Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(121)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(90)
Artykuły
(29)
Poradniki i przewodniki
(18)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje naukowe
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
E-booki
(3)
Publikacje informacyjne
(3)
Proza
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(138)
tylko na miejscu
(48)
wypożyczone
(34)
nieokreślona
(4)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(24)
Kielce - Czytelnia
(15)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(5)
Busko zdrój - czytelnia
(3)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(16)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(9)
Końskie - wypożyczalnia
(19)
Opatów - wypożyczalnia
(15)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(18)
Pińczów - wypożyczalnia
(3)
Pińczów - czytelnia
(9)
Sandomierz - wypożyczalnia
(17)
Sandomierz - czytelnia
(5)
Starachowice - wypożyczalnia
(3)
Starachowice - czytelnia
(18)
Staszów - wypożyczalnia
(26)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(16)
Włoszczowa - czytelnia
(3)
Autor
Attwood Tony (1952- )
(10)
Jagielska Gabriela
(4)
Preissmann Christine (1970- )
(4)
Radwańska Anna
(4)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(4)
Arentewicz Joanna
(3)
Jackson Luke (1988- )
(3)
Komender Jadwiga
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Willey Liane Holliday (1959- )
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Święcicka Joanna
(3)
Banaszczyk Izabela
(2)
Bryńska Anita (1964- )
(2)
Błaszczyk-Kowalska Sylwia
(2)
Całek Grzegorz
(2)
Całek Grzegorz (1971- )
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Drała Dorota
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Grotowska Beata
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Jankowska Halina
(2)
Kowalczyk Małgorzata
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Mysior Radosław
(2)
Patyk Katarzyna
(2)
Przybyla Olga
(2)
Robison John Elder (1957- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Stępowska Jolanta
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Łucjanek Agnieszka
(2)
Łuszczak Halina
(2)
Abbeduto Leonard
(1)
Alenowicz Magdalena
(1)
Armstrong Carol L. (1969-)
(1)
Attwood Tony
(1)
Bagińska Aneta
(1)
Baker Jed E
(1)
Baker Jed‏
(1)
Banaszkiewicz Agnieszka. Studium przypadku (case study) jako metoda badań logopedycznych
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Biadasiewicz Małgorzata
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora
(1)
Biernacka Anna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Borkowska Agnieszka (terapeuta)
(1)
Borkowska Aneta R
(1)
Boszczyk Marta
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Bryńska Anita
(1)
Buchholz Aleksandra
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Buliński Leszek
(1)
Burge Garry
(1)
Burroughs Augusten (1965- )
(1)
Buzon James
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- ). Postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w logopedii
(1)
Cash Hilarie
(1)
Castleman Bob
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Christian Mitch
(1)
Ciemborowicz Małgorzata
(1)
Cieszyńska Joanna. Terapia głosu u chorych z dysfonią porażenną krtani
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- ). Metody badania systemu językowego dzieci dwu- i wielojęzycznych
(1)
Ciećwierz Tomasz
(1)
Czaplewska Ewa. Badanie kompetencji pragmatycznej dzieci - problemy metodologiczne
(1)
Davis Robert N
(1)
Delaney Tara
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Deutsch Gayle K
(1)
Devnet Charli
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Evans Craig R
(1)
Falkowski Dawid. Ocena przydatności metody szybkiego filmu High Speed Imaging (HSI) w diagnostce zaburzeń jakości głosu
(1)
Fazli Azeem Qazi
(1)
Fornalik Izabela
(1)
Frith Uta
(1)
Frith Uta (1941- )
(1)
Gacka Ewa
(1)
Gapińska Aneta
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Godlewska Beata
(1)
Gorzelak Przemysław
(1)
Grabias Stanisław
(1)
Grabowski Mariusz
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gregorczuk Monika (psycholog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(50)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(123)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(124)
Odbiorca
Rodzice
(15)
Nauczyciele
(13)
Psycholodzy
(8)
Logopedzi
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Pedagodzy
(4)
Przedszkola
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Terapeuci
(4)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Pedagodzy specjalni
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pracodawcy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Trenerzy umiejętności społecznych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura angielska
(2)
Literatura australijska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Zespół Aspergera
(89)
Dziecko z zespołem Aspergera
(68)
Autyzm
(28)
Dziecko autystyczne
(26)
Osoby z zespołem Aspergera
(13)
Zespół ADHD
(10)
Dziecko
(7)
Dziecko z ADHD
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Terapia logopedyczna
(7)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(6)
Logopedia
(6)
Nauczanie
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Zaburzenia mowy
(6)
Afazja dziecięca
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Dziecko z dysleksją
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Młodzież
(5)
Uczenie się
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Chorzy w rodzinie
(4)
Dzieci
(4)
Dziecko z alalią
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Korekcja mowy
(4)
Psychoterapia
(4)
Terapia dydaktyczna
(4)
Trening umiejętności społecznych
(4)
Wsparcie edukacyjne
(4)
Afazja
(3)
Dyslalia
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(3)
Język
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Lęk
(3)
Macierzyństwo
(3)
Mowa
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Padaczka
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Wychowanie
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Agresja
(2)
Autyzm wczesnodziecięcy
(2)
Choroba Aspergera
(2)
Chorzy z zespołem Aspergera
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dorośli
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dziecko chore na padaczkę
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko przewlekle chore
(2)
Dziecko ryzyka dysleksji
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z FAS
(2)
Dziecko z opóźnionym rozwojem mowy
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Emocje
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Intonacja
(2)
Jackson, Luke (1988- )
(2)
Jąkanie
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauka czytania
(2)
Nauka pisania
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Poznanie
(2)
Rodzina
(2)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(2)
Samoakceptacja
(2)
Szkoła
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uczucia
(2)
Upośledzenie umysłowe
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zachowanie
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Zdolności
(2)
Zespół Aspergera u dzieci
(2)
Zespół Tourette'a
(2)
Życie codzienne
(2)
Życie seksualne
(2)
Osoby z autyzmem
(1)
.4 Rodzina dysfunkcjonalna
(1)
Affolter, Felicie
(1)
Temat: dzieło
Autyzm i zespół Aspergera
(2)
Recenzje naukowe
(1)
Zaburzenia Sensorycznej Integracji u dziecka z zespołem Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(3)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(29)
Opracowanie
(6)
Poradniki dla rodziców
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Ćwiczenia logopedyczne
(4)
Bibliografia
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Poradniki
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Antologia
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma medycznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Dane statystyczne
(1)
Gry komputerowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Narracje osobiste [Typ Publikacji]
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Sprawozdania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(33)
Medycyna i zdrowie
(26)
Edukacja i pedagogika
(23)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Dom i ogród
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
124 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48838 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 41626 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 27798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46743 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 26395 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43856 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 1)
Bibliografia przy rozdziałach.
Tytuły rozdziałów i streszczenia w językach polskim i angielskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 258386/czyt. 37 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32344 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49105 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28176 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52276 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Synu, jesteś kotem / Katarzyna Michalczak. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Cyranka, 2023. - 172, [4] strony ; 21 cm.
(Non-Fiction Cyranki)
To jest książka o relacji matki z synem, który, tak się zdarzyło, jest w spektrum autyzmu. Jak akceptować swoje dziecko, kiedy się go zupełnie nie rozumie? Jak to zrobić, żeby widzieć je naprawdę? To jest książka o nieadekwatnych oczekiwaniach rodzicielskich, wielkim rozczarowaniu, pracy nad sobą dla dobra relacji i o wielkiej miłości. Odwzajemnionej. W książce gościnnie występuje syn, który zdecydował się nie ujawniać nazwiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264145 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Zanim autyzm dziecięcy opisano jako chorobę, jego fenomen był znany i opisywany w baśniach i legendach. Opowiadały one o dzieciach, które do pewnego momentu prawidłowo się rozwijały, a potem zostały zaczarowane, podmienione przez wróżki lub owładnięte przez złe duchy. Zachowania tych bohaterów baśni odpowiadają dokładnie objawom choroby zwanej dziś autyzmem. Książka przedstawia aktualny stan wiedzy o autyzmie. Nie można go wyleczyć, jedyną znaną na razie formą pomocy jest zindywidualizowana terapia prowadzona z udziałem dzieci i rodziców. Wymaga ona stałego kontaktu z całą grupą specjalistów – ale w konsekwencji może ona bardzo korzystnie wpłynąć na społeczne funkcjonowanie dziecka autystycznego, a zwłaszcza na jego sprawność intelektualną. „Autyzm i zespół Aspergera” to książka adresowana do rodziców, którzy poszukują porad dotyczących opieki nad dziećmi z tego typu zaburzeniami, ale też dla specjalistów poszukujących najnowszych danych o zaburzeniach neurorozwojowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Terapia interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod redakcją naukową Joanny Skibskiej. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Impuls, 2020. - 273 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Terapia interdyscyplinarna to profesjonalne, wielospecjalistyczne, zamierzone i ustrukturyzowane czynności służące wsparciu i stymulowaniu dziecka – ma ona poprawić jakość jego funkcjonowania w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Oznacza szereg działań pomocowych, których zamiarem jest holistyczne wspomaganie dziecka, by przekształceniom uległ obraz jego własnej osoby i w autonomiczny sposób mogło ono funkcjonować w przestrzeni życiowej. By ważniejsze stały się […] cechy i umiejętności, dzięki którym jednostka zacznie odnosić sukcesy i zostanie zaakceptowana przez społeczeństwo […], by miała ona szansę modyfikacji wartości, tak by były one dostosowane do ograniczeń i predyspozycji, umożliwiały realizowanie się, opanowywanie zastępczych i nowych schematów funkcjonowania oraz rozwijanie umiejętności na miarę swoich możliwości. By podejmowane działania umacniały wewnętrzny potencjał dziecka, z uwzględnieniem wszystkich jego składowych – metazasobów (poczucia bycia zrozumianym, zaradności i sensowności) oraz zasobów szczegółowych (poznawczych, instrumentalnych, neotycznych), co w aspekcie społecznym ma największe znaczenie, prowadzi bowiem do kształtowania relacji opartych na wzajemności i poszanowaniu indywidualności jednostki. To kompleksowe „interdyscyplinarne zaopatrzenie” dziecka powinno także oznaczać ukierunkowanie działań terapeutycznych na jego rozwój oraz korzystanie z takich strategii i w taki sposób, aby priorytetowe stały się dobro i perspektywiczność jego zamierzeń. W monografii wyodrębniono trzy części poświęcone wybranym zagadnieniom terapii interdyscyplinarnej, które odnoszą się do holistycznego i wielokierunkowego wsparcia dziecka. Pierwsza, zatytułowana Podstawy terapii interdyscyplinarnej, opisuje fundamenty tego rodzaju terapii, na którą składają się terapie: pedagogiczna, psychopedagogiczna oraz medyczna – neurologiczna i psychiatryczna. Część druga, Terapia funkcji podstawowych. Wybrane problemy, porusza kwestie dotyczące wieloaspektowego wsparcia i stymulacji funkcji podstawowych. Część trzecia, Terapia zaburzeń rozwojowych. Wybrane zagadnienia, przedstawia działania terapeutyczne zorientowane na pomoc dziecku o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwojowo-poznawczych.
Książka jest skierowana do szerokiego grona czytelników związanych ze środowiskiem naukowym oraz z praktyką pedagogiczną – nauczycieli i specjalistów zajmujących się terapią dziecka, studentów kierunków pedagogicznych, którzy są zainteresowani problematyką interdyscyplinarnej terapii, oraz rodziców dzieci wymagających kompleksowego wsparcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33222 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28954 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Na s. tyt.: "Książka z płytą DVD zawierającą 50 krótkich filmów ilustrujących różnorodność możliwości zastosowania muzykoterapii kreacyjnej w praktyce".
Na etykiecie płyty DVD: Działania muzyczne w interakcji terapeutycznej.
Zawiera: Wrzesień 1959-czerwiec 1960 Placówka opiekuńczo-wychowawcza w Sunfield, Clent, Stourbridge, Worcestershire: I. Rozpoczecie pracy; Czerwiec-listopad 1960 Podróż do Europy; II. Prowadzenie badań na większą skalę Luty-lipiec 1961, Szkoły Specjalne Devereux w Devon w Pensylwanii; III. Zarys nowej metody muzykoterapii, Wrzesień 1961-marzec 1962, Instytut Logopedii w Wichita w Kansas. IV. Muzykoterapia indywidualna - różne rodzaje muzycznych wypowiedzi dzieci; V. Elementarna praca z grupą - sprawozdania; VI. "Pif-Paf-Poltrie" - gra słowno-muzyczna jako terapia, Maj 1962-maj 1967, Program muzykoterapii dla dzieci psychotycznych poniżej siódmego roku życia (Narodowy Instytut Zdrowia Psychicznego, grant numer OM-982), Oddział Opieki Dziennej, Klinika Psychiatrii Dziecięcej, Akademia Medyczna, Uniwersytet w Pensylwanii. VII. Wpływ muzykoterapii na rozwój osobowości dzieci autystycznych, Listopad 1962-marzec 1967 Filadelfijski Okręg Szkolny, Komisja Edukacji Publicznej; VIII. Grupowe zajęcia muzyczne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym; IX. Podstawowe zagadnienia dotyczące muzykoterapii grupowej; X. Epilog. Do muzyków terapeutów.
Zawiera: Aneks I. Muzykoterapia indywidualna.
Zawiera: Aneks II. Muzykoterapia grupowa.
Zawiera: Aneks III. Clive Robbins, Muzykoterapia kreacyjna - zastosowanie praktyczne.
Publikacja jest zbiorem refleksji autobiograficznych oraz sprawozdań z działań autorów prowadzonych we wczesnym okresie ewolucji ich wspólnego dzieła. Książka w skondensowanej, klarownej formie prezentuje wszystkie doświadczenia autorów, poparte studium przypadków, bądź opisami sesji zbiorowych.
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Na okładce podtytuł: poradnik dla rodziców i pedagogów, którzy poszukują konstruktywnych rozwiązań i sprawdzonych metod.
Bibliografia na stronach 307-311.
Jak pomóc dziecku w adaptacji do rzeczywistości szkolnej oraz przezwyciężeniu tremy i nieśmiałości? Jak chwalić je i motywować do nauki, nauczyć radzenia sobie z agresją rówieśników oraz konstruktywnego wyrażania własnych emocji? Na wiele wyzwań można się przygotować! Ten poradnik to obowiązkowa lektura dla zaangażowanych i świadomych rodziców, których dzieci wkrótce rozpoczną obowiązek szkolny lub wchodzą w okres dorastania, a także dla pedagogów i psychologów dziecięcych pracujących z uczniami w każdym wieku. Pomoże zrozumieć potrzeby dziecka, rozwijać jego możliwości i wiarę we własne siły, przeciwdziałać wielu problemom, a także budować wzajemne porozumienie. Bardziej niż narzekania, nakazów i zakazów dzieci potrzebują mądrego wsparcia! W poradniku znajdziesz: przykłady scenek i możliwych sposobów postępowania w konkretnych sytuacjach, np. gdy nauczyciel nie reaguje w ważnej sprawie, gdy dziecko spotyka się z niesprawiedliwą krytyką lub jest świadkiem przemocy w szkole kwestionariusze dla rodziców, nauczycieli i pedagogów, które pomogą rozpoznać niepokojące zachowania u dzieci i w porę zareagować szeroki zakres tematów związanych z funkcjonowaniem dziecka w środowisku szkolnym, rówieśniczym i rodzinnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261374 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera m.in.: S. 15-24 : Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka we współczesnym świecie / Maria Straś-Romanowska.
Zawiera m.in.: S. 25-38 : Człowiek niepełnosprawny w rodzinie - dylematy rozwoju i wsparcia / Roman Ossowski.
Zawiera m.in.: S. 39-48 : Psychologiczne determinanty jakości życia rodzinnego : pojęcie jakości życia i kierunki badań / Teresa Rostowska.
Zawiera m.in.: S. 49-60 : Komunikacja wewnątrzrodzinna a jakość życia rodziny / Barbara Harwas-Napierała.
Zawiera m.in.: S. 61-70 : Empatia w związkach małżeńskich / Maria Kaźmierczak.
Zawiera m.in.: S. 71-82 : Dynamika związku a wzajemna zależność partnerów kohabitujących / Iwona Janicka.
Zawiera m.in.: S. 83-96 : Jakość życia w związkach marynarskich / Aleksandra Nowakowska.
Zawiera m.in.: S. 97-112 : Psychospołeczne uwarunkowania adaptacji dzieci do życia w rodzinie zrekonstruowanej / Aleksandra Lewandowska-Walter.
Zawiera m.in.: S. 113-128 : Lęk i depresyjność u młodzieży w świetle systemowych zasobów rodzinnych / Agnieszka Miłkowska.
Zawiera m.in.: S. 129-134 : Postawy rodziców dziecka autystycznego / Bożena Petrykowska, Monika Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 135-141 : Rodzina jako środowisko stymulujące agresywne zachowanie dzieci na róznych etapach rozwoju / Grażyna Poraj.
Zawiera m.in.: S. 145-158 : Nieuświadomiona kontrola afektu : od pierwszeństwa afektu do kontroli działania ( czy eksperymentator powinien rozumieć osobę badaną ? ) / Alina Kolańczyk.
Zawiera m.in.: S. 159-166 : Świadomość językowa a komunikowanie się za pomocą pisma / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera m.in.: S. 167-174 : Młodzież z dysortografią : próba typologii / Izabela Pietras.
Zawiera m.in.: S. 175-180 : Znaczenie płci w procesie nauki czytania / Krystyna Sochacka.
Zawiera m.in.: S. 181-190 : Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych u dzieci w wieku szkolnym / Celestyna Grzywniak.
Zawiera m.in.: S. 191-198 : Radzenie sobie ze stresem szkolnym a osobowość uczniów z dysleksją / Irena Sorokosz.
Zawiera m.in.: S. 199-206 : Od agnozji liter i cyfr do dyskalkulii rozwojowej : neuropsychologia zaburzeń liczenia wczoraj, dziś, jutro / Urszula Oszwa.
Zawiera m.in.: S. 207-214 : Oblicza impulsywności w zespole ADHD / Aneta R. Borkowska.
Zawiera m.in.: S. 215-224 : Współczesne koncepcje współwystępowania dysleksji rozwojowej i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / Małgorzata Lipowska, Leszek Buliński.
Zawiera m.in.: S. 225-230 : Przyszłość w oczach młodzieży : jak i co planują adolescenci z nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją oraz młodzież uzależniona ? / Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 231-236 : Efektywność Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa / Marta Łockiewicz, Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 237-258 : Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną : dane Kwestionariusza europejskiego Towarzystwa dysleksji (EDA) / Marta Bogdanowicz.
Zawiera m.in.: S. 259-270 : Wartość różnorodności : obcojęzyczna szkoła a czytanie w języku ojczystym / Paulina Petrus et al.
Zawiera m.in.: S. 271-276 : Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera / Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak.
Zawiera m.in.: S. 277-283 : Psychologia wobec starzenia się i starości : o paradoksach zwiazanych z pojęciem adaptacji do wieku / Henryk Olszewski.
Streszcz. ang. przy ref.
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 15-63 : Kliniczny obraz zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 64-77 : Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 78-100 : Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania / Monika I. Dąbkowska.
Zawiera: S. 101-122 : Bullying - zastraszanie i przemoc szkolna / Mirosław R. Dąbkowski.
Zawiera: S. 123-151 : Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania / Robert Opora.
Zawiera: S. 152-192 : Diagnoza zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 195-205 : Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 206-259 : Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne / Konrad Ambroziak, Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 260-308 : Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym rozpoznaniem zaburzeń zachowania / Konrad Ambroziak.
Zawiera: S. 309-344 : Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania / Gabriela Jagielska.
Zawiera: S. 345-353 : Leczenie farmakologiczne / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 354-369 : Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowani / Marcin Wałecki.
Zawiera: S. 373-386 : Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 387-405 : Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania / Marta Jerzak, Kinga zając.
Zawiera: S. 406-429 : Szkolny System Bezpieczeństwa / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 430-451 : Szkolne działania interwencyjne / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 452-470 : Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym / Dorota Macander.
Zawiera: S. 471-482 : Przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum / Dariusz wasiński.
Zawiera: S. 483-515 : Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 516-557 : Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 558-573 : Projekt jako metoda pracy wychowawczej / Alina Szulirz.
Zawiera: S. 574-608 : Dom dziecka / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 609-665 : Materiały do pracy dla rodziców, wychowawców i terapeutów.
ZAŁĄCZNIKI: Kształtowanie stylu atrybucji u dzieci - ćwiczenia, Arkusz do diagnozy i planowania strategii profilaktycznych na podstawie ekologicznego modelu eliminowania zaburzeń zachowania, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zaburzenia opozycyjno-buntowniczego (ODD) i zaburzeń zachowania (CD) według DSM-IV-TR, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zespoły nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) według ICD-10 i DSM-IV TR, Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia, Plan Działań Wspierajacych (PDW), Wprowadzenie Klasowego Kodeksu Złości - scenariusz zajęć z dziecmi, Wprowadzenie Klasowego Systemu Zasad - scenariusz zajęć z dziećmi (młodszy wiek szkolny i starszy wiek szkolny), Scenariusz trudnego zachowania, Karta ustaleń zespołu wychowawczego, Karta ustaleń ze spotkania rodziców i szkoły, Wzór pisemnej umowy z uczniem, Graficzna analiza przypadku problemów z zachowaniem, Projekty realizowane w Świetlicy Socjoterapeutycznej bł. ks. J. Czempiela w Rudzie Śląskiej, Interwencje wychowawcze.
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na karcie [45].
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 1 dotyczy: - umiejętności analizy i syntezy słuchowej, - funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym. Karty zostały opracowane w oparciu o materiał obrazkowo-wyrazowy i teksty. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie funkcji językowych i analizatora słuchowego, który ma istotne znaczenie przy ćwiczeniach artykulacyjnych, stymulowaniu rozwoju słownictwa oraz kompetencji językowych. Karty pracy są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263955 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47403 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28894 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52536 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42768 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29261 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na karcie [50].
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 1 dotyczy: - umiejętności analizy i syntezy słuchowej, - funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym. Karty zostały opracowane w oparciu o materiał obrazkowo-wyrazowy i teksty. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie funkcji językowych i analizatora słuchowego, który ma istotne znaczenie przy ćwiczeniach artykulacyjnych, stymulowaniu rozwoju słownictwa oraz kompetencji językowych. Karty pracy są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263956 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47404 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52537 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42769 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29262 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32263 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I. Definicja uzależnienia od gier: Natura uzależnień, Analiza, Podatność dziecka na krzyżowe, Objawy i ocena stopnia zaawansowania uzależnienia, Uzależnienia krzyżowe, Wnioski.
Rozdział 2. Somatyczne i psychiczne oddziaływanie gier: Zagrożenia dla zdrowia, Zagrożenia dla zdrowia psychicznego i zaburzenia współistniejące, Czy dzięki grom komputerowym dziecko staje się mądrzejsze?, Umiejętność uczenia się, Miłość i rozwój świadomości, Rozwój kompasu moralnego, Wiara w siebie, Zachowania prospołeczne, Czy z grania na komputerze są jakieś korzyści?
Rozdział 3. Ustalamy granice - czy "to tylko gra"?: Krok pierwszy - pozytywne nastawienie, Krok drugi - spotkanie rodzinne, Krok trzeci - logiczne następstwa, Krok czwarty - egzekwowanie, Ochłonięcie.
Rozdział 4. Niemowlęta (Od narodzin do drugiego roku życia): Monitor komputera opiekunem dziecka, Skuteczne utrwalanie zasad?, Marketing dla niemowląt i małych dzieci, Co mogą rodzice?
Rozdział 5. Wczesne dzieciństwo (2 do 6 lat): Napady złości i zachowania agresywne, Elektronika zamiast smoczka, Natychmiastowa nagroda, Cybernetyczny Wojtek i cybernetyczna Marysia, Szczególnie do rodziców chłopców, Marketing gier kierowany do przedszkolaków, Co mogą zrobić rodzice?
Rozdział 6. Lata szkoły podstawowej: Wasze dziecko a stres, Opóźnienie rozwoju emocjonalnego, Upośledzenie umiejętności społecznych, Prześladowanie i bycie prześladowanym, Plaga otyłości, Co mogą zrobić rodzice?
Rozdział 7. Wiek dojrzewania: Brak snu, Wyobcowanie, Presja rówieśników w sieci, Agresja, Nagabywania o charakterze seksualnym, Co mogą zrobić rodzice?
Rozdział 8. Uzależnienie od gier: U dorosłych dzieci, Groźby - agresja wobec innych i autoagresja, Co mogą zrobić rodzice?
Rozdział 9. Interwencja kryzysowa: Internet a seks.
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na karcie [50].
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 3 dotyczy: - sekwencji, - włączania i wyłączania z kategorii. Zdolność wykonywania sekwencji ruchów, zapamiętywania kolejności dźwięków i znaków oraz odtwarzania ich warunkuje skuteczne funkcjonowanie człowieka w świecie, a w tym sprawne posługiwanie się językiem. Zdolność kategoryzacji jest podstawową umiejętnością, która pozwala porządkować otaczającą nas rzeczywistość, co przekłada się na zdolność do uczenia się języka zarówno na poziomie zapamiętywania nowych słów, jak i przyswajania reguł nim rządzących, a to z kolei pozwala przyswajać zasady obowiązujące w społeczeństwie. Ćwiczenia zawarte w tej części pozwolą stymulować wszystkie te funkcje. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 1. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263957 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47405 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52538 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42770 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29263 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 263958 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45094 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47406 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52539 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42771 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29264 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32265 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zawiera: S. 15-71 : Teoria zaburzeń mowy. Perspektywy badań, typologie zaburzeń, procedury postępowania logopedycznego / Stanisław Grabias.
Zawiera: S. 73-87 : Formy zaburzeń mowy / Danuta Emiluta-Rozya.
Zawiera: S. 91-115 : Klasyfikacja zaburzeń słuchu / Małgorzata Mueller-Malesińska, Henryk Skarżyński.
Zawiera: S. 117-128 : Zaburzenia przetwarzania słuchowego / Marek Kurkowski.
Zawiera: S. 129-164 : Słuch mowny. Klasyfikacja zjawisk / Aneta Domagała, Urszula Mirecka.
Zawiera: S. 165-184 : Zaburzenia prozodii mowy / Marta Wysocka.
Zawiera: S. 185-193 : Klasyfikacja zaburzeń głosu / Agata Szkiełkowska.
Zawiera: S. 195-209 : Trudności grafomotoryczne. Typologia zjawisk / Aneta Domagała, Urszula Mirecka.
Zawiera: S. 215-248 : Typologia uszkodzeń słuchu i osób nimi dotkniętych / Kazimiera Krakowiak.
Zawiera: S. 249-284 : Charakterystyka fonetyczna mowy osób niesłyszących / Aneta Lorenc.
Zawiera: S. 285-313 : Zaburzenia mowy dzieci niesłyszących - propozycja typologii / Ewa Muzyka-Furtak.
Zawiera: S. 315-334 : Głuchoniewidomi - typologia zaburzeń. Twórcze możliwości osób głuchoniewidomych / Ewa Niestorowicz.
Zawiera: S. 337-358 : Alalia. Perspektywy opisu / Joanna Stasiak.
Zawiera: S. 361-378 : Autyzm - charakterystyka zachowań językowych w autystycznym spektrum zaburzeń / Urszula Bigas.
Zawiera: S. 381-393 : Symptomy oligofazji w upośledzeniu umysłowym / Urszula Jęczeń.
Zawiera: S. 397-411 : Padaczka. Zaburzenia językowe u dzieci z padaczką / Magdalena Kozłowska, Magdalena Chrościńska-Krawczyk.
Zawiera: S. 417-429 : Klasyfikacja zaburzeń wymowy / Anna Sołys-Chmielowicz.
Zawiera: S. 431-454 : Zaburzenia dźwiękowej realizacjo fonemów języka polskiego - propozycja terminów i klasyfikacji / Barbara Ostapiuk.
Zawiera: S. 455-467 : Typologia dyslalii obwodowej / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Zawiera: S. 469-513 : Typologia zaburzeń mowy w przypadku osób z rozszczepem wargi i podniebienia / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Zawiera: S. 515-524 : Typologia zaburzeń mowy w chorobach nowotworowych krtani / Joanna M. Kamuda-Lewtak.
Zawiera: S. 527-545 : Dyzartria w aspekcie diagnostycznym - typologia zjawisk / Urszula Mirecka.
Zawiera: S. 549-564 : Niepłynność mówienia / Tomasz Woźniak.
Zawiera: S. 569-621 : Afazja - typologia zaburzenia. Interpretacja afazji z perspektywy interakcyjnej / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 625-641 : Zaburzenia komunikacji językowej w otępieniu alzheimerowskim - typologia zjawisk w perspektywie progresywności wypowiedzi / Aneta Domagała.
Zawiera: S. 645-677 : Zaburzenia mowy w schizofrenii / Tomasz Woźniak.
e
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 283-287.
Przeprowadzanie analiz i interpretacji sytuacji pedagogicznych jest trudną sztuką, której trzeba się nauczyć. Świetną pomocą okaże się tu z pewnością książka pod redakcją Wandy Hajnicz i Agnieszki Koniecznej. Znajdują się w niej znakomite rekonstrukcje przypadków działań terapeutów wspierających proces rozwoju uczniów. Czytelnik ma możliwość dowiedzieć się, na czym polega rozumiejące odczytywanie zachowań dziecka i nauczyciela w sytuacjach edukacyjnych. Zaprezentowano tu przypadki wpierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: zarówno tych, którzy odnoszą sukcesy szkolne, jak i doznających niepowodzeń w realizacji zadań szkolnych. Prześledzić można proces wspomagania dziecka z trudnościami w opanowaniu techniki czytania i pisania, nieposiadającego dostatecznego poziomu gotowości szkolnej, z zespołem Aspergera czy dziecka cudzoziemskiego uczącego się w polskiej szkole. Prezentowane są sytuacje wchodzące w skład codziennych zajęć ucznia, jak odrabianie pracy domowej oraz specjalnie przygotowane dla niego sesje wsparcia. […] Czytelnik ma szansę odkryć, jak ważne procesy są uruchamiane w trakcie rutynowych działań, a także jak zróżnicowane i dalekie są ich konsekwencje. […] Liczne odwołania do literatury pomogą odbiorcy pogłębić zrozumienie istoty problemu dziecka i organizowanego wsparcia. Książka jest adresowana do nauczycieli, terapeutów, studentów kierunków pedagogicznych. Dla wszystkich pedagogów zaangażowanych w proces edukacyjnego wsparcia stanowi ona skarbnicę cennych wskazówek, tropów do przemyśleń i oglądu działań pomocowych z nie tylko z perspektywy dorosłego, ale i z perspektywy dziecka. Lektura uwrażliwia na pochodzące od dziecka sygnały i wskazuje na zróżnicowany potencjał sytuacji wspólnego pokonywania trudności i ograniczeń. [Z recenzji wydawniczej dr hab., prof. UWM Marzenny Nowickiej].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264279 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 712-809. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej. [Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 264261 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47510 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28861 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52476 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42738 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29145 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32564 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej