Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3383)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Artykuły
(2039)
Książki
(1243)
Publikacje fachowe
(150)
Publikacje dydaktyczne
(137)
Publikacje informacyjne
(59)
Publikacje naukowe
(33)
Poradniki i przewodniki
(32)
Muzyka
(20)
E-booki
(14)
Gry komputerowe
(12)
Filmy i seriale
(11)
Czasopisma
(8)
Audiobooki
(3)
Druki ulotne
(2)
Grafiki
(2)
Programy komputerowe
(2)
ArtykuĹéy
(1)
Artykuł
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(3334)
tylko na miejscu
(794)
wypożyczone
(90)
nieokreślona
(15)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(541)
Kielce - Czytelnia
(404)
Kielce - Multimedialny
(43)
Kielce - Informatorium
(3)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(215)
Busko zdrój - czytelnia
(61)
Busko Zdrój - Multimedialny
(13)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(243)
Jędrzejów - czytelnia
(20)
Jędrzejów - Multimedialny
(15)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
(3)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(227)
Kazimierza Wielka - czytelnia
(4)
Końskie - wypożyczalnia
(271)
Końskie - czytelnia
(82)
Końskie - Multimedialny
(18)
Opatów - wypożyczalnia
(202)
Opatów - czytelnia
(3)
Opatów - Multimedialny
(12)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(230)
Ostrowiec - czytelnia
(121)
Ostrowiec - Multimedialny
(16)
Pińczów - wypożyczalnia
(149)
Pińczów - czytelnia
(58)
Pińczów - Multimedialny
(15)
Sandomierz - wypożyczalnia
(275)
Sandomierz - czytelnia
(42)
Sandomierz - Multimedialny
(14)
Starachowice - wypożyczalnia
(264)
Starachowice - czytelnia
(68)
Starachowice - Multimedialny
(17)
Staszów - wypożyczalnia
(330)
Staszów - czytelnia
(3)
Staszów - Multimedialny
(14)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(167)
Włoszczowa - Multimedialny
(17)
Włoszczowa - czytelnia
(53)
Autor
Borodzicz Wirginia
(35)
Cyrański Czesław
(35)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(30)
Szuścik Urszula
(28)
Żaba-Żabińska Wiesława
(26)
Franczyk Anna
(22)
Zielińska Ewa
(21)
Dudzińska Irena (1922- )
(20)
Bukowińska Agnieszka
(19)
Kałuba-Korczak Anna
(19)
Krajewska Katarzyna
(19)
Korczewska Elżbieta
(18)
Narożnik Małgorzata
(18)
Łada-Grodzicka Anna
(18)
Boszczyk Marta
(17)
Brańska Ewa
(17)
Prus-Wiśniewska Helena
(17)
Ratyńska Hanna
(17)
Kozubek Joanna
(16)
Mystkowska Halina
(16)
Jelonek Marta
(15)
Gołębiewska Maria
(14)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(14)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(14)
Wlaźnik Kazimiera
(14)
Jałowiec Magdalena
(13)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(13)
Kordzińska-Grabowska Anna
(13)
Waloszek Danuta
(13)
Jąder Mariola
(12)
Klim-Klimaszewska Anna
(12)
Krzysztoszek Zofia (1925- )
(12)
Dunin-Wąsowicz Maria
(11)
Musielak Beata
(11)
Sawicka Antonina
(11)
Warzkiewicz Małgorzata
(11)
Chauvel Denise
(10)
Guz Sabina
(10)
Kruk Helena
(10)
Lewandowska Bożena
(10)
Dudzińska Irena
(9)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(9)
Jelinek Jan Amos
(9)
Kamińska Krystyna
(9)
Kołodziejska Lidia
(9)
Olczak Agnieszka
(9)
Olkusz Jolanta
(9)
Panek Edyta
(9)
Parczewska Teresa
(9)
Pawłowska-Niedbała Anna
(9)
Ratajek Zdzisław
(9)
Łasocha Natalia
(9)
Żuchelkowska Krystyna
(9)
Adamek Irena
(8)
Dziurzyńska Teresa
(8)
Góra Dominika
(8)
Lipina Stanisława (1907-1994)
(8)
Muchacka Bożena
(8)
Piechota Feliksa
(8)
Rytel Bożena
(8)
Salach Iwona
(8)
Szurowska Beata
(8)
Waszkiewicz Elżbieta
(8)
Zieliński Marcin
(8)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(7)
Bogdanowicz Zofia
(7)
Bot Jolanta
(7)
Bugajska Agnieszka (nauczycielka)
(7)
Iwańska Dorota
(7)
Konarski Miłosz
(7)
Lewicka Ewa
(7)
Lewin Sabina
(7)
Lubomirska Krystyna
(7)
Nawrot Mirela
(7)
Parnowska Maria
(7)
Smoczyńska-Nachtman Urszula
(7)
Stępień Kamila Olga
(7)
Wieman Maria
(7)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(7)
Zbróg Zuzanna
(7)
Al-Khamisy Danuta
(6)
Bieleń Barbara
(6)
Brzezińska Anna
(6)
Budzyńska Irena
(6)
Buszkowski Igor
(6)
Chrzanowska Irena
(6)
Demel Genowefa
(6)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(6)
Frątczak Emilia
(6)
Frątczak Jan
(6)
Gąsior Gabriela (1986- )
(6)
Jantas Marzena
(6)
Kamińska Dorota
(6)
Korus Grażyna
(6)
Kuszak Kinga
(6)
Kwaśniewska Małgorzata (pedagog)
(6)
Merżan Ida (1907-1987)
(6)
Niewola Dorota
(6)
Połomska Lidia
(6)
Rościszewska-Woźniak Monika
(6)
Rok wydania
2020 - 2024
(153)
2010 - 2019
(299)
2000 - 2009
(693)
1990 - 1999
(205)
1980 - 1989
(170)
1970 - 1979
(142)
1960 - 1969
(48)
1950 - 1959
(83)
1940 - 1949
(9)
1930 - 1939
(5)
1920 - 1929
(8)
1900 - 1909
(1)
1890 - 1899
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(252)
1945-1989
(39)
1901-2000
(22)
1989-2000
(5)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(3313)
nieznany (pol)
(68)
nieokreślony (s.l.)
(3)
Język
polski
(3376)
angielski
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(116)
Przedszkola
(79)
Rodzice
(43)
Dzieci
(37)
0-5 lat
(25)
Nauczyciele
(25)
6-8 lat
(17)
Nauczyciele nauczania początkowego
(13)
Pedagodzy
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Szkoły podstawowe
(8)
Szkoły wyższe
(8)
Studenci
(5)
Klasa 0.
(4)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Logopedzi
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Dorośli
(3)
Psycholodzy
(3)
Terapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
3-6 lat
(1)
Animatorzy
(1)
Arteterapeuci
(1)
Klasa 4.
(1)
Licea
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele etyki
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły policealne
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Ukraińcy
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(12)
Muzyka angielska
(6)
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(3240)
Dziecko
(374)
Nauczanie początkowe
(297)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(279)
Gry i zabawy
(177)
Gry edukacyjne
(129)
Przedszkola
(98)
Czytanie
(93)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(91)
Matematyka
(66)
Muzyka
(62)
Mowa
(60)
Przyroda
(59)
Wychowanie w rodzinie
(57)
Gry i zabawy ruchowe
(56)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(51)
Nauczyciele przedszkoli
(48)
Edukacja ekologiczna
(47)
Język polski
(45)
Pisanie
(39)
Wychowanie
(34)
Edukacja regionalna
(31)
Dojrzałość szkolna
(30)
Metody nauczania
(30)
Adaptacja społeczna
(29)
Metoda Montessori
(29)
Nauczyciele nauczania początkowego
(29)
Rodzice
(29)
Kształcenie integracyjne
(28)
Szkolnictwo
(28)
Umuzykalnianie
(28)
Gry i zabawy dziecięce
(27)
Nauczyciele
(27)
Sztuka
(27)
Rodzice a przedszkola
(26)
Edukacja zdrowotna
(25)
Rodzina
(25)
Wiosna
(25)
Dziecko niepełnosprawne
(23)
Nauczanie
(23)
Wychowanie fizyczne
(22)
Edukacja europejska
(21)
Gry i zabawy umysłowe
(21)
Logopedia
(21)
Wychowanie estetyczne
(21)
Wychowanie plastyczne
(21)
Diagnoza pedagogiczna
(20)
Myślenie twórcze
(20)
Czytelnictwo dziecięce
(19)
Język angielski
(18)
Metoda projektów
(18)
Pedagogika
(18)
Wielkanoc
(18)
Dzieci
(17)
Literatura dziecięca polska
(17)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy polski
(17)
Technika
(17)
Wycieczki szkolne
(17)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(16)
Języki
(15)
Komputery
(15)
Myślenie
(15)
Rytmika
(15)
Uczenie się
(15)
Agresywność
(14)
Innowacje pedagogiczne
(14)
Nauczanie zintegrowane
(14)
Pedagogika specjalna
(14)
Prawa dziecka
(14)
Dziecko zdolne
(13)
Ekologia
(13)
Literatura dziecięca
(13)
Oświata
(13)
Programy wychowania przedszkolnego
(13)
Przedszkola integracyjne
(13)
Psychologia wychowawcza
(13)
Teatr
(13)
Metoda Dobrego Startu
(12)
Pedagogika przedszkolna
(12)
Pomoce dydaktyczne
(12)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(12)
Dziecko upośledzone
(11)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(11)
Montessori, Maria (1870-1952)
(11)
Muzykoterapia
(11)
Nauka czytania
(11)
Poznanie
(11)
Uczniowie klas początkowych
(11)
Współdziałanie
(11)
Bajka i baśń
(10)
Boże Narodzenie
(10)
Dziecko trudne
(10)
Nuty
(10)
Obowiązek szkolny
(10)
Odżywianie
(10)
Pedagogika zabawy
(10)
Sprawozdania z konferencji
(10)
Twórczość
(10)
Wieś
(10)
Wychowanie do wartości
(10)
Temat: dzieło
Wychowanie w Przedszkolu (czasop.)
(6)
Czerwony Kapturek
(2)
Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej
(2)
"120 przygód Koziołka Matołka"
(1)
"ABC. Książka sześciolatka"
(1)
"Calineczka
(1)
"Calineczka"
(1)
"Cierpienia młodego Wertera"
(1)
"Czerwony Kapturek"
(1)
"Kot w butach"
(1)
"Królewna Śnieżka"
(1)
"Lokomotywa
(1)
"Lokomotywa"
(1)
"Na straganie"
(1)
"Nauczyciel wychowania przedszkolnego wobec wielokulturowości"
(1)
"Przedszkolak w świecie piękna"
(1)
"Wiosenna wędrówka"
(1)
Autoportret
(1)
Basia i wolność
(1)
Baśnie
(1)
Calineczka
(1)
Cała Polska czyta dzieciom
(1)
Czupiradło
(1)
Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
(1)
Dlaczego woda morska jest słona
(1)
Dwa wiatry
(1)
Dziadek, babcia i koziołek
(1)
Dziecko i konteksty jego rozwoju
(1)
Edukacja przedszkola. W poszukiwaniu innych rozwiązań
(1)
Edukacja przedszkolna w teorii i praktyce
(1)
Edukacja przedszkolna z partnerskim udziałem rodziców
(1)
Figielek
(1)
Hipopotam
(1)
Historyjki obrazkowe
(1)
Indyk
(1)
Kaczka-Dziwaczka
(1)
Kocie łakocie
(1)
Kopciuszek
(1)
Kotek
(1)
Kwoka
(1)
Legenda o Panu Twardowskim
(1)
Lokomotywa
(1)
Mali badacze
(1)
Mamo, tato! idę do przedszkola
(1)
Martwa natura z budzikiem
(1)
Menon
(1)
Nauczyciel w edukacji przedszkolnej
(1)
Nauczyciele - Nauczycielom (seria)
(1)
OMEP zob. Światowa Organizacja Wychowania Przedszkolnego
(1)
Ojczyzna chochołów
(1)
Okulary
(1)
Pamiętniki
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pielgrzym
(1)
Pinokio
(1)
Preorientacja zawodowa dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Prządka
(1)
Ptasie radio
(1)
Rachunki na wesoło
(1)
Raz-dwa-trzy
(1)
Spóźniony słowik
(1)
Sybilla
(1)
Słoń Trąbalski
(1)
Tomek i przyjaciele: Dzień Diesli (film)
(1)
Tryptyk pionowy
(1)
W Wojtusiowej izbie
(1)
Wesoła gimnastyka
(1)
Wrona i ser
(1)
Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków
(1)
Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku edukacji szkolnej: cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskazówki do prowadzenia zajęć z dziećmi w domu, w przedszkolu i w szkole
(1)
Współczesność i przyszłość edukacji elementarnej
(1)
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
(1)
Zabawy plastyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym
(1)
Zdrowie w edukacji elementarnej
(1)
Zosia samosia
(1)
Zróbmy razem lampiony, anioły, szopki
(1)
Związek Nauczycielstwa Polskiego Sekcja Wychowania Przedszkolnego
(1)
integracja
(1)
program
(1)
twórczość
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
Łyżwiarka
(1)
Łąka
(1)
Światowa Organizacja Wychowania Przedszkolnego
(1)
Żaba
(1)
Żuraw i czapla
(1)
Temat: czas
2001-
(91)
2001-0
(33)
1989-
(22)
1901-
(21)
1801-
(10)
1901-2000
(8)
1945-1989
(5)
1701-
(3)
1989-2000
(3)
1201-
(2)
1301-
(2)
1401-
(2)
1501-
(2)
1601-
(2)
1801-1900
(2)
1918-
(2)
1918-1939
(2)
1945-
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1914-
(1)
1914-1918
(1)
1998-2023
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(25)
Warszawa
(17)
Świętokrzyskie, województwo
(9)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(7)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(6)
Lublin (woj. lubelskie)
(4)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(4)
Francja
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Niemcy
(3)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Rodzice a przedszkole
(3)
Rzeszów
(3)
Wielka Brytania
(3)
Włochy
(3)
Białystok (woj. podlaskie)
(2)
Finlandia
(2)
Grecja
(2)
Hiszpania
(2)
Irlandia
(2)
Kielce (okręg)
(2)
Mielec (woj. podkarpackie)
(2)
Pacanów (woj. świętokrzyskie)
(2)
Rybnik (woj. śląskie)
(2)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Unia Europejska
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Łódź
(2)
Śląsk
(2)
Afryka
(1)
Australia
(1)
Bajka a rozwój dziecka
(1)
Bajka a wychowanie
(1)
Baśń a paraboliczność
(1)
Baśń a płciowa rola człowieka
(1)
Bejsce (woj. świętokrzyskie, pow. buski)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Bielsk Podlaski (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Chęciny (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Chęciny (woj. świętokrzyskie)
(1)
Czerwonak (woj. wielkopolskie)
(1)
Dobczyce (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Drama a aktywność twórcza
(1)
Drama a rozwój mowy
(1)
Dwikozy (woj. świętokrzyskie)
(1)
Dziecko a media
(1)
Dziecko a przyroda
(1)
Dziecko a szkoła
(1)
Dziecko a wartości
(1)
Dziecko nadpobudliwe a integracja niepełnosprawnych ze zdrowymi
(1)
Dziecko sześcioletnie a szkoła
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dzierżoniów (woj. dolnośląskie)
(1)
Dębica (woj. podkarpackie)
(1)
Edukacja ekologiczna a literatura
(1)
Emocje a wychowanie
(1)
Europa
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Genewa (Szwajcaria)
(1)
Gliwice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Gmina Tymbark (woj. małopolskie, pow. limanowski)
(1)
Gmina Wiślica (woj. świętokrzyskie, pow. buski)
(1)
Ilustracja a ekspresja plastyczna dzieci
(1)
Ilustracja a percepcja utworu literackiego
(1)
Jastrowie (woj. wielkopolskie)
(1)
Jasło (woj. podkarpackie)
(1)
Jaźwica (kamieniołom)
(1)
Katowice
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Kielce (woj.świętokrzyskie)
(1)
Klimontów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kluczbork (woj. opolskie)
(1)
Komputer a dydaktyka
(1)
Koprzywnica (woj. świętokrzyskie)
(1)
Końskie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków
(1)
Krosno (woj. podkarpackie)
(1)
Kurozwęki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kęty (woj. małopolskie)
(1)
Lubartów (woj. lubelskie)
(1)
Lublin
(1)
Lęk a dziecko
(1)
Mazury
(1)
Media a wychowanie
(1)
Mińsk Mazowiecki (woj. mazowieckie)
(1)
Mongolia
(1)
Moskwa (Rosja)
(1)
Muzyka a rozwój dziecka
(1)
Nauczyciele przedszkoli a edukacja międzykulturalna
(1)
Obrazów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pałuki
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Gatunek
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(151)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(135)
Scenariusz zajęć
(67)
Artykuł z czasopisma fachowego
(66)
Artykuł z czasopisma
(63)
Bibliografia
(59)
Poradnik
(45)
Materiały pomocnicze
(34)
Poradniki dla nauczycieli
(24)
Opracowanie
(20)
Praca zbiorowa
(19)
Ćwiczenia i zadania
(19)
Gry i zabawy
(16)
Scenariusz
(16)
Programy wychowania przedszkolnego
(14)
Podręczniki
(13)
Muzyka dla dzieci
(12)
Pieśń i piosenka
(11)
Podręcznik
(11)
Program nauczania
(11)
Muzyka instrumentalna
(10)
Artykuł problemowy
(9)
Poradniki dla rodziców
(9)
Gry edukacyjne
(8)
Materiały konferencyjne
(8)
Podręczniki akademickie
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Scenariusze zajęć
(6)
Gry i zabawy dziecięce
(5)
Monografia
(5)
Poradniki
(5)
Scenariusze imprez szkolnych
(5)
Dokumenty dźwiękowe
(4)
Film edukacyjny
(4)
Muzyka rozrywkowa
(4)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Raport z badań
(4)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(4)
Sprawozdania z konferencji
(4)
Utwory sceniczne dla dzieci
(4)
Wywiady
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Film polski
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Książki dla przedszkolaków
(3)
Programy nauczania
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Bajki i baśnie
(2)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(2)
Czasopismo polskie
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Katalogi wystaw
(2)
Książka do kolorowania
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Poezja polska
(2)
Programy nauczania dla szkół zawodowych
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Recenzja
(2)
Słuchowisko
(2)
Tablica demonstracyjna
(2)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(2)
ArtykuĹé z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(1)
Bajka i baśń
(1)
Elementarz
(1)
Film animowany
(1)
Instrukcja
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Muzyka wokalna
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Piosenka polska
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Programy nauczania dla szkół średnich
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusze zajęc dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Sprawdziany i testy dla przedszkoli
(1)
Sprawozdanie z konferencji
(1)
Teatr dla dzieci
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Wycinanki
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(319)
Psychologia
(42)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(14)
Medycyna i zdrowie
(8)
Matematyka
(7)
Językoznawstwo
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Literaturoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
3385 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264218 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52171 (1 egz.)
Brak okładki
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 CD (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [321].
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 15-36 : Wczesnodziecięca nauka czytania i jej rola w rozwoju psychicznym dziecka / Aneta Czerska.
Zawiera m.in.: S. 37-56 : Kształtowanie gotowości do czytania - proponowane rozwiązania / Edyta Roszyńska.
Zawiera m.in.: S. 57-74 : Znaczenie słuchania w edukacji czytelniczej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Iwona Konopnicka.
Zawiera m.in.: S. 75-96 : Dziecko a socjoterapeutyczna rola bajki i baśni / Tatiana Kłosińska.
Zawiera m.in.: S. 97-108 : Swobodna twórczość literacka dzieci w młodszym wieku szkolnym (komunikat z badań) / Adam Konopnicki.
Zawiera m.in.: S. 109- 120 : Wczesne rozpoczynanie nauki języków obcych w opiniach teoretyków i praktyków / Aleksandra Sieczych-Kukawska.
Zawiera m.in.: S. 145-162 : Wyznaczniki jakości kształcenia matematycznego w klasach I-III szkoły podstawowej / Renata Reclik.
Zawiera m.in.: S. 163- 174 : Wykorzystanie dyskursu w metodzie projektu jako sposób doskonalenia kompetencji matematycznych u starszych przedszkolaków i młodszych uczniów / Rafał Daniszewski.
Zawiera m.in.: S. 175-195 : Uwarunkowania poziomu wiedzy przyrodniczej uczniów w młodszym wieku szkolnym / Mirosława Parlak.
Zawiera m.in.: S. 199-226 : Wybrane problemy w edukacji muzycznej małego dziecka / Maciej kołodziejski.
Zawiera m.in.: S. 227-244 : Taniec w wychowaniu młodego pokolenia / Katarzyna Korzeniewska-Killo.
Zawiera m.in.: S. 245-256 : Edukacja teatralna dzieci - przykład włoski / Magdalena Pawlak.
Zawiera m.in.: S. 259-280 : Uczenie się i nauczanie wspomagane komputerowo w procesie edukacji dzieci o specjalnych potrzebach / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera m.in.: S. 281-302 : Zabawy z komputerem w procesie kształtowania elementarnej umiejętności czytania i pisania / Kornelia Solich.
Zawiera m.in.: S. 303-319 : Jak dzieci uczą się matematyki, korzystając z multimedialnych programów edukacyjnych? / Jan Amos Jelinek.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne. W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych. Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne. Rozdział autorstwa Anny Kowy i Joanny Warakomskiej przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (6-7 lat) przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym. Autorki w szczególności zwróciły uwagę na rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem własnych emocji i potrzeb ? w tym celu bohaterem każdych zajęć uczyniły postać Marsjanka, który towarzyszył dzieciom podczas wszystkich spotkań. Ostatni z rozdziałów, którego autorkami są Dorota Niedźwiecka i Agnieszka Sybilska, adresowany jest do dzieci 10-12-letnich, przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie z agresją w konstruktywny sposób. Motywem przewodnim programu socjoterapeutycznego Autorki uczyniły mieszkańców "Zwierzogrodu". Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45793 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32587 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49611 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51014 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42278 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28267 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31971 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej pełna nazwa autora: Beatriz Munio Muñoz. W książce błędna nazwa konsultanta merytorycznego, prawidłowa: Monika Pawluczuk-Solarz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 262565 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53462 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51898 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym muszą zmierzyć się z nowymi wyzwaniami. Coraz bardziej samodzielny maluch intensywnie rozwija się fizycznie, emocjonalnie i społecznie. Nie ma niezawodnych recept wychowawczych skutecznych wobec każdego dziecka. Można jednak mądrzej i efektywnie wpływać na jego rozwój poprzez zrozumienie mechanizmów odpowiadających za postępowanie dziecka na różnych etapach jego rozwoju. Z poradnika dowiesz się m.in. jak zmienia się dziecko między trzecim a siódmym rokiem życia, jak się nie dać „małemu despocie”, jak zabawa wpływa na rozwój malucha, czy edukacja przedszkolna jest korzystniejsza od domowej, dlaczego dzieci zmyślają, czy warto uczyć dzieci wartości pieniądza, jakie korzyści i zagrożenia stwarzają urządzenia cyfrowe, jak budować poczucie własnej wartości dziecka i nauczyć je samodzielności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53616 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne. ISSN 2083-179X ; t. 20)
Zawiera: S. 19-33 : Pedagogika wczesnoszkolna wobec realnych problemów edukacyjnych w czasach przełomów / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 35-49 : O sposobach kształcenia sprawności językowych w edukacji wczesnoszkolnej / Krystyna Gąsiorek.
Zawiera: S. 51-60 : Czy dzieci mogą sprostać wyzwaniom współczesnej szkoły? / Jagoda Cieszyńska.
Zawiera: S. 61-70 : Strategie terapeutyczne w dysleksji paradygmatycznej i syntagmatycznej / Marta Korendo.
Zawiera: S. 71-89 : TRIZ - pedagogika w procesie aktywizacji poznawczej uczniów klas początkowych / Irena Stańczyk.
Zawiera: S. 91-99 : Środowisko wiejskie specyficznym miejscem kształtowania kultury języka / Anna Szkolak.
Zawiera: S. 101-112 : Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej dzieci w ćwiczeniach z luką informacyjną / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 113-135 : Mowa dzieci w wieku przedszkolnym i sposoby jej wspomagania / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 137-156 : Stymulowanie rozwoju umiejętności komunikacyjnych dzieci posługujących się ograniczonym kodem językowym / Zuzanna Zbróg, Piotr Zbróg.
Zawiera: S. 159-172 : Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera: S. 173-198 : Zagadnienie periodyzacji rozwoju mowy dziecka / Józef Porayski-Pomsta.
Zawiera: S. 199-208 : Historyjka obrazkowa jako środek aktywizujący rozwój leksykalny i rozumienie treści u dzieci siedmioletnich / Anna Jakubowicz-Bryx.
Zawiera: S. 209-231 : Uwarunkowania poprawności pisma uczniów klas początkowych / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 233-258 : Aktywność pisarska dzieci w szkole - o rozwoju umiejętności językowych we wczesnej edukacji / Małgorzata Żytko.
Zawiera: S. 259-276 : Język pisany jako obszar inwersji w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji polonistycznej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 277-285 : Niska sprawność grafomotoryczna problemem całego życia / Aneta Ratajek.
Zawiera: S. 287-305 : Nauka pisania. Zestawienie bibliograficzne w wyborze / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera recenzje następujacych książek: Wypych Agnieszka "Wspieranie werbalnego rozwoju dziecka w oparciu o eksperymenty językowe, tropy stylistyczne i dobrą litearturę. Ćwiczenia terapeutyczne", Jaszczyszyn Elżbieta "Oczekiwania sześciolatków i ich rodzin w stosunku do szkoły a realia realizacji obowiązku szkolnego".
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 331-343 i przy pracach.
Zawiera: S. 11-14 : Wstęp / Hanna Krauze-Sikorska, Konga Kuszak.
Zawiera: S. 17-18 : Wprowadzenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S.19-31 : Dziecko jako homo creator. Podmiotowe i sytuacyjne determinanty aktywności twórczej dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 33-44 : Aktywny rodzic - aktywne dziecko. W jaki sposób komunikacja w rodzinie sprzyja aktywnosci dziecka? / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 45-69 : Twórczy nauczyciel - twórczy uczeń / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 71-79 : Środowisko lokalne w procesie edukacji dzieci i młodzieży / Anna Basińska.
Zawiera: S. 81-94 : Dziecko w środowisku rówieśników / Halina Sowińska.
Zawiera: S. 99-113 : Znaczenie zmysłowego postrzegania świata w procesie uczenia się w okresie średniego późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 115-135 : Znane techniki - nowe rozwiązania / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 137-150 : Rodzic i dziecko - wspólna przestrzeń edukacyjna / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 151-159 : Edukacja aktywnych zainteresowań - wielkie wyzwanie, jeszcze większe dylematy / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 165-178 : Twórcza wizualizacja w procesie tworzenia nowej jakości uczenia się dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: S. 179-198 : Mnemotechniki - jak nauczyć dziecko w wieku wczesnoszkolnym uczyć się efektywnie / Anna Basińska, Klaudia Mikołajczyk.
Zawiera: S. 199-210 : Uczenie się i nauczanie matematyki - od dziecięcej ciekawości do rozwijania zainteresowań matematycznych / Olga Kopienka.
Zawiera: S. 211-220 : Nowoczesne media w edukacji dziecka / Michał Klichowski.
Zawiera: S. 221-243 : Bajka i baśń jako źródło nowych doznań edukacyjnych / Grażyna Rura.
Zawiera: S. 245-255 : Gry dramatyczne - uczymy dziecko poznawać samego siebie / Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 259-266 : Synektyka w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Agata Gajos.
Zawiera: S. 267-280 : Aktywne działanie przez ruch, czyli jak wykorzystać taniec i jogę w pracy edukacyjnej z dzieckiem / Joanna Jakubik-Hajdukiewicz.
Zawiera: S. 281-292 : Aktywna percepcja elementów dzieła muzycznego w propedeutycznej edukacji muzycznej / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 293-309 : Muzyczne inspiracje w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym / Ewa Woźniczka.
Zawiera: S. 311-312 : Zakończenie / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak.
Zawiera: S. 313-329 : Słownik najważniejszych pojęć.
Aktywność jako przejaw i determinant rozwoju jednostki. Stymulatory i inhibitory rozwoju twórczej aktywności dziecka - znaczenie kontekstu jednostkowego i społecznego.
Komunikacja między małżonkami a funkcjonowanie dzieci. Typy komunikowanie się małżonków wg. M. A. Fitzpatricka. Komunikowanie się z dzieckiem sprzyjające stymulowaniu jego rozwoju (nastawienie dialogowe, nastawienie konformistyczne). Style komunikowania się z dzieckiem: Styl podmiotowy, styl przedmiotowo-bierny, styl przedmiotowo-aktywny. Modele komunikacja między rodzicem a dzieckiem wg J. Stewarta. Wyzwalanie aktywności dziecka poprzez sposób komunikowania się z nim.
Jakiego nauczyciela poszukują pracodawcy-dyrektorzy? Jakiego nauczyciela poszukują rodzice uczniów ? Jakiego nauczyciela poszukują uczniowie? Świadomość własnych kompetencji. Aktywny nauczycel - co to oznacza w praktyce? Aktywny uczeń - tylko w deklaracjach nauczycieli czy w codziennej praktyce szkolnej?
Czym jest środowisko lokalne? W jaki sposób nauczyciel może wykorzystać środowisko lokalne w procesie edukacji? Edukacja o środowisku lokalnym. Edukacja dla środowiska lokalnego. Edukacja poprzez środowisko lokalne.
Rozwój interakcji rówieśniczych. Motywy włączania się do grupy. Klasa jako teren interakcji rówieśniczych. Miejsce dziecka w grupie. Problemy przystosowawcze dziecka.
Istota percepcyjnego doświadczania świata. Stymulowanie i rozwijanie spostrzeżeń w procesie edukacji dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa.
Pedagogika Rudolfa Steinera, Marii Montessori, Celestyna Freineta. Uczenie się przez aktywne działanie w przyjazanym otoczeniu montessoriańskiego przedszkola. Techniki Freineta na zajęciach szkolnych (Technika 1 - Planowanie pracy, Technika 2 - Materiały źródłowe (fiszki problemowe i autokreatywne), Technika 3 - Ekspresja słowna (korespondencja międzyszkolna, swobodny tekst, gazeta wychowawcza).
Co stanowi istotę wspólnej przestrzeni edukacyjnej?, Zaspokojenie potrzeb dziecka, Rozmowa z dzieckiem, Wspólna zabawa, Wspólne czytanie, Dzielenie się obowiązkami domowymi.
Zainteresowanie zainteresowaniami. Ekscentryzm zainteresowań. Dramatyzacja zainteresowań.
O istocie wizualizacji. Sterowana wizualizacja w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Co powinny uwzględniać warsztaty z wykorzystaniem sterowanej wizualizacji?
Wyobraźnia - największa potęga ludzkiego umysłu.Mnemotechniki naszej pamięci. Technika 1: Metoda Loci czyli Rzymski (nie tylko) Pokój, Technika 2: Zakładkowa metoda zapamiętywania - Cyfry-Haki, Technika 3: Metoda historyjek mnemotechnicznych, Technika 4: Technika obrazkowa, Technika 5: Tworzenie Map Skojarzeń.
Koncepcja nauczania realistycznego Hansa Freudenthala. Metoda czynnościowa Z. Krygowskiej. Czynności konkretne. Czynności wyobrażeniowe. Matematyka w przedszkolu i szkole. Dojrzałość do uczenia się matematyki.
Lektury w klasach młodszych. Co się stało z bajkami dla dzieci? Bajki i baśnie ze szkolnego kanonu. Baśnie H. Ch. Andersena. Calineczka. Asertywne prawa człowieka wg Herberta Fensterheima. Brzydkie kaczątko. Dziewczynka z zapałkami. Baśnie Charlesa Perrault. Kopciuszek (w wersji Hanny Januszewskiej). Czerwony Kapturek. Bajka współczesna. Bajka o swawolnym królewiczu. Bajka o swawolnym królewiczu (A.P. Urbański). Pilny list do św. Mikołaja (ks. M. Maliński). Terapeutyczne bajki Marii Molickiej. Bajka o mróweczce.
Zasady prowadzenie gry dramatycznej w pracy z dziećmi : Faza I - Przygotowanie, Faza II - Właściwa gra dramatyczna, Faza III - Omówienie działań. Techniki dramy i gry dydaktycznej (rozmowa, wywiad, etiuda pantomimiczna, rzeźba, improwizacja, stop-klatka, płaszcz eksperta, teatr forum, telefon zaufania, rola na podłodze, antycypacja i retrospekcja). Cele, które można osiągnąć wykorzystując grę dramatyczną w pracy z dziećmi.
Synektyka jako jedna z metod twórczego rozwiązywania problemów. Analogia personalna, analogia prosta, analogia symboliczna, analogia fantastyczna. Jak stosować synektykę w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym? Propozycje zajęć dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym w oparciu o metodę synektyczną.
Taniec w pracy z dziećmi. Zastosowanie jogi w pracy z dziećmi. Bajki wprowadzające dzieci w świat jogi. Przykładowe ćwiczenia jogi. Zabawy i masaże urozmaicające zajęcia. Wykorzystanie piłek.
Możliwości ekspresyjne i percepcyjne małego dziecka w kontekście aktywnego odbioru dzieła muzycznego. Dziecięca recepcja dzieła muzycznego. Audycje muzyczne dla dzieci. Utrwalanie przeżycia muzycznego. Integralność działań twórczych i percepcyjnych: Interpretacja werbalna, Interpretacja ruchowa, Interpretacja plastyczna. Propozycje metodyczne rozwiązań (percepcyjne zabawy różnorodne).
Aktywność o charakterze muzycznym w przebiegu zajęć przedszkolnych na etapie wczesnoszkolnym. Muzyka w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Obszar rozwijania kompetencji poznawczych oraz sprawności manualnej (doskonalenie orientacji w schemacie ciała, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie percepcji słuchowej, doskonalenie umiejętności naśladownictwa - koordynacja wzrokowo-ruchowo-słuchowa, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi na zadaniu. Obszar emocji oraz nabywania doświadczeń interpersonalnych: doskonalenie umiejętności określania stanów emocjonalnych, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych. Obszar rozwijania kompetencji twórczych: rozwijanie umiejętności improwizacji przy muzyce, z rekwizytami lub instrumentami muzycznymi, rozwijanie umiejętności niekonwencjonalnego sposobu muzykowania, rozwijanie ekspresji plastycznej inspirowanej muzyką.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne, ISSN 1899-3370 ; T. 19)
Zawiera: S. 23-48 : Problemy funkcjonowania zawodowego nauczycieli w okresie zmiany społeczno-edukacyjnej w Polsce / Wanda Dróżka.
Zawiera: S. 49-63 : Zmiana roli nauczyciela przedszkola w kontekście założeń reformy systemu edukacji / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 65-75 : Nauczyciel - zawód, misja czy powołanie? / Agnieszka Kaczmarczyk, Marek Kątny.
Zawiera: S. 77-89 : Aktualizowanie kompetencji zawodowych nauczycieli w warunkach demokracji / Małgorzata Wasilewska.
Zawiera: S. 91-100 : Kształcenie i dokształcenie nauczycieli w założeniach polityki oświatowej Unii Europejskiej / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 101-110 : Pedagog społeczny w pracy z rodziną - formy pomocy i wsparcia / Bożena Matyjas.
Zawiera: S. 111-122 : Pedagog pracy - profesja przyszłości / Małgorzata Krawczyk-Blicharska.
Zawiera: S. 123-144 : Bogacenie warsztatu pedagoga o esej / Małgorzata Kaliszewska.
Zawiera: S. 147-159 : Więzi emocjonalne w grupie nauczycieli z niepublicznych szkół podstawowych / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 161-169 : Wartość autorytetu jako czynnik prawidłowego przebiegu edukacji szkolnej / Tomasz Łączek.
Zawiera: S. 171-185 : Początkujący nauczyciel we współczesnej szkole. Wartości, cele życiowe i zawodowe / Renata Miszczuk.
00 S. 187-196 : Problemy współczesnej edukacji (z doświadczeń nauczyciela kształcenia zintegowanego) / Małgorzata Molenda.
00 S. 197-211 : Wiedza nauczycieli na temat barier edukacyjnych występujących w środowisku wiejskim / Justyna Miko-Giedyk.
00 S. 213-224 : Jakość kształcenia nauczycieli w Polsce na tle wybranych krajów europejskich. Próba porównania / Ewa Kula, Marzena Pękowska.
00 S. 225-236 : Nauczyciel wobec fenomenu gier komputerowych / Katarzyna Krzystanek.
00 S. 237-248 : Kompetencje nauczycieli języków obcych w Polsce i Europie / Agnieszka Szplit.
00 S. 249-261 : Realizowanie zadań dotyczących kształcenia i opieki nad uczniami zdolnymi przez nauczycieli i pedagogów / Teresa Giza, Jolanta Massalska.
00 S.265-271 : Pedagog szkolny w procesie wspomagania edukacji, socjalizacji i wychowania dziecka / Paulina Forma.
00 S. 273-283 : Rola i zadania szkolnego doradcy zawodowego / Małgorzata Wolska-Długosz.
00 S. 285-298 : Nauczyciel wychowawca - organizator czasu wolnego we współczesnej szkole / Patrycja Hanyga-Janczak.
00 S. 299-308 : Rola i zadania pedagoga w placówce wsparcia dziennego / Anna Róg.
00 S. 309-317 : Pedagog czy rodzic? O matkach zastępczych w Wioskach DZiecięcych SOS / Anna Róg.
00 S. 319-329 : Zadania pedagoga w zakresie pomocy rodzinie ubogiej / Paulina Forma, Małgorzta Wolska-Długosz.
Zawiera recencje następujacych książek: "Edukacja dla rozwoju" pod red. J. Szomburg, P. Zbieranek oraz "Education and the Social Order. Routledge Classics" B. Russel.
Przybliżenie problemów, z jakimi mają do czynienia nauczyciele w polskiej szkole po 1999 r. - wyniki badań. Znaczenie edukacji przedszkolnej dla rozwoju osobowości i prawidłowego funkcjonowania dziecka w społeczeństwie. Kompetencje nauczycieli wychowania przedszkolnego. Tworzenie nowych placówek wychowania przedszkolnego (od września 2009 r.). Konstruowanie narzędzi diagnostycznych służących określeniu poziomu i dynamiki rozwoju dzieci. Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego. Opracowywanie indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka. Zacieśnianie więzi przedszkola z rodzicami dzieci oraz ze środowiskiem lokalnym. Samokształcenie, samodoskonalenie. Nauczycielskie posłannictwo. Odpowiedzialność w zawodzie nauczyciela. Autorytet nauczyciela. Edukacja i nauczyciel w fazie transformacji. Obszary kompetencji współczesnego nauczyciela (kompetencje diagnostyczne, merytoryczne, psychologiczno-pedagogiczne, dydaktyczno-metodyczne, komunikacyjne, medialne i techniczne, kompetencje związane z kontrolą i oceną osiągnięć uczniów, dotyczące projektowania i oceny programów, podręczników, kompetencje autoedukacyjne). Kompetencje związane z edukacją dla przedsiębiorczości. Kompetencje a sytuacje trudne w zawodzie nauczyciela. Pedagog pracy działalność zawodowa. Pedagog pracy w edukacyjnym świecie "dziś" i "jutra". Specyfika i pożądane cechy studenckich esejów. Typy esejów. Podział esejów ze względu na ich zastosowanie. Język eseju i jego poprawność. Cechy stylu eseistycznego. Funkcje esejów. Funkcje eseju w dydaktyce akademickiej. Funkcje kształcące eseju. Funkcja wychowawcza eseju. Esej jako bezgatunkowa, uniwersalna forma pisarska. Esej jako narzędzie ucisku/opreski wobec studentów - funkcja "represyjna". Esej jako przedmiot oraz narzędzie oceny - funkcja diagnostyczno-ewaluacyjna. Istota, etapy i znaczenie oceniania kryterialnego. Więzi emocjonalne w grupie nauczycieli z niepublicznych szkół podstawowych - problematyka i metoda badań własnych. Empatia nauczyciela a jego relacje z uczniem. Wychowanie do wartości a rzeczywistość szkolna. Początkujący nauczyciel we współczesnej szkole - problematyka, metoda, organizacja i analiza badań. Wiedza nauczycieli na temat barier edukacyjnych występujących w środowisku wiejskim - problematyka i organizacja badań. Fenomen gier komputerowych. Pozytywne i negatywne aspekty gier komputerowych. Rola nauczyciela w edukacji medialnej. Zakres oraz struktura pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów zdolnych w szkole - na podstawie danych ilościowych. Wspieranie uczniów zdolnych - na przykładzie działań MZPPP w Kielcach. Prawne podstawy pracy pedagoga szkolnego. Poradnictwo w sektorze edukacji. Doradca w procesie poradnictwa - poradnictwo indywidualne a grupowe. Sposoby zagospodarowania czasu wolnego. Szkolny program profilaktyki. Czas wolny w planie pracy wychowawcy. Rola pedagoga w realizacji funkcji placówek wsparcia dziennego. Cechy dobrego wychowawcy-pedagoga. Matki zastępcze w Wioskach Dziecięcych SOS - charakterystyka zawodu. Rola matek w realizacji funkcji rodziny wioskowej.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 139-161.
Publikacja poświęcona jest edukacji muzycznej, która jest jednym z elementów niezbędnych do prawidłowego wzrostu dzieci. Edukacja to proces. Nie ma gotowej recepty na zaspokojenie dziecięcej potrzeby muzyki, tym bardziej, że każdy mały człowiek ma swoje indywidualne tempo rozwoju. Jeśli zadbamy o ten rozwój i zainteresujemy dziecko otoczeniem muzycznym, to efekty będą widoczne w całym życiu człowieka – od dzieciństwa po dojrzałość. Wczesna edukacja muzyczna może korzystnie oddziaływać na kolejne fazy życia dziecka. Zaproponowana monografia wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu nauczycieli, terapeutów, którzy poszukują różnych rozwiązań naukowo-metodycznych i rozumieją potrzebę kształcenia muzycznego. Przez wiele lat, gdy pracowałam z dziećmi, studentami, nauczycielami, terapeutami, sama poszukiwałam rozmaitych skutecznych i atrakcyjnych rozwiązań, aby edukacja muzyczna była ważna i spełniała swoje wielowymiarowe zadania. Publikacja składa się z dwóch głównych części opartych o pedagogiczne i profilaktyczno-terapeutyczne założenia edukacji muzycznej. Na rynku wydawniczym brakuje jeszcze opracowań, które prowokowałyby czytelnika do dyskursu, działań artystycznych i terapeutycznych, nowych rozwiązań, programów, projektów. Ważne są tu przygotowanie merytoryczne, podejście metodyczne i twórcze do promowania znaczących walorów muzyki. Ona może i powinna odnaleźć swoje miejsce w różnych przedmiotach dydaktycznych, w otoczeniu wychowawczym każdego dziecka. Edukacja muzyczna to szeroki obszar tematyczny. W publikacji ujęłam wybrane wątki, którymi zajmuję się w codziennej pracy pedagogiczno-artystycznej i profilaktyczno-terapeutycznej. Uznałam, że ważne są aspekty: pedagogiczny (poznawczy, wychowawczy) i profilaktyczno-terapeutyczny edukacji muzycznej. Stąd sygnalizuję wybrane tematy teoretyczne i pragmatyczne, wskazuję także na literaturę, do której warto sięgnąć. W edukacji muzycznej ważne jest to, aby dzieci polubiły muzykę, doświadczały jej codziennie w różnych sytuacjach. Szkoda tylko, że tak mało czasu poświęca się na skuteczne przygotowanie przyszłych nauczycieli na uczelniach, co potwierdzają badania prowadzone przez przedstawicieli nauki (m.in. Mirosław Kisiel, Wiesława Aleksandra Sacher, Jadwiga Uchyła-Zroski, Agnieszka Weiner, Małgorzata Suświłło, Maciej Kołodziejski, Paweł Trzos, Ewa Kumik, Romualda Ławrowska i inni). Można i należy zapytać decydentów oświaty, dlaczego przygotowani specjaliści-muzycy nie prowadzą zajęć umuzykalniających, począwszy od żłobka, przez przedszkole i edukację wczesnoszkolną. Jest to najważniejszy czas dla rozwoju muzycznego dzieci, ich aktywności, działań muzyczno-ruchowych. Edukacja muzyczna potrzebna jest wszystkim dzieciom, także tym z trudnościami, z niepełnosprawnością. Dlatego moje zainteresowania skierowane są na pilną potrzebę kontaktu zarówno dziecka, jak i dorosłego człowieka z muzyką. Jej wartość estetyczna jest nie do przecenienia. Dlaczego więc zaniedbywany jest ten obszar? Kto skutecznie działa z dziećmi w tym zakresie, widzi efekty muzycznej pracy. W części pierwszej skupiam uwagę na rozwoju muzycznym dzieci, koncepcjach i metodach pracy, formach aktywności muzycznych i możliwościach korelacji kształcenia muzycznego z innymi dziedzinami. Uważam, iż są one nadal aktualne i skuteczne. W części drugiej wymieniam walory profilaktyczno-terapeutyczne edukacji muzycznej i dzielę się informacjami na temat muzykoterapii dla dzieci, wykorzystania logorytmiki, a także, poszukując alternatywnych metod, wskazuję na terapię dźwiękiem, która może wspomagać edukację muzyczną w codziennej praktyce (jest mało znana w Polsce). Zdaję sobie sprawę, że nie wyczerpuję w całości tematyki, ale pragnę pobudzić niektórych czytelników do twórczości własnej, skuteczniejszej, do powszechnego muzykowania i dyskursu. Przygotowana monografia adresowana jest do studentów, nauczycieli, terapeutów, rodziców i tych osób, które kochają muzykę i widzą efekty jej działania w sferze poznawczej, społecznej i profilaktyczno-terapeutycznej. [Lidia Kataryńczuk-Mania]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264173 / Met. Wych. Przed. (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45792 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32586 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48784 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51873 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51013 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42280 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28109 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31564 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261115 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28473 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52638 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28636 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. [Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264238 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Innowacje w przedszkolach : Artyści w przedszkolu. W: Innowacje w Ostrowieckiej Oświacie. - 1997, s. 7.
Tematem innowacji są różne formy spontanicznej aktywności artystycznej w procesie wszechstronnego, harmonijnego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym. Innowacja wprowadzona w Przedszkolu Publicznym nr 16 w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Sześciolatek w świecie przyrody. W: Innowacje w Ostrowieckiej Oświacie. - 1997, s. 8-9.
Temat innowacji: Zbliżenie dzieci sześcioletnich do świata przyrody. Innowacja realizowana przez Przedszkole Publiczne nr 21 w Ostrowcu Świętokrzyskim.
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 11-15 : Projekt "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" - założenia i realizacja / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 17-30 : Efektywność realizacji projektu w zakresie kompetencji nauczycielskich studentów / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 31-34 : Realizacja praktyk studenckich w ramach projektu "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 35-45 : Synergia technologii i edukacji - nowoczesne narzędzia cyfrowe w akademickim procesie kształcenia beneficjentów projektu "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 49-58 : O stawaniu się nauczycielem jutra / Anna Ozga.
Zawiera: S. 59-69 : Wsparcie nauczyciela w rozwoju kompetencji zawodowych / Jolanta Szempruch.
Zawiera: S. 71-82 : Osobowość nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej warunkiem powodzenia procesu edukacyjnego / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 83-97 : Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne nauczycieli wczesnej edukacji w kontekście aktualnych standardów kształcenia nauczycieli / Elżbieta Marek.
Zawiera: S. 99-108 : Twórczy nauczyciel wczesnej edukacji - cechy i zachowania / Zofia Okraj.
Zawiera: S. 109-120 : Jakość pracy nauczyciela a umiejętność radzenia sobie z wypaleniem zawodowym / Leokadia Szymczyk.
Zawiera: S. 121-127 : Wartość samoedukacji w procesie doskonalenia kompetencji nauczyciela wczesnej edukacji / Tomasz Łączek.
Zawiera: S. 119-136 : Organizacja praktycznego kształcenia studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 137-150 : Znaczenie rozwijania świadomości językowej dziecka w wieku przedszkolnym i w przygotowaniu do nauki czytania i pisania / Alicja Giermakowska.
Zawiera: S. 161-170 : Nauczyciel języka obcego - wczoraj, dziś i jutro ... / Monika Nowotnik-Kozicka.
Zawiera: S. 171-190 : Kompetencje arytmetyczne studentów edukacji wczesnoszkolnej / Beata Bugajska-Jaszczołt, Danuta Drygała.
Zawiera: S. 191-200 : Walory pedagogiki muzycznej w stymulacji procesów rozwojowych dziecka / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 201-218 : Subiektywna ocena posiadanych przez studentów pedagogiki kompetencji przydatnych w zaspokajaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów / Karol Bidziński.
Zawiera: S. 219-232 : Opinie studentów pedagogiki na temat spodziewanych trudności w zaspokajaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów / Karol Bidziński.
Zawiera: S. 233-245 : Zespół dziecka krzywdzonego ze szczególnym problemem społecznym / Joanna Zemlik.
Zawiera: S. 249-259 : O sztuce budowania zespołu klasowego / Anna Ozga, Lidia Kowalczyk.
Zawiera: S. 261-268 : Uczyć myśleć skutecznie - propozycja rozwiązań metodycznych / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 269-276 : Przykładowe zabawy dla dzieci 5-letnich służące realizacji treści edukacji matematycznej programu pt. "Nasze przedszkole" / Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska.
Zawiera: S. 277-288 : Ćwiczenia kształtujące równowagę jako kluczowy element zajęć ruchowych z dziećmi w wieku młodszym szkolnym / Magdalena Lelonek, Agata Jopkiewicz.
Zawiera: S. 289-293 : Scenariusz zajęć zintegrowanych z elementami języka rosyjskiego - klasa III / Anna Kot, Bożena Nowak.
Zawiera: S. 295-298 : Scenariusz warsztatów dla dzieci w wieku 6-11 lat / Milena Chlewicka, Sylwia Nowak.
Tekst częśc. w jęz. ang., streszcz. ang., pol. przy pracach.
Zawiera definicje pojęć: kompetencje nauczycielskie, wypalenie zawodowe, świadomość fonologiczna. Omówiono m.in. kompetencje specjalistyczne, kompetencje psychologiczno-pedagogiczne, kompetencje dydaktyczne. Zawiera: scenariusze zajęć w kl. III szkoły podstawowej: "Jak skutecznie odmawiać, mówić "nie", "Ze sztuką na ty", przykłady zabaw dla dzieci 5-letnich (m.in. zabawy kształtujące orietnację przestrzenną irównowagę).
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej