Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(138)
Forma i typ
Książki
(74)
Artykuły
(54)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje informacyjne
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Filmy i seriale
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Programy komputerowe
(1)
Dostępność
dostępne
(107)
tylko na miejscu
(36)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(6)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(26)
Kielce - Czytelnia
(9)
Kielce - Multimedialny
(5)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(1)
Busko zdrój - czytelnia
(7)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(10)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(4)
Końskie - wypożyczalnia
(12)
Opatów - wypożyczalnia
(11)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(14)
Ostrowiec - czytelnia
(4)
Ostrowiec - Multimedialny
(2)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(9)
Sandomierz - wypożyczalnia
(9)
Sandomierz - czytelnia
(2)
Starachowice - wypożyczalnia
(6)
Starachowice - czytelnia
(5)
Staszów - wypożyczalnia
(12)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(7)
Włoszczowa - czytelnia
(5)
Autor
Kołakowski Artur
(8)
Wolańczyk Tomasz
(5)
Tkocz Justyna
(3)
Trojan Elżbieta
(3)
Zbyrad Teresa
(3)
Al-Khamisy Danuta
(2)
Baranowska Wanda
(2)
Barkley Russell A. (1949- )
(2)
Binder Anna
(2)
Binder Marek
(2)
Chojnacka-Synaszko Barbara
(2)
DuPaul George J
(2)
Dąbrowska Małgorzata (1957- )
(2)
Gosk Urszula
(2)
Hallowell Edward M
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Kapica Gabriela
(2)
Karzewska Bożena
(2)
Kern Lee
(2)
Kraczkowska Karolina
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Otto Michael W
(2)
Pawlak Piotr
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Perlman Carol A
(2)
Ratey John J. (1948- )
(2)
Regucki Dariusz
(2)
Rozesłaniec Małgorzata
(2)
Safren Steven A
(2)
Skotnicka Magdalena
(2)
Sprich Susan
(2)
Szaniawska Monika
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Słota Maciej (1964- )
(2)
Wielowiejska-Comi Irena
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Abbeduto Leonard
(1)
Andrzej Chudnicki
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Arcelus Jon
(1)
Armstrong Carol L. (1969-)
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bagińska Aneta
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barabas Magdalena
(1)
Baranowska Ewa
(1)
Bernau Sabine
(1)
Bielecka Anna
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(1)
Blimel Małgorzata
(1)
Bochenek Julka
(1)
Boerger Angelina (1991- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borkowska Aneta (psychologia)
(1)
Borkowska Aneta R
(1)
Borkowska Aneta Rita
(1)
Borowska Alicja
(1)
Bortliczek Małgorzata
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Bożek Michał
(1)
Bryńska Anita
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Bujna Kinga
(1)
Buliński Leszek
(1)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(1)
Carter Cheryl R. (1962- )
(1)
Carter R. Cheryl
(1)
Cash Hilarie
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chamera Monika
(1)
Chee Kit
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Ciechoń Agnieszka
(1)
Cooper Paul (1955- )
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Cyran-Prus Małgorzata
(1)
Czajkowska Monika
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Darowska Anna
(1)
Davis Robert N
(1)
Deutsch Gayle K
(1)
Doman Glenn
(1)
Domańska Łucja
(1)
Drost-Rudnicka Małgorzata
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dziedziczak Sylwia
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Frątczak Dorota
(1)
Fudali Jolanta
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garstecka Julia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(136)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(138)
Odbiorca
Nauczyciele
(10)
Rodzice
(10)
Dzieci
(4)
Pedagodzy
(4)
Psycholodzy
(3)
Dorośli
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Zespół ADHD
(130)
Dziecko z ADHD
(43)
Dziecko
(24)
Autyzm
(11)
Dziecko trudne
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
ADHD
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(8)
Dziecko z zespołem Aspergera
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Zespół Aspergera
(8)
Osoby z ADHD
(7)
Wychowanie
(7)
Choroby dziecięce
(6)
Nadpobudliwość psychoruchowa
(6)
Nauczanie
(6)
Osobowość
(6)
Uczenie się
(6)
Agresywność
(5)
Dzieci
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Młodzież
(5)
Rodzina
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zachowanie
(5)
Depresja psychiczna
(4)
Dyskalkulia
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Mowa
(4)
Mózg
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Bulimia
(3)
Czytanie
(3)
Depresja
(3)
Dorośli
(3)
Dziecko chore
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Leczenie
(3)
Lęk
(3)
Młodzież z ADHD
(3)
Nerwice
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Padaczka
(3)
Pisanie
(3)
Psychoterapia
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Uczucia
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Zaburzenia lękowe
(3)
Zaburzenia odżywiania
(3)
Zaburzenia uwagi
(3)
Zespół Downa
(3)
ADHD zob. też Zespół ADHD
(2)
Agresja
(2)
Arteterapia
(2)
Ból głowy
(2)
Dyslalia
(2)
Dysleksja
(2)
Dysortografia
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z FAS
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(2)
Dziecko z zaburzeniami uwagi
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Emocje
(2)
Jakość życia
(2)
Kamińska, Magdalena
(2)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(2)
Macierzyństwo
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież trudna
(2)
Narkomania
(2)
Nastolatki
(2)
Neuropsychologia
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Nowotwory
(2)
Odrzucenie rówieśnicze
(2)
Osiągnięcia szkolne
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Porażenie mózgowe dziecięce
(2)
Poznanie
(2)
Prawa dziecka
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Temat: dzieło
Zrozumieć dziecko z ADHD i pomóc mu
(2)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Afryka
(1)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(1)
Czeczenia
(1)
Kenia
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradnik
(16)
Bibliografia
(6)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Film edukacyjny
(4)
Poradniki
(4)
Artykuł z czasopisma
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Opracowanie
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Monografia
(2)
Podręczniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Sprawozdanie z konferencji
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Autobiografia
(1)
Gry komputerowe
(1)
Informator
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Prezentacja multimedialna
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja naukowa
(1)
Recenzja
(1)
Recenzje
(1)
Reportaż
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(30)
Medycyna i zdrowie
(15)
Edukacja i pedagogika
(14)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
138 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 13-20 : Możliwości współczesnej edukacji dziecka w kontekście jego potrzeb / Bożena Muchacka.
Zawiera m.in.: S. 21-36 : Początkowa nauka czytania w opinii nauczycielek / Gabriela Kapica.
Zawiera m.in.: S. 37-51 : Świadomość fonologiczna dzieci w wieku przedszkolnym a metody wczesnej nauki czytania / Zuzanna Zbróg.
Zawiera m.in.: S. 52-61 : Zaburzenia percepcji wzrokowej dzieci sześcioletnich przeszkodą w nabywaniu umiejętności czytania i pisania / Ewa Jędrzejowska.
Zawiera m.in.: S. 62-69 : Notowanie - ważna, lecz zaniedbana w edukacji wczesnoszkolnej umiejętność / Gabriela Kryk.
Zawiera m.in.: S. 70-84 : Język matematyki jako środek komunikacji w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Bugajska-Jaszczołt, Monika Czajkowska.
Zawiera m.in.: S. 85-96 : Samoocena dzieci sześcioletnich z problemami zdrowotnymi / Teresa Parczewska.
Zawiera m.in.: S. 97-109 : Zdrowotne aspekty w ocenie gotowości do nauki szkolnej dzieci siedmioletnich / Gabriela Piechaczek-Ogierman.
Zawiera m.in.: S. 113-120 : Twórczość plastyczna dzieci formą zabawy / Urszula Szuścik.
Zawiera m.in.: S. 121-132 : O społecznym środowisku uczenia się języka, czyli dlaczego dzieci potrzebują zabawy / Magdalena Grochowalska.
Zawiera m.in.: S. 142-151 : Technika labiryntu - narzędzie kształtowania kompetencji społecznych uczniów klas młodszych oraz twórczej pracy z grupą / Małgorzata Stokłosa.
Zawiera m.in.: S. 167-180 : Wspieranie rozwoju muzycznego dzieci / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera m.in.: S. 181-193 : Edukacja środowiskowa jako dialog z przyrodą / Aniela Różańska.
Zawiera m.in.: S. 194-204 : Edukacja techniczna - zaniedbany obszar kształcenia wczesnoszkolnego / Małgorzata Drost-Rudnicka.
Zawiera m.in.: S. 207-219 : Dziecko niepełnosprawne w dialogowej strategii edukacyjnej / Danuta Al-Khamisy.
Zawiera m.in.: S. 220-229 : Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu - możliwości i ograniczenia wychowania metodą Marii Montessori / Alicja Hruzd.
Zawiera m.in.: S. 230-239 : Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w grupie przedszkolnej / Anna Borzęcka.
Zawiera m.in.: S. 240-251 : Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły ogólnodostępnej / Zenon Gajdzica.
Zawiera m.in.: S. 252-262 : Zaburzenia integracji sensorycznej a osiągnięcia i zachowanie uczniów klas początkowych / Izabela Bieńkowska.
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 291-[301].
Często się zastanawiałam, co kryje się za moim roztargnieniem i nieumiejętnością radzenia sobie ze stresem. Miałam mnóstwo pomysłów, ale nie potrafiłam się skupić. Jeździłam autobusem na niewłaściwy koniec miasta. Śmiałam się, a później płakałam bez powodu. Zapominałam o tym, co jeszcze przed chwilą chciałam zrobić. Ciągle byłam wyczerpana, a moje myśli pędziły niczym rollercoaster. Znajomych przestało dziwić, że się spóźniam i mylę terminy spotkań. Niektórzy z nich powtarzali, że wszędzie mnie pełno i trudno za mną nadążyć. Dopiero po wielu badaniach usłyszałam diagnozę: ADHD. Poczułam ulgę, że karuzela w mojej głowie w końcu zyskała nazwę. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 264891, 264890 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera m.in.: S. 3-26 : Padaczka i plastyczność poznawcza / Joseph I. Tracy et al.
Zawiera m.in.: S. 27-54 : Urazy mózgu / Terri Morris.
Zawiera m.in.: S. 55-94 : Problemy neuropsychologiczne w neuroonkologii / Carol L. Armstrong et al.
Zawiera m.in.: S. 95-110 : Zanik wieloukładowy, hipotonia ortostatyczna i dysfunkcja układu autonomicznego a procesy poznawcze / Cecilia Peralta.
Zawiera m.in.: S. 113-162 : Choroby sercowo-naczyniowe a funkcje poznawcze / Shari R. Waldstein et al.
Zawiera m.in.: S. 163-198 : Choroby i zaburzenia mózgowo-naczyniowe / Sabrina E. Smith, Juliana Sanchez Bloom, Nancy Minniti.
Zawiera m.in.: S. 199-208 : Deficyty poznawcze podczas migreny i klasterowych bólów głowy spowodowane przez dysfunkcję neuroprzekaźnika mózgowego 5HT / John Stirling Meyer.
Zawiera m.in.: S. 209-234 : Zaburzenia układu oddechowego: wpływ na funkcjonowanie mózgu i funkcje neuropoznawcze ( Przewlekła obturacyjna choroba płuc ; Zespół ostrej niewydolności oddechowej ; Zatrucie tlenkiem węgla ; Obturacyjny bezdech senny ; Efekty rehabilitacji po anoksji ) / Ramona O. Hopkins.
Zawiera m.in.: S. 237-260 : Mózgowe porażenie dziecięce: wpływ wczesnego uszkodzenia mózgu na rozwój / Silja Pirila, Jaap J. van der Meere.
Zawiera m.in.: S. 261-304 : Autyzm i zespół Aspergera z perspektywy neuronauki poznawczej / Jeanne Townsend, Marissa Westerfield.
Zawiera m.in.: S. 305-350 : Zespoły genetyczne związane z niepełnosprawnością intelektualną ( Zespół Downa ; Zespół łamliwego chromosomu X i schorzenia pokrewne ; Zespół Williamsa ) / Leonard Abbeduto, Andrea McDuffie. Westerfield.
Zawiera m.in.: S. 351-374 : Wprowadzenie do problematyki wodogłowia: wodogłowie wrodzone i o późnym początku zachorowania / Michael R. Meager et al.
Zawiera m.in.: S. 375-398 : Trudności w uczeniu się / Gayle K. Deutsch, Robert N. Davis.
Zawiera m.in.: S. 399-436 : Zaburzenia funkcji płatów czołowych w neuropsychologii dziecięcej: zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / Anthony L. Rostain.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera m.in.: S. 42-55 : Odrzucenie rówieśnicze.
Zawiera m.in.: S. 67-80 : Uczeń w sytucaji kryzysowej lub traumatycznej.
Zawiera m.in.: S. 81-94 : Uczniowie - ofiary przemocy domowej.
Zawiera m.in.: S. 95-108 : Uczeń doświadczający zaniedbań ze strony środowiska domowego.
Zawiera m.in.: S. 109-122 ; Uczeń, którego rodzice pracują za granicą/migrują zarobkowo.
Zawiera m.in.: S. 123-137 : Uczniowie - ofiary i sprawcy mobbingu.
Zawiera m.in.: S. 138-152 : Niepowodzenia szkolne uczniów.
Zawiera m.in.: S. 153-162 : Drugoroczność i wieloroczność uczniów.
Zawiera m.in.: S. 163-177 : Omowa chodzenia do szkoły.
Zawiera m.in.: S. 178-191 : Nieśmiały uczeń w klasie szkolnej.
Zawiera m.in.: S. 192-205 : Uczeń z ADHD.
Zawiera m.in.: S. 206-217 : Uczeń z niepełnosprawnością.
Zawiera m.in.: S. 218-231 : Uczeń niedostosowany społecznie.
Zawiera m.in.: S. 232-241 : Uczeń zdolny.
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Uzależnienia zagrożenia XXI w. cz.2, płyta 2, Zagrożenia i choroby XXI w. - Sosnowiec : 4 You Hope for Future, [2017]. - 1 płyta (CD-ROM) : zapis cyfrowy ; 12 cm.
Opis na podstawie okładki płyty.
Płyta zwiera : prezentacje, filmy , testy sprawdzające wiedzę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DE 347 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 15-34 : Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. Zasady, szanse i trudności / Anna Mikler-Chwastek.
Zawiera m.in.: S. 35-58 : Pięciolatki w cieniu sześciolatków czy sześciolatki w cieniu pięciolatków - zagrożenia rozwoju starszych przedszkolaków / Katarzyna Nadrowska.
Zawiera m.in.: S. 59-72 : Współcześnie stosowane metody pomocy dzieciom z trudnościami rozwojowymi. Doniesienie z ogólnopolskich badań sondażowych / Agnieszka Olechowska.
Zawiera m.in.: S. 73-72 : Dwie edukacje małego dziecka / Ziofia Remiszewska.
Zawiera m.in.: S. 93-108 : Potrzeba wyróżniania sukcesów szkolnych uczniów z trudnościami w uczeniu się / Marzena Żółcik.
Zawiera m.in.: S. 135-144 : Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju ucznia niedostosowanego społecznie - ujęcie systemowe / Mateusz Warchał.
Zawiera m.in.: S. 145-165 : Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi - najważniejsze problemy oraz sposoby postępowania / Joanna Skibska.
Zawiera m.in.: S. 169-190 : Edukacyjne bariery kreatywności młodszych uczniów / Gabriela Kapica.
Zawiera m.in.: S. 191-202 :: Sztuka i twórczość dziecka w kontekście jego rozwoju i wychowania estetycznego / Urszula Szuścik.
Zawiera m.in.: S. 203-212 : Radość dzieciństwa zagrożona - problemy wczesnej edukacji estetycznej / Mirosława Zalewska-Pawlak.
Zawiera m.in.: S. 213-228 : Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji. Bliżej pedagogiki współbycia / Bronisława Dymara.
Zawiera m.in.: S. 229-256 : Możliwości i zagrożenia dla jakości życia dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej / Hana Lukasova.
Zawiera m.in.: S. 257-276 : Rodzice dzieci w młodszym wieku szkolnym w roli (nie)wymagających odbiorców informacji o uczniowskich osiagnięciach szkolnych / Barbara Chojnacka-Synaszko.
Zawiera m.in.: S. 277-294 : Językowy obraz współczesnej rodziny - na przykładzie wypowiedzi uczniów w młodszym wieku szkolnym / Kinga Kuszak.
Zawiera m.in.: S. 295-318 : Od edukacji dorosłych do kreowania potrzeb dziecka - świat potrzeb dziecka w językowym obrazie reklam / Małgorzata Bortliczek.
Zawiera m.in.: S. 341-366 : Wychowanie religijne w edukacji małego dziecka / Natalia Maria Ruman.
Tekst częśc. czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prawo dziecka do zdrowia / pod red. Jadwigi Bińczyckiej. - Kraków : "Impuls", 2007. - 314, [2] s. : il. kolor. ; 24 cm.
Materiały z konferencji nauk., która odbyła się w Konstancinie-Jeziornie 17-19 listopada 2005 r.
Zawiera: S. 15-23 : Prawa dziecka w perspektywie socjologicznej / Hanna Świda-Ziemba.
Zawiera: S. 25-35 : Janusz Korczak jako pedagog. Prawo dziecka do zdrowia / Michael Kirchner.
Zawiera: S. 37-42 : Janusz Korczak jako lekarz / Andrzej Jaczewski.
Zawiera: S. 43-52 : Janusz Korczak w świetle psychologii transpersonalnej / Marta Gołębiowska.
Zawiera: S. 53-60 : Dziecko - po prostu człowiek. Dziecko nauczycielem człowieczeństwa.
Zawiera: S. 61-70 : Odkrywcy, nauczyciele i strażnicy praw dziecka / Barbara Smolińska-Theiss.
Zawiera: S. 71-96 : Janusz Korczak o dziecku i jego zdrowiu / Marta Ciesielska.
Zawiera: S. 99-117 : Orientacja na dziecko w dyskursach współczesnej pedagogiki. Zagrożenia czy marnotrawstwo idei? / Bogusław Śliwierski.
Zawiera: S. 119-129 : Edukacyjny doping ery globalizacji zagrożeniem dla zdrowia dziecka / Joanna Danilewska.
Zawiera: S. 131-148 : Prawo dziecka do rozwoju / Maria Czerepaniak-Walczak.
Zawiera: S. 149-173 : Prawa dziecka hospitalizowanego w świadomości pielęgniarek i pielęgniarzy / Bożena Mroczek.
Zawiera: S. 175-181 : Uczeń agresywny czy waleczny? / Dariusz Chętkowski.
Zawiera: S. 183-195 : Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Materiały szkoleniowe Polskiego Towarzystwa ADHD / Iwona Lelito.
Zawiera: S. 197-203 : Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo w jego naturalnym środowisku / Stanisław Bobula.
Zawiera: S. 205-212 : Zdrowie psychiczne dzieci uwikłanych w konflikty dorosłych / Małgorzata Kmita.
Zawiera: S. 213-226 : Urodzone w złym miejscu i o niewłaściwym czasie... Historia dzieci bez tożsamości i praw do bycia dzieckiem / Urszula Markowska-Manista.
Zawiera: S. 227-240 : Prawo dziecka do zdrowia w krajach misyjnych Afryki Subsaharyjskiej, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji w Kenii / Andrzej Grych.
Zawiera: S. 241-256 : Dzieci czeczeńskie - ofiary wojny / Edyta Januszewska.
Zawiera: S. 259-298 : Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży w Polsce i w Europie - tezy do dyskusji nad narodowym programem zdrowia / Janusz Szymborski.
Zawiera: S. 299-314 : Wiersze / Irena Conti Di Mauro.
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 135-139.
Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje istotne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Porządkuje podstawową wiedzę z tego zakresu, odwołując się do najnowszych koncepcji. Ponadto opisano tutaj szereg metod i technik stosowanych w terapii nadpobudliwości. Część druga to propozycja zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych nurtów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, usprawniają koncentrację uwagi, percepcję oraz koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby.
Celem książki jest dostarczenie nauczycielom, terapeutom, a także rodzicom narzędzia do efektywnej pracy z dzieckiem nadpobudliwym. Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje istotne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Porządkuje podstawową wiedzę z tego zakresu, odwołując się do najnowszych koncepcji. Ponadto opisano tutaj szereg metod i technik stosowanych w terapii nadpobudliwości. Część druga to propozycja zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych nurtów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, usprawniają koncentrację uwagi, percepcję oraz koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby. Książka jest doskonałą pomocą dla nauczycieli i wychowawców klas terapeutycznych oraz nauczania indywidualnego, terapeutów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach, a także oddziałach dziennego pobytu dzieci. Książka powinna zainteresować również rodziców dzieci z ADHD oraz studentów psychologii i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 254952/czyt.15 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45557 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Na okładce podtytuł: poradnik dla rodziców i pedagogów, którzy poszukują konstruktywnych rozwiązań i sprawdzonych metod.
Bibliografia na stronach 307-311.
Jak pomóc dziecku w adaptacji do rzeczywistości szkolnej oraz przezwyciężeniu tremy i nieśmiałości? Jak chwalić je i motywować do nauki, nauczyć radzenia sobie z agresją rówieśników oraz konstruktywnego wyrażania własnych emocji? Na wiele wyzwań można się przygotować! Ten poradnik to obowiązkowa lektura dla zaangażowanych i świadomych rodziców, których dzieci wkrótce rozpoczną obowiązek szkolny lub wchodzą w okres dorastania, a także dla pedagogów i psychologów dziecięcych pracujących z uczniami w każdym wieku. Pomoże zrozumieć potrzeby dziecka, rozwijać jego możliwości i wiarę we własne siły, przeciwdziałać wielu problemom, a także budować wzajemne porozumienie. Bardziej niż narzekania, nakazów i zakazów dzieci potrzebują mądrego wsparcia! W poradniku znajdziesz: przykłady scenek i możliwych sposobów postępowania w konkretnych sytuacjach, np. gdy nauczyciel nie reaguje w ważnej sprawie, gdy dziecko spotyka się z niesprawiedliwą krytyką lub jest świadkiem przemocy w szkole kwestionariusze dla rodziców, nauczycieli i pedagogów, które pomogą rozpoznać niepokojące zachowania u dzieci i w porę zareagować szeroki zakres tematów związanych z funkcjonowaniem dziecka w środowisku szkolnym, rówieśniczym i rodzinnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261374 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32373 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 38-50 : Wspieranie rozwoju podmiotowego dziecka jako nowe zadanie edukacji początkowej / Stanisław Dylak.
Zawiera m.in.: S. 79-86 : Muzyka i ruch w edukacji dziecka / Barbara Gruberne-Bernacka.
Zawiera m.in.: S. 87-95 : Podstawowe pytania psychodydaktyki / Stanisław Popek.
Zawiera m.in.: S. 96-102 : Zmiany w celach i programach nauczania na Słowacji / Adriana Wiegerova.
Zawiera m.in.: S. 113-121 : Wypalenie zawodowe nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej / Zofia Palak.
Zawiera m.in.: S. 160-170 : Pedagogiczna pomoc dziecku doświadczającemu przemocy domowej / Grażyna Kwaśniewska.
Zawiera m.in.: S. 191-204 : Aktywnośc czytelnicza uczniów w wieku wczesnoszkolnym w perspektywie budowania ich kompetecji kluczowych / Katarzyna Borawska-Kalbarczyk.
Zawiera m.in.: S. 205-214 : Niekonwencjonalna aktywność dziecka w młodszym wieku szkolnym. Przyswajanie i modernizacja treści reklam telewizyjnych / Tatiana Kłosińska.
Zawiera m.in.: S. 215-226 : Zabawa językowa jako forma aktywności sprzyjająca wyzwalaniu twórczości dziecięcej / Renata Stawinoga.
Zawiera m.in.: S. 252-262 : Rola edukacji fizycznej w rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym / Bogusław Maciaszczyk, Lila Maciaszczyk.
Zawiera m.in.: S. 263-271 : Formy spontanicznej twórczości plastycznej dzieci / Dorota Frątczak.
Zawiera m.in.: S. 272-281 : Stymulująca rola otoczenia w systemie Montessori / Małgorzata Centner-Guz.
Zawiera m.in.: S. 309-319 : Edukacja matematyczna w kształceniu zintegrowanym - oczekiwania a efekty / Ewa Kozak-Czyżewska.
Zawiera m.in.: S. 320-329 : Edukacja międzykulturowa a stereotypowe postrzeganie innych nacji - na przykładzie społeczności romskiej / Ilona Nowakowska-Buryła.
Zawiera m.in.: S. 330-338 : Edukacja dla bezpieczeństwa dzieci / Krzysztof Kruszko.
Zawiera m.in.: S. 339-349 : Ilustracja książkowa jako środek wychowania estetycznego / Anna Boguszewska.
Zawiera m.in.: S. 350-362 : Treści oceny szkolnej preferowane przez nauczycieli, uczniów i ich rodziców / Barbara Chojnacka-Synaszko.
Zawiera m.in.: S. 390-399 : Racjonalne wykorzystanie zasobów środowiska jako element świadomości ekologicznej dzieci sześcioletnich / Ewa Ochnio.
Zawiera m.in.: S. 403-413 : Arteterapia w pracy z dzieckiem / Małgorzata Kuśpit.
Zawiera m.in.: S. 422-429 : Baśnie w wychowaniu i terapia dziecka / Anna Tychmanowicz.
Zawiera m.in.: S. 430-439 : Działania na rzecz integracji uczniów z ADHD w środowisku rówieśników szkolnych / Agnieszka Sakowicz-Boboryko.
Zawiera m.in.: S. 440-447 : Stosunek nauczycieli szkół podstawowych do uczniów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) / Alicja Olszak.
Zawiera m.in.: S. 448-456 : Przygotowanie pomocy dydaktycznych dla dziecka z dysfunkcją wzroku w wieku wczesnoszkolnym / Kornelia Czerwińska.
Zawiera m.in.: S. 457-466 : Problem izolacji społecznej i jego czynniki / Barbara Majkut-Czarnota.
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 1128)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 178-[188].
Opracowanie poświęcone jest trzem podstawowym kwestiom, jakimi są: wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i w końcu rozległy i trudny problem zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy skupiają się na szczególnie trudnym podmiocie jakim jest uczeń z zaburzeniami psychicznymi, w tym dzieci i młodzież, która bez systemowej, interdyscyplinarnej i profesjonalnej pomocy nie jest w stanie realizować z powodzeniem obowiązku szkolnego, ale i rozwijać się i funkcjonować w wielu przestrzeniach własnej aktywności. [dr hab. Krystyna Barłóg prof. Uniwersytetu Rzeszowskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 264242 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 227-244. Indeksy.
Zawiera m.in.: S. 13-26 : Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego / Barbara Kalinowska-Witek.
Zawiera m.in.: S. 27-42 : Diagnoza i praca z uczniem zdolnym / Magdalena Barabas.
Zawiera m.in.: S. 43-58 : Diagnoza i terapia ucznia z ADHD / Aneta Rita Borkowska.
Zawiera m.in.: S. 59-70 : Diagnoza i terapia ucznia agresywnego / Jolanta M. Wolińska.
Zawiera m.in.: S. 71-98 : Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami / Anna Marzec-Tarasińska.
Zawiera m.in.: S. 99-118 : Diagnoza i praca z uczniem - ofiarą przemocy domowej / Anna Grabowiec.
Zawiera m.in.: S. 119-142 : Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów / Danuta Wosik-Kowala.
Zawiera m.in.: S. 143-164 : Rozwijanie asertywności u uczniów / Teresa Zubrzycka-Maciąg.
Zawiera m.in.: S. 165-176 : Rozwijanie empatii uczniów / Agnieszka Lewicka, Ewelina Tymoszuk.
Zawiera m.in.: S. 177-192 : Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą / Danuta Wosik-Kowala.
Zawiera m.in.: S. 193-206 : Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą / Teresa Lewandowska-Kidoń.
Zawiera m.in.: S. 207-226 : Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą / Marzena Okrasa.
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 15-63 : Kliniczny obraz zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 64-77 : Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 78-100 : Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania / Monika I. Dąbkowska.
Zawiera: S. 101-122 : Bullying - zastraszanie i przemoc szkolna / Mirosław R. Dąbkowski.
Zawiera: S. 123-151 : Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania / Robert Opora.
Zawiera: S. 152-192 : Diagnoza zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 195-205 : Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 206-259 : Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne / Konrad Ambroziak, Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 260-308 : Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym rozpoznaniem zaburzeń zachowania / Konrad Ambroziak.
Zawiera: S. 309-344 : Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania / Gabriela Jagielska.
Zawiera: S. 345-353 : Leczenie farmakologiczne / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 354-369 : Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowani / Marcin Wałecki.
Zawiera: S. 373-386 : Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 387-405 : Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania / Marta Jerzak, Kinga zając.
Zawiera: S. 406-429 : Szkolny System Bezpieczeństwa / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 430-451 : Szkolne działania interwencyjne / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 452-470 : Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym / Dorota Macander.
Zawiera: S. 471-482 : Przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum / Dariusz wasiński.
Zawiera: S. 483-515 : Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 516-557 : Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 558-573 : Projekt jako metoda pracy wychowawczej / Alina Szulirz.
Zawiera: S. 574-608 : Dom dziecka / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 609-665 : Materiały do pracy dla rodziców, wychowawców i terapeutów.
ZAŁĄCZNIKI: Kształtowanie stylu atrybucji u dzieci - ćwiczenia, Arkusz do diagnozy i planowania strategii profilaktycznych na podstawie ekologicznego modelu eliminowania zaburzeń zachowania, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zaburzenia opozycyjno-buntowniczego (ODD) i zaburzeń zachowania (CD) według DSM-IV-TR, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zespoły nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) według ICD-10 i DSM-IV TR, Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia, Plan Działań Wspierajacych (PDW), Wprowadzenie Klasowego Kodeksu Złości - scenariusz zajęć z dziecmi, Wprowadzenie Klasowego Systemu Zasad - scenariusz zajęć z dziećmi (młodszy wiek szkolny i starszy wiek szkolny), Scenariusz trudnego zachowania, Karta ustaleń zespołu wychowawczego, Karta ustaleń ze spotkania rodziców i szkoły, Wzór pisemnej umowy z uczniem, Graficzna analiza przypadku problemów z zachowaniem, Projekty realizowane w Świetlicy Socjoterapeutycznej bł. ks. J. Czempiela w Rudzie Śląskiej, Interwencje wychowawcze.
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera m.in.: S. 15-24 : Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka we współczesnym świecie / Maria Straś-Romanowska.
Zawiera m.in.: S. 25-38 : Człowiek niepełnosprawny w rodzinie - dylematy rozwoju i wsparcia / Roman Ossowski.
Zawiera m.in.: S. 39-48 : Psychologiczne determinanty jakości życia rodzinnego : pojęcie jakości życia i kierunki badań / Teresa Rostowska.
Zawiera m.in.: S. 49-60 : Komunikacja wewnątrzrodzinna a jakość życia rodziny / Barbara Harwas-Napierała.
Zawiera m.in.: S. 61-70 : Empatia w związkach małżeńskich / Maria Kaźmierczak.
Zawiera m.in.: S. 71-82 : Dynamika związku a wzajemna zależność partnerów kohabitujących / Iwona Janicka.
Zawiera m.in.: S. 83-96 : Jakość życia w związkach marynarskich / Aleksandra Nowakowska.
Zawiera m.in.: S. 97-112 : Psychospołeczne uwarunkowania adaptacji dzieci do życia w rodzinie zrekonstruowanej / Aleksandra Lewandowska-Walter.
Zawiera m.in.: S. 113-128 : Lęk i depresyjność u młodzieży w świetle systemowych zasobów rodzinnych / Agnieszka Miłkowska.
Zawiera m.in.: S. 129-134 : Postawy rodziców dziecka autystycznego / Bożena Petrykowska, Monika Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 135-141 : Rodzina jako środowisko stymulujące agresywne zachowanie dzieci na róznych etapach rozwoju / Grażyna Poraj.
Zawiera m.in.: S. 145-158 : Nieuświadomiona kontrola afektu : od pierwszeństwa afektu do kontroli działania ( czy eksperymentator powinien rozumieć osobę badaną ? ) / Alina Kolańczyk.
Zawiera m.in.: S. 159-166 : Świadomość językowa a komunikowanie się za pomocą pisma / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera m.in.: S. 167-174 : Młodzież z dysortografią : próba typologii / Izabela Pietras.
Zawiera m.in.: S. 175-180 : Znaczenie płci w procesie nauki czytania / Krystyna Sochacka.
Zawiera m.in.: S. 181-190 : Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych u dzieci w wieku szkolnym / Celestyna Grzywniak.
Zawiera m.in.: S. 191-198 : Radzenie sobie ze stresem szkolnym a osobowość uczniów z dysleksją / Irena Sorokosz.
Zawiera m.in.: S. 199-206 : Od agnozji liter i cyfr do dyskalkulii rozwojowej : neuropsychologia zaburzeń liczenia wczoraj, dziś, jutro / Urszula Oszwa.
Zawiera m.in.: S. 207-214 : Oblicza impulsywności w zespole ADHD / Aneta R. Borkowska.
Zawiera m.in.: S. 215-224 : Współczesne koncepcje współwystępowania dysleksji rozwojowej i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / Małgorzata Lipowska, Leszek Buliński.
Zawiera m.in.: S. 225-230 : Przyszłość w oczach młodzieży : jak i co planują adolescenci z nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją oraz młodzież uzależniona ? / Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 231-236 : Efektywność Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa / Marta Łockiewicz, Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 237-258 : Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną : dane Kwestionariusza europejskiego Towarzystwa dysleksji (EDA) / Marta Bogdanowicz.
Zawiera m.in.: S. 259-270 : Wartość różnorodności : obcojęzyczna szkoła a czytanie w języku ojczystym / Paulina Petrus et al.
Zawiera m.in.: S. 271-276 : Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera / Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak.
Zawiera m.in.: S. 277-283 : Psychologia wobec starzenia się i starości : o paradoksach zwiazanych z pojęciem adaptacji do wieku / Henryk Olszewski.
Streszcz. ang. przy ref.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I. Definicja uzależnienia od gier: Natura uzależnień, Analiza, Podatność dziecka na krzyżowe, Objawy i ocena stopnia zaawansowania uzależnienia, Uzależnienia krzyżowe, Wnioski.
Rozdział 2. Somatyczne i psychiczne oddziaływanie gier: Zagrożenia dla zdrowia, Zagrożenia dla zdrowia psychicznego i zaburzenia współistniejące, Czy dzięki grom komputerowym dziecko staje się mądrzejsze?, Umiejętność uczenia się, Miłość i rozwój świadomości, Rozwój kompasu moralnego, Wiara w siebie, Zachowania prospołeczne, Czy z grania na komputerze są jakieś korzyści?
Rozdział 3. Ustalamy granice - czy "to tylko gra"?: Krok pierwszy - pozytywne nastawienie, Krok drugi - spotkanie rodzinne, Krok trzeci - logiczne następstwa, Krok czwarty - egzekwowanie, Ochłonięcie.
Rozdział 4. Niemowlęta (Od narodzin do drugiego roku życia): Monitor komputera opiekunem dziecka, Skuteczne utrwalanie zasad?, Marketing dla niemowląt i małych dzieci, Co mogą rodzice?
Rozdział 5. Wczesne dzieciństwo (2 do 6 lat): Napady złości i zachowania agresywne, Elektronika zamiast smoczka, Natychmiastowa nagroda, Cybernetyczny Wojtek i cybernetyczna Marysia, Szczególnie do rodziców chłopców, Marketing gier kierowany do przedszkolaków, Co mogą zrobić rodzice?
Rozdział 6. Lata szkoły podstawowej: Wasze dziecko a stres, Opóźnienie rozwoju emocjonalnego, Upośledzenie umiejętności społecznych, Prześladowanie i bycie prześladowanym, Plaga otyłości, Co mogą zrobić rodzice?
Rozdział 7. Wiek dojrzewania: Brak snu, Wyobcowanie, Presja rówieśników w sieci, Agresja, Nagabywania o charakterze seksualnym, Co mogą zrobić rodzice?
Rozdział 8. Uzależnienie od gier: U dorosłych dzieci, Groźby - agresja wobec innych i autoagresja, Co mogą zrobić rodzice?
Rozdział 9. Interwencja kryzysowa: Internet a seks.
Książka
W koszyku
Dzieci ekranu" autorstwa dr Nicholasa kardarasa, specjalisty ds. uzależnień - to wstrząsająca argumentacja, że technologia ma ogromny wpływ na mózgi dzieci - i to wcale nie pozytywny.
Wciąż rośnie liczba dzieci hipnotycznie wpatrzonych w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół.
W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia.
Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks.
Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza.
Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy.
dr Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 264899 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [131].
Zawiera: S. 11-34 : Mózgowe porażenie dziecięce / Jagna Czochańska, Zbigniew Łosiowski.
Zawiera: S. 35-42 : Wady wrodzone ośrodkowego układu nerwowego / Bogna Schmidt-Sidor.
Zawiera: S. 43-60 : Choroby nerwowo-mięśniowe / Barbara Ryniewicz.
Zawiera: S. 61-69 : Urazy ośrodkowego układu nerwowego / Tomasz Lenkiewicz.
Zawiera: S. 70-75 : Dzieci z nowotworami ośrodkowego układu nerwowego / Jagna Czochańska.
Zawiera: S. 76-77 : Choroby nerwowo skórne / Bogna Schmidt-Sidor.
Zawiera: S. 78-79 : Choroby metaboliczne ośrodkowego układu nerwowego / Bogna Schmidt-Sidor.
Zawiera: S. 80-90 : Stany napadowe u dzieci. Padaczka / Jagna Czochańska.
Zawiera: S. 91-103 : Stany napadowe niepadaczkowe u dzieci / Zbigniew Łosiowski.
Zawiera: S. 104-113 : Bóle głowy / Elżbieta Szczepanik.
Zawiera: S. 114-130 : Mikrozaburzenia czynności mózgu - aspekt neurologiczny / Zbigniew Łosiowski.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 17-25 : Znaczenie interakcji społeczno-wychowawczych we współczesnym systemie edukacji / Zofia Żukowska, Ryszard Żukowski.
Zawiera: S. 27-33 : Intuicyjne koncepcje nauczycieli a rozwój twórczych predyspozycji uczniów / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: S. 42-51 : Dojrzałość nauczycieli warunkiem twórczego rozwoju i przetrwania cywilizacji / Alina Rynio.
Zawiera: S. 53-64 : Rola wartości moralnych w wychowaniu szkolnym / Dariusz Adamczyk.
Zawiera: S. 65-75 : Z badań nad wartościami młodzieży szkół zawodowych / Mariola Wojciechowska.
Zawiera: S. 79-87 : Zdrowie uczącej się młodzieży wartością w pedagogice / Bożena Zawadzka, Dorota Kozieł, Edyta Naszydłowska.
Zawiera: S. 89-98 : Wieloaspektowość oddziaływań terapeutycznych dzieci przewlekle i terminalnie chorych / Józef Binnebesel.
Zawiera: S. 99-105 : Zdrowie jako wartość w różnych okresach życia człowieka / Elżbieta Nowak, Przemysław Nowak.
Zawiera: S. 107-113 : Kształcenie zawodowe uczniów z ujemnym bilansem zdrowia / Stefan M. Kwiatkowski, Halina Król.
Zawiera: S. 115-125 : Trudny okres diagnozy dziecka z zespołem ADHD / Małgorzata Wolska-Długosz.
Zawiera: S. 127-132 : Syndrom FAS nowym wyzwaniem dla edukacji / Mirosława Skawińska.
Zawiera: S. 133-141 : Rodzinne uwarunkowania zachowań agresywnych uczniów - perspektywa profilaktyki / Monika Szpringer, Andrzej Drapała, Grażyna Nowak-Starz.
Zawiera: S. 143-152 : Organizacje pozarządowe jako partnerzy wspierający szkołę w procesie wychowania i profilaktyki / Monika Szpringer, Andrzej Drapała.
Zawiera: S. 159-164 : Rola edukacji ekologicznej w kształtowaniu postaw ekologicznych w regionie świętokrzyskim / Irena Fudali.
Zawiera: S. 165-171 : Tradycja wartością wychowawczą / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 173-177 : Rola środowiska w edukacji uczniów w młodszym wieku szkolnym / Mirosława Parlak, Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 179-186 : Wartość wycieczek szkolnych w procesie dydaktyczno-wychowawczym / Katarzyna Wesołowska.
Zawiera: S. 187-197 : Znaczenie nauczyciela szkoły podstawowej w organizacji czasu wolnego uczniów / Patrycja Hanyga-Janczak.
Zawiera: S. 199-203 : O poczuciu spełnienia jako możliwym celu ludzkich czynów / Janusz Sytnik-Czetwertyński.
Zawiera: S. 205-211 : Wspieranie funkcji wychowawczej szkoły poprzez realizację zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem funduszy europejskich / Elżbieta Męcina-Bednarek.
Zawiera: S. 213-219 : Kształtowanie postawy sługi według błogosławionej Matki Teresy z Kalkuty / Zuzana Hollá.
Zawiera: S. 221-229 : Szkoła wobec egzystencjalnych problemów człowieka - postawy wobec śmierci / Karol Bidziński.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej