobec sprawców przemocy.
Zawiera: Różne modele programów dla sprawców. Podstawowe założenia programów dla sprawców. Podstawowe elementy modelu programów dla sprawców. Nabór i selekcja uczestników. Wstępne rozpoznanie diagnostyczne. Pogłębiona diagnoza. Reguły uczestnictwa w programie. Podstawowe treści edukacyjne.
Zawiera: XI. Utrwalone ślady przemocowego skrzywdzenia.
Zawiera: Wewnętrzna struktura doświadczenia krzywdy osobistej. Ciężar nieprzebaczonej krzywdy. Droga wyzwalania. Pogoda ducha, mądrość i odwaga. Nowy porządek.
Zawiera: XII. Utrata i poszukiwanie mocy osobistej.
Zawiera: Formy i przejawy mocy. Aspekty mocy. Moc negowania i potwierdzania. Moc posiadania. Używanie wewnętrznej mocy do wpływania na innych. Pułapki mocy. Na bakier z mocą, czyli kompleks Guliwera. Utrata mocy. Jak budować indywidualne źródła mocy.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Wychowanie na co Dzień.
Zawiera rec. książki: Między oczekiwaniami a rzeczywistością : postrzeganie nauczycieli przez gimnazjalistów / Halina Guzy-Steinke. - Toruń, 2007.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 170-[184].
Zawiera: Rozdział 1. REHABILITACJA SPOŁECZNA SZANSĄ PODWYŻSZENIA JAKOŚCI ŻYCIA OSÓB Z LEKKĄ POSTACIĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ. Pojęcie i charakterystyka osób z lekką postacią niepełnosprawności intelektualnej ; Pojęcie i zadania rehabilitacji osób z lekką postacią niepełnosprawności intelektualnej ; Stan badań nad osobami z lekką niepełnosprawnością intelektualną ; Niepełnosprawni intelektualnie w zwierciadle społecznym ; Osoby niepełnosprawne intelektualnie w życiu społecznym - wątki dominujące i marginalne.
Zawiera: Rozdział 2. PREZENTACJA PRZYJĘTEJ STRATEGII BADAWCZEJ. Słowa klucze ; Rodzina i moratorium psychospołeczne ; Jakość życia ; Perspektywa homocentryczna i metoda biograficzna - procedury badań ; Przedmiot i cele badań ; Charakterystyka badanej grupy.
Zawiera: Rozdział 3. JAKOŚĆ ŻYCIA OSÓB Z LEKKĄ POSTACIĄ NIEPELNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ - OPIS I ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH. Znormalizowani i synchroniczni - cechy wspólne ; Wydłużenie moratorium rozwojowego ; Zakorzenienie w społeczności lokalnej ; Kompetencje i zasoby ; Zadowolenie z życia ; Awans poziomy i pionowy. Pełnienie ról społecznie wartościowych ; Znormalizowanie biografii. Typowość ról i dążeń ; Edukacja formalna i pozaformalna ; Dobrzy pracownicy ; Szczęśliwe mężatki i ich pełnosprawni mężowie ; Niska dzietność ; Czas podzielony ; Mieszkańcy wsi ; Panorama postaci ; Awans pionowy i poziomy. Współwłaścicielka rodzinnej firmy ; Awans poziomy. Kariera w wymiarze normalizacyjnym ; Awans pionowy. Kierownik zmiany ; Znormalizowany i przeciętny ; Życie w cieniu porażki - cechy wspólne ; Moratorium o cechach patologicznych ; Wykorzenienie ; Brak zasobów ; Marginalizacja i frustracje ; Skrócenie biografii ; Samotność lub problemowe rodziny ; Czas wolny ; Mieszkańcy miast ; Życie w azylu ; Panorama postaci ; Zdany na los ; Odrzucona ; Przejściowy status dewiacyjny ; Szanse normalizacji w warunkach ubóstwa ; Egzystencja w azylu jako szansa ; Moratorium jako stan trwały ; Skrajne ograniczenie i przymus ; Trwały status dewiacyjny.
Zawiera: Rozdział 4. PRÓBA SYNTEZY. Cechy moratoriów, ich uwarunkowania i skutki ; Jakość codziennej egzystencji dorosłych, niepełnosprawnych intelektualnie absolwentów szkół specjalnych ; Obraz szkoły ; Kariera, prestiż "versus" porażka ; Jakość życia osób niepełnosprawnych intelektualnie a miejsce zamieszkania.
Zawiera: Rozdział 5. OFICJALNE IDEOLOGIE WOBEC EGZYSTENCJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE. Jakość życia a normalizacyjno-włączający model rehabilitacji ; Jakość życia a aksjologia XXI wieku.
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 2-5 grudnia, Warszawa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 246224 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 189-195.
Zawiera: Wstęp: Wyjaśnienie najważniejszych terminów, Cel i przedmiot badań oraz hipotezy badawcze, Metody badawcze (Badania sondażowe wśród uczniów, Analiza dokumentów), Literatura przedmiotu.
Zawiera: Koncepcja regionu w naukach geograficznych: Definicje regionu oraz najważniejsze podejścia badawcze, Ewolucja koncepcji regionu w geografii, Pojęcie regionu w dydaktyce geografii, Region naturalny a region sztuczny, Koncepcja "własnego regionu" w edukacji regionalnej.
Zawiera: Percepcja środowiska w badaniach geograficznych: Geneza badań nad percepcją środowiska, Kluczowe pojęcia - percepcja środowiska, wyobrażenia środowiskowe, mapy wyobrażeniowe, Wyobrażenia środowiskowe - ich postacie i źródła, Mapy wyobrażeniowe - charakterystyka i metody badań, Kierunki badań i główne problemy badawcze, Badania percepcji środowiska przez dzieci.
Zawiera: Charakterystyka obszaru badań oraz badanej grupy uczniów: Podlasie - pogranicze religijno-narodowościowe, specyfika obszaru badań, Szkolnictwo dla mniejszości białoruskiej na Podlasiu (Szkoły, w których prowadzono badania sondażowe), Charakterystyka statystyczna badanej grupy uczniów (Udział uczniów szkół miejskich i wiejskich, Udział dziewcząt, Miejsce zamieszkania uczniów).
Zawiera: Percepcja "własnego regionu" przez uczniów województwa podlaskiego: Percepcja najbliższej okolicy przez uczniów (Najbliższa okolica w wyobrażeniach uczniów - analiza map wyobrażeniowych, Miejsca lubiane i nielubiane oraz miejsca "znaczące"), Obszar poznania wychodzący poza miejscowość zamieszkania ("Obszar poznania" uczniów szkół wiejskich, "Obszar poznania" uczniów z miasta średniej wielkości (Bielsk Podlaski), "Obszar poznania" uczniów z dużego miasta - Białystok), Pojęcie "własnego regionu" w rozumieniu uczniów (Własny region" w rozumieniu uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i liceów, Analiza odpowiedzi uczniów według poziomów kształcenia, "Własny region" w rozumieniu uczniów z miejscowości różnej wielkości, Plany uczniów na przyszłość względem "własnego regionu").
Zawiera: "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach szkolnych: "Własny region" w podstawie programowej kształcenia ogólnego według etapów edukacji (Podstawa programowa nauczania przyrody w szkole podstawowej, Podstawa programowa nauczania geografii w gimnazjum, Podstawa programowa nauczania geografii w szkołach ponadgimnazjalnych, Podstawa programowa ścieżki edukacyjnej "Edukacja regionalna - dziedzictwo kulturowe w regionie"), W "Własny region" w wybranych programach nauczania i podręcznikach szkolnych ("Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do przyrody - szkoła podstawowa, "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do geografii - gimnazjum, "Własny region" w programach nauczania i podręcznikach do geografii - liceum ogólnokształcące).
Zawiera: "Własny region" w wyobrażeniach uczniów oraz w rozumieniu autorów podręczników szkolnych do przyrody i geografii: Okolica zamieszkania w wyobrażeniach uczniów oraz w rozumieniu autorów podręczników (Okolica w wyobrażeniach uczniów, Okolica w rozumieniu autorów podręczników), Okolica miejscowości w wyobrażeniach uczniów oraz autorów podręczników (Okolica miejscowości w wyobrażeniach uczniów, Okolica miejscowości i miejsca zamieszkania w rozumieniu autorów podręczników), Własny region w rozumieniu uczniów, Region w rozumieniu autorów podręczników.
Niniejsza książka jest skróconą i nieco zmodyfikowaną wersją rozprawy doktorskiej pod tytułem "Percepcja własnego regionu przez uczniów a edukacja regionalna", analizującą realizaję edukacji regionalnej w szkole na lekcjach przyrody i geografii z punktu widzenia jej odbiorców - uczniów oraz jej twórców - autorów programów nauczania i podręczników.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pomoc społeczna i opieka w Polsce / Katarzyna Wasilewska. W: Praca Socjalna. - R. 26, nr 6 (2011), s. 112-119.
Dokument nadrzędny: Praca Socjalna.
Zawiera recenzję książki: Wybrane zagadnienia pomocy społecznej i opieki w Polsce w okresie ponowoczesności / pod redakcją naukową Anny Zawady. - Kraków, 2010.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 11-17 : Kobieta w życiu rodzinnym i społecznym / Zygmunt Markocki.
Zawiera: S. 19-26 : Kobieta-matka i jej rola w rodzinie / Sławomir Cudak.
Zawiera: S. 27-34 : Znaczenie matki w przekazie wartości w środowisku rodzinnym / Sławomir Cudak.
Zawiera: S. 35-45 : Macierzyństwo z perspektywy samotnych kobiet / Dorota Ruszkiewicz.
Zawiera: S. 47-52 : Przyczyny skracania urlopów macierzyńskich / Władysław Łuczak.
Zawiera: S. 53-64 : Zastępcze rodzicielstwo szczególnym wymiarem kobiecości / Wiesława Walc.
Zawiera: S. 67-77 : Współczesne dylematy zatrudnienia kobiet niepełnosprawnych / Bernadeta Szczupał.
Zawiera: S. 79-86 : Próby podejmowania zatrudnienia przez kobiety bezrobotne (na przykładzie miasta Tarnobrzeg) / Anna Róg.
Zawiera: S. 89-94 : Ja jako jedna z kobiet. Samoocena własnej grupy rodzajowej w kontekście podlegania stereotypizacji / Agnieszka Masłowiecka.
Zawiera: S. 95-101 : Nauczyciele i myślenie stereotypowe. Wartościowanie "męskości" i "kobiecości" na przykładzie zjawiska przyjaźni / Joanna Hajduczenia.
Zawiera: S. 103-114 : Wizerunki kobiet w sztuce - stereotypy / Irena Barbara-Czajkowska.
Zawiera: S. 115-126 : Obraz kobiety w percepcji mężczyzn odbywających karę pozbawienia wolności / Beata Zajęcka, Agata Woźniak-Krakowian.
Zawiera: S. 127-141 : Społeczne role kobiety i mężczyzny - w życiu publicznym, podręcznikach szkolnych i opiniach nauczycieli / Elżbieta Ozga.
Zawiera: S. 145-153 : Przygotowanie do "bycia kobietą". Strategie wybranych czasopism dla dziewcząt. Rekonesans / Justyna Dobrołowicz.
Zawiera: S. 155-167 : Sztuka "Bycia kobietą" wobec realizacji potrzeby stowarzyszania wśród kobiet pełnosprawnych i niepełnosprawnych intelektualnie / Anna Zabiegaj, Katarzyna Wanat-Żołądek.
Zawiera: S. 169-179 : Doświadczanie samotności przez kobiety żyjące w pojedynkę / Dorota Ruszkiewicz.
Zawiera: S. 181-189 : Wartości w życiu kobiet / Joanna Łuczak, Jolanta Jarocka-Piesik.
Zawiera: S. 191-195 : Kobiecy wzorzec nadużywania środków odurzających / Elżbieta Łuczak.
Zawiera: S. 197-208 : Bezdomność kobiet / Beata Szluz.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-232.
Zawiera: Wprowadzenie.
Zawiera: Rozdział 1. Uszkodzenie słuchu; Rozważania terminologiczne; Następstwa uszkodzenia słuchu; Wymiar organiczny; Wymiar psychiczny; Wymiar społeczny.
Zawiera: Rozdział 2. Rozwój społeczny dzieci i młodzieży; Terminologia; Prawidłowości rozwoju społecznego.
Zawiera: Rozdział 3. Osoby niesłyszące w społeczeństwie; Stereotyp osoby niesłyszącej w odbiorze społecznym; Społeczność niesłyszących - niepełnosprawni czy odmienność kulturowa; Komunikowanie się osób niesłyszących z otoczeniem.
Zawiera: Rozdział 4. System edukacji niesłyszących; Rys historyczny; Stan obecny; Kształcenie w szkołach specjalnych; Kształcenie w szkołach integracyjnych; Kształcenie w szkołach masowych; Miejsce gimnazjum w systemie edukacji osób niesłyszących.
Zawiera: Rozdział 5. Metodologia badań własnych; Założenia metodologiczne; Zmienne i wskaźniki zmiennych; Metody i techniki badań; Teren badań; Charakterystyka badanej grupy.
Zawiera: Rozdział 6. Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania; Kompetencja komunikacyjna badanych; Ogólna charakterystyka; Strategia gestowo-mimiczna; Strategia foniczna; Preferowana strategia komunikacyjna; Poziom ogólnego przystosowania społecznego badanych; Motywacja do nauki szkolnej; Zachowanie się antyspołeczne; Przyhamowanie; Uspołecznienie; Poziom empatycznego rozumienia innych; Funkcjonowanie w zespole klasowym; Pozycja/status badanych uczniów w zespole klasowym; Rola badanych w zespole klasowym; Samoocena badanych; Zdolności i umiejętności; Techniki szkolne; Ocena własna.
Zawiera: Rozdział 7. Kompetencja komunikacyjna a wybrane aspekty społecznego funkcjonowania; Kompetencja komunikacyjna badanych a poziom ogólnego przystosowania społecznego badanej młodzieży; Kompetencja komunikacyjna badanych a poziom empatycznego rozumienia innych; Kompetencja komunikacyjna badanych a funkcjonowanie w zespole klasowym; Kompetencja komunikacyjna a samoocena.
Zawiera: Rozdział 8. Refleksje końcowe.
Zawiera: Rozdział 9. Implikacje dla praktyki.
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 225-230.
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Problematyka emigracji i migracji w literaturze przedmiotu w ujęciu interdyscyplinarnym. Wprowadzenie. Pojęcie i rodzaje emigracji i migracji. Przyczyny migracji i emigracji Polaków i ich rodzin z Polski. Polityka migracyjna i emigracyjna w Polsce w latach 1945-2012.
Zawiera: Rozdział 2. Czynniki społeczne, socjologiczne i psychologiczne wpływające na przystosowanie Polaków za granicą. Wprowadzenie. Szok kulturowy odczuwany przez imigrantów i emigrantów za granicą. Stresy Polaków na imigracji zarobkowej.
Zawiera: Rozdział 3. Sieroctwo dzieci skutkiem zaburzeń funkcjonowania rodziny. Wprowadzenie. Pojęcie rodziny, i postawy rodzicielskie wobec dzieci. Dysfunkcjonalność rodzin patologicznych i skutki dla rozwoju osobowości dzieci i młodzieży. Dramatyczna sytuacja dzieci w rodzinach patologicznych. Rozwód w życiu rodziny - konsekwencje dla dzieci i rodziców. Małżeństwa na "odległość" szansą przetrwania czy może rozwód lub sieroctwo dzieci. Sieroctwo dzieci: pojęcie i rodzaje, przyczyny oraz skutki dla rozwoju osobowości.
Zawiera: rozdział 4. Eurosieroctwo - negatywne skutki migracji zarobkowej dla dzieci i ich rodzin w kraju i za granicą. Wprowadzenie. Pojecie eurosieroctwa, przyczyny, skutki i rozmiary zjawiska w Polsce. Skutki nieobecności ojca i matki dla rozwoju dzieci w "rodzinach na odległość". Trauma osamotnienia dzieci i rodzin imigrantów przebywających w kraju i za granicą. Działalność instytucji pomagających rozwiązywać i ograniczać eurosieroctwo w Polsce.
Zawiera: Rozdział 5. Postawy studentów wobec migracji zarobkowej Polaków w Unii Europejskiej. Wprowadzenie. Cel, metody i wyniki badań. Poglądy dotyczące tożsamości narodowej Polaków na obczyźnie. Emigracja i imigracja zarobkowa Polaków w Unii Europejskiej - patologia czy szansa.
Zawiera: Rozdział 6. Opinie Polaków-emigrantów w USA o Polonii amerykańskiej. Wprowadzenie. Charakterystyka kulturowa i socjologiczna współczesnego społeczeństwa amerykańskiego. Problemy tożsamości wśród Polaków w USA. Cel i metody badań oraz charakterystyka badanych osób. Opinie Polonii amerykańskiej o życiu i pracy w USA.
Zawiera: Wykaz dzieł wykorzystanych. Informacje w prasie i raporty o imigracji i emigracji Polaków (wybrane publikacje z lat 2008-2009). Publikacje internetowe o eurosieroctwie. Niektóre nowe polskie organizacje w Anglii.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Przedmowa / Katarzyna Białobrzeska, Cezary Kurkowski.
Zawiera: Na wstępie. Zagrożone człowieczeństwo - refleksje pedagoga społecznego / Katarzyna Białobrzeska, Cezary Kurkowski.
Zawiera: Część I. RODZINA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH ZAGROŻEŃ.
Zawiera: Rodzinna przestrzeń tradycji publicznych - ochrona przed zagrożeniami współczesnego świata / Elżbieta Górnikowska-Zwolak.
Zawiera: Obraz współczesnej polskiej rodziny, czyli od matki Polki (przez kobietę wielozadaniową) po kobietę dokonującą wyborów / Lidia Willan-Horla.
Zawiera: Zagrożenia relacji małżeńskich związane z pracą zawodową w percepcji młodych bezdzietnych par / Małgorzata Biedroń.
Zawiera: Zagrożenia dla rozwoju więzi między matką a dzieckiem na wczesnym etapie macierzyństwa / Irena Fiedorczuk.
Zawiera: Konflikt rozwodowy w percepcji ojców ubiegających się o prawo do dziecka / Anna Dudak.
Zawiera: Rodzina zastępcza jako próba odbudowy utraconego bezpieczeństwa - obszary społeczne i prawne / Majka Łajko.
Zawiera: Współczesna rodzina a zagrożenia w sieci / Małgorzata Bereźnicka.
Zawiera: Zagrożona rodzina - próby wyjścia z sytuacji problemowych / Małgorzata Ciczkowska-Giedziun.
Zawiera: Rodzina z problemem alkoholowym - doświadczenia kobiet z perspektywy ich współuzależnienia i uzależnienia / Cezary Kurkowski.
Zawiera: Część II. ZAGROŻONE DZIECIŃSTWO I DORASTANIE.
Zawiera: Wychowanie i edukacja w społeczeństwie informacyjno-cyfrowym / Anna Hajdukiewicz.
Zawiera: "doskonale Niedoskonali" - odpowiedź studentów na kult wirtualnego piękna / Joanna Frankowiak.
Zawiera: Życie w niepewności - rekonstrukcja doświadczeń biograficznych niepełnosprawnych / Iwona Myśliwczyk.
Zawiera: Zagrożenia społeczne osób z inteligencją niższą niż przeciętna - jak powstaje błędne koło społecznych niepowodzeń? / Anna Jankowska, Marta Bogdanowicz, Steven R. Shaw, Marta Łockiewicz.
Zawiera: Troska o dziecko i rodzinę w środowisku lokalnym z perspektywy parafii / Zbigniew Babicki.
Zawiera: Pedagog szkolny wobec nowych zagrożeń / Ewa Budziak.
Zawiera: Wybrane formy i metody pracy pedagoga społecznego z dziećmi marginalizowanymi społecznie / Maciej Bernasiewicz.
Zawiera: Arteterapia jako forma przekazu doświadczeń dzieci z rodzin dysfunkcyjnych / Anna Emilia Godlewska.
Zawiera: Dzieciństwo w biedzie - w poszukiwaniu perspektywy badawczej / Katarzyna Białobrzeska.
Zawiera: Podsumowanie / Katarzyna Białobrzeska, Cezary Kurkowski.
Streszcz. ang. przy pracach.
00
Książka
W koszyku
(Engram.)
Bibliogr. s. 268-272.
Zawiera: Wprowadzenie
Zawiera: 1. Teoretyczne problemy komunikowania społecznego w ujęciu interdyscyplinarnym. Pojęcie, cele i rodzaje komunikowania. Komunikowania werbalna (słowna) i niewerbalna (mowa ciała). Bariery i style komunikowania interpersonalnego.
Zawiera: 2. Komunikowanie się nadawców i odbiorców w Internecie. Środowisko Internetu - społeczna przestrzeń komunikowania. Komunikacja interpersonalna w Internecie - typy komunikacji międzyludzkiej. Język Internetu dzieci i młodzieży oraz autoprezentacja w świecie wirtualnym. Charakterystyka wybranych patologicznych portali w Internecie.
Zawiera: 3. Zagrożenia zdrowotne na stanowisku komputerowym - wymogi ergonomiczne dla dzieci i dorosłych. Wymagania ergonomiczne w pracy z komputerem. Eliminowanie zagrożeń zdrowotnych na stanowisku pracy z komputerem. Bezpieczna i prawidłowa praca z komputerem.
Zawiera: 4. Internetoholizm, gry komputerowe i hazard internetowy. Uzależnienie od sieci - przyczyny, skutki, test diagnostyczny. Niektóre formy patologicznej aktywności dzieci i młodzieży w Internecie - gry komputerowe. Internetowy hazard - definicje, przyczyny, diagnoza (test) i skutki.
Zawiera: 5. Dzieci i młodzież jako ofiary cyberprzestępczego wykorzystywania przez dorosłych w Internecie. Cyberprzemoc - czyli agresja w Internecie, przyczyny i skutki. Wirtualne znajomości - pułapki i skutki dla dzieci i młodzieży. Grooming - relacje dorosłych z dziećmi celu uwiedzenia i wykorzystania seksualnego (pornografia, pedofilia, seksoholizm). Stalking - prześladowania ofiar w Internecie (skutek "chorej miłości").
Zawiera: 6. Komunikowanie się dzieci i młodzieży przez Internet w badaniach socjologicznych i psychologicznych. Dostępność, atrakcyjność i różnorodność komunikowania dzieci i młodzieży w Internecie. Przemoc rówieśnicza a media elektroniczne - aspekty prawne w opinii młodzieży gimnazjalnej. Uzależnienia studentów od komputera i Internetu. Studenci Gdańskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gdańsku - potrzeby zaspakajane przez Internet.
Zawiera: Wykaz dzieł wykorzystanych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego = Pedagogical Studies of the Jan Kochanowski University of Humanities and Sciences, ISSN 1899-3370 ; t. 18)
Zawiera: S. 15-29 : Od niechęci wobec dziecięcej samodzielności myślenia do przekazu fikcji społecznej, czyli edukacja dla niekompetencji / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 31-48 : O wymierności pracy nauczyciela / Bogusław Śliwierski.
Zawiera: S. 49-59 : Szczęśliwe dzieciństwo a szkoła / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 61-74 : Rozwój psychofizyczny dzieci w okresie późnego dzieciństwa / Anna Stawecka.
Zawiera: S. 79-107 : Istota procesu czytania z perspektywy psycholingwistycznej i pedagogicznej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 109-118 : Czytanie i pisanie w edukacji elementarnej - kontekst rozwojowy / Irena Adamek.
Zawiera: S. 119-143 : W poszukiwaniu najlepszej strategii nauki czytania / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 145-158 : Ujęcie programowe zakresu kompetencji dzieci przedszkolnych do nauki czytania / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 159-172 : Jak przygotować uczniów do czytania nowego tekstu / Piotr Zbróg.
Zawiera: S. 173-186 : Ramy tekstowe w procesie formowania aktywnego czytelnika / Piotr Zbróg.
Zawiera: S. 187-204 : Holistyczne nauczanie języka obcego dzieci poprzez wykorzystanie bajek i opowiadań po angielsku / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 205-220 : Teoretyczne aspekty lektury tekstów typu matematycznego w klasach początkowych / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 223-230 : Przegląd definicji dysleksji w świetle najnowszych badań / Ewa Boksa.
Zawiera: S. 231-241 : Dysleksja - problem wciąż nieznany? / Marta Korendo.
Zawiera: S. 243-263 : Psycholingwistyczna analiza procesu czytania z perspektywy nowego ujęcia mechanizmów dysleksji rozwojowej / Alicja Giermakowska.
Zawiera: S. 265-278 : Symultaniczno-sekwencyjna wczesna nauka czytania - skuteczna metoda stymulacji dzieci zagrożonych dysleksją / Jagoda Cieszyńska.
Zawiera: S. 279-284 : Rozwijanie umiejętności nauki czytania u dzieci z dysleksją rozwojową - model zajęć / Ewa Boksa.
Zawiera: S. 285-295 : Specyficzne trudności w czytaniu a wybrane twórcze metody nauczania / Aneta Jałowiecka.
Zawiera recencje następujących książek: "Kocham uczyć czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli" Jagody Cieszyńskiej, "Czytamy sy-la-ba-mi" Wiesławy Żaby-Żabińskiej.
Miejsce wiedzy społecznej uczniów w edukacji początkowej. Źródła uczniowskiej wiedzy społecznej. Warunki tworzenia pogłębionej wiedzy społecznej przez uczniów. Samodzielne myślenie uczniów o społeczeństwie a przekaz nauczyciela. Nauczycielskie rozumienie kategorii "samodzielne myślenie uczniów" - komentarz z badań. Oferta przekazowa znaczeń społecznych w klasach początkowych. Niepokojące skutki początkowej edukacji społecznej. Pojęcie zagadnienia kondycji polskiego nauczyciela. "Szczęście dziecka", czyli w kręgu szczególnego egoizmu i zakłóconej racjonalności rodziców. O ważnych przesłanakach gotowości szkolnej dziecka. Definicja czytania. Czytanie jako propces fizyczno-fizjologiczno-psychologiczny. Czytanie ciche a czytanie głośne. Czytanie wyrazów. Czytanie tekstu, Rozumienie czytanego tekstu. Poziomy rozumienia czytanego tekstu. Diagnostyczność tekstów cichego czytania ze zrozumieniem. Aspekt krytyczno-twórczy czytania. Czytanie krytyczne. Czytanie twórcze. Uwagi o nauce pisania. Prawa rozwojowe mózgu a początki czytania w wieku przedszkolnym. Wczesna nauka czytania a rozwój dziecka. Świadomość językowa a wczesne czytanie. Implikacje pedagogiczne. Cele czytania a praktyka edukacyjna. Przygotowanie do czytania tekstu a cele czytelnika. Istota frontloadingu. Wybrane techniki przygotowania do czytania tekstu narracyjnego. Wykorzystania frontloadingu podczas omawiania tekstów popularnonaukowych. Istota ram tekstowych podczas czytania. Rodzaje ram tekstowych. Ramy tekstowe w praktyce szkolnej. Specyfika tekstów matematycznych. Spojrzenie na tekst podręcznika do matematyki z punktu widzenia procesów jego lektury. Tekst jako środek oddziaływania na ucznia. Co to jest dysleksja? Wczesne symptomy - na co zwrócić szczególną uwagę? Mity wokół dysleksji. Jak pomóc dziecku dyslektycznemu? Systemy reprezentacji w identyfikowaniu i rozpoznawaniu słów w ortografii alfabetycznej. Kody językowe. Kody fonologiczne. Kody semantyczne. Kody syntaktyczne (gramatyczne). System wzrokowy. Systemy motoryczne. Systemy poznawcze zaangażowane w czytanie oraz uczenie się tej czynności (Uwaga, Uczenie się asocjacyjne, Transfer międzymodalny i integracja międzyzmysłowa). Analiza wzorca i uczenie się reguł. Pamięć szeregowa (sekwencyjna). Zagrożenie dysleksją. Postulat diagnozy rozwojowej. Mózgowa organizacja funkcji językowych. Jak przetwarzają informacje dzieci zagrożone dysleksją? Dlaczego nie można nauczyć się czytać metodą analityczną (przez głoskowanie)? Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania. Dlaczego warto stymulować zdolności twórcze uczniów z dysleksją? (propozycje rozwiązań praktycznych).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 13-30 : Człowiek wobec wyzwań globalizacji i transformacji ustrojowej w Polsce / Czesław Banach.
Zawiera m.in.: S. 31-42 : Przestępczość w Polsce na tle tendencji integracyjych z Unią Europejską / Brunon Hołyst.
Zawiera m.in.: S. 43-56 : Dwa światy ,,Wielkiego Brata", czyli wychowanie na ponowoczesnej wyspie pokus / Amadeusz Krause.
Zawiera m.in.: S. 71-80 : Między szansą a zagrożeniem, czyli o sytuacji dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej / Zenon Gajdzica.
Zawiera m.in.: S. 95-106 : Samotność i osamotnienie jako wyzwanie dla dzisiejszej edukacji / Elżbieta Dubas.
Zawiera m.in.: S. 107-126 : Interwencja pedagogiczna jako forma programu profilaktycznego w zwalczaniu przemocy wobec dzieci i młodzieży / Joanna Żeromska-Charlińska.
Zawiera m.in.: S. 127-144 : Doświadczenie jakości życia po przeszczepie organu / Iwona Cymerman.
Zawiera m.in.: S. 145-150 : Możliwość terapii uczniów stosujących agresję / Zdzisław Bartowicz.
Zawiera m.in.: S. 151-164 : Próba pedagogicznej terapii w zakresie emocji dysfunkcyjnych uczniów klas niższych szkół podstawowych / Leokadia Wiatrowska.
Zawiera m.in.: S. 165-178 : Edukacyjne przygotowanie młodych ludzi do pokonywania zagrożeń w Polsce i w wybranych krajach Unii. Czy w wychowaniu dzisiejszego człowieka najbardziej istotny staje się rozwój wartości, czy też...? / Teresa Borkowska.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Część I. Psychologia mediów - filar edukacji medialnej.
Zawiera: Wstęp / Agnieszka Ogonowska.
Zawiera: Psychologia mediów - historia, obszar badań i perspektywy / Grzegorz Ptaszek.
Zawiera: Kompetencje medialne i informacyjne jako nowy typ kompetencji cywilizacyjnych człowieka. Ujęcia modelowe / Agnieszka Ogonowska.
Zawiera: Media w życiu rodziny. Rodzaje mediacji korzystania z mediów / Anna Kołodziejczyk.
Zawiera: Edukacja psychologiczna w serialu HBO" "Bez tajemnic". Przez rozrywkę do poznania / Mariusz Makowski.
Zawiera: Część II. Pułapki medialnej rzeczywistości i psychologia odbioru.
Zawiera: Fazy materializacji idei na przykładzie Sherlocka Holmesa. Przyczynek do roli mediów w społecznym konstruowaniu rzeczywistości / Krzysztof Mudyń.
Zawiera: Zaufanie na dobre i na złe? Czynniki wzmacniające i osłabiające zaufanie do mediów / Lech Górniak.
Zawiera: Zobaczyć znaczy uwierzyć? Sugestia i dezinformacja w przekazie wideo / Konrad maj, Przemysław Matul
Zawiera: Wskaźniki skuteczności telewizyjnego przekazu reklamowego / Tatiana Popadiak-Kuligowska.
Zawiera: Afektywne i osobowościowe czynniki w percepcji reklamy / Małgorzata Kuśpit.
Zawiera: Część III. Nowe media i technologie.
Zawiera: Wizerunek marki jako pracodawcy w reklamie internetowej: o roli atrybutów funkcjonalnych i symbolicznych / Małgorzata A. Styśko-Kunkowska, Marta Najbert.
Zawiera: Własne dobro czy prawdziwa pomoc? Przykłady nowych form zachowań pomocnych za pośrednictwem internetu / Julia Zając.
Zawiera: Dialog z wirtualnym i wyobrażonym rozmówcą jako forma wsparcia i poprawy zdrowia psychicznego / Agata Pasikowska.
Streszcz. ang. przy pracach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura i język mediów / pod red. Macieja Tanasia. - Kraków : "Impuls", 2007. - 349 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. po rozdziałach.
Zawiera: S. 7-14 : O potrzebie pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów / Maciej Tanaś.
Zawiera: S. 15-25 : Język mediów jako system komunikacji i jego kulturowe uwarunkowania / Janusz Gajda.
Zawiera: S. 27-35 : Koncepcje kognitywistyczne wykorzystania mediów w edukacji / Bronisław Siemieniecki.
Zawiera: S. 37-45 : Elektroniczne media jako środek stymulowania rozwoju intelektualnego / Jan Łaszczyk.
Zawiera: S. 47-61 : Uzależnienia od mediów - na przykładzie Internetu i TV / Andrzej Hankała.
Zawiera: S. 61-89 : Internet jako środowisko komunikacyjne / Bassam Aouil, Maria Kajdasz-Aouil.
Zawiera: S. 91-97 : Semiotyka kursów online. Wprowadzenie w problematykę / Jerzy M. Mischke, Anna K. Stanisławska.
Zawiera: S. 99-106 : Praca w Sieci / Włodzimierz Gogołek.
Zawiera: S. 135-152 : Pismo naukowe w wersji elektronicznej / Janusz K. Tanaś, Maciej Tanaś.
Zawiera: S. 153-177 : Specyfika edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME / Grażyna Wieczorkowska, Izabella Bednarczyk.
Zawiera: S. 249-259 : Powszechna mobilizacja, czyli telefon mobilny a system edukacji / Lechosław Hojnacki.
Zawiera: S. 261-270 : Komunikowanie się w procesie e-nauczania. Student i wykładowca w Internecie / Agnieszka Wierzbicka.
Zawiera: S. 297-310 : Nowoczesne media elektroniczne a edukacja historyczna / Zbigniew Osiński.
Zawiera: S. 311-322 : Kształcenie na odległość dla nauczycieli - zakres, narzędzia, praca grupowa, projekty / Anna Grabowska.
Zawiera: S. 339-349 : Przemiany mass mediów - od mówcy do Internetu / Jakub Czarkowski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [456]. Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Zawiera: S. 15-22 : Szanse i bariery tworzenia demokratycznej szkoły we współczesnym społeczeństwie / Mirosław Szymański.
Zawiera: S. 23-32 : Badania pedagogiczne dla praktyki i w praktyce kształcenia szkolnego / Stanisław Palka.
Zawiera: S. 33-55 : Wybrane problemy edukacji szkolnej w Polsce / Teresa Gumuła, Tadeusz Dyrda.
Zawiera: S. 56-66 : Współczesne wymogi dotyczące rangi i treści kształcenia a kultura pedagogiczna nauczycieli i sytuacja szkoły / Janusz Gajda.
Zawiera: S. 67-77 : Wychowanie - między dyktaturą a kokieterią, czyli o miejscu i znaczeniu sztuki w szkole współczesnej / Henryk Depta.
Zawiera: S. 78-91 : Pedagogika pamięci - uciążliwy obowiązek czy szansa edukacji ? / Marcin Zaborski.
Zawiera: S. 92-99 : Jaka jest szkoła współczesna? O konieczności postrzegania jej wartości z perspektywy doświadczeń i przeżyć uczniów. Szkic metodologiczny / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 100-114 : Jakiej szkoły potrzebują uczniowie zdolni? / Teresa Giza.
Zawiera: S. 115-127 : Rozwijanie samowiedzy i samorealizacji uczniów zdolnych - jako ważne zadanie szkoły / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 128-139 : Znaczenie doskonalenia nauczycieli w procesie dydaktyczno-wychowawczym / Elżbieta Buchcic, Ilona Żeber-Dzikowska.
Zawiera: S. 140-148 : Umiejętności wychowawcze nauczyciela potrzebą współczesnej szkoły / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 149-158 : Efektownie czy efektywnie... O dylematach współczesnego nauczyciela / Anna Wileczek.
Zawiera: S. 161-174 : Modernizowanie programów kształcenia akademickiego. Prolog systemologiczny / Barbara Klasińska.
S. 175-192 : Kognitywizm - uczenie się - dydaktyka. Co z tego wynika? / Tadeusz Dyrda, Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 193-201 : Ku radosnej szkole / Jadwiga Daszykowska.
Zawiera: S. 202-208 : Zmiana w szkole. Koncepcja uczącej się społeczności i uczenie się we współpracy / Dorota Kowalczyk.
Zawiera: S. 209-214 : Dialog w edukacji jako podstawa wychowania i autorytetu nauczyciela / Agata Jopkiewicz.
Zawiera: S. 215-227 : Specyfika szkoły a tworzenie wizerunku absolwenta. Uczeń liceum ogólnokształcącego, profilowanego i technikum w dobie XXI wieku / Ilona Żeber-Dzikowska, Elżbieta Buchcic.
Zawiera: S. 228-240 : Aktywowanie myślenia krytycznego uczniów wobec różnorodności przekazów tekstowych / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 241-250 : Internetowe źródła informacji dla nauczycieli / Tomasz Chrząstek.
Zawiera: S. 251-263 : Analiza wybranych programów komputerowych pod katem możliwości ich wykorzystania w edukacji matematycznej w klasach początkowych / Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska.
Zawiera: S. 264-280 : Juliusz Poniewierski (1886-1975) i jego wizja nowoczesnej szkoły / Tomasz Maliszewski.
Zawiera: S. 283-290 : Drama - nauczanie przez przeżywanie / Marek Świeca.
Zawiera: S. 291-302 : Pytania w procesie edukacyjnym. Z obserwacji szkolnej rzeczywistości / Dorota Szumna.
Zawiera: S. 303-307 : Postacie gier komputerowych jako modele zachowań współczesnej młodzieży szkolnej / Katarzyna Krzystanek.
Zawiera: S. 308-315 : Edukacja ekologiczna jako wyzwanie przemian cywilizacyjnych na przełomie XX/XXI wieku / Edyta Wolter.
Zawiera: S. 316-323 : W poszukiwaniu idealnej metody nauczania języka angielskiego / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 324-328 : Szkoła na miarę ucznia czy nauczania ? / Halina Natora.
Zawiera: S. 329-336 : Nauczyciel przyjazny uczniowie z dysleksją, czyli jaki? / Aneta Jałowiecka.
Zawiera: S. 337-341 : Kompetencje muzyczne nauczyciela nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego do prowadzenia zajęć muzycznych / Katarzyna Rogozińska.
Zawiera: S. 342-347 : Pedagogiczna działalność ośrodków kultury szansą dla powszechnej edukacji muzycznej (na przykładzie Gminnego Ośrodka Kultury "Sokół" w Czerwonaku) / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 348-355 : Wychowanie do kultury fizycznej na etapie wczesnoszkolnym / Irena Stańczak, Marcin Stańczak.
Zawiera: S. 356-363 : Metoda projektów lekarstwem na nudę i monotonię w szkole / Eugeniusz Szymik, Barbara Marcol.
Zawiera: S. 367-376 : Strategie reform edukacyjnych na rzecz Wspólnoty Europejskiej / Zofia Gawlina.
Zawiera: S. 377-394 : Edukacja europejska w polskiej szkole / Maria Kocór.
Zawiera: S. 395-405 : Dyskusja o wychowaniu obywatelskim w Hiszpanii / Eugeniusz Górski.
Zawiera: S. 406-415 : Udział nauczyciela w modelowaniu edukacji europejskiej / Lidia Pawelec.
Tekst częśc. ang., czes., ros. Wstęp i spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, ISSN 1234-7604 ; nr 125)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 15-30 : Filozofia probacji propozycją racjonalnych i skutecznych oddziaływań wychowawczych / Andrzej Bałandynowicz.
Zawiera: S. 31-37 : Poprawianie niepoprawnych w tradycji judeochrześcijańskiej / Jan Śledzianowski.
Zawiera: S. 38-45 : Niespełnione dążenia a agresywność nastolatków / Irena Pufal-Struzik, Andrzej Zieja.
Zawiera: S. 46-53 : Powiązania między agresją i odrzuceniem rówieśniczym - inspiracje dla profilaktyki i praktyki / Bronisław Urban.
Zawiera: S. 54-60 : Nieletni sprawcy czynów karalnych na terenie województwa świętokrzyskiego / Waldemar Cisowski.
Zawiera: S. 61-66 : Netoholizm w lokalnym systemie profilaktyki na przykładzie działań realizowanych przez Stowarzyszenie "Nadzieja Rodzinie" / Paulina Forma.
Zawiera: S. 67-70 : Alkohol a przestępczość nieletnich / Mirosław Jamrożek.
Zawiera: S. 71-79 : Sekty w Polsce - skala zagrożenia / Beata łyżwa, Monika Wojtkowiak, Krystian Wojtkowiak.
Zawiera: S. 83-93 : Wykroczenia uczniów. Jak im zapobiegać / Krzysztof Konarzewski.
Zawiera: S. 94-105 : Skuteczność i jakość oddziaływań wychowawczych w warunkach nadzorów kuratorskich / Andrzej Węgliński.
Zawiera: S. 106-114 : Styl radzenia sobie ze stresem a uzależnienie od Internetu / Anna Siudem.
Zawiera: S. 115-126 : Ocena zagrożeń i oddziaływań profilaktycznych w opiniach młodzie4zy z Kielc / Krzysztof Gąsior.
Zawiera: S. 127-133 : Zaburzenia młodzieży w odżywaniu się - porażka wychowawcza rodziców czy wyraz wewnętrznego bólu w postrzeganiu swojej "niedoskonałości" / Małgorzata Kubicka.
Zawiera: S. 134-142 : Społeczne funkcjonowanie osób bezdomnych / Maciej Grudzień.
Zawiera: S. 143-153 : Popularność metod oddziaływań wychowawczych w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych w Polsce / Joanna Moleda.
Zawiera: S. 154-160 : Cele osobiste a możliwości zmian w zachowaniu nieletniego w placówce resocjalizacyjnej / Anna Kieszkowska.
Zawiera: S. 161-166 : Osadzeni jako grupa zwiększonego ryzyka suicydalnego / Anna Komisarska.
Zawiera: S. 167-175 : Poczucie sensu życia u więźniów uczestniczących w programach kulturalno-oświatowych i sportowych w zakładzie karnym / Katarzyna Mirosław.
Zawiera: s. 179-189 : System pomocy terapeutycznej osobom uzależnionym od środków psychoaktywnych i odbywającym karę pozbawienia wolności / Krzysztof Czekaj.
Zawiera: S. 190-198 : Resocjalizacja skazanych w warunkach programowanego systemu odbywania kary pozbawienia wolności / Eliza Mazur.
Zawiera: S. 199-205 : Przygotowanie do życia na wolności. Opinie i oczekiwania skazanych / Monika Marczak.
Zawiera: S. 206-211 : Pomoc osobom uzależnionym na przykładzie działalności Licheńskiego Centrum Pomocy Rodzinie i Osobom Uzależnionym / Jacek Biskupski.
Zawiera: S. 212-221 : Zapobieganie narkomanii w miejscu rekreacji i wypoczynku młodzieży / Ireneusz Siudem.
Zawiera: S. 222-229 : Resocjalizacja prostytutek w Polsce międzywojennej / Piotr Gołdyn.
Zawiera: S. 230-237 : Przygotowanie pedagogów środowiskowych do pracy z młodzieżą zagrożoną w środowisku.
Zawiera: S. 238-256 : Zaangażowanie wychowawców w proces resocjalizacji a sukcesy wychowawcze / Sławomir Sobczak.
Zawiera: S. 257-267 : Wypalenie zawodowe czy wyczerpanie / zmęczenie pracą wychowawców w domach dziecka / Elżbieta Lisowska.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Zawiera: S. 11-21 : Poradnictwo zawodowe jako strategia zaradcza dla osób w szczególnej sytuacji na rynku pracy / Elżbieta Antosz, Marzena Stępień.
Zawiera: S. 22-41 : Aktywizacja zawodowa i społeczna osób z niepełnosprawnością / Daniel Pietrzak.
Zawiera: S. 42-52 : Niepełnosprawni mieszkańcy Sandomierza wobec codziennych wyzwań / Jacek Gajewski.
Zawiera: S. 53-72 : Niepełnosprawni "pełnosprawni" w pracy w kontekście poradnictwa zawodowego / Agnieszka Tokarska-Siudeja.
Zawiera: S. 73-84 : E-learning jako droga do wzrostu aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością / Ewelina Bojarska, Łukasz Bednarczyk.
Zawiera: S. 85-106 : Wybrane zagadnienia poradnictwa zawodowego głuchych / Mariusz Sak.
Zawiera: S. 107-119 : Hipoterapia jako forma wsparcia społecznego umożliwiająca lepszą adaptację do społeczeństwa osobom niepełnosprawnym / Monika Czerw.
Zawiera: S. 120-126 : Niepełnosprawni a kwestia wykluczenia finansowego / Artur Borcuch.
Zawiera: S. 129-135 : Metody pracy doradcy zawodowego z bezrobotnym-bezdomnym. Teoria i praktyka / Milena Firańska.
Zawiera: S. 136-151 : Pasywność jako psychologiczne źródło trudności w pracy z osobami chronicznie bezrobotnymi / Anna Pierzchała.
Zawiera: S. 152-165 : Poradnictwo zawodowe osób długotrwale bezrobotnych / Grażyna Makula.
Zawiera: S. 166-184 : Praca kobiet w Polsce - perspektywa prawno-społeczna-ekonomiczna / Ewa Podsiadła.
Zawiera: S. 185-209 : Możliwości byłych skazanych na rynku pracy / Gertruda Wieczorek.
Zawiera: S. 210-219 : Doradztwo zawodowe w reorientacji zawodowej osób odchodzących z rolnictwa / Wioleta Duda.
Zawiera: S. 220-231 : Wykorzystanie kompetencji komunikacyjnych doradcy zawodowego w pracy z młodzieżą sprawiającą problemy wychowawcze / Daniel Kukla.
Zawiera: S. 232-246 : Poradnictwo zawodowe młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym z powodu zachowań przestępczych w świetle teorii dewiacji społecznej / Katarzyna Budziałowska.
Zawiera: S. 247-257 : Rola doradcy zawodowego w aktywizacji osób korzystających z systemu pomocy społecznej / Łukasz Bednarczyk, Daniel Kukla.
Zawiera: S. 258-275 : Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu chorych po zabiegach kardiochirurgicznych / Magdalena Piłat-Borcuch, Izabela Wcisło-Gajewska.
Zawiera: S. 276-299 : Metody warsztatowe jako forma pracy z osobami długotrwale bezrobotnymi / Elżbieta Filutowicz.
Poradnictwo zawodowe jako strategia. Wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w grudniu 2007 r. przez Powiatowy Urząd Pracy w Częstochowie wśród firm powiatu częstochowskiego, dotyczące zatrudnienia osób bezrobotnych będących w szczególnej sytuacji. Działania doradcy zawodowego z klientem, których celem było doprowadzenie do znalezienia zatrudnienia - opis przypadku.
Aktywizacja zawodowa i społeczna osób z niepełnosprawnością. Dane statystyczne GUS z 2008 roku dotyczące osób z orzeczoną niepełnosprawnością.
Wyjaśnienie terminu "niepełnosprawny". Niepełnosprawni w Sandomierzu skupieni w trzech ośrodkach: w Środowiskowym Domu Pomocy Społecznej, na Warsztatach Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu "Integracja", w Stowarzyszeniu na Rzecz Pomocy Osobom Niepełnosprawnym "Tratwa".
Niepełnosprawni "pełnosprawni" w pracy. Kryteria określające stopień niepełnosprawności, stan zdolności do pracy w świetle prawa. Rodzaje, modele poradnictwa zawodowego - podział ze względu na przyjęte kryteria. Definicja pracy. Praca w kontekście uniwersalistycznym, chrześcijańskim i pragmatycznym. Rola pracy w rehabilitacji zawodowej i społecznej niepełnosprawnych. Poradnictwo zawodowe wobec osób niepełnosprawnych - praca doradcy.
E-learning. Rodzaje szkoleń e-learningowych. Wady e-learningu.
Zarys historii kształcenia głuchych. Klasyfikacja uszkodzenia słuchu BIAP. Komunikacyjny aspekt głuchoty. Zagadnienia doradztwa zawodowego dla głuchych. Kulturowy versus rehabilitacyjny charakter doradztwa zawodowego. Aktywizacja zawodowa głuchych. Możliwości i ograniczenia w doborze zajęć i zawodów dla głuchych. Problemy poradnictwa zawodowego osób głuchych. Poradnictwo indywidualne i grupowe.
Niepełnosprawność i ograniczenia z niej wynikające. Hipoterapia - forma rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
Wykluczenie społeczne. Wykluczenie finansowe. Wymiary ekskluzji finansowej. Relacja między wykluczeniem społecznym a wykluczeniem finansowym. Niepełnosprawni a wykluczenie finansowe. Ograniczenie wykluczenia finansowego.
Doradca zawodowy a jego bezdomny, bezrobotny klient. Profil bezdomnego. Metody pracy doradcy zawodowego z bezdomnym - bezrobotnym.
Poradnictwo zawodowe dla osób długotrwale bezrobotnych.
Dane statystyczne dotyczące zatrudnienia kobiet w Polsce. Gwarancje prawne równouprawnienia kobiet - m.in. Konwencja w sprawie likwidacji wszelkich form dyskryminacji kobiet. Stereotyp kobiety pracownika. Praca i życie prywatne kobiet. Podział ról przy wykonywaniu obowiązków domowych 9dane COBOS). Pozycja zawodowa Polek - dane statystyczne.
Aktywizacja zawodowa jako jedna z metod readaptacji środowiskowej byłych więźniów. Rola kuratora zawodowego w systemie pomocy postpenitencjarnej. Zasady i zadania udzielania pomocy postpenitencjarnej. Przepisy wspomagające readaptację skazanych do życia na wolności. EQUAL jako forma wspomagania powrotu więźniów do społeczeństwa.
Sytuacja zawodowa osób odchodzących z rolnictwa. Doradztwo zawodowe dla osób odchodzących z rolnictwa.
Rola doradcy zawodowego w planowaniu przyszłości. Kompetencje komunikacyjne drogą do porozumienia.
Definiowanie wykluczenia społecznego. Wykluczenie postrzegane jako zjawisko społeczne. Kryteria, według których odbywa się wykluczenie społeczne. Problem wykluczenia w Polsce. Poradnictwo zawodowe dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Organizacja pomocy społecznej w Polsce.
Zdrowie i choroba - wprowadzenie do socjologii medycyny. Podano definicje "zdrowia"i "roli społecznej". Trzy typy roli chorego według Eliota Friedsona. Choroba jako przypadek do społecznej ekskluzji. Styl życia a powrót do zdrowia po zabiegu kardiochirurgicznym.
Bezrobocie jako zjawisko społeczne: istota bezrobocia, skutki bezrobocia (psychologiczne, pedagogiczne). Typy zachowań osób bezrobotnych. Warsztaty jako forma grupowej metody doradczej. Zalety i wady grupowej metody doradczej. Zalety i wady indywidualnej metody doradczej. Warsztatowe metody grupowego poradnictwa zawodowego stosowane w Polsce (kurs inspiracji, metoda hiszpańska). Grupowa metoda doradcza na przykładzie warsztatów "Szukanie pracy krok po kroku" w Ośrodku Aktywizacji Zawodowej i Społecznej OAZiS Caritas Archidiecezji Łódzkiej. Przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród beneficjentów OAZiS Caritas Diecezji Łódzkiej, dotyczące wpływu warsztatów na rozwój zawodowy bezrobotnych. Efekty pracy doradcy zawodowego z bezrobotnymi z zastosowaniem metod aktywizujących - opisy przypadków.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej