Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(404)
Forma i typ
Książki
(193)
Artykuły
(181)
Publikacje informacyjne
(22)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Czasopisma
(9)
Publikacje naukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(2)
Filmy i seriale
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(512)
tylko na miejscu
(177)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(79)
Kielce - Czytelnia
(73)
Kielce - Multimedialny
(2)
Kielce - Informatorium
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(16)
Busko zdrój - czytelnia
(18)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(40)
Jędrzejów - czytelnia
(11)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(29)
Końskie - wypożyczalnia
(49)
Końskie - czytelnia
(12)
Opatów - wypożyczalnia
(47)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(37)
Ostrowiec - czytelnia
(17)
Pińczów - wypożyczalnia
(23)
Pińczów - czytelnia
(20)
Sandomierz - wypożyczalnia
(51)
Sandomierz - czytelnia
(14)
Starachowice - wypożyczalnia
(46)
Starachowice - czytelnia
(16)
Staszów - wypożyczalnia
(55)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(35)
Włoszczowa - Multimedialny
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(16)
Autor
Kujawa Ewa
(21)
Kurzyna Maria
(21)
Skorek Ewa Małgorzata
(9)
Czajkowska Irena
(7)
Herda Kazimierz
(7)
Kozieł Beata
(7)
Boszczyk Marta
(6)
Łoskot Małgorzata
(6)
Świątek-Gruszka Jolanta
(6)
Karpińska Anna
(5)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(5)
Trojan Elżbieta
(5)
Łockiewicz Marta
(5)
Bogdanowicz Marta
(4)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(4)
Misztal Marcin
(4)
Oszwa Urszula
(4)
Paszkiewicz Aneta
(4)
Wosik-Kawala Danuta
(4)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Dyrda Beata
(3)
Goetz Magdalena
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(3)
Grzywniak Celestyna
(3)
Jastrząb Jadwiga
(3)
Jegier Aneta
(3)
Jurewicz Monika
(3)
Lewandowska Bożena
(3)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(3)
Leśniewska Katarzyna
(3)
Sarnecki Robert
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Spionek Halina
(3)
Wiatrowska Leokadia
(3)
Łobacz Małgorzata
(3)
Bielecka Anna
(2)
Blimel Małgorzata
(2)
Bortliczek Małgorzata
(2)
Brosche Heidemarie (1955- )
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(2)
Domagała-Zyśk Ewa
(2)
Gordzelewska Beata
(2)
Gąsowska Teresa
(2)
Horzowska Monika
(2)
Jankowska Anna M
(2)
Jankowska Mariola
(2)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(2)
Karbowniczek Jolanta
(2)
Karpińska Anna (1958- )
(2)
Konieczna Agnieszka
(2)
Konopnicki Jan (1905-1980)
(2)
Kosztowna Barbara
(2)
Krzymowska Ewelina
(2)
Kupiec Monika
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Lewkowicz Krystyna
(2)
Lis Barbara
(2)
Niedźwiecka Barbara
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Oleksy Jadwiga
(2)
Pietras Izabela
(2)
Rimm Sylvia B. (1935- )
(2)
Roszkowska Dagmara
(2)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Sochacka Krystyna
(2)
Sosin Irena
(2)
Stryczniewicz Barbara
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Szymański Mirosław Stanisław
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Zińczuk Monika
(2)
Abbeduto Leonard
(1)
Abramowicz Joanna
(1)
Adryjanek Anna
(1)
Almeida Coutinho de Ana Sofia
(1)
Antonowicz Dominik
(1)
Appelt Karolina
(1)
Appelt Karolina (1976- )
(1)
Armstrong Carol L. (1969-)
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bagińska Aneta
(1)
Barabas Magdalena
(1)
Barczak Wioletta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Baureis Helga
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bielecki Wojciech
(1)
Binder Gislind
(1)
Binkiewicz Ewa
(1)
Bińkiewicz Ewa
(1)
Bobik Bogumiła
(1)
Bogacz Bożena
(1)
Borkowska Aneta R
(1)
Borkowska Aneta Rita
(1)
Borodankova Olga
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(67)
2000 - 2009
(63)
1990 - 1999
(51)
1980 - 1989
(12)
1970 - 1979
(15)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
1989-2000
(3)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(397)
nieznany (pol)
(6)
Litwa
(1)
Język
polski
(403)
Odbiorca
Nauczyciele
(8)
Rodzice
(5)
Pedagodzy
(4)
Szkoły podstawowe
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
6-8 lat
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Niepowodzenia szkolne
(393)
Dziecko
(98)
Czytanie
(47)
Pisanie
(44)
Nauczanie początkowe
(33)
Uczniowie
(33)
Dysleksja i dysgrafia
(30)
Nauczanie
(29)
Uczenie się
(27)
Matematyka
(23)
Dziecko trudne
(22)
Język polski
(22)
Nauczyciele
(17)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(13)
Dziecko zdolne
(13)
Młodzież
(13)
Młodzież szkolna
(11)
Terapia zajęciowa
(11)
Niedostosowanie społeczne
(10)
Rodzina
(10)
Drugoroczność
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Szkolnictwo
(9)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(9)
Wychowanie
(9)
Diagnoza pedagogiczna
(8)
Osiągnięcia szkolne
(8)
Rodzice
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Dyskalkulia
(7)
Kinezyterapia
(7)
Zespół ADHD
(7)
Biblioterapia
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Dziecko z ADHD
(6)
Mowa
(6)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(6)
Uczniowie gimnazjów
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Wsparcie edukacyjne
(6)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(6)
Arteterapia
(5)
Język polski (przedmiot szkolny)
(5)
Korepetycje
(5)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(5)
Motywacja uczenia się
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Nauka czytania
(5)
Nauka pisania
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Studenci
(5)
Szkolnictwo podstawowe
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Uczniowie szkół podstawowych
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko głuche
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Efektywność nauczania
(4)
Młodzież trudna
(4)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(4)
Powodzenia szkolne
(4)
Poznanie
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Zdolności
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Agresywność
(3)
Bajkoterapia
(3)
Bibliografia
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Egzaminy szkolne
(3)
Kobieta
(3)
Kształcenie
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Lateralizacja
(3)
Leworęczność
(3)
Lęk
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Odrzucenie rówieśnicze
(3)
Postawy
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Psychoedukacja
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychoterapia
(3)
Samoocena
(3)
Selekcja szkolna
(3)
Szkoła
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Uczucia
(3)
Wagary
(3)
Wieś
(3)
Temat: dzieło
Bajka o mróweczce
(1)
Jak nie tracić głowy w szkole
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej
(1)
Pamiętnik Czarnego Noska
(1)
Program "Krok za krokiem"
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-
(6)
1989-
(6)
2001-0
(6)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1901-1914
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(4)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Agresja a ekspozycja społeczna
(1)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(1)
Bułgaria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ciągowice (woj. śląskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dziecko a książka
(1)
Dziecko a kultura
(1)
Dziecko a media
(1)
Dziecko a miasto
(1)
Dziecko a praca w rodzinie
(1)
Dziecko a przestrzeń publiczna
(1)
Dziecko a szkoła
(1)
Dziecko a ubóstwo
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo a agresja
(1)
Francja
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kobieta a przestępstwo
(1)
Księstwo Warszawskie
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mongolia
(1)
Młodzież a empatia
(1)
Niepowodzenia szkolne a samoocena
(1)
Ocenianie a osobowość ucznia
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pamięć a niepowodzenia szkolne
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Przyszowice (woj. śląskie)
(1)
Rozwód a niepowodzenia szkolne dziecka
(1)
Rozwód a zaburzenia w rozwoju społecznym dziecka
(1)
Tatry (góry)
(1)
Upośledzenie umysłowe a agresja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wrocław (woj. śląskie)
(1)
Węgrów (woj. siedleckie)
(1)
Zabór rosyjski
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Gatunek
Bibliografia
(23)
Poradnik
(12)
Artykuł z czasopisma
(8)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Poradniki
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Kompendia i repetytoria
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Film edukacyjny
(1)
Lektura z opracowaniem
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(37)
Psychologia
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Matematyka
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
404 wyniki Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 11 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17076, 28305, 17078, 17543 (4 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17077/czyt.37 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4870 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3064 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3280 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4243 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2840 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1314 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2434 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 03212 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2209 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach i bibliografia, netografia na stronach 271-288.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. Niniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka – ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42772 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32266 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 145-[147].
Zawiera: Dojrzałość do uczenia się matematyki w warunkach szkolnych.
Zawiera: Kompetencje intelektualne niezbędne w uczeniu się matematyki: Dziecięce liczenie, Operacyjne rozumowanie na poziomie konkretnym, w zakresie potrzebnym do zrozumienia pojęcia liczby.
Zawiera: Diagnoza intelektualnych kompetencji do uczenia się matematyki dzieci z wadą słuchu: Metody badania umiejętności matematycznych dostępnych na poziomie przedoperacyjnym - dziecięce liczenie, Scenariusze badań - serie prób do badania dziecięcego liczenia: wersja werbalna w systemie językowo-migowym, Umiejętność liczenia i odróżniania liczenia błędnego od prawidłowego, Porównanie liczebności zbiorów, Dodawanie i odejmowanie, Metody badania operacyjnego rozumowania na poziomie konkretnym w zakresie potrzebnym do zrozumienia pojęcia liczby, Scenariusze badań - serie prób do badania operacyjnego rozumowania na poziomie konkretnym: wersja werbalna i wersja w systemie językowo-migowym, Klasyfikacja, Ustalenie stałości ilości nieciągłych, Szeregowanie elementów w zbiorze, Uwagi dotyczące przebiegu i organizacji badań. Arkusz diagnostyczne.
Książka
CD
W koszyku
(Biblioteka Monitora Prawnego ; 1)
(Raabe - Zajrzyj i Znajdź)
Płyta z wzorami dokumentów.
W publikacji wyjaśniono: co to jest zespół pomocy psychologiczno-pedagogicznej (tryb pracy, zadania, obowiązująca dokumentacja), w jaki sposób zorganizować pracę z dzieckiem, które posiada opinię o potrzebie kształcenia specjalnego, w jaki sposób zorganizować pracę z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Płyta CD zawiera komplet dokumentów m.in.: regulamin funkcjonowania zespołu, plany działań wspierających, przykładowe zapisy w statucie, karty indywidualnych potrzeb, indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Publikacja poświęcona została debacie nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed przedstawicielami zawodu nauczyciela, problemami i trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji nauczycielskiej. Wymiana myśli i doświadczeń nad nauczycielem służy jednocześnie pogłębionej refleksji nad współczesnym uczniem, nad determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego przyszłością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 264230 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47722 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29493 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32485 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/1326 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41829, 42553 (2 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37168 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24019 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Osobowe wychowanie ucznia.
Zawiera: Relacja wychowawcy i wychowanka.
Zawiera: Współczesny problem edukacji i kształcenia przed wychowaniem.
Zawiera: Odrzucenie rówieśnicze.
Zawiera: Uczeń wpisywany w odgrywanie określonej roli w zespole klasowym.
Zawiera: Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej.
Zawiera: Uczniowie - ofiary przemocy domowej.
Zawiera: Uczeń doświadczający zaniedbań ze strony środowiska domowego.
Zawiera: Uczeń, którego rodzice pracują za granicą / migrują zarobkowo.
Zawiera: Uczniowie ofiary i sprawcy mobbingu.
Zawiera: Niepowodzenia szkolne uczniów.
Zawiera: Drugoroczność i wieloroczność uczniów.
Zawiera: Odmowa chodzenia do szkoły.
Zawiera: Nieśmiały uczeń w klasie szkolnej.
Zawiera: Uczeń z ADHD.
Zawiera: Uczeń z niepełnosprawnością.
Zawiera: Uczeń niedostosowany społecznie.
Zawiera: Uczeń zdolny.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 13-32 : Autyzm a opóźnienie rozwoju / Małgorzata Skórczyńska.
Zawiera: S. 33-47 : Autystyczne spektrum zaburzeń a dysfunkcje semantyczno-pragmatyczne / Katarzyna Markiewicz.
Zawiera: S. 49-62 : Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego a autyzm / Julita Urbaniuk.
Zawiera: S. 63-117 : Autyzm, autyzm atypowy a schizofrenia wczesnodziecięca / Barbara Winczura.
Zawiera: 119=139 : Autyzm atypowy, zespół Aspergera, nadpobudliwość psychorychowa a objawy psychotyczne / Alina Czapiga.
Zawiera: S. 141-161 : Zespół Aspergera a zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / Alina Czapiga.
Zawiera: S. 163-182 : Zaburzenie zdolności niewerbalnego uczenia się a zespół Aspergera / Maria Piszczek.
Zawiera: S. 183-215 : Zaburzenia zachowania a nadpobudliwość psychoruchowa z deficytami uwagi (ADHD) / Małgorzata Przepióra.
Zawiera: S. 217-240 : Niedowidzenie z problemami somatycznymi, psychicznymi oraz podejrzeniem zespołu Aspergera lub schizofrenii / Marzenna Zaorska.
Zawiera: S. 241-267 : Choroba przewlekła a zaburzenia emocjonalne i trudności w uczeniu się / Jolanta Lipińska-Lokś.
Zawiera: S. 269-289 : Mózgowe porażenie dziecięce i zaburzenia współwystępujące / Agnieszka Drzazga.
Zawiera: S. 291-312 : Dyslalia rozszczepowa a współtowarzyszące powikłania ontogenezy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 283-287.
Przeprowadzanie analiz i interpretacji sytuacji pedagogicznych jest trudną sztuką, której trzeba się nauczyć. Świetną pomocą okaże się tu z pewnością książka pod redakcją Wandy Hajnicz i Agnieszki Koniecznej. Znajdują się w niej znakomite rekonstrukcje przypadków działań terapeutów wspierających proces rozwoju uczniów. Czytelnik ma możliwość dowiedzieć się, na czym polega rozumiejące odczytywanie zachowań dziecka i nauczyciela w sytuacjach edukacyjnych. Zaprezentowano tu przypadki wpierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: zarówno tych, którzy odnoszą sukcesy szkolne, jak i doznających niepowodzeń w realizacji zadań szkolnych. Prześledzić można proces wspomagania dziecka z trudnościami w opanowaniu techniki czytania i pisania, nieposiadającego dostatecznego poziomu gotowości szkolnej, z zespołem Aspergera czy dziecka cudzoziemskiego uczącego się w polskiej szkole. Prezentowane są sytuacje wchodzące w skład codziennych zajęć ucznia, jak odrabianie pracy domowej oraz specjalnie przygotowane dla niego sesje wsparcia. […] Czytelnik ma szansę odkryć, jak ważne procesy są uruchamiane w trakcie rutynowych działań, a także jak zróżnicowane i dalekie są ich konsekwencje. […] Liczne odwołania do literatury pomogą odbiorcy pogłębić zrozumienie istoty problemu dziecka i organizowanego wsparcia. Książka jest adresowana do nauczycieli, terapeutów, studentów kierunków pedagogicznych. Dla wszystkich pedagogów zaangażowanych w proces edukacyjnego wsparcia stanowi ona skarbnicę cennych wskazówek, tropów do przemyśleń i oglądu działań pomocowych z nie tylko z perspektywy dorosłego, ale i z perspektywy dziecka. Lektura uwrażliwia na pochodzące od dziecka sygnały i wskazuje na zróżnicowany potencjał sytuacji wspólnego pokonywania trudności i ograniczeń. [Z recenzji wydawniczej dr hab., prof. UWM Marzenny Nowickiej].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264279 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera m.in.: S. 11-29 : Dziecko z naruszoną potrzebą przywiązania.
Zawiera m.in.: S. 30-46 : Dziecko krzywdzone w rodzinie przemocą seksualną.
Zawiera m.in.: S. 47-71 : Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową.
Zawiera m.in.: S. 72-95 : Dziecko z trudnościami w uczeniu się (Przyczyny i rodzaje trudności dzieci w uczeniu się ; Dysleksja i wczesne symptomy jej ryzyka ; Dyskalkulia i jej wczesne symptomy ; Trudności dziecka w uczeniu się związane z lateralizacją) .
Zawiera m.in.: S. 96-108 : Dziecko z małą odpornością somatopsychiczną.
Zawiera m.in.: S. 109-129 : Dziecko z autyzmem.
Zawiera m.in.: S. 130-144 : Dziecko z przewlekłą chorobą - na przykładzie cukrzycy.
Zawiera m.in.: S. 145-155 : Dziecko z padaczką.
Zawiera m.in.: S. 156-166 : Trudne rodzicielstwo.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera m.in.: S. 3-26 : Padaczka i plastyczność poznawcza / Joseph I. Tracy et al.
Zawiera m.in.: S. 27-54 : Urazy mózgu / Terri Morris.
Zawiera m.in.: S. 55-94 : Problemy neuropsychologiczne w neuroonkologii / Carol L. Armstrong et al.
Zawiera m.in.: S. 95-110 : Zanik wieloukładowy, hipotonia ortostatyczna i dysfunkcja układu autonomicznego a procesy poznawcze / Cecilia Peralta.
Zawiera m.in.: S. 113-162 : Choroby sercowo-naczyniowe a funkcje poznawcze / Shari R. Waldstein et al.
Zawiera m.in.: S. 163-198 : Choroby i zaburzenia mózgowo-naczyniowe / Sabrina E. Smith, Juliana Sanchez Bloom, Nancy Minniti.
Zawiera m.in.: S. 199-208 : Deficyty poznawcze podczas migreny i klasterowych bólów głowy spowodowane przez dysfunkcję neuroprzekaźnika mózgowego 5HT / John Stirling Meyer.
Zawiera m.in.: S. 209-234 : Zaburzenia układu oddechowego: wpływ na funkcjonowanie mózgu i funkcje neuropoznawcze ( Przewlekła obturacyjna choroba płuc ; Zespół ostrej niewydolności oddechowej ; Zatrucie tlenkiem węgla ; Obturacyjny bezdech senny ; Efekty rehabilitacji po anoksji ) / Ramona O. Hopkins.
Zawiera m.in.: S. 237-260 : Mózgowe porażenie dziecięce: wpływ wczesnego uszkodzenia mózgu na rozwój / Silja Pirila, Jaap J. van der Meere.
Zawiera m.in.: S. 261-304 : Autyzm i zespół Aspergera z perspektywy neuronauki poznawczej / Jeanne Townsend, Marissa Westerfield.
Zawiera m.in.: S. 305-350 : Zespoły genetyczne związane z niepełnosprawnością intelektualną ( Zespół Downa ; Zespół łamliwego chromosomu X i schorzenia pokrewne ; Zespół Williamsa ) / Leonard Abbeduto, Andrea McDuffie. Westerfield.
Zawiera m.in.: S. 351-374 : Wprowadzenie do problematyki wodogłowia: wodogłowie wrodzone i o późnym początku zachorowania / Michael R. Meager et al.
Zawiera m.in.: S. 375-398 : Trudności w uczeniu się / Gayle K. Deutsch, Robert N. Davis.
Zawiera m.in.: S. 399-436 : Zaburzenia funkcji płatów czołowych w neuropsychologii dziecięcej: zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / Anthony L. Rostain.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 19-34 : Kulturowe i społeczne aspekty mediów na przykładzie telewizji i Internetu (refleksje dotyczące aktualnych problemów szans i zagrożeń) / Janusz Gajda.
Zawiera: S. 35-48 : Od konsumentów do twórców informacji / Dorota Siemieniecka.
Zawiera: S. 49-67 : Czy pokolenia cyfrowe potrzebują edukacji informacyjnej ? / Małgorzata Skibińska.
Zawiera: S. 69-81 : Pedagogiczne refleksje na temat postmediów i kultury wizualnej / Stanisław Juszczyk.
Zawiera: S. 83-95 : Medialny wizerunek kobiecego ciała w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Brosch.
Zawiera: S. 97-129 : Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieąy w środowisku szkolnym / Bassam Aouil, Maria Kajdasz0Aouil.
Zawiera: S. 131-141 : Wykorzystanie mediów w promowaniu zachowań prospołecznych na przykładzie wybranych organizacji pozarządowych / Marlena Pieniążek.
Zawiera: S. 143-150 : Rola mediów w aktywizacji społeczności lokalnych / Andrzej Wołodźko.
Zawiera: S. 153-165 : Czy nowe technologie w szkole zastąpią metody tradycyjne ? / Anna Kamińska.
Zawiera: S. 167-178 : Wpływ Internetu na aktywność mózgu i procesy poznawcze człowieka / Maria Kozielska.
Zawiera: S. 179-191 : Alfabetyzacja medialna w świadomości kandydatów na nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej / Marcin Musioł.
Zawiera: S. 193-205 : Problemy oraz oczekiwania pedagogów związane z wprowadzeniem tablicy interaktywnej do procesu kształcenia / Kamila Majewska.
Zawiera: S. 207-238 : Osiągnięcia i niepowodzenia w obszarze wykorzystywania ICT (raport z badań) / Eunika Baron-Polańczyk.
Zawiera: S. 239-272 : Trendy w badaniach nad edukacją na odległość. Przegląd wybranej literatury / Wioletta Kwiatkowska.
Zawiera: S. 273-286 : Zastosowanie badań eye-trackingowych w neurodydaktyce / Magdalena Andrzejewska, Anna Stolińska (et al.).
Zawiera: S. 289-305 : Rola mobilnych technologii w nauczaniu chemii / Małgorzata Bartoszewicz, Hanna Gulińska.
Zawiera: S. 307-318 : 140 znaków narzędziem do wszystkiego - "Twitter" jako idealne medium cyfrowej współczesności ? / Jakub Czopek.
Zawiera: S. 319-327 : E-learning w terapii pedagogicznej / Elżbieta Szala.
Zawiera: S. 329-341 : Edukacyjne programy komputerowe w kształtowaniu prawidłowej wymowy u dzieci przedszkolnych / Krystyna Żuchelkowska.
Zawiera: S. 343-354 : Programy multimedialne jako narzędzia wykorzystywane przez nauczycieli w terapii logopedycznej / Anna Waligóra-Huk.
Zawiera: S. 355-373 : Multimedia online w dydaktyce fizyki / Krzysztof Służewski, Grzegorz Karwasz.
Zawiera: S. 375-388 : Kompetencje informatyczno-komunikacyjne w rozwoju zainteresowań matematycznych uczniów (część 1) / Joanna Kandzia.
Zawiera: s. 389-398 : Komputerowe wspomaganie matematyki w szkole ponadgimnazjalnej - minimalizowanie niepowodzeń szkolnych uczniów / Kamila Wasilewska.
Zawiera: S. 399-418 : Przykład scenariusza lekcji chemii metodą wyprzedzającą z perspektywy ucznia szkoły ponadgimnazjalnej / Hanna Gulińska, Małgorzata Bartoszewicz.
Zawiera: S. 419-434 : Walidacja nakładu pracy studenta z wykorzystaniem systemu informatycznego / Zbigniew Kruszewski.
Zawiera: S. 437-460 : Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, czyli jak nowocześnie uczyć filmu / Marek Sokołowski.
Zawiera: S. 461-474 : PR LAB - przykład działalności Związku Harcerstwa Polskiego w zakresie realizacji treści edukacji medialnej / Tomasz Huk.
Zawiera: S. 475-486 : Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / Ewa Nowicka.
Zawiera: S. 487-498 : Eye-tracking w badaniach nad edukacją medialną / Marek Hallada.
Zawiera: S. 501-513 : Związek diety z nastrojem człowieka w wybranych aspektach uczenia się / Kinga Szymańska.
Zawiera: S. 515-522 : Innowacyjna jakość edukacji w środowisku rolnym / Monika Delmanowicz.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
[Materiał oparty na badaniach przeprowadzonych w Węgrowie, małym miasteczku położonym 80 km na wschód od Warszawy, gdzie w 1985 roku powstała Stacja Badawcza Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Analiza społeczeństwa małego miasta ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji dzieci - jej aspektu zdrowotnego materialnego, szkolnego, kulturalnego itp. Przedstawiono także obraz miasta widziany oczami dzieci.]
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. [Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera m.in.: S. 15-24 : Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka we współczesnym świecie / Maria Straś-Romanowska.
Zawiera m.in.: S. 25-38 : Człowiek niepełnosprawny w rodzinie - dylematy rozwoju i wsparcia / Roman Ossowski.
Zawiera m.in.: S. 39-48 : Psychologiczne determinanty jakości życia rodzinnego : pojęcie jakości życia i kierunki badań / Teresa Rostowska.
Zawiera m.in.: S. 49-60 : Komunikacja wewnątrzrodzinna a jakość życia rodziny / Barbara Harwas-Napierała.
Zawiera m.in.: S. 61-70 : Empatia w związkach małżeńskich / Maria Kaźmierczak.
Zawiera m.in.: S. 71-82 : Dynamika związku a wzajemna zależność partnerów kohabitujących / Iwona Janicka.
Zawiera m.in.: S. 83-96 : Jakość życia w związkach marynarskich / Aleksandra Nowakowska.
Zawiera m.in.: S. 97-112 : Psychospołeczne uwarunkowania adaptacji dzieci do życia w rodzinie zrekonstruowanej / Aleksandra Lewandowska-Walter.
Zawiera m.in.: S. 113-128 : Lęk i depresyjność u młodzieży w świetle systemowych zasobów rodzinnych / Agnieszka Miłkowska.
Zawiera m.in.: S. 129-134 : Postawy rodziców dziecka autystycznego / Bożena Petrykowska, Monika Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 135-141 : Rodzina jako środowisko stymulujące agresywne zachowanie dzieci na róznych etapach rozwoju / Grażyna Poraj.
Zawiera m.in.: S. 145-158 : Nieuświadomiona kontrola afektu : od pierwszeństwa afektu do kontroli działania ( czy eksperymentator powinien rozumieć osobę badaną ? ) / Alina Kolańczyk.
Zawiera m.in.: S. 159-166 : Świadomość językowa a komunikowanie się za pomocą pisma / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera m.in.: S. 167-174 : Młodzież z dysortografią : próba typologii / Izabela Pietras.
Zawiera m.in.: S. 175-180 : Znaczenie płci w procesie nauki czytania / Krystyna Sochacka.
Zawiera m.in.: S. 181-190 : Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych u dzieci w wieku szkolnym / Celestyna Grzywniak.
Zawiera m.in.: S. 191-198 : Radzenie sobie ze stresem szkolnym a osobowość uczniów z dysleksją / Irena Sorokosz.
Zawiera m.in.: S. 199-206 : Od agnozji liter i cyfr do dyskalkulii rozwojowej : neuropsychologia zaburzeń liczenia wczoraj, dziś, jutro / Urszula Oszwa.
Zawiera m.in.: S. 207-214 : Oblicza impulsywności w zespole ADHD / Aneta R. Borkowska.
Zawiera m.in.: S. 215-224 : Współczesne koncepcje współwystępowania dysleksji rozwojowej i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / Małgorzata Lipowska, Leszek Buliński.
Zawiera m.in.: S. 225-230 : Przyszłość w oczach młodzieży : jak i co planują adolescenci z nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją oraz młodzież uzależniona ? / Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 231-236 : Efektywność Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa / Marta Łockiewicz, Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 237-258 : Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną : dane Kwestionariusza europejskiego Towarzystwa dysleksji (EDA) / Marta Bogdanowicz.
Zawiera m.in.: S. 259-270 : Wartość różnorodności : obcojęzyczna szkoła a czytanie w języku ojczystym / Paulina Petrus et al.
Zawiera m.in.: S. 271-276 : Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera / Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak.
Zawiera m.in.: S. 277-283 : Psychologia wobec starzenia się i starości : o paradoksach zwiazanych z pojęciem adaptacji do wieku / Henryk Olszewski.
Streszcz. ang. przy ref.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz.
Zawiera: S. 11-13 : Auksologia a promocja zdrowia / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 19-29 : Rozwój niektórych kości śródręcza / Mieczysław Becker.
Zawiera: S. 31-38 : Rozwój somatyczny dzieci ze wsi na terenie wielkoprzemysłowym / Adrian Czok, Bogdan Smyłła.
Zawiera: S. 39-46 : Zjawisko akceleracji rozwoju dzieci i młodzieży w kontekście biologicznym i społecznym / Waldemar Dutkiewicz.
Zawiera: S. 47-60 : Przejawy trendu sekularnego a normy rozwoju fizycznego dzieci i młodzieży / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 61-76 : Genetyczne i środowiskowe uwarunkowania rozwoju fizycznego noworodków / Andrzej Jopkiewicz, Edyta Suliga.
Zawiera: S. 77-84 : Środowiskowe uwarunkowania poziomu rozwoju fizycznego studentów WSP w Kielcach / Andrzej Jopkiewicz, Teresa Zabrodzka.
Zawiera: S. 85-88 : Plan badania antropomotorycznego osób z zespołem dezaprobaty płci / Julia Kruk-Jeromin, Bogusław Antoszewski, Andrzej Malinowski.
Zawiera: S. 89-96 : Czynniki działające na rozwój i kształt czaszki / Andrzej Malinowski.
Zawiera: S. 97-103 : Przejawy trendu sekularnego i akceleracji rozwoju dzieci i młodzieży regionu bydgoskiego / Andrzej Malinowski, Włodzimierz Bożiłow.
Zawiera: S. 105-116 : Środowiskowe uwarunkowania trendu sekularnego ludności żeńskiej w Bułgarii / Andrzej Malinowski, Henryk Stolarczyk, Zofia Warzyńska-Bartczak.
Zawiera: S. 117-128 : Środowiskowe uwarunkowania trendu sekularnego ludności męskiej Bułgarii / Andrzej Malanowski, Henryk Stolarczyk, Małgorzata Roślak.
Zawiera: S. 129-135 : Charakterystyka rozwoju fizycznego i wydolności fizycznej młodzieży kończącej szkołę podstawową w środowisku miejskim / Małgorzata Markowska.
Zawiera: S. 137-143 : Zmienność z wiekiem pomiarów kefalometrycznych i wysokości ciała u "Chałcha" - rdzennej ludności Mongolii / Joanna Michalska-Wichan, Andrzej Malinowski.
Zawiera: S. 145-154 : Tendencja przemian w rozwoju fizycznym dzieci w wieku przedszkolnym z Częstochowy w latach 1978-1995 / Joanna Rodziewicz-Gruhn.
Zawiera: S. 155-166 : Stan rozwoju fizycznego noworodków łódzkich / Iwona Rosset.
Zawiera: S. 167-171 : Stan rozwoju fizycznego studentek nauczania początkowego Uniwersytetu Łódzkiego w roku akademickim 1991/1992 / Małgorzata Roślak.
Zawiera: S. 173-182 : Tendencja rozwojowa wysokości i masy ciała dzieci i młodzieży w makroregionie śląskim w latach 1964-1995 / Jerzy Rzepka, Adrian Czok.
Zawiera: S. 183-202 : Zmiany sekularne rozwoju fizycznego dzieci i młodzieży w ośrodkach wielkomiejskich na przykładzie Łodzi i Poznania / Henryk Stolarczyk, Andrzej Malinowski, Wiesław Lorkiewicz.
Zawiera: S. 203-213 : Charakterystyka procesu wzrastania dzieci z prostym niedoborem wysokości ciała / Edyta Suliga.
Zawiera: S. 215-220 : Czy tak zwane "normy rozwojowe" mogą być biologicznymi układami odniesienia? / Jan Szopa.
Zawiera: S. 221-227 : Początek procesu pierwszego ząbkowania u dzieci łódzkich a wybrane czynniki genetyczne, paragenetyczne i środowiskowe / Elżbieta Żądzieńska.
Zawiera: S. 231-235 : Energetyczne i nieenergetyczne komponenty zdrowia w procesie wykonywania ćwiczeń fizycznych i uprawiania sportu / Ełła Bulicz, Zdzisław Chromiński, Igor Murawow.
Zawiera: S. 237-240 : Fenotypowe modyfikacje w biologicznym dziedziczeniu zdrowotnych wpływów aktywności ruchowej / Ełła Bulicz, Zdzisław Chromiński, Igor Muranow.
Zawiera: S. 241-250 : Stan zdrowia i rozwój somatyczny dzieci uczęszczających do przedszkoli w dzielnicy Łódź-Bałuty / Danuta Chlebna-Sokół, Dorota Kardas-Sobantka, Iwona Ligenza, Katarzyna Haładaj.
Zawiera: S. 251-263 : O pewnych osobliwościach biologicznego i psychicznego pojmowania rozwoju / Zbigniew Czapla.
Zawiera: S. 265-171 : Wpływ czynników ryzyka okołoporodowego i warunków socjalno-bytowych na rozwój psychofizyczny dzieci osiągających złe wyniki w nauce / Barbara Garanty-Bogacka, Wiesława Wieczorek, Małgorzata Syrenicz, Beata Ciechanowska, Beata Krupa.
Zawiera: S. 273-281 : Dojrzałość biologiczna noworodków jako miernik stanu zdrowia społeczeństwa / Danuta Kornafel.
Zawiera: S. 283-291 : Realizacja programów promocji zdrowia w szkołach wrocławskich w latach 1994-1996 / Lesław Kulmatycki.
Zawiera: S. 293-301 : Wpływ dysfunkcji narządu ruchu na formowanie się wybranych komponentów struktury osobowości u młodzieży niepełnosprawnej ruchowo / Piotr Majewicz.
Zawiera: S. 303-310 : Refleksje o zdrowiu i rozwoju biologicznym ludności w Polsce / Andrzej Malinowski.
Zawiera: S. 311-319 : Rozwój dzieci przewlekle chorych / Irmina Mięsowicz.
Zawiera: S. 321-331 : Badania auksologiczne a realizacja korczakowskich zamierzeń "wielkiej syntezy dziecka" / Konstanty S. Sawicki.
Zawiera: S. 333-337 : Stan odżywienia dzieci szkolnych ze środowiska wielkomiejskiego i wiejskiego/ Wiesława Wieczorek, Małgorzata Syrenicz, Barbara Garanty-Bogacka, Beata rupa, Beata Ciechanowska.
Zawiera: S. 339-343 : Uwarunkowania stanu zdrowia dzieci 9-letnich przez niektóre czynniki środowiska rodzinnego / Bożena Zawadzka.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej