Metoda Dobrego Startu
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(44)
Forma i typ
Książki
(30)
Artykuły
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Muzyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(55)
tylko na miejscu
(22)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(7)
Kielce - Czytelnia
(8)
Kielce - Multimedialny
(5)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Busko Zdrój - Multimedialny
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(5)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Jędrzejów - Multimedialny
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(3)
Końskie - wypożyczalnia
(3)
Końskie - czytelnia
(2)
Końskie - Multimedialny
(3)
Opatów - wypożyczalnia
(2)
Opatów - Multimedialny
(2)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(4)
Ostrowiec - czytelnia
(2)
Ostrowiec - Multimedialny
(2)
Pińczów - wypożyczalnia
(3)
Pińczów - czytelnia
(9)
Pińczów - Multimedialny
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Sandomierz - Multimedialny
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(4)
Starachowice - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(4)
Staszów - Multimedialny
(2)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(2)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(18)
Barańska Małgorzata
(12)
Jakacka Ewa
(12)
Bogdanowicz Marta
(7)
Szewczyk Małgorzata
(3)
Jankiewicz Ewa
(2)
Jurkiewicz Agata
(2)
Nowak Waleria
(2)
Preyss Witold
(2)
Stefanowska Dominika
(2)
Szlagowska Danuta
(2)
Tyrakowska Małgorzata
(2)
Bagińska Aneta
(1)
Banasiak Maciej
(1)
Barańska Magda
(1)
Borkowska Aneta R
(1)
Boszczyk Marta
(1)
Buliński Leszek
(1)
Czarnecka Lidia
(1)
Czerwińska-Rydel Anna
(1)
Filar Andrzej
(1)
Gałecki Piotr (fizjolog)
(1)
Grabowski Mariusz
(1)
Grosicka Anna
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Janicka Iwona
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kamińska Krystyna
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kolańczyk Alina
(1)
Kosior Edyta
(1)
Kosmowska Barbara (1958- )
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kubiak Beata
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Lipowska Małgorzata (psycholog)
(1)
Lis Justyna
(1)
Miłkowska Agnieszka
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nowakowska Aleksandra
(1)
Olszewski Henryk
(1)
Ossowski Roman
(1)
Oszwa Urszula
(1)
Petrus Paulina
(1)
Petrykowska Bożena
(1)
Pietras Izabela
(1)
Pietras Tadeusz Bogdan
(1)
Poraj Grażyna
(1)
Połomski Piotr
(1)
Rostowska Teresa
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Ryder Alicja
(1)
Skibska Joanna
(1)
Sochacka Izabela
(1)
Sochacka Krystyna
(1)
Sorokosz Irena
(1)
Straś-Romanowska Maria
(1)
Szemalikowski Mieczysław
(1)
Szymanek Bożena
(1)
Słopecki Piotr
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Witusik Andrzej Dariusz
(1)
Zaczkowski Mariusz
(1)
Zielińska Monika
(1)
Zyzik Elżbieta
(1)
Łockiewicz Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(43)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Przedszkola
(4)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
3-6 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 1.
(1)
Logopedzi
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Język polski
(8115)
Dziecko
(5127)
Nauczanie
(4695)
Matematyka
(4656)
Literatura polska
(4107)
Metoda Dobrego Startu
(-)
Powieść polska
(4020)
Poezja polska
(3836)
Nauczyciele
(3718)
Nauczanie początkowe
(3696)
Szkolnictwo
(3314)
Historia
(3298)
Wychowanie przedszkolne
(3239)
Wychowanie
(2692)
Język angielski
(2349)
Rodzina
(2342)
Młodzież
(2341)
Pedagogika
(2233)
Fizyka
(2055)
Filozofia
(1833)
Sztuka
(1748)
Język rosyjski
(1746)
Oświata
(1691)
Kobieta
(1683)
Pamiętniki polskie
(1682)
Wojna 1939-1945 r.
(1681)
Wychowanie w rodzinie
(1675)
Wojsko
(1657)
Literatura
(1650)
Uczniowie
(1633)
Chemia
(1535)
Kultura
(1431)
Język niemiecki
(1429)
Muzyka
(1407)
Opowiadanie polskie
(1366)
Biologia
(1310)
Geografia
(1294)
Pisarze polscy
(1267)
Psychologia
(1254)
Literatura młodzieżowa polska
(1237)
Publicystyka polska
(1110)
Przyroda
(1077)
Literatura dziecięca polska
(1071)
Internet
(1050)
Nauka
(1047)
Technika
(1015)
Bibliotekarstwo
(970)
Wychowanie fizyczne
(963)
Prawo
(956)
Nauczanie zintegrowane
(947)
Alkoholizm
(943)
Żydzi
(929)
Uczenie się
(909)
Młodzież szkolna
(885)
Stosunki interpersonalne
(864)
Miłość
(860)
Dzieci
(851)
Osobowość
(845)
Zarządzanie
(836)
Psychoterapia
(815)
Powieść angielska
(811)
Powieść amerykańska
(795)
Czytelnictwo
(792)
Gry i zabawy
(790)
Polityka międzynarodowa
(786)
Praca
(780)
Przedsiębiorstwo
(767)
Socjologia
(763)
Pińczów
(748)
Polityka
(741)
Polacy za granicą
(727)
Uczucia
(727)
Teatr polski
(718)
Dramat polski
(716)
Rolnictwo
(715)
Turystyka
(713)
Matura
(708)
Komunikacja społeczna
(706)
Szkolnictwo wyższe
(702)
Marksizm
(689)
Opieka społeczna
(688)
Czytanie
(683)
Szkolnictwo zawodowe
(677)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(674)
Relacje międzyludzkie
(672)
Religia
(671)
Rodzice
(668)
Wychowanie obywatelskie
(664)
Rośliny
(658)
Etyka
(656)
Język francuski
(635)
Astronomia
(633)
Sport
(632)
Kształcenie
(631)
Wieś
(624)
Mowa
(623)
Nałóg
(618)
Komputery
(617)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(610)
Powieść rosyjska
(604)
Postawy
(601)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Bibliografia
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy zajęć wyrównawczych
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. - Wydanie I poszerzone. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. - 278, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Bibliografie strony 184-201.
Publikacja ma służyć jako podręcznik dla nauczycieli, logopedów i terapeutów, wzbogacający ich wiedzę oraz warsztat pracy z dziećmi wymagającymi wspomagania i usprawniania rozwoju psychomotorycznego. Publikacja jest wynikiem wieloletniej praktyki terapeutycznej Autorki, dociekań, analiz teoretycznych, diagnostycznych opracowań, badań empirycznych oraz modyfikacji metody i tworzenia nowych propozycji metodycznych. Wiedza teoretyczna zobrazowana jest wynikami badań i licznymi wskazówkami praktycznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera m.in.: S. 15-24 : Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka we współczesnym świecie / Maria Straś-Romanowska.
Zawiera m.in.: S. 25-38 : Człowiek niepełnosprawny w rodzinie - dylematy rozwoju i wsparcia / Roman Ossowski.
Zawiera m.in.: S. 39-48 : Psychologiczne determinanty jakości życia rodzinnego : pojęcie jakości życia i kierunki badań / Teresa Rostowska.
Zawiera m.in.: S. 49-60 : Komunikacja wewnątrzrodzinna a jakość życia rodziny / Barbara Harwas-Napierała.
Zawiera m.in.: S. 61-70 : Empatia w związkach małżeńskich / Maria Kaźmierczak.
Zawiera m.in.: S. 71-82 : Dynamika związku a wzajemna zależność partnerów kohabitujących / Iwona Janicka.
Zawiera m.in.: S. 83-96 : Jakość życia w związkach marynarskich / Aleksandra Nowakowska.
Zawiera m.in.: S. 97-112 : Psychospołeczne uwarunkowania adaptacji dzieci do życia w rodzinie zrekonstruowanej / Aleksandra Lewandowska-Walter.
Zawiera m.in.: S. 113-128 : Lęk i depresyjność u młodzieży w świetle systemowych zasobów rodzinnych / Agnieszka Miłkowska.
Zawiera m.in.: S. 129-134 : Postawy rodziców dziecka autystycznego / Bożena Petrykowska, Monika Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 135-141 : Rodzina jako środowisko stymulujące agresywne zachowanie dzieci na róznych etapach rozwoju / Grażyna Poraj.
Zawiera m.in.: S. 145-158 : Nieuświadomiona kontrola afektu : od pierwszeństwa afektu do kontroli działania ( czy eksperymentator powinien rozumieć osobę badaną ? ) / Alina Kolańczyk.
Zawiera m.in.: S. 159-166 : Świadomość językowa a komunikowanie się za pomocą pisma / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera m.in.: S. 167-174 : Młodzież z dysortografią : próba typologii / Izabela Pietras.
Zawiera m.in.: S. 175-180 : Znaczenie płci w procesie nauki czytania / Krystyna Sochacka.
Zawiera m.in.: S. 181-190 : Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych u dzieci w wieku szkolnym / Celestyna Grzywniak.
Zawiera m.in.: S. 191-198 : Radzenie sobie ze stresem szkolnym a osobowość uczniów z dysleksją / Irena Sorokosz.
Zawiera m.in.: S. 199-206 : Od agnozji liter i cyfr do dyskalkulii rozwojowej : neuropsychologia zaburzeń liczenia wczoraj, dziś, jutro / Urszula Oszwa.
Zawiera m.in.: S. 207-214 : Oblicza impulsywności w zespole ADHD / Aneta R. Borkowska.
Zawiera m.in.: S. 215-224 : Współczesne koncepcje współwystępowania dysleksji rozwojowej i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / Małgorzata Lipowska, Leszek Buliński.
Zawiera m.in.: S. 225-230 : Przyszłość w oczach młodzieży : jak i co planują adolescenci z nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją oraz młodzież uzależniona ? / Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 231-236 : Efektywność Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa / Marta Łockiewicz, Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 237-258 : Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną : dane Kwestionariusza europejskiego Towarzystwa dysleksji (EDA) / Marta Bogdanowicz.
Zawiera m.in.: S. 259-270 : Wartość różnorodności : obcojęzyczna szkoła a czytanie w języku ojczystym / Paulina Petrus et al.
Zawiera m.in.: S. 271-276 : Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera / Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak.
Zawiera m.in.: S. 277-283 : Psychologia wobec starzenia się i starości : o paradoksach zwiazanych z pojęciem adaptacji do wieku / Henryk Olszewski.
Streszcz. ang. przy ref.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-150.
Zawiera: Nauka czytania a dziecko w wieku przedszkolnym: Teoretyczne podstawy czytania, Wyście naprzeciw dziecięcym zainteresowaniom czy konieczność, Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym, Podobieństwa i różnice. Nauka czytania w edukacji przedszkolnej. Nauka czytania: Przegląd stosowanych metod, Nowe koncepcje nauki czytania. Wspomaganie nauki czytania: Od aktywności własnej nauczyciela do aktywności twórczej dziecka, Rodzice-nauczyciel. Czy możliwe jest współdziałanie?. Przedszkolna nauka czytania w zabawie: Propozycje zabaw sprzyjających rozwojowi języka i mowy, Zabawy rozwijające spostrzeżenia wzrokowe i słuchowe, Czytanie wyrazów metodą globalną. Propozycje zabaw w "czytanie", Dziecięca ekspresja jako forma zabawy wprowadzającej czytanie globalne i ułatwiającej opanowywanie umiejętności czytania. Próba adaptacji w edukacji przedszkolnej wybranych fragmentów różnych koncepcji nauki czytania: Inicjacja, Okres przedliterowy, Analiza i synteza, Zapamiętywanie polisensoryczne, Wyłanianie się umiejętności czytania.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bibliogr.
[Co to jest Zespół Aspergera? Jakie są różnice między autyzmem a Zespołem Aspergera? Jakimi cechami charakteryzują się osoby z syndromem Aspergera? Jakie metody stosuje się w terapii osób z Zespołem Aspergera? Czy realna jest edukacja tych osób? Czy możliwe jest stymulowanie uczniów w wieku wczesnoszkolnym? Oddziaływania terapeutyczne. Najistotniejsze metody : Programy Aktywności M. Ch. Knillów. Metoda W, Sherborne. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz. Metoda F. Affolter. Metoda Holding M. Welch. Metoda Opcji B. N. Kauffmana. Integracja sensoryczna J. Ayres.]
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 139-161.
Publikacja poświęcona jest edukacji muzycznej, która jest jednym z elementów niezbędnych do prawidłowego wzrostu dzieci. Edukacja to proces. Nie ma gotowej recepty na zaspokojenie dziecięcej potrzeby muzyki, tym bardziej, że każdy mały człowiek ma swoje indywidualne tempo rozwoju. Jeśli zadbamy o ten rozwój i zainteresujemy dziecko otoczeniem muzycznym, to efekty będą widoczne w całym życiu człowieka – od dzieciństwa po dojrzałość. Wczesna edukacja muzyczna może korzystnie oddziaływać na kolejne fazy życia dziecka. Zaproponowana monografia wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu nauczycieli, terapeutów, którzy poszukują różnych rozwiązań naukowo-metodycznych i rozumieją potrzebę kształcenia muzycznego. Przez wiele lat, gdy pracowałam z dziećmi, studentami, nauczycielami, terapeutami, sama poszukiwałam rozmaitych skutecznych i atrakcyjnych rozwiązań, aby edukacja muzyczna była ważna i spełniała swoje wielowymiarowe zadania. Publikacja składa się z dwóch głównych części opartych o pedagogiczne i profilaktyczno-terapeutyczne założenia edukacji muzycznej. Na rynku wydawniczym brakuje jeszcze opracowań, które prowokowałyby czytelnika do dyskursu, działań artystycznych i terapeutycznych, nowych rozwiązań, programów, projektów. Ważne są tu przygotowanie merytoryczne, podejście metodyczne i twórcze do promowania znaczących walorów muzyki. Ona może i powinna odnaleźć swoje miejsce w różnych przedmiotach dydaktycznych, w otoczeniu wychowawczym każdego dziecka. Edukacja muzyczna to szeroki obszar tematyczny. W publikacji ujęłam wybrane wątki, którymi zajmuję się w codziennej pracy pedagogiczno-artystycznej i profilaktyczno-terapeutycznej. Uznałam, że ważne są aspekty: pedagogiczny (poznawczy, wychowawczy) i profilaktyczno-terapeutyczny edukacji muzycznej. Stąd sygnalizuję wybrane tematy teoretyczne i pragmatyczne, wskazuję także na literaturę, do której warto sięgnąć. W edukacji muzycznej ważne jest to, aby dzieci polubiły muzykę, doświadczały jej codziennie w różnych sytuacjach. Szkoda tylko, że tak mało czasu poświęca się na skuteczne przygotowanie przyszłych nauczycieli na uczelniach, co potwierdzają badania prowadzone przez przedstawicieli nauki (m.in. Mirosław Kisiel, Wiesława Aleksandra Sacher, Jadwiga Uchyła-Zroski, Agnieszka Weiner, Małgorzata Suświłło, Maciej Kołodziejski, Paweł Trzos, Ewa Kumik, Romualda Ławrowska i inni). Można i należy zapytać decydentów oświaty, dlaczego przygotowani specjaliści-muzycy nie prowadzą zajęć umuzykalniających, począwszy od żłobka, przez przedszkole i edukację wczesnoszkolną. Jest to najważniejszy czas dla rozwoju muzycznego dzieci, ich aktywności, działań muzyczno-ruchowych. Edukacja muzyczna potrzebna jest wszystkim dzieciom, także tym z trudnościami, z niepełnosprawnością. Dlatego moje zainteresowania skierowane są na pilną potrzebę kontaktu zarówno dziecka, jak i dorosłego człowieka z muzyką. Jej wartość estetyczna jest nie do przecenienia. Dlaczego więc zaniedbywany jest ten obszar? Kto skutecznie działa z dziećmi w tym zakresie, widzi efekty muzycznej pracy. W części pierwszej skupiam uwagę na rozwoju muzycznym dzieci, koncepcjach i metodach pracy, formach aktywności muzycznych i możliwościach korelacji kształcenia muzycznego z innymi dziedzinami. Uważam, iż są one nadal aktualne i skuteczne. W części drugiej wymieniam walory profilaktyczno-terapeutyczne edukacji muzycznej i dzielę się informacjami na temat muzykoterapii dla dzieci, wykorzystania logorytmiki, a także, poszukując alternatywnych metod, wskazuję na terapię dźwiękiem, która może wspomagać edukację muzyczną w codziennej praktyce (jest mało znana w Polsce). Zdaję sobie sprawę, że nie wyczerpuję w całości tematyki, ale pragnę pobudzić niektórych czytelników do twórczości własnej, skuteczniejszej, do powszechnego muzykowania i dyskursu. Przygotowana monografia adresowana jest do studentów, nauczycieli, terapeutów, rodziców i tych osób, które kochają muzykę i widzą efekty jej działania w sferze poznawczej, społecznej i profilaktyczno-terapeutycznej. [Lidia Kataryńczuk-Mania]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264173 / Met. Wych. Przed. (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 227386, 226967, 227385 (3 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 226966/czyt.37 (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. czyt.376 (38233) (1 egz.)
Końskie - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 44118[376] (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24394 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46633 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24289 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 24288 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35611 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22179 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26451 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Jak radzić sobie z trudnymi emocjami? Scenariusz zajęć terapeutycznych dla dzieci w wieku 6 lat / Justyna Lis. W: Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - R. XXXIX (LXI) 2015/2016, nr 3, s. 87-91.
Scenariusz zajęć terapeutycznych z elementami Metody Dobrego Startu i Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Temat: Uczymy się wyrażać swoje emocje.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wykaz piosenek i wzorów graficznych do cyklu "Wiosna" ; Konspekty zawierające elementy metody Bon Depart - "Wiosna" ; Wykaz piosenek i wzorów graficznych do cyklu - "Lato" ; Konspekty zawierające elementy metody Bon Depart - "Lato".
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 166562/czyt.Met.Wych.Przedszk. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 9-12 : Epidemiologia autyzmu / Maciej Banasiak, Andrzej Witusik, Tadeusz Pietras, Paweł Górski.
Zawiera: S. 13-29 : Autyzm - pozycja nozologiczna, charakterystyka kliniczna i diagnostyka / Tadeusz Pietras, Andrzej Witusik.
Zawiera: S. 31-74 : Neurorozwojowa hipoteza autyzmu / Radosław Wujcik, Aleksandra Porzycka, Andrzej Witusik, Tadeusz Pietras.
Zawiera: S. 75-86 : Autyzm a upośledzenie umysłowe. Zaburzenia psychiczne w autyzmie / Kinga Bobińska, Piotr Gałecki, Antoni Florkowski.
Zawiera: S. 87-98 : Autyzm a padaczka / Janusz Wendorff.
Zawiera: S. 99-118 : Psychologiczne koncepcje rozwoju autyzmu / Monika Talarowska, Antoni Florkowski, Piotr Gałecki, Krzysztof Zboralski.
Zawiera: S. 119-141 : Badanie psychologiczne w autyzmie / Monika Talarowska, Piotr Gałecki, Antoni Florkowski, Krzysztof Zboralski.
Zawiera: S. 143-165 : Autyzm? nie tylko dziecięcy - zaburzenia autystyczne w okresie adolestencji i wczesnej dorosłości / Magdalena Kotlicka-Antczak.
Zawiera: S. 167-174 : Trudności w badaniu internistycznym u pacjentów z upośledzeniem umysłowym i autyzmem / Michał Panek, Tadeusz Pietras, Andrzej Witusik, Paweł Górski.
Zawiera: S. 175-194 : Leczenie farmakologiczne autyzmu / Kinga Bobińska, Piotr Gałecki, Antoni Florkowski.
Zawiera: S. 195-217 : Zarys terapii pedagogicznej dzieci z autyzmem / Anna Rozetti-Szymańska, Joanna Wójcik, Tadeusz Pietras.
Zawiera: S. 219-225 : Terapia rodziny z dzieckiem autystycznym / Mariusz Frugał.
Zawiera: S. 227-231 : Terapia dziecka z zachowaniami autystycznymi - studium przypadku w oczach oligofrenopedagoga / Bożena Guziak.
Zawiera: S. 233-239 : Edukacja dziecka autystycznego w Polsce / Monika Talarowska, Anna Rozetti-Szymańska.
Teorie psychoanalityczne Melanie Klein, Leo Kanner, Francis Tustin, Niko Tinbergen. Koncepcje behawiorystyczne. Diagnostyczna Lista Kontrolna (E-2) B. Rimlanda. Kwestionariusz Autyzmu w Okresie Poniemowlęcym S. Baron-Cohen, J. Allen, Ch. Gillberg. Skala Oceny Autyzmu Dziecięcego E. Schoplera, R. Reichlera, B. Renner. Skala Rozwoju Psychoruchowego O. Brunet i I. Lézine. Orientacyjny Test Rozwoju Psychoruchowego Dziecka - Test Denver. Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa. Skala Inteligencji Wechslera dla Dzieci - Wersja Zmodyfikowana. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera. Skala Dojrzałości Umysłowej Columbia. Testy Matryc Ravena. Profil Psychoedukacyjny E. Schopler, R. Reichler, A. Bashford. Metody badania poszczególnych funkcji poznawczych: Test Teorii Umysłu, Próba "Sally i Anne", Test Łudzącego Wyglądu, Test Łączenia Punktów Reitana AiB, Test Stroopa, Próba Fluencji Słownej, Krzywa Uczenia się Łurii. Karta Oceny Postępu w Rozwoju Społecznym (PAC) H.C. Gunzburga. Terapia pedagogiczna dzieci z autyzmem: terapia behawioralna, Metoda Opcji, Metoda Planów Aktywności, Terapia logopedyczna, Metoda Felicie Affolter, Metoda integracji sensorycznej, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Muzykoterapia, Terapia kreatywna, Dogoterapia, Hipoterapia, Metoda holding, Metoda Dobrego Startu Bon Depart, Metody relaksacyjne, Terapia słuchowa Metodą Tomatisa, Metoda Caroline Sutton, Metoda Marii Montessori.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; 1)
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Wprowadzenie / Zenon Gajdzica.
Zawiera: Wstęp / Jerzy Rottermund.
Zawiera: Praca rehabilitacyjna osób niewidomych i słabowidzących w starszym wieku / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz, Marlena Kilian.
Zawiera: Profilaktyka dolegliwości bólowych kręgosłupa w zawodzie pedagoga specjalnego / Jerzy Rottermund, Anna Klinik.
Zawiera: Droga Metody Dobrego Startu do Republiki Czeskiej / Jana Svierkoszová.
Zawiera: Wybrane zagadnienia edukacji społecznej w działalności profesora Wiktora Degi / Janusz Kubacki, Marta Motow, Irena Motow.
Zawiera: Turystyka osób niepełnosprawnych / Aniela Korzon.
Zawiera: Sport i turystyka w rehabilitacji osób niepełnosprawnych / Sławomir Grzeszczyk.
Zawiera: Niepełnosprawność a bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej miasta / Jadwiga Mazur.
Zawiera: Rola obozów terapeutycznych w rehabilitacji i socjalizacji osób przewlekle chorych (na przykładzie pacjentów diabetologicznych) / Krystyna Moczia.
Zawiera: Teoretyczne i praktyczne przesłanki optymalizacji rozwoju zawodowego młodzieży przewlekle chorej / Maria Jolanta Stąpór.
Zawiera: Warsztaty arte i muzykoterapeutyczne - działania konieczne na rzecz przygotowania zawodowego przyszłego pedagoga specjalnego / Monika Konarska, Anna Zabiegaj.
Zawiera: Hierarchia wartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników (lata 1995 i 2005) / Karol Bidziński.
Zawiera: Różni wychowawcy - różne spojrzenia na pracę z dziećmi przebywającymi w zakładach opiekuńczo-wychowawczych / Ondřej Sekera.
Zawiera: Teoria prototypu w badaniach wiedzy semantycznej uczniów z porażeniem mózgowym / Mirosław Michalik.
Zawiera: Zraniona tożsamość ludzi niepełnosprawnych - źródła, konsekwencje i radzenie sobie z wewnętrznym piętnem i zewnętrznym napiętnowaniem / Ewa Wysocka.
Wstęp i wprow. również ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-212.
Zawiera: WIELOASPEKTOWOŚĆ PROBLEMATYKI DOTYCZĄCEJ PROCESU CZYTANIA: Teoretyczne podstawy czytania, pamięci i mnemotechnik - analiza literatury (Czytanie, Pamięć, Mnemotechniki), Fizjologiczno-psychologiczne podstawy czytania, Semiotyczne aspekty czytania, Metody nauki czytania, Wybrane koncepcje nauki czytania (Koncepcja Mariana Falskiego, Koncepcja Jana Zborowskiego, Koncepcja Ewy i Feliksa Przyłubskich, Koncepcja Heleny Metery, Koncepcja Bronisława Rocławskiego, Koncepcja Jadwigi Cieszyńskiej, Koncepcja Glenna Domana).
TRUDNOŚCI W NABYWANIU UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA - WYBRANE ZAGADNIENIA: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, Wybrane koncepcje etiologiczne trudności w czytaniu (koncepcja genetyczna, koncepcja hormonalna, koncepcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych, koncepcja mikrouszkodzeń ośrodkowego układu nerwowego, koncepcja konfliktu dominacji półkulowej, koncepcja neuropsychologiczna, koncepcja zmian strukturalnych i zakłóceń czynnościowych ośrodkowego układu nerwowego, koncepcja pedagogiczna, koncepcja psychodysleksji, koncepcja psycholingwistyczna), Ryzyko dysleksji i jego symptomy, Spostrzeganie wzrokowe a trudności w czytaniu.
Zawiera: PRACA TERAPEUTYCZNA Z UCZNIEM Z TRUDNOŚCIAMI W NABYWANIU UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA I PISANIA: Praca terapeutyczna - ujęcie terminologiczne w literaturze pedagogiczno-psychologicznej, Wybrane metody terapii (Metoda Dobrego Startu, Metoda symboli dźwiękowych, Program rozwijający percepcję wzrokową Marianne Frostig, Metoda oparta na systemie percepcyjno-motorycznym Newella C. Kepharta, Metoda 18 struktur wyrazowych, Terapia trudności w uczeniu się czytania i pisania oparta na wyćwiczeniu zaburzonych funkcji, Terapia neuropsychologiczna według Dirka Bakkera), Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - zmiany systemowe.
Zawiera: METODOLOGICZNE PODSATWY BADAŃ WŁASNYCH: Problematyka badań, Hipoteza robocza, zmienne i wskaźniki, Metody, techniki i narzędzia badawcze, Charakterystyka zmiennej niezależnej - czynnika eksperymentalnego, Organizacja i przebieg badania eksperymentalnego oraz dobór badanych grup.
Zawiera: POZIOM FUNKCJI PODSTAWOWYCH - WYNIKI BADAŃ: Percepcja badanych uczniów, Percepcja słuchowa badanych uczniów, Motoryka mała badanych uczniów.
Zawiera: MNEMOTECHNIKI JAKO CZYNNIK EKSPERYMENTALNY WSPIERAJĄCY NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA I PISANIA - WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH: Kierunkowe zaburzenia percepcji wzrokowej a trudności w nabywaniu przez dzieci umiejętności czytania - wyniki badań początkowych, Wpływ mnemotechnicznych środków i metod na nabywanie umiejętności czytania - wyniki badań eksperymentalnych, Mnemotechniki a nabywanie umiejętności pisania, Efektywność programu niwelowania trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania - analiza porównawcza uzyskanych wyników.
PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ I WNIOSKI. POSTULATY METODYCZNE DOTYCZĄCE PRACY Z UCZNIEM Z TRUDNOŚCIAMI W CZYTANIU I PISANIU.
Zawiera: 0.
Pojęciowe ujęcie czytania według H. Baczyńskiej, D. Czelakowskiej, A. Brzezińskiej. Fazy rozwoju czytania u dzieci. Mnemotechniki: Łańcuchowa metoda skojarzeń, Zakładki obrazkowe, Rymowanki liczbowe, Zakładki mieszkaniowe, zakładki alfabetyczne. Fizjologiczno-psychologiczne podstawy czytania. Semiotyczne aspekty czytania. Metody nauki czytania: metody syntetyczne (metoda alfabetyczna, metoda fonetyczna, metoda sylabowa), metody analityczne (metoda wyrazowa, metoda zdaniowa), Metody analityczno-syntetyczne (metoda analityczno-syntetyczna o charakterze wzrokowym, metoda analityczno-syntetyczna o charakterze fonetycznym, metoda analityczno-syntetyczną o charakterze funkcjonalnym), metoda globalna. Wybrane koncepcje nauki czytania: Koncepcja Mariana Falskiego, Koncepcja Jana Zborowskiego, Koncepcja Ewy i Feliksa Przyłubskich, Koncepcja Heleny Metery, Koncepcja Bronisława Rocławskiego, Koncepcja Jadwigi Cieszyńskiej, Koncepcja Glenna Domana. Rodzaje dysleksji według Bakkera. Skale gotowości do czytania i pisania. Symptomy ryzyka dysleksji przejawiane przez ucznia klasy I. Zachowania świadczące o obniżonej percepcji wzrokowej. Formy wsparcia ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Przedmiotem podjętych badań były występujące u uczniów klas I zaburzenia funkcji podstawowych - percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej oraz motoryki małej, warunkujących nabywanie umiejętności nauki czytania i pisania, a także efektywność opracowanego i wdrożonego programu niwelowania tychże trudności poprzez wykorzystanie mnemotechnicznych środków i metod. Do badania percepcji wzrokowej wykorzystano próbę odwzorowywania figur geometrycznych Haliny Spionek oraz wybrane zadania testu "Szkolna przygoda". Do badania zdolności analizy słuchowej wykorzystano test odtwarzania struktur rytmicznych Miry Stambak. Do badania motoryki zastosowano próbę kreskowania Miry Stambak oraz próbę odwzorowywania figur geometrycznych Haliny Spionek.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Elementy Metody Dobrego Startu w profilaktyce i terapii logopedycznej / Izabela Sochacka. W: Wychowanie Na Co Dzień. - 2014, nr 4, dodatek WKŁADKA METODYCZNA, s. I-VIII.
Dokument nadrzędny: Wychowanie Na Co Dzień.
Bibliografia.
Scenariusz zajęć logopedycznych z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu do piosenki "Trzy kurki" dla dzieci sześcioletnich
Muzyka
CD
W koszyku
Zawiera piosenki: Tak się zachmurzyło; Muchomorki:Platki śniegu;Zła pogoda;Deszczowe krople;Jeżyk;Dwa malutkie misie;Pajacyk;Idą drogą dzieci;Jadą misie;Maszerują dzieci;Ryby bawią się w berka;Żabia muzyka;Dwie fale;Kolorowe kreski;Choinka;Małpka akrobatka;Krasnoludki;Ojciec Wirgiliusz;Bal w przedszkolu;Panie Janie;Uparty kotek;Cyt, cyt, śpiewają świerszcze;Siedzi sobie zając pod miedzą;Rumiankowe wianki;Kgucik;Trzy kurki;Taniec;Na skrzypeczkach;Elemele-dudki;Wesola zabawa;Jawor, jawor;Płotek i kotek;Szpak i kotek;Wlazł kotek na płotek;Puff, puff, rusza pociąg;Jedzie pociąg z daleka;Idzie jeż;Słonko wschodzi;Hej, ślimaku, wystaw rogi;Ślimak w brązowym fraku;Skacząca piłeczka;Bańki mydlane;Wesołe kółeczko;Śniegowa kula;Lepimy bałwana;Choinkowe bombki;Zielona bajeczka;Parasolka w rózowe kropki;Grzybowy walczyk;Dwie kałuże;Skowronkii słonko;Kółko graniaste;Uśmiechnięte buzie;Księzyc mruga okiem;Panienka z okienka;Wieża klockowa;Mam chusteczkę haftowaną;Kaczki;Urodziny marchewki;Cienie na suficie;Mała pszczółka;Uciekaj, myszko;Jaskółka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 273 (1 egz.)
Busko Zdrój - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD/353 (1 egz.)
Jędrzejów - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 430 CD (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D 483 (1 egz.)
Końskie - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331/A (1 egz.)
Opatów - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 298 (1 egz.)
Ostrowiec - Multimedialny
Brak informacji o dostępności: sygn. CD 323 (1 egz.)
Pińczów - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 596, CD 426 (2 egz.)
Sandomierz - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 164 CD (1 egz.)
Staszów - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341/DE/BP (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 119-120.
Zawiera: Charakterystyka rozwojowa dzieci w wieku przedszkolnym: Specyficzne cechy rozwojowe dzieci sześcioletnich, Gotowość sześciolatka do podjęcia nauki w szkole.
Zawiera: Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie metodyki pracy z dziećmi sześcioletnimi: Zadania szkoły i nauczycieli, Metody pracy z dziećmi sześcioletnimi ze szczególnym uwzględnieniem metod aktywizujących, Wybrane zagadnienia z metodyki edukacji polonistycznej, Pisanie, Metody nauki czytania, Ćwiczenia w mówieniu, Edukacja matematyczna.
Zawiera: Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci z dysfunkcjami.
Zawiera: Indywidualne lub grupowe programy pomocy psychologiczno-pedagogicznej - wiadomości wstępne: Edukacja społeczna, Edukacja polonistyczna, Język obcy nowożytny, Edukacja matematyczna, Edukacja przyrodnicza, Edukacja plastyczna, Edukacja techniczna, Edukacja muzyczna, Wychowanie fizyczne, Procesy poznawcze, Procesy emocjonalno-motywacyjne.
Zawiera: Aneks: Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów klasy I. Przykłady ocen opisowych uczniów klasy I.
M.in. metody nauki czytania: Metoda analityczno-syntetyczna o charakterze wzrokowym (wizualnym) - "Elementarz" Mariana Falskiego, Metoda analityczno-syntetyczna o charakterze funkcjonalnym - "Litery" Ewy i Feliksa Przyłubskich, Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery - elementarz "Nauczę się czytać", Metoda fonetyczno-literowo-barwna Bronisława Rocławskiego, Metoda wprowadzania w świat pisma Ireny Majchrzak, Koncepcja nauki czytania według Glenna Domana, Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania Jagody Cieszyńskiej, Metoda Naturalnej Nauki Języka Wendy Pye, Metoda 18 struktur wyrazowych. Zawiera: Program zajęć dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Program zajęć dla uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej