Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(45)
Forma i typ
Książki
(29)
Artykuły
(13)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(7)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(4)
Kielce - Czytelnia
(4)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(2)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Końskie - czytelnia
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(2)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Bielski Janusz
(2)
Budniak Alina
(2)
Dziubiński Zbigniew
(2)
Kamień Dorota
(2)
Kuński Henryk
(2)
Matusz-Rżewska Alicja
(2)
Nowak Marian (1955- )
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
1
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Bukowiec Marian (1943- )
(1)
Cendrowski Zbigniew
(1)
Czerska Ewa
(1)
Daraszkiewicz Erna
(1)
Dunin-Wąsowicz Maria
(1)
Dutkiewicz Robert
(1)
Gniewkowski Wacław
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kantanista Adam
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Kogut Wiesława
(1)
Kowalska Jolanta Elżbieta
(1)
Krawczyk Zbigniew
(1)
Kuchcińska Maria (pedagog)
(1)
Kulik Teresa Bernadetta
(1)
Kwiatkowska Maria (1913- )
(1)
Kwiatowska Maria
(1)
Maszczak Tadeusz
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Mikołajewicz Wojciech
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Pacian Anna
(1)
Pasek Marcin
(1)
Pawlus Marta
(1)
Pawłowski Rafał
(1)
Ratajek Zdzisław
(1)
Strykowski Wacław
(1)
Szplit Andrzej
(1)
Szwed Szymon
(1)
Topińska Z
(1)
Topińska Zofia
(1)
Wlaźnik Kazimiera
(1)
Wnęk Jan
(1)
Zadarko-Domaradzka Maria
(1)
Zawadzka Bożena (pedagogika)
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Zyzik Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(38)
nieznany (pol)
(6)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Edukacja zdrowotna
(12)
Wychowanie fizyczne
(10)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(6)
Higiena
(5)
Promocja zdrowia
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dziecko
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Kultura fizyczna
(3)
Nauczyciele
(3)
Sport
(3)
Studenci
(3)
Wychowanie
(3)
AIDS
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Alkoholizm
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Ludzie starzy
(2)
Medycyna pracy
(2)
Narkomania
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Nikotynizm
(2)
Ochrona przyrody
(2)
Osobowość
(2)
Otyłość
(2)
Pedagogika
(2)
Programy nauczania
(2)
Przedszkola
(2)
Przyroda
(2)
Rodzina
(2)
Serce
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo i oświata
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Turystyka
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wycieczki
(2)
Zabawa
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
.4 Wypoczynek
(1)
Adaptacja do przedszkola
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresja
(1)
Aktywność ruchowa
(1)
Arciszewska, Ewa
(1)
Areobik
(1)
Ayres, Jean
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bhp
(1)
Bierkowski, Ludwik (1801-1860)
(1)
Bogdanowicz, Marta (1943 - )
(1)
Choroby zawodowe
(1)
Cieszkowski, August (1814-1894)
(1)
Cukrzyca
(1)
Czas pracy
(1)
Czas wolny
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Dennison, Paul
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doman, Glenn
(1)
Domy opieki społecznej
(1)
Doświadczenia
(1)
Dyrektor szkoły a Bhp
(1)
Dziamska, Dorota
(1)
Dziecięco-Młodzieżowy Klub siatkarski "Plas" (Kielce)
(1)
Dziecko agresywne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej
(1)
Ekologia
(1)
Eksperyment
(1)
Eksperymenty
(1)
Ergonomia
(1)
Eurytmia
(1)
Ewakuacja
(1)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(1)
Frostig, Marianne
(1)
Fryzjerstwo
(1)
Fryzjerzy
(1)
Gerontologia
(1)
Gimnazjum (Opatowiec)
(1)
Gimnazjum im. Jana Pawła II (Daleszyce)
(1)
Gimnazjum im. Jana Pawła II (Raków)
(1)
Gordon, Edwin, E.
(1)
Gotowość szkolna
(1)
Grupa przedszkolna
(1)
Grupa rówieśnicza
(1)
Grupa wiekowa
(1)
Grupy integracyjne
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta
(1)
Gruźlica
(1)
Głos
(1)
Hałas
(1)
Temat: dzieło
Nauczyciele - Nauczycielom (seria)
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne (czasop.)
(1)
Temat: czas
2001-0
(5)
1901-
(2)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
.4. Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Belno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(1)
Bęczków (woj. świętokrzyskie)
(1)
Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Huta Stara (woj. świętokrzyskie)
(1)
Krajno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Mniów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Opatowiec (woj. świętokrzyskie)
(1)
Parszów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Raków (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Staszów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Suchedniów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Zgierz (woj. łódzkie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Bibliografia
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Encyklopedie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Sceanriusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjum
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura fizyczna i sport
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9500 B/P (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9499 B/P/czyt.Progr. (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 357-[362].
Zawiera: Współczesne przemiany w edukacji szkolnej: Przemiany doktryny edukacyjnej w czasach współczesnych, Podstawowe idee przemian edukacyjnych w Polsce, Przemiany filozofii edukacyjnej - personalistyczna koncepcja reformy oświaty, Współczesne problemy edukacji szkolnej, Wychowanie fizyczne w zreformowanej edukacji, Efektywny nauczyciel wychowania fizycznego.
Zawiera: Wybrane zagadnienia z teorii wychowania fizycznego: Wartości jako źródło celów wychowania, Cele edukacji fizycznej (wychowania fizycznego).
Zawiera: Stan zdrowia, rozwój fizyczny dzieci i młodzieży oraz jego uwarunkowania: Ocena stanu zdrowia i kondycji fizycznej dzieci i młodzieży, Wpływ wzmożonej aktywności fizycznej na zdrowie i profilaktykę chorób cywilizacyjnych, Optymalny poziom aktywności fizycznej dzieci i młodzieży, Zwiększenie aktywności fizycznej uczniów, Ruch jako czynnik stymulacyjny, adaptacyjny, kompensacyjny i korekcyjny (Ruch jako czynnik stymulujący rozwój, Ruch jako czynnik adopcyjny, Ruch jako czynnik kompensacyjny i korekcyjny), Współczesne problemy wychowania fizycznego (Wychowanie fizyczne aktualistyczne i prospektywne, Wychowanie fizyczne i zdrowotne, Wychowanie fizyczne w zwiększonym wymiarze godzin).
Zawiera: Rozwój fizyczny i motoryczny ucznia: Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania, Akceleracja rozwoju i trend rozwojowy, Ocena rozwoju fizycznego (Ocena wieku morfologicznego, Ocena wieku kostnego, Ocena wieku zębowego, Ocena rozwoju według wtórnych cech płciowych, Ocena rozwoju za pomocą siatek rozwojowych), Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży, Zmiany w postawie ciała, Metody oceny postawy ciała (Metoda sylwetkowa według typologii N. Wolańskiego, Metoda punktowa oceny postawy ciała według N. Wolańskiego, Uproszczone oględziny ortopedyczne, Ocena funkcjonalna postawy ciała), Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego (Etapy i okresy w rozwoju osobniczym).
Zawiera: Motoryczność ludzka - przejawy i pomiar: Trochę teorii, Interpretacja podstawowych pojęć, Diagnoza sprawności fizycznej (Test oceny sprawności motorycznej Ludwika Denisiuka, Indeks sprawności fizycznej Krzysztofa Zuchory, Europejski test sprawności fizycznej -Eurofit, Test sprawności fizycznej dzieci i młodzieży Ymca, Międzynarodowy test sprawności fizycznej, Czeski test motoryczny ogólny, Pomiar czasu szybkości reakcji, Test pomiaru przerzutności uwagi i spostrzegawczości, Test minimalnej sprawności fizycznej Krausa-Webera), Testy uzdolnień ruchowych (Test uzdolnień ruchowych Brace'a, Bateria testów Mc Cloya), Diagnostyka czynnościowa wydolności fizycznej dzieci i młodzieży (Próba Cramptona, Próba Ruffiera, Próba Harwardzka, Zmodyfikowana próba Harwardzka, Test 12-minutowy K. H. Coopera, Zmodyfikowany test 12-minutowy K. H. Coopera), Ogólne zasady rozwoju sprawności motorycznej, Zasady i metody kształtowania siły (Metoda maksymalnych obciążeń, Metoda minimalnych obciążeń, Metoda maksymalnych powtórzeń, Metoda izomeryczna, Body building traing, Metoda obwodowa, Metoda wytrzymałościowo-siłowa), Metodyka kształtowania szybkości (czas reakcji prostej, czas pojedynczego ruchu, częstotliwość ruchów), Zasady i metody kształtowania wytrzymałości (Metoda ciągła, Metoda powtórzeniowa, Metoda interwałowa), Metoda kształtowania koordynacji ruchowej, Metoda kształtowania gibkości.
Zawiera: Proces wychowania fizycznego (1. Czynniki, środki i warunki w wychowaniu fizycznym, Optymalizacja działań pedagogicznych w procesie wychowania fizycznego, Programowanie i planowanie pracy (Podstawa programowa, standard osiągnięć i standard wymagań, Standard osiągnięć uczniów z wychowania fizycznego), Autorski program wychowania fizycznego (Program wychowania fizycznego. I Etap edukacyjny - nauczanie zintegrowane (klasy I-III), Program wychowania fizycznego. III etap edukacyjny - gimnazjum, Ja realizować program wychowania fizycznego, Planowanie pracy, Lekcja wychowania fizycznego, Budowa lekcji, Wielostronna aktywizacja ucznia w procesie pedagogicznym, Metody w wychowaniu fizycznym, Jak zwiększyć aktywność fizyczną uczniów na zajęciach wychowania fizycznego, Formy organizacyjne ćwiczeń, Ocena ucznia w wychowaniu fizycznym, Analiza i ocena lekcji wychowania fizycznego.
Zawiera: Wychowanie fizyczne w warunkach naturalnych (poza salą gimnastyczną): Znaczenie ćwiczeń w środowisku naturalnym, Rodzaje ćwiczeń terenowych, Wycieczki i biwaki, Ćwiczenia w "zielonej sali gimnastycznej", Ćwiczenia na śniegu i lodzie, Zajęcia nad wodą i w wodzie, Zajęcia rekreacyjne na powietrzu, Biegi na orientację, Wskazówki organizacyjno-metodyczne dotyczące ćwiczeń w terenie.
Zawiera: Wychowanie zdrowotne w szkole: Pojęcie zdrowia, Cele wychowania zdrowotnego, Zdrowie człowieka i jego uwarunkowania, Zachowania zdrowotne i styl życia, Profilaktyka zdrowotna, Edukacja zdrowotna, Promocja zdrowia, Zadania szkoły w zakresie wychowania zdrowotnego, Treści kształcenia i wychowania zdrowotnego, Szkoła promująca zdrowie, Szkoła a zdrowie uczniów, Wychowawca fizyczny jako promotor wychowania zdrowotnego.
Zawiera: Ćwiczenia śródlekcyjne.
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Temat
Symbol UKD: 37.018(075.8)
Bibliogr. s. 474-498. Indeks.
Zawiera: "Teoria/-e wychowania" - geneza, okoliczności i uwarunkowania ich powstawania ; Od umiejętności praktycznych i sztuki wychowania do teorii i nauki o wychowaniu ; Etapy formowania się teorii o wychowaniu oraz jej poziomy ; Od teorii potocznych do teorii naukowej ; Teoria i wiedza naukowa w pedagogice jako suma różnych poziomów refleksji ; Teoria wychowania jako teoria naukowa i metateoria ; Modele i koncepcje a teorie wychowania.
Zawiera: Zadania i funkcje teorii wychowania ; Celowość i zadania teorii wychowania w kontekście jej teoretyczności i praktyczności ; Rola i funkcje teorii wychowania ; Relacja między teorią a praktyką w myśleniu i działalności wychowawczej.
Zawiera: "Dobra teoria" i jej charakterystyka ; Wychowanie jako teoria i praktyka a problem ważności i wiarygodności badań naukowych ; Antropologiczny charakter poznawczy wysiłku człowieka w zakresie badań teorii wychowania ; O potrzebie humanistycznego zorientowania teorii wychowania.
Zawiera: Teoria wychowania a inne dyscypliny pedagogiczne ; Teoria wychowania w kontekście współczesnych ujęć nauki i poznania naukowego ; Trudności z rozumieniem pojęcia nauka ; Problem statusu teorii wychowania jako dyscypliny wiedzy (i ogólnie pedagogiki jako nauki) w kontekście ogólnego status questionis w naukach ; Miejsce teorii wychowania wśród innych dyscyplin pedagogicznych ; Teoria wychowania a światopogląd, retoryka i ideologia ; Teoria wychowania jako dyscyplina antropologiczna.
Zawiera: Teoria wychowania a dyscypliny podstawowe i dyscypliny pedagogiczne ; Teoria wychowania a dyscypliny podstawowe jako jej naukowe źródła ; Teoria wychowania a biologia (biologia wychowania) ; Teoria wychowania a psychologia (psychologia rozwoju człowieka i psychologia wychowawcza) ; Teoria wychowania a socjologia (socjologia wychowania) ; Filozoficzne oblicze teorii wychowania (filozofia stosowana i filozofia wychowania) ; Teoria wychowania w dialogu z teologią (teologią wychowania) ; Teoria wychowania a inne dyscypliny pedagogiczne.
Zawiera: Pedagogika i jej subdyscypliny ; Teoria wychowania a pedagogika ogólna, a dydaktyka, a pedagogika społeczna, a pedagogika kultury, wielokulturowości i religii.
Zawiera: Charakterystyka teorii wychowania, jej odmian i specyfiki ; Okoliczności powstawania i rozwoju teorii wychowania ; Rodzaje teorii naukowych i teorii wychowania ; Praktyczny wymiar teorii wychowania a jej utylitaryzm i pragmatyzm ; Charakterystyka teorii wychowania jako dyscypliny praktycznej ; Epistemologia praktyki a współczesne tendencje.
Zawiera: Metodologiczne problemy teorii wychowania ; Wyznaczenie obszaru i zdefiniowanie przedmiotu badań teorii wychowania ; Obszary badań i analizowane problemy u wybranych teoretyków wychowania ; Zakres, specyfika i wyodrębnianie przedmiotu badań w głównych okresach rozwoju teorii wychowania ; Przedmiot badań a specyfika rzeczywistości wychowania ; Wzajemne relacje i zależności między przedmiotem i metodą badań.
Zawiera: Metodologia badań teorii wychowania ; Podstawowe zarzuty dotyczące metodologii badań w teorii wychowania ; Główne orientacje badawcze w teorii wychowania: tradycyjna, fenomenologiczna, scjentystyczna, antymetodologiczna.
Zawiera: Kryzys metodologicznej tożsamości teorii wychowania a postępujący rozwój jej metodologicznej świadomości ; Propozycja "radykalnej, krytycznej zmiany statusu poznawczego" teorii wychowania ; Propozycje nowych kryteriów i metod oraz zasad badań ; Ku zorientowanej na człowieka metodologii badań teorii wychowania.
Zawiera: O nowe podejście w metodologii badań teorii wychowania: odzyskiwanie wychowania, badania teorii wychowania a współpraca z zespołem nauk o wychowaniu, nowe propozycje i modele podejść badaczy rzeczywistości wychowania.
Zawiera: Teoretyczne i koncepcyjne ujęcia wychowania ; Fenomen wychowania ; Ujęcia wychowania podkreslające jego związek z życiem ; Podstawow problemy związane z definiowaniem wychowania ; Terminologiczne i etymologiczne problemy dotyczące rozumienia wychowania ; Rozwój języka teorii wychowania na przykładzie historii pojęć formacja i wychowania ; Wychowanie jako działalność na rzecz formacji.
Zawiera: Rozumienie wychowania i jego definicje ; Zakresy znaczeniowe pojęcia wychowanie: szerokie, wąskie i najwęższe rozumienie wychowania ; Definicje wychowania ze względu na jego charakter, znaczenie i funkcje w życiu człowieka ; Interakcyjne, relacyjne i antropologiczne definicje wychowania ; O bytowy wymiar teorii rzeczywistości wychowania ; O integralne ujęcie wychowania.
Zawiera: Wychowanie a inne pojęcia pedagogiczne i pokrewne rodzaje działalności ; Wychowanie o profilu intelektualno-indywidualnym w nauczaniu, kształceniu, samokształcenii i edukacji ; Rodzaje procesów uczenia się i nauczania ; Różnice i wzajemne relacje między nauczaniem a wychowaniem ; Kształcenie i wykształcenie jako czynniki wywołujące zmianę w osobowości człowieka ; Wychowanie a procesy wprowadzenia człowieka w życie społeczne i świat kultury (socjalizacja, inkulturacja, edukacja) ; Edukacja jako ogół wpływów na jednostki i grupy społeczne w kontekście życia społecznego a wychowanie.
Zawiera: Wychowanie a inne oddziaływania zabezpieczajace i chroniące wychowanka: opieka, profilaktyka, prewnecja ; Alternatywne ujęcia i interpretacje wychowania ; Cechy i właściwości alternatywnego myślenia o wychowaniu ; Odmiany myślenia alternatywnego o wychowaniu ; Wychowanie alternatywne a wychowanie jako pomoc w emancypacji.
Zawiera: Współczesne teorie i koncepcje wychowania ; Typologia konecpcyjnych podejść do wychowania ; Wybrane teorie i koncepcje wychowania ; Rozumiec rzeczywistość wychowania: humanistyczne (hermeneutyczne) koncepcje wychowania ; Wyjaśniać rzeczywistość wychowania: empiryczne koncepcje wychowania ; Normatywność w rzeczywistości wychowania: normatywne koncepcje wychowania ; Krytyczne koncepcje wychowania ; Strukturalistyczne i poststrukturalistyczne koncepcje wychowania ; Konstruować rzeczywistość wychowania: systemowe i konstruktywistyczne koncepcje wychowania ; Propozycja refleksyjnej teorii wychowania (Dietera Lenzena).
Zawiera: Ku interakcyjnej i otwartej koncepcji wychowania - próba charakterystyki ; Geneza i główne etapy rozwoju realistycznej koncepcji i teorii wychowania ; Podwójna dialektyka istnienia żywego - źródłęm procesu włąsnego stawania się i wychowania ; Oddziaływania zewnętrzne ; Realistyczne ujęcia wychowania i wychowalności człowieka ; Personalistyczne ujęcia wychowania i wychowalności ; Podstawowe cechy teoretycznych ujęć wychowania personalistycznego i otwartego ; Wychowanie i przekaz wartości w otwartej teorii (koncepcji) wychowania ; Uniwersalizm i uniwersalność wychowania ; Uwarunkowania skuteczności wychowania.
Zawiera: Struktura procesu wychowawczego ; Próby nakreślenia struktury procesu wychowawczego: podstawowe pojęcia, ramy i elementy konstytutywne wychowania ; Podstawowe podmiotowe akty wychowawczego działania ; Wychowanek - podmiot - osoba jako podstawowa przyczyna wychowania w ujęciu personalistycznym ; Podmiotowość faktu "być wychowankiem" ; Wychowanek jako aktywny protagonista własnego wychowania ; Wychowawca - podmiotowa przyczyna wychowania ; Sytuacja wychowawcza - jako założona, obiektywna i przedmiotowa rzeczywistość oraz podłoże wychowania.
Zawiera: Zewnętrzne i wewnętrzne oraz osobowe uwarunkowania odpowiedzialności i skuteczności wychowania ; Moment decydowania i wychowawczego działania ; Moment pedagogiczny oddziaływania wychowawczego ; Aktywność wychowanka i wychowawcy na rzecz wyzwalania, nabywania autonomii i tożsamości.
Zawiera: Aksjologiczne i teleologiczne problemy teorii wychowania ; Aksjologia i teleologia w teorii wychowania ; Problemy z okreslaniem celów i zadań wychowania w teoriach wychowania ; Podstawowe zagrożenia dla problematyki wartości i celów w teorii wychowania ; Metodologiczne przyczyny kryzysu aksjologii w teorii wychowania ; Zagrożenie ze strony pozytywistycznej koncepcji nauki i naukowości (z pozycji nauk przyrodniczych, humanistycznych) ; Zagrożenie indyferentyzmu (pochodna kryzysu samego człowieka) ; Kryzys współczesnej filozofii wartości ; Zwrot ku interdyscyplinarnej normatywności w badaniach teoretyków wychowania: analizowanie i formułowanie celów wychowania, krytyka celów wychowania.
Zawiera: Cele i ideały wychowania: ich rodzaje, źródła i funkcje ; Wyjaśnienia terminologiczne ; Zasady i normy wychowania ; Klasyfikacje oraz zasady ustanawiania i wyprowadzania celów wychowania - taksonomie i operacjonalizacja celów wychowania ; Źródła celów wychowania ; Funkcje celów wychowania, ideałów oraz wzorów osobowych w wychowaniu i nauczaniu.
Zawiera: Wartości i cele w pracy wychowawczej - pedagogia wartości ; Antropologiczne, społeczne, kulturowe i religijne podstawy wartości i celów wychowania ; Aktualne wartości i cele wychowania - ich zmienność i stałość oraz wywoływane przez nie postawy ; Propozycja wartości aktualnych i ważnych w wychowaniu według Wolfganga Brezinki ; Orędzie Jana Pawła II o wartościach społęcznych, aktualnych i waznych w wychowaniu ; Strategie wychowania do wartości - pedagogia wartości i celów ; Ścisła zalezność między wartościami a wychowaniem ; Doświadczenie wartości i wartosciowania w konkretnej pracy z innymi i dla drugich wramach wychowania wyobraźni miłosierdzia.
Zawiera: Dziedziny wychowania ; Wychowanie fizyczne i zdrowotne ; Wychowanie umysłowe jako wychowanie intelektualnego aspektu osoby ; Wychowanie moralne jako kształcenie charakteru ; Kształcenie moralnej postawy człowieka.
Zawiera: Wychowanie estetyczne ; Sztuka w procesie nauczania i wychowania ("wychowanie przez sztukę") ; Cele i wartości "wychowania przez sztukę" ; Znaczenie sztuki sakralnej dla pracy wychowawczej i dla integralnego rozwoju osoby ludzkiej ; "Wychowanie przez sztukę" drogąrealizacji integralnego i integracyjnego wychowania człowieka ; Wychowawcze znaczenie i kształtujący wymiar sztuk teatralnych.
Zawiera: Wychowanie społeczne, państwowe i polityczne a kierunek wychowania społecznego, państwowego i narodowego ; Wychowanie do działalności politycznej (w ujęciu Guardiniego): istota polityki i działalności politycznej, wartości życia i wychowania państwowego ; Wychowanie i samowychowanie do życia w państwie - Państwo w nas ; Kształtowanie postay politycznej ; Wychowanie polityczne a szkoła.
Zawiera: Wychowanie religijne i chrześcijańskie ; Cele i ich namiastki w wychowaniu religijnym ; Wychowanie religijne a proces osiągania dojrzałości.
Zawiera: Metodyczne aspekty wychowania: metody, formy, techniki i środki wychowania ; Metoda i metodyka wychowania: pojęcie, grupy metod wychowania - typologia, zasady klasyfikowania metod wychowania ; Strategie i technologia pracy pracy wychowawczej ; Formy i techniki pracy wychowawczej ; Środki wychowawcze: wyjaśnienie pojęcia środek wychowawczy, uwarunkowania stosowania środków wychowawczych i kryteria ich doboru ; Najczęściej stosowane środki wychowawcze.
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 11-18 : Opinia uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej z obszaru wiejskiego o lekcjach wychowania fizycznego / Agata Czajkowska.
Zawiera: S. 19-34 : Zainteresowanie wychowaniem fizycznym i sportem wśród młodzieży gimnazjalnej / Wioletta Rubak.
Zawiera: S. 35-46 : Stosunek dzieci do wychowania fizycznego / Marta Gruszczyńska.
Zawiera: S. 47-55 : Umiejętność uczniów gimnazjum w zakresie odbić w piłce siatkowej sposobem oburącz górnym i sposobem oburącz dolnym / Kamila Siciarska.
Zawiera: S. 57-64 : Charakterystyka rozwoju fizycznego i ogólnej sprawności fizycznej chłopców 14-letnich z powiatu staszowskiego / Ewa Cichoń.
Zawiera: S. 67-77 : Rola rodziny w wychowaniu do rekreacji fizycznej / Joanna Łabędzka.
Zawiera: S. 79-89 : Rola szkoły w wychowaniu do rekreacji fizycznej młodzieży w szkole średniej / Urszula Okońska.
Zawiera: S. 91-99 : Efektywność wychowania fizycznego w gimnazjum w zakresie realizacji wychowania do rekreacji fizycznej na przykładzie uczniów szkoły w Opatowcu / Kamila Konofalska.
Zawiera: S. 101-107 : Współzależność świadomości na temat kultury fizycznej i potrzeb ruchu dzieci i ich rodziców/opiekunów / Bogumiła Kępkowska.
Zawiera: S. 111-121 : Uczestnictwo w kulturze fizycznej młodzieży w wieku 13-16 lat na przykładzie Gimnazjum im. Jana Pawła II w Rakowie / Kamila Malanowicz.
Zawiera: S. 123-135 : Formy rekreacji ruchowej wśród młodzieży ponadgimnazjalnej / Marzena Kornaś.
Zawiera: S. 137-148 : Model rodziny a jej aktywność fizyczna / Paulina Chyb.
Zawiera: S. 149-162 : Wpływ uwarunkowań społecznych na aktywność fizyczną oraz sposoby spędzania czasu wolnego młodzieży wiejskiej / Urszula Niziołek.
Zawiera: S. 163-173 : Uczestnictwo pracowników oświaty w kulturze fizycznej / Renata Wdowicz.
Zawiera: S. 175-184 : Wpływ społecznych uwarunkowań na aktywność fizyczną kobiet uprawiających rekreacyjnie aerobik / Elżbieta Kapusta.
Zawiera: S. 185-197 : Bariery uprawiania rekreacji ruchowej u dzieci z obszarów wiejskich / Magdalena Błaszczyk.
Zawiera: S. 201-207 : Aktywność fizyczna w stylu życia studentów trzeciego roku kierunku politologia Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie / Anna Dwojak.
Zawiera: S. 209-221 : Styl życia dorosłych pracujących w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym w Kielcach / Agnieszka Szewczyk.
Zawiera: S. 223-230 : Promowanie aktywności fizycznej jako elementu zdrowego stylu życia wśród dzieci w wieku przedszkolnym przez rodziców / Blanka Grudniewska.
Zawiera: S. 231-240 : Zachowania zdrowotne u dzieci w wieku 10-12 lat / Anna Obara.
Zawiera m.in definicję pojęć: sport, sprawność fizyczna, rekreacja, styl życia. Materiał w większości oparty o wyniki przeprowadzonych badań.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: WIADOMOŚCI OGÓLNE: Szkoła, jej rola i znaczenie w upowszechnianiu kultury fizycznej, Funkcje wychowania fizycznego, Ruch jako podstawowy czynnik rozwojowy.
Zawiera: WŁAŚCIWOŚCI ROZWOJOWE UCZNIÓW 7-10-LETNICH I WYNIKAJĄCE STĄD WNIOSKI PRAKTYCZNE: Dzieci 7-8-letnie (klasy 1-2), Dzieci 9-10-letnie (klasa 3).
Zawiera: PODSTAWOWE POJĘCIA I TERMINY W ZAKRESIE KULTURY FIZYCZNEJ: Kultura fizyczna, Wychowanie fizyczne, Wychowanie zdrowotne, Sport, Rekreacja ruchowa, Zabawa, Sprawność fizyczna, ruchowa, motoryczna i sposoby ich pomiarów (sprawność fizyczna, sprawność ruchowa, sprawność motoryczna, uzdolnienia ruchowe oraz testy określające stopień ich rozwoju).
Zawiera: METODY W WYCHOWANIU FIZYCZNYM: Metody odtwórcze (podające): zabawy naśladowcze, metoda zabawowo-naśladowcza, metoda bezpośredniej celowości ruchu (zadaniowa), metoda ścisła, metoda nauczania programowego, metoda małych obwodów ; Metody twórcze: metoda opowieści ruchowej, gimnastyka twórcza (ekspresyjna) Rudolfa Labana, "Schulwerk" - (Praca szkolna) Karola Orffa, Gimnastyka rytmiczna A. M. Kniessów, Metoda problemowa ; Metody intensyfikujące lekcję wychowania fizycznego: metoda stacyjna (obwodowa), metoda zadań dodatkowych, tor przeszkód ; Metody wiązania ruchu z muzyką: metoda syntetyczna, metoda analityczna, metoda złożona.
Zawiera: FAZY NAUCZANIA RUCHU: Faza generalizacji (prób i błędów), Faza stabilizacji nawyku (przemyślenia i zastosowanie), Faza specjalizacji (uelastycznienie nawyku).
Zawiera: ZASADY NAUCZANIA: Zasada świadomej aktywności, zasada systematyczności, zasada poglądowości, zasada dostępności, zasada trwałości.
Zawiera: NOWOCZESNE TENDENCJE ROZWOJOWE W PROCESIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO.
Zawiera: LEKCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO: Ogólne zasady budowy lekcji, Tok lekcyjny, Osnowa lekcyjna, Przykłady osnów lekcyjnych, Mini - gry sportowe, Lekkoatletyka, Ćwiczenia śródlekcyjne.
Zawiera: PRZYGOTOWANIE SIĘ NAUCZYCIELA - PLANOWANIE I DOKUMENTACJA: Plan działań w zakresie wychowania fizycznego, Roczny plan pracy nauczyciela (rozkład materiału).
Zawiera: NIEKONWENCJONALME PRZYBORY DO WYCHOWANIA FIZYCZNEGO: Przykłady zastosowania niektórych przyborów nietypowych, Propozycja zastosowania metody oceny ucznia z kultury fizycznej w kl. 1-3.
Zawiera: PRACA Z DZIEĆMI ODBIEGAJĄCYMI OD NORMY W ROZWOJU PSYCHOMOTORYCZNYM: Dewiacje i wady rozwojowe dzieci, ich przyczyny oraz sposoby wyrównywania, Sposoby zapobiegania i wyrównywania nieprawidłowości rozwojowych, Podstawowe zagadnienia z zakresu profilaktyki i korekcji wad postawy ciała.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 379-393 i przy rozdz. Indeksy.
Zawiera: S. 15-20 : Historia kształcenia pedagogów i nauczycieli w zakresie zagadnień biomedycznych w Polsce / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 23-29 : Rozwój osobniczy człowieka - zagadnienia ogólne / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 30-62 : Rozwój fizyczny człowieka / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 62-73 : Rozwój motoryczny / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 74-115 : Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego oraz sposoby zaspokajania potrzeb biologicznych w poszczególnych okresach życia / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 116-148 : Rozwój seksualny / Zbigniew Izdebski.
Zawiera: S. 149-187 : Wybrane układy i funkcje organizmu człowieka ważne dla procesów uczenia się / Anna Kowalewska.
Zawiera: S. 188-201 : Żywienie / Anna Kowalewska.
Zawiera: S. 201-209 : Aktywność fizyczna / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 209-221 : Zachowanie odpowiedniego rytmu pracy i odpoczynku / Krystyna Komosińska, Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 221-231 : Ochrona przed szkodliwymi dla rozwoju i zdrowia czynnikami środowiskowymi / Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska.
Zawiera: S. 232-234 : Związki między zdrowiem a edukacją / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 234-246 : Zdrowie i czynniki je warunkujące / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 246-253 : Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 253-257 : Wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodzieży w wieku szkolnym i sposoby zapobiegania im / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 257-266 : Zaburzenia zdrowia psychicznego / Krystyna Komosińska.
Zawiera: S. 266-277 : Używanie substancji psychoaktywnych / Anna Kowalewska.
Zawiera: S. 277-285 : Choroby przewlekłe / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 285-288 : Zakażenie HIV / Krystyna Komosińska.
Zawiera: S. 288-295 : Wczesne zapobieganie wybranym chorobom przewlekłym ujawniającym się u dorosłych / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 295-297 : Wczesne zapobieganie rakowi szyjki macicy / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 298-306 : Profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami / Babara Woynarowska.
Zawiera: S. 309-311 : Charakterystyka społeczno-demograficzna nauczycieli /
Zawiera: S. 312-316 : Czynniki wpływające na obciążenie zawodowe nauczycieli
Zawiera: S. 317-326 : Problemy zdrowotne nauczycieli i zapobieganie im / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 327-334 : Działania w zakresie ochrony i promocji zdrowia nauczycieli / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 337-341 : Środowisko szkoły i jego wymiary / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 342-361 : Wybrane elementy środowiska fizycznego szkoły / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 362-371 : Aspekty zdrowotne organizacji pracy i życia szkoły / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 372-378 : Szkoła promująca zdrowie / Barbara Woynarowska.
Historia kształcenia pedagogów i nauczycieli w zakresie zagadnień biomedycznych w Polsce: Prekursorzy, Higiena szkolna, Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania, Auksologia.
Rozwój osobniczy człowieka - zagadnienia ogólne: Strefy rozwoju i ich wzajemny związek, Etapy w rozwoju osobniczym, Dymorfizm płciowy.
Rozwój fizyczny człowieka: Wzrastanie, Zmiany wysokości ciała, Zmiany masy ciała, Różnicowanie, Dojrzewanie, Czynniki wpływające na rozwój fizyczny (genetyczne, środowiskowe), Metody oceny rozwoju fizycznego (ocena wzrastania, Ocena dojrzewania), Wiek rozwojowy, Tendencje przemian w rozwoju fizycznym, Najczęstsze zaburzenia w rozwoju fizycznym dzieci i młodzieży (niedobór wysokości ciała, Otyłość, Niedobór masy ciała, Zaburzenia dojrzewania płciowego.
Rozwój motoryczny: Podstawowe pojęcia (Umiejętności, zdolności i uzdolnienia motoryczne - ruchowe, Sprawność fizyczna, Wydolność fizyczna), Przebieg rozwoju motorycznego w ontogenezie (Charakterystyka motoryczności w różnych okresach życia), Czynniki wpływające na rozwój motoryczny, Metody oceny rozwoju motorycznego (Metody pomiaru sprawności fizycznej dzieci w wieku przedszkolnym, Test sprawności fizycznej dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym, Testy sprawności fizycznej dorosłych, Metody pomiaru wydolności fizycznej), Tendencje przemian sprawności fizycznej.
Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego oraz sposoby zaspokajania potrzeb biologicznych w poszczególnych okresach życia: Okres prenatalny (Aktywność ruchowa płodu, Zaspokajanie potrzeb biologicznych w okresie prenatalnym), Okres noworodkowy (Aktywność ruchowa i cechy motoryki noworodka donoszonego, Sposoby zaspokajania potrzeb biologicznych noworodka), Okres niemowlęcy (Rozwój fizyczny niemowlęcia, Rozwój motoryczny niemowlęcia, Sposoby zaspokajania potrzeb biologicznych niemowlęcia), Okres poniemowlęcy (Rozwój fizyczny w okresie poniemowlęcym, Rozwój motoryczny w okresie poniemowlęcym), Okres przedszkolny (Rozwój fizyczny w okresie przedszkolnym, Rozwój motoryczny w okresie przedszkolnym), Młodszy wiek szkolny (Rozwój fizyczny w młodszym wieku szkolnym, Rozwój motoryczny w młodszym wieku szkolnym, Sposoby zaspokajania potrzeb biologicznych dziecka w młodszym wieku szkolnym), Okres dojrzewania płciowego (Zmiany hormonalne w okresie dojrzewania płciowego, Rozwój fizyczny w okresie dojrzewania płciowego, Charakterystyczne objawy dojrzewania płciowego, Sposoby zaspokajania potrzeb biologicznych nastolatków), Okres młodzieńczy (Rozwój w okresie młodzieńczym, Rozwój motoryczny w okresie młodzieńczym, Potrzeby biologiczne ludzi młodych), Etap stabilizacji, Etap rozwoju regresywnego - starzenie się i starość (Zmiany budowy i składu ciała, Przekwitanie i objawy mu towarzyszące, Proces inwolucji motorycznej, Potrzeby biologiczne ludzi w podeszłym wieku).
Rozwój seksualny: Podstawowe pojęcia (Płeć, Cechy płciowe, Dojrzałość płciowa i seksualna, Popęd seksualny), Przebieg rozwoju psychoseksualnego, Charakterystyka seksualizmu w różnych okresach życia, Biologiczne, psychiczne i społeczno-kulturowe uwarunkowania rozwoju seksualnego, Zachowania seksualne w dzieciństwie i okresie dojrzewania, Ryzykowne zachowania seksualne młodzieży i zapobieganie im, Zaburzenia i problemy seksualne w dzieciństwie i młodości.
Układ nerwowy, Układ wzrokowy, jego budowa, funkcja i rozwój, Układ słuchowy, jego budowa, funkcja i rozwój.
Biologiczne mechanizmy procesu uczenia się: Przejawy, rodzaje i sposoby uczenia się, Pamięć a uczenie się (Rodzaje pamięci, Pamięć trwała, jej rodzaje i etapy).
Fizjologiczne podłoże emocji: Rodzaje emocji, Przejawy emocji i ich komponenty, Mózgowe systemy regulacji emocji.
Fizjologiczny mechanizm reakcji stresowej: Reakcja stresowa, Wpływ stresu na zdrowie, Wpływ stresu na zdolność do uczenia się.
Biologiczne uwarunkowania dysleksji rozwojowej: Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z dysleksją, Przyczyny dysleksji.
Żywienie: Regularne pobieranie pokarmu, Zasady racjonalnego żywienia, Urozmaicenie, Umiarkowanie, Uregulowanie, Umiejętność przyrządzania potraw, Uprawianie aktywności ruchowej, Unikanie, Uśmiech), Związek między żywieniem, zdrowiem a dyspozycją do nauki.
Aktywność fizyczna: Funkcje aktywności fizycznej w różnych okresach życia, Zmiany aktywności fizycznej w ontogenezie i czynniki ją warunkujące, Zalecany poziom aktywności fizycznej, Niedostatki aktywności fizycznej u dzieci i młodzieży - przyczyny i skutki.
Zachowanie odpowiedniego rytmu pracy i odpoczynku: Rytmy biologiczne i ich rodzaje), Praca, zmęczenie, odpoczynek (Praca i jej rodzaje, Zagrożenia dla rozwoju i zdrowia człowieka związane z pracą), Zmęczenie - rodzaje, objawy i skutki, Odpoczynek, Sen (Fazy snu, potrzeba snu w różnych okresach życia).
Ochrona przed szkodliwymi dla rozwoju i zdrowia czynnikami środowiskowymi: Ochrona przed zanieczyszczeniem powietrza atmosferycznego, Ochrona przed narażeniem na dym tytoniowy (Skutki narażenia na bierne palenie, Działania podejmowane w celu ograniczenia następstw narażenia na bierne palenie), Ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem, Ochrona przed hałasem.
Związki między zdrowiem a edukacją: Zdrowie a edukacja, Edukacja a zdrowie.
Zdrowie i czynniki je warunkujące: Definicja zdrowia, Holistyczne podejście do zdrowia, Czynniki warunkujące zdrowie, Mierniki zdrowia, Profilaktyka chorób i promocja zdrowia.
Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży: Główne problemy zdrowotne dzieci i młodzieży, Zdrowie młodzieży w jej subiektywnej ocenie.
Wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodziezy w wieku szkolnym i sposoby zapobiegania im: Wypadki i urazy.
Zaburzenia zdrowia psychicznego: Rodzaje zaburzeń zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, Charakterystyka wybranych zaburzeń zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży (Niepełnosprawność umysłowa, Autyzm dziecięcy, Specyficzne zaburzenia w rozwoju umiejętności szkolnych, Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, Tiki, Zaburzenia zachowania, Jadłowstręt psychiczny, Bulimia, Depresja młodzieńcza, Samobójstwa i próby samobójcze).
Używanie substancji psychoaktywnych: Podstawowe pojęcia, Uzależnienia, Częstość używania substancji psychoaktywnych przez młodzież w Polsce, Przyczyny przyjmowania substancji psychoaktywnych przez młodzież, Objawy wskazujące na użycie substancji psychoaktywnych, Szkody związane z używaniem substancji psychoaktywnych przez młodzież, Zapobieganie).
Choroby przewlekłe: Wpływ choroby przewlekłej na rozwój dzieci i młodzieży, Trudności w funkcjonowaniu w szkole i ich przyczyny, Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z chorobami przewlekłymi, Warunki niezbędne do efektywnego zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Zakażenie HIV: Drogi zakażenie, Przebieg zakażenia u dzieci, diagnostyka, leczenie, Profilaktyka zakażeń wertykalnych u dzieci, Dziecko z zakażeniem HIV w szkole.
Wczesne zapobieganie wybranym chorobom przewlekłym: Zapobieganie przedwczesnemu rozwojowi miażdżycy (czynniki ryzyka miażdżycy).
Wczesne zapobieganie osteoporozie: zasady zapobiegania osteoporozie.
Wczesne zapobieganie rakowi szyjki macicy: Rak szyjki macicy, jego występowanie i przyczyny, Zasady zapobiegania rakowi szyjki macicy.
Profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami: Koncepcja profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami, Organizacja profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami (Zadania pielęgniarki szkolnej i lekarza).
Obciążenia zawodowe nauczycieli: Czynniki wpływające na obciążenie zawodowe nauczycieli, Wpływ obciążeń zawodowych na zdrowie i samopoczucie nauczycieli, Pomiar obciążeń psychospołecznych w zawodzie nauczyciela.
Problemy zdrowotne nauczycieli i zapobieganie im: Przewlekłe choroby narządu głosu, Zespół wypalenia zawodowego.
Działania w zakresie ochrony i promocji zdrowia nauczycieli: Ochrona zdrowia nauczycieli, Promocja zdrowia pracujących.
Środowisko społeczne szkoły, Środowisko fizyczne szkoły (Budynek i teren szkoły, Warunki sanitarno-higieniczne, Mikroklimat i oświetlenie, Zapobieganie nadmiernemu hałasowi w szkole, Meble szkolne, , Zabezpieczenie przed wypadkami i urazami oraz dostępność pierwszej pomocy.
Aspekty zdrowotne organizacji pracy szkoły i życia szkoły: Rozkład i organizacja lekcji, Przerwy międzylekcyjne, Żywienie w szkole, Warunki i organizacja aktywności fizycznej w szkole.
Szkoła promująca zdrowie: szkoły promujące zdrowie w Polsce, Szkoły promujące zdrowie w Europie.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Wszechnica Świętokrzyska, ISSN 1234-7604 ; nr 117)
Tyt. równol.: Henryk Jordan's health and physical education ideas (100 years later). Materiały z konf., 1 czerwca 2007 r., Kielce.
Zawiera: S. 15-23 : Henryk Jordan - prekursor wychowania fizycznego, zdrowotnego i rekreacji / Marian Bukowiec.
Zawiera: S. 24-28 : Jordanowskie inspiracje współczesnego wychowania zdrowotnego / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 29-33 : Działalność społeczno-pedagogiczna Henryka Jordana / Bożena Matyjas.
Zawiera: S. 34-37 : Henryk Jordan prekursorem rekreacji ruchowej w Polsce / Jadwiga Kamińska.
Zawiera: S. 38-43 : Działalność Henryka Jordana wśród młodzieży Krakowa w wypowiedziach osób jemu współczesnych i potomnych / Waldemar Makuła.
Zawiera: S. 44-50 : Wpływ pozalekcyjnych i pozaszkolnych form aktywności rekreacyjno-sportowej dzieci i młodzieży na postawy prozdrowotne w życiu dorosłym / Barbara Wybraniec-Lewicka.
Zawiera: S. 51-64 : Europejska Strategia na rzecz Zdrowia i Rozwoju Dzieci i Młodzieży kontynuacją myśli Henryka Jordana / Grażyna Nowak-Starz.
Zawiera: S. 65-71 : Znaczenie zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych w wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci i młodzieży - przesłaniem jordanowskim / Stanisław Kowalski.
Zawiera: S. 72-76 : Wartość aktywności ruchowej dzieci i młodzieży w koncepcji wychowania Henryka Jordana / Tomasz Łączek.
Zawiera: S. 77-88 : Błonia krakowskie miejscem realizacji idei jordanowskich / Ignacy Janowski.
Zawiera: S. 89-100 : Realizacja myśli Henryka Jordana w przestrzennym zagospodarowaniu terenów wypoczynku i rekreacji dla dzieci i młodzieży (na przykładzie placów zabaw Kielc w latach 1999-2006) / Hanna Magdziarz.
Zawiera: S. 101-104 : O pewnej umiarkowanej idei i jej wszechpotężnej mocy / Janusz Sytnik-Czetwertyński.
Zawiera: S. 105-115 : Park Jordana na dawnej fotografii / Dobiesław Dudek.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały z ogólnopolskiej konferencji, zorganizowanej przez Instytut Studiów Edukacyjnych Akademii Bydgoskiej (17 marca 2003).
Zawiera: S. 11-15 : Znaczenie znajomości czynników wpływających na wydolność narządu głosu w procesie edukacyjnym pedagogów jako podstawy optymalnego funkcjonowania zawodowego / Szymon Kubiak.
Zawiera: S. 17-22 : Rola higieny psychicznej w procesie wychowania dzieci i młodzieży / Hanna Malicka-Gorzelańsczyk.
Zawiera: S. 23-31 : Badania profilaktyczne jako element zachowań zdrowotnych (doniesienie z badań) / Danuta Seredyńska.
Zawiera: S. 33-44 : Zagrożenia zdrowotne dorastającej młodzieży wynikające z jej stylu życia wyzwaniem dla edukacji szkolnej i wychowania w rodzinie / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 45-56 : Wiedza na temat HIV/AIDS a zachowania seksualne młodzieży akademickiej / Irena Kropińska.
Zawiera: S. 57-62 : Wiedza nauczycieli wychowania fizycznego w zakresie typowych objawów po użyciu niektórych środków psychoaktywnych przez młodzież / Grzegorz Nowicki.
Zawiera: S. 63-71 : Zagrożenie anoreksją i bulimią dziewcząt z intelektualną niepełnosprawnością / Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk.
Zawiera: S. 73-87 : Średni personel medyczny wobec ciężkiej choroby i śmierci pacjenta - dziecka / Róża Pawłowska.
Zawiera: S.79-86 : Wokół psychospołecznych aspektów opieki paliatywnej / Kazimiera Nowak-Lipińska.
Zawiera: S. 87-93 : Wsparcie społeczne w chorobie nowotworowej piersi - analiza deficytów i nadmiaru wsparcia w aspekcie sieci społecznej / Małgorzata Rębiałkowska-Stankiewicz.
Zawiera: S. 97-101 : Starość, jej sens i znaczenie w procesie wychowania i rozwoju człowieka / Andrzej M. de Tchorzewski.
Zawiera: S. 103-115 : Syndrom pustego gniazda. Małżeństwo i rodzicielstwo po usamodzielnieniu się dzieci / Sabina Zalewska.
Zawiera: S. 117-124 : Stereotyp starości / Ilona Grzeszek.
Zawiera: S. 125-133 : Starość w opinii młodzieży szkół średnich / Helena Ochonczenko.
Zawiera: S. 135-144 : Studenci o starości i seniorach / Joanna Kobrzeniecka.
Zawiera: S. 145-159 : Edukacja do starości i w starości w kontekście "kamieni milowych" na drodze życia seniorów / Maria Kuchcińska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, ISSN 1234-7604 ; nr 156.)
Bibliogr. s. 115-118.
Zawiera: Rozdział I. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego. 1.1. Istota i cele podstawy programowej wychowania przedszkolnego. 1.2. Założenia podstawy programowej wychowania przedszkolnego z dnia 15 I 2009 r. i warunki jej realizacji.
Zawiera: Rozdział II. Formy aktywności dziecięcej w przedszkolu. 2.1. Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecięcej. 2.2. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze (zintegrowane) i warunki ich realizacji. 2.3. Spacery i wycieczki jako swoista forma aktywności dziecięcej. 2.4. Praca i jej wartości w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym. 2.5. Uroczystości jako jedna z form organizacyjnych pracy przedszkola. 2.6. Sytuacje okolicznościowe w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Zawiera: Rozdział III. Realizacja treści obszarów edukacyjnych zawartych w Podstawie Programowej wychowania w przedszkolu w aspekcie aktywności dziecięcej. 3.1. Aktywność społeczna dzieci. 3.2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku. 3.3. Wspomaganie rozwoju mowy. 3.4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swego otoczenia. 3.5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci. 3.6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych. 3.7. Wychowanie przez sztukę. 3.8. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne budzenie zainteresowań technicznych. 3.9. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń. 3.10. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt. 3.11. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną. 3.12. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. 3.13. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Zawiera: Rozdział IV. Współpraca przedszkola z rodzicami jako forma wspierania aktywności dziecięcej. 4.1. Dotychczasowa praktyka współpracy placówki przedszkolnej z rodzicami. 4.2. Charakterystyka wybranych form współpracy placówki przedszkolnej z rodzicami.
Zawiera m.in. definicje zabaw w ujęciu różnych autorów, klasyfikacje zabaw. Omówiono zabawy manipulacyjne - badawcze, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, zabawy i gry dydaktyczne.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Vademecum nauczyciela sześciolatków : praca zbiorowa / pod red. Marii Dunin-Wąsowicz. - [Wyd. 2 popr. ]. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1980 - 475, [1] s. : il., nuty, tab., 2 wykr. ; 21 cm.
Zawiera: S. 14-17 : Ogólne prawa i czynniki rozwoju / Hanna Nartowska.
Zawiera: S. 18-21 : Sylwetka rozwojowa dziecka sześcioletniego / Hanna Nartowska.
Zawiera: S. 22-25 : Rozwój sprawności ruchowych / Hanna Nartowska.
Zawiera: S. 25-32 : Charakterystyczne formy działalności / Hanna Nartowska.
Zawiera: S. 32-39 : Rozwój funkcji poznawczych / Hanna Nartowska.
Zawiera: S. 39-42 : Rozwój emocjonalno-społeczny / Hanna Nartowska.
Zawiera: S. 42-47 : Zaburzenia rozwoju fizycznego / Elżbieta Kubrak.
Zawiera: S. 48-61 : Zaburzenia rozwoju psychoruchowego / Hanna Nartowska.
Zawiera: S. 62-78 : Poznawanie dziecka i praca wyrównawcza / Zofia Iglicka.
Zawiera: S. 79-112 : Metody i formy pracy z sześciolatkami / Maria Dmochowska.
Zawiera: S. 113-130 : Organizacja pracy nauczyciela / Helena Białołęcka.
Zawiera: S. 131-150 : Współpraca z rodzicami na tle warunków środowiskowych / Maria Jackowicka.
Zawiera: S. 152-178 : Kształtowanie postaw społecznych w kontakcie z otoczeniem / Teresa Domaniewska.
Zawiera: S. 179-216 : Rozwijanie mowy i myślenia dziecka / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 217-227 : Istota i metody nauki czytania / Ryszard Więckowski.
Zawiera: S. 228-244 : Wyrabianie gotowości do czytania / Ewa i Feliks Przyłubscy.
Zawiera: S.244-253 : Wprowadzenie elementów czytania / Teresa Szulewska.
Zawiera: S. 254-283 : Kształtowanie gotowości do nauki pisania / Maria Dmochowska.
Zawiera: S. 284-314 : Kształtowanie pojęć matematycznych / Zofia Morawska.
Zawiera: S. 315-327 : Wychowanie techniczne / Wiesław Sokoluk.
Zawiera: S. 328-347 : Wychowanie estetyczne / Maria Kwiatkowska.
Zawiera: S. 348-369 : Umuzykalnianie / Urszula Smoczyńska.
Zawiera: S. 370-387 : Wychowanie zdrowotne / Elżbieta Kubrak.
Zawiera: S. 388-414 : Rozwijanie sprawności ruchowej / Kazimiera Wlaźnik.
Zawiera: S. 415-419 : Instrukcja wywiadu środowiskowego / oprac. W. Sokoluk.
Zawiera: S. 420-429 : Zestawienie charakterystycznych objawów zaburzeń i zabiegów wyrównawczych / oprac. H. Nartowska.
Zawiera: S. 430-443 : Projekt wyposażenia oddziału dla sześciolatków w pomoce dydaktyczne, przybory i zabawki.
Zawiera: S. 444: Wykaz pomocy graficznych o tematyce zdrowotnej wydanych w latach 1975-1976 na zlecenie Zakładu światy Zdrowotnej PZH
Zawiera: S. 445-465 : Instrukcja dotyczaca wprowadzanie kolejnych liter czytania tekstów na podstawie materiału zawartego w "Mam 6 lat. Wyprawka dla sześciolatka" / oprac. E. F. Przyłubscy.
Zawiera: S. 465-476 : Komentarz do ćwiczeń z matematyki zamieszczonych w "Mam 6 lat. Wyprawka dla sześciolatka" / oprac. E. Puchalska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Steiner, Rudolf (1861-1925) Montessori, Maria (1870-1952) Freinet, Celestyn (1896-1966) Orff, Carl (1895-1982) Kniess, Alfred Sherborne, Veronika (1922-1990) Dennison, Paul Kniess, Maria Knill, Marianne Knill, Christopher Thulin, Gotfryd Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950) Gordon, Edwin, E. Strauss, Batti Ayres, Jean Tymichowa, Hana Frostig, Marianne Dziamska, Dorota Doman, Glenn Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta Przyłubska, Ewa Przyłubski, Feliks Matera, Helena Bogdanowicz, Marta (1943 - ) Pye, Wendy Rocławski, Bronisław Majchrzak, Irena (1927-2011) Arciszewska, Ewa Wychowanie przedszkolne Szkolnictwo i oświata Przedszkola Przedszkola specjalne Grupy integracyjne Dziecko w wieku przedszkolnym Procesy poznawcze Zabawa Zabawa zob. też Gry i zabawy Zabawy ruchowe Zabawy tropiące Zabawy konstrukcyjne Zabawy tematyczne Zabawy dydaktyczne Zabawy badawcze Zabawy teatralne Twórczość plastyczna Grupa wiekowa Grupa rówieśnicza Grupa przedszkolna wychowanie przedszkolne Adaptacja do przedszkola Adaptacja społeczna Rodzice a przedszkola Nauczyciele przedszkoli a rodzice Pedagogika przedszkolna Zasada zaspokajania potrzeb dziecka Zasada aktywności Zasada indywidualizacji Zasada integracji Gotowość szkolna Dojrzałość szkolna Nauczyciele przedszkoli Pomoc przedszkolna Innowacje pedagogiczne Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa Metoda gimnastyki rytmicznej Alfreda i Marii Kniessów Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Dennisona Joga Metoda Marianne i Christophera Knillów Metoda opowieści ruchowej Józefa Gotfryda Thulina Eurytmia Areobik Metoda Emila Jaquesa-Delcroze'a Zajęcia umuzykalniające metodą Edwina E. Gordona Metoda aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss Bajkoterapia Muzykoterapia Relaksacja Metoda projektów Konstruowanie gier planszowych Techniki Celestyna Freineta Metoda Marii Montessori Programowanie neurolingwistyczne Metoda Integracji Sensorycznej Jean Ayres Metoda Hany Tymichowej Program Marianne Frostig rozwijający percepcję wzrokową Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej Metoda Glenna Domana Metoda Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej Metoda analityczno-syntetyczna Ewy i Feliksa Przyłubskich Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz Metoda naturalnej nauki języka Wendy Pye Metoda fonetyczno-barwna Bronisława Rocławskiego Metoda wprowadzania pisma Ireny Majchrzak Metoda Ewy Arciszewskiej Innowacje programowe
Zawiera: WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE WE WSPÓŁCZESNYM SYSTEMIE OŚWIATY NA TLE RYSU HISTORYCZNEGO: Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej ; BIOPSYCHICZNE POSTAWY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Granice chronologiczne wieku przedszkolnego. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu ; PODSTAWY FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA: Założenia i organizacja placówek przedszkolnych. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola. Statut przedszkola. Programy wychowania w przedszkolu ; ORGANIZACJA ŚRODOWISKA PRZEDSZKOLNEGO: Struktura grupy wiekowej. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym ; DZIAŁALNOŚĆ PEDAGOGICZNA PRZEDSZKOLA: Proces wychowania w przedszkolu. Cele wychowania przedszkolnego. Funkcje i zadania przedszkola. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Formy organizacyjne pracy wychowawczej w przedszkolu. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej. Dokumentacja przedszkola. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu ; TREŚCI PROGRAMOWE WYCHOWANIA W PRZEDSZKOLU: Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu. Treści edukacji polonistycznej. Treści edukacji matematycznej. Treści edukacji przyrodniczej. Treści wychowania estetycznego. Treści wychowania społeczno-moralnego. Treści wychowania zdrowotnego ; PRZYGOTOWANIE DZIECI DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE: Gotowość szkolna. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia; NAUCZYCIEL WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola. Pedagogiczna podstawa nauczyciela przedszkola. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego. Pomoc przedszkolna ; INNOWACJE PEDAGOGICZNE W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ: Istota innowacji pedagogicznych. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu. Innowacje organizacyjne. Innowacje metodyczne. Innowacje programowe. Certyfikaty jakości. Wizja przedszkola przyszłości ; WYBRANE PRZYKŁADY ROZWIĄZAŃ METODYCZNYCH: Scenariusze zajęć tradycyjnych. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Scenariusz zajęć w Przedszkolu wirtualnym.
Zawiera scenariusze zajęć: "Zabawy z czarodziejem na ulicy Śmiesznej" (z wykorzystaniem wiersza Hanny Szayerowej "Ulica Śmieszna", Juliana Tuwima "Lokomotywa", rysunków Danuty Muszyńskiej-Zamorskiej, "Borowiki i muchomory", "Powracające ptaki. Ćwiczenia słownikowo-gramatyczne na podstawie wiersza Powroty", "Zwierzęta z wiejskiego podwórka". Inscenizacja", "Najbliższa rodzina i mój dom", "Mieszkańcy różnych stron świata", "Zabawa matematyczna "Połącz w pary", "Zabawa dydaktyczna - Czytam, układam i odtwarzam rytmy", "Jesień w sadzie", "Opracowanie piosenki Wlazł kotek na płotek", "Opracowanie piosenki pt. Rybki", "Zimowe zabawy z piosenką pt. Tak się zachmurzyło", "Barwy i głosy przyrody", "Mam w przyrodzie przyjaciela", "Wielkie sprzątanie świata", "Kozucha-Kłamczucha (z wykorzystaniem metody R. Labana), "Jakie dary niesie jesień w lesie" (z wykorzystaniem metody Carla Orffa), "Tajemnicza podróż do krainy czarów", "Ćwiczenia zwinności i koordynacji ruchów", (z wykorzystaniem metody A. i M. Kniessów), "Kochane słoneczko - opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu", "Przygotowania świąteczne" (z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona), "Jesienne kołysanki", "W kosmicznej przestrzeni", "Wspomnienia z wakacji", "Poznajemy zasady ruchu drogowego", "Kolorowy świat wokół nas" (z wykorzystaniem metody naturalnej nauki języka), "Dom" ( w oparciu o Metodę Dobrego Startu), "Utrwalenie umiejętności posługiwania się nazwami kolejnych dni tygodnia w oparciu o wiersz Tadeusza Śliwiaka pt. Siedem dni tygodnia", "Bałwanki - przeliczanie liczebności zbioru w zakresie od 1 do 6", "Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych w zakresie od 1 do 10", "Pyły, pyłki, zapylone powietrze", "Z pracowni do galerii - szukamy dreszczyku emocji w malarstwie, muzyce i ruchu" (z wykorzystaniem metody R. Labana", "Patrzę na świat oczami ekologa - badam, doświadczam, analizuję", "Szczęśliwi czasu nie mierzą", "W egipskiej świątyni".
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz.
Zawiera: Część I. Zdrowie i jego promowanie: Rozdział I. Pojęcie zdrowia i metody jego pomiaru, Rozdział II. Promocja zdrowia i jej metody edukacyjne: 1. Zasady i strategia promocji zdrowia, 2. Modele edukacji zdrowotnej w promocji zdrowia, 3. Edukacja ludzi młodych jako element edukacji zdrowotnej, 4. Program edukacji zdrowotnej wdrażanej w Polsce (1991-1993).
Część II. Elementy promowania zdrowia pozytywnego: Rozdział I. Prozdrowotna aktywność ruchowa - trening zdrowotny: 1. Aktywność ruchowa i zdrowie w kręgu cywilizacji europejskiej, 2. Podstawy treningu zdrowotnego, 3. Zalecane programy ćwiczeń fizycznych w treningu zdrowotnym, 4. Zasady wyznaczania programu indywidualnego, 5. Uwagi o uzupełniających ćwiczeniach mięśni, 6. Fizjologiczne uwarunkowania bezpieczeństwa ćwiczącego, 7. Ocena tolerancji treningu zdrowotnego, 8. Poradnictwo higieniczne w treningu zdrowotnym. Rozdział II. Żywienie: 1. Zapotrzebowanie na energię, 2. Składniki pokarmowe, 3. Podstawowe błędy żywieniowe, 4. Zalecenia żywieniowe dla każdego. Rozdział III: Prozdrowotne aspekty środowiska przyrodniczego i szkodliwość zanieczyszczeń środowiska: 1. Aspekty biologiczno-zdrowotne klimatu, 2. Zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego, 3. Ogólne uwagi o zapobieganiu nowotworom uwarunkowanym czynnikami środowiskowymi.
Zawiera: Rozdział IV. Optymalizacja sposobów wypoczynku i profilaktyka nadmiernego zmęczenia: 1. Sen, 2. Aktywny wypoczynek w przerwach podczas pracy, 3. Odpoczynek bierny, 4. Organizacja i higieniczne warunki pracy, 5. Naturalne metody intensyfikacji wypoczynku, 6. Masaż wibracyjny, 7. Relaks, 8. Muzykoterapia, 9. Chromoterapia.
Zawiera: Rozdział V. Elementy higieny osobniczej człowieka: 1. Higiena skóry, 2. Higiena rąk i nóg, 3. Higiena włosów, 4. Higiena narządu wzroku i słuchu, 5. Profilaktyka chorób narządu żucia (napisał lek. stom. Rafał Kuński), 6. Higiena seksualna, 7. Czynniki higieny wychowania i nauczania.
Zawiera: Rozdział VI. Rola pracy twórczej i umiejętność pracy nad własną osobowością. Rozdział VII. Szkodliwe uzależnienia: 1. Uzależnienie od tytoniu, 2. Uzależnienie od alkoholu, 3. Uzależnienie od narkotyków.
Zawiera: Część III. Prewencja chorób: Rozdział I. Zapobieganie chorobom zakaźnym: 1. Podział chorób zakaźnych i rodzaje odporności organizmu, 2. Zapobieganie AIDS. Rozdział II. Aktywność ruchowa w prewencji przewlekłych chorób niezakaźnych (chorób cywilizacyjnych): 1. Choroba niedokrwienna serca, 2. Fizjologiczne podstawy stosowania treningu zdrowotnego w prewencji choroby niedokrwiennej serca, 3. Synergistyczny wpływ aktywności ruchowej na główne czynniki zagrożenia choroby niedokrwiennej serca, 4. Pierwotne nadciśnienie tętnicze, 5. Psychonerwice i tak zwana nerwica serca, 6. Otyłość, 7. Postawa ciała - bóle kręgosłupa, 8. Osteoporoza, 9. Aktywność ruchowa w prewencji przedwczesnego starzenia się. Rozdział III. Naturalne metody leczenia w promowaniu zdrowia: Współczesne metody uzdrawiania.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Idee, Metody, Inspiracje)
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 13-23 : O potrzebie kształcenia i doskonalenia nauczycieli w zakresie alternatywnych koncepcji edukacyjnych / Zofia Żukowska.
Zawiera: S. 25-34 : Prymat problemu dziecka nad metodologią i organizacją. Wokół serii pedagogicznej : Nauczyciele - Nauczycielom / Andrzej Murzyn
Zawiera: S. 35-44 : Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli. Systematyzacja pojęcia / Joanna M. Michalak.
Zawiera: S. 45-68 : Negatywne następstwa instrumentalnego oceniania nauczycieli / Bogusław Śliwerski.
Zawiera: S. 69-84 : Propozycje zmian strukturalnych w systemie kształcenia nauczycieli wychowania przedszkolnego kompatybilnym do struktur edukacyjnych Unii Europejskiej / Wiesława Leżańska.
Zawiera: S. 85-97 : Nauczyciel najmłodszych uczniów wobec oczekiwań reformy edukacji / Renata Michalak, Elżbieta Misiorna.
Zawiera: S. 99-107 : Nauczyciel-wychowawca w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Założenia a oczekiwania dzieci / Mirosława Kowalczyk-Szymańska.
Zawiera: S. 109-121 : Innowacyjne działania nauczycieli na początku XXI wieku w Polsce na podstawie badań i działalności SNEP / Lidia Wollman-Mazurkiewicz.
Zawiera: S. 123-126 : Inspirująca rola edukacji alternatywnej w tworzeniu innowacji pedagogicznych przez nauczycieli kształcenia zintegrowanego (doświadczenia, rozwiązania) / Zofia Szybalska.
Zawiera: S. 127-135 : Nowe kompetencje osobowościowe nauczyciela przewodnika młodzieży / Halina Laskowska, Mirosława Rokitańska.
Zawiera: S. 137-151 : Cechy osobowości kandydatów na nauczycieli / Ewa Lewik-Tsirigotis, Konstantinos Tsirigotis.
Zawiera: S. 153-163 : Preferencje pedagogiczne studentów kończących studia dla nauczycieli wychowania fizycznego / Tomasz Friłowicz.
Zawiera: S. 165-174 : Ewaluacja procesu kształcenia przez studentów pedagogiki wczesnoszkolnej w Ostrawie (Czeska Republika) i Jönköping (Szwecja) / Hana Lukášová (Kantorková), Milda Malinová.
Zawiera: S. 175-180 : Pedagogika ochrony ucznia i szkoły w kształceniu nauczycieli wychowania fizycznego / Irena Bartusiak.
Zawiera: S. 181-189 : Czy nauczyciele wychowania fizycznego staną się kreatorami zdrowia w reformującej się szkole / Paweł Ławniczak.
Zawiera: S. 191-206 : O nauczycielu wewnętrznym. Zintegrowane kształcenie estetyczne jako droga pedagogicznej odnowy / Klaus-Ove Kahrmann.
Zawiera: S. 207-220 : Gdy alternatywa staje się normą. Edukacja przez współtworzenie w kształceniu dorosłych / Horst Stukenberg.
Zawiera: S. 221-238 : Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli, czyli dlaczego warto pokochać WDN / Beata Owczarska.
Zawiera: S. 239-245 : Problemy pomiaru zmian osobowoiści pod wpływem oddziaływań edukacyjnych / Mariola Łaguna.
Zawiera: S. 247-252 : Między chałturą a profesjonalizmem - o etyczny wymiar pracy edukatora / Krzysztof Bednarek.
Zawiera: S. 253-259 : O potrzebie organizowania warsztatów pedagogicznych dla nauczycieli w zakresie edukacji zdrowotnej / Jolanta Derbich, Jerzy Nowocień.
Zawiera: S. 261-267 : "Ludzie i procesy" - badanie przez działanie jako nowa forma kształcenia nauczycieli pomiędzy planowaniem państwa i inicjatywą własną / Heinrich Dauber.
Zawiera: S. 269-278 : Funkcje i założone i rzeczywiste wideokonferencji w projektach edukacyjnych / Zbigniew Mikurenda.
Zawiera: S. 279-292 : Strategia nauczania w kursie internetowym / Sławomir Gurdała.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 408-419.`
Zawiera m.in.: S. 27-46 : O procesie uczenia się dzieci. Relacje pomiędzy edukacją domową, przedszkolną i szkolną / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 47-76 : Nowe sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci w przedszkolu i w domu / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 77-93 : Organizacja procesu uczenia się starszych przedszkolaków w różnych formach działalności przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 103-113 : Kształtowanie u dzieci zdolności odróżniania dobra od zła, żeby wybierały dobro i kierowały się nim w codziennych sytuacjach / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 114-135 : Wychowanie społeczne dzieci. Kształtowanie empatii, życzliwego nastawienia do innych i ważnych umiejętności społecznych / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 136-151 : Dbałość o rozwój mowy. Wspomaganie dzieci w dłuższych i logicznych wypowiedziach oraz korygowanie ewentualnych zaburzeń mowy / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 152-183 : Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności umysłowych, przydatnych do poznawania siebie, otoczenia i sprostowania oczekiwaniom szkolnym / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 184-206 : Kształtowanie u dzieci umiejętności samoobsługowych, wdrażanie do dbania o higienę i ład w otoczeniu / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 207-228 : Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznych dzieci, w tym sprawności manualnej i zdolności panowania nad własną aktywnością ruchową / Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 229-239 : Wdrażanie starszych przedszkolaków do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych / Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 240-256 : Wychowanie starszych przedszkolaków przez sztukę w domu i w przedszkolu / Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 257-275 : Edukacja techniczna starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu / Jan Amos Jelinek.
Zawiera m.in.: S. 276-305 : Edukacja przyrodnicza starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu / Jan Amos Jelinek.
Zawiera m.in.: S. 306-343 : Wielostronne kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania starszych przedszkolaków / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 344-390 : Wspomaganie rozwoju umysłowego starszych przedszkolaków wraz z ich edukacją matematyczną / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera m.in.: S. 403-407 : Rozsądnie i merytorycznie o obniżeniu obowiązku rozpoczynania nauki szkolnej oraz odroczeniu obowiązku szkolnego niektórych dzieci / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 280-306.
Zawiera m.in.: S. 17-32 : Środowisko i człowiek (Środowisko - wyjaśnienie pojęć; Składniki środowiska i ich charakterystyka).
Zawiera m.in.: S. 33-44 : Poznawanie przyrody -edukacja o środowisku, w środowisku i dla środowiska (Poznawanie przyrody przez dzieci; Zasady nauczania o środowisku).
Zawiera m.in.: S. 45-74 : Cele, zadania i tresci edukacji środowiskowej. Planowanie zajęć zintegrowanych.
Zawiera m.in.: S. 75-106 : Metody edukacji środowiskowej i ich charakterystyka. Formy aktywności dzieci w kontaktach ze środowiskiem. Pomoce dydaktyczne w edukacji społeczno-przyrodniczej (Wycieczka i spacer w edukacji przyrodniczej i społecznej; Prace dodmowe o tematyce społeczno-przyrodniczej).
Zawiera m.in.: S. 107-126 : Poznawanie otoczenia społecznego (Przygotowanie dziecka do życia w społeczeństwie; Praca ludzi w różnych zawodach - produkcja i wytwarzanie; Poznawanie przeszłości - treści historyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; Tradycje, zwyczaje i obrzędy jako przykład wrastania w kulturę).
Zawiera m.in.: S. 127-142 : Higiena osobista i otoczenie dziecka. Odżywianie (Wychowanie zdrowotne i edukacja zdrowotna; Treści edukacji zdrowowtnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym).
Zawiera m.in.: S. 143-158 : Bezpieczeństwo dziecka w ruchu drogowym, w przedszkolu, szkole, w czasie zabaw.
Zawiera m.in.: S. 159-174 : POznawanie roślin i zwierząt przez dzieci.
Zawiera m.in.: S. 175-192 : Ochrona przyrody i krajobrazu.
Zawiera m.in.: S. 193-218 : Edukacja ekologiczna dzieci młodszych a zagrożenia środowiska naturalnego.
Zawiera m.in.: S. 219-232 : Pogoda i klimat. Obserwacja pogody.
Zawiera m.in.: S. 233-246 : Doświadczenia, eksperymenty i obserwacje zjawisk fizycznych, chemicznych i przyrodniczych.
Zawiera m.in.: S. 247-258 : Turystyka i krajoznawstwo w edukacji dzieci młodszych.
Książka
W koszyku
Zdrowie publiczne / red. nauk. Teresa Bernadetta Kulik, Anna Pacian. - Wyd. 1 -1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2015. - XVIII, 395 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera: S. 3-17 : Koncepcja zdrowia w medycynie (Historyczno-ewolucyjna koncepcja zdrwia, Koncepcja mechanistyczno-redukcjonistyczna, Paradygmat socjomedyczny zdrowia, Paradygmat socjoekologiczny zdrowia, Promocja zdrowia, Wychowanie zdrowotne, Edukacja zdrowotna, Profilaktyka i jej znaczenie dla współczesnej koncepcji zdrowia) / Kulik Teresa Bernadetta.
Zawiera: S. 18-30 : Zdrowie publiczne a medycyna spoleczna (Zakres i zadania medycyny społecznej, Zakres i zadania zdrowia publicznego, Podstawowe funkcje zdrowia publicznego, Znaczenie problematyki zdrowia publicznego i medycyny zapobiegawczej, Podstawowa opieka zdrowotna w realizacji treści zdrowia publicznego, Perspektywy medycyny rodzinnej w Polsce) / Maciej Latalski, Anna Pacian.
Zawiera: S. 31-50 : Zdrowie publiczne jako dyscyplina naukowa (Podstawy teoretyczne dyscypliny, Określenie nauka w definicjach zdrowia publicznego, Podstawy formalno-prawne zdrowia publicznego jako dyscypliny naukowej, Kryteria naukowości danej dyscypliny według Augusta Comte'a. Podział obszarów wiedzy, dziedzin nauki oraz dyscyplin naukowych, Udział innych dziedzin i dyscyplin naukowych w realizacji zdrowia publicznego, Unia Europejska w upowszechnianiu badań naukowych z dziedziny zdrowia publicznego, Kształcenie przeddyplomowe i podyplomowe w zdrowiu publicznym, Kształcenie w zakresie zdrowia publicznego w Stanach Zjednoczonych i w Europie, Proces boloński, Kształcenie kadr zdrowia publicznego w Polsce - kształcenie przeddyplomowe, Kształcenie podyplomowe) / Leszek Wdowiak, Irena Woźnica.
Zawiera: S. 51-63 : Czynniki kształtujące stan zdrowia (Stan zdrowia społeczeństwa i jego uwarunkowania, Stan zdrowia ludności Polski na tle innych krajów, Zagrożenia środowiska naturalnego w Polsce, Źródła i zdrowotne konsekwencje zanieczyszczeń powietrza, Konsekwencje zanieczyszczeń powietrza dla zdrowia człowieka, Zdrowotne konsekwencje zanieczyszczeń wód, Degradacja gleb, Oddziaływanie wybranych materii metali na organizm człowieka, Oddziaływanie ołowiu na organizm człowieka, Oddziaływanie kadmu na organizm człowieka, Czynniki społeczne a zdrowie) / Ewa Rudnicka-Drożak.
Zawiera: S. 64-87 : Zachowania zdrowotne i ich związek ze zdrowiem (Zachowania zdrowotne, Sposoby odżywiania się a zdrowie, Palenie tytoniu a zdrowie, Palenie bierne, Ustawa antynikotynowa, Picie alkoholu a zdrowie, Alkohol a ciąża, Aktywność fizyczna a zdrowie, Wymagany biologiczny poziom sprawności fizycznej) / Dorota Żołnierczuk-Kieliszek.
Zawiera: S. 88-122 : Zagrożenia zdrowia psychicznego (Definicje zdrowia psychicznego, Skala zaburzeń psychicznych rejestrowanych w placówkach psychicznej opieki zdrowotnej, Stan psychiatrycznej opieki zdrowotnej w Polsce, Polska na tle Europy, Higiena zdrowia psychicznego, Samobójstwa jako problem społeczny - Samobójstwa - definicja zjawiska, Etyczny aspekt samobójstw, Dynamika samobójstw, Samobójstwa w statystykach, Pomoc osobom zagrożonym samobójstwami, Narodowy Program Ochrony Zdrowia Psychicznego - główne założenia) / red. Marta Makara-Studzińska.
Zawiera: S. 123-140 : Profilaktyka chorób cywilizacyjnych i społecznych (Charakterystyka chorób cywilizacyjnych i społecznych, Profilaktyka chorób cywilizacyjnych - zasady ogólne, Epidemiologia, czynniki ryzyka i zasady profilaktyki wybranych chorób cywilizacyjnych - Choroby układu krążenia - epidemiologia i czynniki ryzyka ChUK, Profilaktyka ChUK, Nowotwory złośliwe - Epidemiologia i czynniki ryzyka chorób nowotworowych, Profilaktyka chorób nowotworowych, Otyłość, Cukrzyca, Gruźlica, Przewlekła obturacyjna choroba płuc, Programy profilaktyki chorób cywilizacyjnych w Polsce - Narodowy Program Zdrowia, Narodowy program profilaktyki i leczenia chorób układu sercowo-naczyniwoego POLKARD, Program profilaktyki chorób układu krążenia w POZ, Narodowy program zwalczania chorób nowotworowych na lata 2006-2015, Program profilaktyki gruźlicy w POZ, Program profilaktyki chorób odtytoniowych - Palenie jest uleczalne, Narodowy program przeciwdziałania chorobom cywilizacyjnym, Narodowy program profilaktyki i edukacji diabetologicznej na 2012 rok) / Agata Stefanowicz.
Zawiera: S. 141-154 : Opieka medyczna w szkole w ramach zdrowia publicznego (Profilaktyka wypadków i urazów w szkole i otoczeniu - Strategie zapobiegania urazom, Uraz jako problem zdrowia publicznego, Częstość występowania urazów i wypadków, Wypadki w szkołach i placówkach oświatowych, Promocja zdrowia w zwalczaniu urazów, Zapobieganie urazom w szkołach i placówkach oświatowych, Aktywność i uprawianie sportu - Aktywność fizyczna a zdrowie, Cele aktywności fizycznej i wynikające z niej korzyści, Wymagany biologicznie poziom aktywności fizycznej, Wypoczynek czynny i bierny) / Anna Pacian.
Zawiera: S. 155-176 : Profilaktyka zakażeń wirusem HIV i uzależnień wśród dzieci i młodzieży (Sytuacja epidemiologiczna w Polsce i na świecie, Drogi i mechanizm zakażenia HIV, Zakażenie HIV u dzieci, Zapobieganie zakażeniom HIV, Profilaktyka uzależnień - Ogólna koncepcja profilaktyki uzależnień, Programy profilaktyczne, Poziomy profilaktyki, Ryzykowne zachowania zdrowotne, Substancje uzależniające i typy uzależnień, Zależność typu morfiny, Zależność typu alkoholu i barbituranów, Uzależnienie od amfetaminy, Uzależnienie od kofeiny, Uzależnienie od przetworów konopi, Uzależnienie od halucynogenów, Uzależnienie typu khat, Uzależnienie od lotnych rozpuszczalników (tzw. zamienników), Rola szkoły w zapobieganiu narkomanii, Udział pielęgniarki szkolnej w zapobieganiu narkomanii - profilaktyka pierwotna, Profilaktyka wtórna, Służba zdrowia w profilaktyce narkomanii) / Anna Pacian.
Zawiera: S. 177-196 : Elementy prawa w zdrowiu publicznym (Odpowiedzialność pracowników ochrony zdrowia, Odpowiedzialność cywilna deliktowa i kontraktowa, Odpowiedzialność karna, Odpowiedzialność zawodowa - Odpowiedzialność zawodowa pielęgniarek i położnych, Odpowiedzialność zawodowa lekarzy, Katalog kar, Mechanizmy w zakresie odpowiedzialności zawodowej, Instrumenty w zakresie odpowiedzialności zawodowej, Prawne podstawy leczenia osób chorych psychicznie oraz uzależnionych - Regulacje prawne dotyczące leczenia osób chorych psychicznie, Ubezwłasnowolnienie całkowite i częściowe, Orzekanie o ubezwłasnowolnieniu, Leczenie osób chorych psychicznie, Leczenie osób uzależnionych, Regulacje prawne dotyczące sytuacji osób przebywających w domach opieki społecznej- Uwagi ogólne, Zakres i poziom usług świadczonych przez domy pomocy społecznej, Odpowiedzialność za nieudzielanie pomocy w stanie terminalnym - Uwagi ogólne, Francuski Kodeks Zdrowia Publicznego, Testamenty życia) / Jolanta Pacian.
Zawiera: S. 197-224 : Systemy informacyjne w zdrowiu publicznym (Wprowadzenie, Systemy informacyjne w biologii, medycynie i ochronie zdrowia, Informatyka kliniczna - Bazy wiedzy medycznej, Podejmowanie decyzji medycznych, Przetwarzanie sygnałów i obrazów biomedycznych, Dokumentacja zdrowotna, e-Zdrowie i telemedycyna, Projektowanie i wdrażanie zdrowotnych systemów informatycznych, Przetwarzanie i transmitowanie informacji zdrowotnej - Pojęcia podstawowe, Formalizacja języka informacji zdrowotnej, Podmioty sektora zdrowia i ich wzajemne relacje informacyjne, Miejsce (środowisko) przetwarzania informacji i transmisji danych - przetwarzanie i transmitowanie danych w środowisku szpitalnym i jego otoczeniu, Przetwarzanie i transmitowanie danych w środowisku ambulatoryjnym i jego otoczeniu, Przetwarzanie i transmitowanie danych w środowisku domowym i w warunkach terenowych, Sieci komunikacyjne w sektorze zdrowia - Typy sieci komunikacyjnych w sektorze zdrowia, Typy aktywności w sektorze zdrowia wymagające przetwarzania informacji i transmitowania danych - Bezpośrednie świadczenie usług, Aktywności z zakresu zdrowia publicznego, Aktywności wspomagające, Aktywności administracyjne, System informacji zdrowotnej w Polsce) / Mirosław Jarosz, Anna Włoszczak-Szubzda, Andrzej Horoch.
Zawiera: S. 227-232 : Założenia Narodowego Programu Zdrowia (Realizacja polityki zdrowotnej Polski a Narodowy Program Zdrowia, Cele Narodowego Programu Zdrowia na lata 2007-2015) / Ewa Joć.
Zawiera: S. 233-245 : Ubezpieczenia zdrowotne i społeczne (Świadczenia z ubezpieczenia zdrowotnego - Zasiłek chorobowy, Świadczenie rehabilitacyjne, Zasiłek wyrównawczy, Zasiłek macierzyński, Zasiłek opiekuńczy, Świadczenia z ubezpieczenia emerytalnego, Świadczenia z ubezpieczenia rentowego - Rodzaje rent, Renta szkoleniowa, Renta rodzinna, Zasiłek pogrzebowy) / Jolanta Pacian.
Zawiera: S. 246-269 : Polityka zdrowotna (Definicja polityki zdrowotnej, Odpowiedzialność za politykę zdrowotną - Konstytucja, Odpowiedzialność władz publicznych za prowadzenie polityki zdrowotnej, Podstawowe zadania jednostek samorządu terytorialnego, Programy zdrowotne, Problemy wprowadzania polityki zdrowotnej przez jednostki samorządu terytorialnego, Zadania wojewody i ministra właściwego ds. zdrowia, Narodowy Fundusz Zdrowia, Równy dostęp do świadczeń zdrowotnych na gruncie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, Projektowanie polityki zdrowotnej, Kryteria kształtowania dobrej polityki zdrowotnej, Narzędzia tworzenia polityki zdrowotnej, Skutki prowadzenia nieefektywnej polityki zdrowotnej) / Zbigniew Orzeł.
Zawiera: S. 270-284 : Zagadnienia polityki zdrowotnej w skali międzynarodowej (Polityka zdrowotna - aktualne aspekty krajowe i międzynarodowe, Polityka zdrowotna w krajach Unii Europejskiej i jej społeczno-kulturowe uwarunkowania, Globalne zagrożenia zdrowia populacji w skali międzynarodowej w ujęciu socjomedycznym, Strategia zapobiegania zagrożeniom zdrowia populacji, Priorytety w obszarze zdrowia publicznego w Unii Europejskiej) / Kinga Zdunek.
Zawiera: S. 285-302 : Podstawy nadzoru sanitarno-epidemiologicznego (System organizacyjny nadzoru sanitarno-epidemiologicznego w Polsce, Zadania, zakres działania i kompetencje Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Problemy bioterroryzmu a działalność Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Nadzór sanitarno-epidemiologiczny w jednostce organizacyjnej ochrony zdrowia, Obowiązki kierowników placówek leczniczych, Zespół i komitet kontroli zakażeń szpitalnych, Obowiązki innych osób, Współpraca z Unią Europejską w ramach nadzoru epidemiologicznego i kontroli chorób zakaźnych, Obowiązki lekarza, kierownika laboratorium i inspektorów sanitarnych, Obowiązkowa hospitalizacja, Rola administracji publicznej i przepisy końcowe ważne dla pracowników ochrony zdrowia) / Anna Jabłońska-Chmielewska.
Zawiera: S. 303-323 : Koncepcja medycyny pracy (Struktura i zadania medycyny pracy, Zapobieganie chorobom zawodowym i parazawodowym, Ocena ryzyka zawodowego, Profilaktyczne badania lekarskie pracowników, Bezpieczne i higieniczne warunki pracy, Wdrażanie programów profilaktycznych i promocyjnych w zakładach pracy, Zarządzanie zdrowiem w miejscu pracy, Organy sprawujące nadzór nad zakładami pracy, Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna) / Katarzyna Kocka.
Zawiera: S. 324-331 : Marketing i jakość w promocji zdrowia (Podstawowe zasady prowadzenia marketingu społecznego dla potrzeb promocji zdrowia, Zastosowanie marketingu społecznego w promocji zdrowia) / Mariola Janiszewska.
Zawiera: S. 332-358 : Opieka medyczna nad rodziną w zdrowiu i chorobie (Rodzina jako system społeczny, tożsamość rodziny, Rodzina miejscem edukacji zdrowotnej, Patologia życia w rodzinie - Rodzina z problemem uzależnienia, Zespół uzależnienia od alkoholu - ZUA, Nikotynizm, Rozbicie struktury rodziny, Choroba przewlekła członka rodziny, Przemoc w rodzinie, Rodzina w kryzysie - diagnoza i interwencja kryzysowa, Formy pomocy rodzinie z problemami zdrowotnymi, Polityka prorodzinna państwa) / Hanna Skórzyńska.
Zawiera: S. 359-372 : Opieka nad zdrowiem osób starszych (Starzenie się populacji wyzwaniem dla zdrowia publicznego, Norma społeczna jako społeczny wyznacznik opieki nad osobą starszą, Indywidualizacja procesu starzenia się człowieka, Znaczenie rodziny w opiece, Priorytetowe kierunki działań związane ze starzeniem się jednostek i społeczeństw) / Hanna Kachaniuk.
Zawiera: S. 373-389 : Opieka paliatywna (hospicyjna) (Początki opieki paliatywnej, Podstawowe pojęcia i definicje, Leczenie objawowe w opiece paliatywnej, Leczenie bólu nowotworowego, Stosowane podziały bólu, Ocena i pomiar natężenia bólu, Standardy leczenia bólu, Podstawowe zasady i cele opieki paliatywnej (hospicyjnej), Miejsca sprawowania opieki paliatywnej, Faza terminalna - umieranie i śmierć, Komunikowanie się z pacjentem w terminalnej fazie choroby, Problemy pacjenta umierającego - rola pracownika socjalnego, Wsparcie rodziny w okresie osierocenia) / Bożena Zboina.
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 37.091.2-057.16:378.6](438)"1944/..."
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Zawiera: Nauczyciel wobec reformy systemu edukacji/ Czesław Banach. Refleksje na temat wizji przyszłej szkoły i potrzeby zmian koncepcji kształcenia nauczycieli/ Józef Kuźma. Poszukiwanie kanonu treści kształcenia nauczycieli/ Bożena Muchacka.
Zawiera: Uczestnictwo w globalnej dyskusji - współczesne trendy standaryzacji kształcenia nauczycieli na świecie/ Linda S. Tafel. Sytuacja zdrowotna studentów w aspekcie zdrowia fizycznego a proces kształcenia/ Ireneusz Kowalewski. Psychologiczne koncepcje w szkole/ Andrzej Mirski.
Zawiera: Warunki skuteczności studiowania na studiach zaocznych w opinii studentów pedagogiki.
Zawiera: Rozwój szkolnictwa wyższego w Nowym Sączu w latach 1959-2002/ Jan Ryś, Jolanta Jeleńska. Z dziejów kształcenia nauczycielskiego w Nowym Sączu/ Ryszard Ślęczka.
Zawiera: Wymogi kompetencyjne edukacji przyrodniczej na poziomie wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli nauczania zintegrowanego/ Irmina Zioło.
Zawiera: Kształcenie pedagogiczne przez działalność praktyczną studentów/ Zdzisława Zacłona. Pedagogika zabawy w rozwoju kompetencji twórczych nauczycieli/ Iwona Czaja-Chudyba. Znaczenie inteligencji emocjonalnej dla praktyki zawodowej nauczycieli/ Anna Czajkowska.
Zawiera: Kształcenie umiejętności studentów z zakresu ratownictwa przedmedycznego na kierunku pedagogika, specjalność: wychowanie obronne i fizyczne.
Zawiera: Narzędzia TI i ich wykorzystanie w zawodzie nauczyciela/ Mateusz Muchacki.
Zawiera: Edukacja regionalna w kształceniu nauczycieli/ Marek Banach. Regionalizm w systemie wychowawczym Szkoły Podstawowej w Męcinie/ Anna Bednarek, Wiesław Polmiński.
Zawiera: Zainteresowania badawcze studentów Kolegium Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Zamiejscowego Ośrodka Dydaktycznego w Nowym Sączu (na podstawie analizy tematów prac magisterskich i licencjackich z lat 1984-2004).
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej