Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(688)
Forma i typ
Książki
(528)
Artykuły
(152)
Publikacje informacyjne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Filmy i seriale
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(617)
tylko na miejscu
(440)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(5)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(157)
Kielce - Czytelnia
(291)
Kielce - Niewypożyczane
(1)
Kielce - Informatorium
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(22)
Busko zdrój - czytelnia
(39)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(48)
Jędrzejów - czytelnia
(14)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
(9)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(21)
Końskie - wypożyczalnia
(16)
Końskie - czytelnia
(6)
Opatów - wypożyczalnia
(32)
Opatów - czytelnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(38)
Ostrowiec - czytelnia
(61)
Pińczów - wypożyczalnia
(18)
Pińczów - czytelnia
(35)
Sandomierz - wypożyczalnia
(53)
Sandomierz - czytelnia
(11)
Starachowice - wypożyczalnia
(46)
Starachowice - czytelnia
(14)
Staszów - wypożyczalnia
(81)
Staszów - czytelnia
(1)
Staszów - użytek wewnętrzny
(2)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(32)
Włoszczowa - Multimedialny
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(17)
Autor
Adamczyk Mieczysław (1938- )
(16)
Książek Wojciech
(16)
Jeżowski Antoni (1950- )
(8)
Nalaskowski Aleksander
(7)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(7)
Kuźma Józef (1935- )
(6)
Mendel Maria
(6)
Chałas Krystyna
(5)
Denek Kazimierz
(5)
Dzierzgowska Irena
(5)
Lewowicki Tadeusz
(5)
Nowosad Inetta
(5)
Plopa Mieczysław (1948- )
(5)
Kwiatkowski Stefan Michał
(4)
Malinowski Jan Adam (1954- )
(4)
Marek Elżbieta
(4)
Morbitzer Janusz
(4)
Adrjan Beata
(3)
Banach Czesław
(3)
Bilińska-Suchanek Ewa
(3)
Bogaj Andrzej
(3)
Gęsicki Janusz
(3)
Iwański Piotr
(3)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Jastrzębska Lidia
(3)
Karkowska Magda
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kojs Wojciech
(3)
Koziej Sławomir
(3)
Krawczyk Krystyna
(3)
Kropiwnicki Jan (1936- )
(3)
Kwiatkowska Henryka
(3)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(3)
Kwieciński Zbigniew
(3)
Mendel Maria (1960- )
(3)
Piwowarski Rafał
(3)
Ratajek Zdzisław
(3)
Skubacz Alicja
(3)
Stefan Arkadiusz
(3)
Szymanderska Wanda
(3)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(3)
Szymański Mirosław Stanisław
(3)
Woynarowska Barbara
(3)
Śliwerski Bogusław
(3)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Białecki Ireneusz
(2)
Bogaj Andrzej (1942- )
(2)
Borkowska Stanisława
(2)
Brańka Zofia
(2)
Bronikowski Michał
(2)
Bryl Stanisław Roman
(2)
Brzezińska Renata
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Błaszczyk Klaudia
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Clark Anne-Marie
(2)
Cudowska Agata
(2)
Czarnecka Wiesława
(2)
Dawid Łucja
(2)
Denek Kazimierz (1932- )
(2)
Dolata Roman
(2)
Dudzikowa Maria
(2)
Dudzikowa Maria (1938- )
(2)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(2)
Dzierzgowska Irena (1946- )
(2)
Gawroński Krzysztof
(2)
Gerlach Ryszard
(2)
Giza Teresa
(2)
Goriszowski Włodzimierz
(2)
Grzyb Barbara
(2)
Igielska Beata (1968- )
(2)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(2)
Kazimierowicz Marek
(2)
Kijanka Małgorzata
(2)
Kobyłecka Ewa
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Konieczny Henryk
(2)
Kosik Eugeniusz
(2)
Kosętka Halina
(2)
Kowalczyk Halina
(2)
Kowolik Piotr
(2)
Krawczyk Bogdan J
(2)
Kutajczyk Teresa
(2)
Legutko Piotr
(2)
Lisowska Katarzyna
(2)
Liszka Krystyna
(2)
Maciejewski Jan
(2)
Maj Beata
(2)
Marek Agata
(2)
Marek Jerzy
(2)
Mencel Marek
(2)
Mikołajewicz Wojciech
(2)
Moroz Henryk
(2)
Murawska Barbara
(2)
Olubiński Andrzej
(2)
Parzęcki Ryszard (1935- )
(2)
Pielachowski Józef (1940- )
(2)
Pielecki Andrzej
(2)
Pilch Tadeusz
(2)
Przybyszewski Roman
(2)
Rok wydania
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(344)
1990 - 1999
(142)
1980 - 1989
(5)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(548)
nieznany (pol)
(140)
Szwecja
(1)
Język
polski
(688)
Temat
Szkolnictwo
(275)
Szkolnictwo zawodowe
(131)
Egzaminy zawodowe
(96)
Nauczyciele
(77)
Pedagogika
(64)
Oświata
(55)
Szkolnictwo wyższe
(49)
Szkolnictwo podstawowe
(40)
Nauczanie
(36)
Młodzież szkolna
(21)
Studenci
(21)
Rodzina
(19)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(19)
Wychowanie
(18)
Dziecko
(17)
Wieś
(17)
Rodzice
(16)
Szkolnictwo niepubliczne
(16)
Szkolnictwo średnie
(16)
Nauczanie początkowe
(15)
Kształcenie
(14)
Młodzież
(13)
Stosunki interpersonalne
(13)
Nierówności społeczne
(12)
Uczniowie
(12)
Dyrektor
(11)
Pedagogika społeczna
(11)
Innowacje
(10)
Szkolnictwo specjalne
(10)
Dostęp do oświaty
(9)
Gimnazja
(9)
Komunikacja społeczna
(9)
Oceny szkolne
(9)
Przedszkola
(9)
Samorząd terytorialny a szkolnictwo
(9)
Selekcja szkolna
(9)
Wartość
(9)
Kształcenie integracyjne
(8)
Mniejszości narodowe
(8)
Nauczanie zintegrowane
(8)
Unia Europejska
(8)
Aspiracje
(7)
Globalizacja
(7)
Kadry
(7)
Siła robocza
(7)
Uczniowie gimnazjów
(7)
Bezrobocie
(6)
Kształcenie ustawiczne
(6)
Kultura
(6)
Marginalizacja społeczna
(6)
Postawy
(6)
Psychologia społeczna
(6)
Społeczności lokalne
(6)
Ubóstwo
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Zawód
(6)
Edukacja zdrowotna
(5)
Internet
(5)
Język polski
(5)
Kierownictwo
(5)
Kultura masowa
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Opieka społeczna
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Poradnictwo zawodowe
(5)
Przemoc
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Rynek pracy
(5)
Współdziałanie
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Historia
(4)
Integracja społeczna
(4)
Kształcenie podyplomowe
(4)
Młodzież wiejska
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauki ekonomiczne
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Podręczniki szkolne
(4)
Praca
(4)
Rodzice a szkolnictwo
(4)
Rolnictwo
(4)
Samokształcenie
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Uchodźcy
(4)
Wszechnica Świętokrzyska (Kielce)
(4)
Zarządzanie
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Bezdomność
(3)
Biblioteki szkolne
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko wiejskie
(3)
Edukacja
(3)
Edukacja regionalna
(3)
Egzaminy do szkół wyższych
(3)
Egzaminy szkolne
(3)
Języki
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Temat: dzieło
Szkoła szans
(2)
Abecadło (czasop.)
(1)
DD Reporter (czasop.)
(1)
Kaczor Donald (czasop.)
(1)
Księżniczka (czasop.)
(1)
Kubuś Puchatek (czasop.)
(1)
Młodzież - świat przeżywany i tożsamość
(1)
Nasze Przedszkole (czasop.)
(1)
Nauczyciele - Nauczycielom (seria)
(1)
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Programy edukacyjne i zawodowe w Unii Europejskiej
(1)
Raport
(1)
Rynek i kultura neoliberalna a edukacja
(1)
Skuteczność ucznia
(1)
Zabawy i Marzenia z Barbie
(1)
Temat: czas
1989-
(465)
2001-0
(24)
1901-
(16)
2001-
(8)
1945-
(6)
1701-
(3)
1501-
(2)
1601-
(2)
1801-
(2)
1001-
(1)
101-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(17)
Polska
(15)
Kielce (woj.świętokrzyskie)
(7)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(5)
Kraków (woj. małopolskie)
(5)
Warszawa
(5)
Świętokrzyskie, województwo
(5)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(4)
Białystok (woj. podlaskie)
(3)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Katowice (woj. śląskie)
(3)
Lublin (woj. lubelskie)
(3)
Szkolnictwo zawodowe
(3)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(3)
Łódź (woj. łódzkie)
(3)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(2)
Lubuskie, województwo
(2)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(2)
Opole (woj. opolskie)
(2)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(2)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(2)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Brusy (woj. pomorskie ; okręg)
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dwikozy (woj. świętokrzyskie)
(1)
Dęblin (woj. lubelskie)
(1)
Elbląg (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Galicja
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Godzianów (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Internet a środowisko lokalne
(1)
Irlandia
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Józefów (woj. mazowieckie)
(1)
Jędrzejów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Kielce (woj.świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kielce Woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kielce(woj.świętokrzyskie)
(1)
Klimontów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Koprzywnica (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Krzeszowice (woj. małopolskie)
(1)
Ksenofobia a środowisko lokalne
(1)
Księstwo Warszawskie
(1)
Kształcenie nauczycieli a współpraca środowiskowa
(1)
Kwidzyn (woj. pomorskie)
(1)
Linkoping (Szwecja)
(1)
Lipce Reymontowskie (woj. mazowieckie ; okręg)
(1)
Lubartów (woj. lubelskie)
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Maroko
(1)
Mniejszości narodowe a szkoła
(1)
Nauczyciele a reforma oświaty
(1)
Niemcy a inne narody
(1)
Obrazów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Opole
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (województwo świętokrzyskie)
(1)
Piotrków Trybunalski (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Podhale
(1)
Pokój a środowisko lokalne
(1)
Polacy a inne narody
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999 r.)
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rasizm a środowisko lokalne
(1)
Rodzice a szkoła
(1)
Rybnik (woj. śląskie)
(1)
Samborzec (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Skarżysko-Kamienna(woj.swiętokrzyskie)
(1)
Starachowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Starachowice (województwo świętokrzyskie)
(1)
Stąporków (woj. świętokrzyskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Szkoła a rodzice
(1)
Szkoła a środowisko lokalne
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Unia Europejska
(1)
Warmia
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Wieś a współpraca środowiskowa
(1)
Wilczyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Wola (woj. śląskie)
(1)
Wrocław (woj.dolnośląskie)
(1)
Zabór rosyjski
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Zawichost (woj. świętokrzyskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łoniów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Śląsk
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma
(7)
Materiały konferencyjne
(6)
Informatory
(4)
Bibliografia
(3)
Dane statystyczne
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Spis
(2)
Statuty
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Stan badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
688 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Publikacje Instytutu Historii UAM ; 51)
Symbol UKD: 37.014.3](438)"1989/..."(061)
Bibliogr. przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 236317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39187 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29154 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24715 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 52903 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47406 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 25393 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41074 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36616 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23275 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26294 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 7-10 : Być w drodze. Szkic o dydaktyce drogi człowieka / Tadeusz Frąckowiak.
Zawiera: S. 11-12 : Wprowadzenie / Kazimierz Denek.
Zawiera: S. 15-28 : Perspektywa reformy edukacyjnej (Konieczność systemowej reformy edukacji, O rozwoju społeczno-ekonomicznym Polski zadecyduje edukacja, Dążenie do lepszej szkoły, Dbałość o kompetencje uczniów, Planowana reforma systemu edukacji. Nadzieje i wątpliwości, Zasadnicze przeszkody reformowania edukacji, Kyo zreformuje edukację?, Finansowanie edukacji, Konstatacja końcowa) / Kazimierz Denek.
Zawiera: S. 29-41 : Wskazania dla dydaktyki w raporcie Komisji Delorsea: Learning: the treasure within - Uczenie się - nasz ukryty skarb (Wprowadzenie, Struktura raportu i wstęp Jacquesa Delorsa, Perspektywy - skąd i dokąd rozwija się edukacja, Nowe zasady, Kierunki rozwoju, Przesłanki dla modernizacji dydaktyki) / Józef Półturzycki.
Zawiera: S. 42-45 : Podejście jakościowe w procesie poznawania dydaktycznego / Stanisław Palka.
Zawiera: S. 46-53 : Szkoła w toku przemian edukacyjnych / Franciszek Bereźnicki.
Zawiera: S. 54-61 : Różnorodność komunikacyjna w procesie kształcenia (Filozofia porozumienia. W poszukiwaniu wspólnego języka. Interakcja w porozumieniu) / Wiesław Andrukowicz.
Zawiera: S. 62-69 : Kształcenie niestacjonarne w perspektywie kształcenia ustawicznego (Konstatacje wstępne, Edukacja niestacjonarna w Polsce - Polityka państwa, Polskie doświadczenia szkolnictwa niestacjonarnego po roku 1945, Nauczyciele edukacji niestacjonarnej) / E. Anna Wesołowska.
Zawiera: S. 73-79 : Myślenie twórcze i krytyczne w edukacji (Twórcza aktywność uczniów, Warunki rozwoju myślenia twórczego uczniów, Zakończenie) / Eugeniusz Piotrowski.
Zawiera: S. 80-87 : Kształcenie inteligencji dziecka w szkole. Możliwości i ograniczenia (Różnicowanie warunkiem rozwoju inteligencji i zdolności w szkole) / Andrzej Ćwikliński.
Zawiera: S. 88-100 : Rozwój wyobraźni w procesie kształcenia (Źródło zainteresowań, Problematyka i typ badań, Podstawowe założenia programu zmian, jego realizacja i ewaluacja, Wyniki badań, Wnioski i uwagi końcowe) / Janina Świrko-Pilipczuk.
Zawiera: S. 101-110 : Miejsce dramy we współczesnej szkole / Dorota Ciechanowska.
Zawiera: S. 111-117 : Edukacja kreatywna / Monika Tomaszewska.
Zawiera: S. 121-129 : Ewaluacja procesu kształcenia. Za i przeciw (Ewaluacja i jej właściwości, Próby rozwiązań poprawnych w zakresie ewaluacji, Ocena opisowa w ewaluacji procesu kształcenia, Jeśli ewaluować, to kiedy?) / Ignacy Kuźniak.
Zawiera: S. 130-136 : Ewaluacja metod kształcenia (Główne trendy w rozwoju metod kształcenia, Efektywność stosowania aktywnych metod kształcenia, Metody waloryzacyjne w procesie kształcenia) / Eugeniusz Kameduła.
Zawiera: S. 137-147 : Samodzielność edukacyjna uczniów (Definicje, Warunki skutecznego samokontrolowania, Możliwości samokontroli na różnych przedmiotach kształcenia, Sposoby wdrażania ucznia do samokontroli i samooceny, Podmiotowość ucznia w procesie kształcenia, Kontrolowane samoocenianie w procesie kształcenia, Kształcenie zróżnicowane z kontrolowaną przez nauczyciela bieżącą samooceną ucznia) / Tomasz Zimny.
Zawiera: S. 148-154 : Postawy nauczycieli klas początkowych wobec testów osiągnięć szkolnych - rzeczywistość i potrzeba zmian / Elżbieta Jaroni.
Zawiera: S. 155-160 : Relacje nauczyciel-uczeń w procesie kształcenia / Julia Orzelska.
Zawiera: S. 161-162 : Podsumowanie seminarium / Kazimierz Denek.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 246040/czyt.37 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 40924 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49230 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera m.in.: S. 103-110 : Dziecko w grupie Montessori / Beata Bednarczuk.
Zawiera m.in.: S. 111-120 : Samotność dziecka i jej aspekty pedagogiczne / Krystyna Chałas.
Zawiera m.in.: S. 131-139 : Diagnoza zdolności twórczych uczniów klas I-III szkoły podstawowej - wyniki badań rysunkowym testem twórczego myślenia TCT-DP K.K. Urbana i H.G. Jellena / Iwona Czaja.
Zawiera m.in.: S. 155-162 : Świat wiejskich wartości szansą rozwoju dziecka wiejskiego / Stanisław Janik.
Zawiera m.in.: S. 247-252 : Percepcja świata przez dzieci niepełnosprawne intelektualnie / Ewa Dyduch.
Zawiera m.in.: S. 253-259 : Związki osób niesłyszących ze sztuką / Urszula Eckert.
Zawiera m.in.: S. 268-273 : O miejsce dla dzieci z alergią układu nerwowego w systemie edukacji / Joanna Kruk-Lasocka.
Zawiera m.in.: S. 343-351 : Technologie informatyczne w edukacji szkolnej niewidomej młodzieży / Danuta Szymko.
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej)
Bibliogr. przy ref.
S. 13-34 : Pedagogika społeczna wobec zjawiska marginalizacji i normalizacji / Stanisław Kawula.
S. 35-42 : Nierówności społeczne w globalizujacym się świecie : wybrane zagadnienia ( Pojęcie nierówności społecznych ; Marginalizacja i wykluczenie jako nieuprawomocnione nierówności ; Ubóstwo i nędza jako formy wykluczenia ; Zorganizowana przestępczość jako skutek nierówności ) / Agata Cudowska.
S. 43-54 : W potrzasku globalizacji / Małgorzata Orłowska.
S. 55-70 : Ubóstwo w Polsce w okresie przemian : fakty i mity / Stanisław Maciej Kot.
S. 71-76 : Wykluczenie i marginalizacja społeczna jako zagrozenia człowieka współczesnego / Beata Krzesińska-Żach.
S. 77-82 : Modele demokracji a problem równych szans edukacyjnych / Zbigniew Krzesiński.
S. 83-98 : Biograficzny wymiar uczestnictwa społecznego i jego marginalizacji / Jerzy Modrzewski.
S. 99-116 : Wykluczeni z ojczyzn prywatnych / Piotr Petrykowski.
S. 117-134 : Między stygmatyzacją a "nową etnicznością" : wybrane problemy edukacji mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce ( Relikty przemocy symbolicznej w nauczaniu języja białoruskiego ; Atrakcyjność kulturowa etnolektu : casus języka kaszubskiego ; Sukcesy i porazki programów edukacyjnych dla dzieci romskich ; Edukacja jako czynnik wzmacniajacy tożsamość etniczną : z rozwiązań edukacyjnych dla mniejszości litewskiej i ukraińskiej / Joanna Cukras-Stelągowska.
S. 135-148 : Stygmat HIV/AIDS, wykluczenie i dyskryminacja : wyzwania dla pedagogów / Jolanta Wojciechowska.
S. 149-158 : Marginalizacja i wykluczenie społeczne rodziny : perspektywa pedagogiczna / Andrzej W. Janke.
S. 159-166 : Matki samotnie wychowujące dzieci : marginalizacja czy wykluczenie społeczne? / Katarzyna Kuziak.
S. 167-176 : Marginalizacja społeczna młodzieży w kontekscie ograniczania jej podmiotowości / Ewa Karmolińska-Dziurko.
S. 177-192 : Młodzież studencka : rozwój, problemy, pomoc i wsparcie / Andrzej Olubiński, Alina Rozłucka.
S. 193-206 : Marginalizacja starości w dobie późnonowoczesnego konsumeryzmu : spojrzenie feminologii na media masowe / Dorota Zaworska-Nikoniuk.
S. 207-212 : Seniorzy wobec marginalności i marginalizacji społecznej / Grażyna Orzechowska.
S. 213-224 : Śmierć i przemijanie człowieka w dobie współczesnych przemian cywilizacyjnych / Justyna Deręgowska.
S. 225-234 : Wolontariat : definicja. Prawa i obowiązki wolontariusza / Ewa Doręgowska-Wojnowska.
S. 235-248 : O funkcjonowaniu trzech pojęć : żebracy (żebractwo). włócz ędzy (włóczęgostwo), bezdomni (bezdomność) / Iwona Grabarczyk.
S. 249-257 : Podmiotowość jednostki ludzkiej w aspekcie systemu społecznego ( Geneza studiów nad podmiotowością ; Struktura społeczna z perspektywy jednostki ; Obszary podmiotowości jednostkowej ) / Beata Tomaszewska-Hołub.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. red. także ISBN t. 1.
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera m.in.: S. 13-15 : Poziom dojrzałości szkolnej dzieci sześcioletnich / Jadwiga Batóg [i in.].
Zawiera m.in.: S. 46-53 : Szanse edukacyjne dziecka wiejskiego / Ewa Jamińska, Edyta Jędo.
Zawiera m.in.: S. 64-70 : Rola nauczyciela we współpracy z rodzicami dzieci przygotowujących się do rozpoczęcia nauki szkolnej / Iwona Majewska [i in.].
Zawiera m.in.: S. 79-83 : Kształtująco-wychowawcze znaczenie form muzyki dla ogólnego rozwoju dziecka sześcioletniego / Ewa Mazalewska, Elżbieta Nikołajewa.
Zawiera m.in.: S. 97-101 : Julian Tuwim i jego twórczość poetycka dla dzieci / Justyna Hamera [i in].
Zawiera m.in.: S. 102-106 : Strofy Czesława Janczarskiego adresowane do dzieci / Irena Bartkowska [i in.].
Zawiera m.in.: S. 111-117 : Baśń jako źródło kreatywności dzieci na etapie edukacji elementarnej / Alicja Lubczyńska, Beata Papierz.
Zawiera m.in.: S. 118-121 : Rola ilustarcji książkowej w wychowaniu estetycznym dziecka / Wiesława Węgrzyn.
Zawiera m.in.: S. 131-140 : Inspirowanie wypowiedzi twórczych dziecka. Próba wykorzystania koncepcji Celestyna Freineta / Beata Wojas.
Zawiera m.in.: S. 147-151 : Obraz rodziny w percepcji dziecka sześcioletniego / Marzena Dąbrowska.
Zawiera m.in.: S. 163-172 : Wzajemne relacje między dziećmi w przedszkolu integracyjnym drogą wspierania ich indywidualnego rozwoju / Bożena Podsiadła-Król, Małgorzata Stańczyk.
Zawiera m.in.: S. 180-183 : Agresja wśród dzieci sześcioletnich - formy, rozmiary, przyczyny / Jolanta Adamczyk, Anna Ryszka.
Zawiera m.in.: S. 215-218 : Czas wolny dzieci sześcioletnich a potrzeba ruchu / Beata Kurczych [i in.].
Zawiera m.in.: S. 219-228 : Wpływ telewizji na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym / Marta Maj, Maria Sikorska.
Zawiera m.in.: S. 229-234 : Współpraca przedszkola z rodzicami - formy, efektywność / Grażyna jakubowska, Irena Orzechowska.
Zawiera m.in.: S. 235-242 : Dziecko zaniedbane środowiskowo. Analiza indywidualnego przypadku / Małgorzata Kot.
Zawiera m.in.: S. 286-290 : Książka w świecie dziecka XXI wieku / Renata Fert.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17076, 28305, 17078, 17543 (4 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17077/czyt.37 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4870 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3064 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3280 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4243 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2840 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1314 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2434 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 03212 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2209 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-296. Spis aktów prawnych s. 297-299.
Zawiera: Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w Polsce. 1. Współczesna orientacja kształcenia osób z niepełnosprawnością (szkolnictwo specjalne, szkoły integracyjne). 2. Czynniki determinujące wybór formy kształcenia ucznia niepełnosprawnego. 3. Przepisy prawne w kształceniu integracyjnym.
Zawiera: Sytuacja dziecka z niepełnosprawnością w społeczności szkolnej. 1. Pojęcie sytuacji szkolnej. 2. Rozpoznawanie sytuacji szkolnych i ich wskaźników. 3. Sytuacja szkolna uczniów z niepenosprawnoscią w szkolnictwie specjalnym i integracyjnym - podobieństwa i różnice.
Zawiera: Niepowodzenia szkolne uczniów z niepełnosprawnością. 1. Etiologia niepowodzeń szkolnych uczniów niepełnosprawnych (dydaktyczne trudności uczniów niepełnosprawnych, społeczne i wychowawcze problemy uczniów z niepenosprawnością w placówkach szkolnych). 2. Niepowodzenia szkolne a zmiana placówki kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w szkolnictwie integracyjnym.
Zawiera: Metodologiczne podstawy badań.
Zawiera: Rzeczywisty obraz personalistycznych ograniczeń rozwojowych uczniów z niepełnosprawnością kształconych w integracji w opinii nauczycieli szkół specjalnych - badania własne. 1. Problemy wychowawcze i dydaktyczne uczniów niepełnosprawnych przeniesionych ze szkół integracyjnych do specjalnych. 2. Dysfunkcje rozwojowe uczniów niepełnosprawnych i ich znaczenie w procesie edukacji (czynniki indywidualne a zmiana placówki kształcenia, psychofizyczne wyznaczniki funkcjonowania uczniów rekwalifikowanych). 3. Analiza rzeczywistych przyczyn zmaiany placówki kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Zawiera: Uwarunkowania zmiany profilu kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w opinii dyrektorów placówek integracyjnych - analiza wyników badań. 1. Rodzaje i formy zmiany profilu kształcenia. 2. Procedury przeniesienia ucznia z kształcenia integracyjnego do specjalnego. 3. Struktura zmiany profilu szkoły a etapy kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Zawiera: Rodzina ucznia niepełnosprawnego wobec problemu zmiany placówki kształcenia. 1. Struktura rodzin uczniów badanych. 2. Status społeczny i ekonomiczny rodzin uczniów badanych. 3. Wybór placówki kształcenia dziecka niepełnosprawnego. 4. Determinanty procesu przeniesienia dziecka z kształcenia integracyjnego w opinii rodziców.
Poglądy rodziców i uczniów niepełnosprawnych ujawniające mechanizmy i strukturę funkcjonowania dziecka w szkole/klasie integracyjnej. 1. Realizacja obowiązków szkolnych. 2. Psychologiczne sytuacje dzieci niepełnosprawnych w klasie i szkole integracyjnej. 3. OCena współpracy między uczniem a nauczycielem w edukacji integracyjnej według badanych uczniów. 4. Interpersonalistyczna jakość kontaktów szkolnych między pełnosprawnymi rówiesnikami w ocenie uczniów przeniesionych ze szkół integracyjnych do specjalnych.
Zawiera: Geneza i mechanizmy zmiany profilu kształcenia a niepełnosprawność dziecka. 1. Niepełnosprawność dziecka a etapy jego rekwalifikacji. 2. Niepowodzenia szkolne i ich wpływ na opinie rodziców uczniów niepełnosprawnych o edukacji integracyjnej. 3. Obiektywne i subiektywne czynniki determinujące funkcjonowanie uczniów niepełnosprawnych w społeczności szkół integracyjnych. 4. Postawy nauczycieli wobec integracji i ich znaczenie w procesie zmiany profilu kształcenia ucznia niepełnosprawnego. 5. Zmiana placówki kształcenia jako konflikt rodziny i szkoły integracyjnej. 6. Przyczyny przeniesienia ucznia z niepełnosprawnością z kształcenia integracyjnego do specjalnego.
Zawiera: Analiza indywidualnych przypadków uczniów niepełnosprawnych przeniesionych w toku nauki z klas integracyjnych do specjalnych. 1. Przypadki: uczeń i uczennica rekwalifikowani w szkole podstawowej, uczeń wielokrotnie rekwalifikowany, uczennica rekwalifikowana w gimnazjum, zmiana formy kształcenia ucznia niepełnosprawnego a poziom adaptacji do grupy i wymagań szkoły, przystosowanie uczniów badanych do nowej sytuacji szkolnej.
Zawiera: Spis aktów prawnych.
Zawiera: Spis schematów, tabel i wykresów.
Materiał oparty na badaniach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-190, netografia s. 190-191.
Zawiera: Część I. Polska rodzina na przełomie wieków; Funkcja wychowawcza rodziny i jej zagrożenia w nauce społecznej Kościoła katolickiego; Środowisko wychowawcze rodziny w nauczaniu społecznym Kościoła katolickiego; Ruchy młodzieżowe w Polsce i na świecie; Prawo międzynarodowe i polskie a ochrona praw dziecka; Różne formy zachowań autodestruktywnych młodzieży; Edukacja medialna młodzieży w świecie globalnym; Polityka społeczna państwa wobec rodziny w okresie PRL i po 1989 roku; Polityczne i społeczne konsekwencje decentralizacji polityki rodzinnej w Polsce; Animacja społeczno-kulturalna w Skandynawii i w Polsce; Powstrzymać przemoc w rodzinie - procedura "Niebieskie Karty"; Przestępczość nieletnich w województwie świętokrzyskim w świetle statystyk policyjnych w latach 2000-2006; Część 2. Współczesny świat. Zagrożenia. problemy. Rozwiązania.; Funkcjonowanie sprawiedliwości globalnej we współczesnym świecie; Polityka socjalna w zintegrowanej Europie; Perspektywy rozwoju polityki socjalnej w Unii Europejskiej; Szkolnictwo wyższe w Polsce na tle zasad szkolnictwa w zjednoczonej Europie; Działanie III filaru Unii Europejskiej - rola i zadania; Koncepcja terroryzmu w ujęciu Francisa Fukuyamy i Samuela P. Huntingtona; Wizerunek współczesnego terroryzmu w mediach; Zjawiska patologiczne w Polsce okresu transformacji (na przykładzie uzależnień młodzieży); Model ochrony zdrowia w Polsce okresu tranformacji; Lewica Polska w latach 1989-2004; Demokracja w Polsce w latach 1989-2003; Świętokrzyskie Stowarzyszenie Pomocy Ofiarom Przestępstw i jego rola w profilaktyce przemocy w rodzinie.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 428-444.
Zawiera: Spis treści: Wstęp. Rozdział 1. Ramy teoretyczno-metodologiczne narracji o praktyce edukacyjnej XX wieku: wprowadzenie, badanie kultury, model badań społecznej praktyki edukacyjnej w przestrzeni kulturowej, transgresja historyczna jako teoretyczny kontekst badań nad społeczną praktyką edukacyjną, narracja jako forma wypowiedzi (kontekst filozoficzno-teoretyczny zainteresowania się narracjami w naukach humanistycznych, "narratologia" jako dziedzina współczesnych badań kultury, wykorzystanie wiedzy o narracjach w badaniach nad edukacją, narracje historyczne w naukach humanistycznych), założenia konstytuujące formę, strukturę i treść narracji. Podsumowanie - Czym jest prezentowany tekst kulturowy.
Zawiera: Rozdział 2. Druga Rzeczypospolita (1918-1939): wprowadzenie, uwarunkowania polityczne, społeczne i ekonomiczne związane z powstawaniem państwa oraz budowanie struktur administracyjnych II RP, problemy związane z budowaniem i funkcjonowaniem systemu oświatowego (lata 1921-1932, kształcenie nauczycieli, sieć szkolna), reforma oświatowa 1932 roku - ustawa Jędrzejewiczowska. Problem kształcenia na poziomie wyższym. Włączanie kształcenia nauczycieli w struktury akademickie. Najważniejsze problemy rozwiązywane przez II RP za pomocą instytucji edukacyjnych (likwidacja analfabetyzmu, zmiana struktury społęcznej, budowanie tożsamości narodowej, państwowej i społecznej).
Zawiera: Kontekst kulturowy zmian w praktyce edukacyjnej: najważniejsze idee epoki nowoczesnej w Europie Zachodniej i reformy oświatowe z nimi związane, kształtowanie się Europy jako współnoty kulturowej.
Zawiera: Najważniejsze idee Europy Zachodniej w epoce nowoczesnej: praktyka oświatowa niektórych krajów Europy od XVIII wieku (praktyka oświatowa Francji, praktyka oswiatowa w państwach, do których zostały włączone ziemie polskie w wyniku zaborów). Wzorce osobowe możliwe do zaakceptowania w II RP ("człowiek zabawy" jako wzór kultury szlacheckiej i chłopskiej, "człowiek dobrze wychowany" jako wzór kultury inteligenckiej).
Zawiera: Odpowiedź pedagogika polskiej na wyzwania przełomu XIX i XX wieku: Uniwersytet Lwowski - inicjatywy profesora Kazimierza Twardowskiego, Uniwersytet Jagielloński - inicjatywy profesora Władysława Heinricha, nurt pedologiczny w Polsce. Popularyzacja wiedzy o edukacji. Kongresy pedagogiczne i czasopisma. Podsumowanie - Logika zmian w społecznej praktyce edukacyjnej w II RP.
Zawiera: Rozdział 3. Między Drugą Rzeczypospolitą a Polską Rzeczypospolitą Ludową (1939-1952). Polska w warunkach utraty niepodległości i zagrożenia dwoma totalitaryzmami. Polityka oświatowa na ziemiach polskich po ich włączeniu do III Rzeszy i ZSRR (polityka oswiatowa na ziemiach włączonych bezposrednio do Rzesz, w Generalnym Gubernatorstwie, na ziemiach włączonych bezpośrednio do ZSRR).
Zawiera: Polska w konspiracji: tajne szkolnictwo ogólnokształcące, szkolnictwo wyższe).
Zawiera: Tryumf Wielkiego Przymierza a sprawa Polski na arenie międzynarodowej: Polska w strefie wpływów ZSRR, program przejęcia władzy w Polsce (likwidacja struktur Polskiego Państwa Podziemnego, likwidacja własności prywatnej środków produkcji, stworzenie rozbudowanego aparatu przymusu /kontroli, inwigilacji, represji i terroru/, legitymizacja nowej władzy).
Zawiera: Tworzenie warunków do przeprowadzenia "wielkiej zmiany kulturowej": totalitaryzm komunistyczny, program i proces sowietyzacji, fenomen sowietyzacji, cele i zadania związane z uruchomieniem "ofensywy ideologicznej".
Zawiera: Ofensywa ideologiczna w Polsce: kierunek zmian w dziedzinie języka, w nauce, w literaturze i innych sztukach - socrealizm, kierunek zmian w relacjach między państwem a Kościołem.
Zawiera: Posumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej w latach wielkiej zmiany polityczno-kulturowej.
Zawiera: Rozdział 4. Polska Rzeczypospolita Ludowa (1952-1989). Bilans strat - diagnoza stanu.
Zawiera: Lata 1944-1956: zmiany w systemie oświatowym (ogólnokształcącym): tworzenie administracji oświatowej, przygotowanie do reformy oświatowej, najważniejsze dekrety dotyczące organizacji szkolnictwa w latach 1944-1948, przygotowanie do przeprowadzenia ofensywy ideologicznej w systemie oświaty, akcja likwidacji analfabetyzmu, zmiany w obszarze ideałów i celów edukacyjnch, reforma programowa - zmiany w treściach i celach kształcenia (nauczania i wychowania).
Zawiera: Realizacja zmian w segmencie kształcenia zawodowego.
Zawiera: Polityka kadrowa i kształcenie nauczycieli dla szkół podstawowych.
Zawiera: Zmiany w nauce i szkolnictwie wyższym: Pierwszy Kongres Nauki Polskiej, nowa organizacja nauki, zmiany w strukturze i funkcjonowaniu uczelni.
Zawiera: Konstytucyjne zmiany w obszarze edukacji.
Zawiera: Lata 1957-1989.
Zawiera: Transgresyjne ujęcie zmian dokonanych w latach 1944-1956.
Zawiera: Proces destalinizacji po roku 1956.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w systemie oświatowym lat 1957-1989 (proces zmian oświatowych w l. 1952-1961 oraz 1961-1973, reforma oświaty w roku 1973, dryfowanie oświaty po roku 1973.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w polityce wobec nauki i szkolnictwa wyższego: kierunek zmian w nauce i szkolnictwie wyższym po 1956 roku, zmiany w kształceniu nauczycieli i pedagogów po 1956 roku.
Zawiera: Pedagogika w procesie wielkiej zmiany kulturowej
Zawiera: Ruch oporu wobec zmiany kulturowej i jej skutków w oświacie i nauce: opozycja antysystemowa w PRL-u, problem reformy oświatowej w działaniach opozycji demokratycznej.
Zawiera: Podumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej PRL-u.
Zawiera: Rozdział 5. Trzecia Rzeczypospolita (po 1989 r.)
Zawiera: Uwikłanie zmiany kulturowej w proces transformacji systemowej.
Zawiera: Problem zmian oświatowych w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Zawiera: Reformy oświatowe po 1989 roku - ustawy o sytemie oświaty z 1991 i 1999 roku.
Zawiera: Monitorowanie zmian w systemie oświaty: Raporty OECD, Społeczeństwo w drodze do wiedzy. Raport o stanie edukacji 2010, badania nad młodzieżą.
Zawiera: Kontynuacja i zmiana w szkolnictwie wyższym.
Zawiera: Pedagogika w warunkach zmiany kulturowej.
Zawiera: Kształcenie naucycieli i pedagogów.
Zawiera: Podsumowanie - logika zmian w praktyce edukacyjnej III RP (w praktyce oświatowej i szkolnictwie wyższym).
Zawiera: Zakończenie. Imponderabilia wielkiej zmiany.
Zawiera: Kalendarium (wydarzenia i fakty XX wieku, które miały znaczenie dla polskiej praktyki edukacyjnej).
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej ; Nr 40)
Bibliogr.przy rozdz.
Zawiera: S. 21-35 : Priorytety współczesnych reform oświatowych w krajach Unii Europejskiej - implikacje dla Polski / Andrzej Bogaj.
Zawiera: S. 37-62 : Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej : wyzwania, szanse, zagrożenia / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 63-75 : Problemy reformowania edukacji na Ukrainie / Piotr Sikorski.
Zawiera: S. 77-91 : Ścieżki edukacyjne / Małgorzata Suchańska.
Zawiera: S. 93-109 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia / Mirosław Szymański.
Zawiera: S. 113-115 : Tradycyjne myślenie o nauczaniu i szkole jako zagrożenie reformy edukacji / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 116-118 : Diagnostyczność oceny opisowej w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Kazimiera Dutkiewicz.
Zawiera: S. 119-121 : Problemy społecznego funkcjonowania dziecka w edukacji zintegrowanej / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 122-123 : Przyroda trzonem dla integracji przedmiotów (refleksje ze startu reformy) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 124-127 : Edukacja środowiskowa w nauczaniu zintegrowanym / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 128-132 : Teoretyczne podstawy nauczania integracyjnego w edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 133-135 : Miejsce i rola muzyki w nauczaniu zintegrowanym / Wiesława Barcicka.
Zawiera: S. 136-139 : Myślenie twórcze w kształceniu zintegrowanym / Ewa Faliszewska.
Zawiera: S. 140-145 : Muzyka i jej znaczenie w rozwoju dzieci i młodzieży w świetle obecnej reformy edukacji - wyzwania, szanse, zagrożenia / Ewa Kot.
Zawiera: S. 146-148 : Zadania nauczyciela-wychowawcy w pedagogice Marii Montessori a ich walory w nauczaniu języków obcych / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 149-151 : Rozwijanie podmiotowości ucznia w procesie edukacji zintegrowanej / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 152-156 : Wspomaganie nauczycieli w przygotowaniu do nowych zadań w kształceniu zintegrowanym - doświadczenia, rozwiązania, trudności / Zofia Szybalska.
Zawiera: S. 157-159 : Gotowość dzieci siedmioletnich z ujemnym wynikiem bilansu zdrowia do nauki czytania, pisania i matematyki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań / Ewa Małgorzata Szumilas.
Zawiera: S. 163-164 : Ścieżki dydaktyczne jedną z form zajęć terenowych w nauczaniu przyrody / Lesława Nowak [et al.].
Zawiera: S. 165-168 : Nauczanie blokowe / Anna Turkowska.
Zawiera: S. 169-170 : Projekt - forma pracy na lekcji języka obcego a nauczanie dwujęzyczne / Małgorzata Niemiec-Knaś.
Zawiera: S. 171-172 : Zajęcia zintegrowane w ramach warsztatów merytoryczno-dydaktycznych na studiach podyplomowych "przyroda" przygotowujących nauczycieli do pracy w zreformowanej szkole / Bożena Wójtowicz [et al.]
Zawiera: S. 175-176 : Ścieżki dydaktyczne szansą rozwoju edukacji regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 177-179 : Dokształcanie nauczycieli w zakresie nauczania blokowego przyrody w świetle reformy systemu edukacji / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 180-182 : Reforma szansą czy zagrożeniem dla edukacji / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 183-184 : Integracja treści przyrodniczych podczas zajęć w zielonych szkołach / Elżbieta Buchcic.
Zawiera: S. 185-193 : Interdyscyplinarne ścieżki - szansą nowej edukacji w szkole / Barbara Juśkiewicz, Grzegorz Wójcik.
Zawiera: S. 194-195 : Wychowanie do życia w rodzinie jako ścieżka edukacyjna / Marzanna Kostecka.
Zawiera: S. 196-204 : Szkoła promująca zdrowie szkołą XXI wieku / Elżbieta Walkowicz.
Zawiera: S. 205-209 : Przykład realizacji ścieżki międzyprzedmiotowej w centrum Kielc / Elżbieta Wołoszyn.
Zawiera: S. 210-217 : Ścieżki edukacyjne w nauczaniu geografii / Ignacy Janowski.
Zawiera: S. 221-223 : Diagnozy edukacyjne w kontekście reform oświatowych / Waldemar Dutkiewicz.
Zawiera: S. 224-231 : Przemiany w polskiej szkole z perspektywy pedagogiki twórczości / Teresa Giza.
Zawiera: S. 232-235 : Liceum techniczne jako pierwowzór liceum profilowanego zawodowo (opinie pierwszych absolwentów) / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 236-239 : Przemiany strukturalne szkolnictwa polskiego po II wojnie światowej i ich konsekwencje dla współczesnej reformy / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 240-242 : Czy nauczyciel współczesny może się wybić na intelektualną samodzielność - dylemat teoretyczny czy realna perspektywa / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 243-246 : Problemy związane z funkcjonowaniem gimnazjum w nowej rzeczywistości szkolnej / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 247-252 : Problemy wdrażania reformy w świetle dotychczasowych doświadczeń / Małgorzata Muzoł.
Zawiera: S. 253-254 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia - szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum / Barbara Mogielska.
Zawiera: S. 255-256 : Program badawczy "Niebo na dłoni" / Elżbieta Zając.
Zawiera: S. 257-260 : Edukacja filozoficzna w gimnazjum / Elżbieta Zając, Ewa Błażkow.
Filozofia zmian edukacyjnych: Nowe rozumienie edukacji. Przemiany miejsca i roli edukacji w makrosystemie społecznym. Przemiany racjonalności edukacyjnej. Przemiany taksonomii celów edukacji. Priorytety reform w krajach Unii Europejskiej. Współczesne rynki pracy a edukacja. Determinanty reform współczesnej edukacji. System wartości, który ma wpajać współczesna szkoła. Konstruktywne cechy nowocześnie pojmowanego kształcenia ogólnego. Nowe zadania i funkcje szkoły ogólnokształcącej. Efekty edukacji szkolnej - kompetencje ucznia. Problem startu szkolnego. Nierówny poziom kształcenia podstawowego. Strategiczna rola gimnazjum. Ocena opisowa.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne Akademii Świętokrzyskiej ; T.14)
Zawiera: S. 15-19 : Józef Krasuski - działalność naukowa i nauczycielska / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 21-28 : Praca naukowo-badawcza Józefa Krasuskiego nad dziejami oświaty na Kielecczyźnie i ziemi radomskiej w latach wojny i okupacji niemieckiej (1939-1945) / Stanisław Osko.
Zawiera: S. 29-37 : Bibliografia prac doktora Józefa Krasuskiego za lata 1964-2002 / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 41-53 : Edukacja jako czynnik integrujący Europę na przestrzeni dziejów, dziś i jutro / Krasuski Józef.
Zawiera: S. 55-81 : Nauczyciele języka francuskiego męskich szkół średnich rządowych Królestwa Polskiego w latach 1833-1862 / Adam Massalski.
Zawiera: S. 83-96 : Galicyjskie seminaria nauczycielskie na tle szkolnictwa pedagogicznego monarchii austro-węgierskiej / Andrzej Meissner.
Zawiera: S. 97-118 : Reformy szkolnictwa w Polsce od XVIII do XX wieku i ich wpływ na kształt współczesnego systemu szkolnego / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 119-135 : Zarys dziejów szkolnictwa w Chmielniku w XIX i XX wieku (do 1939 roku) / Waldemar Firlej.
Zawiera: S. 137-148 : Zwierzchnicy Gimnazjum Męskiego w Kielcach w okresie przejściowym 1864-1873 / Ewa Kula.
Zawiera: S. 149-159 : Zakład dla głuchoniemych we Lwowie w latach 1914-1939 / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 161-168 : Kształtowanie się instytucji resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży w Europie od XVI do XX wieku (zarys historyczny) / Marcin Słowik-Wilczyński.
Zawiera: S. 169-205 : Kształtowanie się systemu zarządzania oświatą w Polsce od XVIII do XX wieku (zarys historyczny) / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 209-242 : Metodyczne aspekty katechezy kościoła katolickiego w Polsce w XIX wieku / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: S. 243-269 : Nauczanie religii rzymskokatolickiej w prawodawstwie państwowym i kościelnym drugiej Rzeczypospolitej / Danuta Krześniak-Firlej.
Zawiera: S. 271-283 : Nauczanie religii rzymskokatolickiej w szkołach zawodowych diecezji kieleckiej w latach 1918-1939 / Danuta Krześniak-Firlej.
Zawiera: S. 285-300 : Wychowanie domowe dziewczat w świetle poglądów publicystów pierwszej połowy XIX wieku w Królestwie Polskim (rola i zadania matki w domowym wychowaniu córek) / Małgorzata Stawiak-Ososińska.
Zawiera: S. 301-307 : Początki pomocy bezdomnym w Galicji w działalności Adama Chmielowskiego - św. Brata Alberta / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 309-323 : Wychowanie do pracy według Stefana Kunowskiego / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 327-329 : Jan Pazdur (1909-2001) / Jan Jadach.
Zawiera: S. 331-342 : Tadeusz Maj (1946-1997). Życie, działalność artystyczna i pedagogiczna / Jolanta Chwałek.
Zawiera: S. 345-349 : Kalina Bartnicka, Irena Szybiak "Zarys historii wychowania", Warszawa 2001 / Józef Krasuski.
Zawiera: S. 351-357 : Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Tom 3, Księga pierwsza i druga, wybór i opracowanie Stefan Wołoszyn Kielce 1998 / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 359-361 : Andrzej Meissner, Spór o duszę polskiego nauczyciela, społeczeństwo galicyjskie wobec problemów kształcenia nauczycieli, Rzeszów 1999, 380 s. seria "Galicja i jej dziedzictwo", T. 11 / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 363-364 : Szkolnictwo niepubliczne w Polsce i w Europie w XX wieku, pod red. Tadeusza Jałmużyny i Wiesławy Leżańskiej, Łódź 2002 / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 365-366 : Dzieje kształtowania się polskich instytucji oświatowych pod red. Edwarda Alfreda Mierzwy, Piotrków Trybunalski 2002 / Teresa Gumuła.
Życie, działalność naukowa i nauczycielska dr Józefa Krasuskiego. Praca naukowo-badawcza nad oświatą w okresie okupacji niemieckiej podejmowana w ramach pracy w WSP. Działalność społeczno-naukowa J. Krasuskiego w Komisji Historycznej przy Okręgu ZNP w Kielcach ZNP w Kielcach. Współpraca naukowa J. Krasuskiego z Oddziałem PAN w Krakowie. Bibliografia prac J. Krasuskiego 1964-2002.
Rola edukacji w procesie integracji europejskiej na przestrzeni dziejów starego kontynentu: od średniowiecza po czasy współczesne.
Charakterystyka nauczycieli języka francuskiego oraz ich działalność w szkołach średnich Królestwa Polskiego w latach 1833-1862: Podstawy prawne funkcjonowania i liczebność grupy, Czas sprawowania funkcji, Wiek nauczycieli w okresie zatrudnienia i ich w charakterze nauczycieli języka francuskiego w szkołach średnich, Pochodzenie społeczne i stanowe, Pochodzenie terytorialne, Miejsce urodzenia, Wyznanie, Narodowość, Wykształcenie, zarobki nauczycieli języka francuskiego, Sytuacja materialna, Stan rodzinny, Nauczyciele języka francuskiego wobec obowiązków zawodowych, Twórcza działalność nauczycieli języka francuskiego i inne dokonania pozasłużbowe.
Problem galicyjskich seminariów nauczycielskich na tle szkolnictwa pedagogicznego monarchii austro-węgierskiej.
Całościowe spojrzenie na reformy oświatowe realizowane w Polsce w ostatnich dwustu latach. Przedstawiono istotne założenia i cele reform szkolnictwa w poszczególnych okresach Rzeczypospolitej.
Szkolnictwo Chmielnika w szerokim kontekście społeczno-politycznym 19-20 w. do 1939 r.
Zwierzchnicy gimnazjum męskiego w Kielcach: Karol Witte, Bazyli Markianowicz, Włodzimierz Choroszewski.
Rozwój i funkcjonowanie oraz działalność dydaktyczno-wychowawcza Lwowskiego Zakładu dla Głuchoniemych w latach 1914-1939: kadra pedagogiczna i jej kwalifikacje, wychowankowie, programy i plany nauczania, podręczniki, metody i środki dydaktyczne, warunki socjalne i baza materialna).
Powstanie i rozwój instytucji resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych w Europie od XVI do XX wieku.
System zarządzania oświatą w Polsce od 18-20 w.: Działalność KEN w zakresie organizacji i zarządzania szkolnictwem, Nadzór nad szkolnictwem polskim w okresie zaborów, Problemy organizacyjne i zarządzanie oświatą w Polsce w latach 1918-1939, Sytuacja szkolnictwa polskiego i zarządzanie nim w okresie II wojny światowej, Przeobrażenia w systemie zarządzania oświatą w Polsce Ludowej, Zarządzanie oświatą w Polsce doby przemian społecznych od 1989 r.
Metodyczne aspekty katechezy prowadzonej przez Kościół katolicki w Polsce w 19 w. Przedstawiono cel dydaktyczny i pedagogiczny nauki chrześcijańskiej (katechezy). Zacność, potrzeba i pożytki (sens) nauczania chrześcijańskiego. Dobór i zakres materiału przekazywanego na katechezie. Czas i obowiązek katechizacji parafialnej. Metody nauczania: dydaktyczna (akroamatyczna), historyczna, dialogowa (sokratyczna), zagadnienia pytań w katechezie, język katechezy, budzenie i utrzymywanie uwagi. Struktura katechezy.
Kształtowanie się systemu nauczania religii rzymskokatolickiej w początkowym okresie odrodzonej Polski. Postanowienia Konstytucji marcowej w kwestii nauczania religii w szkołach. Podstawy prawne nauczania religii rzymskokatolickiej w świetle konkordatu z 1925 roku. Sytuacja prawna nauki religii w szkołach u schyłku Drugiej Rzeczypospolitej.
Nauczanie i wychowanie domowe dziewcząt "pod okiem" matki w świetle publicystyki. Cele stawiane wychowaniu dziewcząt. Miejsce i rola matki w wychowaniu córek. Podstawowe założenia wychowania dziewcząt. Rola zabawy w wychowaniu dziewcząt. Zapobieganie błędom wychowawczym. Czego matki powinny nauczyć swoje córki?
Pojęcie pracy według S. Kunowskiego. Główne aspekty ludzkiej pracy. Wychowanie do pracy. Koncepcja pracy według S. Kunowskiego w ocenie nauki Kościoła.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. w przypisach.
[I. Wieś jako obszar animacji współpracy środowiskowej na wsi. Wieś Bez Barier Edukacyjnych - wizja i misja. Projekt - "Śladami przeszłości w naszej gminie - adopcja zabytków" realizowany przez społeczność gminy Smętów Graniczny. II. Wspólnota: włączanie zamiast wykluczenia. Przeciw repulsywnym praktykom w życiu lokalnych społeczności. Gospodarka wspólnotowa. Mniejszości narodowe a szkoła. Edukacja przeddyplomowa i podyplomowa nauczycieli ważna dla efektywności programów partnerstwa między szkołą, rodziną i lokalną społecznością. Wolontariat rodzicielski w szkole. Projekt współpracy z rodzicami. III. Mała społeczność - wielkie sprawy. Lokalne i globalne wymiary współpracy środowiskowej. Strategie przeciw rasizmowi i ksenofobii w życiu lokalnych wspólnot. Społeczność wiejska wobec problemu pokoju na świecie. Internet jako formuła komunikacyjna w małej społeczności. Okiem wizytatora: statut a rzeczywistość szkoły. IV. Przykłady dobrej praktyki]
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej, ISSN 1234-7604 ; nr 110)
Zawiera: S. 15-26 : Społeczno-ekonomiczne wyznaczniki ubóstwa w Polsce / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: S. 27-35 : Struktura i zakres bezrobocia w gminie miejsko-wiejskiej w kontekście zmian zjawiska w skali kraju. Stan i perspektywy (na przykładzie miasta i gminy Stąporków) / Jacek Szkurłat.
Zawiera: S. 37-42 : Internet nowym źródłem marginalizacji i wykluczenia Justyna Dobrołowicz.
Zawiera: S. 43-48 : Wpływ komputera i Internetu na dzieci i młodzież / Rafał Kołodziejczyk.
Zawiera: S. 51-63: Zdrowie prokreacyjne w świetle międzynarodowych standardów zdrowia / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 65-74 : Formy i zakres działań na rzecz dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, prowadzonych przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Kielcach / Paulina Forma.
Zawiera: S. 75-88 : Przemoc domowa wobec kobiet. Definicje, rozmiary i skutki / / Agnieszka Mazur.
Zawiera: S. 89-98 : Interwencja kryzysowa wobec rodziny w kryzysie / Bożena Matyjas.
Zawiera: S. 101-113 : Środowiskowe uwarunkowania planów życiowych młodzieży jako obszar badań pedagogiki społecznej (na podstawie badań przeprowadzonych w szkołach ponadgimnazjalnych z powiatu jędrzejowskiego) / Renata Cichoń.
Zawiera: S. 115-125 : Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży ze środowisk zróżnicowanych kulturowo i socjoekonomicznie / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 127-140 : Problemy wychowawcze w środowisku wiejskim i ich uwarunkowania - w świetle pamiętników różnych pokoleń nauczycieli / Justyna Miko-Giedyk.
Zawiera: S. 141-155 : Przestępczość nieletnich w Polsce. Stan aktualny i uwarunkowania / Mirosław Jamrożek.
Zawiera: S. 157-170 : Pomoc postpenitencjarna jako przykład pracy socjalnej z osobami opuszczającymi zakłady karne / Eliza Mazur.
Zawiera: S. 173-180 : Wybrane obszary badań w gerontologii społecznej / Agata Chabior.
Zawiera: S. 181-188 : Praca socjalna na rzecz osób nieaktywnych zawodowo realizowana na terenie Kielc / Małgorzata Porąbaniec.
Zawiera: S. 189-196 : Działania ośrodka pomocy społecznej na rzecz osób starszych w środowisku małego miasta (na przykładzie Ośrodka Pomocy Społecznej w Jędrzejowie) / Ewelina Maciantowicz
Zawiera: S. 197-207 : Pomoc społeczna wobec niesprawiedliwości w świetle programów unijnych / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 209-219 : Zadania pracownika socjalnego w zakresie wspierania osób niepełnosprawnych / Patrycja Hanyga-Janczak.
Zawiera: S. 221-234 : Poczucie integracji społecznej dorosłych osób z niepełnosprawnością jako pedagogiczny wskaźnik jakości życia / Mirosław Rutkowski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, nr 153.)
Bibliogr. s. 165-172, netogr. s. 173.
Zawiera: Rozdział I Społeczno-kulturowe uwarunkowania przemian polskiego systemu opiekuńczo-wychowawczego. 1.1. Od państwa opiekuńczego do państwa pomocy społecznej. 1.2. Prawno-organizacyjne przesłanki reorganizacji opieki w świetle dokumentów normatywnych oraz nowych wymiarów opieki dawniej i dziś. 1.3. Procesy globalizacji i jej implikacje dla funkcjonowania polskich rodzin.
Zawiera: Rozdział II Dziecko w rodzinie. Oblicza samotności 2.1. Samotność a osamotnienie, ustalenia definicyjne, uwarunkowania i skutki. 2.2. Nowe potrzeby w zakresie wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie w kontekście nowych obszarów zagrożeń. 2.2.1. Zaburzenia komunikacyjne jako źródło konfliktów pomiędzy rodzicami i dziećmi. 2.2.2. Eurosieroctwo i migracje źródłem osamotnienia dziecka w rodzinie. Społeczne skutki zagrożeń. 2.3. Dzieciństwo gorszych szans rozwojowych wyzwaniem dla społeczeństwa obywatelskiego. 2.4. Wolontariat jako jedna z możliwości i form pomocy organizowanej wobec dziecka i jego rodziny. 2.5. Możliwości wpierania socjalnego rodzin zagrożonych w polskim systemie pomocy społecznej.
Zawiera: Rozdział 3 Dziecko w placówce socjalizacyjnej. Współczesny wymiar sieroctwa. 3.1. Wyzwanie społeczne okresu transformacji w zakresie reorganizacji placówek. 3.2. Współczesny profil placówki. Możliwości i ograniczenia kompensacji rodziny i zapobieganie niedostosowaniu społecznemu wychowanków. 3.3. Bariery społeczne w procesie usamodzielniania się i adaptacji społecznej w świetle narracji usamodzielnionych wychowanków. 3.3.1. "Dzieciństwo bez rodziny" z perspektywy teraźniejszości. 3.3.2. Stosunek do rodziny w kontekście zranionego dzieciństwa.
Zawiera: Rozdział IV Poczucie osamotnienia dziecka w środowisku szkolnym w kontekście zjawisk marginalizacji społecznej. 4.1. Bieda i ubóstwo przyczyną marginalizacji ucznia w grupie rówieśniczej. 4.2. Międzyrówieśnicza przemoc szkolna jako zjawisko dyskryminacji dzieci słabszych i przejaw niedostosowania społecznego. 4.3. Społeczne bariery ograniczające dostępność do edukacji szkolnej dzieci i młodzieży w realiach okresu postransformacji i kryzysu społecznego.
Zawiera: Rozdział V Samotność dziecka ku niepewnej przyszłości ?! - zamiast zakończenia.
Telewizja jako stymulator zachowań agresywnych i przemocy - wyniki badań przeprowadzonych w 2004 roku wśród kieleckich nauczycieli i uczniów III etapu nauczania.
Wyniki badań dotyczących losów wychowanków domów dziecka, przeprowadzone wśród wychowanków Domu Dziecka im. H. Jordana w Kielcach.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Nowa Szkoła.
Zawiera rec. książki: Programy edukacyjne i zawodowe w Unii Europejskiej / Mariola Iwanowska-Maćkowiak. - Warszawa, 2006.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: S. 17-25 : O reformie wczesnoszkolnej po pięciu latach / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 27-33 : Reforma systemu edukacji w świetle dokumentów edukacyjnych Unii Europejskiej / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 35-45 : Programy jako jeden z czynników powodzenia reformy edukacji wczesnoszkolnej / Maria Jakowicka.
Zawiera: S. 47-59 : Stymulowanie aktywności - przeciwdziałanie bezradności matematycznej ucznia / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 61-71 : Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna - retrospektywny przegląd różnych koncepcji / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 73-78 : Nauczyciele o programach do kształcenia zintegrowanego i ich obudowie / Anna Struzik.
Zawiera: S. 79-83 : Podręczniki w zreformowanej edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Drost.
Zawiera: S. 85-93 : Wybrane założenia Podstawy programowej a praktyka szkolna / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 95-102 : Poziom wiedzy ekologicznej uczniów kończących etap edukacji wczesnoszkolnej / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 103-109 : Trudności wychowawcze : ciągłość i zmiana od nauczania początkowego do gimnazjum / Beata Komorowska.
Zawiera: S. 111-115 : Problemy oceniania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej - założenia i rzeczywistość / Katarzyna Pluta.
Zawiera: S. 117-123 : Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / Tatiana Kłosińska.
Zawiera: S.125-130 : Efektywność edukacji środowiskowej w zintegrowanym systemie kształcenia wczesnoszkolnego / Mirosława Parlak, Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 131-135 : Funkcjonowanie dziecka w roli ucznia - wnioski z doświadczeń reformy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 137-141 : Rola i miejsce pracy domowej w kształceniu zintegrowanym / Renata Reclik.
Zawiera: S. 143-147 : Praca domowa uczniów klas początkowych w opinii nauczycieli, rodziców i uczniów / Anna Winiarczyk.
Zawiera: S. 149-152 : Rola pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć ruchowych w edukacji motorycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Magdalena Lelonek, Małgorzata Markowska.
Zawiera: S. 153-158 : Środowiskowe uwarunkowania efektów pracy szkolnej uczniów na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej / Mariola Wojciechowska.
Zawiera: S. 159-163 : Kształtowanie umiejętności życiowych w zintegrowanym nauczaniu początkowym / Agnieszka Linca.
Zawiera: S. 165-170 : Wyznaczniki przyjaznego klimatu szkolnego w edukacji zintegrowanej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 171-173 : Priorytety reformy kształcenia i ich odbicie w praktyce w edukacji wczesnoszkolnej (zarys problematyki) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 177-193 : Dobro jako podstawowa kategoria wychowania dzieci w młodszym wieku szkolnym / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: S. 195-198 : Niektóre problemy diagnozy auksologicznej uczniów klas niższych / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 199-205 : Założenia teleologii pedagogicznej wobec zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 207-214 : Komunikacja w szkole jako czynnik rozwoju i twórczej aktywizacji działalności dziecka z perspektywy psychologicznej / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 215-224 : Książeczka edukacyjna i jej wykorzystanie w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym / Marek Kątny.
Zawiera: S. 225-229 : Poliestetyczne tendencje w edukacji wczesnoszkolnej - właściwy kierunek wzbogacania humanistycznych treści wychowania / Irena Chyła-Szypułowa.
Zawiera: S. 231-234 : Integracyjne tendencje we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 235-239 : Czasopisma uczniowskie szansą na inspirowanie twórczej aktywności dziecka / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 241-250 : Możliwości wykorzystania współczesnych czasopism dziecięcych w realizacji treści nauczania zintegrowanego (raport z badań) / Beata Korus.
Zawiera: S. 250-257 : Czynniki selekcyjne dzieci na progu zreformowanej szkoły podstawowej / Małgorzata Kwaśniewska, Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 259-263 : Funkcjonowanie społeczne dzieci rozpoczynających naukę szkolną / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 265-270 : Edukacja regionalna w opiniach nauczycieli / Lidia Pawelec, Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 271-276 : Specyfika procesu czytania i jego poziom u uczniów kończących pierwszy etap nauki szkolnej (komunikat z badań wstępnych) / Elżbieta Zyzik, Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 277-280 : Budzenie zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Aleksandra Chrzan.
Zawiera: S. 281-287 : Przeciążenie nauką szkolną, poziom rozwoju i stan zdrowia dzieci w młodszym wieku szkolnym (fakty i problemy) / Grażyna Nowak-Starz.
Zawiera: S. 289-298 : Uczeń z niepełnosprawnością umysłową w klasie ogólnodostępnej szkoły podstawowej / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: S. 299-304 : O lepszą szkołę wiejską. W kręgu rozważań po reformie systemu oświaty / Mirosław Babiarz.
Zawiera: S. 305-310 : Poprawność ortograficzna pisma uczniów kończących edukację wczesnoszkolną (wnioski z doświadczeń reformy) / Agnieszka Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 311-314 : Edukacyjna, wychowawcza i korekcyjna funkcja edukacji muzycznej w pracy z dziećmi młodszymi / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 315-319 : Efekty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w świetle wybranych stanowisk i opinii (refleksja krytyczna) / Anna Szkolak.
Zawiera: S. 321-323 : Internet - zagrożenie czy szansa dla współczesnego dziecka (uwagi i opinie) / Kinga Chwastek.
Zawiera: S. 325-328 : Stan wiedzy dzieci na temat Unii Europejskiej jako element wiedzy społecznej dziecka (raport z badań) / Renata Fert.
Zawiera: S. 329-340 : Nauczyciel we współczesnej szkole / Małgorzata Wolska-Długosz.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 11-12 i przy pracach.
Zawiera: Słowo wstępne / Anna Zawada.
Zawiera: Część I. DZIAŁANIA POMOCOWE W OBLICZU WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH.
Zawiera: Uwarunkowania aktywności społecznej liderów lokalnych - na podstawie badań fokusowych / Andrzej Kościołek.
Zawiera: Rola środowiska lokalnego w kompensowaniu potrzeb osób w podeszłym wieku / Anna Zawada.
Zawiera: Placówka Caritas miejscem wspomagania osób niepełnosprawnych intelektualnie. Na przykładzie Środowiskowego Domu Samopomocy w Woli / Danuta Kocurek.
Zawiera: Różne programy pomocy osobom niepełnosprawnym w nauce, pracy zawodowej i prawidłowym funkcjonowaniu społecznym / Halina Natora.
Zawiera: Programy korekcyjno-edukacyjne dla sprawców przemocy domowej. Kolejny krok w kierunku systemowych rozwiązań problemu przemocy w rodzinie / Katarzyna Piątek.
Zawiera: Programy unijne i organizacje pozarządowe w procesie readaptacji społecznej skazanych w Polsce / Marta Wilk, Łukasz Kołomański.
Zawiera: Część II. DZIECKO I JEGO RODZINA. OPIEKA I POMOC - ODNIESIENIA PRAKTYCZNE.
Zawiera: Program pomocy dziecku i rodzinie jako kierunek działalności współczesnego przedszkola / Anna Watoła.
Zawiera: Rodziny zastępcze jako wyzwanie dla dzisiejszej opieki nad dzieckiem z rodziny zagrożonej / Anna Zawada.
Zawiera: Opieka nad dzieckiem - ofiarą przemocy domowej / Ewa Kochanowska.
Zawiera: Zaburzenia w nabywaniu języka a możliwości wielospecjalistycznej i wielopłaszczyznowej pomocy / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Postępowanie wspierająco-rehabilitacyjne niepełnosprawnych w Środowiskowym Domu Samopomocy w Woli, gm. Miedźna. Placówka prowadzona jest przez Caritas Archidiecezji Katowickiej. Rola instytucji pomocowych w przeciwdziałaniu przemocy domowej. Idea programów korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie. Skuteczność programu korekcyjno-edukacyjnego na przykładzie powiatu żywieckiego. Programy, działania i projekty organizacyjne pomagające w odnalezieniu się byłych skazanych na rynku pracy. Działalność organizacji pozarządowych na rzecz readaptacji byłych więźniów w województwie świętokrzyskim. Placówki świadczące usługi na rzecz bezdomnych w województwie świętokrzyskim w latach 2008-2009. Cele, zadania oraz uwarunkowania prawne placówek wychowania przedszkolnego. Badania dotyczące pomocy dziecku i jego rodzinie zrealizowane w placówkach przedszkolnych na terenie woj. śląskiego. Zadania przedszkoli w zakresie pomocy dziecku i jego rodzinie. Pomoc materialna. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Instytucje świadczące pomoc dziecku i jego rodzinie. Diagnoza sytuacji rodzinnej dziecka. Specyfika form przemocy rodzinnej wobec dziecka. Zadania polskich instytucji i służb społecznych w dziedzinie przeciwdziałania przemocy w rodzinie - ujęcie systemowe. Opieka pedagogiczna nad dzieckiem jako ofiarą przemocy domowej - kierunki poszukiwań. Nabywanie języka a zaburzenia w rozwoju. Czas rozpoczynania pomocy dziecku i jego rodzinie. Dziecko z zaburzeniami w nabywaniu języka a jego rodzina. Kategorie pomocy dziecku z zaburzeniami w nabywaniu języka. Kontekst pomocy logopedycznej i społecznej.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej