Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(705)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(384)
Artykuły
(263)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Muzyka
(24)
Publikacje informacyjne
(16)
Nuty
(10)
Audiobooki
(5)
Filmy i seriale
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Druki ulotne
(2)
E-booki
(1)
Poezja
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(1095)
tylko na miejscu
(217)
nieokreślona
(14)
wypożyczone
(7)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(195)
Kielce - Czytelnia
(165)
Kielce - Multimedialny
(37)
Kielce - Informatorium
(1)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(82)
Busko zdrój - czytelnia
(5)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(66)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
(6)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(85)
Końskie - wypożyczalnia
(71)
Końskie - czytelnia
(25)
Opatów - wypożyczalnia
(56)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(66)
Ostrowiec - czytelnia
(29)
Ostrowiec - Multimedialny
(3)
Pińczów - wypożyczalnia
(79)
Pińczów - czytelnia
(5)
Sandomierz - wypożyczalnia
(92)
Sandomierz - czytelnia
(4)
Sandomierz - Multimedialny
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(93)
Starachowice - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(86)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(66)
Włoszczowa - Multimedialny
(5)
Włoszczowa - czytelnia
(4)
Autor
Przychodzińska Maria
(30)
Grusiewicz Mirosław
(16)
Lipska Ewa
(14)
Stacewicz Regina
(14)
Malko Dorota
(12)
Wasiak Stefan
(11)
Smoczyńska-Nachtman Urszula
(10)
Burowska Zofia
(9)
Wójcik Teresa
(9)
Jasionowski Franciszek (1903-1969)
(8)
Lewicka Ewa
(8)
Lipska Ewa (1930- )
(8)
Lisowska Halina
(8)
Suzin Adam
(8)
Ławrowska Romualda
(8)
Jankowska Leokadia
(7)
Przychodzińska Maria (1927- )
(7)
Sołtysik Agnieszka
(7)
Chodyna Bohdan
(6)
Ciesielski Rafał
(6)
Danel-Bobrzyk Helena
(6)
Hoffman-Lipska Ewa
(6)
Kołodziejski Maciej
(6)
Podolska Beata
(6)
Pospieszalski Jan (1955- )
(6)
Staniek Marzena
(6)
Wojciechowska Katarzyna
(6)
Chyła-Szypułowa Irena
(5)
Dąbrowska Maria (muzyka)
(5)
Grafczyńska Jadwiga
(5)
Kaczurbina Maria (1908-1976)
(5)
Nowosad Janusz
(5)
Puszczewicz Barbara
(5)
Smoczyńska Urszula
(5)
Stasińska Krystyna
(5)
Tomaszewska Maria
(5)
Banasiewicz Andrzej
(4)
Bonna Beata
(4)
Celiński Adam
(4)
Dasiewicz-Tobiasz Anna
(4)
Garstecki Michał
(4)
Gwizdalanka Danuta
(4)
Hoffman-Lipska Ewa (1930- )
(4)
Miklaszewski Lech (1910-1992)
(4)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Parkita Ewa
(4)
Pospieszalski Mateusz (1965- )
(4)
Przybylska Krystyna
(4)
Stankiewicz Zygmunt
(4)
Suzin Adam (1898-1982)
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Wasilewska Danuta
(4)
Wieman Maria
(4)
Witkowska-Urban Ewa
(4)
Ślusarz Anna
(4)
Bajkowska Lidia
(3)
Barcicka Wiesława
(3)
Białkowski Andrzej
(3)
Brzana Mirosław
(3)
Cukierówna Maria
(3)
Dyląg Jerzy
(3)
Dymara Bronisława
(3)
Dębicka Izabela
(3)
Gruberne-Bernacka Barbara
(3)
Kacperska Jolanta
(3)
Kaleta Wojciech
(3)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(3)
Knajder-Sowa Anna
(3)
Kreiner-Bogdańska Agnieszka
(3)
Kurkowski Zdzisław
(3)
Lisowska Halina (1912-1998)
(3)
Maklakiewicz Tadeusz Wojciech (1922-1996)
(3)
Malicki Waldemar
(3)
Pyda-Grajpel Anna
(3)
Rogozińska Katarzyna
(3)
Wierszyłowski Jan
(3)
Winczewska Aneta
(3)
Ćwiek Małgorzata
(3)
Śliwińska Anna
(3)
Żyżelewicz Piotr (1965-2011)
(3)
Białkowski Andrzej (1956- )
(2)
Biegacz Dariusz
(2)
Brudło Ryszard
(2)
Bryndal Agnieszka
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Bula Karol
(2)
Chrzanowska Renata
(2)
Czerniawska Ewa
(2)
Czerska Aneta
(2)
Dudek Aleksandra
(2)
Dębska Danuta
(2)
Enzinger Grażyna
(2)
Furmanik Wiesława (1931- )
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Garbuzik Katarzyna
(2)
Górniok-Naglik Alina
(2)
Gęca Leszek
(2)
Jakubowska Ewa (1957- )
(2)
Jakóbczak-Drążek Katarzyna
(2)
Kaczmarek Stella
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(114)
1990 - 1999
(77)
1980 - 1989
(81)
1970 - 1979
(78)
1960 - 1969
(35)
1950 - 1959
(19)
1940 - 1949
(6)
1930 - 1939
(4)
1920 - 1929
(3)
1910 - 1919
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(29)
1945-1989
(28)
2001-
(14)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(681)
nieznany (pol)
(24)
nieznany (pl+)
(1)
Język
polski
(703)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(3)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(25)
Klasa 1.
(7)
Licea
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Klasa 3.
(5)
Klasa 2.
(4)
Klasa 4.
(4)
Klasa 7.
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Klasa 5.
(3)
Nauczyciele muzyki
(3)
Dzieci
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 8.
(2)
Nauczyciele śpiewu
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły średnie
(2)
0-4 lat
(1)
5-8 lat
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Arteterapeuci
(1)
Licea Pedagogiczne
(1)
Logopedzi
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Poziom nauczania Nauczanie początkowe
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Muzyka
(629)
Nauczanie początkowe
(110)
Wychowanie przedszkolne
(56)
Rytmika
(39)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(38)
Nauczanie
(38)
Umuzykalnianie
(30)
Dziecko
(21)
Gry i zabawy ruchowe
(21)
Sztuka
(18)
Nauczanie zintegrowane
(17)
Śpiew
(17)
Język polski
(14)
Muzykoterapia
(12)
Taniec
(12)
Wychowanie estetyczne
(12)
Gry i zabawy
(11)
Wychowanie muzyczne
(11)
Nuty
(10)
Podręczniki szkolne
(10)
Matematyka
(9)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(8)
Nauczyciele
(8)
Wychowanie plastyczne
(8)
Internet
(7)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(7)
Druki muzyczne
(6)
Gimnastyka rytmiczna
(6)
Gry edukacyjne
(6)
Języki
(6)
Nauczyciele muzyki
(6)
Orff, Carl (1895-1982)
(6)
Pomoce dydaktyczne
(6)
Przedszkola
(6)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(6)
Technika
(6)
Śpiew chóralny
(6)
Czytanie
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Instrumenty muzyczne
(5)
Komputery
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Moniuszko, Stanisław (1819-1872)
(5)
Multimedia
(5)
Muzyka - nauczanie
(5)
Muzyka polska
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Podręczniki dla szkół podstawowych
(5)
Przyroda
(5)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(5)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Edukacja muzyczna
(4)
Emisja głosu
(4)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(4)
Pedagogika zabawy
(4)
Szkolnictwo podstawowe
(4)
Wiedza o kulturze
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie fizyczne
(4)
Zdolności
(4)
Chopin, Fryderyk kompozytor, pianista (1810-1849)
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Edukacja regionalna
(3)
Gordon, Edwin E.
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Głosy zwierząt
(3)
Historia
(3)
Język angielski
(3)
Kształcenie
(3)
Literatura
(3)
Metody nauczania
(3)
Mowa
(3)
Mozart, Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(3)
Muzyka fortepianowa
(3)
Pedagogika muzyki
(3)
Plastyka
(3)
Programy komputerowe
(3)
Płyty gramofonowe
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo artystyczne
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Teatr
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Wieniawski, Henryk (1835-1880)
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Śpiewnik
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Akompaniament
(2)
Aktywność twórcza
(2)
Bajka i baśń
(2)
Bibliografia
(2)
Biologia
(2)
Boże Narodzenie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Temat: dzieło
"Lekcja anatomii (Rembrandta)"
(1)
"Płonąca żyrafa"
(1)
Abecadło (czasop.)
(1)
Baśnie
(1)
Ciuchcia (program telewizyjny)
(1)
DD Reporter (czasop.)
(1)
Dźwięczące wiersze
(1)
Halka
(1)
Kaczor Donald (czasop.)
(1)
Koncepcja Edwina E. Gordona w powszechnej edukacji muzycznej
(1)
Księżniczka (czasop.)
(1)
Kubuś Puchatek (czasop.)
(1)
Menon
(1)
Muzyka otwiera nam świat
(1)
Muzyka w przedszkolu
(1)
Ojczyzna chochołów
(1)
Pielgrzym
(1)
Rytmika dla dzieci
(1)
Tryptyk pionowy
(1)
Zabawy i Marzenia z Barbie
(1)
twórczość
(1)
Łatwe piosenki dla dzieci
(1)
Temat: czas
1901-
(17)
2001-0
(8)
1901-2000
(6)
1801-
(5)
1801-1900
(4)
1989-
(3)
2001-
(2)
101-
(1)
1914-
(1)
1918-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Słowacja
(3)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(2)
Holandia
(2)
Muzyka a literatura
(2)
Muzyka a plastyka
(2)
Polska
(2)
Węgry
(2)
Chęciny (woj. świętokrzyskie)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Filozofia a literatura
(1)
Ilustracja a tekst
(1)
Impresjonizm a literatura
(1)
Język a muzyka
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Końskie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Leseferyzm a twórczość plastyczna
(1)
Literatura a filozofia
(1)
Literatura a impresjonizm
(1)
Literatura a muzyka
(1)
Literatura a sztuka
(1)
Literatura romantyczna a sztuka
(1)
Lutosławski, Witold
(1)
Mińsk Mazowiecki (woj. mazowieckie)
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka a Internet
(1)
Muzyka a dziecko
(1)
Muzyka a język
(1)
Muzyka a programy komputerowe
(1)
Muzyka a ruch
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sztuka a literatura romantyczna
(1)
Sztuki plastyczne a literatura
(1)
Tekst a ilustracja
(1)
Tuczępy (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Śląsk
(1)
Śląskie, województwo
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Dokumenty dźwiękowe
(17)
Podręcznik
(17)
Bibliografia
(16)
Artykuł z czasopisma
(12)
Piosenka dziecięca polska
(10)
Artykuł z czasopisma fachowego
(9)
Materiały pomocnicze
(9)
Śpiewnik
(9)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Poradniki dla nauczycieli
(8)
Program nauczania
(6)
Programy nauczania dla szkół średnich
(6)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(5)
Druki muzyczne
(4)
Scenariusze imprez szkolnych
(4)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(4)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Poradnik
(3)
Film edukacyjny
(2)
Pieśń (głos i fortepian)
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Pieśń ludowa polska
(2)
Piosenka polska
(2)
Podręczniki dla szkół podstawowych
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Programy nauczania
(2)
Programy nauczania dla szkół wyższych
(2)
Akompaniament
(1)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dokument dźwiękowy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura polska
(1)
Mazurek (muz.)
(1)
Monografia
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka ludowa, etniczna i tradycyjna
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka na skrzypce i fortepian
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Muzyka wojskowa
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Poezja polska
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Programy nauczania dla szkoły podstawowej
(1)
Programy nauczania dla szkół muzycznych
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Sprawdziany i testy dla szkół średnich
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(43)
Kultura i sztuka
(9)
Psychologia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
706 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Dzieńdoberek, czyli rozpoczęcie roku szkolnego.
Zawiera: Bezpieczna kamizelka, czyli uważamy na drogach.
Zawiera: "Kartofle z ogniska", czyli impreza plenerowa z rodzinami.
Zawiera: "Co jest grane?", czyli Międzynarodowy Dzień Muzyki.
Zawiera: "Imieniny klasy", czyli pierwszy miesiąc za nami.
Zawiera: Wszystkich Świętych, czyli w nastroju "Lacrimosy".
Zawiera: Polska, czyli impreza z okazji Święta Niepodległości.
Zawiera: "Szedł Mikołaj", czyli mikołajki w klasie.
Zawiera: "Kolęda domowa", czyli Gwiazdka w szkole.
Zawiera: "Święto w kolorze sepii", czyli impreza na Dzień Babci i Dziadka.
Zawiera: "Walentynki Twist", czyli dzień świętego Walentego po polsku.
Zawiera: "Wiosna, skowronek nad nami...", czyli powitanie wiosny.
Zawiera: "Szkoła to jest teatr, czyli Międzynarodowy Dzień Teatru"
Zawiera: "Święcone jajeczko, czyli rodzinne spotkania wielkanocne".
Zawiera: "Halo, tu mówią dzieci", czyli impreza ekologiczna.
Zawiera: "Czyta elita", czyli święto książki w szkole.
Zawiera: "Ile jest razem w Europie dzieci?", czyli Dzień Europy.
Zawiera: "Kwiateczki dla mateczki", czyli wiosenne święto mam.
Zawiera: "Tato, już lato", czyli turniej "lekkoartystyczny".
Zawiera: "Dowidzonko, czyli witajcie wakacje!".
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28534 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28908 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Buski Kwartalnik Edukacyjny.
Scenariusz lekcji muzyki w klasie V: "Oda do radości" Ludwika van Beethovena hymnem Unii Europejskiej".
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Zawiera: S. 17-25 : O reformie wczesnoszkolnej po pięciu latach / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 27-33 : Reforma systemu edukacji w świetle dokumentów edukacyjnych Unii Europejskiej / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 35-45 : Programy jako jeden z czynników powodzenia reformy edukacji wczesnoszkolnej / Maria Jakowicka.
Zawiera: S. 47-59 : Stymulowanie aktywności - przeciwdziałanie bezradności matematycznej ucznia / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 61-71 : Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna - retrospektywny przegląd różnych koncepcji / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 73-78 : Nauczyciele o programach do kształcenia zintegrowanego i ich obudowie / Anna Struzik.
Zawiera: S. 79-83 : Podręczniki w zreformowanej edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Drost.
Zawiera: S. 85-93 : Wybrane założenia Podstawy programowej a praktyka szkolna / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 95-102 : Poziom wiedzy ekologicznej uczniów kończących etap edukacji wczesnoszkolnej / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 103-109 : Trudności wychowawcze : ciągłość i zmiana od nauczania początkowego do gimnazjum / Beata Komorowska.
Zawiera: S. 111-115 : Problemy oceniania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej - założenia i rzeczywistość / Katarzyna Pluta.
Zawiera: S. 117-123 : Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym / Tatiana Kłosińska.
Zawiera: S.125-130 : Efektywność edukacji środowiskowej w zintegrowanym systemie kształcenia wczesnoszkolnego / Mirosława Parlak, Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 131-135 : Funkcjonowanie dziecka w roli ucznia - wnioski z doświadczeń reformy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 137-141 : Rola i miejsce pracy domowej w kształceniu zintegrowanym / Renata Reclik.
Zawiera: S. 143-147 : Praca domowa uczniów klas początkowych w opinii nauczycieli, rodziców i uczniów / Anna Winiarczyk.
Zawiera: S. 149-152 : Rola pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć ruchowych w edukacji motorycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Magdalena Lelonek, Małgorzata Markowska.
Zawiera: S. 153-158 : Środowiskowe uwarunkowania efektów pracy szkolnej uczniów na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej / Mariola Wojciechowska.
Zawiera: S. 159-163 : Kształtowanie umiejętności życiowych w zintegrowanym nauczaniu początkowym / Agnieszka Linca.
Zawiera: S. 165-170 : Wyznaczniki przyjaznego klimatu szkolnego w edukacji zintegrowanej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 171-173 : Priorytety reformy kształcenia i ich odbicie w praktyce w edukacji wczesnoszkolnej (zarys problematyki) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 177-193 : Dobro jako podstawowa kategoria wychowania dzieci w młodszym wieku szkolnym / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: S. 195-198 : Niektóre problemy diagnozy auksologicznej uczniów klas niższych / Andrzej Jopkiewicz.
Zawiera: S. 199-205 : Założenia teleologii pedagogicznej wobec zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 207-214 : Komunikacja w szkole jako czynnik rozwoju i twórczej aktywizacji działalności dziecka z perspektywy psychologicznej / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 215-224 : Książeczka edukacyjna i jej wykorzystanie w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym / Marek Kątny.
Zawiera: S. 225-229 : Poliestetyczne tendencje w edukacji wczesnoszkolnej - właściwy kierunek wzbogacania humanistycznych treści wychowania / Irena Chyła-Szypułowa.
Zawiera: S. 231-234 : Integracyjne tendencje we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 235-239 : Czasopisma uczniowskie szansą na inspirowanie twórczej aktywności dziecka / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 241-250 : Możliwości wykorzystania współczesnych czasopism dziecięcych w realizacji treści nauczania zintegrowanego (raport z badań) / Beata Korus.
Zawiera: S. 250-257 : Czynniki selekcyjne dzieci na progu zreformowanej szkoły podstawowej / Małgorzata Kwaśniewska, Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 259-263 : Funkcjonowanie społeczne dzieci rozpoczynających naukę szkolną / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 265-270 : Edukacja regionalna w opiniach nauczycieli / Lidia Pawelec, Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 271-276 : Specyfika procesu czytania i jego poziom u uczniów kończących pierwszy etap nauki szkolnej (komunikat z badań wstępnych) / Elżbieta Zyzik, Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 277-280 : Budzenie zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Aleksandra Chrzan.
Zawiera: S. 281-287 : Przeciążenie nauką szkolną, poziom rozwoju i stan zdrowia dzieci w młodszym wieku szkolnym (fakty i problemy) / Grażyna Nowak-Starz.
Zawiera: S. 289-298 : Uczeń z niepełnosprawnością umysłową w klasie ogólnodostępnej szkoły podstawowej / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: S. 299-304 : O lepszą szkołę wiejską. W kręgu rozważań po reformie systemu oświaty / Mirosław Babiarz.
Zawiera: S. 305-310 : Poprawność ortograficzna pisma uczniów kończących edukację wczesnoszkolną (wnioski z doświadczeń reformy) / Agnieszka Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 311-314 : Edukacyjna, wychowawcza i korekcyjna funkcja edukacji muzycznej w pracy z dziećmi młodszymi / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 315-319 : Efekty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w świetle wybranych stanowisk i opinii (refleksja krytyczna) / Anna Szkolak.
Zawiera: S. 321-323 : Internet - zagrożenie czy szansa dla współczesnego dziecka (uwagi i opinie) / Kinga Chwastek.
Zawiera: S. 325-328 : Stan wiedzy dzieci na temat Unii Europejskiej jako element wiedzy społecznej dziecka (raport z badań) / Renata Fert.
Zawiera: S. 329-340 : Nauczyciel we współczesnej szkole / Małgorzata Wolska-Długosz.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Wychowanie Muzyczne.
Bibliogr. s. 24.
Cele i korzyści z gościnnych koncertów orkiestry Mazowiacy.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Nowe media w przekazie dziedzictwa mistrzów / Mirosław Grusiewicz. W: Wychowanie Muzyczne w Szkole.- 2005, nr 1, s. 48-54.
Dokument nadrzędny: Wychowanie Muzyczne w Szkole.
Bibliogr. w punkcie Media scenariuszy.
[Temat 1: "Jan Sebastian Bach - sługa dworski i koscielny". Temat 2: "Muzyka Jana Sebastiana Bacha ideałem piękna". Temat 3; "Melodie Jana Sebastiana Bacha".]
Brak okładki
Książka
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1967 B/P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 259094/ czyt. 37 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32136 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Na s. tyt.: "Książka z płytą DVD zawierającą 50 krótkich filmów ilustrujących różnorodność możliwości zastosowania muzykoterapii kreacyjnej w praktyce".
Na etykiecie płyty DVD: Działania muzyczne w interakcji terapeutycznej.
Zawiera: Wrzesień 1959-czerwiec 1960 Placówka opiekuńczo-wychowawcza w Sunfield, Clent, Stourbridge, Worcestershire: I. Rozpoczecie pracy; Czerwiec-listopad 1960 Podróż do Europy; II. Prowadzenie badań na większą skalę Luty-lipiec 1961, Szkoły Specjalne Devereux w Devon w Pensylwanii; III. Zarys nowej metody muzykoterapii, Wrzesień 1961-marzec 1962, Instytut Logopedii w Wichita w Kansas. IV. Muzykoterapia indywidualna - różne rodzaje muzycznych wypowiedzi dzieci; V. Elementarna praca z grupą - sprawozdania; VI. "Pif-Paf-Poltrie" - gra słowno-muzyczna jako terapia, Maj 1962-maj 1967, Program muzykoterapii dla dzieci psychotycznych poniżej siódmego roku życia (Narodowy Instytut Zdrowia Psychicznego, grant numer OM-982), Oddział Opieki Dziennej, Klinika Psychiatrii Dziecięcej, Akademia Medyczna, Uniwersytet w Pensylwanii. VII. Wpływ muzykoterapii na rozwój osobowości dzieci autystycznych, Listopad 1962-marzec 1967 Filadelfijski Okręg Szkolny, Komisja Edukacji Publicznej; VIII. Grupowe zajęcia muzyczne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym; IX. Podstawowe zagadnienia dotyczące muzykoterapii grupowej; X. Epilog. Do muzyków terapeutów.
Zawiera: Aneks I. Muzykoterapia indywidualna.
Zawiera: Aneks II. Muzykoterapia grupowa.
Zawiera: Aneks III. Clive Robbins, Muzykoterapia kreacyjna - zastosowanie praktyczne.
Publikacja jest zbiorem refleksji autobiograficznych oraz sprawozdań z działań autorów prowadzonych we wczesnym okresie ewolucji ich wspólnego dzieła. Książka w skondensowanej, klarownej formie prezentuje wszystkie doświadczenia autorów, poparte studium przypadków, bądź opisami sesji zbiorowych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej ; Nr 40)
Bibliogr.przy rozdz.
Zawiera: S. 21-35 : Priorytety współczesnych reform oświatowych w krajach Unii Europejskiej - implikacje dla Polski / Andrzej Bogaj.
Zawiera: S. 37-62 : Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej : wyzwania, szanse, zagrożenia / Krystyna Duraj-Nowakowa.
Zawiera: S. 63-75 : Problemy reformowania edukacji na Ukrainie / Piotr Sikorski.
Zawiera: S. 77-91 : Ścieżki edukacyjne / Małgorzata Suchańska.
Zawiera: S. 93-109 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia / Mirosław Szymański.
Zawiera: S. 113-115 : Tradycyjne myślenie o nauczaniu i szkole jako zagrożenie reformy edukacji / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 116-118 : Diagnostyczność oceny opisowej w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Kazimiera Dutkiewicz.
Zawiera: S. 119-121 : Problemy społecznego funkcjonowania dziecka w edukacji zintegrowanej / Aldona Kopik.
Zawiera: S. 122-123 : Przyroda trzonem dla integracji przedmiotów (refleksje ze startu reformy) / Irena Oksińska.
Zawiera: S. 124-127 : Edukacja środowiskowa w nauczaniu zintegrowanym / Mirosława Parlak.
Zawiera: S. 128-132 : Teoretyczne podstawy nauczania integracyjnego w edukacji wczesnoszkolnej / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 133-135 : Miejsce i rola muzyki w nauczaniu zintegrowanym / Wiesława Barcicka.
Zawiera: S. 136-139 : Myślenie twórcze w kształceniu zintegrowanym / Ewa Faliszewska.
Zawiera: S. 140-145 : Muzyka i jej znaczenie w rozwoju dzieci i młodzieży w świetle obecnej reformy edukacji - wyzwania, szanse, zagrożenia / Ewa Kot.
Zawiera: S. 146-148 : Zadania nauczyciela-wychowawcy w pedagogice Marii Montessori a ich walory w nauczaniu języków obcych / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 149-151 : Rozwijanie podmiotowości ucznia w procesie edukacji zintegrowanej / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 152-156 : Wspomaganie nauczycieli w przygotowaniu do nowych zadań w kształceniu zintegrowanym - doświadczenia, rozwiązania, trudności / Zofia Szybalska.
Zawiera: S. 157-159 : Gotowość dzieci siedmioletnich z ujemnym wynikiem bilansu zdrowia do nauki czytania, pisania i matematyki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej - komunikat z badań / Ewa Małgorzata Szumilas.
Zawiera: S. 163-164 : Ścieżki dydaktyczne jedną z form zajęć terenowych w nauczaniu przyrody / Lesława Nowak [et al.].
Zawiera: S. 165-168 : Nauczanie blokowe / Anna Turkowska.
Zawiera: S. 169-170 : Projekt - forma pracy na lekcji języka obcego a nauczanie dwujęzyczne / Małgorzata Niemiec-Knaś.
Zawiera: S. 171-172 : Zajęcia zintegrowane w ramach warsztatów merytoryczno-dydaktycznych na studiach podyplomowych "przyroda" przygotowujących nauczycieli do pracy w zreformowanej szkole / Bożena Wójtowicz [et al.]
Zawiera: S. 175-176 : Ścieżki dydaktyczne szansą rozwoju edukacji regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 177-179 : Dokształcanie nauczycieli w zakresie nauczania blokowego przyrody w świetle reformy systemu edukacji / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 180-182 : Reforma szansą czy zagrożeniem dla edukacji / Bożena Zawadzka.
Zawiera: S. 183-184 : Integracja treści przyrodniczych podczas zajęć w zielonych szkołach / Elżbieta Buchcic.
Zawiera: S. 185-193 : Interdyscyplinarne ścieżki - szansą nowej edukacji w szkole / Barbara Juśkiewicz, Grzegorz Wójcik.
Zawiera: S. 194-195 : Wychowanie do życia w rodzinie jako ścieżka edukacyjna / Marzanna Kostecka.
Zawiera: S. 196-204 : Szkoła promująca zdrowie szkołą XXI wieku / Elżbieta Walkowicz.
Zawiera: S. 205-209 : Przykład realizacji ścieżki międzyprzedmiotowej w centrum Kielc / Elżbieta Wołoszyn.
Zawiera: S. 210-217 : Ścieżki edukacyjne w nauczaniu geografii / Ignacy Janowski.
Zawiera: S. 221-223 : Diagnozy edukacyjne w kontekście reform oświatowych / Waldemar Dutkiewicz.
Zawiera: S. 224-231 : Przemiany w polskiej szkole z perspektywy pedagogiki twórczości / Teresa Giza.
Zawiera: S. 232-235 : Liceum techniczne jako pierwowzór liceum profilowanego zawodowo (opinie pierwszych absolwentów) / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 236-239 : Przemiany strukturalne szkolnictwa polskiego po II wojnie światowej i ich konsekwencje dla współczesnej reformy / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 240-242 : Czy nauczyciel współczesny może się wybić na intelektualną samodzielność - dylemat teoretyczny czy realna perspektywa / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 243-246 : Problemy związane z funkcjonowaniem gimnazjum w nowej rzeczywistości szkolnej / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 247-252 : Problemy wdrażania reformy w świetle dotychczasowych doświadczeń / Małgorzata Muzoł.
Zawiera: S. 253-254 : Główne problemy wynikające z reformy strukturalnej na różnych poziomach kształcenia - szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum / Barbara Mogielska.
Zawiera: S. 255-256 : Program badawczy "Niebo na dłoni" / Elżbieta Zając.
Zawiera: S. 257-260 : Edukacja filozoficzna w gimnazjum / Elżbieta Zając, Ewa Błażkow.
Filozofia zmian edukacyjnych: Nowe rozumienie edukacji. Przemiany miejsca i roli edukacji w makrosystemie społecznym. Przemiany racjonalności edukacyjnej. Przemiany taksonomii celów edukacji. Priorytety reform w krajach Unii Europejskiej. Współczesne rynki pracy a edukacja. Determinanty reform współczesnej edukacji. System wartości, który ma wpajać współczesna szkoła. Konstruktywne cechy nowocześnie pojmowanego kształcenia ogólnego. Nowe zadania i funkcje szkoły ogólnokształcącej. Efekty edukacji szkolnej - kompetencje ucznia. Problem startu szkolnego. Nierówny poziom kształcenia podstawowego. Strategiczna rola gimnazjum. Ocena opisowa.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Muzyka i ruch dla każdego / Małgorzata Żurawska. W: Bliżej Przedszkola.- 2005, n 5/6, s. 56-58.
Dokument nadrzędny: Bliżej Przedszkola.
[Scenariusz zajęć: "Balonowe zabawy" z wykorzystaniem metody R. Labana, W. Sherborne. Scenariusz zajęć: "Tańczące chusty" z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, metody R. Labana, metody Dobrego Startu.]
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 139-161.
Publikacja poświęcona jest edukacji muzycznej, która jest jednym z elementów niezbędnych do prawidłowego wzrostu dzieci. Edukacja to proces. Nie ma gotowej recepty na zaspokojenie dziecięcej potrzeby muzyki, tym bardziej, że każdy mały człowiek ma swoje indywidualne tempo rozwoju. Jeśli zadbamy o ten rozwój i zainteresujemy dziecko otoczeniem muzycznym, to efekty będą widoczne w całym życiu człowieka – od dzieciństwa po dojrzałość. Wczesna edukacja muzyczna może korzystnie oddziaływać na kolejne fazy życia dziecka. Zaproponowana monografia wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu nauczycieli, terapeutów, którzy poszukują różnych rozwiązań naukowo-metodycznych i rozumieją potrzebę kształcenia muzycznego. Przez wiele lat, gdy pracowałam z dziećmi, studentami, nauczycielami, terapeutami, sama poszukiwałam rozmaitych skutecznych i atrakcyjnych rozwiązań, aby edukacja muzyczna była ważna i spełniała swoje wielowymiarowe zadania. Publikacja składa się z dwóch głównych części opartych o pedagogiczne i profilaktyczno-terapeutyczne założenia edukacji muzycznej. Na rynku wydawniczym brakuje jeszcze opracowań, które prowokowałyby czytelnika do dyskursu, działań artystycznych i terapeutycznych, nowych rozwiązań, programów, projektów. Ważne są tu przygotowanie merytoryczne, podejście metodyczne i twórcze do promowania znaczących walorów muzyki. Ona może i powinna odnaleźć swoje miejsce w różnych przedmiotach dydaktycznych, w otoczeniu wychowawczym każdego dziecka. Edukacja muzyczna to szeroki obszar tematyczny. W publikacji ujęłam wybrane wątki, którymi zajmuję się w codziennej pracy pedagogiczno-artystycznej i profilaktyczno-terapeutycznej. Uznałam, że ważne są aspekty: pedagogiczny (poznawczy, wychowawczy) i profilaktyczno-terapeutyczny edukacji muzycznej. Stąd sygnalizuję wybrane tematy teoretyczne i pragmatyczne, wskazuję także na literaturę, do której warto sięgnąć. W edukacji muzycznej ważne jest to, aby dzieci polubiły muzykę, doświadczały jej codziennie w różnych sytuacjach. Szkoda tylko, że tak mało czasu poświęca się na skuteczne przygotowanie przyszłych nauczycieli na uczelniach, co potwierdzają badania prowadzone przez przedstawicieli nauki (m.in. Mirosław Kisiel, Wiesława Aleksandra Sacher, Jadwiga Uchyła-Zroski, Agnieszka Weiner, Małgorzata Suświłło, Maciej Kołodziejski, Paweł Trzos, Ewa Kumik, Romualda Ławrowska i inni). Można i należy zapytać decydentów oświaty, dlaczego przygotowani specjaliści-muzycy nie prowadzą zajęć umuzykalniających, począwszy od żłobka, przez przedszkole i edukację wczesnoszkolną. Jest to najważniejszy czas dla rozwoju muzycznego dzieci, ich aktywności, działań muzyczno-ruchowych. Edukacja muzyczna potrzebna jest wszystkim dzieciom, także tym z trudnościami, z niepełnosprawnością. Dlatego moje zainteresowania skierowane są na pilną potrzebę kontaktu zarówno dziecka, jak i dorosłego człowieka z muzyką. Jej wartość estetyczna jest nie do przecenienia. Dlaczego więc zaniedbywany jest ten obszar? Kto skutecznie działa z dziećmi w tym zakresie, widzi efekty muzycznej pracy. W części pierwszej skupiam uwagę na rozwoju muzycznym dzieci, koncepcjach i metodach pracy, formach aktywności muzycznych i możliwościach korelacji kształcenia muzycznego z innymi dziedzinami. Uważam, iż są one nadal aktualne i skuteczne. W części drugiej wymieniam walory profilaktyczno-terapeutyczne edukacji muzycznej i dzielę się informacjami na temat muzykoterapii dla dzieci, wykorzystania logorytmiki, a także, poszukując alternatywnych metod, wskazuję na terapię dźwiękiem, która może wspomagać edukację muzyczną w codziennej praktyce (jest mało znana w Polsce). Zdaję sobie sprawę, że nie wyczerpuję w całości tematyki, ale pragnę pobudzić niektórych czytelników do twórczości własnej, skuteczniejszej, do powszechnego muzykowania i dyskursu. Przygotowana monografia adresowana jest do studentów, nauczycieli, terapeutów, rodziców i tych osób, które kochają muzykę i widzą efekty jej działania w sferze poznawczej, społecznej i profilaktyczno-terapeutycznej. [Lidia Kataryńczuk-Mania]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264173 / Met. Wych. Przed. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Kołłątaj, Hugo (1750-1812) Kadłubek, Wincenty (bł; 1150-1223) Francuz, Jan (bł; 1894-1942) Zespół Państwowych Szkół Plastycznych im. Józefa Szermentowskiego (Kielce) Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego (Sandomierz) Stowarzyszenie Polskich Artystów "Pro arte" Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Końskie) Gminny Zespół Szkół (Łagów) Dziecko zdolne Myślenie twórcze Muzyka Nauczyciele nauczyciele języka angielskiego Język angielski Język angielski nauczanie metody Metoda biograficzna Uczeń zdolny psychoruchowo Uczeń zdolny Studium przypadku (metoda) Zdolności Inteligencje wielorakie Nauczyciele matematyki Sport a uczeń zdolny Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Integracja grupy Komunikacja w grupie Trening twórczego myślenia Zajęcia relaksacyjne Poczucie własnej wartości Trening umiejętności poznawczych Regionalizm Edukacja regionalna świetlice szkolne Książka Język Inteligencja Symbole narodowe Zabawy ruchowe Agresja Zabawy integracyjne zabawy relaksacyjne Eksperyment Zabawy muzyczne Zwierzęta Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Kompetencje Szkolnictwo ponadgimnazjalne Reklama Dziennikarstwo Dziecko w wieku przedszkolnym Skala inteligencji wielorakich Wychowanie przedszkolne Motywacja uczenia się Motywacja uczenia się a zdolności Uczniowie gimnazjów Uczniowie szkół podstawowych Zdolności lingwistyczne Osiągnięcia szkolne Biblioteka szkolna Zajęcia pozaszkolne Zajęcia pozalekcyjne Końskie (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg) Sandomierz (woj. świętokrzyskie) Tuczępy (woj. świętokrzyskie; okręg) Chęciny (woj. świętokrzyskie) Łagów (woj. świętokrzyskie) Polska
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-24 : Where there is a will, there is a way / Karolina Barszcz.
Zawiera: S. 25-31 : Byłem uczniem zdolnym - nauczam zdolnych / Mirosław Fijałkowski.
Zawiera: S. 35-42 : Czy Adaś kiedyś zagra w Realu Madryt? / Barbara Haręża.
Zawiera: S. 43-51 : Diagnoza ucznia uzdolnionego akademicko z problemami emocjonalnymi / Renata Jarząb.
Zawiera: S. 53-59 : Nadzieja Sandomierza / Małgorzata Piętowska.
Zawiera: S. 61-68 : Paulina i jej koncepcja przemyślanego ćwiczenia / Marzena Piwowarczyk.
Zawiera: S. 71-102 : Zajęcia warsztatowe "Trening Umiejętności Poznawczych i Społecznych" w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Końskich / Anna Dziduch, Anna Grodzka.
Zawiera: S. 103-118 : Niezwykłe może narodzić się ze zwykłego / Zofia Kańska.
Zawiera: S. 119-131 : Rozwijanie zdolności dzieci na zajęciach świetlicowych / Monika Wójcik.
Zawiera: S. 133-141 : Rozwijanie zdolności komunikacyjnych uczniów szkół ponadgimnazjalnych / Katarzyna Rogowicz-Plisak.
Zawiera: S. 145-154 : Rozpoznawanie zdolności dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Iwańska.
Zawiera: S. 155-166 : Zdolności kobiet i mężczyzn - na podstawie analizy treści podręczników szkolnych / Bożena Kaniewska.
Zawiera: S. 167-177 : Przedszkole jako miejsce rozwijania talentów dzieci / Monika Kopeć.
Zawiera: S. 181-192 : Inteligencja lingwistyczna i motywacja a osiągnięcia uczniów z języka angielskiego / Magdalena Pakuła.
Zawiera: S. 193-202 : Rozwijanie zdolności lingwistycznych uczniów szkoły podstawowej / Iwona Szachowicz.
Zawiera: S. 203-211 : Zakres wsparcia zdolności uczniów w szkole podstawowej w Łagowie / Ewa Mikulko.
Zawiera: S. 213-219 : Biblioteka szkolna jako miejsce wspierania talentów w szkole / Joanna Plucner.
Zawiera: S. 221-230 : Wspieranie zdolności uczniów na przykładzie pracy bibliotekarza szkolnego / Edyta Stefańska.
Zawiera: S. 233-244 : Formy pomocy uczniom zdolnym w środowisku lokalnym / Irena Gmyr.
Zawiera: S. 245-253 : Talent to nie wszystko. O roli Stowarzyszenia PRO ARTE w promowaniu uczniów wybitnie uzdolnionych / Bogusława Zając.
Zawiera scenariusze zajęć, które zostały przeprowadzone przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Końskich, program edukacji regionalnej "Jestem stąd" realizowany w Gimnazjum w Jarosławicach gm. Tuczępy oraz scenariusze zajęć świetlicowych: "Książka mój najlepszy przyjaciel", "Nasze symbole narodowe i nasza Ojczyzna", "Sport to zdrowie - zabawy ruchowe na sali gimnastyczej z wykorzystaniem przyrządów sportowych", "Jak sobie radzić ze złością? Zabawy integracyjno-relaksacyjne"; Szkoła bez agresji; kultura życia codziennego", "Zabawa w odkrywców. Poznaję świat przez eksperymentowanie", "W świecie zwierząt - zabawy i piosenki o tematyce zwierzęcej".
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 9-16 : Wyobraźnia i wychowanie / Józef Górniewicz.
Zawiera: S. 17-27 : Ekspresja i komunikacja międzyludzka / Wiesława Pielasińska.
Zawiera: S. 28-44 : Twórczość jako kategoria pedagogiczna / Małgorzata Malicka.
Zawiera: S. 47-55 : Sens życia i sens sztuki / Andrzej Sztylka.
Zawiera: S. 56-61 : Nic, co ludzkie... / Krystyna Czerniewska.
Zawiera: S. 62-71 : Dzieło sztuki to żywa cząstka życia / Jacek Bukowski.
Zawiera: S. 72-77 : Sztuka jako spotkanie / Adam Malinowski.
Zawiera: S. 78-86 : Edukacyjna funkcja sztuki w dobie przemian / Elżbieta Kukuła.
Zawiera: S. 87-95 : Malarz i jego krytyk / Maria Pietkiewicz.
Zawiera: S. 96-104 : Wychowawcze wartości dzieł plastycznych / Tadeusz Marciniak.
Zawiera: S. 105-111 : Muzyczne inspiracje malarstwa na szkle Krzysztofa Okonia / Franciszek Midura.
Zawiera: S. 112-122 : "Rzecz ludzka" tu się rozgrywa - antropologiczna interpretacja teatru / Henryka Witalewska.
Zawiera: S. 123-131 : Współczesna awangarda teatralna, czyli o próbach zbliżenia sztuki do życia / Krystyna Pankowska.
Zawiera: S. 132-138 : Kino moralnego niepokoju / Janusz Plisiecki.
Zawiera: S. 139-146 : Upowszechnianie sztuki w warunkach jej urynkowienia. Szanse i zagrożenia / Janusz Gajda.
Zawiera: S. 147-159 : Humanizacja kultury - ale jaka ? / Szczepan Kutrowski.
Zawiera: S. 163-171 : Przedszkole jako środowisko aktywności twórczej dziecka / Mariusz Samoraj.
Zawiera: S. 172-180 : Miejsce i rola sztuki w szkołach waldorfskich / Henryk Depta.
Zawiera: S. 181-185 : Rabindranath Tagore - twórca eksperymentu pedagogicznego w Szkole Poety / Zofia Krawczyk.
Zawiera: S. 186-197 : Poezja w interpretacji czytelniczej / Małgorzata Kowalczyk.
Zawiera: S. 198-203 : Współczesne problemy wychowania muzycznego dzieci i młodzieży / Maria Przychodzińska.
Zawiera: S. 204-208 : Rola pedagoga w rozwoju osobowości uczestników zajęć teatralnych / Marek Świeca.
Zawiera: S. 209-216 : Sztuka w rozwiązywaniu trudnych problemów współczesnej młodzieży / Stanisław Tokarczyk.
Zawiera: S. 217-227 : Irena Wojnar: nota biograficzno-bibliograficzna.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: WSTĘP: Co się zmieniło ostatnio w wychowaniu przedszkolnym, O niepokojach rodziców i nauczycieli odnonie do wychowania oraz kształcenia małych przedszkolaków, Dlaczego treści zawarte w kolejnych rozdziałach tej książki pomogą wspierać maluchy w rozwoju umysłowym i uczyć je tego, co jest potrzebne w domu i w przedszkolu, Kilka zdań o pakiecie zabawek edukacyjnych przeznaczonych dla maluchów.
Zawiera: Różnice indywidualne w rozoju psychoruchowym dzieci w drugim i w trzecim roku życia: mity i realia. O Oczekiwaniach, jakim musi sprostać maluch przekraczający próg przedszkola.
Zawiera: Problemy adaptacyjne maluchów przychodzących do przedszkola. W jaki sposób trzeba im pomóc w przystosowaniu się do przedszkola i zapewnić poczucie bezpieczeństwa.
Zawiera: Wspomaganie rozwoju umusłowego i kształtowanie ważnych umiejętności. Charakterystyka procesu uczenia się maluchów.
Zawiera: Dziecięca ciekawość i formy uczenia się preferowane przez maluchy. O zaletach grup różnowiekowych w wychowaniu przedszkolnym. Dlaczego warto i trzeba angażować starsze dzieci do zajęć z maluchami - praktyczne rady.
Zawiera: Wychowanie zamierzone i niezamierzone w domu i w przedszkolu. Także o karach i nagrodach w wychowaniu oraz groźnych skutkach złego posługiwania się nimi.
O konstruowaniu autorskich programów wychowania przedszkolnego. W jaki sposób treści zawarte w książce pomogą opracować taki program dla maluchów.
Zawiera: Jak wspierać maluchy w kształtowaniu własnego Ja i pomagać im poznać otoczenie.
Zawiera: Jakie przedmioty są potrzebne w kształtowaniu u dzieci własnego Ja i w pomaganiu im w poznawaniu otoczenia.
Zawiera: Zabawy, ćwiczenia oraz sytuacje zadaniowe pomagające maluchom kształtować własne Ja i poznawać otoczenie w przedszkolu i w domu.
Zawiera: Sytuacje i zabawy sprzyjające wdrażaniu do grzecznego zwracania się do innych oraz właściwego traktowania zwierząt i roślin.
Zawiera: Dziecięca zabawa procesem intensywnego uczenia się. O co trzeba zadbać, aby dzieci bawiły się mądrze i długo: Psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania dziecięcych zabaw, O zabawkach sprzyjających rozwojowi umysłowemu maluchów, Zabawy maluchów w domu i w przedszkolu: konkretne przykłady zajęć z maluchami.
Zawiera: Kształtowanie czynności samoobsługowych z uwzględnieniem możliwości maluchów (nakładanie i zdejmowanie odzieży, spożywanie posiłków, dbałość o czystość osobistą): O dzieciach siejących bałagan, Jak można temu zaradzić i czego trzeba się wystrzegać, kształtując czynności samoobsługowe maluchów, W jaki sposób maluchy uczą się czynności samoobsługowych i jak trzeba im w tym pomagać, Lista ważnych umiejętności i nawyków oraz metody kształtowania ich w przedszkolu i w domu.
Zawiera: Wspieranie dzieci w dostrzeganiu i korzystaniu z reguralności oraz przewidywaniu, co będzie dalej: Konieczność rozwijania u dzieci zdolności do wychwytywania prawidłowości i przekładania ich z jednej reprezentacji na drugą: O roli rytmów w porozumiewaniu się maluchów z dorosłymi i z dziećmi, Przedmioty potrzebne do wspomagania dzieci w dostrzeganiu reguralności i posługiwaniu się nimi, Sytuacje zadaniowe i zabawy, które pomagają maluchom dostrzec reguralności i korzystać z nich w poznawaniu i zmienianiu otoczenia.
Zawiera: Pomaganie dzieciom w łączeniu przyczyn ze skutkiem i przewidywaniu, co się może zdarzyć oraz jakie mogą być skutki własnego działania: Rozwój myślenia przyczynowo-skutkowego, ze szczególnym uwzględnieniem maluchów, Jak odpowiadać na pytania dzieci, czyli krótko o Pedagogice pytań, Przedmioty potrzebne do zadań i zabaw wspomagających dzieci w rozumowaniu przyczynowo-skutkowym, Sytuacje zadaniowe i zabawy, w trakcie których dorośli pomagają dzieciom wiązać przyczynę ze skutkiem i przewidywać, co się może zdarzyć.
Zawiera: Konieczność zaspokojenia potrzeby ruchu maluchów. Dbałość o ich zdrowie oraz rozwój sprawności ruchowej w przedszkolu i w domu: O zgubnych konsekwencjach lekceważenia potrzeby ruchu u dzieci w wychowaniu domowym i przedszkolnym, Ważniejsze prawidłowości i zakłócenia rozwoju sprawności ruchowej dzieci, O konieczności współpracy z rodzicami w zakresie wychowania zdrowotnego, Rozwijanie sprawności ruchowej oraz dbałość o zdrowie maluchów w placówkach wychowania przedszkolnego i wychowaniu domowym - praktyczne rady i propozycje zajęć.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w skupianiu uwagi i w organizowaniu aktywności, tak aby lepiej radziły sobie w sytuacjach zadaniowych i w zabawie: Co wiadomo o rozwoju zdolności do skupiania uwagi i w organizowaniu działalności u maluchów, trochę starszych dzieci i dorosłych, Przedmioty potrzebne do zadań i zabaw sprzyjających skupianiu uwagi i coraz lepszemu organizowaniu swojej działalności, Wspomaganie dzieci w zabawach klockami, Ilustrowane opowiadania sposobem rozwijania u dzieci zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzegawczego i rozpoznawania treści obrazków.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w kształtowaniu umiejętności liczenia i ustalania, ile jest elementów po dodaniu lub zabraniu kilku obiektów: Jak dzieci uczą się liczyć i rachować, ze szczególnym uwzględniniem maluchów, Dlaczego umiejętności te są ważnym wyznacznikiem rozwoju umysłowego dzieci, Co jest potrzebne do kształtowania umiejętności liczenia i rachowania, Konkretne wskazówki do wspomagania dzieci w kształtowaniu umiejętności liczenia i rachowania oraz przykłady sytuacji zadaniowych i zabaw dla maluchów.
Zawiera: Wspieranie maluchów w słuchaniu muzyki i w śpiewaniu. Stymulowanie muzyką aktywności ruchowej: Krótko o rozwoju muzycznym dzieci oraz o ich aktywności ruchowej stymulowanej muzyką, Maluchy słuchają muzyki w domu i w przedszkolu, Zabawy ruchowe maluchów stymulowane muzyką, śpiewanie piosenek i muzykowanie.
Zawiera: Kształtowanie umiejętności ruchowych i społecznych maluchów poprzez zabawy rekomendowane w Metodzie Ruchu Rozwijającego: Krótko o Metodzie Ruchu Rozwijającego, Dlaczego warto stosować elementy tej metody na zajęciach z maluchami, W jaki sposób starsze dzieci i maluchy mogą współdziałać w ćwiczeniach i zabawach prowadzonych w konwencji ruchu rozwijającego - przykłady współnych zajęć.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w sensownym łączeniu i grupowaniu obiektów: Co trzeba wiedzieć o rozwoju klasyfikacji u dzieci i dlaczego trzeba je w tym wspomagać, Przedmioty potrzebne do ćwiczeń i zabaw, Zabawy i ćwiczenia pomagające maluchom coraz precyzyjniej klasyfikować.
Zawiera: Wspomaganie maluchów w realizowaniu złożonej działalności: Jak pomagać dzieciom sprawniej korzystać z informacji, przekładając je z jednej reprezentacji na drugą, Wspomaganie dzieci w zakresie wypowiadania się w rysunku (bazgroty, głowonogi i pierwsze portrety ważnych osób), Jak dzieci rozpoznają barwy i nazywają kolory?, O zachowaniu rozsądku w tworzeniu kolorowego środowiska wychowawczego dzieci, Zabawy i ćwiczenia sprzyjające kształtowaniu umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów, O konieczności wspomagania maluchów w radzeniu sobie z utrudnieniami w realizowaniu zadań.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Część I. Kultura popularna, sztuka i edukacja.
Zawiera: Wychowanie estetyczne vs. edukacja przez sztukę, czyli kilka refleksji o edukacyjnym potencjale sztuki popularnej / Witold Jakubowski.
Zawiera: Człowiek w świecie kultury popularnej / Monika Adamska-Staroń.
Zawiera: Tożsamość zdeponowana. Czy muzea powinny budować i chronić tożsamość w obliczu unifikującej siły masowej kultury popularnej? / Katarzyna Barańska.
Zawiera: Gry miejskie czynnikiem kształtowania tożsamości kulturowej / Katarzyna Plebańska.
Zawiera: Demokratyczne aspekty kultury popularnej. Przypadek hip-hopu / Radosław Nawrocki.
Zawiera: (Nie)oficjalna muzyka popularna / Szymon Nożyński.
Zawiera: Bollywoodzki sen i tożsamość współczesnych Hindusów / Olga Mazurek-Lipka.
Zawiera: Część II. Media, kultura popularna i tożsamość.
Zawiera: Popkulturowe rekonstrukcje polityki. Między Barackiem Obamą a Bono / Daria Hejwosz.
Zawiera: Co to znaczy być Amazonką w Polsce, czyli jak media uczestniczą w konstruowaniu tożsamości biospołecznych / Edyta Zierkiewicz.
Zawiera: Kultura medialna w kontekście edukacyjnym / Marta Wrońska.
Zawiera: Tożsamość narodowa w perspektywie praktyk medialnych / Stanisław Lenik.
Zawiera: Obrazy ojcostwa w reklamie współczesnej / Dawid Kaiser.
Zawiera: Hiperrzeczywiści idole. Studium przypadku - Alexander Rybak / Karolina Domagalska-Nowak.
Zawiera: Medialne wizerunki Madonny a rzeczywistość / Jacek Sieradzan.
Zawiera: Część III. Szkoła, kultura popularna i młodzież.
Zawiera: Pomiędzy oddziaływaniem szkoły i kultury popularnej. Dylematy tożsamościowe współczesnej młodzieży / Andrzej Ćwikliński.
Zawiera: Budowanie tożsamości szkoły. O warunkach koniecznych / Ryszard Pęczkowski.
Zawiera: Wytwory kultury masowej w zadaniach podręcznikowych do kształcenia polonistycznego / Monika Szufnarowska.
Zawiera: Edutainment - sposób na edukację w dobie kultury popularnej / Agnieszka Iwanicka.
Zawiera: Web 2.0 w edukacji jako efekt zmiany kulturowej / Natalia Walter.
Zawiera: Kształtowanie tożsamości i stylu życia współczesnej młodzieży w kontekście kultury popularnej oraz kapitału społecznego / Aneta Banaszek.
Zawiera: Część IV. Duchowość, płeć i kultura popularna.
Zawiera: Spotkanie popkultury z buddyzmem / Karolina Slovenko.
Zawiera: Społeczne konstruowanie nowej duchowości a kultura popularna / Zbigniew Pasek, Katarzyna Skowronek.
Zawiera: McDonald's i przemiany kultury współczesnej / Zbyszko Melosik.
Zawiera: Stereotypy płci mają się dobrze: co myśli uczeń, że myśli dziewczyna, a co chłopak? Z wypowiedzi gimnazjalistów / Sylwia Jaskulska.
Zawiera: Deifikacja erotycznego ciała - tożsamość odziana w porno-chic / Izabela Łapińska.
Zawiera: Znaczenie kultury popularnej w (re)konstruowaniu obyczajowości seksualnej / Krzysztof Wąż.
Zawiera: Seksualność wyzwolona? O seksualności kobiety w czasopismach poradniczych, magazynach luksusowych i prasie feministycznej / Dorota Zaworska-Nikoniuk.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej