Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(495)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(460)
Artykuły
(33)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje informacyjne
(4)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(811)
tylko na miejscu
(308)
wypożyczone
(20)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(180)
Kielce - Czytelnia
(104)
Kielce - Informatorium
(15)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(41)
Busko zdrój - czytelnia
(27)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(53)
Jędrzejów - czytelnia
(25)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(59)
Kazimierza Wielka - czytelnia
(4)
Końskie - wypożyczalnia
(72)
Końskie - czytelnia
(16)
Opatów - wypożyczalnia
(49)
Opatów - czytelnia
(10)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(61)
Ostrowiec - czytelnia
(45)
Pińczów - wypożyczalnia
(43)
Pińczów - czytelnia
(22)
Sandomierz - wypożyczalnia
(61)
Sandomierz - czytelnia
(19)
Starachowice - wypożyczalnia
(55)
Starachowice - czytelnia
(29)
Staszów - wypożyczalnia
(67)
Staszów - czytelnia
(6)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(40)
Włoszczowa - czytelnia
(36)
Autor
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(15)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(12)
Baraniak Barbara
(9)
Dykcik Władysław
(8)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(8)
Szuścik Urszula
(8)
Furmanek Waldemar
(7)
Nowacki Tadeusz Wacław
(7)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(7)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(6)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(6)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(6)
Gładysz Antoni (1915-2002)
(6)
Koczniewska-Zagórska Lidia
(6)
Matyjas Bożena
(6)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913- )
(6)
Trempała Edmund (1927-2011)
(5)
Wiatrowski Zygmunt
(5)
Bednarczyk Henryk
(4)
Dymara Bronisława
(4)
Gerlach Ryszard
(4)
Giza Teresa
(4)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(4)
Kamiński Aleksander
(4)
Kulpa-Puczyńska Aleksandra
(4)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(4)
Potyrała Bolesław (1930- )
(4)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(4)
Ratajek Zdzisław
(4)
Trocińska Barbara
(4)
Wołk Zdzisław
(4)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Bogaj Andrzej
(3)
Dowjat Tadeusz
(3)
Dowjat Tadeusz (1917-1977)
(3)
Figurski Janusz
(3)
Głażewski Michał
(3)
Jakielowa Maria
(3)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(3)
Leja Leon
(3)
Orłowska Małgorzata
(3)
Plewka Czesław
(3)
Strykowski Wacław
(3)
Surzykiewicz Janusz
(3)
Szafraniec Krzysztof
(3)
Wasiłowska Daniela
(3)
Aftański Andrzej
(2)
Baraniak Barbara (1954- )
(2)
Barnaś-Baran Ewa
(2)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(2)
Bielak Urszula
(2)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(2)
Bortliczek Małgorzata
(2)
Butrymowicz Brygida
(2)
Czaja-Chudyba Iwona
(2)
Czarnecki Kazimierz (1933- )
(2)
Domań Robert
(2)
Drzyzga Piotr
(2)
Dybowska Ewa
(2)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(2)
Eller Helmut (1935- )
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gomółka Leszek
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Jachna Krystyna
(2)
Jakóbowski Jan (1933- )
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Jeruszka Urszula
(2)
Kamiński Aleksander (1903-1978)
(2)
Karney Janina Elżbieta
(2)
Kawula Stanisław
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Korabiowska-Nowacka Kazimiera
(2)
Korniszewski Feliks (1905-1983)
(2)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(2)
Koć-Seniuch Genowefa
(2)
Kubielski Wiesław
(2)
Kwiatkowski Stefan Michał
(2)
Lech Konstanty (1899-1973)
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(2)
Michułowicz Janusz
(2)
Nowak Marian (1955- )
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Oleksy Jadwiga
(2)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(2)
Piekarski Jacek
(2)
Pilch Tadeusz
(2)
Plewka Czesław (1947- )
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Rachalska Wanda (1918-2002)
(2)
Rotkiewicz Halina
(2)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(2)
Stochmiałek Jerzy
(2)
Szajek Stanisław
(2)
Szlosek Franciszek
(2)
Szychowiak Barbara
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(74)
2000 - 2009
(143)
1990 - 1999
(75)
1980 - 1989
(66)
1970 - 1979
(60)
1960 - 1969
(32)
1950 - 1959
(7)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(7)
1945-1989
(6)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(469)
nieznany (pol)
(27)
Język
polski
(495)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(13)
Pedagodzy
(5)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy specjalni
(2)
Studenci
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Literatura radziecka
(1)
Temat
Pedagogika pracy
(91)
Pedagogika
(89)
Wychowanie
(46)
Pedagogika społeczna
(39)
Nauczanie
(29)
Nauczyciele
(28)
Dziecko
(26)
Pedagogika specjalna
(25)
Nauczanie początkowe
(24)
Praca
(21)
Wychowanie przedszkolne
(21)
Opieka społeczna
(19)
Szkolnictwo
(19)
Oświata dorosłych
(15)
Młodzież
(14)
Pedagogika opiekuńcza
(14)
Szkolnictwo zawodowe
(14)
Praca kulturalno-oświatowa
(11)
Zawód
(11)
Oświata
(10)
Rodzina
(10)
Kształcenie
(8)
Pedagodzy
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(8)
Poradnictwo zawodowe
(8)
Pracownicy socjalni
(8)
Psychologia
(8)
Uczniowie
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Wykluczenie społeczne
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Studenci
(7)
Zabawa
(7)
Integracja społeczna
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Młodzież szkolna
(6)
Pedagogika zabawy
(6)
Starość
(6)
Technika
(6)
Dostęp do oświaty
(5)
Dziecko trudne
(5)
Edukacja zdrowotna
(5)
Metoda Montessori
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Pedagogika kultury
(5)
Pedagogika porównawcza
(5)
Pisanie
(5)
Praca socjalna
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Szkolnictwo specjalne
(5)
Ubóstwo
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Agresja
(4)
Czas wolny od pracy
(4)
Czytanie
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dysertacje i prace magisterskie
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Humanizacja pracy
(4)
Mowa
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Osobowość
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika rodziny
(4)
Prace dyplomowe
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Reklama
(4)
Twórczość
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Wieś
(4)
.4
(3)
Alkoholizm
(3)
Andragogika
(3)
Bezrobocie
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Filozofia
(3)
Globalizacja
(3)
Kariera
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kultura
(3)
Ludzie starzy
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Matematyka
(3)
Metodologia
(3)
Metody nauczania
(3)
Muzyka
(3)
Muzykoterapia
(3)
Młodzież wiejska
(3)
Niepełnosprawność
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Nierówności społeczne
(3)
Nowacki, Tadeusz Wacław (1913- )
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pedagogika przedszkolna
(3)
Podmiotowość ucznia
(3)
Temat: dzieło
Anioł poważny i niepoważne pytania
(1)
Bliscy i obcy
(1)
Caritas Diecezji Kieleckiej
(1)
Do moich uczniów pytania
(1)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (Skarżysko-Kamienna)
(1)
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej (Pińczów)
(1)
Nauczyciele - Nauczycielom (seria)
(1)
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Niewidoma dziewczynka pytania
(1)
Nowe patyki i patyczki
(1)
O maluchach
(1)
Pamiętniki
(1)
Pedagogika pracy i andragogika z myślą o dorastaniu, dorosłości i starości człowieka w XXI wieku
(1)
Podstawy pedagogiki pracy
(1)
Polski Czerwony Krzyż
(1)
Schronisko dla Samotnych Matek (Łódź)
(1)
Stale w kratkę
(1)
Stuknąć w kamień
(1)
Uciekam
(1)
Urodzony dezerter
(1)
Zeszyt w kratkę
(1)
Temat: czas
1901-
(28)
1989-
(22)
2001-0
(15)
2001-
(9)
1918-
(6)
1901-2000
(5)
1801-
(4)
1701-
(3)
1945-1989
(3)
1945-
(2)
1989-2000
(2)
101-
(1)
1601-
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
401-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(3)
Czechy
(2)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(2)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Warszawa
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Afryka
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Czeczenia
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie (Polska ; region)
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Gdańsk
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gmina Stąporków (woj. świętokrzyskie, pow. konecki)
(1)
Grecja
(1)
Holandia
(1)
Jędrzejów (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(1)
Jędrzejów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kenia
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kobylany (woj. małopolskie)
(1)
Kraje socjalistyczne
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin
(1)
Niemcy
(1)
Olecko (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Płock (woj. mazowieckie)
(1)
Rzeszów
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stąporków (woj. świętokrzyskie)
(1)
Stąporków (woj. świętokrzyskie, pow. konecki, gm. Stąporków)
(1)
Szkoła a rodzina
(1)
Szkoła a środowisko lokalne
(1)
Szwecja
(1)
Twórczość a pedagogika
(1)
Twórczość a psychologia
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
ZSRR
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Śląsk, Górny (Polska ; region)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(18)
Materiały konferencyjne
(17)
Praca zbiorowa
(16)
Podręcznik
(9)
Opracowanie
(7)
Słowniki terminologiczne
(7)
Księgi pamiątkowe
(5)
Bibliografia
(4)
Podręczniki
(4)
Słownik
(4)
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(2)
Podręczniki szkolne
(2)
Poradniki
(2)
Słowniki polskie
(2)
Artykuł z czasopisma
(1)
Biografia
(1)
Biografie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół wyższych
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Słowniki
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki francusko-polskie
(1)
Słowniki niemiecko-polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki polsko-bułgarskie
(1)
Słowniki polsko-francuskie
(1)
Słowniki polsko-niemieckie
(1)
Słowniki polsko-rosyjskie
(1)
Słowniki rosyjsko-polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(40)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
496 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 13-30 : Człowiek wobec wyzwań globalizacji i transformacji ustrojowej w Polsce / Czesław Banach.
Zawiera m.in.: S. 31-42 : Przestępczość w Polsce na tle tendencji integracyjych z Unią Europejską / Brunon Hołyst.
Zawiera m.in.: S. 43-56 : Dwa światy ,,Wielkiego Brata", czyli wychowanie na ponowoczesnej wyspie pokus / Amadeusz Krause.
Zawiera m.in.: S. 71-80 : Między szansą a zagrożeniem, czyli o sytuacji dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej / Zenon Gajdzica.
Zawiera m.in.: S. 95-106 : Samotność i osamotnienie jako wyzwanie dla dzisiejszej edukacji / Elżbieta Dubas.
Zawiera m.in.: S. 107-126 : Interwencja pedagogiczna jako forma programu profilaktycznego w zwalczaniu przemocy wobec dzieci i młodzieży / Joanna Żeromska-Charlińska.
Zawiera m.in.: S. 127-144 : Doświadczenie jakości życia po przeszczepie organu / Iwona Cymerman.
Zawiera m.in.: S. 145-150 : Możliwość terapii uczniów stosujących agresję / Zdzisław Bartowicz.
Zawiera m.in.: S. 151-164 : Próba pedagogicznej terapii w zakresie emocji dysfunkcyjnych uczniów klas niższych szkół podstawowych / Leokadia Wiatrowska.
Zawiera m.in.: S. 165-178 : Edukacyjne przygotowanie młodych ludzi do pokonywania zagrożeń w Polsce i w wybranych krajach Unii. Czy w wychowaniu dzisiejszego człowieka najbardziej istotny staje się rozwój wartości, czy też...? / Teresa Borkowska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. cz. 2 s. 96-106.
Zawiera: Problem twórczej aktywności rysunkowej dziecka. Twórcza aktywność dziecka przedmiotem zainteresowań psychologii, pedagogiki i estetyki. Zagadnienie oceny twórczości plastycznej dziecka. Wychowanie przez ekspresję. Wypowiedź rysunkowa jako czynnik i wskaźnik rozwoju dziecka. Motywy dziecka rysujacego. Determinanty rozwoju uzdlonień plastycznych dziecka. Stadia rozwoju uzdolnień plastycznych dziecka. Metody stosowane w nauczaniu rysunku ; Rola mowy w funkcjonowaniu poznawczym człowieka. Zagadnienie udziału mowy w przebiegu czynności rysowania. Ogólna charakterystyka procesów percepcyjnych. Rola standardów percepcyjnych w strukturze osobowości. Związek aktywności werbalnej z percepcją. Przetwarzanie informacji w świetle koncepcji J. Brunera i psycholingwistyki rozwojowej. Regulacyjna funkcja mowy w stosunku do działania ; Możliwości akceleracji rozwoju mowy. Język i mowa oraz spełniane przez nie funkcje. Przegląd opinii na temat możlwości przyspieszania rozwoju mowy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 13-21 : Alternatywy we współczesnej edukacji wczesnoszkolnej / Ryszard Więckowski.
Zawiera: S. 22-38 : Niedostatki obecnego systemu nauczania początkowego i pożądane kierunki jego modernizacji / Maria Cackowska.
Zawiera: S. 39-53 : Edukacja poprzedzająca wstąpienie dziecka do szkoły - stan aktualny, możliwości i potrzeba modernizacji / Wanda Krawczyk.
Zawiera: S. 54-75 : Osobliwości esencjalnej budowy dydaktycznych czynności, kulturowych konstytuujących wczesną edukację dziecka. Teoretyczne, metodologiczne i praktyczne aspekty rekonstrukcji / Andrzej Pluta.
Zawiera: S. 79-93 : Tendencje zmian w systemach kształcenia nauczycieli dla potrzeb edukacji wczesnoszkolnej w II połowie XX wieku / Teresa Gumuła, Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 94-102 : Propozycje zmian w systemie kształcenia nauczycieli / Janina Parafiniuk-Soińska.
Zawiera: S. 103-109 : Profesja - nauczyciel edukacji początkowej / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 110-119 : Podmiotowość nauczyciela w aspekcie zadań związanych z rozwojem dzieci w okresie wczesnoszkolnym / Wanda Dróżka.
Zawiera: S. 120-125 : Nowy nurt kształcenia pedagogów wczesnoszkolnych w Instytucie Pedagogiki UMK w Toruniu / Jadwiga Jastrząb.
Zawiera: S. 126-132 : Ocena przygotowania studentów kierunków pedagogicznych do twórczej pracy zawodowej (w świetle badań diagnostycznych) / Teresa Giza.
Zawiera: S. 133-139 : Nowa koncepcja programowo-metodyczna w zakresie kształcenia muzycznego nauczycieli klas młodszych / Andrzej Wilk.
Zawiera: S. 140-145 : O potrzebie kształcenia studentów wyższych szkół pedagogicznych w zakresie wychowania zdrowotnego / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 146-149 : Zarys projektu kształcenia studentów pedagogiki wczesnoszkolnej (wariant modułowy) / Małgorzata Muszyńska.
Zawiera: S. 153-160 : O nową pozycję dziecka zdolnego na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego / Wanda Grelowska.
Zawiera: S. 161-170 : Praktyczne możliwości bieżącego diagnozowania stanu rozwoju uczniów klas I-III w toku pracy dydaktycznej / Teresa Zabrodzka.
Zawiera: S. 171-173 : Adaptacja powszechnego programu edukacji wczesnoszkolnej do rewalidacji uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Maria Żywiczyńska.
Zawiera: S.174-176 : Funkcje rewalidacyjne i kształcące zajęć techniki w nauczaniu wczesnoszkolnym dzieci z trudnościami w uczeniu się / Agnieszka Marcinkiewicz.
Zawiera: S. 177-183 : Założenia organizacyjno-programowe kształcenia wczesnoszkolnego w Społecznej Szkole Podstawowej w Białymstoku / Irena Boreczko-Aksiucik.
Zawiera: S. 184-191 : Szkoła elementarna według koncepcji Marii Montessori w Starnbergu k. Monachium / Bożena Matyjas, Agata Gołąbek.
Zawiera: S. 192-197 : Możliwości edukacyjne dramy / Marek Świeca.
Zawiera: S. 198-202 : Wczesna edukacja muzyczna w programach nauczania wczoraj, dziś, jutro / Beata A. Przybyłowicz.
Zawiera: S. 203-217 : Współczesny kanon utworów wokalnych dla uczniów klas wczesnoszkolnych / Irena Szypułowa.
Zawiera: S. 218-228 : Zmiany poziomu wiadomości w zakresie wychowania fizycznego dzieci klas III / Elżbieta Cieśla, Małgorzata Markowska.
Zawiera: S. 229-234 : Kształcenie kompetencji ortograficzno-graficznych pisma uczniów na szczeblu nauczania początkowego / Małgorzata Kwaśniewska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Rozdział I - Społeczno-prawne i psychologiczne problemy pedagogiki specjalnej.
Zawiera: Społeczno-prawne uwarunkowania efektywności procesu rehabilitacji / Roman Ossowski.
Zawiera: Socjopedagogika specjalna - założenia i kierunki badań / Maria Chodkowska.
Zawiera: Kolektywne uwarunkowania tożsamości społecznej niepełnosprawnych / Irena Machaj.
Zawiera: Perspektywa antropologiczna w studiach nad ludźmi niepełnosprawnymi / Hanna Żuraw.
Zawiera: Semantyka niepełnosprawności - rola języka w kształtowaniu sytuacji osób niepełnosprawnych / Krystyna Błeszyńska.
Zawiera: Podmiotowość osób niepełnosprawnych w przezwyciężaniu problemów psychospołecznych / Tadeusz Witkowski.
Zawiera: Wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych / Janusz Kirenko.
Zawiera: Sytuacja ekonomiczna ludzi niepełnosprawnych w Wielkiej Brytanii / Ena Elsey.
Zawiera: Inspiracje psychoterapeutyczne w pedagogice resocjalizacyjnej / Zdzisław Bartkowicz.
Zawiera: Związek tyflopedagogiki z innymi dyscyplinami naukowymi / Tadeusz Majewski.
Zawiera: Prawne podstawy kształcenia specjalnego w ustawodawstwie polskim / Anna Nowak, Maria Flanczewska.
Zawiera: Rozdział II - Założenia systemów kształcenia specjalnego i integracyjnego.
Zawiera: By zwiększyć szanse integracji społecznej osób niewidomych i słabowidzących / Zofia Palak.
Zawiera: Wychowanie ku wartościom w szkole specjalnej / Małgorzata Trojańska.
Zawiera: Wychowanie do dialogu zadaniem edukacji prointegracyjnej / Alicja Kozubska.
Zawiera: Charakterystyka systemu kształcenia specjalnego w Polsce / Grażyna Tkaczyk.
Zawiera: Edukacja prointegracyjna w Polsce i USA / Ewa Kulesza.
Zawiera: Organizacja i formy kształcenia integracyjnego stosowane w wybranych krajach / Anna Zamkowska.
Zawiera: Doświadczenia i refleksje dotyczące przygotowania studentów pedagogiki specjalnej do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo w szkole specjalnej / Edward Pasternak.
Zawiera: Doskonalenie zawodowe naucycieli szkół specjalnych w świetle badań empirycznych / Alicja Olszak.
Zawiera: Kształcenie pedagogów do zadań edukacji prointegracyjnej / Tamara Zacharuk, Halina Natora, Beata Harań.
Zawiera: Rozmiary nauczania indywidualnego i integracyjnego na przykładzie Łodzi oraz jego rola we wspomaganiu dziecka z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi w edukacji szkolnej / Beata Jachimczak.
Zawiera: Rozdział III - Praktyczne problemy wychowania i nauczania dzieci niepełnosprawnych w szkołach integracyjnych i specjalnych.
Zawiera: Oferta socjologii dla kształcenia nauczycieli do zadań edukacji prointegracyjnej / Halina Sekuła-Kwaśniewicz.
Zawiera: Podstawowe problemy przygotowania zawodowego nauczycieli do zadań edukacji integracyjnej uczniów z wadą słuchu / Aniela Korzon.
Zawiera: Integracja dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole powszechnej / Izabela Bieńkowska.
Zawiera: Wiedza na temat upośledzenia umysłowego i stosunek do osób upośledzonych uczniów szkół masowych i integracyjnych / Maria Grądziel.
Zawiera: Wiedza rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola integracyjnego o integracji oraz stosunek do idei wychowania integracyjnego / Paweł Lis.
Zawiera: Rozdział IV - Środowiskowe uwarunkowania etiologii i terapii zaburzeń rozwoju i zachowania dziecka.
Zawiera: System rodzinny a rozwój zaburzeń zachowania u dzieci / Mieczysław Radochoński.
Zawiera: Psychospołeczne aspekty astmy oskrzelowej u dzieci / Renata Zubrzycka.
Zawiera: Problemy wychowawcze sprawiane w rodzinie przez dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim i w normie intelektualnej - analiza porównawcza / Beata Mazur.
Zawiera: Postawy rodzicielskie a trudności wychowawcze uczniów z mózgowym porażeniem dziecięcym uczęszczających do szkół masowych / Piotr Gindrich, Janusz Kirenko.
Zawiera: Samodzielność życiowa dzieci głębiej upośledzonych umysłowo wychowujących się w domu rodzinnym i w internacie / Monika Parchomiuk.
Zawiera: Wsparcie społeczne młodzieży z rodzin patologicznych. Funkcjonowanie Ogniska Wsparcia św. Brata Alberta w Szczecinie / Grażyna Tronczyńska, Wioleta Bryniewicz-Żerebiło.
Materiał w dużej mierze oparty na badaniach naukowych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy ; t. 201)
Bibliogr. s. 179-185.
Zawiera: 1. WSPÓŁCZESNY STAN WIEDZY O DORASTANIU, DOROSŁOŚCI I STAROŚCI CZŁOWIEKA. Tworzenie wiedzy naukowej we współczesności. Rola psychologii w formułowaniu wiedzy naukowej o całożyciowym rozwoju człowieka. Rola i osiągnięcia pedagogów w obszarze całożyciowego rozwoju człowieka.
Zawiera: 2. DZIAŁALNOŚĆ ZAWODOWA CZŁOWIEKA JAKO DOMINUJĄCY PRZEJAW JEGO AKTYWNOŚCI I TOŻSAMOŚCI. Współczesne rozumienie i uprawianie działalności zawodowej. Działalność zawodowa jako szczególny rodzaj aktywności człowieka. Działalność zawodowa człowieka warunkiem współczesnej egzystencji. Tożsamościowe aspekty działalności zawodowej.
Zawiera: 3. PROBLEM KARIERY W CAŁOŻYCIOWYM ROZWOJU ZAWODOWYM CZŁOWIEKA. Tradycyjne i współczesne rozumienie kariery zawodowej. Dochodzenie do kariery zawodowej w konwencji szerzej rozumianego rozwoju zawodowego. Kariera zawodowa a mistrzostwo w zawodzie.
Zawiera: DORASTANIE DO POWINNOŚCI I RÓL ZAWODOWYCH WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA. Ogólna charakterystyka osób dorastających - w świetle wyników badań własnych. Rola rodziny i szkoły oraz systemu edukacyjnego w dochodzeniu przez młodych ludzi do dojrzałości intelektualnej, zawodowej i społecznej. Wartości uniwersalne szczególnie cenione przez badanych... Problem przygotowania młodych ludzi do powinności i ról zawodowych współczesnego człowieka.
Zawiera: DOROSŁOŚĆ W OKRESIE AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ. Ogólna charakterystyka osób dorosłych - w świetle wyników badań własnych. Początki okresu dorosłości w kontekście rozpoczęcia pracy zawodowej. Praca zawodowa ze szczególnym uwzględnieniem rzutowania jej na kształt i przebieg życia badanych. Wyznaczniki nowego wymiaru organizacji i kształtu pracy człowieka dorosłego.
Zawiera: STAROŚĆ CZŁOWIEKA Z PERSPEKTYWY CZASU MINIONEGO I AKTUALNEGO LUDZI TRZECIEGO WIEKU. Ogólna charakterystyka emerytów i seniorów w świetle wyników badań własnych. Spojrzenie badanych emerytów na swoją dotychczasową aktywność zawodową. Dominujące właściwości okresu emerytalnego w opinii badanych seniorów. Wartości uniwersalne rzutujące najbardziej na kształt i sposób życia senioralnego.
Zawiera: DORASTANIE, DOROSŁOŚĆ I STAROŚĆ CZŁOWIEKA JAKO PROBLEM INTERDYSCYPLINARNY - REFLEKSJA KOŃCOWA.
Zawiera: Literatura
Zawiera: Aneksy
Streszcz. ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Książka
W koszyku
(Wyzwania Pedagogiki)
Bibliogr. s. 161-168.
Zawiera: Metodyka pracy wychowawczej ; Program edukacyjny "Płeć i rodzaj - role, stereotypy, tożsamość": założenia, cele i treści programu, konstruowanie własnych programów, metodyka prowadzenia zajęć, struktura ćwiczeń i zadań.
Zawiera: Ewaluacja programów edukacyjnych: pojęcie ewaluacji, cele i przedmiot ewaluacji, metody i narzędzia badań ewaluacyjnych.
Zawiera: Ćwiczenia i zadania: role i stereotypy. Załącznik 1: Stereotypy płciowe. Załącznik 2: Trzy społeczeństwa. Załącznik 3: Zachowania agresywne.
Zawiera: Socjalizacja u tożsamość. Załącznik 4 i 5: Jak zareagowaliby Twoi rodzice, gdybyś... (I, II). Załącznik 6: Tekst piosenki. Załącznik 7: Nieoczekiwana zmiana płci. Załącznik 8: Zakresy samooceny. Załącznik 9: Lista cech.
Zawiera: Dyskryminacja i seksizm. Załącznik 10: Przejawy seksizmu. Załącznik 11: Gdyby w Polsce. Załącznik 12: Karta "Sytuacje". Załącznik 13: Dowcipy.
Zawiera: Partnerstwo i samorealizacja. Załącznik 14: Budżet czasu matki/ojca. Załącznik 15: Lista cech.
Zawiera: Stereotypy a rzeczywistość: badania i eksperymenty uczestników, projekty uczestników. Załącznik 16: Arkusz obserwacyjny. Załącznik 17: Dyskusja.
Zawiera: Indeks ćwiczeń.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-210.
Zawiera m.in.: Przedmiot badań - różne podejścia ; Źródła problematyki wykluczania ; Rekonstrukcja głównych punktów Wykluczania i Nieuniknionego ; Wykluczanie w ujęciu filozofii edukacji (wykluczanie i normalizacja, wykluczanie i marginalizacja) ; Wykluczanie w ujęciu pedagogiki społęcznej (podejscie ilustracyjne, metodologiczne, filozofujące) ; Wykluczanie w ujęciu socjologii edukacji (reprodukcja struktury społecznej, Międzynarodowy Program Oceny Umiejętności Uczniów PISA).
Zawiera m.in.: Moralność zamknięta i wykluczanie ; Nastawienie na dobro grupy ; Przyzwyczajenie ; Konieczność ; Jednostka i grupa.
Zawiera m.in.: Historia wychowania jako historia wykluczania (wykluczanie jako fakt, norma, delikt ; Warunki możliwości wyeliminowania wykluczania (trwałość i przmijalność wykluczania, kulturowy sprzeciw wobec wykluczania).
Zawiera m.in.: Sprawiedliwość jako bezstronność ; Zasada równej wolności i zasada dyferencji ; Sprawiedliwość i prawo do nauki ; Społęczne granice prawa do sukcesu ; Wykluczanie jako błądi wykluczanie jako koszt ; Usprawidliwienie wykluczania ; Demokracja i dyskursy edukacyjne (dyskurs konserwatywny, elitarystyczny, liberalny, właściwy dla demokracji uczestniczącej).
Zawiera m.in.: Wykluczanie jako błąd nauczycieli ; Wykluczanie a niepowodzenia szkolne ; Błąd nauczycieli i reprodukcja społeczna ; Akt przebudzenia świadomości ; Nauczyciele jako ludzie radykalni ; Świadomość istoty wykluczania ; Przebudzenie świadomości w praktyce edukacyjnej ; Przebudzenie świadomości jako akt poświęcenia ; Uśpiona świadomość wykluczanych.
Zawiera m.in.: Profesjonalizm i etyka ; Praca nauczyciela jako powołanie i zawód ; Nauczyciele jako profesjonaliści ; Etyka pracy nauczycielskiej ; Etyka powinności i etyka cnoty ; Nauczyciel między powinnością a cnotą ; Supererogacja: wykluczanie i hojność.
Zawiera m.in.: Wykluczanie i dylematy myślenia oświeceniowego: wnioski, próba syntezy, idea równości, sprawczość nauczycieli, powrót do etyczności.
Streszcz. ang.
Książka
W koszyku
Historia wychowania przedszkolnego / Wanda Bobrowska-Nowak. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1978. - 630, [2] s. : fot., portr., rys. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 590-607. .
Zawiera: Wrastanie dzieci w grupę społeczną we wspólnocie pierwotnej. Wychowanie dziecka w starożytności: Praktyka wychowawcza w starożytnej Grecji. Poglądy filozofów na wychowanie małego dziecka. Wychowanie dzieci w starożytnym Rzymie; Pisarze Renesansu o wychowaniu dzieci ; Jan Amos Komeński i jego koncepcja szkoły macierzyńskiej ; John Locke o wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym ; Jan Jakub Rousseau o naturalnym wychowaniu dzieci ; Jan Henryk Pestalozzi o przygotowaniu dziecka do nauki i pracy ; Poglądy polskich pisarzy na wychowanie dziecka (1773-1831): Główne prądy społeczno-pedagogiczne w działalności KEN. Zasady wychowania zdrowotnego. Problemy wychowania społeczno-moralnego. Wychowanie umysłowe dzieci w wieku 3 do 6 lat. Poglądy pedagogiczne Dymitra Michała Krajewskiego. Wkład Jędrzeja Śniadeckiegi w rozwój pedagogiki przedszkolnej. Problemy wychowawcze w książkach i w pierwszych polskich czasopismach dla dzieci ; Pierwsze placówki wychowania przedszkolnego w Europie: Zakładania ochronek w ośrodkach przemysłowych i wiejskich. Działalność Roberta Owena i Samuela Wilderpina w Anglii. Powstanie i rozwój ochronek we Francji - działalność Marii Paé Carpantier. Rozwój świeckich przedszkoli we Francji. Zakładanie ochronek w innych krakach Europy. Fryderyk Fröbel i jego system wychowania przedszkolnego ; Jan Vlastimir Svoboda - poglądy i praktyczna działalność w ochronie. Polska myśl pedagogiczna i pierwsze ochronki (do 1864 r.): m.in. poglądy Bronisława Ferdynanda Trentowskiego i Ewarysta Estkowskiego na wychowanie małych dzieci. August Cieszkowski i jego projekt ochronek wiejskich. Działalnośc Edmunda Bojanowskiego ; Teoretycy i praktycy wychowania przedszkolnego w Rosji (do 1917 r.) ; Rozwój placówek przedszkolnych i form kształcenia wychowawczyń na ziemiach polskich (do 1918 r.) ; Problematyka przedszkolna w polskiej literaturze pedagogicznej (do 1918 r.): Wpływ Herberta Spencera. Henryk Wernic o metodach pracy z dzieckiem. Myśl Adolfa Dygasińskiego o wychowaniu przedszkolnym. Wkład Jana Władysława Dawida w rozwój psychologii dziecka i pedagogiki przedszkolnej. Aniela Szycówna o przygotowaniu dziecka do szkoły ; Inicjatorzy reform wychowania przedszkolnego w Polsce (do 1918 r.): Istota i funkcje zabawy w świetle teorii psychologicznych. Metoda wychowania przedszkolnego Róży i Karoliny Agazzi. System Marii Montessori. Realizacja założeń Edwarda Clapared'a w Domu Dziecięcym. Metoda Owidiusza Decrroly'ego. Teoretycy "szkoły pracy" o wychowaniu przedszkolnym - John Dewey, Paweł Błoński ; Organizacja i założenia wychowania przedszkolnego w Polsce (w latach 1918-1939). Wychowanie przedszkolne w świecie. Dziecko w rodzinie pierwotnej ; Platon o wychowaniu dzieci w wieku przedszkolnym ; Arystoteles o zasadach wychowania małego dziecka ; Traktat Pseudo-Plutarcha o wychowaniu dzieci ; Kwintylian o przygotowaniach dziecka do nauki szkolnej ; Jan Ludwik Vives o wychowaniu dziewcząt w wieku przedszkolnym ; Andrzej Frycz Modrzewski - Wskazówki dla rodziców ; Tomasz Campanella o zbiorowym wychowaniu małych dzieci ; Jan Amos Komeński o programie, metodach i wynikach pracy z dzieckiem w szkole macierzyńskiej ; John Locke o roli zabaw i zabawek w wychowaniu dzieci ; Jan Jakub Rousseau o potrzebie ćwiczenia zmysłów u dzieci i zasadach wychowania patriotycznego ; Jan Henryk Pestalozzi o potrzebie oświaty i wychowania małych dzieci ; Jędrzej Kitowicz o tradycyjnym wychowaniu małych dzieci w Polsce ; Postulaty pedagogiczne KEN ; Adam czartoryski o kłamstwie dzieci i metodach wychowania ; Dymitr Michał Krajewski o kształcącej roli zabawy ; Pierwszy projekt unormowania rozkładu dnia dziecka ; Jędrzej Śniadecki o warunkach prawidłowego rozwoju dziecka do lat sześciu ; Robert Owen o realizacji zamierzeń społeczno-wychowawczych i ochronie dla dzieci w New Lanark ; Samuel Wilderspin o wychowaniu małych dzieci w ochronkach ; Fryderyk Engels o pracy zarobkowej dzieci i reformach wychowawczych Roberta Owena ; Jan Valstimir Svoboda o wychowaniu przedszkolnym ; Fryderyk Fröbel o znaczeniu zabawy ; August Cieszkowski o urządzeniu izby i zajęciach w ochronie wiejskiej ; Bronisław Ferdynand Trentowski o zabawkach i zbawach ; Maria Papé-Carpantier o osobowości wychowawczyni i rozkładzie dnia w ochronkach ; Konstanty Uszyński o zabawach i zajęciach dzieci ; Elżbieta Wodowozowa o metodach wychowania dzieci w Rosji w drugiej połowie XIX stulecia ; Herbert Spencer o metodach wychowania naturalnego ; Henryk Wernic o zabawie dzieci ; Jan Władysław Dawid o badaniu psychiki dziecka w wieku przedszkolnym i metodach wychowawczych ogródków freblowskich ; Stanisław Karpowicz o zabawach dziecięcych i założeniach pracy przedszkola ; Organizacja tradycyjnej ochronki miejskiej ; Róża i Karolina Agazzi i ich metoda wychowania przedszkolnego ; Maria Montessori o swojej metodzie wychowawczej ; John Dewey o pracy i zabawie dzieci ; Paweł Błoński o zaznajamianiu dzieci z narzędziami pracy ; Metoda Owidiusza Decroly'ego w przedszkolu polskim ; Organizacja Domu Dziecięcego w Genewie według koncepcji Edwarda Claparede'a ; Protokół z pierwszego posiedzenia Zjazdu Delegatów Związku Polskich Towarzystw Nauczycielskich z dnia 3 stycznia 1919 r. ; Organizacja przedszkoli polskich i ich poziom w 1921 r. ; Maria Weryho-Radziwiłłowiczowa o kształceniu i organizacji pracy w przedszkolach ; Organizacja grupy w przedszkolu Robotniczego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci ; Skład socjalny dzieci w przedszkolach warszawskich w latach trzydziestych obecnego stulecia ; Rozwój przedszkoli i kształcenie wychowawczyń na Śląsku ; Stefan Baley o badaniach społecznej dojrzałości dziecka ; Janusz Korczak o badaniu wzajemnych stosunków między dziećmi w wieku przedszkolnym ; Przegląd wyników pracy wychowawczej w przedszklu ; Zofia Żukiewiczowa o przedszkolach warszawskich w okresie okupacji hitlerowskiej ; Sprawy przedszkolne na Ogólnopolskim Zjeździe Oświatowym w Łodzi w czerwcu 1945 r. ; Wychowanie przedszkolne w pierwszych latach PRL ; Ocena wychowania przedszkolnego i prespektywy jego rozwoju w PRL.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 19)
Zawiera: Rozdział III i IV: Kompleksowe uczenie się w szkole podstawowej - podstawy więzi ; Klasa szkolna jako przestrzeń tworzenia kultury. Dom i książka w życiu dziecka ; Dom niejedno ma imię i z tego właśnie słynie. Projektowanie kompleksu w klasie VI - podstawy więzi ; Obowiązek, potrzeba i pasja uczenia się. Bogactwo form uczenia się a cechy dialogu w lekcjach ćwiczeniowo-badawczych ; Zarys kompleksu o książkach, lekturach i czytaniu ; Rodzaje więzi intepersonalnych jako wynik kompleksowych działań. Typy integracji rzeczywistej ; Strategie twórczego uczenia się - realizacja kompleksów w gimnazjum ; pojęcie strategii i organizacji pracy w klasie szkolnej ; Odpowiedzialność za dobro wspólne. Projektowanie kompleksu w klasie III gimnazjum ; Twórcze funkcjonowanie uczniów podczas realizacji kompleksu "Odpowiedzialność za dobro wspólne" ; Piękno a formy i język literatuty. Zarys kompleksu w klasie II gimnazjum ; Twórca, twórczość, twórczy uczeń i nauczyciel - rozmowy i dyskusje bez granic.
Wstęp także ang.
Komunikacja w środowisku szkolnym w czasie kompleksowej edukacji. Znaczenie innowacyjnej kompleksowej edukacji w wyzwalaniu aktywności twórczej uczniów i dostrzeganiu sensu życia i pracy.
Książka
W koszyku
(Metodycy Nauczycielom)
Zawiera: Cele edukacji: Ogólne cele kształcenia. Heterogenne i podmiotowe cele kształcenia. Cele operacyjne (procedura wprowadzania celów operacyjnych, rozpoznawanie poprawnie sformuowanych celów operacyjnych, walory i mankamenty operacjonalizacji).
Zawiera: Treści kształcenia: Rodzaje wiedzy. Treści kształcenia. Treści jawne i ukryte. Treści kształcenia w perspektywie indywidualizacji. Plany i programy nauczania.
Zawiera: Teoria wielostronnego kształcenia a modele lekcji: Teoria wielostronnego kształcenia. Modele lekcji.
Zawiera: Metody nauczania i wychowania: Klasyfikacja metod nauczania. Metody wspierania edukacyjnego. Metody wychowania.
Zawiera: Zasady nauczania: Pojęcie zasady. Geneza zasad nauczania i wychowania. Klasyfikacja zasad.
Zawiera: Formy organizacyjne: Formy organizacji kształcenia. Lekcja jako podstawowa forma kształcenia. Praca domowa.
Zawiera: Środki dydaktyczne: Funkcje środków. Klasyfikacja środków. Komputer. Radio i telewizja. Podręcznik szkolny.
Zawiera: Ocena szkolna: Podstawowe pojęcia. Zadania oceny. Obserwacja ucznia podstawą dobrego wartościowania. Ocena uczniów w młodszym wieku szkolnym. Ocena opisowa i jej walory. Od kontroli i oceny do samokntroli i samooceny.
Zawiera: Edukacja alternatywna: Celestyn Freinet i jego koncepcja pedagogiczna. Pedagogika Rudolfa Steinera (Teoretyczne podstawy pedagogiki steinerowskiej, Wychowanie religijne, Program i organizacja szkoły). Maria Montessori i jej system (Psychologiczne podstawy systemu M. Montessori, Warunki prawidłowego rozwoju dziecka, Organizacja procesu edukacyjnego w klasach Montessori).
Zawiera: Edukacja alternatywna w klasach I-III: Koncepcja kształcenia integralnego Marii Cackowskiej, Wrocławska Szkoła Przyszłości Ryszarda Łukaszewicza. Koncepcja kształcenia wyzwalającego Władysława Puśleckiego.
Zawiera: Edukacja wspierająca uczniów w wieku wczesnoszkolnym: Rozwój i uczenie się dzieci w wieku wczesnoszkolnym (Rozwój fizyczny, Rozwój poznawczy, Rozwój socjalno-emocjonalny i moralny). Indywidualne różnice między dziećmi i dobór praktyki korzystnej rozwojowo. Składniki praktyki korzystnej w programach nauczania dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.265-273.
Zawiera: Część I. KONCEPCJE OPIEKI.
Zawiera: Wstęp / Zofia Kawczyńska-Butrym.
Zawiera: 1. OPIEKA MIĘDZYLUDZKA W PEDAGOGICE - WYBRANE ZAGADNIENIA / Zdzisław Dąbrowski.
Zawiera: Uwagi wstępne ; Opieka międzyludzka - pojęcia ; Właściwości opieki - definicja ; Opieka a pomoc ; Zakresy opieki ; Opieka w szerokim znaczeniu i jej składniki ; Wybrane zakresy opieki ; Struktura opieki ; Ogólne pojęcie struktury opieki ; Funkcje opiekuńcze ; Ogólna charakterystyka czynności opiekuńczych ; Formy opieki ; Ogólne pojęcie formy opieki ; Struktura formy opieki według kryterium przedmiotowego ; "Rodzinność" form opieki nad dzieckiem ; Stosunek opiekuńczy ; Uwagi wstępne ; Pojęcie i ogólna charakterystyka stosunku opiekuńczego ; Proces opieki ; Ogólne pojęcie procesu opieki ; Ewolucyjny proces opieki i dorastania podopiecznego do samodzielności życiowej ; Funkcje opieki ; Pojęcie funkcji opieki ; Analiza poszczególnych funkcji opieki wobec podopiecznych.
Zawiera: 2. SPOŁECZNO-OPIEKUŃCZA AKTYWNOŚĆ KOSCIOŁA KATOLICKIEGO W POLSCE. REFLEKSJE PEDAGOGICZNO-SPOŁECZNE / Roman Jusiak.
Zawiera: Wprowadzenie ; Opieka międzyludzka i pomoc socjalna w aspekcie religijno-moralnym ; Ogólna charakterystyka rzeczywistości, w której aktualnie funkcjonuje Kościół w Polsce ; Kościół katolicki a rzeczywistość ziemska ; Natura Kościoła podstawą jego zaangażowania socjalnego ; Nauczanie społeczne Kościoła ; Chrześcijańskie zasady życia społecznego ; Ogólna charakterystyka działalności społecznej Kościoła katolickiego w Polsce ; Kościół katolicki w Polsce a opieka międzyludzka ; Zakończenie.
Zawiera: 3. OPIEKA W PIELĘGNIARSTWIE / Zofia Kawczyńska-Butrym.
Zawiera: Wprowadzenie ; Koncepcje opieki w pielęgniarstwie ; Cele, partnerzy i obszary opieki.
Zawiera: 4.RODZINA JAKO SZCZEGÓLNY PODMIOT OPIEKI PIELĘGNIARSKIEJ / Zofia Kawczyńska-Butrym.
Zawiera: Wprowadzenie ; Obszary i zakres pielęgniarstwa rodzinnego ; Koncepcje teoretyczne a zadania pielęgniarstwa rodzinnego.
Zawiera: Część II. ZAWODY OPIEKUŃCZE : PRACOWNICY SOCJALNI I PIELĘGNIARKI.
Zawiera: 5. PRACOWNIK SOCJALNY - ZMIANY KONCEPCJI ZAWODU I PROBLEMY PRACY ZAWODOWEJ / Leszek Stankiewicz.
Zawiera: Aspekty historyczne ; Zawód pracownik socjalny. Zadania i wymagania wobec zawodu.
Zawiera: 6. PRACOWNICY SOCJALNI / Zofia Kawczyńska-Butrym.
Zawiera: Wprowadzenie ; Metodologia badań ; Charakterystyka badanych ; Utrudnienia i ułatwienia w pracy ; Oceny zawodu pracownika socjalnego ; Samoocena sytuacji zawodowej - opinie uczestników ankietowych ; Samoocena sytuacji zawodowej - opinie pamiętnikarzy ; Opinie o pracy pracowników socjalnych ; Wybrane wnioski.
Zawiera: 7. PODOPIECZNI PRACOWNIKÓW SOCJALNYCH / Zofia Kawczyńska-Butrym.
Zawiera: Ogólne uwagi o podopiecznych ; Ocena pomocy uzyskiwanej przez podopiecznych w rejonie zatrudnienia pracownika socjalnego ; Akceptacja podopiecznych ; Pracownicy socjalni wobec problemów swoich podopiecznych ; Trudni podopieczni ; Podopieczni - alkoholicy ; Bezrobotni podopieczni pracownika socjalnego ; Podopieczni bezdomni ; Podopieczni chorzy przewlekle i niepełnosprawni ; Podopieczni chorzy psychicznie ; Podopieczni po opuszczeniu zakładu karnego ; Podopieczni roszczeniowi ; Podopieczni według cech rodziny ; Inni trudni podopieczni ; Naciągacze i osoby w przejściowym kryzysie - dylematy pracownika socjalnego ; Zakończenie.
Zawiera: Pielęgniarki.
Zawiera: 8. PRACA SOCJALNO-WYCHOWAWCZA PIELĘGNIAREK W ŚWIETLE OPINII HOSPITALIZOWANYCH PACJENTÓW (na przykładzie małego miasta w rejonie rolniczym) / Andrzej Olubiński.
Zawiera: Społeczno-pedagogiczna problematyka opieki pielęgniarskiej ; W stronę tradycji ; Istota, cel i sens zawodu pielęgniarki ; Wzory osobowe pielęgniarstwa ; Elementarne funkcje oraz zadania roli zawodowej pielęgniarki ; Praca pielęgniarek w świetle wybranych opinii pacjentów ; Podstawy metodologiczne badań własnych ; Przedmiot, problematyka, hipoteza ; zmienne i wskaźniki ; Metodyka przeprowadzonych badań ; Charakterystyka objętej badaniami zbiorowości ; Praca socjalno-opiekuńcza pielęgniarek w świetle wyników badań własnych ; Postawa zaufania hospitalizowanych pacjentów do pielęgniarek ; Ocena predyspozycji osobowościowych oraz umiejętności zawodowych pielęgniarek ; Wybrane aspekty opinii chorych o postawach wychowawczo-socjalnych pielęgniarek ; Wybrane wskaźniki ogólnej oceny postawy oraz pracy pielęgniarek w szpitalu ; Zakończenie.
Zawiera: 9. MARGINALIZACJA ZAWODU PIELĘGNIARKI / Zofia Kawczyńska-Butrym.
Zawiera: Zawód pielęgniarki - procesy marginalizacji społecznej ; Procesy marginalizacji społecznej ; Marginalizacja w zawodzie pielęgniarki ; Marginalizacja systemowa ; Wybrane zmiany w strukturze zawodu ; Standardy życia i identyfikacja zawodowa ; Ocena zarobków ; Sytuacja mieszkaniowa ; Ponowny wybór zawodu ; Refleksja końcowa.
Zawiera: Pracownicy socjalni.
Zawiera: 5. PRACOWNIK
Brak okładki
Książka
W koszyku
Referaty przedstawione na III Dolnośląskiej Konferencji Naukowo-Metodycznej "Nauczyciel z pasją - szansą edukacji?" (Wrocław, 10 października 2004 r.).
Zawiera: O nowych trendach w edukacji czyli o tym co przynosi życie / Andrzej Krajna.
Zawiera: Kształcenie studentóww czasachglobalizacji i zagrożenia bezrobociem / Marcin Fankanowski.
Zawiera: Edukacyjno-zawodowe wybory nastolatków w "społęczeństwie ryzyka" / Bożena Wojtasik.
Zawiera: Rola szkolnego doradcy zawodowego we wprowadzaniu ucznia na rynek pracy / Anetta Pereświet-Sołtan.
Zawiera: System doradztwa edukacyjno-zawodowego we Wrocławiu / Lilla Jaroń.
Zawiera: Program orientacji szkolnej i zawodowej dla liceum ogólnokształcącego / Leszek Wojteczek.
Zawiera: Aktywność szkolnego doradcy zawodowego a przygotowanie do pracy w organizacjach objętych systemami zarządzania: jakością, środowiskiem, bhp / Barbara Sujak-Cyrul.
Zawiera: Edukacja projakościowa uczniów - doświadczenia Pracowni Systemów Jakości Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego / Dorota Zielińska.
Zawiera: ISO w oświacie - aspekty praktyczne. Z doswiadczeń Europejskiego Gimnazjum Informatyczno-Językowego SIGMA posiadającego certyfikat zgodności systemu jakości z ISO 9001 / Danuta Sobkowiak.
Zawiera: Wokół edukacji zawodoznawczej w szkole.
Zawiera: Doradca zawodowy w szkole / Joanna Kowalczyk.
Zawiera: Doradztwo zawodowe na zajęciach WOS-u. Cykl zajęć dla uczniów gimnazjum / Małgorzata Warachim.
Zawiera: Organizacja orientacji zawodowej w szkole / Maria Gnot.
Zawiera: Współpraca poradni psychologiczno-pedagogicznych ze szkolnymi doradcami zawodu / Elżbieta Lis, Danuta Szczepanik.
Zawiera: Sylwetka doradcy zawodowego / Urszula Marszałek.
Zawiera: Rola pedagoga szkolnego w wewnątrzszkolnym systemie orientacji i doradztwa zawodowego / Joanna Mularczyk-Baran.
Zawiera: Współdziałanie z rodzicami w realizacji programu orientacji zawodowej / Ewa Magnowska.
Zawiera: Rozwiązania i tradycje w orientacji edukacyjno-zawodowej w kontekście polskich i francuskich doświadczeń edukacyjnych / Alicja Sawicz.
Zawiera: Organizacja pracy szkolnego doradcy zawodowego w Szkolnym Ośrodku Kariery w Gimnazjum Nr 27 we Wrocławiu / Aldona Ziemba.
Zawiera: Retrospekcja z pierwszych doświadczeń SzOK-u w Zespole Szkół Nr 25 we Wrocławiu / Lidia Grubiak, Jerzy Bielecki.
Zawiera: Specyfika pracy doradcy zawodowego w placówce dla dorosłych na przyjkładzie Szkolnego Ośrodka Kariery w Centrum Kształcenia Ustawicznego we Wrocłąwiu / Aleksandra Szymańska.
Zawiera: Rola doradcy zawodu w Szkolnym Ośrodku Kariery na terenach wiejskich / Wojciech Obraniak.
Zawiera: Preorientacja zawodowa dzieci w wieku przedszkolnym. Scenariusze zajęć edukacyjnych / Danuta Sowiar.
Zawiera: Program preorientacji zawodowej w przedszkolu / Izabela Chmiel.
Zawiera: Sylwetka doradcy / Magdalena Poźniak.
Zawiera: Program pracy psychoedukacyjnej szkolnego doradcy zawodowego z rodzicami / Małgorzata Winiarska.
Zawiera: 00Szkolny bank informacji zawodowej / Anna Zgłobicka.
Zawiera: Tworzenie międzyszkolnego ośrodka wspierania aktywności zawodowej przy Centrum Kształcenia Praktycznego / Bożena Tagowska.
Zawiera: Wokół edukacji projakościowej w szkole.
Zawiera: Projektowanie lekcji z zakresu edukacji projakościowej w szkole / Anna Zgłobicka.
Zawiera: Dlaczego systemy zarządzania jakością są ważne? - konspekt zajęć / Maria Górska, Małgorzata Warachim.
Zawiera: Znak CE w systemie jakości - scenariusz zajęć dla uczniów klasy III gimnazjum / Joanna Mularczyk-Baran.
Zawiera: Co to jest system HACCP? - konspekt zajęć dla klasy II gimnazjum / Katarzyna Ginter-Szukowska.
Zawiera: Dokument WSO i analiza jego zgodności z wymaganiami PN-EN ISO 9001:2001 / Elżbieta Pater, Barbara Tuła, Jacek Dziedzic.
Zawiera: Wokół pedagogiki ucznia w centrum.
Zawiera: Krok po kroku, czyli zakłądamy własną firmę / Monika Mela, Iwona Szwarczyńska, Agnieszka Węgłowska, Barbara Zaton, Przemysław Adamski.
Zawiera: "Barwy ze słońca są..." - szkolny projekt międzyprzedmiotowy / Marzenna Sosnowska.
Zawiera: Cystersi na Dolnym Śląsku. Szlak kultury, tradycji, gospodarki / Aneta Wróbel.
Zawiera: Dolnosląska Konferencja Naukowo-Metodyczna "Nauczyciel z pasją - szansą edukacji?" (Wrocław, 10 października 2004 r.)
Zawiera: Tworzenie i działalność wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego / Julia Woroniecka.
Zawiera: Mój uczeń wybiera zawód. Sylwetka szkolnego doradcy zawodowego / Anetta Pereświet-Sołtan.
Zawiera: Istota i osiągnięcia Szkolnych Ośrodków Kariery / Lidia Grubiak.
Zawiera: Edukacja projakościowa w szkole / Barbara Sujak-Cyrul.
Zawiera: Sesja plakatowa / Maria Lewicka.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawo dziecka do zdrowia / pod red. Jadwigi Bińczyckiej. - Kraków : "Impuls", 2007. - 314, [2] s. : il. kolor. ; 24 cm.
Materiały z konferencji nauk., która odbyła się w Konstancinie-Jeziornie 17-19 listopada 2005 r.
Zawiera: S. 15-23 : Prawa dziecka w perspektywie socjologicznej / Hanna Świda-Ziemba.
Zawiera: S. 25-35 : Janusz Korczak jako pedagog. Prawo dziecka do zdrowia / Michael Kirchner.
Zawiera: S. 37-42 : Janusz Korczak jako lekarz / Andrzej Jaczewski.
Zawiera: S. 43-52 : Janusz Korczak w świetle psychologii transpersonalnej / Marta Gołębiowska.
Zawiera: S. 53-60 : Dziecko - po prostu człowiek. Dziecko nauczycielem człowieczeństwa.
Zawiera: S. 61-70 : Odkrywcy, nauczyciele i strażnicy praw dziecka / Barbara Smolińska-Theiss.
Zawiera: S. 71-96 : Janusz Korczak o dziecku i jego zdrowiu / Marta Ciesielska.
Zawiera: S. 99-117 : Orientacja na dziecko w dyskursach współczesnej pedagogiki. Zagrożenia czy marnotrawstwo idei? / Bogusław Śliwierski.
Zawiera: S. 119-129 : Edukacyjny doping ery globalizacji zagrożeniem dla zdrowia dziecka / Joanna Danilewska.
Zawiera: S. 131-148 : Prawo dziecka do rozwoju / Maria Czerepaniak-Walczak.
Zawiera: S. 149-173 : Prawa dziecka hospitalizowanego w świadomości pielęgniarek i pielęgniarzy / Bożena Mroczek.
Zawiera: S. 175-181 : Uczeń agresywny czy waleczny? / Dariusz Chętkowski.
Zawiera: S. 183-195 : Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Materiały szkoleniowe Polskiego Towarzystwa ADHD / Iwona Lelito.
Zawiera: S. 197-203 : Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo w jego naturalnym środowisku / Stanisław Bobula.
Zawiera: S. 205-212 : Zdrowie psychiczne dzieci uwikłanych w konflikty dorosłych / Małgorzata Kmita.
Zawiera: S. 213-226 : Urodzone w złym miejscu i o niewłaściwym czasie... Historia dzieci bez tożsamości i praw do bycia dzieckiem / Urszula Markowska-Manista.
Zawiera: S. 227-240 : Prawo dziecka do zdrowia w krajach misyjnych Afryki Subsaharyjskiej, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji w Kenii / Andrzej Grych.
Zawiera: S. 241-256 : Dzieci czeczeńskie - ofiary wojny / Edyta Januszewska.
Zawiera: S. 259-298 : Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży w Polsce i w Europie - tezy do dyskusji nad narodowym programem zdrowia / Janusz Szymborski.
Zawiera: S. 299-314 : Wiersze / Irena Conti Di Mauro.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rocznik Naukowo-Dydaktyczny, ISSN 0239-2356 ; z. 144)
(Prace Pedagogiczne ; 13)
Zawiera: S. 19-42 : Krytyka pozytywistycznego paradygmatu badań pedagogicznych / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 43-57 : Problemy pojęciowo-terminologiczne komunikacji w teorii i praktyce pedagogicznej / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 5975 : Lingwistyka pedagogiczna a wyuczalność języka / Teodozja Rittel.
Zawiera: S. 77-83 : Komunikacja i kooperacja dydaktyczna w badaniach pedagogów z byłej NRD / Maciej Kawka.
Zawiera: S. 85-109 : Językoznawcze podstawy rozwijania słownictwa społeczno-moralnego uczniów / Teodozja Rittel.
Zawiera: S. 111-132 : Metafora i metaforyzacja w rozwoju językowym dziecka (eksperyment substytucyjny i predykatywny) / Teodozja Rittel.
Zawiera: S. 133-146 : Metafora tworzona przez dziecko w wieku przedszkolnym / Lucyna Smółka.
Zawiera: S. 147-153 : Ekspresja słowna dziecka w wieku przedszkolnym / Wanda Łata.
Zawiera: S. 155-169 : Teoria i praktyka wychowania umysłowego w przedszkolu / Danuta Waloszek.
Zawiera: S. 171-184 : Potrzeby i możliwości poznawcze dziecka / Maria Kielar.
Zawiera: S. 185-200 : Dydaktyka w przedszkolu a rozwój biologiczny dziecka / Wacław Gniewkowski.
Zawiera: S. 201-208 : Scenariusze sytuacyjne w wychowaniu umysłowym dziecka w wieku przedszkolnym / Elżbieta Dankiewicz.
Zawiera: S. 209-223 : O zainteresowaniu dzieci w wieku przedszkolnym nauką szkolną / Gabriela Paprotna.
Zawiera: S. 225-231 : Zabawy badawcze w działalności wychowawczej przedszkola / Bożena Muchacka.
Zawiera: S. 233-244 : Zachowanie prospołeczne dzieci sześcioletnich / Magdalena Grochowalska.
Zawiera: S. 245-263 : Rozwijanie gotowości szkolnej dzieci w wieku przedszkolnym - kontekst pedeutologiczny / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 265-277 : Kształtowanie postaw społeczno-moralnych dzieci w przedszkolu / Barbara Górecka.
Zawiera: S. 279-287 : Przeciw dydaktyzmowi w przedszkolu - wychowanie umysłowe dzieci w wieku przedszkolnym (sprawozdanie z ogólnopolskiej konferencji) / Elżbieta Dankiewicz, Wanda łata.
Zawiera: S. 289-297 : Z historii pedagogiki przedszkolnej w WSP im. KEN w Krakowie w latach 1971-1991 / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 17-32: Edukacja małych dzieci - pomieszanie teorii pedagogicznej, polityki oświatowej i praktyki edukacyjnej / Tadeusz Lewowicki.
Zawiera: S. 33-50: Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna - wprowadzone zmiany oraz ich konsekwencje. Raport eksperta Ministra Edukacji / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska.
Zawiera: S. 51-65: Historyczne uwarunkowania aktualnych przemian w kształceniu zintegrowanym / Jadwiga Oleksy.
Zawiera: S. 66-80: Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji. Bliżej pedagogiki współbycia / Bronisława Dymara.
Zawiera: S. 83-95: Edukacja kulturalna dziecka - zapomniany obszar edukacji? Katarzyna Olbrycht.
Zawiera: S. 96-104: Wielowymiarowość podejścia do twórczości plastycznej dziecka / Urszula Szuścik.
Zawiera: S. 105-121: O estetyzację doświadczeń etycznych i obyczajowych - perspektywy i możliwości / Małgorzata Muszyńska.
Zawiera: S. 122-133: Metafory w edukacji estetycznej / Alina Górniok-Naglik.
Zawiera: S. 137-154: Miłość w językowym obrazie świata wartości preferowanych przez dzieci żyjące w środowiskach zróżnicowanych kulturowo / Ewa Ogrodzka-Zazur.
Zawiera: S. 155-164: Źródła wartości wychowawczych w procesie kształcenia muzycznego dzieci / Wiesława A. Sacher.
Zawiera: S. 165-175: Wartości przekazywane w podręcznikach do edukacji zintegrowanej / Urszula Klajmon-Lech.
Zawiera: S. 176-190: Rodzina jako wartość przedstawiana w podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej / Anna Jakubowicz-Bryx.
Zawiera: S. 191-218: Wartości w edukacji i katechizacji małego dziecka. Rozważania filozoficzno-teologiczne / Natalia Maria Ruman.
Zawiera: S. 219-237: Wychowawcze dylematy przygotowania dzieci do pojmowania tematu śmierci / Sonia Czudek-Ślęczka.
Zawiera: S. 241-257: Educating a teacher "researcher" for the research of teacher's professional activities / Bronislava Kasáčová.
Zawiera: S. 258-268: Rozwijanie myślenia pytajnego u dzieci / Irena Adamek.
Zawiera: S. 289-301: Rozpoznawanie uczniów zdolnych w kształceniu zintegrowanym / Ewa Kochanowska.
Zawiera: S. 302-316: Działania i czynności nauczyciela w relacjach z dziećmi / Beata Oelszlaeger.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 161-167.
Zawiera: Teoretyczne podstawy asertywności ; Ogólna charakterystyka asertywności: pojęcie, asertywność jako umiejętność społeczna, rodzaje, uwarunkowania.
Zawiera: Asertywność w wybranych podejściach teoretycznych: według założeń teorii uczenia się, teorii poznawczych, orientacji humanistycznych, według koncepcji behawioralno-poznawcz0-fenomenologicznej.
Zawiera: Aserywność w praktyce pedagogicznej: znaczenie asertywności w pracy pedagogicznej, sposoby rozwijania asertywności u wychowanków przez nauczycieli-wychowawców.
Zawiera: Trening asertywności i jego skuteczność: psychospołeczna rola treningu asertywności, opis treningu, wyniki badań nad skutecznością.
Zawiera: Rozwijanie asertywności w kształceniu pedagogicznym: cele, techniki (behawioralne i poznawcze techniki modyfikacji zachowania).
Zawiera: Scenariusze zajęć rozwijających asertywność u pedagogów.
Zawiera: Strategia badań własnych: cel i problemy badawcze, metoda i techniki badawcze, organizacja badań i osoby badane.
Zawiera: Wyniki badań nad skutecznością rozwijania asertywności u studentów pedagogiki: gotowość do zachowań asertywnych, poziom samooceny i samoakceptacji studentów, opinie o zajęciach osób badanych, trwałość zmian w zakresie gotowości do zachowań asertywnych.
Zawiera: Materiały do autodiagnozy asertywności dla nauczycieli i wychowawców ; Aneks 1 - Określenie własnych granic ; Aneks 2 - Kwestionariusz asertywności dla nauczycieli i wychowawców (do wykorzystania w scenariuszu 2).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 7-23 : Człowiek w czasie i przestrzeni (1. Miejsce człowieka w świecie zwierząt, 2. Rozwój rodowy człowieka - antropogeneza, 3. Ewolucja rodzaju Homo - etap pitekantropa, 4. Zróżnicowanie rasowe człowieka, 5. Zróżnicowanie budowy ciała człowieka - konstytucja, 6. Dymorfizm płciowy) / Andrzej Malinowski.
Zawiera: S. 24-54 : Znaczenie etologii dla pedagogiki (Wrodzone - nabyte, Wpajanie czyli imprinting, Agresywność, Terytorialność i znakowanie, Nadrzędność i podporządkowanie - organizacja grup, Rytualizacja, Więzi międzyosobnicze, Płciowość) / Zuzanna Stromenger.
Zawiera: S. 55-80 : Genetyczne i środowiskowe czynniki rozwoju człowieka (Przekazywanie materiału genetycznego, Przekazywanie materiału genetycznego w komórkach somatycznych, Przekazywanie materiału genetycznego do komórek generatywnych, Powstanie komórek generatywnych, Mechanizm przekazywania informacji w biosyntezie białek, Przyczyny i skutki zaburzeń i anomalii genowych oraz chromosomowych, Geny a cechy. Genetyczne sterowanie rozwojem, Środowisko człowieka, Wzajemne oddziaływanie czynników dziedzicznych i środowiskowych) / Irmina Mięsowicz.
Zawiera: S. 81-105 : Wybrane zagadnienia z demografii i epidemiologii (Wybrane zagadnienia z demografii, Wybrane zagadnienia z epidemiologii, Stan zdrowia i rozwoju dzieci i młodzieży w wieku szkolnym, Zachowania zdrowotne młodzieży szkolnej, Stan zdrowia i zachowania zdrowotne nauczycieli) / Barbara Woynarowska, Maria Pułtorak.
Zawiera: S. 106-149 : Zdrowie, edukacja do zdrowia, promocja zdrowia (Zdrowie, Czynniki wpływające na zdrowie, Postrzeganie własnego zdrowia, Dokonywanie wyborów w sprawach swego zdrowia, Odpowiedzialność za zdrowie własne i innych ludzi, Zachowania zdrowotne i styl życia, Profilaktyka, Edukacja do zdrowia, Promocja zdrowia, Szkoła promująca zdrowie, Etapy tworzenia szkoły promującej zdrowie, Infrastruktura dla szkoły promującej zdrowie) / Barbara Woynarowska.
Zawiera: S. 150-185 : Higiena praca ucznia, zmęczenie, wypoczynek (Higiena pracy ucznia, Zmęczenie, Wypoczynek) / Aniela Mandrowska-Xinxo, Lech Zdunkiewicz.
Zawiera: S. 186-187 : Seksualizm i wychowanie seksualne / Andrzej Jaczewski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej ; Nr 40)
Bibliogr.przy rozdz.
Zawiera: S. 21-35 : Priorytety współczesnych reform oświatowych w krajach Unii Europejskiej - implikacje dla Polski / Andrzej Bogaj.
Zawiera: S. 37-62 : Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej : wyzwania, szanse, zagrożenia / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 63-75 : Problemy reformowania edukacji na Ukrainie / Piotr Sikorski.
Zawiera: S. 77-91 : Ścieżki edukacyjne / Małgorzata Suchańska.
Zawiera: S. 93-109 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia / Mirosław Szymański.
Zawiera: S. 113-115 : Tradycyjne myślenie o nauczaniu i szkole jako zagrożenie reformy edukacji / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 116-118 : Diagnostyczność oceny opisowej w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Kazimiera Dutkiewicz.
Zawiera: S. 119-121 : Problemy społecznego funkcjonowania dziecka w edukacji zintegrowanej / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 122-123 : Przyroda trzonem dla integracji przedmiotów (refleksje ze startu reformy) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 124-127 : Edukacja środowiskowa w nauczaniu zintegrowanym / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 128-132 : Teoretyczne podstawy nauczania integracyjnego w edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 133-135 : Miejsce i rola muzyki w nauczaniu zintegrowanym / Wiesława Barcicka.
Zawiera: S. 136-139 : Myślenie twórcze w kształceniu zintegrowanym / Ewa Faliszewska.
Zawiera: S. 140-145 : Muzyka i jej znaczenie w rozwoju dzieci i młodzieży w świetle obecnej reformy edukacji - wyzwania, szanse, zagrożenia / Ewa Kot.
Zawiera: S. 146-148 : Zadania nauczyciela-wychowawcy w pedagogice Marii Montessori a ich walory w nauczaniu języków obcych / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 149-151 : Rozwijanie podmiotowości ucznia w procesie edukacji zintegrowanej / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 152-156 : Wspomaganie nauczycieli w przygotowaniu do nowych zadań w kształceniu zintegrowanym - doświadczenia, rozwiązania, trudności / Zofia Szybalska.
Zawiera: S. 157-159 : Gotowość dzieci siedmioletnich z ujemnym wynikiem bilansu zdrowia do nauki czytania, pisania i matematyki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań / Ewa Małgorzata Szumilas.
Zawiera: S. 163-164 : Ścieżki dydaktyczne jedną z form zajęć terenowych w nauczaniu przyrody / Lesława Nowak [et al.].
Zawiera: S. 165-168 : Nauczanie blokowe / Anna Turkowska.
Zawiera: S. 169-170 : Projekt - forma pracy na lekcji języka obcego a nauczanie dwujęzyczne / Małgorzata Niemiec-Knaś.
Zawiera: S. 171-172 : Zajęcia zintegrowane w ramach warsztatów merytoryczno-dydaktycznych na studiach podyplomowych "przyroda" przygotowujących nauczycieli do pracy w zreformowanej szkole / Bożena Wójtowicz [et al.]
Zawiera: S. 175-176 : Ścieżki dydaktyczne szansą rozwoju edukacji regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 177-179 : Dokształcanie nauczycieli w zakresie nauczania blokowego przyrody w świetle reformy systemu edukacji / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 180-182 : Reforma szansą czy zagrożeniem dla edukacji / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 183-184 : Integracja treści przyrodniczych podczas zajęć w zielonych szkołach / Elżbieta Buchcic.
Zawiera: S. 185-193 : Interdyscyplinarne ścieżki - szansą nowej edukacji w szkole / Barbara Juśkiewicz, Grzegorz Wójcik.
Zawiera: S. 194-195 : Wychowanie do życia w rodzinie jako ścieżka edukacyjna / Marzanna Kostecka.
Zawiera: S. 196-204 : Szkoła promująca zdrowie szkołą XXI wieku / Elżbieta Walkowicz.
Zawiera: S. 205-209 : Przykład realizacji ścieżki międzyprzedmiotowej w centrum Kielc / Elżbieta Wołoszyn.
Zawiera: S. 210-217 : Ścieżki edukacyjne w nauczaniu geografii / Ignacy Janowski.
Zawiera: S. 221-223 : Diagnozy edukacyjne w kontekście reform oświatowych / Waldemar Dutkiewicz.
Zawiera: S. 224-231 : Przemiany w polskiej szkole z perspektywy pedagogiki twórczości / Teresa Giza.
Zawiera: S. 232-235 : Liceum techniczne jako pierwowzór liceum profilowanego zawodowo (opinie pierwszych absolwentów) / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 236-239 : Przemiany strukturalne szkolnictwa polskiego po II wojnie światowej i ich konsekwencje dla współczesnej reformy / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 240-242 : Czy nauczyciel współczesny może się wybić na intelektualną samodzielność - dylemat teoretyczny czy realna perspektywa / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 243-246 : Problemy związane z funkcjonowaniem gimnazjum w nowej rzeczywistości szkolnej / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 247-252 : Problemy wdrażania reformy w świetle dotychczasowych doświadczeń / Małgorzata Muzoł.
Zawiera: S. 253-254 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia - szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum / Barbara Mogielska.
Zawiera: S. 255-256 : Program badawczy "Niebo na dłoni" / Elżbieta Zając.
Zawiera: S. 257-260 : Edukacja filozoficzna w gimnazjum / Elżbieta Zając, Ewa Błażkow.
Filozofia zmian edukacyjnych: Nowe rozumienie edukacji. Przemiany miejsca i roli edukacji w makrosystemie społecznym. Przemiany racjonalności edukacyjnej. Przemiany taksonomii celów edukacji. Priorytety reform w krajach Unii Europejskiej. Współczesne rynki pracy a edukacja. Determinanty reform współczesnej edukacji. System wartości, który ma wpajać współczesna szkoła. Konstruktywne cechy nowocześnie pojmowanego kształcenia ogólnego. Nowe zadania i funkcje szkoły ogólnokształcącej. Efekty edukacji szkolnej - kompetencje ucznia. Problem startu szkolnego. Nierówny poziom kształcenia podstawowego. Strategiczna rola gimnazjum. Ocena opisowa.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-322.
Zawiera: S. 15-28 : Nowe wyzwania edukacji wczesnoszkolnej. Zwrot ku potencjałowi samorozwoju (Na jakiej zmianie paradygmatu w pojęciu edukacji wczesnoszkolnej się opieramy? Z jakim rozumieniem dziecka można spotkać się w edukacji wczesnoszkolnej, W czym leży istota sporu o indywidualność dziecka w edukacji wczesnoszkolnej? Jak podchodzić do indywidualności ucznia w edukacji wczesnoszkolnej)/ Hana Lukášowá.
Zawiera: S. 29-45 : Edukacja w klasach niższych - dyskursy, palące problemy i potrzeba zmiany (Postrzeganie jakości edukacji początkowej w dyskursie społecznym, Kierunki zmian w teorii i praktyce edukacji początkowej, "Kształcenie dla rozwoju" jako istota edukacji początkowej, Wsparcie rozwoju podmiotowości dziecka jako podstawowy cel edukacji wczesnoszkolnej) / Józefa Bałachowicz.
Zawiera: S. 46-59 : Kontestacja pedagogiki wczesnoszkolnej / Marzenna Magda-Adamowicz.
Zawiera: S. 60-75 : Dziecko a świat zawodowy, czyli o nieobecnym polu eksploracji w pedagogice dziecka ( W poszukiwaniu teorii rozwoju zawodowego na etapie dzieciństwa, Selektywne tezy z badań empirycznych dzieciństwa w rozwoju zawodowym, Zadania edukacyjnej praktyki pracy z dzieckiem) / Magdalena Piorunek.
Zawiera: S. 76-87 : Szkoła - nowe przestrzenie edukacyjne (Uczenie się jako kategoria zmiany, Przestrzeń i środowisko edukacyjne stymulatorem zmiany, Nieodkryty potencjał środowiska edukacyjnego, Refleksje końcowe) / Jolanta Nowak.
Zawiera: S. 91-100 : Marzenia dzieci jako obraz wartości przejmowanych w socjalizacji / Krystyna Ferenz.
Zawiera: S. 101-115 : Kapitał społeczno-kulturowy i ekonomiczny rodziny z klasy średniej a kapitał edukacyjny dziecka w teorii Pierr'a Bourdieu (Wprowadzenie, Kapitał ekonomiczny, Kapitał społeczny, Kapitał kulturowy, Kapitał symboliczny a inne rodzaje kapitału, Kapitał a klasa społeczna, Kapitał edukacyjny) / Mirosława Nyczaj-Drąg.
Zawiera: S. 116-133 : Teoria nauczania rozwijającego w świetle badań szkoły Elkonin (Geneza teorii nauczania rozwijającego, Propozycje zmian w programach nauczania, Nauczanie rozwijające w świetle badań naukowych, Nauczanie rozwijające we współczesnej szkole rosyjskiej) / Anna Jurek.
Zawiera: S. 134-147 : Oblicza błędu jako kategorii pedagogicznej (Błąd błędowi nierówny, Rodzaje błędów, Między mniemaniem a wiedzą o znaczeniu błędów, Podejście do błędów z perspektywy teorii uczenia się) / Iwona Kopaczyńska.
Zawiera: S. 148-161 : Edukacja dla mądrości - perspektywa teoretyczna i praktyczna (Mądrość życiowa w koncepcjach psychopedagogicznych, Potrzeba działań w obszarze edukacji dla mądrości) / Elżbieta Płóciennik.
Zawiera: S. 162-170 : Edukacja domowa jako alternatywna do nauczania szkolnego (Edukatorzy domowi - różne rodziny, różne doświadczenia, Pozytywne i negatywne strony edukacji domowej) / Agnieszka Frankowska.
Zawiera: S. 173-189 : Dyrektorzy o edukacji początkowej w szkołach wielkomiejskich (Szkoły z wynikami poniżej średniej, Szkoły z wynikami powyżej średniej, Oczekiwania wobec trzecioklasistów, nauczycieli klas I-III oraz nauczycieli klas IV, Szkoła to my - dyrektor integrujący nauczycieli, uczniów, rodziców i lokalne środowisko - demokratyczne zarządzanie, Szkoła to ja - dyrektor zachowujący dystans i hierarchię stosunków wewnątrz szkoły) / Małgorzata Żytko.
Zawiera: S. 190-201 : The values and the concept quality of school life of pupils elementary and secondary schools / Tatiána Göbelová.
Zawiera: S. 202-214 : Fazy procesu konfliktowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Procesualny model konfliktu D.R. Petersona a właściwości procesu konfliktowego dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, Faza początkowa wchodzenia w konflikt, Faza środkowa konfliktu, Faza końcowa konfliktu, Słowo zakończenia) / Małgorzata Cywińska.
Zawiera: S. 215-227 : Portret nauczyciela własnej edukacji kredka malowany(Nauczyciel wczesnej edukacji, Obraz nauczyciela kredką malowany - komunikat z badań) / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 228-241 : Udział szkoły w rozwoju czytelnictwa u dzieci w wieku przedszkolnym / Ivana Gejgušová.
Zawiera: S. 242-256 : Pomiar matematycznych umiejętności twórczych dzieci (Podstawowe informacje o pomiarach OBUT 2011 i monitoringu, Monitoring a egzaminy zewnętrzne, Pomiar OBUT a inne egzaminy zewnętrzne i monitoring, Zakres badanych umiejętności oraz wiedzy w badaniach, Diagnoza zdolności twórczych dzieci w OBUT 2011 i w monitoringu) / Marek Piotrowski.
Zawiera: S. 257-272 : Postawy rodzicielskie a formy pomocy dziecku (Postawy rodziców wobec dziecka, Style życia w rodzinie, Status dziecka w rodzinie, Wyniki empirycznych badań własnych, Wnioski) / Leokadia Wiatrowska.
Zawiera: S. 273-288 : Nadopiekuńczość w rozumieniu rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym (Nadopiekuńczość jako postawa wychowawcza, Rozumienie nadopiekuńczości przez rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Symptomy i ocena nadopiekuńczości w opinii rodziców, Tendencje rodziców do stosowania postawy nadopiekuńczej wobec dzieci) / Sabina Koczoń-Żurek.
Publikacja zawiera teksty specjalistów zajmujących się pedagogiką wczesnoszkolną, badających problematykę edukacji dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Praca składa się z sześciu części podejmujących zagadnienia teoretyczne i odnoszące się do praktyki, nawiązujące do zmieniających się kontekstów społecznych.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej