Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(464)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(328)
Artykuły
(129)
Publikacje naukowe
(36)
Publikacje dydaktyczne
(29)
Publikacje fachowe
(26)
Publikacje informacyjne
(6)
Czasopisma
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
E-booki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(1071)
tylko na miejscu
(267)
wypożyczone
(34)
nieokreślona
(5)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(178)
Kielce - Czytelnia
(77)
Kielce - Informatorium
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(72)
Busko zdrój - czytelnia
(36)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(86)
Jędrzejów - czytelnia
(23)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(92)
Kazimierza Wielka - czytelnia
(3)
Końskie - wypożyczalnia
(87)
Końskie - czytelnia
(21)
Opatów - wypożyczalnia
(73)
Opatów - czytelnia
(11)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(79)
Ostrowiec - czytelnia
(37)
Pińczów - wypożyczalnia
(50)
Pińczów - czytelnia
(23)
Sandomierz - wypożyczalnia
(83)
Sandomierz - czytelnia
(32)
Starachowice - wypożyczalnia
(96)
Starachowice - czytelnia
(23)
Staszów - wypożyczalnia
(107)
Staszów - czytelnia
(1)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(66)
Włoszczowa - czytelnia
(20)
Autor
Trempała Janusz (1953- )
(22)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(21)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(17)
Żebrowska Maria (1900-1978)
(16)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(12)
Birch Ann
(11)
Olejnik Marian
(10)
Rosemann Barbara
(10)
Łuczyński Jan
(10)
Porayski-Pomsta Józef
(9)
Hornowski Bolesław (1914-1983)
(7)
Lewandowska Kinga
(7)
Malim Tony
(7)
Piaget Jean (1896-1980)
(7)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000)
(7)
Kielar-Turska Maria
(6)
Brzezińska Anna (1949- )
(5)
Hurlock Elizabeth Bergner (1898- )
(5)
Kaja Barbara (1944- )
(5)
Lipowska Małgorzata
(5)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- )
(5)
Matczak Anna
(5)
Przetacznik-Gierowska Maria
(5)
Szuman Stefan (1889-1972)
(5)
Trempała Janusz
(5)
Tyszkowa Maria
(5)
Wołoszynowa Lidia
(5)
Jaczewski Andrzej
(4)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(4)
McCann Vivian
(4)
Nowogrodzki Tadeusz
(4)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Andruszko Robert
(3)
Babska Zofia
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Brzezińska Anna
(3)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(3)
Hornowski Bolesław
(3)
Hurlock Elizabeth Bergner
(3)
Johnson Robert L
(3)
Kaja Barbara
(3)
Karwowska Dorota
(3)
Kolankiewicz Maria
(3)
Kołudzka Janina
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Niemczyński Adam (1942- )
(3)
Rusaczyk Janusz
(3)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(3)
Włodarski Ziemowit
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Adamska Helena
(2)
Al-Khamisy Danuta
(2)
Bagley William Chandler
(2)
Bakiera Lucyna
(2)
Bobrowska-Nowak Wanda (1925-2003
(2)
Borzym Irena (1939- )
(2)
Bowlby John (1907-1990)
(2)
Bukowska-Jóźwicka Anna
(2)
Claparède Édouard (1873-1940)
(2)
Colvin Stephen Sheldon (1869-1923)
(2)
Czerwińska-Jasiewicz Maria
(2)
Czerwińska-Jasiewicz Maria (1948- )
(2)
Fontana David
(2)
Geppertowa Lidia
(2)
Graban Joanna
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Huget Patrycja
(2)
Jankowska Halina
(2)
Jasiński Władysław
(2)
Jędrzejczak Marian (1938- )
(2)
Kielar - Turska Maria
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Kowalski Stanisław (1904-1990)
(2)
Kołudzka J
(2)
Kubala Dorota
(2)
Michalewska Maria Teresa
(2)
Mietzel Gerd (1936- )
(2)
Moszczeńska Izabela (1864-1941)
(2)
Niemczyński Adam
(2)
Nowak Marta
(2)
Nowotnik Anna
(2)
Obuchowska Irena
(2)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(2)
Olechnowicz Hanna
(2)
Poncyliusz Marcin
(2)
Porębska Maria
(2)
Ptaszyńska Wanda
(2)
Rawecka Joanna
(2)
Rembowski Józef
(2)
Rowid Henryk (1877-1944)
(2)
Różycka Jadwiga (1913-1990)
(2)
Smykowski Błażej
(2)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991)
(2)
Sprawka Romana
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Ubertowska Aleksandra
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wądołowska Monika
(2)
Ziółkowska Beata (1967- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(64)
2000 - 2009
(98)
1990 - 1999
(55)
1980 - 1989
(31)
1970 - 1979
(36)
1960 - 1969
(29)
1950 - 1959
(11)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(7)
1920 - 1929
(6)
1910 - 1919
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(50)
1901-2000
(12)
1945-1989
(8)
1989-2000
(4)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(448)
nieznany (pol)
(17)
Ukraina
(3)
Język
polski
(465)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(24)
Psycholodzy
(9)
Rodzice
(8)
Pedagodzy
(6)
Studenci
(6)
Nauczyciele
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Neurologopedzi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Seksuolodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Psychologia rozwojowa
(341)
Dziecko
(141)
Mowa
(74)
Psychologia wychowawcza
(47)
Myślenie
(30)
Psychologia społeczna
(26)
Młodzież
(24)
Osobowość
(24)
Wychowanie przedszkolne
(23)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(19)
Dzieci
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(14)
Język polski
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Psychologia
(12)
Uczeń
(11)
Mózg
(9)
Psychologia dziecka
(9)
Wychowanie
(9)
Czytanie
(8)
Rodzina
(8)
Szkoła
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Gry i zabawy
(7)
Okresy rozwojowe człowieka
(7)
Psychoterapia
(7)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(7)
Stres
(7)
Uczenie się
(7)
Uczniowie
(7)
Dojrzewanie
(6)
Grupy rówieśnicze
(6)
Nastolatki
(6)
Pisanie
(6)
Uczucia
(6)
Zabawa
(6)
Dojrzałość szkolna
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Języki
(5)
Logopedia
(5)
Pamięć
(5)
Poznanie
(5)
Rozwój osobowości
(5)
Twórczość
(5)
Umysł
(5)
Więź rodzinna
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Agresywność
(4)
Dorosłość
(4)
Empatia
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Logopedia dziecięca
(4)
Nauczanie
(4)
Neurobiologia
(4)
Pedagogika
(4)
Pojęcia
(4)
Psychoanaliza
(4)
Psychologia młodzieży
(4)
Psychologia różnic indywidualnych
(4)
Rozwój człowieka
(4)
Rozwój poznawczy
(4)
Temperament
(4)
Układ nerwowy
(4)
Wychowanie seksualne
(4)
Zachowanie
(4)
Decyzje
(3)
Dzieciństwo
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Epigenetyka
(3)
Erotyzm
(3)
Etyka zawodowa
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Język
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Metodologia
(3)
Nauczyciele
(3)
Neuropsychologia
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Psychologia ewolucyjna
(3)
Psychologia stosowana
(3)
Rozwój fizyczny dziecka
(3)
Rozwój moralny
(3)
Rozwój psychiczny
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Spostrzeganie
(3)
Starzenie się
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Vygotskij, Lev S. (1896-1934)
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zdolności
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Astronomia
(2)
Autyzm
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dziecko chore
(2)
Temat: dzieło
"Cierpienia młodego Wertera"
(1)
Ciuchcia (program telewizyjny)
(1)
Elementarz
(1)
Litery
(1)
Nauczę się czytać
(1)
Naukowiec w kołysce
(1)
Relacje w rodzinie a szkoła
(1)
Wyraz uczuć u człowieka i zwierząt
(1)
Znak werbalny a znak plastyczny w twórczości rysunkowej dziecka
(1)
Temat: czas
1901-
(9)
2001-
(6)
1901-2000
(3)
1801-
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(7)
Polska
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(2)
Choroba a stan psychiczny
(1)
Choroby a gotowość do nauki
(1)
Dojrzałość szkolna a choroba
(1)
Dziecko a film dydaktyczny
(1)
Dziecko a stres
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym a rodzina
(1)
Ego a zdrowie psychiczne
(1)
Film dydaktyczny a dziecko
(1)
Jednostka a rodzina
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kultura a rozwój psychiczny
(1)
Kurozwęki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Młodzież a stres
(1)
Rodzice a wychowanie
(1)
Rodzina a rozwój dziecka
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Sztuka a dziecko
(1)
Terapia zabawą
(1)
Warszawa
(1)
Zabawa a rozwój dziecka
(1)
Zdrowie a stan psychiczny
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(62)
Podręcznik
(22)
Opracowanie
(10)
Monografia
(9)
Artykuł problemowy
(8)
Artykuł z czasopisma
(6)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Bibliografia
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Poradnik
(4)
Raport z badań
(3)
Czasopismo polskie
(2)
Czasopismo psychologiczne
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(2)
Programy nauczania dla szkół wyższych
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Słowniki polskie
(2)
Słowniki terminologiczne
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Czasopisma naukowe
(1)
Czasopisma psychologiczne
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Recenzja
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Wywiad
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wyznanie wiary
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(128)
Edukacja i pedagogika
(24)
Medycyna i zdrowie
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Biologia
(2)
Językoznawstwo
(2)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
465 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autor
Symbol UKD: 372.880.84+[808.4-4:159.922.7]-053.4/.5:372.4](061.3)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychiatria. T. 1, Podstawy psychiatrii / redakcja Janusz Rybakowski, Stanisław Pużyński, Jacek Wciórka. - Wydanie 2. - dodruk. - Wrocław : Edra Urban & Partner, copyright 2017. - XI, [3], 552 strony : fotografie, rysunki, tabele, wykresy ; 29 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka od wielu lat jest podstawowym polskim podręcznikiem z dziedziny psychiatrii napisanym przez wybitnych rodzimych specjalistów. Rola psychiatrii jako dynamicznie rozwijającej się gałęzi medycyny systematycznie wzrasta. Powoduje to konieczność ciągłej aktualizacji informacji zawartych w podręczniku. Obecne, najnowsze wydanie Psychiatrii zawiera najbardziej aktualne informacje, między innymi z zakresu teoretycznych podstaw współczesnej psychiatrii, psychiatrii klinicznej oraz terapii zaburzeń psychicznych. Treści zawarte w podręczniku zostały przedstawione w bardzo przystępny i klarowny sposób. Najnowsze wydanie Psychiatrii powinno być użyteczne dla lekarzy specjalistów, lekarzy w czasie robienia specjalizacji, a także lekarzy innych specjalności, ponieważ często się zdarza, iż pacjenci z problemami psychicznymi nie od razu trafiają do specjalistów z tej dziedziny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 258170 A (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41751 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna.
Zawiera: Rozdział 2. Kultura fizyczna: 2.1. Zagadnienia terminologiczne, 2.2. Wzory kultury fizycznej na przestrzeni dziejów, 2.3. Formy uczestnictwa w kulturze fizycznej.
Zawiera: Rozdział 3. Wychowanie fizyczne: 3.1. Pojęcie wychowania, 3.2. Istota wychowania fizycznego, 3.3. Ewolucja poglądów dotyczących istoty i celów wychowania fizycznego, 3.4. Teoretyczne podstawy fizycznego wychowania, 3.5. Cechy wychowania, 3.6. Teoretyczne podstawy fizycznego kształcenia, 3.7. Błędy w procesie wychowania.
Zawiera: Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego: 4.1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania fizycznego, 4.2. Znaczenie wartości w edukacji szkolnej, 4.3. Definicje wartości w kontekście różnych dziedzin nauki, 4.4. Klasyfikacja wartości - podział dychotomiczny, 4.5. Istota i znaczenie celów wychowania, 4.6. Funkcje celów wychowania, 4.7. Rodzaje celów wychowania fizycznego, 4.8. Kompetencje ucznia.
Zawiera: Rozdział 5. czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego.
Zawiera: Rozdział 6. Funkcje ruchu: 6.1. Stymulująca funkcja ruchu, 6.2. Adaptacyjna funkcja ruchu, 6.3. Kompensacyjna i korekcyjna funkcja ruchu.
Zawiera: Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka: 7.1. Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania, 7.2. Ocena rozwoju fizycznego, 7.3. Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży, 7.4. Zmiany w postawie ciała, 7.5. Metody oceny postawy ciała, 7.6. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego dzieci i młodzieży.
Zawiera: Rozdział 8. Motoryczność ludzka: 8.1. Przejawy motoryczności, 8.2. Interpretacja podstawowych pojęć związanych z motorycznością, 8.3. Diagnoza sprawności motorycznej, 8.4. Diagnoza uzdolnień ruchowych, 8.5. Diagnostyka czynnościowa wydolności fizycznej, 8.6. Zasady i metody rozwoju sprawności motorycznej.
Zawiera: Rozdział 9. Metody kształcenia i wychowania fizycznego: 9.1. Klasyfikacja metod wychowania fizycznego, 9.2. Opis metod wychowania fizycznego, 9.3. Formy organizacyjne ćwiczeń, 9.4. Metody kształtowania zdolności motorycznych, 9.5. Metody oddziaływań wychowawczych.
Zawiera: Rozdział 10. Uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela wychowania fizycznego: 10.1. Model nauczyciela wychowawcy w literaturze pedagogicznej, 10.2. Kompetencje pedagogiczne nauczyciela, 10.3. Inne uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela, 10.4. Styl oddziaływania wychowawczego, 10.5. Wychowawca fizyczny jako promotor zdrowia, 10.6. Model nauczyciela efektywnego.
Zawiera: Rozdział 11. Przygotowanie nauczyciela do zawodu.
Zawiera: Rozdział 12. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego: 12.1. Fazy w rozwoju zawodowym nauczycieli, 12.2. Kilka uwag na temat kształcenia nauczycieli do współczesnych potrzeb edukacyjnych.
Zawiera: Rozdział 13. Aktywność fizyczna ucznia w czasie wolnym: 13.1. Pojecie czasu wolnego - próba definicji, 13.2. Funkcje czasu wolnego, 13.3. Aktywność fizyczna w czasie wolnym, 13.4. Techniki organizowania czasu wolnego, 13.5. Formy rekreacji, 13.6. Zachowania prozdrowotne, 13.7. Wycieczka turystyczna jako jedna z form zagospodarowania czasu wolnego.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263270/ czyt. 15 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44668 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47314 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50010 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 53496 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31230 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51985 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29304 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia, netografia na stronach 409-462. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” – z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 264227 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29091 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52475 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43009 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32563 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Rodzina z dzieckiem w wieku przedszkolnym. Relacje dziecka z matką. Jak pomóc dziecku w prawidłowym rozwoju? Koncepcja E. Eriksona. Zabawa przedszkolaka. Zabawa tematyczna, zabawa konstrukcyjna. Prawidłowy rozwój i sygnały niepokojące. Trzy fazy rozwojowe dziecka w wieku przedszkolnym. Cechy rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym. Sprawdziany rozwoju dziecka w wieku od trzy i pół do sześciu lat zaczerpnięte z książki prof. E. Franusa. Zaburzenia prawidłowego rozwoju psychoruchowego. Wspomaganie dziecka w jego rozwoju. Problemy dotyczące funkcjonowania dziecka. Dlaczego dziecko ma problemy z adaptacją do przedszkola. Jak mu pomóc. Jeśli dziecko nadal moczy się w łóżko. Problemy wychowawcze. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze. Zaburzenia zachowania u dzieci. Objawy ryzyka zaburzeń zachowania. Agresja u dzieci. Czynniki ryzyka zaburzeń zachowania. Czynniki chroniące. Nadpobudliwość psychoruchowa. Objawy ADHD. Przyczyny nadpobudliwości psychoruchowej. Jak pracować z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową w domu i przedszkolu? Lęki u dzieci. Jak pomóc dziecku opanować jego lęki? Depresja u dzieci. Ryzyko dysleksji rozwojowej. Ryzyko dyskalkulii rowojowej. Zaburzenia mowy. Specyficzne zaburzenia rozwoju językowego (SLI). Afazje. Jąkanie. Seksualność dziecięca. Jak przygotować dziecko do pójścia do szkoły? Pomoc psychologiczna. Dlaczego ważne jest, aby dziecko uczęszczało do przedszkola?]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja finansowana w ramach rządowego programu "Bezpieczna i Przyjazna Szkoła" wdrażanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39637 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jak pokonać trudności w mówieniu, czytaniu i pisaniu / Antoni Balejko. - Białystok : [Wydaw. Logopedyczne Antoni Balejko], 1999. - 278, [1] s. : rys. ; 22 cm + Układanki dwusylabowe / Antoni Balejko, Dorota Marciniak : [20] k. tabl. ; 16 cm.
Symbol UKD: 37.041.004.15:159.953:37.36](083.1)
Na okł. podtyt.: dysleksja.
Bibliogr. s. 265-268.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 230440 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 230434/czyt.37 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/6 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39593 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Buski Kwartalnik Edukacyjny.
Bibliogr.
[Scenariusz lekcji w klasie III liceum: "Problem przekroczenia kolejnego etapu rozwojowego".]
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą podsumowania poszukiwań badawczych i uogólnieniem ich rezultatów w kluczowych (…) obszarach psychologii rozwoju człowieka. Zawiera rozważania nad ograniczeniami i trudnościami, jakie napotykamy w opisie i wyjaśnieniu złożonych procesów rozwojowych oraz nad możliwościami i kierunkami doskonalenia badań nad zmianą w zachowaniu i rozwoju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Część I Wczesne lata. Rozdział 1. Wczesny rozwój społeczny: Dziecko w domu, Style rodzicielskie, Wpływ przywiązania na późniejszy rozwój, Natura wczesnego, społecznego uczenia się, Różnice pomiędzy płciami, Grupy etniczne, Klasa społeczna, Rodzina, Zmieniający się charakter rodziny, Terapia rodzinna, Konflikt w rodzinie, Konflikt szkoła-dom, Szczególne zagadnienia klasy szkolnej, Język a rozwój społeczny, Szkoła i dom, Pytania do tekstu. Rozdział 2. Zabawa: Cel zabawy, Natura zabawy, Kategorie zabawy, Zabawa a uczenie się, Zabawa a program szkolny, Strukturalizowanie zabawy małych dzieci, Zabawa starszych dzieci, Sport, Gry komputerowe, Pytania do tekstu.
Zawiera: Część II. Czynniki kognitywne a uczenie się. Rozdział 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy: Myślenie a edukacja, Praca Piageta, Faza 1. Sensomotoryczna (od urodzenia do 2 roku życia), Faza 2. Myślenie przedoperacyjne (od 2 do 7 roku życia), Faza 3. Operacje konkretne (mniej więcej od 7 do 11 roku życia), Faza 4. Operacje formalne (mniej więcej od 12 roku życia), Kryteria Piageta, Inne podejścia do rozwoju poznawczego, Przetwarzanie informacji, Podejścia nabywania wiedzy, Rozwój poznawczy a klasa szkolna, Zadanie nauczyciela, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 4. Mowa: Początki mowy, Wzbogacanie wczesnej mowy, Język a szkoła, Rola nauczyciela, Zasady języka, Znaczenie nauczania języka, Rodzaje kompetencji językowej, Język techniczny, Pytania nauczyciela, Język nauczyciela, Dialekty i akcenty, Wzbogacanie umiejętności językowych, Nauczyciel jako słuchacz, Zabawy językowe, Pisanie i czytanie, Język i inteligencja, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 5. Inteligencja: Co to jest inteligencja, Pomiar inteligencji, Badanie inteligencji, Modele inteligencji, Pomiar inteligencji ogólnej ("g"), Czy można poprawić I.I.?, Trening przygotowujący do testów inteligencji, Testy inteligencji a nauczyciel, Doskonalenie inteligencji, Inteligencja i myślenie, Czy inteligencja jest wrodzona?, Badania nad bliźniętami, Podejścia Hebba i Cattella, Inteligencja a grupy etniczne, Inteligencja a czynniki społeczno-ekonomiczne, Płeć a różnice w inteligencji, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 6. Kreatywność: Co to jest kreatywność?, Myślenie dywergencyjne, Kreatywność a inteligencja, Testy myślenia dywergencyjnego, Akt kreatywności, Kreatywność a szkoła, Zachęcanie do myślenia dywergencyjnego, Organizacja klasy a kreatywność, Techniki kreatywnego uczenia, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 7. Uczenie się: Co konstytuuje uczenie się?, Teorie uczenia się, Warunkowanie sprawcze, Konceptualizm instrumentalny, Natura uczącego się, Czynniki afektywne, Motywacja, Wiek, płeć oraz czynniki społeczne, Pamięć, Techniki uczenia się, Natura materiału do uczenia się, Strefa poznawcza, Strefa psychomotoryczna, Ocenianie, Natura procesu uczenia się, Zarządzanie procesem uczenia się, Nauczanie precyzyjne, Dziecko z problemami w uczeniu się, Dziecko z niskimi wynikami I.I., Uczenie dzieci z niskimi wynikami I.I., Dzieci opóźnione w osiągnięciach, Pomaganie dzieciom opóźnionym w osiągnięciach, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 8. Osobowość: Początki osobowości, Rola rodziców, Stała natura temperamentu, Podejścia do osobowości, Linijka czy termometr?, Cechy osobowości, Praca H.J. Eysencka, Praca R.B. Cattella, Zalety i wady podejścia opartego na cechach, Cechy osobowości a uczenie się, Wymiar ekstrawersja-introwersja, Wymiar neurotyzm-stabilność, Podejscie oparte na cechach a różnice indywidualne, Modyfikacja cech osobowości, Osobowość a sukcesy w nauce, Styl poznawczy, Teorie stylu poznawczego, Styl poznawczy a uczenie się, Stany osobowości, Argumenty przeciwko stałości w osobowości, Zachowanie celowe i paracelowe, Podejście oparte na stanach a doradztwo, Podejście psychodynamiczne, Zygmunt Freud, Osobowość a motywacja, Motywacja i wzmocnienie, Teoria motywacji Maslova, Styl atrybucyjny, Reakcja nauczyciela na sukces i niepowodzenie u dzieci, Nastrój, Nauczyciele też mają nastroje, Zainteresowania, Postawy, Postawy a obrona ego, Postawy a zachowanie, Dysonans poznawczy, Zmiana postaw, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 9. Wartości a rozwój moralny: Czym są moralność i wartości?, Początki systemów wartości, Sześć faz rozwoju moralnego według Kohlberga, Pomiar rozwoju moralnego, Krytyka Kohlberga, Rola nauczyciela, Niektóre szczególne problemy moralne, Uczenie moralnego zachowania, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 10. SELF: Definiowanie self, Co determinuje self?, Znaczenie uczenia się w pojęciach samego siebie, Czy możemy poznać nasze prawdziwe self, Teoria self Carla Rogersa, Konflikt organizmów pomiędzy dzieckiem i innymi ludźmi, Pomiar self, George Kelly i self, Konstrukty można zmieniać, Samoocena, Rozwój samooceny, Uwarunkowania samooceny, Wartość dla nauczyciela, Inne czynniki wpływające na samoocenę, Wzbogacanie samooceny, Samoocena to nie to samo co próżność, Ocenienie samooceny, Samoocena a nadmierna pewność siebie / zbyt mała pewność siebie, Dojrzałość self, Osiem stadiów Eriksona a dojrzałość, Wiek dzieci a stadia Eriksona, Dojrzałość self a szkoła, Definiowanie dojrzałej osobowości, Tożsamość self, Uczenie się bycia dorosłym, Rozumienie młodzieży, Pomieszanie ról, Wiedza i bycie, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne: Interakcje diadowe, Społeczna interakcja pomiędzy nauczycielem a dzieckiem, Status społeczny, Status społeczny a szkoła, Zbędne podkreślanie pozycji nauczyciela, Konformizm społeczny, Neokonformizm, Grupa rówieśnicza, Szkoła a konformizm, Lekcja jako spotkanie społeczne, Świadomość społecznej interakcji, Pięciostopniowa sekwencja zdarzeń, Natura komunikacji, Analiza interakcji, Role społeczne, Konflikt ról, Społeczne uczenie się i modele ról, Kopiowanie modeli ról, Wzorce przyjaźni w klasie szkolnej, Podgrupy w klasie, Niewłaściwe przyjaźnie i nietowarzyskie dziecko, Znęcanie się, Dziecko lubiane, Socjometria, Umiejętności społeczne, Reagowanie na sytuacje społeczne i ich ocena, Właściwa atmosfera w treningu umiejętności społecznych, Nauczanie poprzez odgrywanie ról, Znaczenie społecznego ciepła, Umiejętność odsłaniania się, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne: Doradztwo w szkole, Kwestia poufności, Znaczenie współczucia, Proces doradczy, Kategoryzacja problemu dziecka, Rola doradcy, Problemy stojące przed doradcą, Siły społeczne a konflikty, Doradztwo zawodowe, Fazy rozwojowe w wyborze zawodu, Rola doradcy w poradnictwie zawodowym, Wychowanie seksualne, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 13. Kierowanie klasą i jej kontrola: Zachowania sprawiające problemy, Definiowanie zachowania sprawującego problemy, Techniki modyfikacji zachowania, Pochodzenie niepożądanych zachowań celowych, Określenie dwóch stron problemu, Podejście ekobehawioralne, Zastrzeżenia co do technik modyfikacji zachowania, Kontrakty wykonania, Ogólne uwagi dotyczące modyfikacji zachowania, Inne aspekty kierowania klasą i jej kontroli, Stosowanie kar, Efektywne sankcje, Prawo naturalnych konsekwencji, Problemy wynikające z zachowania grupy, Fizyczna konfrontacja, Wagarowanie, Pytania do tekstu.
Zawiera: Rozdział 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela: Efektywność nauczyciela, Ocena cech nauczyciela, Bezpieczeństwo emocjonalne nauczyciela, Postawy nauczyciela, Style nauczyciela, Wartość nauczycielskiego mówienia, Różnorodność metod nauczania, Stres nauczyciela, Jak uporać się ze stresem, Pytania do tekstu.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Wprowadzenie do pojęcia kryzysu rozwojowego. Kryzysy rozwojowe dzieci i młodzieży. Przemoc. Alienacja. Kryzysy występujące u dzieci przewlekle chorych oraz niepełnosprawnych intelektualnie. Nooterapia. Różne terapie kryzysów występujących u dzieci i młodzieży. Opieka paliatywna nad dzieckiem śmiertelnie chorym.]
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38638 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
S. 33-35 : Grzesik, Wojciech [et al.] : Szkoły kieleckie w dokumencie źródłowym.
S. 36-45 : Jeżewska, Elżbieta : Portrety z kolekcji Sołtyków i Popielów z pałacu w Kurozwękach w Muzeum Narodowym w Kielach.
S. 52-53 : Grzegrzółka, Dorota, Pierścińska, Katarzyna : O cierpieniach młodego Wertera i biografii Goethego - dwujęzycznie i kontekstualnie.
S. 55-57 : Pawelec, Lidia : Funkcja edukacyjna kapliczek i krzyży przydrożnych.
S. 89-91 : Karczewska, Joanna : Warstwicowa teoria wychowania w ujęciu Stefana Kunowskiego.
S. 91-93 : Nieduziak, Edyta, M. : Sztuka jako terapia, czyli słów parę o wykorzystaniu plastyki w procesie terapii.
S. 94-96 : Suszyna, Janusz : Aktywizacja młodzieży dla przyszłości.
S. 96-99 : Ziołowicz, Katarzyna : Metoda dramy w edukacji plastycznej.
S. 99-102 : Zyzik, Elżbieta, Uznańska, Marzena : Metoda pracy zuchowej w przedszkolu sposobem na rozwijanie zainteresowań i predyspozycji twórczych dzieci (na przykładzie Przedszkola Samorządowego nr 13 w Kielach).
S. 102-105 : Jadach, Jan, Łojek, Anna : "Mała ojczyzna" nie tylko w mass mediach.
S. 105-109 : Grządziel, Grażyna : Jak pokonać trudności edukacyjne? Gimnastyka Mózgu P. Dennisona w uaktywnianiu procesów myślowych.
S. 109-116 : Korus, Beata : Wzory osobowe współczesnej młodzieży. Przegląd badań.
S. 116-118 : Kossak, Magdalena : Człowiek w świecie wartości.
S. 118-121 : Makowska, Małgorzata : Mity i stereotypy utrudniające proces zapamiętywania i uczenia się.
Bibliogr.
[Wystawa w Archiwum Państwowym w Kielcach "Szkoły kieleckie w dokumencie źródłowym". Rozwój szkolnictwa w Kielcach od 1864 r. Wizerunki przedstawicieli polskich rodów Sołtyków i Popieli, pochodzące z pałacu w Kurozwękach, a przechowywane w Muzeum Narodowym w Kielcach. Historia miejscowości Kurozwęki. Rezydencja w Kurozwękach. Zawiera listę portretów. Przebieg zajęć języka polskiego i języka niemieckiego w szkole średniej na temat "O cierpieniach młodego Wertera i biografii Goethego - dwujęzycznie i kontekstualnie". Geneza wznoszenia kapliczek i krzyży przydrożnych w Polsce od XV w. Wartwicowa teoria wychowania Stefana Kunowskiego: warstwa biologiczna i psychologiczna - dzieciństwo, warstwa socjologiczna i kulturologiczna - dorastanie i młodzieńczość, warstwa duchowa - dorosłość. Źródła terapeutycznego oddziaływania sztuki, funkcja kathartyczna. Zalety arteterapii. Pragnienia współczesnej młodzieży. Ruch klubów 4H. Cele Klubu 4H. Formy pracy. Idea klubów 4H. Metoda dramy. Techniki dramowe. Przykłady ćwiczeń plastycznych z zastosowaniem metody dramy. Postawa twórcza w ujęciu S. Popka. Krótka historia Przedszkola nr 13 w Kielcach. Zbiórki zuchowe. Metodyka zbiórki zuchowej. Termin "mała ojczyzna". Program regionalizmu polskiego - 1926 r. Województwo świętokrzyskie jako "mała ojczyzna". Przedsięwzięcia popularyzujące region. Towarzystwa regionalne. Obraz regionu świętokrzyskiego w prasie lokalnej. Informacje o regionie zamieszczane i Internecie. Neurofizjologia mózgu (funkcje półkuli prawej i półkuli lewej). Opis ćwiczeń stosowanych w metodzie P. Dennisona - Gimnastyka Mózgu. Wzory osobowe współczesnej młodzieży - przegląd badań : Zygmunt Bauman, Barbara Weber, Włodzimierz Maciąg, Wiesława Pielasińska, Stefan Pacek, Irena Nowakowa, Daniela Bednarczyk-Smolińska, Leon Niebrzydowski, Maria Siwko, Maria Dudzikowa, Marzena Dymek, Wiesław Sikorski, Karol Bidziński.Wartości jako przedmiot zainteresowań psychologiiPoglądy M. Rokeach, E. Sprangera, A. Maslova na temat wartości. Co nam utrudnia korzystanie z zasobów naszego mózgu? Pojęcie "złej pamięci". Wyuczona bezradność. Negatywne nastawienie.]
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji / Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska, Zbigniew Izdebski ; współpraca Magdalena Woynarowska. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 395, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 363-378. Indeksy.
Nowoczesny, świetnie przygotowany podręcznik w swym założeniu obejmuje najistotniejsze uwarunkowania rozwojowe, zdrowotne i społeczne edukacji dzieci i młodzieży, a także ochronę i promocję zdrowia nauczycieli. Ważnym elementem są też zdrowotne aspekty środowiska szkoły (w tym jej klimat społeczny) oraz organizacja procesu nauczania. Podręcznik ten może być wartościową lekturą dla praktykujących nauczycieli i pedagogów, nie tylko w szkole, lecz także w ośrodkach pracy pozalekcyjnej dla dzieci i młodzieży, a także w świetlicach środowiskowych. Interesujące treści znajdą w nim także socjolodzy, pracownicy socjalni i pracownicy szeroko pojętego zdrowia publicznego. [Z recenzji dr hab. n. med. prof. IMiD Anny Oblacińskiej].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264215 A (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47661 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33648 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50029 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29058 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53653 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31521 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32313 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne. ISSN 2083-179X ; t. 20)
Zawiera: S. 19-33 : Pedagogika wczesnoszkolna wobec realnych problemów edukacyjnych w czasach przełomów / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 35-49 : O sposobach kształcenia sprawności językowych w edukacji wczesnoszkolnej / Krystyna Gąsiorek.
Zawiera: S. 51-60 : Czy dzieci mogą sprostać wyzwaniom współczesnej szkoły? / Jagoda Cieszyńska.
Zawiera: S. 61-70 : Strategie terapeutyczne w dysleksji paradygmatycznej i syntagmatycznej / Marta Korendo.
Zawiera: S. 71-89 : TRIZ - pedagogika w procesie aktywizacji poznawczej uczniów klas początkowych / Irena Stańczyk.
Zawiera: S. 91-99 : Środowisko wiejskie specyficznym miejscem kształtowania kultury języka / Anna Szkolak.
Zawiera: S. 101-112 : Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej dzieci w ćwiczeniach z luką informacyjną / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 113-135 : Mowa dzieci w wieku przedszkolnym i sposoby jej wspomagania / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 137-156 : Stymulowanie rozwoju umiejętności komunikacyjnych dzieci posługujących się ograniczonym kodem językowym / Zuzanna Zbróg, Piotr Zbróg.
Zawiera: S. 159-172 : Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera: S. 173-198 : Zagadnienie periodyzacji rozwoju mowy dziecka / Józef Porayski-Pomsta.
Zawiera: S. 199-208 : Historyjka obrazkowa jako środek aktywizujący rozwój leksykalny i rozumienie treści u dzieci siedmioletnich / Anna Jakubowicz-Bryx.
Zawiera: S. 209-231 : Uwarunkowania poprawności pisma uczniów klas początkowych / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 233-258 : Aktywność pisarska dzieci w szkole - o rozwoju umiejętności językowych we wczesnej edukacji / Małgorzata Żytko.
Zawiera: S. 259-276 : Język pisany jako obszar inwersji w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji polonistycznej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 277-285 : Niska sprawność grafomotoryczna problemem całego życia / Aneta Ratajek.
Zawiera: S. 287-305 : Nauka pisania. Zestawienie bibliograficzne w wyborze / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera recenzje następujacych książek: Wypych Agnieszka "Wspieranie werbalnego rozwoju dziecka w oparciu o eksperymenty językowe, tropy stylistyczne i dobrą litearturę. Ćwiczenia terapeutyczne", Jaszczyszyn Elżbieta "Oczekiwania sześciolatków i ich rodzin w stosunku do szkoły a realia realizacji obowiązku szkolnego".
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 11-15 : Kształcenie nauczycieli uczących dzieci wczesnoszkolne języka obcego w systemie zintegrowanym / Maria T. Michalewska.
Zawiera: S. 17-27 : Stopień trudności tekstów w podręcznikach szkolnych (na przykładzie geografii) / Jan Iluk.
Zawiera: S. 29-37 : Stymulacja rozwoju osobowości dzieci i młodzieży a proces aktywizacji języka obcego w świetle współczesnych tendencji glottodydaktycznych / Adam Szeluga.
Zawiera: S. 39-46 : Stymulacja rozwoju umysłowego i językowego poprzez nauczanie języka obcego i bezpośredni kontakt z językiem i kulturą innego narodu (studium przypadku dziecka 5-letniego) / Kamila Ciepiela.
Zawiera: S. 47-66 : Wybrane uwarunkowania nauczania języka obcego w klasach I-III szkoły podstawowej / Gabriela Paprotna.
Zawiera: S. 67-73 : Nauczanie zintegrowane z językiem niemieckim / Judyta Wawrzeńczyk.
Zawiera: S. 109-118 : Metody integracji językowej młodzieży cudzoziemskiej nowo przybyłych do Francji / Anna Masiewicz.
Zawiera: S. 121-133 : Język multimediów narzędziem globalnej interpersonalnej komunikacji pośredniej / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: S. 135-147 : Uwagi o języku mass mediów dla dzieci / Anna Łobos.
Zawiera: S. 149-153 : Rola umiejętności czytania we współczesnej edukacji dziecka / Barbara Majkut-Czarnota.
Zawiera: S. 155-166 : Czasopisma uczniowskie wyrazem ekspresji twórczej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 167-180 : Czasopisma dla dzieci jako stymulator rozwoju zainteresowań otaczającym światem / Alina Budniak.
Zawiera: S. 183-191 : Koncepcja terapii mowy w naturalnym środowisku / Andrzej Twardowski.
Zawiera: S. 193-206 : Przyczyny i skutki blokady kontaktu werbalnego u dzieci z mutyzmem selektywnym / Grażyna Szafraniec.
Zawiera: S. 207-219 : Interpretacja przysłów przez uczniów niedosłyszących i słyszących uczących się w integracyjnym systemie edukacyjnym / Zofia Dysarz.
Zawiera: S. 221-238 : Miejsce zabawy w rozwoju języka dziecka z głębsza niepełnosprawnością intelektualną / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 239-251 : Wpływ motywacji i lęku na stosowanie strategii uczenia się języka / Anna Studenska.
Zawiera: S. 253-263 : Klasa szkolna jako źródło doświadczeń komunikacyjnych dziecka (na przykładzie szkoły tradycyjnej i szkoły Montessori) / Dorota Zdybel.
Zawiera: S. 267-276 : Poza ekspansją litery / Małgorzata Muszyńska.
Zawiera: S. 277-287 : Metafora w geście zaklęta, czyli komunikacja pozawerbalna w edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Krasoń.
Zawiera: S. 289-296 : Stymulowanie muzyką zachowań pozawerbalnych dziecka / Ewa Szatan.
Zawiera: S. 297-301 : Mowa muzyczna drogą do opanowania muzycznego języka / Anna Waluga.
Zawiera: S. 303-312 : Muzyka czynnikiem stymulującym aktywność językową dzieci w wieku szkolnym / Mirosław Kisiel.
Zawiera: S. 313-323 : "Wydziedziczeni z muzyki?" - o przystawaniu koncepcji kompetencji kulturowej Pierre'a Bourdieu do współczesnych warunków edukacji w zakresie muzyki / Bogumiła Mika.
Zawiera: S. 325-338 : Muzyka - obraz - słowo w nauczaniu wczesnoszkolnym / Antonina Szybowska.
Zawiera: S. 339-355 : Możliwości i sposoby wykorzystania języka współczesnej ilustracji z książki dla dziecka w przygotowaniu uczniów do kontaktu z literaturą i sztuką plastyczną w edukacji wczesnoszkolnej / Elżbieta Szefler.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej