Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(202)
Forma i typ
Książki
(126)
Artykuły
(68)
Publikacje informacyjne
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(271)
tylko na miejscu
(86)
wypożyczone
(13)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(50)
Kielce - Czytelnia
(41)
Kielce - Multimedialny
(1)
Kielce - Informatorium
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(16)
Busko zdrój - czytelnia
(13)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(24)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(23)
Końskie - wypożyczalnia
(14)
Końskie - czytelnia
(3)
Końskie - Multimedialny
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(20)
Opatów - czytelnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(19)
Ostrowiec - czytelnia
(5)
Pińczów - wypożyczalnia
(14)
Pińczów - czytelnia
(8)
Sandomierz - wypożyczalnia
(36)
Sandomierz - czytelnia
(3)
Starachowice - wypożyczalnia
(17)
Starachowice - czytelnia
(3)
Starachowice - Multimedialny
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(30)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(12)
Włoszczowa - czytelnia
(11)
Autor
Naprawa Renata
(13)
Tanajewska Alicja
(13)
Wyczesany Janina
(6)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(5)
Piszczek Maria
(5)
Gęga Monika
(4)
Kielin Jacek (1965- )
(4)
Kołodziejska Dorota
(4)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(4)
Polkowska Irena
(4)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(4)
Gajdzica Zenon
(3)
Korzeniewska Ewa
(3)
Kulesza Ewa Maria
(3)
Maternicka Kornela
(3)
Przybyszewska Joanna
(3)
Raszewska Maria
(3)
Sadowska Sławomira
(3)
Tkaczyk Grażyna (1955- )
(3)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(3)
Łubkowska Krystyna
(3)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(2)
Bobik Bogumiła
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Burno-Nowakowa Helena
(2)
Dyduch Ewa
(2)
Grzywna-Tunk Grażyna
(2)
Hoffa Monika
(2)
Kostencki Leon
(2)
Kowalczyk Grażyna
(2)
Krztoń Alicja
(2)
Marcinkowska Barbara
(2)
Mikrut Adam
(2)
Nowacka Darosława
(2)
Parchomiuk Monika
(2)
Parys Katarzyna
(2)
Pasternak Edward
(2)
Pawłowska Jolanta
(2)
Pilecki Jan
(2)
Ploch Leszek
(2)
Skura Monika
(2)
Smykowska Dorota
(2)
Speck Otto (1926- )
(2)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(2)
Talarczyk Halina
(2)
Łockiewicz Marta
(2)
Augustyniak-Lauks Barbara
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bartkowiak Grażyna
(1)
Bartuś Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batko Ewa
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bałka Agnieszka
(1)
Bednarczuk Beata
(1)
Bielska Beata
(1)
Boenisch Beata
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bombińska-Domżał Anna
(1)
Brauner Alfred
(1)
Brauner Françoise
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chałas Krystyna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Czaja Iwona
(1)
Czajkowska Irena
(1)
Dawidowicz Maria
(1)
Dmitruk-Sierocińska Katarzyna
(1)
Domarecka-Malinowska Elżbieta
(1)
Dubińska Beata
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dziedzic Stefan (-2004)
(1)
Eckert Urszula
(1)
Feder Aleksandra
(1)
Fetzki Tomasz
(1)
Fuerst Hanna
(1)
Fusińska Agnieszka
(1)
Gazdulska Monika
(1)
Gałkowski Rafał
(1)
Grobelny Zenon
(1)
Grygier Maria
(1)
Grygier Urszula
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Górecki Bronisław
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hackiewicz Joanna
(1)
Herda Kazimierz
(1)
Hulek Aleksander (1916-1993)
(1)
Janik Stanisław
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jankowska Anna
(1)
Jankowska Anna (nauki pedagogiczne)
(1)
Janosz Bożena
(1)
Januszewska Edyta
(1)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(1)
Jolanta Smuniewska
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(13)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(190)
nieznany (pol)
(8)
nieokreślony (s.l.)
(4)
Język
polski
(198)
Odbiorca
Dziecko autystyczne
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Szkoły specjalne
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(171)
Niepełnosprawni umysłowo
(28)
Nauczanie
(18)
Nauczanie początkowe
(18)
Szkolnictwo specjalne
(16)
Mowa
(14)
Pedagodzy specjalni
(12)
Dziecko
(11)
Pedagogika specjalna
(11)
Dziecko autystyczne
(10)
Dziecko niepełnosprawne
(10)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(9)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(8)
Autyzm
(7)
Niepełnosprawni
(7)
Dziecko głuche
(6)
Język polski
(6)
Muzyka
(6)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(6)
Biblioterapia
(5)
Czytanie
(5)
Dziecko niedosłyszące
(5)
Dziecko niedowidzące
(5)
Dziecko z ADHD
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Matematyka
(5)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(4)
Dziecko niewidome
(4)
Dziecko trudne
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Głusi
(4)
Muzykoterapia
(4)
Niepełnosprawność umysłowa
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Niewidomi
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Praca pozalekcyjna
(4)
Rodzina
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Afazja
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Język angielski
(3)
Katecheza
(3)
Metoda projektów
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele
(3)
Niedorozwój umysłowy
(3)
Niepełnosprawność intelektualna
(3)
Niepełnosprawność sprzężona
(3)
Oligofrenopedagogika
(3)
Porażenie mózgowe dziecięce
(3)
Przyroda
(3)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(3)
Szkolnictwo zawodowe specjalne
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Agresja
(2)
Aktywność ruchowa
(2)
Alkoholizm
(2)
Arteterapia
(2)
Bezradność
(2)
Duszpasterstwo niepełnosprawnych
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dysleksja
(2)
Dziecko chore na nowotwory
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo nauczanie
(2)
Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Edukacja medialna
(2)
Geografia
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Hipoterapia
(2)
Integracja społeczna
(2)
Internet
(2)
Języki obce
(2)
Komputery
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Mutyzm
(2)
Narkomania
(2)
Nauczyciele języków obcych
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni fizycznie
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Przedszkole Specjalne nr 249 (Warszawa)
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina dziecka niepełnosprawnego
(2)
Temat: dzieło
Abecadło (czasop.)
(1)
Anioł poważny i niepoważne pytania
(1)
Bliscy i obcy
(1)
Ciuchcia (program telewizyjny)
(1)
DD Reporter (czasop.)
(1)
Do moich uczniów pytania
(1)
Kaczor Donald (czasop.)
(1)
Księżniczka (czasop.)
(1)
Kształcenie dialogowej kompetencji komunikacyjnej u uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
(1)
Kubuś Puchatek (czasop.)
(1)
Niewidoma dziewczynka pytania
(1)
Nowe patyki i patyczki
(1)
O maluchach
(1)
Stale w kratkę
(1)
Stuknąć w kamień
(1)
Uciekam
(1)
Urodzony dezerter
(1)
Wsparcie edukacyjne uczniów z upośledzeniem...
(1)
Zabawy i Marzenia z Barbie
(1)
Zeszyt w kratkę
(1)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-0
(8)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(3)
Warszawa
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Borzęciczki (woj. wielkopolskie)
(1)
Brańszczyk (woj. mazowieckie)
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lubartów (woj. lubelskie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Przybysławice (woj. lubelskie)
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Wroclaw (woj. dolnośląskie)
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Gatunek
Bibliografia
(7)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(5)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(4)
Programy nauczania początkowego
(4)
Podręczniki
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Programy nauczania dla gimnazjów specjalnych
(3)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Programy nauczania
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Biografie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół specjalnych
(1)
Monografia
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
202 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 5-31 : Nowe regulacje prawne w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Emilia Wojdyła.
Zawiera: S. 32-39 : Doradztwo edukacyjno-zawodowe / Anna Dziedzic, Marta Łuczak, Jerzy Bielecki.
Zawiera: S. 40-62 : Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu, szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej / Barbara Trochimiak.
Zawiera: S. 64-81 : Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania / Marta Bogdanowicz [et al.]
Zawiera: S. 82-87 : Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki /Marta Bogdanowicz [et al.]
Zawiera: S. 82-127 : Model pracy z uczniem niesłyszącym lub słabosłyszącym / Agnieszka Dłużniewska.
Zawiera: S. 128-145 : Model pracy z uczniem niewidomym lub słabowidzącym / Ryszarda Dziubińska.
Zawiera: S. 146-174 : Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością ruchową, a w tym z afazją / Agnieszka Gąstoł, Magdalena Loska.
Zawiera: S. 175-198 : Model pracy z uczniem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim / Patrycja Jurkiewicz, Beata Rola.
Zawiera: S. 199-211 : Model pracy z uczniem upośledzonym umysłowo w stopniu umiarkowanym lub znacznym / Barbara Marcinkowska.
Zawiera: S. 212-214 : Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną / Barbara Marcinkowska.
Zawiera: S. 214-237 : Model pracy z uczniem z autyzmem / Agnieszka Lemańska.
Zawiera: S. 238-254 : Model pracy z uczniem z ADHD / Danuta Al-Khamisy, Urszula Gosk.
Zawiera: S. 255-274 : Model pracy z uczniem niedostosowanym społecznie lub zagrożonym niedostosowaniem społecznym / Joanna Moleda, Katarzyna Mirosław.
Zawiera: S. 275-301 : Model pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym / Małgorzata Jabłonowska, Joanna Łukasiewicz-Wieleba.
Zawiera: S. 302-321 : Model pracy z uczniem z chorobą przewlekłą / Agnieszka Gąstoł.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 245236 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 245235/czyt.37 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 40927 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26571 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50203 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25906 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 247307 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 247306/czyt.37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści: I. Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - informacje ogólne. II. Nowe regulacje prawne w obszarze kształecenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. III. Specjalne potrzeby edukacyjne - pomoc psychologiczno-pedagogiczna. IV. Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - diagnoza, program, wsparcie. V. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - przykładowe rozwiązania. VI. Praca z uczniem w nietypowych sytuacjach.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.261-271
Zawiera: Rozdz. I WPROWADZENIE DO LOGOPEDII: Przedmiot i zadania logopedii; Mowa i jej składniki; Logopedia a inne dyscypliny naukowe; Rozwój logopedii w Polsce; Organizacja i rozwój opieki logopedycznej w Polsce; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne; Mowa i jej mechanizmy; Mówienie - nadawanie; Rozumienie - odbiór; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. II ANATOMICZNO-FIZJOLOGICZNE PODSTAWY MOWY: Budowa anatomiczna i czynności aparatu mowy; Układ oddechowy i jego funkcje w procesie mowy; Aparat fonacyjny; Aparat artykulacyjny; Klasyfikacja głosek; Samogłoski; Spółgłoski; Aparat odbiorczy - narząd słuchu; Metody badania słuchu; Słuch fonetyczno-fonematyczny (słuch mowny); Zaburzenia słuchu fonetyczno-fonematycznego; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. III KSZTAŁTOWANIE SIĘ MOWY DZIECKA: Okres melodii - sygnału - apelu; Okres wyrazu - sygnału jednoklasowego; Okres zdania - sygnału dwuklasowego; Okres swoistej mowy dziecięcej - swoistych form językowych; Kilka uwag o prawidłach wymowy polskiej; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. IV ZABURZENIA MOWY I PRÓBY ICH KLASYFIKACJI: Klasyfikacja przyczynowa (etiologiczna); Klasyfikacja objawowa (symptomatologiczna); Językoznawcza klasyfikacja zaburzeń mowy; Neurofizjologiczna klasyfikacja zaburzeń mowy; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. V DYSLALIA: Seplenienie (sygmatyzm); Wybrane przykłady seplenienia; Wymowa bezdźwięczna; Rotacyzm (reranie); Rynolalia (nosowanie, rynofonia, poszum nosowy); Nieprawidłowa wymowa głosek tylnojęzykowych (k, g, x); Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. VI JĄKANIE - OBJAWY, PATOGENEZA I TERAPIA: Teorie rozwojowe; Teorie organiczne; Teorie neurotyczne; Teorie psychologiczne; Diagnoza jąkania; Metody pracy z jąkającymi się; Przykład ćwiczeń indywidualnych; Przykład zajęć grupowych; Terapia jakania dzieci przedszkolnych oparta na zabawie (wyniki badań własnych); Analiza wyników badań; Wskazówki dla jąkających się; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. VII MUTYZM: Mutyzm dziecięcy; Mutyzm organiczny; Mutyzm funkcjonalny; Mutyzm częściowy (wybiórczy); Mutyzm całkowity; Mutyzm w autyzmie; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. VIII USPRAWNIANIE MOWY DZIECI Z MÓZGOWYM PORAŻENIEM DZIECIĘCYM: Metodyka logoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Usprawnienie ruchowe a kształtowanie mowy; Konspekt zajęć z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym w wieku 5-6 lat; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. IX UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE A KSZTAŁTOWANIE I ROZWÓJ MOWY DZIECI: Pojęcie upośledzenia umysłowego; Kryteria i klasyfikacje upośledzenia umysłowego; Krótka charakterystyka dzieci upośledzonych umysłowo; Wady mowy u dzieci upośledzonych umysłowo; Kształtowanie i rozwój mowy dzieci upośledzonych umysłowo w świetle badań; Zasady postępowania logopedycznego z dziećmi umysłowo upośledzonymi; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. X KSZTAŁTOWANIE MOWY FDZIECI Z WADAMI SŁUCHU: Pojęcie i klasyfikacja głuchoty; Kształtowanie mowy dzieci niesłyszących; Przegląd niektórych metod nauczania mowy; Metoda dźwiękowa; Metoda analityczno-syntetyczna; Metoda całości językowych; Metoda naturalno-gramatyczna w nauczaniu mowy dzieci niesłyszących; Sposoby dobierania materiału językowego; Sposoby nauczania rozumienia; Rodzaje częściowego nauczania mowy; Łączny i rozłączny sposób nauczania mówienia i odczytywania wypowiedzi z ust; Wykorzystanie resztek słuchu; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Zawiera: Rozdz. XI PRAKTYKA LOGOPEDYCZNA: Ogólne zasady pracy logopedycznej; Zasady pracy; Etapy badania i postępowania logopedycznego; Wyposażenie gabinetu logopedycznego.
W aneksie: Karta logopedyczna (wzór); Ankieta - Wywiad (dla jąkających się - wzór); Karta diagnostyczna (wzór); Karta badania motoryki artykulacyjnej (wzór); Oznaczenia do karty badania motoryki artykulacyjnej; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci dyslalicznych (alalicznych) upośledzonych umysłowo; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci dyslalicznych (alalicznych) upośledzonych umysłowo; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci dyslalicznych; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci z wadą słuchu- instrukcja; Wkładka do Karty logopedycznej przeznaczona dla dzieci w wadą słuchy; Teksty do pisania ze słuchu i badania technik czytania; Tekst do przepisywania lub badania stopnia jego rozumienia; Lista zdań; Lista wyrazów; Karta wymowy (przykład); Konspekt zajęć w klasie I przeprowadzonych metodą dźwiękową; Konspekt zajęć w klasie I przeprowadzonych przy pomocy analityczno-syntetycznej; Przykłady relaksacji; Trening autogenny J.H. Schultza w modyfikacjach A. Polender; Relaksacja małych dzieci lub głębiej upośledzonych umysłowo; Przykłady ćwiczeń oddechowych; Przykładowy zestaw ćwiczeń usprawniających percepcję słuchową; Kwadrat literowy; Lalometr kołowy; Instrukcje do ćwiczeń; Słupek samogłoskowy wykorzystywany do ćwiczeń emisyjnych w jąkaniu; Rymowanki - skojarzenia; Wyliczanki; Rysowane wierszyki; Zagadki; Zagadnienia do przemyślenia i ćwiczenia kontrolne.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2035[!])
Na książce błędny nr serii, popr.: 2305.
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. tł. Streszcz ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24714 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 11-15 : Kształcenie nauczycieli uczących dzieci wczesnoszkolne języka obcego w systemie zintegrowanym / Maria T. Michalewska.
Zawiera: S. 17-27 : Stopień trudności tekstów w podręcznikach szkolnych (na przykładzie geografii) / Jan Iluk.
Zawiera: S. 29-37 : Stymulacja rozwoju osobowości dzieci i młodzieży a proces aktywizacji języka obcego w świetle współczesnych tendencji glottodydaktycznych / Adam Szeluga.
Zawiera: S. 39-46 : Stymulacja rozwoju umysłowego i językowego poprzez nauczanie języka obcego i bezpośredni kontakt z językiem i kulturą innego narodu (studium przypadku dziecka 5-letniego) / Kamila Ciepiela.
Zawiera: S. 47-66 : Wybrane uwarunkowania nauczania języka obcego w klasach I-III szkoły podstawowej / Gabriela Paprotna.
Zawiera: S. 67-73 : Nauczanie zintegrowane z językiem niemieckim / Judyta Wawrzeńczyk.
Zawiera: S. 109-118 : Metody integracji językowej młodzieży cudzoziemskiej nowo przybyłych do Francji / Anna Masiewicz.
Zawiera: S. 121-133 : Język multimediów narzędziem globalnej interpersonalnej komunikacji pośredniej / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: S. 135-147 : Uwagi o języku mass mediów dla dzieci / Anna Łobos.
Zawiera: S. 149-153 : Rola umiejętności czytania we współczesnej edukacji dziecka / Barbara Majkut-Czarnota.
Zawiera: S. 155-166 : Czasopisma uczniowskie wyrazem ekspresji twórczej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 167-180 : Czasopisma dla dzieci jako stymulator rozwoju zainteresowań otaczającym światem / Alina Budniak.
Zawiera: S. 183-191 : Koncepcja terapii mowy w naturalnym środowisku / Andrzej Twardowski.
Zawiera: S. 193-206 : Przyczyny i skutki blokady kontaktu werbalnego u dzieci z mutyzmem selektywnym / Grażyna Szafraniec.
Zawiera: S. 207-219 : Interpretacja przysłów przez uczniów niedosłyszących i słyszących uczących się w integracyjnym systemie edukacyjnym / Zofia Dysarz.
Zawiera: S. 221-238 : Miejsce zabawy w rozwoju języka dziecka z głębsza niepełnosprawnością intelektualną / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 239-251 : Wpływ motywacji i lęku na stosowanie strategii uczenia się języka / Anna Studenska.
Zawiera: S. 253-263 : Klasa szkolna jako źródło doświadczeń komunikacyjnych dziecka (na przykładzie szkoły tradycyjnej i szkoły Montessori) / Dorota Zdybel.
Zawiera: S. 267-276 : Poza ekspansją litery / Małgorzata Muszyńska.
Zawiera: S. 277-287 : Metafora w geście zaklęta, czyli komunikacja pozawerbalna w edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Krasoń.
Zawiera: S. 289-296 : Stymulowanie muzyką zachowań pozawerbalnych dziecka / Ewa Szatan.
Zawiera: S. 297-301 : Mowa muzyczna drogą do opanowania muzycznego języka / Anna Waluga.
Zawiera: S. 303-312 : Muzyka czynnikiem stymulującym aktywność językową dzieci w wieku szkolnym / Mirosław Kisiel.
Zawiera: S. 313-323 : "Wydziedziczeni z muzyki?" - o przystawaniu koncepcji kompetencji kulturowej Pierre'a Bourdieu do współczesnych warunków edukacji w zakresie muzyki / Bogumiła Mika.
Zawiera: S. 325-338 : Muzyka - obraz - słowo w nauczaniu wczesnoszkolnym / Antonina Szybowska.
Zawiera: S. 339-355 : Możliwości i sposoby wykorzystania języka współczesnej ilustracji z książki dla dziecka w przygotowaniu uczniów do kontaktu z literaturą i sztuką plastyczną w edukacji wczesnoszkolnej / Elżbieta Szefler.
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Na s. tyt.: "Książka z płytą DVD zawierającą 50 krótkich filmów ilustrujących różnorodność możliwości zastosowania muzykoterapii kreacyjnej w praktyce".
Na etykiecie płyty DVD: Działania muzyczne w interakcji terapeutycznej.
Zawiera: Wrzesień 1959-czerwiec 1960 Placówka opiekuńczo-wychowawcza w Sunfield, Clent, Stourbridge, Worcestershire: I. Rozpoczecie pracy; Czerwiec-listopad 1960 Podróż do Europy; II. Prowadzenie badań na większą skalę Luty-lipiec 1961, Szkoły Specjalne Devereux w Devon w Pensylwanii; III. Zarys nowej metody muzykoterapii, Wrzesień 1961-marzec 1962, Instytut Logopedii w Wichita w Kansas. IV. Muzykoterapia indywidualna - różne rodzaje muzycznych wypowiedzi dzieci; V. Elementarna praca z grupą - sprawozdania; VI. "Pif-Paf-Poltrie" - gra słowno-muzyczna jako terapia, Maj 1962-maj 1967, Program muzykoterapii dla dzieci psychotycznych poniżej siódmego roku życia (Narodowy Instytut Zdrowia Psychicznego, grant numer OM-982), Oddział Opieki Dziennej, Klinika Psychiatrii Dziecięcej, Akademia Medyczna, Uniwersytet w Pensylwanii. VII. Wpływ muzykoterapii na rozwój osobowości dzieci autystycznych, Listopad 1962-marzec 1967 Filadelfijski Okręg Szkolny, Komisja Edukacji Publicznej; VIII. Grupowe zajęcia muzyczne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym; IX. Podstawowe zagadnienia dotyczące muzykoterapii grupowej; X. Epilog. Do muzyków terapeutów.
Zawiera: Aneks I. Muzykoterapia indywidualna.
Zawiera: Aneks II. Muzykoterapia grupowa.
Zawiera: Aneks III. Clive Robbins, Muzykoterapia kreacyjna - zastosowanie praktyczne.
Publikacja jest zbiorem refleksji autobiograficznych oraz sprawozdań z działań autorów prowadzonych we wczesnym okresie ewolucji ich wspólnego dzieła. Książka w skondensowanej, klarownej formie prezentuje wszystkie doświadczenia autorów, poparte studium przypadków, bądź opisami sesji zbiorowych.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera m.in.: S. 103-110 : Dziecko w grupie Montessori / Beata Bednarczuk.
Zawiera m.in.: S. 111-120 : Samotność dziecka i jej aspekty pedagogiczne / Krystyna Chałas.
Zawiera m.in.: S. 131-139 : Diagnoza zdolności twórczych uczniów klas I-III szkoły podstawowej - wyniki badań rysunkowym testem twórczego myślenia TCT-DP K.K. Urbana i H.G. Jellena / Iwona Czaja.
Zawiera m.in.: S. 155-162 : Świat wiejskich wartości szansą rozwoju dziecka wiejskiego / Stanisław Janik.
Zawiera m.in.: S. 247-252 : Percepcja świata przez dzieci niepełnosprawne intelektualnie / Ewa Dyduch.
Zawiera m.in.: S. 253-259 : Związki osób niesłyszących ze sztuką / Urszula Eckert.
Zawiera m.in.: S. 268-273 : O miejsce dla dzieci z alergią układu nerwowego w systemie edukacji / Joanna Kruk-Lasocka.
Zawiera m.in.: S. 343-351 : Technologie informatyczne w edukacji szkolnej niewidomej młodzieży / Danuta Szymko.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: S. 17-25 : O reformie wczesnoszkolnej po pięciu latach / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 27-33 : Reforma systemu edukacji w świetle dokumentów edukacyjnych Unii Europejskiej / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 35-45 : Programy jako jeden z czynników powodzenia reformy edukacji wczesnoszkolnej / Maria Jakowicka.
Zawiera: S. 47-59 : Stymulowanie aktywności - przeciwdziałanie bezradności matematycznej ucznia / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 61-71 : Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna - retrospektywny przegląd różnych koncepcji / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 73-78 : Nauczyciele o programach do kształcenia zintegrowanego i ich obudowie / Anna Struzik.
Zawiera: S. 79-83 : Podręczniki w zreformowanej edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Drost.
Zawiera: S. 85-93 : Wybrane założenia Podstawy programowej a praktyka szkolna / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 95-102 : Poziom wiedzy ekologicznej uczniów kończących etap edukacji wczesnoszkolnej / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 103-109 : Trudności wychowawcze : ciągłość i zmiana od nauczania początkowego do gimnazjum / Beata Komorowska.
Zawiera: S. 111-115 : Problemy oceniania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej - założenia i rzeczywistość / Katarzyna Pluta.
Zawiera: S. 117-123 : Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / Tatiana Kłosińska.
Zawiera: S.125-130 : Efektywność edukacji środowiskowej w zintegrowanym systemie kształcenia wczesnoszkolnego / Mirosława Parlak, Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 131-135 : Funkcjonowanie dziecka w roli ucznia - wnioski z doświadczeń reformy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 137-141 : Rola i miejsce pracy domowej w kształceniu zintegrowanym / Renata Reclik.
Zawiera: S. 143-147 : Praca domowa uczniów klas początkowych w opinii nauczycieli, rodziców i uczniów / Anna Winiarczyk.
Zawiera: S. 149-152 : Rola pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć ruchowych w edukacji motorycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Magdalena Lelonek, Małgorzata Markowska.
Zawiera: S. 153-158 : Środowiskowe uwarunkowania efektów pracy szkolnej uczniów na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej / Mariola Wojciechowska.
Zawiera: S. 159-163 : Kształtowanie umiejętności życiowych w zintegrowanym nauczaniu początkowym / Agnieszka Linca.
Zawiera: S. 165-170 : Wyznaczniki przyjaznego klimatu szkolnego w edukacji zintegrowanej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 171-173 : Priorytety reformy kształcenia i ich odbicie w praktyce w edukacji wczesnoszkolnej (zarys problematyki) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 177-193 : Dobro jako podstawowa kategoria wychowania dzieci w młodszym wieku szkolnym / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: S. 195-198 : Niektóre problemy diagnozy auksologicznej uczniów klas niższych / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 199-205 : Założenia teleologii pedagogicznej wobec zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 207-214 : Komunikacja w szkole jako czynnik rozwoju i twórczej aktywizacji działalności dziecka z perspektywy psychologicznej / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 215-224 : Książeczka edukacyjna i jej wykorzystanie w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym / Marek Kątny.
Zawiera: S. 225-229 : Poliestetyczne tendencje w edukacji wczesnoszkolnej - właściwy kierunek wzbogacania humanistycznych treści wychowania / Irena Chyła-Szypułowa.
Zawiera: S. 231-234 : Integracyjne tendencje we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 235-239 : Czasopisma uczniowskie szansą na inspirowanie twórczej aktywności dziecka / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 241-250 : Możliwości wykorzystania współczesnych czasopism dziecięcych w realizacji treści nauczania zintegrowanego (raport z badań) / Beata Korus.
Zawiera: S. 250-257 : Czynniki selekcyjne dzieci na progu zreformowanej szkoły podstawowej / Małgorzata Kwaśniewska, Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 259-263 : Funkcjonowanie społeczne dzieci rozpoczynających naukę szkolną / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 265-270 : Edukacja regionalna w opiniach nauczycieli / Lidia Pawelec, Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 271-276 : Specyfika procesu czytania i jego poziom u uczniów kończących pierwszy etap nauki szkolnej (komunikat z badań wstępnych) / Elżbieta Zyzik, Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 277-280 : Budzenie zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Aleksandra Chrzan.
Zawiera: S. 281-287 : Przeciążenie nauką szkolną, poziom rozwoju i stan zdrowia dzieci w młodszym wieku szkolnym (fakty i problemy) / Grażyna Nowak-Starz.
Zawiera: S. 289-298 : Uczeń z niepełnosprawnością umysłową w klasie ogólnodostępnej szkoły podstawowej / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: S. 299-304 : O lepszą szkołę wiejską. W kręgu rozważań po reformie systemu oświaty / Mirosław Babiarz.
Zawiera: S. 305-310 : Poprawność ortograficzna pisma uczniów kończących edukację wczesnoszkolną (wnioski z doświadczeń reformy) / Agnieszka Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 311-314 : Edukacyjna, wychowawcza i korekcyjna funkcja edukacji muzycznej w pracy z dziećmi młodszymi / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 315-319 : Efekty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w świetle wybranych stanowisk i opinii (refleksja krytyczna) / Anna Szkolak.
Zawiera: S. 321-323 : Internet - zagrożenie czy szansa dla współczesnego dziecka (uwagi i opinie) / Kinga Chwastek.
Zawiera: S. 325-328 : Stan wiedzy dzieci na temat Unii Europejskiej jako element wiedzy społecznej dziecka (raport z badań) / Renata Fert.
Zawiera: S. 329-340 : Nauczyciel we współczesnej szkole / Małgorzata Wolska-Długosz.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera: S. 19-35 : Nauczyciel w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE w świetle literatury zagadnienia; Diagnoza pedagogiczna uczniów z SPE; Nauczyciel - czynnikiem warunkującym właściwą pracę z dziećmi o SPE; Formy pomocy uczniom z SPE) / Marianna Styczyńska.
Zawiera: S. 37-58 : Rozwój integralny ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych w warunkach szkoły integracyjnej (Odpowiedzialna edukacja integracyjna jako warunek integralnego rozwoju uczniów; Rzeczywistość polskiej integracji - dane za rok szkolny 2009/2010) / Danuta Apanel.
Zawiera: S. 85-110 : Funkcje instytucji edukacyjnych w procesie integracji społecznej (Przemiany w polityce oświatowej w Europie w XX wieku; Założenia badań własnych; Realizacja reformy w kilku odsłonach; Jedno przedszkole - różne dzieci; Różne dzieci - jedno społeczeństwo. Perspektywa transmisji wzorów kultury jako mechanizmu integracji społecznej; Ekonomizacja życia i zadania edukacji przedszkolnej) / Hanna Żuraw.
Zawiera: S. 111-134 : Edukacja międzykulturowa a społeczny rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (Edukacja międzykulturowa; Cele edukacji wielokulturowej; Kultura i edukacja jako elementy edukacji międzykulturowej; Funkcje edukacji; Filary kształcenia najważniejsze z punktu widzenia edukacji międzykylturowej; Metody kształcenia wykorzystywane w edukacji międzykulturowej; Reguły edukacji międzykulturowej) / Paweł Garbuzik.
Zawiera: S. 135-154 : Bilingwizm i wielokulturowość uczniów w polskich szkołach. dziecko ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, zróżnicowanymi pod względem kulturowym i językowym (Uczniowie z SPE; Funkcje i kompetencje językowe; Wpływ dwujęzyczności na rozwój funkcji poznawczych dziecka) / Anna Brudniak.
Zawiera: S. 155-175 : Rodzina z dzieckiem autystycznym - analiza problemu w kontekście zmian systemowych (Zmiany statystyczne; Inkluzja/ekskluzja jako dostrzeganie mniejszości społecznej - szersze przedstawienie problemu osób niepełnosprawnych; Inkluzja/Ekskluzja w naukach pedagogicznych; Rodzina z dzieckiem autystycznym; Zmiany zachodzące w systemie pedagogiki specjalnej i tworzenie się nowego spojrzenia na miejsce osoby niepełnosprawnej w społeczeństwie - w systemie edukacyjnym) / Jacek J. Błeszyński.
Zawiera: S. 177-194 : Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłych niewidomych i/lub z resztkami wzroku (Projekt "Wsparcie osób niewidomych na rynku pracy"; Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłsych niewidomych i/lub z resztkami wzroku - analiza wyników badań własnych; Uogólnienie wyników badań) / Marzenna Zaorska.
Zawiera: S. 195-216 : Onkologopedia dziecięca - kierunek badań logopedii (Choroby nowotworowe u dzieci; Białaczki; Nowotwory mózgu u dzieci; Mowa dzieci z chorobą nowotworową; Zaburzenia mowy dzieci z chorobą nowotworową; Nowy kierunek badań - onkologopedia dziecięca) / Agnieszka Hamerlińska-Latecka.
Zawiera: S. 217-242 : Zastosowanie rytmiki w terapii i procesie wspomagania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (Wprowadzenie; Śpiew i mowa; Ruch przy muzyce; Gra na instrumentach; Aktywne słuchanie muzyki; Podsumowanie) / Magdalena Florek.
Zawiera: S. 243-265 : Indywidualny program wspierania uczniów z dysfunkcją wzroku w płockich szkołach (Wprowadzenie; Najważniejsze obszary trudności i wspierania rozwoju uczniów z dysfunkcją wzroku z płockich szkół - założenia teoretyczne; Orientacja przestrzenna i samodzielne, bezpieczne poruszanie się; Percepcja dotykowa oraz umiejętność czytania i pisania brajlem; Usprawnianie widzenia u ucznia słabowidzącego; Integracja społeczna; Innowacyjny program wsparcia - praktyka; Organizacja zajęć ze specjalistami; Zaangażowanie osób, środowisk i instytucji w realizację IPW; Transfer wiedzy i umiejętności; Przepływ informacji o realizacji IPW) / Małgorzata Paplińska, Joanna Witczak-Nowotna. Florek.
Zawiera: S. 267-291 : Kształcenie językowe dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie nauczania zintegrowanego z wykorzystaniem książki wielozmysłowej (Wprowadzenie; Nauka języka obcego w szkole podstawowej: nauczyciel filolog albo nauczyciel wychowawca; Lekcja języka obcego z wykorzystaniem kart dotykowych; Zaburzenia rozwojowo-sensoryczne; Opóźnienia lub zaburzenia rozwoju intelektualnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju językowego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju adaptacyjnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju społecznego i emocjonalnego; Opóźnienie lub zaburzenie ruchu rozwojowego; Zaburzenia rozwoju komunikacji językowej) / Werona Król.
Zawiera: S. 293-319 : Książka wielozmysłowa - nowa metoda stymulacji rozwoju poznawczego dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (Wprowadzenie; Konstruowanie książki wielozmysłowej; Prezentacja książki wielozmysłowej; Przykładowe ćwiczenie z książką wielozmysłową) / Dorota Bełtkiewicz.
Zawiera: S. 321-338 : Wykorzystanie tablic interaktywnych we wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (Wprowadzenie; Społeczna integracja osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych; Tablice interaktywne w procesie dydaktycznym; Wykorzystanie aplikacji do pracy w trybie interaktywnym na tablicach; Tablica interaktywna i Google SketchUp w terapii dzieci z autyzmem; Praca z tablicą interaktywną w Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej jako przykład dobrej praktyki) / Ryszard Błaszkiewicz; Krzysztof Kupczewski; Magdalena Kupczewska.
Zawiera: S. 229-361 : Wspomaganie rozwoju dziecka w kontekstach filozoficznych i kulturowych w twórczości dla dzieci ks. Jana Twardowskiego, czyli "o budowaniu noosfery literackiej" (Wprowadzenie; Obraz dziecka w twórczości ks. Jana Twardowskiego; Formy podawcze; Podsumowanie) / Maria Czaplicka-Jedlikowska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Dom Dziecka (Przybysławice) Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Powiatu Krakowskiego Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 (Kielce) Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie Poradnia Wychowawczo-Zawodowa Powiau Krakowskiego Dziecko niepełnosprawne Rozwój integralny Psychologia humanistyczna Psychologia personalistyczna Psychologia pozytywna Dobrostan psychiczny Samoakceptacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Niepełnosprawni Niepełnosprawni fizycznie Niepełnosprawni umysłowo Głusi Niedowidzący Niedosłyszący Niewidomi Stereotypy Stygmatyzacja społeczna Specjalne potrzeby edukacyjne Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a rodzina System Rodzina Przemoc w rodzinie Alkoholizm a rodzina Dziecko Rodzina a dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Pedagodzy specjalni Dziecko z zaburzeniami Zabawa Dziecko w wieku wczesnoszkolnym Patologia społeczna Alkoholizm Uzależnienia Narkomania Sekty Agresja Pedofilia Kazirodztwo Pornografia Prostytucja Samouszkodzenia Domy dziecka Domy dziecka a Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych Rozwój umysłowy a rodzina Rozwój umysłowy Wychowankowie domów dziecka Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Poradnictwo zawodowe Dziecko niepełnosprawne intelektualnie Skala Dojrzałości Społcznej Edgara Dolla Metoda PAC Gunzburga Ja (psychol.) Młodzież Dysleksja i dysgrafia Rozwój psychomotoryczny Dziecko niedowidzące Niepełnosprawność sprzężona Niepełnosprawni ruchowo Nauczyciele Studenci pedagogiki specjalnej Uczniowie klas początkowych Tesr Ravena Uczniowie szkół podstawowych Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie gimnazjów Studenci Dziecko niepełnosprawne umysłowo Terapia pedagogiczna Uczniowie z dysleksją Uczniowie nauczania początkowego Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną Kompetencja komunikacyjna Niepełnosprawność głęboka Niepełnosprawność wieloraka Psychomotoryka Aktywność ruchowa Analiza transakcyjna Niepełnosprawność intelektualna Studium przypadku Kielce (woj. świętokrzyskie) Przybysławice (woj. lubelskie) Kraków (woj. małopolskie)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zawiera: S. 21-44 : Rozwój integralny dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z perspektywy teoretycznych założeń psychologii pozytywnej / Władysława Pilecka.
Zawiera: S. 45-72 : Wymiar osobowy relacji pomocowej w kontekście niepełnosprawności / Franciszek Wojciechowski, Sylwia Opozda-Suder.
Zawiera: S. 73-98 : Bon Ton jako filozofia wewnętrznego ładu i kultury postaw a przełamywanie stereotypów w relacjach z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 99-124 : Rodzina jako system naturalny w kontekście rozwoju integralnego dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Marian Zdzisław Stepulak.
Zawiera: S. 127-148 : Sens i satysfakcja w pracy z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 149-172 : Naturalne potrzeby dzieci w kontekście rozwoju integralnego / Anna Bujnowska, Agnieszka Lasota.
Zawiera: S. 173-196 : Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju umysłowego dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Agata Jopkiewicz, Katarzyna Krzystanek.
Zawiera: S. 197-216 : Wybrane zagadnienia patologii rodziny, w kontekście oddziaływań na rozwój integralny dziecka / Andrzej Kobiałka.
Zawiera: S. 217-254 : Patologie nieletnich i ich oblicza / Antoni Kasprzycki.
Zawiera: S. 255-288 : Dom dziecka jako środowisko stymulujące rozwój wychowanków o szczególnych potrzebach edukacyjnych / Halina Bejger.
Zawiera: S. 289-318 : Zintegrowana opieka nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie działalności Specjalistycznej poradni psychologiczno-pedagogicznej powiatu krakowskiego / Patrycja Kozera-Mikuła.
Zawiera: S. 321-345 : Znaczenie wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w sferze emocjonalno-społecznej / Bożena Sidor-Piekarska.
Zawiera: S. 347-374 : Wspomaganie rozwoju stanów Ja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia przez zmierzone oddziaływania psychoedukacyjne / Anna Ozga.
Zawiera: S. 375-400 : Wspomaganie rozwoju integralnego dzieci z ryzykiem dysleksji - komunikat z badań / Jolanta Skowrońska.
Zawiera: S. 401-431 : Rozwój psychosomatyczny a osiągany poziom gotowości do nabywania kompetencji komunikacyjnej u dzieci z diagnozą głębokiej, wielorakiej niepełnosprawności / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 433-461 : Usprawnienie widzenia dzieci słabo widzących - modele oceny i programy wspomagania rozwoju / Marzena Dycht.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej ; nr 58)
Zawiera: S. 13-22 : Pomoc choremu uczniowi w szkole / Bożena zawadzka.
Zawiera: S. 23-35 : Przeciwdziałanie społecznemu wykluczeniu osób niepełnosprawnych i ich rodzin - poszukiwanie nowych formuł działań wzmacniających integrację w społeczności lokalnej / Sławomira Sadowska.
Zawiera: S. 37-49 : Wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego w organizacjach i stowarzyszeniach pozarządowych na terenie Kielc / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: S. 51-60 : Aspekt pomocy i opieki pedagogicznej nad dzieckiem z chorobą nowotworową / Józef Binnebesel.
Zawiera: S. 61-72 : Terapia zaburzeń mowy / Stefan J. Rittel.
Zawiera: S. 73-79 : Instytucjonalne formy pomocy dzieciom i młodzieży w środowisku wielkomiejskim / Małgorzata Prokosz.
Zawiera: S. 81-90 : Opieka instytucjonalna nad dzieckiem w Polsce w nowym systemie: typy placówek, zasady działania, funkcje i formy działalności / Piotr Kowolik.
Zawiera: S. 91-96 : Instytucja rodzin zastępczych w świetle nowych regulacji prawnych / Renata Stojecka-Zuber.
Zawiera: S. 97-101 : Refleksje nad rozwojem rodzinnych domów dziecka / Albin Kelm.
Zawiera: S. 103-106 : Grupa usamodzielnienia jako kameralna forma wychowania instytucjonalnego / Urszula Kamińska.
Zawiera: S. 107-110 : Grupy psychoedukacyjne - istotne ogniwo w lokalnym systemie pomocy rodzinie (analiza na podstawie grupy psychoedukacyjnej dla dorosłych osób doświadczających przemocy w rodzinie) / Adela Kożyczkowska.
Zawiera: S. 111-115 : Caritas - kierunki i formy pomocy dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym / Tomasz Sosnowski.
Zawiera: S. 117-126 : Instytucjonalna pomoc dziecku i rodzinie żyjącej w ubóstwie materialnym spowodowanym alkoholizmem rodziców / Helena Marzec.
Zawiera: S. 127-136 : Rodzina rozwiedziona a zachowania emocjonalne dziecka / Henryk Cudak.
Zawiera: S. 137-147 : Organizacja pomocy wobec matek rodzin samotnych matek / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: S. 149-157 : Podstawowe zadania w pracy z dzieckiem i rodziną w grupie ryzyka / Elżbieta Bielecka.
Zawiera: S. 159-174 : Problem uwarunkowań oraz profilaktyki wobec przemocy nad dzieckiem w rodzinie / Andrzej Olubiński.
S. 175-184 : Zniewolone dzieciństwo, trajektoria jako kategorie w analizie seksualnego krzywdzenia dzieci / Elżbieta Lisowska.
Zawiera: S. 185-190 : Instytucjonalne formy pomocy dziecku krzywdzonemu w rodzinie (na przykładzie Kielc) / Jolanta Biała.
Zawiera: S. 191-204 Policyjna izba dziecka w systemie profilaktyki i resocjalizacji nieletnich niedostosowanych społecznie i przestępczych / Mirosław Jamrożek.
Zawiera: S. 205-225 : Przezwyciężanie sytuacji kryzysowych w rodzinie / Jerzy Stochmiałek.
Zawiera: S. 227-232 : Procedura "Niebieskiej Karty" jako forma profilaktyki przemocy w rodzinie / Mirosława Skawińska.
Zawiera: S. 233-242 : Czynniki środowiska rodzinnego zwiększające uzywanie alkoholu przez młodzież w świetle literatury / Jolanta Jarczyńska.
Zawiera: S. 243-252 : Z pomocą dzieciom dotkniętym patologią alkoholową (na przykładzie Diecezji Kieleckiej) / Jan Śledzianowski.
Zawiera: S. 253-266 : Profilaktyka narkomanii na przykładzie programów realizowanych w Centrum Kompetencyjnym w Głogowie.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej