Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(306)
Forma i typ
Książki
(213)
Artykuły
(82)
Poradniki i przewodniki
(30)
Publikacje dydaktyczne
(30)
Publikacje fachowe
(29)
Publikacje naukowe
(23)
Publikacje informacyjne
(8)
Proza
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
E-booki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(335)
tylko na miejscu
(109)
wypożyczone
(89)
nieokreślona
(7)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(61)
Kielce - Czytelnia
(37)
Kielce - Multimedialny
(2)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(16)
Busko zdrój - czytelnia
(14)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(36)
Jędrzejów - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(17)
Końskie - wypożyczalnia
(33)
Końskie - czytelnia
(1)
Końskie - Multimedialny
(2)
Opatów - wypożyczalnia
(32)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(35)
Ostrowiec - czytelnia
(4)
Pińczów - wypożyczalnia
(8)
Pińczów - czytelnia
(18)
Sandomierz - wypożyczalnia
(45)
Sandomierz - czytelnia
(6)
Starachowice - wypożyczalnia
(26)
Starachowice - czytelnia
(39)
Starachowice - Multimedialny
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(72)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(29)
Włoszczowa - czytelnia
(4)
Autor
Pisula Ewa
(10)
Błeszyński Jacek (1963- )
(7)
Jaroszewski Karol
(6)
Okuniewski Juliusz
(6)
Patyk Katarzyna
(6)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(5)
Grandin Temple (1947- )
(5)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(5)
Pisula Ewa (1964- )
(5)
Danielewicz Dorota
(4)
Knapp Julie
(4)
Kossewska Joanna (1963- )
(4)
Olechnowicz Hanna
(4)
Pikiel Sylwia
(4)
Prędka-Pawlun Ewelina
(4)
Radwańska Anna
(4)
Rubiniec Jolanta
(4)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(4)
Winczura Barbara (1969- )
(4)
Bochenek Emilia
(3)
Gołaska Paulina
(3)
Grodzka Magdalena
(3)
Lansing Margaret
(3)
Mil Sławomir
(3)
Notbohm Ellen
(3)
Palak Zofia (1951- )
(3)
Parker Jonathan (1960- )
(3)
Prokopiak Anna
(3)
Randall Peter (1948- )
(3)
Sabik Magdalena
(3)
Schopler Eric
(3)
Szczypczyk Anna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Baron-Cohen Simon
(2)
Biadasiewicz Małgorzata
(2)
Boksa Ewa
(2)
Budzińska Anna
(2)
Bullock Claire
(2)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(2)
Dawson Geraldine (1951- )
(2)
Drała Dorota
(2)
Frączak-Faure Olga
(2)
Gałka Urszula
(2)
Gelleta-Mac Izabela
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Green Gina
(2)
Griffin Simone
(2)
Gut Magdalena
(2)
Haduła Aleksandra
(2)
Hadwin Julie
(2)
Howlin Patricia (1946- )
(2)
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Kaufman Barry Neil
(2)
Kaufman Raun K. (1973- )
(2)
Kominek Andrzej
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Luce Stephen C. (1950- )
(2)
Lundine Vicki (1949- )
(2)
Maciarz Aleksandra
(2)
Maurice Catherine
(2)
Melillo Robert
(2)
Moore Debra
(2)
Moskal Maria
(2)
Niezgoda Ewa
(2)
Nowotnik Anna
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Połeć Iwona
(2)
Pęczkowska Ewa
(2)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(2)
Sacher-Szafrańska Krystyna
(2)
Sandler Dianne
(2)
Seip Jo-Anne
(2)
Sher Barbara
(2)
Składanowska Kinga
(2)
Smith Catherine (1948- )
(2)
Strzałkowska Anna
(2)
Waters Leslie
(2)
Wiktorowicz Robert
(2)
Wilde Kate
(2)
Winczura Barbara
(2)
Winter Matt
(2)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(2)
Zawidniak Nina
(2)
Aldenrud Ulla
(1)
Aleksandrowicz Małgorzata
(1)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Bagińska Aneta
(1)
Baker Jed
(1)
Baker Jed‏
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Banasiak Maciej
(1)
Barnett Kristine
(1)
Batko Ewa
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(49)
2010 - 2019
(108)
2000 - 2009
(57)
1990 - 1999
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(93)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(297)
nieznany (pol)
(9)
Język
polski
(306)
Odbiorca
Rodzice
(30)
Nauczyciele
(16)
Terapeuci
(12)
Dzieci
(9)
Pedagodzy specjalni
(8)
Psycholodzy
(8)
6-8 lat
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Logopedzi
(6)
Pedagodzy
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
0-5 lat
(5)
Przedszkola
(5)
Psychoterapeuci
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
9-13 lat
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Studenci
(3)
Szkoły średnie
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Nauczyciele szkół średnich
(2)
Nauczyciele wspomagający
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Lekarze
(1)
Lekarze specjaliści
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurolodzy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pediatrzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura angielska
(2)
Temat
Dziecko autystyczne
(297)
Autyzm
(151)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(26)
Chorzy w rodzinie
(23)
Wychowanie w rodzinie
(22)
Dziecko z zespołem Aspergera
(20)
Rodzina
(18)
Dziecko niepełnosprawne
(14)
Zespół Aspergera
(13)
Mowa
(12)
Psychoterapia
(12)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(11)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(11)
Pedagogika specjalna
(11)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(11)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(11)
Dziecko
(10)
Dziecko z ADHD
(9)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(9)
Kształcenie integracyjne
(9)
Logopedia
(9)
Niepełnosprawni
(9)
Dziecko chore
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Komunikacja społeczna
(8)
Leczenie
(8)
Terapia logopedyczna
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Muzykoterapia
(7)
Stosowana analiza zachowania
(7)
Terapia behawioralna
(7)
Terapia zabawą
(7)
Zaburzenia autystyczne
(7)
Choroba Aspergera
(6)
Dziecko głuche
(6)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Dziecko trudne
(6)
Rodzicielstwo
(6)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(6)
Wychowanie
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Zaburzenia mowy
(6)
Afazja dziecięca
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Dzieci autystyczne
(5)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(5)
Dziecko z dysleksją
(5)
Dziecko zdolne
(5)
Gry i zabawy
(5)
Integracja społeczna
(5)
Język
(5)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Macierzyństwo
(5)
Nauczanie
(5)
Osoby z autyzmem
(5)
Rodzeństwo
(5)
Rodzice
(5)
Stres
(5)
Szkolnictwo specjalne
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Wczesna interwencja
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Zespół ADHD
(5)
Afazja
(4)
Dyskalkulia
(4)
Dyslalia
(4)
Dzieci
(4)
Dziecko niedowidzące
(4)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(4)
Dziecko niewidome
(4)
Dziecko z alalią
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Korekcja mowy
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Padaczka
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Terapia dydaktyczna
(4)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dysleksja
(3)
Dziecko upośledzone umysłowo
(3)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(3)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(3)
Dziecko z zespołem Downa
(3)
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Jąkanie
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Metody nauczania
(3)
Mózg
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Pisanie
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Temat: dzieło
(aplikacja)
(1)
Anioł poważny i niepoważne pytania
(1)
Autyzm i zespół Aspergera
(1)
Bliscy i obcy
(1)
Do moich uczniów pytania
(1)
Litery i cyfry (aplikacja)
(1)
Mózg elektroniczny (aplikacja)
(1)
Niewidoma dziewczynka pytania
(1)
Nowe patyki i patyczki
(1)
O maluchach
(1)
Stale w kratkę
(1)
Stuknąć w kamień
(1)
The Young Person's Guide to the Orchestra (aplikacja)
(1)
Uciekam
(1)
Urodzony dezerter
(1)
Zeszyt w kratkę
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
2001-0
(4)
1901-
(2)
1945-
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Dziecko autystyczne
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Bronina (woj. świętokrzyskie)
(1)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Dziecko autystyczne a rodzice
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Małogoszcz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Samotność a obraz siebie
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Uszkodzenie rdzenia kręgowego a funkcjonowanie społeczne
(1)
Warszawa (woj.mazowieckie)
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Poradnik
(40)
Praca zbiorowa
(10)
Bibliografia
(8)
Opracowanie
(8)
Podręcznik
(8)
Monografia
(7)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Karty pracy ucznia
(5)
Poradniki dla rodziców
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia logopedyczne
(4)
Artykuł z czasopisma
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Poradniki
(3)
Powieść obyczajowa
(3)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki [Typ publikacji]
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dzienniki
(1)
Katalogi wystaw
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik dla nauczycieli
(1)
Poradnik dla rodziców
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(53)
Medycyna i zdrowie
(44)
Psychologia
(44)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Językoznawstwo
(4)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Podróże i turystyka
(1)
306 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 261014, 261013 (2 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30443 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52492 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28618 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31443 (1 egz.)
Brak okładki
Film
Kaseta
W koszyku
Krótkie filmy przedstawiające sposoby dostosowania osób chorych, niepełnosprawnych do życia w społeczności i organizacje, które je wspomagają:1. 1. Przeszczepy narządów u dzieci; 2. Autyzm (Fundacja SYNAPSIS); 3. Padaczka; 4. Osoby niepełnosprawne intelektualnie (Fundacja "Pomocna Dłoń"); 5. Uszkodzenie rdzenia kręgowego (stymulatory); 6. Hipoterapia; 7. Rdzeniowy zanik mięśni (Koło Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych); 8. Stres w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Tvid 650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 712-809. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy rozdziałach.
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej. [Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 264261 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47510 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28861 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52476 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 42738 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29145 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 242390 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40271 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40772 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29830 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46096 (1 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49585 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 44438 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38444 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25275 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27927 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Mowa i Myślenie 1)
Materiały z Międzynarodowej Konferencji Logopedycznej, która odbyła się we Wrocławiu w dniach 24-27 kwietnia 2003 r.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera: S. 15-22 : Teoretyczne podstawy lingwistyczne praktycznego postępowania logopedycznego (z historii badań własnych, zarys) / Halina Mierzejewska.
Zawiera: S. 23-29 : Perspektywy badań nad afazją: osobowość i język, wewnętrzny obraz afazji / Lubow Siemionowna Cwietkowa.
Zawiera: S. 30-36 : Łuriowski neuropoznawczy model liczenia a neuroobrazowanie / Lena Moskovich, Lena Bogdanova.
Zawiera: S. 37-43 : Czy lokalizacja funkcjonalna rozwija się wraz z dojrzewaniem mózgu? / Lena Moskovich, Marcel Kinsbourne.
Zawiera: S. 44-68 : Diagnoza różnicowa zaburzeń językowych u chorych z uszkodzeniami mózgu / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 69-91 : Struktury języka a struktury poznania w afazji / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 92-101 : Interdyscyplinarne postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w przypadku dzieci i dorosłych z trudnościami w werbalnym porozumiewaniu się z trudnościami w werbalnym porozumiewaniu się z otoczeniem / Joanna Przesmycka-Kamińska, Agnieszka Olszewska.
Zawiera: S. 102-119 : Cele i sposoby postępowania diagnostycznego i terapeutycznego w ostrym stadium afazji / Wiesława Troszczyńska-Nakonieczna, Marlena Puchowska-Florek.
Zawiera: S. 120-130 : Celowość terapii mowy i rzeczywiste potrzeby pacjentów z afazją - w śwetle refleksji po wizycie u amerykańskich terapeutów mowy / Magdalena Bugielska.
Zawiera: S. 131-156 : Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy oraz myślenia (nowa nazwa: Metoda "Dyna-Lingua M.S.") / Małgorzata Młynarska, Tomasz Smereka.
Zawiera: S. 157-166 : Terapia dziecka z zaburzeniami sfery emocjonalnej metodą psychostymulacyjną. Studium przypadku / Anna Majewska-Tworek.
Zawiera: S. 167-172 : Techniki psychostymulacyjne w terapii z niesamoistnym opóźnionym rozwojem mowy na tle autyzmu. Studium przypadku / Renata Smaler.
Zawiera: S. 173-180 : Inscenizacje bajek "O misiu Mokrej Łapce" jako element terapii metodą psychostymulacyjną / Urszula Ratajczak.
Zawiera: S. 181-189 : Wybrane techniki metody psychostymulacyjnej w logorytmice / Amelia Golema.
Zawiera: S. 190-195 : Wykorzystanie technik metody psychostymulacyjnej do rozwoju mowy u dziecka z dysfazją motoryczną. Studium przypadku / Ewa Idczak.
Zawiera: S. 196-201 : Praca nad rozumieniem mowy u dziecka upośledzonego umysłowo, prowadzona metodą psychostymulacyjną. Studium przypadku / Beata Brzezińska.
Zawiera: S. 202-211 : Mój sposób postępowania z dzieckiem autystycznym / Małgorzata Lewandowska.
Zawiera: S. 212-218 : Moje piętnaście lat z Piotrkiem / Elżbieta Jeruzel.
Zawiera: S. 223-230 : Zaplecze lingwistyczne w kształceniu logopedów / Anna Dąbrowska.
Zawiera: S. 231-241 : Logopedia wobec różnych interpretacji zjawisk fonetycznych we współczesnej polszczyźnie / Irena Kamińska-Szmaj.
Zawiera: S. 242-253 : Logopedyczne aspekty mowy dorosłych skierowanej do małych dzieci / Stanisław Milewski.
Zawiera: S. 254-257 : Znaczenie rozwoju słowotwórstwa u dzieci w wieku późnoprzedszkolnym i wczesnoszkolnym z ogólnym niedorozwojem mowy dla efektywnego kształtowania mowy i pisania / Tatiana Tumanowa.
Zawiera: S. 258-269 : Trudności w pisaniu u dzieci z nieukończonym i zaburzonym rozwojem mowy w świetle analizy lingwistycznej. Wnioski dla praktyki logopedycznej i pedagogicznej / Maria Przybysz-Piwko.
Zawiera: S. 270-282 : Terapia sygmatyzmu. W krainie głosek szumiących / Ewa Moskin.
Zawiera: S. 283-298 : Częstość występowania dyslokacji przy realizacji fonemów spółgłoskowych u dzieci i młodzieży z rozszczepem podniebienia pierwotnego i/lub wtórnego i u osób bez rozszczepu / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Zawiera: S. 299-306 : Logopedyczna ocena rachunkowości języka / Barbara Ostapiuk.
Zawiera: S. 307-315 : Dyslalia desonoryzacyjno-fonacyjna, czyli o tzw. mowie bezdźwięcznej - inaczej / Liliana Konopska, Czesława Tarnowska.
Zawiera: S. 316-326 : Jakość wymowy i wydolność połykania po częściowym lub całkowitym wycięciu języka z powodu nowotworu / Małgorzata Stecewicz i in.
Zawiera: S. 327-334 : Ocena zaburzeń mowy, głosu i języka o etiologii chorobowej pomocna przy stawianiu diagnozy logopedycznej / Michał Bitniok.
Zawiera: S. 335-343 : Rak krtani. Rehabilitacja pacjentów laryngektomowanych / Urszula Wierzchaczewska.
Zawiera: S. 344-348 : Logopedia wczoraj, dziś i jutro / Bronisław Rocławski.
Zawiera: S. 349-351 : Każdy logopeda glottodydaktykiem / Izabela Rocławska.
Zawiera: S. 352-354 : Kształtowanie się fonematycznego komponentu sprawności językowej u dzieci z dysleksją / Raisa Łałajewa.
Zawiera: S. 355-367 : Od logatomu do zestroju akcentowego / Bogumiła Toczyska.
Zawiera: S. 368-370 : Zastosowanie biologicznego sprzężenia zwrotnego w procesie rehabilitacyjno chorych z zaburzeniami mowy / Olga Swiatosławna Orłowa, Polina Aleksandrowna Estrowa.
Zawiera: S. 371-377 : Prawidłowa emisja głosu warunkiem higieny aparatu głosowego / Iwona Kowalkowska.
Zawiera: S. 378-382 : Higiena głosowa nauczycieli / Izabela Winiarska.
Zawiera: S. 383-387 : Piosenka jako forma pracy w logopedii i logorytmice / Anna Walencik-Topiłko.
Zawiera: S. 388-394 : Piosenka w usprawnianiu wymowy / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: S. 395-405 : Wizerunek zawodowy i społeczny logopedy / Zbigniew Tarkowski.
Zawiera: S. 406-418 : O potrzebie włączenia do praktyki logopedycznej podejścia komunikacyjno-pragmatycznego / Zofia Dysarz.
Zawiera: S. 422-435 : Teoria umysłu w różnych zaburzeniach mowy / Małgorzata Młynarska.
Zawiera: S. 436-447 : Rola języka w czynności rozwiązywania problemów / Tomasz Smereka.
Zawiera: S. 448-454 : Kompetencja komunikacyjna i jej zaburzenia u dzieci / Ewa Czaplewska, Katarzyna Kaczorowska-Bray.
Zawiera: S. 455-465 : Komputerowa diagnoza i terapia jąkania / Elżbieta Smołka i in.
Zawiera: S. 466-469 : Jąkanie - wciąż fascynująca zagadka / Bogdan Adamczyk.
Zawiera: S. 470-487 : Realizacja głosek polskich w wymowie osób jąkajacych się oraz ich terapia / Mieczysław Chęciek.
Zawiera: S. 488-498 : Lęk i jąkanie - przegląd koncepcji i propozycja własna / Krzysztof Szamburski.
Zawiera: S. 499-519 : Wymowa bezdźwięczna w świetle analizy akustycznej / Anita Trochymiuk.
Zawiera: S. 520-523 : Rola ćwiczeń słuchowych w kształtowaniu języka dzieci niesłyszących - prezentacja programu wychowania słuchowego / Marzena Klaczak, Renata Dubiel.
Zawiera: S. 524-530 : Zarys interdyscyplinarnych podstaw nowoczesnej interwencji logopedycznej na obszarach pedagogiki specjalnej / Krystyna Błachnio.
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku.)
Bibliogr. s. 444-496. Indeksy.
Zawiera: S. 23-35 : Biologiczne podstawy mowy / Andrzej Obrębowski.
Zawiera: S. 36-46 : Medyczne źródła logopedii - foniatria i podstawy audiologii / Bożena Wiskirska-Woźnica.
Zawiera: S. 47-61 : Rozwój języka i jego funkcji w życiu płodowym / Elżbieta Ronin-Walknowska.
Zawiera: S. 62-67 : Wpływ stanów chorobowych u noworodka na rozwój mowy / Iwona Domżalska-Popadiuk.
Zawiera: S. 68-82 : Neurologiczne podstawy zaburzeń mowy u dzieci / Ewa Pilarska.
Zawiera: S. 83-103 : Zaburzenia mowy u dzieci z wadami genetycznymi / Jolanta Wierzba.
Zawiera: S. 104-140 : Anatomia i fizjologia obwodowego i ośrodkowego narządu mowy. Patofizjologia narządu mowy / Jerzy Kuczkowski.
Zawiera: S. 141-166 : Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii układu stomatognatycznego. Układ stomatognatyczny a artykulacja / Beata Siebert, Barbara Kamińska.
Zawiera: S. 167-175 : Logopedyczne aspekty przerostu pierścienia chłonnego gardła / Jerzy Kuczkowski.
Zawiera: S. 176-185 : Zaburzenia mowy w dysgrafii / Waldemar Narozny, Marta Szmaj.
Zawiera: S. 186-211 : Ankyloglosja jako przyczyna artykulacyjnych trudności / Barbara Ostapiuk.
Zawiera: S. 212-226 : Choroby nowotworowe głowy i szyi a zaburzenia mowy / Krystyna Serkies.
Zawiera: S. 227-239 : Rehabilitacja głosu i mowy po operacjach krtani / Anna Sinkiewicz, Hanna Mackiewicz-Nertowicz.
Zawiera: S. 240-262 : Anatomiczno-czynnościowe uwarunkowania mowy rozszczepowej / Danuta Pluta-Wojciechowska.
Zawiera: S. 263-285 : Biologiczne podłoże zaburzeń mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Katarzyna Kaczorowska-Bray.
Zawiera: S. 286-310 : Biologiczne uwarunkowania rozwoju i zaburzeń mowy w mózgowym porażeniu dziecięcym / Mirosław Michalik.
Zawiera: S. 311-330 : Biologiczne uwarunkowania rozwoju komunikacji - mowy i języka z całościowymi zaburzeniami w rozwoju: autyzmem i zespołem ze spektrum autyzmu / Jacek J. Błeszyński.
Zawiera: S. 331-358 : Rozwój mowy dziecka w świetle teratogennego wpływu alkoholu na jego rozwój pre- i postnatalny / Halina Pawłowska-Jaroń.
Zawiera: S. 359-409 : Nerobiologiczne podstawy mowy / Jolanta Panasiuk.
Zawiera: S. 410-428 : Zaburzenia mowy związane z wiekiem / Waldemar Tłokiński, Henryk Olszewski.
Zawiera: S. 429-443 : Specyficzne właściwości posługiwania się językiem przez osoby w wieku senioralnym / Maria Kielar-Turska, Karolina Byczewska-Konieczny.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści: I. Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - informacje ogólne. II. Nowe regulacje prawne w obszarze kształecenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. III. Specjalne potrzeby edukacyjne - pomoc psychologiczno-pedagogiczna. IV. Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - diagnoza, program, wsparcie. V. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - przykładowe rozwiązania. VI. Praca z uczniem w nietypowych sytuacjach.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Potencjał edukacyjny i rozwojowy aplikacji internetowych dla "tabletowych dzieci" / Małgorzata Cackowska. W: Ryms : kwartalnik o książkach dla dzieci i młodzieży. - 2015, nr 26, s. 2-6.
((Sedno Rymsa).)
Wartość edukacyjna aplikacji mobilnych. TIK w edukacji szkolnej. Aplikacje tworzone dla niemowląt i przedszkolaków, np. Owlie Boo, Sago Mini Space Explorer, Sago Mini Bug Builder, Litery i cyfry, Telewizyjne abecadło, Endless Alphabet, Endless Numbers, Mózg elektroniczny. Aplikacje wspomagające kreatywność. Aplikacje terapeutyczne. Aplikacje dla artystów. Aplikacje pomagające w nabywaniu szkolnych kompetencji przedmiotowych. Niszowe app picturebooks.
Książka
CD
W koszyku
Symbol UKD: 373.2 373.3.046-021.64 376-056.36
Bibliogr. s. 359.
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43245 f. (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52450 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-16 : Działalność Polskiego Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach / Iwona Godek.
Zawiera: S. 17-25 : Znaczenie wolontariuszy w realizacji projektu "Nie jestem sam" - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" / Mariola Kosiór.
Zawiera: S. 27-37 : Organizacja i zadania Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego PSOUU Koło w Kielcach / Justyna Piątkowska.
Zawiera: S. 41-54 : Rodzeństwo osób niepełnosprawnych - zaniedbany profil rehabilitacji psychopedagogicznej / Joanna Konarska.
Zawiera: S. 55-66 : Inteligencja emocjonalna i umięjetności asertywne oligofrenopedagogów a jakość ich komunikacji z rodzicami dzieci niepełnosprawnych / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 67-75 : Program "Kielce - znam swoje miasto" jako psychoedukacyjna propozycja pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzeżoną / Urszula Kot, Joanna Mgłosiek-Nowak.
Zawiera: S. 79-84 : Sialidoza - doniesienia wstępne. Studium przypadku / Beata Szczepanowska-Wołowiec, Justyna Pogorzelska, Agata Michalska.
Zawiera: S. 85-101 : Diagnoza i terapia dzieci z rzadkimi zespołami chromosowymi oraz opieka nad nimi - wybrane aspekty (Przyjęcie diagnozy, Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka z rzadkim zespołem genetycznym, Formy działań wspomagających rozwój dziecka, Specyfika opieki nad dzieckiem z rzadkim zespołem genetycznym) / Urszula Klajmon-Lech.
Zawiera: S. 103-117 : Wpływ widzialnego światła spolaryzowanego i koloroterapii na funkcjonowanie dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną / Jolanta Dudek, Agata Michalska, Alojzy Brol.
Zawiera: S. 119-128 : Kombinezon theratogs a stabilność posturalna pacjentów z centralną hipotonią. Doniesienia wstępne / Agata Michalska, Jolanta Dudek, Michał Linowski, Anna Tarasow-Zych.
Zawiera: S. 129-133 : Stymulacja bazalna (od podstaw) - koncept profesora Fröhlicha / Paweł Wiktor.
Zawiera: S. 137-146 : Metody i zasady terapii mowy osób niepełnosprawnych intelektualnie - wskazówki praktyczne / Magdalena Łabędzka-Piróg.
Zawiera: S. 147-172 : Zabawa symboliczna w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci ze sprzężonymi upośledzeniami / Elżbieta Maria Minczakiewicz.
Zawiera: S. 173-183 : Oddziaływanie za pośrednictwem sztuki jako forma wspomagania rozwoju dzieci z dysfunkcjami narządu ruchu w wieku wczesnoszkolnym / Anna Stawecka.
Zawiera: S. 185-198 : Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - perspektywa logopedyczna / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 199-205 : Dyslalia, alalia, opóźniony rozwój mowy i dysartria - diagnoza różnicowa / Ewa Boksa, Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 209-221 : Możliwości funkcjonalne w zakresie komunikacji dziecka z rdzeniowym zanikiem mięśni typ SMA I. Spojrzenie terapeuty NDT-BOBATH / Katarzyna Padula.
Zawiera: S. 223-245 : Dziecko głuchoniewidome z niepełnosprawnością ruchową oraz intelektualną głębokiego stopnia - wybrane formy terapii wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej / Małgorzata Nawrocka.
Zawiera: S. 247-253 : "Twoja kolej, Ala". O początkach pracy w zakresie AAC z dziewczynką z Zespołem Downa / Edyta Cisło.
Zawiera: S.255-262 : Analiza funkcjonowania dziecka z Zespołem Pataua (studium przypadku) / Aleksandra Baran, Aneta Szewczyk.
Zawiera: S. 263-286 : Komunikacja językowa u dziecka z chorobą von Recklinghausena (studium przypadku) / Agata Bożek.
Zawiera: S. 287-298 : Terapia Weroniki - dziewczynki z tracheostomią - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Zawiera: S.299-314 : Terapia Weroniki - dziewczynki po rekonstrukcji krtani - zastosowanie metody glottodydaktyki (studium przypadku) / Iwona Machnik.
Historia PSOUU Koło w Kielcach. Formy działalności PSOUU. Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy (OREW) jako placówka zapewniająca kompleksową edukację, rehabilitację i opiekę swoim wychowankom - cele i zadania placówki, ogólna charakterystyka ośrodka, organizacja i formy pracy w ośrodku (baza lokalowa, sale terapeutyczne, wyposażenie pomieszczeń), plan i przebieg zajęć, uczniowie i kadra pracownicza.
Ocena poziomu inteligencji emocjonalnej, asertywności oraz zdolności komunikacyjnych oligofrenopedagogów - badania z wykorzystaniem Kwestionariusza Inteligencji Emocjonalnej (INTE), "Mapy asertywności", testu oceny zdolności komunikacyjnych.
Program autorski "Kielce - znam swoje miasto", realizowany przez OREW w Kielcach. Cele programu: wspomaganie rozwoju ucznia w ujęciu holistycznym, rozwijanie umiejętności poznawczych i społecznych, poszerzanie zasobu wiadomości, kształtowanie i rozwijanie osobowości ucznia ze sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi.
Studium przypadku kobiety z rozpoznana SIALIDOZĄ.
Wyniki badań retrospektywnych przeprowadzonych metodą wywiadu z rodzicami lub opiekunami dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i autyzmem. Dzieci objęte badaniami korzystały z koloroterapii w warunkach domowych. W załączniku wzór ankiety.
Celem badań przeprowadzonych przez zespół była ocena efektów terapeutycznych wynikających ze stosowania u dzieci z hipotonią posturalną kombinezonu TheraTogs.
Metody i zasady terapii mowy dziecka niepełnosprawnego intelektualnie. Schemat (metody) badania logopedycznego. Klasyfikacje metod terapii logopedycznej. Przedstawiono wnioski z badania logopedycznego przeprowadzonego wśród uczniów klas I-VI szkoły podstawowej w Małogoszczu.
Założenia teoretyczne i pragmatyczne podstawy rozwoju zabawy symbolicznej. Dialog matki z dzieckiem źródłem doznań inspirujących rozwój zabawy symbolicznej. Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka. Obiekt przejściowy i jego funkcja w zabawie dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju. zabawa symboliczna forma dialogu dziecka z otoczeniem. Poznawczo-komunikacyjny aspekt rozwoju zabawy symbolicznej.
Wspomaganie rozwoju dziecka z Zespołem Downa - wyjaśnienia terminologiczne, Wczesna interwencja terapeutyczna, wczesne wspomaganie rozwoju - integracja oddziaływań stymulujących rozwój dziecka, wczesna terapia logopedyczna - warunek efektywnej pomocy, specyfika diagnozy i terapii logopedycznej dziecka z Zespołem Downa, rodzice - ważne ogniwo w procesie terapeutycznym
Co to jest SMA (Spinal Muscular Atrophy)? Wprowadzenie celów terapii jako odpowiedź na zagadnienia kluczowe. Koncepcja NDT-Bobath. Charakterystyka dziewczynki - typ SMA I, choroba Werdniga-Hoffmana: funkcjonowanie dziecka w środowisku domowym, pozycjonowanie dziewczynki, komunikacja alternatywna, kolejność postępowania, wyznaczanie celów. Aktywności podejmowane przez dziecko po wprowadzeniu modyfikacji według koncepcji NDT-Bobath oraz komunikacji alternatywnej.
Przedstawiono sylwetkę 10-letniej dziewczynki głuchoniewidomej, z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim i mózgowym porażeniem dziecięcym. Metody wykorzystywane w pracy rewalidacyjno-wychowawczej: masaż, masaż Shantal, metoda stymulacji bazalnej Fröhlicha, stymulacja poprzez doświadczanie ruchu, metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, , stymulacja polisensoryczna, zabawy tworzywami bezkształtnymi, zabawy paluszkowe, Szczoteczkowanie, metody relaksacyjne, relaksacja według Wintreberta.
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 179-182. Indeks.
Prezentowane gry i ćwiczenia mogą się okazać przydatnymi materiałami źródłowymi dla nauczycieli oraz innych osób zawodowo zajmujących się dziećmi z autyzmem. Z przedstawionych tu zabaw i zajęć przyjemność będą czerpać również dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wiele pomysłów nadaje się dla nastolatków oraz innych członków rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264345 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm u dzieci : wiedza kliniczna / redakcja naukowa Ewa Emich-Widera, Beata Kazek, Justyna Paprocka. - Wydanie I - 3 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2023. - XIII, [1], 257, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
W książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN.
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeks.
"Nie odkryłem autyzmu. Istniał on już dawniej. Nawet nie musiałem specjalnie zajmować się jego wykryciem. […] Otóż pewien książę nazwiskiem Serendyp jednego dnia odkrył skarb, którego wcale nie szukał. Podobnie ja niczego nie szukałem. Po prostu oglądałem pewną liczbę dzieci […] Czułem, że dostrzegłem jakąś rzecz wyjątkową..." Leo Kanner. Na rynku brakowało opracowania dotyczącego autyzmu w ujęciu somatycznym. Takie spojrzenie jest często pomijane w postrzeganiu ASD. Osoby autystyczne cierpią z powodu licznych schorzeń takich jak: choroby przewodu pokarmowego, zaburzenia neurologiczne i psychiatryczne, czy genetyczne. Pacjenci wymagają profesjonalnej terapii i wielodyscyplinarnej opieki. Celem książki jest przedstawienie nowoczesnej i przekrojowej wiedzy na temat stanu zdrowia osób z autyzmem i ich specyficznych potrzeb. Monografia powstała dzięki wieloletniej współpracy wielu wybitnych specjalistów. Treści oparte są na najnowszym piśmiennictwie, wytycznych i doświadczeniu zawodowym zespołu autorskiego.
W książce omówiono takie zagadnienia jak: - Koncepcja autyzmu na przestrzeni dziejów - Czynniki ryzyka autyzmu - Podłoże genetyczne ASD - Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu - Zaburzenia mowy i komunikacji - Problemy z przetwarzaniem sensorycznym - Autyzm a zaburzenia funkcji układu wzrokowego - Autyzm a słuch - Żywienie osób z autyzmem - Funkcje orofacialne - Problemy gastrologiczne - Motoryczność dzieci z diagnozą spektrum zaburzeń autystycznych - Autyzm i choroby neurometaboliczne - Współchorobowość psychiatryczna u dzieci z ASD - Hipermobilność stawów u dzieci z ASD - Diagnostyka obrazowa w pracowni rezonansu magnetycznego mózgowia w chorobach ze spektrum autyzmu okiem radiologa - Jama ustna i jej zdrowie u dzieci ze spektrum autyzmu
Publikacja jest nieocenionym źródłem wiedzy i wsparciem dla lekarzy neurologów, pediatrów, psychiatrów, szerokiego grona diagnostów i terapeutów pracujących z pacjentami z autyzmem oraz studentów medycyny, psychologii, pedagogiki, logopedii, fizjoterapii, jak również kierunków podyplomowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 264851 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264560 / czyt. 61 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 29432 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Synu, jesteś kotem / Katarzyna Michalczak. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Cyranka, 2023. - 172, [4] strony ; 21 cm.
(Non-Fiction Cyranki)
To jest książka o relacji matki z synem, który, tak się zdarzyło, jest w spektrum autyzmu. Jak akceptować swoje dziecko, kiedy się go zupełnie nie rozumie? Jak to zrobić, żeby widzieć je naprawdę? To jest książka o nieadekwatnych oczekiwaniach rodzicielskich, wielkim rozczarowaniu, pracy nad sobą dla dobra relacji i o wielkiej miłości. Odwzajemnionej. W książce gościnnie występuje syn, który zdecydował się nie ujawniać nazwiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały dydaktyczne to pokłosie pierwszego naukowego seminarium studenckiego, które odbyło się 1 czerwca 2011 roku na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Bibliogr. po rozdz.
Zawiera: S. 15-29 : Logopedia na lekcjach, czyli o promowaniu właściwych wzorców wymowy w gimnazjum i liceum / Alicja Podstolec.
Zawiera: S. 31-49 : Wczesna interwencja logopedyczna / Ewa Gacka.
Zawiera: S. 51-77 : Promowanie postaw sprzyjających przezwyciężaniu niepłynności mowy u dzieci w wieku przedszkolnym / Hanna Szykowska, Agata Szymura.
Zawiera: S. 79-101 : Percepcja jąkania - doniesienia z badań / Natalia Mocko, Agata Szczepaniak.
Zawiera: S. 105-135 : Postępowanie logopedyczne w dyslalii - opis przypadku / Sylwia Stacha.
Zawiera: S. 137-150 : Terapia dyslalii / Iwona Michalak-Widera.
Zawiera: S. 151-165 : Funkcjonowanie dziecka autystycznego w przedszkolu masowym - opis przypadku / Aurelia Kozieł, Anna Kozieł, Daria Kwiatkowska, Anna Plewnia.
Zawiera: S. 167-180 : Usprawnianie mowy u dzieci i osób dorosłych z zespołem Downa / Katarzyna Babecka, Katarzyna Mrozek.
Zawiera: S. 183-195 : Zawód i status prawny logopedy w Polsce a sytuacja dzieci z zaburzeniami mowy / Agnieszka Płusajska-Otto.
Zawiera: S. 197-210 : Skuteczny logopeda / Barbara Jeziorczak, Anna Chrostek.
Zawiera: S. 211-236 : Logopedzi wobec diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego / Katarzyna Węsierska.
Logopedia na lekcjach, czyli o promowaniu właściwych wzorców wymowy w gimnazjum i liceum - artykuł podejmuje zagadnienia profilaktyki logopedycznej prowadzonej na III i IV etapie edukacji. W tekście wskazano potrzebę i wartość zajęć promujących kulturę języka, przeprowadzanych w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (zarówno z punktu widzenia logopedów, jak i prawa oświatowego), ukazano również trudności, jakie może napotkać w tym względzie nauczyciel oraz zaproponowano kilka praktycznych rozwiązań metodycznych.
Wczesna interwencja logopedyczna - w artykule omówiono zagadanienia związane z wczesną interwencją logopedyczną. Przedstawiono w nim jej założenia i uwarunkowania, zaprezentowano podstawy diagnozy i terapii logopedycznej, a także kategorie odbiorców wczesnej interwencji logopedycznej. Oddziaływania logopedyczne zostały ukazane jako część wielospecjalistycznej i kompleksowo rozumianej wczesnej interwencji, w której oddziaływania profesjonalistów są połączone z oddziaływaniami rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy lub dzieci zagrożonych ich wystąpieniem.
Promowanie postaw sprzyjających przezwyciężaniu niepłynności mowy u dzieci w wieku przedszkolnym: W artykule zostały zaprezentowane wyniki badań sondażowych nad poziomem wiedzy rodziców/opiekunów dzieci w wieku przedszkolnym, na temat zjawiska jąkania wczesnodziecięcego. Analizę wyników badań poprzedza teoretyczne wprowadzenie w tematykę wczesnej dysfluencji. Zwrócono szczególną uwagę na na charakterystyczne dla okresu wczesnego dzieciństwa wyzwania rozwojowe i związane z tym niepłynności w mowie. Dodatkowo poruszona została kwestia odróżnienia rozwojowej niepłynności mowy od jąkania wczesnodziecięcego. Zaakcentowano konieczność działań profilaktycznych, których celem byłoby promowanie postaw redukujących niepłynności w mowie kilkuletnich dzieci. Zawiera kwestionariusz ankiety do badań sondażowych.
Percepcja jąkania - doniesienia z badań: Artykuł powstał w oparciu o badania diagnostyczne przeprowadzone w środowisku akademickim różnych kierunków wybranych wyższych uczelni w Polsce, a dotyczące stereotypów w pojmowaniu jąkania i możliwości wpływu kierunku studiów respondentów na wybrane odpowiedzi. Praca daje możliwość zestawienia i porównania poglądów młodych Polaków, może przy tym stanowić wstęp do szerszej dyskusji na temat ogólnego pojmowania jąkania jako zaburzania mowy, wiedzy o nim i świadomości możliwości pomocy.
Postępowanie logopedyczne w dyslalii - opis przypadku: Artykuł poświęcony jest problematyce wad wymowy - dyslalii. Poprawne wypowiadania się jest niezbędnym elementem prawidłowej komunikacji. Zaburzenia artykulacji powodują znaczne utrudnienia w porozumiewaniu się. Wśród zaburzeń mowy dyslalie stanowią największy odsetek. Problemy te dotyczą nie tylko dzieci, ale także osób dorosłych. Zmniejszanie rozpowszechniania występowania dyslalii w populacji wymaga nie tylko skutecznej terapii, lecz również odpowiednich działań o charakterze profilaktycznym. W artykule - w oparciu o studium przypadku - zostało zaprezentowane postępowanie logopedyczne oraz przykładowe ćwiczenia wykorzystywane w terapii wad artykulacyjnych. Zawiera ankietę dla logopedów.
Terapia dyslalii: Artykuł przedstawia poglądy specjalistów z kręgu logopedii na zjawisko dyslalii, tj. zaburzeń mowy popularnie określanych mianem wad wymowy, i jej terapię.
Funkcjonowanie dziecka autystycznego w przedszkolu masowym - opis przypadku: W artykule przedstawiono, w sposób syntetyczny, podstawową wiedzę na temat autyzmu. Studium przypadku dziecka autystycznego funkcjonującego w przedszkolu masowym powstało w efekcie bezpośrednich obserwacji, jak również w efekcie współpracy z nauczycielami przedszkola. Autorki opisują konsekwencje wynikające z uczęszczania dziecka z głębokimi zaburzeniami rozwoju do przedszkola masowego.
Usprawnianie mowy u dzieci i osób dorosłych z zespołem Downa: Przedmiotem artykułu jest próba wyjaśnienia, czym jest zespół Downa oraz jakie czynniki wpływają na nierównomierny stopień rozwoju mowy u dzieci dotkniętych ZD. Autorki zwracają także uwagę na problemy językowe i komunikacyjne u osób dorastających oraz dorosłych z ZD. Podano także wskazówki dotyczące wspierania rozwoju i usprawniania mowy w dzieciństwie oraz życiu dorosłym osób z ZD.
Zawód i status prawny logopedy w Polsce a sytuacja dzieci z zaburzeniami mowy: W artykule przedstawiono początki kształcenia logopedów w Polsce, zwracając jednocześnie uwagę na współczesne formy kształcenia adeptów tego zawodu w naszym kraju. Wymieniono akty prawne regulujące zatrudnienie i zadania logopedów. Przedstawiono także wnioski z badań własnych dotyczących sytuacji zawodowej i poziomu potrzeb zawodowych logopedów, zastanawiając się, co należy zrobić, aby zmienić kształt opieki logopedycznej w Polce.
Skuteczny logopeda: Artykuł opisuje relację, jaka tworzy się między logopedą a pacjentem oraz przedstawia determinanty skutecznej pracy terapeuty mowy.
Logopedzi wobec diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego: Artykuł prezentuje analizę wyników badań sondażowych na temat percepcji przez logopedów zagadnień dotyczących diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego. We wstępie zostały zarysowane ramy zjawiska niełynności mówiania u małych dzieci z uwzględnieniem profilaktyki, wczesnej identyfikacji problemu oraz diagnozy i terapii. Następnie zostały zaprezentowane i omówione wyniki badań ankietowych, których celem było rozpoznanie opinii logopedów na ten temat. Autorka zwraca uwagę na praktyczny cel prowadzonych badań, którym było aktywizowanie środowiska logopedów i propagowanie treści związanych ze skutecznością postępowania logopedycznego w jąkaniu wczesnodziecięcym.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera: S. 19-35 : Nauczyciel w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE w świetle literatury zagadnienia; Diagnoza pedagogiczna uczniów z SPE; Nauczyciel - czynnikiem warunkującym właściwą pracę z dziećmi o SPE; Formy pomocy uczniom z SPE) / Marianna Styczyńska.
Zawiera: S. 37-58 : Rozwój integralny ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych w warunkach szkoły integracyjnej (Odpowiedzialna edukacja integracyjna jako warunek integralnego rozwoju uczniów; Rzeczywistość polskiej integracji - dane za rok szkolny 2009/2010) / Danuta Apanel.
Zawiera: S. 85-110 : Funkcje instytucji edukacyjnych w procesie integracji społecznej (Przemiany w polityce oświatowej w Europie w XX wieku; Założenia badań własnych; Realizacja reformy w kilku odsłonach; Jedno przedszkole - różne dzieci; Różne dzieci - jedno społeczeństwo. Perspektywa transmisji wzorów kultury jako mechanizmu integracji społecznej; Ekonomizacja życia i zadania edukacji przedszkolnej) / Hanna Żuraw.
Zawiera: S. 111-134 : Edukacja międzykulturowa a społeczny rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (Edukacja międzykulturowa; Cele edukacji wielokulturowej; Kultura i edukacja jako elementy edukacji międzykulturowej; Funkcje edukacji; Filary kształcenia najważniejsze z punktu widzenia edukacji międzykylturowej; Metody kształcenia wykorzystywane w edukacji międzykulturowej; Reguły edukacji międzykulturowej) / Paweł Garbuzik.
Zawiera: S. 135-154 : Bilingwizm i wielokulturowość uczniów w polskich szkołach. dziecko ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, zróżnicowanymi pod względem kulturowym i językowym (Uczniowie z SPE; Funkcje i kompetencje językowe; Wpływ dwujęzyczności na rozwój funkcji poznawczych dziecka) / Anna Brudniak.
Zawiera: S. 155-175 : Rodzina z dzieckiem autystycznym - analiza problemu w kontekście zmian systemowych (Zmiany statystyczne; Inkluzja/ekskluzja jako dostrzeganie mniejszości społecznej - szersze przedstawienie problemu osób niepełnosprawnych; Inkluzja/Ekskluzja w naukach pedagogicznych; Rodzina z dzieckiem autystycznym; Zmiany zachodzące w systemie pedagogiki specjalnej i tworzenie się nowego spojrzenia na miejsce osoby niepełnosprawnej w społeczeństwie - w systemie edukacyjnym) / Jacek J. Błeszyński.
Zawiera: S. 177-194 : Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłych niewidomych i/lub z resztkami wzroku (Projekt "Wsparcie osób niewidomych na rynku pracy"; Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłsych niewidomych i/lub z resztkami wzroku - analiza wyników badań własnych; Uogólnienie wyników badań) / Marzenna Zaorska.
Zawiera: S. 195-216 : Onkologopedia dziecięca - kierunek badań logopedii (Choroby nowotworowe u dzieci; Białaczki; Nowotwory mózgu u dzieci; Mowa dzieci z chorobą nowotworową; Zaburzenia mowy dzieci z chorobą nowotworową; Nowy kierunek badań - onkologopedia dziecięca) / Agnieszka Hamerlińska-Latecka.
Zawiera: S. 217-242 : Zastosowanie rytmiki w terapii i procesie wspomagania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (Wprowadzenie; Śpiew i mowa; Ruch przy muzyce; Gra na instrumentach; Aktywne słuchanie muzyki; Podsumowanie) / Magdalena Florek.
Zawiera: S. 243-265 : Indywidualny program wspierania uczniów z dysfunkcją wzroku w płockich szkołach (Wprowadzenie; Najważniejsze obszary trudności i wspierania rozwoju uczniów z dysfunkcją wzroku z płockich szkół - założenia teoretyczne; Orientacja przestrzenna i samodzielne, bezpieczne poruszanie się; Percepcja dotykowa oraz umiejętność czytania i pisania brajlem; Usprawnianie widzenia u ucznia słabowidzącego; Integracja społeczna; Innowacyjny program wsparcia - praktyka; Organizacja zajęć ze specjalistami; Zaangażowanie osób, środowisk i instytucji w realizację IPW; Transfer wiedzy i umiejętności; Przepływ informacji o realizacji IPW) / Małgorzata Paplińska, Joanna Witczak-Nowotna. Florek.
Zawiera: S. 267-291 : Kształcenie językowe dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie nauczania zintegrowanego z wykorzystaniem książki wielozmysłowej (Wprowadzenie; Nauka języka obcego w szkole podstawowej: nauczyciel filolog albo nauczyciel wychowawca; Lekcja języka obcego z wykorzystaniem kart dotykowych; Zaburzenia rozwojowo-sensoryczne; Opóźnienia lub zaburzenia rozwoju intelektualnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju językowego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju adaptacyjnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju społecznego i emocjonalnego; Opóźnienie lub zaburzenie ruchu rozwojowego; Zaburzenia rozwoju komunikacji językowej) / Werona Król.
Zawiera: S. 293-319 : Książka wielozmysłowa - nowa metoda stymulacji rozwoju poznawczego dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (Wprowadzenie; Konstruowanie książki wielozmysłowej; Prezentacja książki wielozmysłowej; Przykładowe ćwiczenie z książką wielozmysłową) / Dorota Bełtkiewicz.
Zawiera: S. 321-338 : Wykorzystanie tablic interaktywnych we wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (Wprowadzenie; Społeczna integracja osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych; Tablice interaktywne w procesie dydaktycznym; Wykorzystanie aplikacji do pracy w trybie interaktywnym na tablicach; Tablica interaktywna i Google SketchUp w terapii dzieci z autyzmem; Praca z tablicą interaktywną w Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej jako przykład dobrej praktyki) / Ryszard Błaszkiewicz; Krzysztof Kupczewski; Magdalena Kupczewska.
Zawiera: S. 229-361 : Wspomaganie rozwoju dziecka w kontekstach filozoficznych i kulturowych w twórczości dla dzieci ks. Jana Twardowskiego, czyli "o budowaniu noosfery literackiej" (Wprowadzenie; Obraz dziecka w twórczości ks. Jana Twardowskiego; Formy podawcze; Podsumowanie) / Maria Czaplicka-Jedlikowska.
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera m.in.: S. 15-24 : Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka we współczesnym świecie / Maria Straś-Romanowska.
Zawiera m.in.: S. 25-38 : Człowiek niepełnosprawny w rodzinie - dylematy rozwoju i wsparcia / Roman Ossowski.
Zawiera m.in.: S. 39-48 : Psychologiczne determinanty jakości życia rodzinnego : pojęcie jakości życia i kierunki badań / Teresa Rostowska.
Zawiera m.in.: S. 49-60 : Komunikacja wewnątrzrodzinna a jakość życia rodziny / Barbara Harwas-Napierała.
Zawiera m.in.: S. 61-70 : Empatia w związkach małżeńskich / Maria Kaźmierczak.
Zawiera m.in.: S. 71-82 : Dynamika związku a wzajemna zależność partnerów kohabitujących / Iwona Janicka.
Zawiera m.in.: S. 83-96 : Jakość życia w związkach marynarskich / Aleksandra Nowakowska.
Zawiera m.in.: S. 97-112 : Psychospołeczne uwarunkowania adaptacji dzieci do życia w rodzinie zrekonstruowanej / Aleksandra Lewandowska-Walter.
Zawiera m.in.: S. 113-128 : Lęk i depresyjność u młodzieży w świetle systemowych zasobów rodzinnych / Agnieszka Miłkowska.
Zawiera m.in.: S. 129-134 : Postawy rodziców dziecka autystycznego / Bożena Petrykowska, Monika Zielińska.
Zawiera m.in.: S. 135-141 : Rodzina jako środowisko stymulujące agresywne zachowanie dzieci na róznych etapach rozwoju / Grażyna Poraj.
Zawiera m.in.: S. 145-158 : Nieuświadomiona kontrola afektu : od pierwszeństwa afektu do kontroli działania ( czy eksperymentator powinien rozumieć osobę badaną ? ) / Alina Kolańczyk.
Zawiera m.in.: S. 159-166 : Świadomość językowa a komunikowanie się za pomocą pisma / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera m.in.: S. 167-174 : Młodzież z dysortografią : próba typologii / Izabela Pietras.
Zawiera m.in.: S. 175-180 : Znaczenie płci w procesie nauki czytania / Krystyna Sochacka.
Zawiera m.in.: S. 181-190 : Przetrwałe odruchy a powstanie trudności szkolnych u dzieci w wieku szkolnym / Celestyna Grzywniak.
Zawiera m.in.: S. 191-198 : Radzenie sobie ze stresem szkolnym a osobowość uczniów z dysleksją / Irena Sorokosz.
Zawiera m.in.: S. 199-206 : Od agnozji liter i cyfr do dyskalkulii rozwojowej : neuropsychologia zaburzeń liczenia wczoraj, dziś, jutro / Urszula Oszwa.
Zawiera m.in.: S. 207-214 : Oblicza impulsywności w zespole ADHD / Aneta R. Borkowska.
Zawiera m.in.: S. 215-224 : Współczesne koncepcje współwystępowania dysleksji rozwojowej i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi / Małgorzata Lipowska, Leszek Buliński.
Zawiera m.in.: S. 225-230 : Przyszłość w oczach młodzieży : jak i co planują adolescenci z nadpobudliwością psychoruchową, dysleksją oraz młodzież uzależniona ? / Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 231-236 : Efektywność Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa / Marta Łockiewicz, Dorota Kalka.
Zawiera m.in.: S. 237-258 : Rozwój i edukacja dzieci z dysleksją w Europie pod ochroną prawną : dane Kwestionariusza europejskiego Towarzystwa dysleksji (EDA) / Marta Bogdanowicz.
Zawiera m.in.: S. 259-270 : Wartość różnorodności : obcojęzyczna szkoła a czytanie w języku ojczystym / Paulina Petrus et al.
Zawiera m.in.: S. 271-276 : Funkcjonowanie poznawcze wysokofunkcjonujących osób z autyzmem wczesnodziecięcym i zespołem Aspergera / Monika Zielińska, Aneta Bagińska, Beata Kubiak.
Zawiera m.in.: S. 277-283 : Psychologia wobec starzenia się i starości : o paradoksach zwiazanych z pojęciem adaptacji do wieku / Henryk Olszewski.
Streszcz. ang. przy ref.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej