Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(780)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(583)
Artykuły
(174)
Publikacje naukowe
(174)
Publikacje fachowe
(106)
Publikacje dydaktyczne
(56)
Poradniki i przewodniki
(29)
Publikacje informacyjne
(20)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
E-booki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(4)
Czasopisma
(4)
Filmy i seriale
(2)
Proza
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
dostępne
(1095)
tylko na miejscu
(256)
wypożyczone
(74)
nieokreślona
(13)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(296)
Kielce - Czytelnia
(97)
Kielce - Niewypożyczane
(1)
Kielce - Multimedialny
(5)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(73)
Busko zdrój - czytelnia
(27)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(84)
Jędrzejów - czytelnia
(10)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(61)
Końskie - wypożyczalnia
(105)
Końskie - czytelnia
(8)
Opatów - wypożyczalnia
(78)
Opatów - czytelnia
(2)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(90)
Ostrowiec - czytelnia
(16)
Ostrowiec - Multimedialny
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(36)
Pińczów - czytelnia
(51)
Sandomierz - wypożyczalnia
(94)
Sandomierz - czytelnia
(7)
Starachowice - wypożyczalnia
(55)
Starachowice - czytelnia
(36)
Staszów - wypożyczalnia
(122)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(57)
Włoszczowa - czytelnia
(26)
Autor
Kowalczuk Rajmund
(14)
Ratajczak Zofia (1937- )
(9)
Okóń Jan
(8)
Pietrasiński Zbigniew (1926-2010)
(8)
Nęcka Edward (1953- )
(7)
Biegeleisen-Żelazowski Bronisław (1881-1963)
(6)
Gliszczyńska Xymena (1920-2004)
(6)
Kranas Grażyna
(6)
Ratajczak Zofia
(6)
Łypacewicz Stanisław
(6)
Bernstein Albert J
(5)
Liberska Hanna (1955- )
(5)
Schultz Duane P
(5)
Sieczyński Tadeusz
(5)
Stocki Ryszard
(5)
Łoskot Małgorzata
(5)
Brol Michał
(4)
Czerw Agnieszka
(4)
Dawid Jan Władysław (1859-1914)
(4)
Goetz Magdalena
(4)
Kożusznik Barbara
(4)
Lasota Agnieszka
(4)
Lubrańska Anna
(4)
Mink Joanna
(4)
Rozen Sydney Craft
(4)
Schultz Sydney Ellen
(4)
Łuba Małgorzata
(4)
Bańka Augustyn
(3)
Buzan Tony (1942- )
(3)
Bąbel Przemysław (1977- )
(3)
Czechowska Zyta
(3)
Fijałkowska Izabela (sekretarka)
(3)
Gamian-Wilk Małgorzata
(3)
Golińska Lucyna
(3)
Gostyńska Dorota (1957- )
(3)
Grudziewska Ewa
(3)
Góralczyk Ewa
(3)
Hołyst Brunon (1930- )
(3)
Kacmajor Anna
(3)
Knajder-Sowa Anna
(3)
Kosowska Renata (ilustratorka)
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Majkowska Jolanta
(3)
Matyjas Bożena
(3)
Merecz Dorota
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Owczarek Krzysztof
(3)
Paczyńska-Jasińska Patrycja
(3)
Paluszkiewicz Longin (1925-1989)
(3)
Prokopiak Anna
(3)
Radwańska Anna
(3)
Rostowska Teresa (1947- )
(3)
Santorski Jacek (1951- )
(3)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(3)
Sutton Carole
(3)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(3)
Wojdyło Kamila
(3)
Wosińska Wilhelmina
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Bailey Chris (1951- )
(2)
Baka Łukasz
(2)
Banach Czesław (1931- )
(2)
Barbaro Bogdan (1949- )
(2)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(2)
Bałachowicz Józefa
(2)
Bańka Augustyn (1950- )
(2)
Bednarek Dorota (psycholog)
(2)
Biskup Barbara (pedagog)
(2)
Boksa Ewa
(2)
Boszczyk Marta
(2)
Chmiel Nik
(2)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(2)
Cummings Larry L
(2)
Czarnecki Kazimierz
(2)
Czarniawska Barbara
(2)
Dobrowolska Danuta (1920- )
(2)
Dodziuk Anna (1947- )
(2)
Drath Wojciech
(2)
Dudek Bohdan
(2)
Elsner Danuta
(2)
Friedmann Georges (1902-1977)
(2)
Fudali Jolanta
(2)
Galata Stanisław
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Garvin Charles D
(2)
Giza Teresa
(2)
Goszczyńska Maryla
(2)
Graaf Peter (psycholog)
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Indraszkiewicz Jerzy (1942-1996)
(2)
Jandała Paulina
(2)
Janicka Iwona (psycholog)
(2)
Jaworowska Aldona
(2)
Jegier Aneta
(2)
Karney Janina Elżbieta
(2)
Kałuba-Korczak Anna
(2)
Kirenko Janusz
(2)
Kirschner-Liss Kornelia
(2)
Kocój Barbara
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(137)
2010 - 2019
(199)
2000 - 2009
(119)
1990 - 1999
(48)
1980 - 1989
(47)
1970 - 1979
(57)
1960 - 1969
(31)
1950 - 1959
(6)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(273)
1901-2000
(15)
1945-1989
(10)
1989-2000
(5)
2021
(1)
Kraj wydania
Polska
(767)
nieznany (pol)
(16)
Rosja
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(781)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(29)
Psycholodzy
(24)
Szkoły wyższe
(20)
Rodzice
(17)
Pedagodzy
(13)
Szkoły podstawowe
(11)
Terapeuci zajęciowi
(11)
Psychoterapeuci
(9)
Lekarze
(8)
Pedagodzy specjalni
(8)
Młodzież
(7)
Przedszkola
(6)
Studenci
(6)
Szkoły specjalne
(6)
Pracownicy socjalni
(5)
Terapeuci
(5)
Doradcy zawodowi
(4)
Dorośli
(4)
Logopedzi
(4)
Menedżerowie
(4)
Pracownicy
(4)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pracodawcy
(3)
Psychiatrzy
(3)
Socjoterapeuci
(3)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dyrektorzy
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Socjolodzy
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
18+
(1)
6-8 lat
(1)
Adwokaci
(1)
Artyści plastycy
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Biegli sądowi
(1)
Coachowie
(1)
Dyrektorzy przedsiębiorstw
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Ekonomiści
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Lekarze specjaliści
(1)
Muzycy
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Neurolodzy
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pediatrzy
(1)
Pielęgniarki
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Poziom nauczania Szkoły ponadpostawowe
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Prawnicy
(1)
Prokuratorzy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologowie
(1)
Radcy prawni
(1)
Rehabilitanci
(1)
Seksuolodzy
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Sędziowie
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Żłobki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura austriacka
(1)
Temat
Praca
(232)
Nauczyciele
(100)
Psychologia pracy
(68)
Młodzież
(43)
Rodzina
(43)
Wypalenie zawodowe
(42)
Uczniowie
(38)
Psychologia
(35)
Stosunki interpersonalne
(35)
Stres
(34)
Zarządzanie
(34)
Motywacja pracy
(29)
Komunikacja interpersonalna
(27)
Wychowanie
(27)
Dzieci
(26)
Psychoterapia
(26)
Dziecko
(24)
Osobowość
(23)
Praca zespołowa
(23)
Relacje międzyludzkie
(22)
Sukces
(22)
Postawy
(21)
Stres zawodowy
(20)
Kariera
(18)
Kobieta
(18)
Psychologia społeczna
(18)
Jakość życia
(17)
Komunikacja społeczna
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Praca socjalna
(15)
Praca umysłowa
(15)
Pracownicy socjalni
(15)
Przedsiębiorstwo
(15)
Wsparcie społeczne
(15)
Bezrobocie
(14)
Przemysł
(14)
Szkolnictwo
(14)
Nauczanie
(13)
Środki masowego przekazu
(13)
Agresywność
(12)
Czas wolny od pracy
(12)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(12)
Myślenie twórcze
(12)
Opieka społeczna
(12)
Organizacje
(12)
Uczenie się
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Autyzm
(11)
Kadry
(11)
Motywacja
(11)
Niepełnosprawni
(11)
Pedagogika pracy
(11)
Radzenie sobie ze stresem
(11)
Uczucia
(11)
Zdrowie psychiczne
(11)
Psycholodzy
(10)
Samorealizacja
(10)
Studenci
(10)
Twórczość
(10)
Zawód
(10)
COVID-19
(9)
Dziecko autystyczne
(9)
Higiena psychiczna
(9)
Kształcenie
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
Przemoc w rodzinie
(9)
Psychologia wychowawcza
(9)
Rozwój osobisty
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Wykluczenie społeczne
(9)
Zaburzenia mowy
(9)
Macierzyństwo
(8)
Małżeństwo
(8)
Menedżerowie
(8)
Osoby z niepełnosprawnością
(8)
Poczucie własnej wartości
(8)
Pracoholizm
(8)
Produktywność pracy
(8)
Prześladowanie w miejscu pracy
(8)
Spostrzeganie
(8)
Szkoły
(8)
Terapia logopedyczna
(8)
Empatia
(7)
Inteligencja emocjonalna
(7)
Internet
(7)
Kompetencje komunikacyjne
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Metody nauczania
(7)
Nauczyciel
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Pedagogika
(7)
Pedagogika społeczna
(7)
Poradnictwo zawodowe
(7)
Praca społeczna
(7)
Przemoc
(7)
Przemoc w szkole
(7)
Przywództwo
(7)
Rodzice
(7)
Rodzina dysfunkcyjna
(7)
Temat: dzieło
Stres w zawodzie nauczyciela
(2)
Caritas Diecezji Kieleckiej
(1)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (Skarżysko-Kamienna)
(1)
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej (Pińczów)
(1)
Mindfulness (Uważność)
(1)
Mythoi
(1)
Mądre życie
(1)
Pamiętniki
(1)
Polski Czerwony Krzyż
(1)
Pomaganie męczy : wypalenie w pracy zawodowej = Helfen macht müde
(1)
Schronisko dla Samotnych Matek (Łódź)
(1)
Temat: czas
2001-
(66)
2001-0
(19)
1901-2000
(16)
1989-
(11)
1989-2000
(9)
1901-
(6)
1801-1900
(2)
1945-
(2)
1945-1989
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1914-
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(49)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(4)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(4)
Belgia
(2)
Europa
(2)
Kobieta a praca zawodowa
(2)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(2)
Praca a stres
(2)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
.4
(1)
.4. Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bezrobocie a rodzina
(1)
Chiny
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Chęciny (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cywilizacja a zagrożenia
(1)
Czechy
(1)
Człowiek a kultura
(1)
Człowiek a otoczenie
(1)
Człowiek a systemy
(1)
Człowiek a wsparcie społeczne
(1)
Człowiek a środowisko
(1)
Dachau (Niemcy)
(1)
Daleszyce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Dziecko autystyczne a rodzice
(1)
Dziecko w młodszym wieku szkolnym a rodzina
(1)
Edukacja a polityka społeczna
(1)
Edukacja a twórczość
(1)
Gmina Stąporków (woj. świętokrzyskie, pow. konecki)
(1)
Godność dzieci i młodzieży a wychowanie
(1)
Homoseksualizm a małżeństwo
(1)
Homoseksualizm a rodzina
(1)
Inteligencja a praca
(1)
Inteligencja a szkoła
(1)
Jędrzejów (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(1)
Język a tworzenie wiadomości
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Kobieta a alkohol
(1)
Kobieta a rodzina
(1)
Kobieta a sukces
(1)
Kobiety a elity
(1)
Komunikacja interpersonalna a obraz siebie
(1)
Końskie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kultura a twórczość
(1)
Liban
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin
(1)
Luksemburg
(1)
Mazury
(1)
Media a dziecko
(1)
Media a rodzina
(1)
Narodziny dziecka a stres
(1)
Nauczyciel a uczeń uzdolniony
(1)
Nauka a twórczość
(1)
Niepełnosprawność ruchowa a stres
(1)
Niewidomi a praca zawodowa
(1)
Niewidomi a widzący
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Oświęcim (woj. małopolskie)
(1)
Parszów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Poznanie a twórczość
(1)
Praca a twórczość
(1)
Praca psychologia
(1)
Praca socjalna a psychologia
(1)
Projektowanie a człowiek
(1)
Przemoc seksualna a rodzina dysfunkcyjna
(1)
Przestępczość a rodzina
(1)
Przybysławice (woj. lubelskie)
(1)
Rodzice a rozwój dziecka
(1)
Rodzina a dziecko
(1)
Rodzina a edukacja
(1)
Rodzina a edukacja prozdrowotna
(1)
Rodzina a przestępczość nieletnich
(1)
Rodzina a rozwój dziecka
(1)
Rodzina a transformacja ustrojowa
(1)
Rodzina a wsparcie społeczne
(1)
Rodzina a wybór szkoły
(1)
Rodzina a wybór zawodu
(1)
Rodzina rozbita a wychowanie
(1)
Rola społeczna a twórczość
(1)
Rosja
(1)
Rozwód a młodzież
(1)
Samorozwój a twórczość
(1)
Samorząd lokalny a edukacja
(1)
Samotność a obraz siebie
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Stres a rodzina
(1)
Studenci a rodzina
(1)
Stąporków (woj. świętokrzyskie, pow. konecki, gm. Stąporków)
(1)
Sytuacje ekstremalne a bezpieczeästwo i higiena pracy
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Sztuka a twórczość
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(155)
Poradnik
(43)
Monografia
(40)
Artykuł z czasopisma fachowego
(32)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(31)
Opracowanie
(30)
Artykuł problemowy
(29)
Karty pracy ucznia
(22)
Podręcznik
(19)
Bibliografia
(15)
Podręczniki akademickie
(15)
Artykuł z czasopisma
(13)
Podręczniki
(12)
Wywiad dziennikarski
(7)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Wydawnictwa popularne
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Poradniki
(5)
Raport z badań
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Synteza
(3)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Antologia
(2)
Dane statystyczne
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Wykład
(2)
Artkuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma związkowego
(1)
Artykuły
(1)
Audiobooki
(1)
Autobiografia
(1)
Biografie
(1)
Czasopismo fachowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Encyklopedia
(1)
Film edukacyjny
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książki mówione
(1)
Listy
(1)
Literatura obozowa
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Referat
(1)
Relacja
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Stan badań
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(311)
Edukacja i pedagogika
(112)
Socjologia i społeczeństwo
(76)
Medycyna i zdrowie
(54)
Praca, kariera, pieniądze
(46)
Zarządzanie i marketing
(22)
Rozwój osobisty
(18)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(16)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Filozofia i etyka
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Językoznawstwo
(7)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Hobby i czas wolny
(6)
Kultura i sztuka
(6)
Historia
(4)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Nauka i badania
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Biologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Matematyka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
784 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Temat
Caritas Polska Polski Czerwony Krzyż (PCK) Opieka społeczna Praca socjalna Samorząd terytorialny Pedagogika społeczna Pracownicy socjalni Rozwój osobisty Osobowość Wybory życiowe Środowisko człowieka Socjologia środowiska Interakcje społeczne Wpływ społeczny Wychowanie Wychowanie do odpowiedzialności Społeczności lokalne Inicjatywy lokalne Państwo dobrobytu Działalność charytatywna Filantropia Zachowanie prospołeczne Polityka społeczna Problemy społeczne Inteligentne miasta i wsie Miasta Urbanizacja Placówki wsparcia dziennego Bariery edukacyjne Nierówności edukacyjne Dostęp do oświaty Coaching rodzinny Wsparcie społeczne Wychowawcy świetlic Świetlice Instytucje nonprofit Działalność pożytku publicznego Stowarzyszenia wyższej użyteczności Internet Cyberprzemoc Środowisko pracy Środki masowego przekazu Osoby w wieku starszym Polityka senioralna Starość Starzenie się Starzenie się społeczeństwa Wykluczenie cyfrowe Emeryci i renciści Media społecznościowe Fandomy Zainteresowania Facebook (portal społecznościowy) Rzeczywistość wirtualna COVID-19 Teleopieka Lockdown Poradnictwo psychologiczne Chorzy na nowotwory Psychoonkologia Jakość życia Trudne sytuacje życiowe Opieka nad osobami starszymi Osoby z niepełnosprawnością Osoby niesamodzielne Doradcy rodzinni Rodzina wieloproblemowa Rodzina dysfunkcyjna Rodzina wielodzietna Uzależnienie (nałóg) Uzależnieni Współuzależnienie Osoby współuzależnione Dorosłe dzieci alkoholików (DDA) Alkoholicy Hazardziści Uzależnienie od hazardu Osoby uzależnione behawioralnie Satysfakcja zawodowa Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej Wypalenie zawodowe Polska
Symbol UKD: 364(438)
Bibliografia przy rozdziałach.
Celem publikacji jest przedstawienie analizy przeobrażeń w przestrzeni pomocy społecznej i pracy socjalnej, które wpisują się w dynamicznie zmieniające się realia współczesnego świata. W zakresie rozważań zostały ujęte diagnozy zmiany indywidualnego i społecznego funkcjonowania jednostki zarówno w wymiarze osobistym jak i środowiskowym. Interdyscyplinarna naukowa refleksja podjęta w publikacji obejmuje konteksty teoretyczno-badawcze dotyczące między innymi stanu pracy socjalnej, działania instytucji pomocowych, czy też podejmowania pozainstytucjonalnych działań wspólnotowych. Ważnym uzupełnieniem ujęcia teoretycznego pracy jest nawiązanie do aktualnego, praktycznego wymiaru pracy socjalnej uwzględniającego nowe formy pomocy i wsparcia. Adresatami publikacji są oprócz środowisk naukowych podmioty podejmujące działania ukierunkowane na rozwiązania problemów społecznych – nauczyciele, psychologowie, pracownicy socjalni, duchowni, studenci. Osoby te pracują na rzecz ludzi potrzebujących pomocy (seniorów, chorych, uzależnionych, samotnych, dotkniętych skutkami pandemii Sars-Cov-2). Monografia może być wykorzystana do kształcenia kadr zatrudnionych po to aby rozwiązywać problemy w obszarze pomocy społecznej i pracy socjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 264117 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura i język mediów / pod red. Macieja Tanasia. - Kraków : "Impuls", 2007. - 349 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. po rozdziałach.
Zawiera: S. 7-14 : O potrzebie pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów / Maciej Tanaś.
Zawiera: S. 15-25 : Język mediów jako system komunikacji i jego kulturowe uwarunkowania / Janusz Gajda.
Zawiera: S. 27-35 : Koncepcje kognitywistyczne wykorzystania mediów w edukacji / Bronisław Siemieniecki.
Zawiera: S. 37-45 : Elektroniczne media jako środek stymulowania rozwoju intelektualnego / Jan Łaszczyk.
Zawiera: S. 47-61 : Uzależnienia od mediów - na przykładzie Internetu i TV / Andrzej Hankała.
Zawiera: S. 61-89 : Internet jako środowisko komunikacyjne / Bassam Aouil, Maria Kajdasz-Aouil.
Zawiera: S. 91-97 : Semiotyka kursów online. Wprowadzenie w problematykę / Jerzy M. Mischke, Anna K. Stanisławska.
Zawiera: S. 99-106 : Praca w Sieci / Włodzimierz Gogołek.
Zawiera: S. 135-152 : Pismo naukowe w wersji elektronicznej / Janusz K. Tanaś, Maciej Tanaś.
Zawiera: S. 153-177 : Specyfika edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME / Grażyna Wieczorkowska, Izabella Bednarczyk.
Zawiera: S. 249-259 : Powszechna mobilizacja, czyli telefon mobilny a system edukacji / Lechosław Hojnacki.
Zawiera: S. 261-270 : Komunikowanie się w procesie e-nauczania. Student i wykładowca w Internecie / Agnieszka Wierzbicka.
Zawiera: S. 297-310 : Nowoczesne media elektroniczne a edukacja historyczna / Zbigniew Osiński.
Zawiera: S. 311-322 : Kształcenie na odległość dla nauczycieli - zakres, narzędzia, praca grupowa, projekty / Anna Grabowska.
Zawiera: S. 339-349 : Przemiany mass mediów - od mówcy do Internetu / Jakub Czarkowski.
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. [Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264238 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, nr 153.)
Bibliogr. s. 165-172, netogr. s. 173.
Zawiera: Rozdział I Społeczno-kulturowe uwarunkowania przemian polskiego systemu opiekuńczo-wychowawczego. 1.1. Od państwa opiekuńczego do państwa pomocy społecznej. 1.2. Prawno-organizacyjne przesłanki reorganizacji opieki w świetle dokumentów normatywnych oraz nowych wymiarów opieki dawniej i dziś. 1.3. Procesy globalizacji i jej implikacje dla funkcjonowania polskich rodzin.
Zawiera: Rozdział II Dziecko w rodzinie. Oblicza samotności 2.1. Samotność a osamotnienie, ustalenia definicyjne, uwarunkowania i skutki. 2.2. Nowe potrzeby w zakresie wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie w kontekście nowych obszarów zagrożeń. 2.2.1. Zaburzenia komunikacyjne jako źródło konfliktów pomiędzy rodzicami i dziećmi. 2.2.2. Eurosieroctwo i migracje źródłem osamotnienia dziecka w rodzinie. Społeczne skutki zagrożeń. 2.3. Dzieciństwo gorszych szans rozwojowych wyzwaniem dla społeczeństwa obywatelskiego. 2.4. Wolontariat jako jedna z możliwości i form pomocy organizowanej wobec dziecka i jego rodziny. 2.5. Możliwości wpierania socjalnego rodzin zagrożonych w polskim systemie pomocy społecznej.
Zawiera: Rozdział 3 Dziecko w placówce socjalizacyjnej. Współczesny wymiar sieroctwa. 3.1. Wyzwanie społeczne okresu transformacji w zakresie reorganizacji placówek. 3.2. Współczesny profil placówki. Możliwości i ograniczenia kompensacji rodziny i zapobieganie niedostosowaniu społecznemu wychowanków. 3.3. Bariery społeczne w procesie usamodzielniania się i adaptacji społecznej w świetle narracji usamodzielnionych wychowanków. 3.3.1. "Dzieciństwo bez rodziny" z perspektywy teraźniejszości. 3.3.2. Stosunek do rodziny w kontekście zranionego dzieciństwa.
Zawiera: Rozdział IV Poczucie osamotnienia dziecka w środowisku szkolnym w kontekście zjawisk marginalizacji społecznej. 4.1. Bieda i ubóstwo przyczyną marginalizacji ucznia w grupie rówieśniczej. 4.2. Międzyrówieśnicza przemoc szkolna jako zjawisko dyskryminacji dzieci słabszych i przejaw niedostosowania społecznego. 4.3. Społeczne bariery ograniczające dostępność do edukacji szkolnej dzieci i młodzieży w realiach okresu postransformacji i kryzysu społecznego.
Zawiera: Rozdział V Samotność dziecka ku niepewnej przyszłości ?! - zamiast zakończenia.
Telewizja jako stymulator zachowań agresywnych i przemocy - wyniki badań przeprowadzonych w 2004 roku wśród kieleckich nauczycieli i uczniów III etapu nauczania.
Wyniki badań dotyczących losów wychowanków domów dziecka, przeprowadzone wśród wychowanków Domu Dziecka im. H. Jordana w Kielcach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 386-399, netogr. s. 399-400, wykaz aktów prawnych s. 400-401.
Zawiera: S. 13-25 : Dziecko jako niepożądany obiekt autokratycznych przemian w edukacji / Bogusław Śliwerski.
Zawiera: S. 26-38 : Dzieciństwo w świetle pamiętników Józefa Chałasińskiego / Mirosława Furmanowska.
Zawiera: S. 39-53 : W labiryncie dziecięcych potrzeb i nauczycielskich oczekiwań - krótka historia jednego dnia w przedszkolu / Agnieszka Olczak.
Zawiera: S. 54-75 : Wczesne wychowanie i kształcenie dzieci - stan i perspektywy / Elżbieta Wieczór.
Zawiera: S. 76-85 : Formy spędzania czasu wolnego przez dzieci w przedszkolu. Analiza uzyskana na podstawie obserwacji z praktyk / Joanna Kaczmarek, Izabela Lewicka.
Zawiera: S. 86-98 : Uprasza się o wrażliwość. O wadze wczesnych kontaktów dziecko-dorosły/dorosły-dziecko / Małgorzata Bednarska.
Zawiera: S. 99-111 : Myślenie o dziecku w kontekście wartości dzieciństwa / Ewelina Piecuch.
Zawiera: S. 112-127 : Prawa dziecka w aktach prawnych a realia życia w kontekstach edukacji / Zofia Remiszewska.
Zawiera: S. 128-143 : Wychowanie "bezstresowe" w teorii i opinii studentów kierunków nauczycielskich / Irena Przybylska.
Zawiera: S. 144-152 : Bycie jedynakiem - los na loterii czy społeczne kalectwo? / Emilia Kokowicz, Angelika Niekraszewicz.
Zawiera: S. 155-165 : Dojrzałość dziecka 3-letniego do rozpoczęcia edukacji przedszkolnej / Krystyna Żuchelkowska.
Zawiera: S. 166-177 : Konstruktywistyczna perspektywa w pracy z dzieckiem w przedszkolu / Małgorzata Falkiewicz-Szult.
Zawiera: S. 178-191 : Kompetencja komunikacyjna jako element dojrzałości szkolnej dzieci sześcioletnich / Edyta Ćwikła, Barbara Stasieło.
Zawiera: S. 192-205 : Społeczny wymiar doświadczeń dziecka w osobistej przestrzeni życia - konteksty edukacyjne / Iwona Samborska.
Zawiera: S. 206-217 : Miejsce i znaczenie zabaw muzyczno-ruchowych w edukacji przedszkolnej / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: S. 218-233 : Drama in Education / Jan Karaffa.
Zawiera: S. 234-243 : Zabawy twórcze w przedszkolu / Katarzyna Miłek.
Zawiera: S. 244-251 : Znaczenie teatru dziecięcego dla twórczości dzieci / Maria Jamruszka-Grzeluszka.
Zawiera: S. 252-264 : Twórcze myślenie dzieci w wieku przedszkolnym / Alicja Ostrowska.
Zawiera: S. 265-284 : Pre-chool Childern's Plastic Works / Marzenna Magda-Adamowicz.
Zawiera: S. 287-302 : Podstawy projektowania pracy pedagogicznej nauczyciela przedszkola / Radmila Burkovičová.
Zawiera: S. 303-312 : Metody aktywizujące w pracy nauczyciela przedszkola / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 313-320 : Nauczyciel z pasją / Monika Trubiłowicz, Ewa Butyńska.
Zawiera: S. 321-343 : Predyspozycje do wykonywania zawodu nauczyciela-terapeuty w ocenie własnej studentów / Małgorzata Ganczarska.
Zawiera: S. 344-356 : Myślenie twórcze na materiale obrazowym u studentów edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej / Urszula Gembara.
Zawiera: S. 357-365 : Creativity in Art of Students and Future Teachers.
Zawiera: S. 366-385 : Job Satisfaction as a Prerequisite Career Success in the Teaching Profession / Alena Seberová.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gatunek
Symbol UKD: 615.851 331-056.2
Wydanie 1 pt. : Terapia zajęciowa.
Drugie wydanie „Terapii zajęciowej”, tak jak pierwsze zawiera podstawy i zasady praktycznej terapii zajęciowej oraz te techniki prac i zajęć, które są powszechnie stosowane na wszystkich oddziałach terapii zajęciowej. Podręcznik ten koresponduje z programem nauczania na wydziałach terapii zajęciowej i przeznaczony jest przede wszystkim dla słuchaczy tych szkół. Powinien on również służyć tym, którzy pracują na oddziałach terapii zajęciowej. [Fragment przedmowy – Kazimiera Milanowska].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 162988, 264320 (2 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26633 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25996 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Przedmowa / Katarzyna Białobrzeska, Cezary Kurkowski.
Zawiera: Na wstępie. Zagrożone człowieczeństwo - refleksje pedagoga społecznego / Katarzyna Białobrzeska, Cezary Kurkowski.
Zawiera: Część I. RODZINA WOBEC WSPÓŁCZESNYCH ZAGROŻEŃ.
Zawiera: Rodzinna przestrzeń tradycji publicznych - ochrona przed zagrożeniami współczesnego świata / Elżbieta Górnikowska-Zwolak.
Zawiera: Obraz współczesnej polskiej rodziny, czyli od matki Polki (przez kobietę wielozadaniową) po kobietę dokonującą wyborów / Lidia Willan-Horla.
Zawiera: Zagrożenia relacji małżeńskich związane z pracą zawodową w percepcji młodych bezdzietnych par / Małgorzata Biedroń.
Zawiera: Zagrożenia dla rozwoju więzi między matką a dzieckiem na wczesnym etapie macierzyństwa / Irena Fiedorczuk.
Zawiera: Konflikt rozwodowy w percepcji ojców ubiegających się o prawo do dziecka / Anna Dudak.
Zawiera: Rodzina zastępcza jako próba odbudowy utraconego bezpieczeństwa - obszary społeczne i prawne / Majka Łajko.
Zawiera: Współczesna rodzina a zagrożenia w sieci / Małgorzata Bereźnicka.
Zawiera: Zagrożona rodzina - próby wyjścia z sytuacji problemowych / Małgorzata Ciczkowska-Giedziun.
Zawiera: Rodzina z problemem alkoholowym - doświadczenia kobiet z perspektywy ich współuzależnienia i uzależnienia / Cezary Kurkowski.
Zawiera: Część II. ZAGROŻONE DZIECIŃSTWO I DORASTANIE.
Zawiera: Wychowanie i edukacja w społeczeństwie informacyjno-cyfrowym / Anna Hajdukiewicz.
Zawiera: "doskonale Niedoskonali" - odpowiedź studentów na kult wirtualnego piękna / Joanna Frankowiak.
Zawiera: Życie w niepewności - rekonstrukcja doświadczeń biograficznych niepełnosprawnych / Iwona Myśliwczyk.
Zawiera: Zagrożenia społeczne osób z inteligencją niższą niż przeciętna - jak powstaje błędne koło społecznych niepowodzeń? / Anna Jankowska, Marta Bogdanowicz, Steven R. Shaw, Marta Łockiewicz.
Zawiera: Troska o dziecko i rodzinę w środowisku lokalnym z perspektywy parafii / Zbigniew Babicki.
Zawiera: Pedagog szkolny wobec nowych zagrożeń / Ewa Budziak.
Zawiera: Wybrane formy i metody pracy pedagoga społecznego z dziećmi marginalizowanymi społecznie / Maciej Bernasiewicz.
Zawiera: Arteterapia jako forma przekazu doświadczeń dzieci z rodzin dysfunkcyjnych / Anna Emilia Godlewska.
Zawiera: Dzieciństwo w biedzie - w poszukiwaniu perspektywy badawczej / Katarzyna Białobrzeska.
Zawiera: Podsumowanie / Katarzyna Białobrzeska, Cezary Kurkowski.
Streszcz. ang. przy pracach.
00
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 323-358. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
LOGOPEDIA XXI WIEKU to jeden z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Instytutu Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. [nota wydawcy]
Tom Zaburzenia płynności mowy jest prawdziwie interdyscyplinarny w swym charakterze, gdyż łączy elementy takich dziedzin, jak nauka o komunikacji i jej zaburzeniach, psychologia, psychoterapia, neuronauka oraz nauki społeczne. […] W wielu tekstach można znaleźć nawiązanie do praktyki logopedycznej opartej na faktach. W takim ujęciu wyniki badań naukowych są jednym z ważniejszych kryteriów programowania postępowania logopedycznego. Pozwala to patrzeć z optymizmem na kierunek obecnego rozwoju logopedii, w którym ważne jest łączenie teorii z praktyką. [z recenzji prof. Henriette W. Langdon]
W książce widoczna jest zmiana podejść terapeutycznych wśród polskich logopedów za sprawą odważnych i wciąż niezaspokojonych terapeutów, którzy swój wysiłek twórczy skierowali na nieustające poszukiwania nowych rozwiązań. To cenny przekrój wiedzy, w którym nie tylko logopedzi, lecz także badacze i inni specjaliści, a nawet osoby z zaburzeniami płynności mowy odnajdą wątki ważne dla siebie. [z recenzji dr hab. Ireny Polewczyk]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264175 / 61 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28213 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30282 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28488 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 31500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 17-23 : Rola środków masowego przekazu w rehabilitacji inwalidów / Aleksander Hulek.
Zawiera: S. 24-27 : Percepcja społeczna problematyki ludzi niepełnosprawnych w środkach masowego przekazu / Jan Szczepański.
Zawiera: S. 28-32 : Funkcjonowanie środków masowego przekazu jako proces komunikacyjny / Tadeusz Tomaszewski.
Zawiera: S. 33-36 : Obraz człowieka niepełnosprawnego w środkach masowego przekazu / Andrzej Tymowski.
Zawiera: S. 36-41 : Projektowanie mediów wizualnych w celu zmiany postaw wobec osób niepełnosprawnych / Freda Bernotavicz.
Zawiera: S. 42-44 : Rola Rehabilition International w wykorzystywaniu środków masowego przekazu w celu popierania integracji osób niepełnosprawnych / Barbara Duncan.
Zawiera: S. 45-49 : Zawartość środków masowego komunikowania a ludzie niepełnosprawni / Michał Gajlewicz.
Zawiera: S. 50-54 : Środki społecznego przekazu w oczach inwalidów z dysfunkcją narządu ruchu / Janusz Kirenko.
Zawiera: S. 55-61 : Rola środków masowego przekazu w zapobieganiu urazom kręgosłupa wywołującym zaburzenia sprawności ruchowej / Jerzy Kiwerski.
Zawiera: S. 62-68 : Kształtowanie postaw wobec osób niepełnosprawnych przez środki masowego przekazu - psychologiczne uwarunkowania skuteczności / Helena Larkowa.
Zawiera: S. 69-71 : Środki masowego przekazu a osoby niepełnosprawne w Chinach / Lin Yong San.
Zawiera: S. 72-76 : Środki masowego przekazu a inwalidzi w ZSRR / Piotr Margijew.
Zawiera: S.77-81 : Środki masowego przekazu a zatrudnianie inwalidów / Robert H. Ruffner.
Zawiera: S. 82-88 : Środki masowego przekazu a profilaktyka narkomanii / Mieczysław Wojciechowski.
Zawiera: S. 89-94 : Środki masowego przekazu a alkoholizm / Janusz E. Sigismund.
Zawiera: S. 95-97 : Popularyzowanie przez miesięcznik "Żyjmy dłużej" właściwych postaw wobec osób niepełnosprawnych / Juliusz Minakowski, Jacek Putz.
Zawiera: S. 98-101 : Możliwości wykorzystania literatury w procesie rehabilitacji osób niepełnosprawnych / Barbara Momot.
Zawiera: S. 102-106 : Czytelnictwo książek i czasopism wśród osób niepełnosprawnych i pełnosprawnych / Ryszard Pichalski.
Zawiera: S. 107-109 : Rola środków masowego przekazu w rozwoju rehabilitacji na Warmii i Mazurach / Marek Pilecki, Leonard Januszko.
Zawiera: S. 110-112 : Zadania prasy w prezentowaniu problematyki inwalidów i innych osób niepełnosprawnych / Antoni Rajkiewicz.
Zawiera: S. 113-119 : Środki masowego przekazu - pomoc w rozwijaniu zrozumienia i solidarności z ludźmi niepełnosprawnymi / Sonja Calais van Stokkom.
Zawiera: S. 120-127 : Problematyka społecznie niedostosowanych i resocjalizacji w publicystyce oraz literaturze / Adam Szecówka.
Zawiera: S. 128-134 : Człowiek niepełnosprawny w literaturze / Ewa Tomasik.
Zawiera: S. 135-138 : Analiza publikacji prasowych poświęconych ludziom niepełnosprawnym / Hanna Żuraw.
Zawiera: S. 139-143 : Telewizja Polska w służbie ludzi niepełnosprawnych / Ryszard Danielewski.
Zawiera: S. 144-147 : Oczekiwania młodzieży niewidomej i słabowidzącej a środki masowego przekazu / Ewa Bendych.
Zawiera: S. 148-152 : Plakat jako środek oddziaływania na świadomość społeczną / Krystyna Błeszyńska.
Zawiera: S. 153-155 : Recepcja programów telewizyjnych dla niesłyszących przez rodziców dzieci z wadami słuchu / Grażyna Dryżałowska.
Zawiera: S. 156-159 : Program telewizyjny dla osób niepełnosprawnych na Węgrzech / János Füzes.
Zawiera: S. 160-165 : Niepełnosprawność ukazana w telewizji dla dzieci / Barbara Kolucki.
Zawiera: S. 166-171 : Odbiór programów telewizyjnych przez uczniów szkoły specjalnej / Danuta Kowalczyk.
Zawiera: S. 172-175 : Rehabilitacja w filmie oświatowym / Barbara Lorynowicz.
Zawiera: S. 176-178 : Rola telewizji we wzbogacaniu obrazu własnego ja osób niepełnosprawnych / Charles Pascoe/
Zawiera: S. 179-182 : Środki masowego przekazu a ludzie niepełnosprawni / Juraj Plenkovič, Mario Plenkowič.
Zawiera: S. 183-186 : Nauczycielski Uniwersytet Radiowo-Telewizyjny (NURT) w samokształceniu kadry szkolnictwa specjalnego / Barbara Puszczewicz, Henryk Konieczny.
Zawiera: S. 187-192 : Rozwój technologii wideo w Związku Towarzystw Osób Niepełnosprawnych w Słowenii / Aljoša Redžepocič.
Zawiera: S. 193-198 : Możliwości odbioru i wykorzystania środków masowego przekazu oraz telekomunikacji przez głuchych w Polsce / Stanisław Siła-Nowicki.
Zawiera: S. 199-206 : Wprowadzenie do międzynarodowego systemu komunikacji językowej Charlesa Blissa.
Zawiera: S. 207-211 : Podsumowanie i wnioski / Aleksander Hulek.
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 193)
Symbol UKD: 001.102 005.94 001.895
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeksy.
Spis treści także w języku angielskim.
Monografia jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych problematyką szeroko pojętej informacji i działalności informacyjnej, w tym zwłaszcza do studentów bibliologii i informatologii oraz bibliotekarzy praktyków. Opracowanie przedstawia panoramę obecnego stanu nauki o informacji (informacji naukowej, informatologii) w Polsce i jej prospektywny potencjał. Jest to kompendium uaktualnionej wiedzy o informacji i o nauce o informacji, motywujące do dalszych poszukiwań odpowiedzi na pytania o aktualny stan nauki o informacji oraz działalności informacyjnej w Polsce i za granicą, a także o dalsze kierunki jej rozwoju. Autorzy starali się odnieść do kluczowych zagadnień współczesnej nauki o informacji, nie roszcząc sobie jednak pretensji do kompletności ani autorytatywnych rozstrzygnięć. Szczegółowej analizie zostały poddane przede wszystkim te zagadnienia informacji, które korespondują z realizowanymi na wyższych uczelniach w Polsce programami kształcenia w zakresie szeroko rozumianej nauki o informacji. Poruszone problemy odnoszą się także do działań praktycznych oraz umiejętności informacyjnych stosownie do wypracowanych w tej dziedzinie norm i standardów, a także obecnej oferty usług informacyjnych dla indywidualnych i zbiorowych grup odbiorców informacji w różnych społecznościach i korzystających z różnych źródeł informacji, w tym z serwisów społecznościowych i Internetu. Elementem scalającym omówione zagadnienia jest kreowanie odpowiedzialności za tworzenie, rozpowszechnianie i korzystanie z informacji w całej przestrzeni informacyjnej, wirtualnej i realnej, a także kreowanie nowoczesnej, płodnej badawczo płaszczyzny do rozważań nad informacją i kondycją współczesnych instytucji informacyjnych, w tym także jako ważnego elementu nowoczesnej edukacji odpowiadającej potrzebom pokolenia sieci oraz społeczeństwa informacji i wiedzy. (Od redaktora naukowego)
Monografia jest najbardziej aktualnym i wszechstronnym przeglądem stanu badań i praktyki w zakresie zarządzania informacją i działalnością informacyjną. Obejmuje całość problematyki zarządzania, m.in. zarządzanie informacją i wiedzą w świetle transformacji cyfrowej, aspekty metodologiczne, medialne i prawne oraz ujęcie tego zagadnienia z punktu widzenia teorii zarządzania. W grupie zagadnień szczegółowych w monografii zaprezentowano zarządzanie informacją w wybranych dziedzinach: w komunikacji naukowej, bibliometrii, zachowaniach informacyjnych, archiwizacji danych, w warunkach wiedzy niedoskonałej, w wizualizowaniu informacji, zarządzaniu w Internecie, w systemach zarządzania treścią oraz w systemach bibliotecznych. Omówiono także narzędzia zarządzania informacją, w tym problematykę architektury informacji oraz wybrane aplikacje mobilne. Prezentowane zagadnienia odnoszą się nie tylko do aspektów teoretycznych, lecz także do działań praktycznych, w tym do kształtowania umiejętności informacyjnych. Opisują normy i standardy, wyspecjalizowane usługi informacyjne w obszarze zarządzania informacją dla osób indywidualnych i instytucji korzystających z różnych źródeł informacji. W monografii autorzy zwracają też uwagę na znaczenie odpowiedzialności za właściwe zarządzanie informacją, to jest za tworzenie, rozpowszechnianie i korzystanie z informacji w całej przestrzeni informacyjnej, realnej i wirtualnej. Poruszono też problem instytucjonalnych systemów zarządzania jakością informacji oraz zarządzanie bezpieczeństwem infrastruktury informacyjnej w globalnej cyberprzestrzeni. Indeks osobowy oraz obszerny indeks przedmiotowy obejmujący kluczowe tematy, terminy, ich definicje, nazwy koncepcji, programów i instytucji stanowią dodatkowy walor publikacji. Autorami monografii są wybitni specjaliści reprezentujący większość polskich ośrodków badawczych oraz różne dyscypliny naukowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 264138 / 001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy hasłach.
Zawiera: S. 9-13 : Agresja i jej przeciwdziałanie
Zawiera: S. 14-20 : Agresja - pojęcie i podział
Zawiera: S. 21-24 : Agresja - teorie rozwoju zachowań agresywnych
Zawiera: S. 25-29 : Aksjologia resocjalizacji
Zawiera: s. 30-38 : Autoagresja i jej przeciwdziałanie
Zawiera: S. 39-43 : Dewiacje społeczne młodzieży
Zawiera: S. 44-53 : Diagnoza w resocjalizacji
Zawiera: S. 55-60 : Historia refleksji resocjalizacyjnej
Zawiera: S. 61-70 : Historia resocjalizacji instytucjonalnej w Polsce
Zawiera: S. 71-77 : HIV i AIDS
Zawiera: S. 79-82 : Kara pozbawienia wolności
Zawiera: S. 83-87 : Kary i nagrody w resocjalizacji penitencjarnej
Zawiera: S. 88-91 : Klimat społeczny instytucji resocjalizacyjnych dla nieletnich
Zawiera: 92-96 : Kompetencje osobowościowe i zawodowe wychowawców resocjalizacyjnych
Zawiera: S. 97-105 : Kurator sądowy
Zawiera: S. 107-116 : Mediacja w resocjalizacji
Zawiera: S. 117-122 : Metodologia badań w resocjalizacji
Zawiera: S. 123-131 : Metodyka resocjalizacji
Zawiera: S. 133-139 : Niedostosowanie społeczne - etiologia
Zawiera: S. 140-143 : Niedostosowanie społeczne - pojęcie
Zawiera: S. 144-151 : Niedostosowanie społeczne - stan osobowości
Zawiera: S. 152-156 : Niedostosowanie społeczne - symptomatologia
Zawiera: S. 157-162 : Niedostosowanie społeczne - typologie
Zawiera: S. 163-168 : Podkultura przestępcza
Zawiera: S. 169-175 : Pomoc postpenitencjarna
Zawiera: S. 176-180 : Probacja
Zawiera: S. 181-186 : Profilaktyka zachowań ryzykownych
Zawiera: S. 187-190 : Prostytucja nieletnich
Zawiera: S. 191-200 : Przemoc w rodzinie i jej przeciwdziałanie
Zawiera: S. 201-210 : Przemoc w szkole i jej przeciwdziałanie
Zawiera: S. 211-217 : Przestępczość kobiet - rozmiary zjawiska
Zawiera: S. 218-222 : Przestępczość nieletnich
Zawiera: S. 223-224 : Przestępstwa internetowe
Zawiera: S. 226-228 : Resocjalizacja - definiowanie pojęcia
Zawiera: S. 229-236 : Resocjalizacja humanistyczno-egzystencjalna
Zawiera: S. 237-241 : Resocjalizacja kobiet
Zawiera: S. 242-248 : Resocjalizacja nieletnich - formy instytucjonalne
Zawiera: S. 249-258 : Resocjalizacja nieletnich - tendencje europejskie
Zawiera: S. 259-269 : Resocjalizacja penitencjarna - aspekty negatywne
Zawiera: S. 270-272 : Resocjalizacja penitencjarna przestępców niebezpiecznych
Zawiera: S. 273-280 : Resocjalizacja penitencjarna przestępców uzależnionych
Zawiera: S. 281-286 : Resocjalizacja penitencjarna - rola służby więziennej
Zawiera: S. 287-292 : Resocjalizacja penitencjarna - struktura organizacyjna
Zawiera: S. 293-301 : Resocjalizacja - podstawy teoretyczne
Zawiera: S. 302-304 : Resocjalizacja skazanych za przestępstwa seksualne
Zawiera: S. 305-313 : Resocjalizacja sprawców zabójstw
Zawiera: S. 314-317 : Resocjalizacja więźniów w wieku senioralnym i niepełnosprawnych
Zawiera: S. 318-322 : Rola edukacji ekologicznej w resocjalizacji
Zawiera: S. 323-326 : Rola edukacji w resocjalizacji instytucjonalnej
Zawiera: S. 327-335 : Rola kultury fizycznej w resocjalizacji
Zawiera: S. 336-342 : Rola pracy w resocjalizacji penitencjarnej
Zawiera: S. 343-347 : Rola religii w resocjalizacji penitencjarnej
Zawiera: S. 348-352 : Rola społeczeństwa w resocjalizacji - reedukacja inkluzyjna
Zawiera: S. 353-360 : Rola sztuki w resocjalizacji penitencjarnej
Zawiera: S. 361-367 : Rola wolontariatu w resocjalizacji
Zawiera: S. 369-376 : Samobójstwa - rozpoznawanie i przeciwdziałanie
Zawiera: S. 377-380 : System dozoru elektronicznego w resocjalizacji
Zawiera: S. 381-385 : Teologia resocjalizacji
Zawiera: S. 386-387 : Terapie pedagogiczne w resocjalizacji
Zawiera: S. 388-392 : Terapie w resocjalizacji
Zawiera: S. 393-395 : Terapie w resocjalizacji - biblioterapia
Zawiera: S. 396-398 : Terapie w resocjalizacji - filmoterapia (audiowizoterapia)
Zawiera: S. 399-402 : Terapie w resocjalizacji - muzykoterapia
Zawiera: S. 403-405 : Terapie w resocjalizacji - socjoterapia
Zawiera: S. 406-410 : Terapie w resocjalizacji - teatroterapia
Zawiera: S. 411-414 : Terapie w resocjalizacji - terapie niekonwencjonalne
Zawiera: S. 415-417 : Terapie w resocjalizacji - żegloterapia
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Steiner, Rudolf (1861-1925) Montessori, Maria (1870-1952) Freinet, Celestyn (1896-1966) Orff, Carl (1895-1982) Kniess, Alfred Sherborne, Veronika (1922-1990) Dennison, Paul Kniess, Maria Knill, Marianne Knill, Christopher Thulin, Gotfryd Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950) Gordon, Edwin, E. Strauss, Batti Ayres, Jean Tymichowa, Hana Frostig, Marianne Dziamska, Dorota Doman, Glenn Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta Przyłubska, Ewa Przyłubski, Feliks Matera, Helena Bogdanowicz, Marta (1943 - ) Pye, Wendy Rocławski, Bronisław Majchrzak, Irena (1927-2011) Arciszewska, Ewa Wychowanie przedszkolne Szkolnictwo i oświata Przedszkola Przedszkola specjalne Grupy integracyjne Dziecko w wieku przedszkolnym Procesy poznawcze Zabawa Zabawa zob. też Gry i zabawy Zabawy ruchowe Zabawy tropiące Zabawy konstrukcyjne Zabawy tematyczne Zabawy dydaktyczne Zabawy badawcze Zabawy teatralne Twórczość plastyczna Grupa wiekowa Grupa rówieśnicza Grupa przedszkolna wychowanie przedszkolne Adaptacja do przedszkola Adaptacja społeczna Rodzice a przedszkola Nauczyciele przedszkoli a rodzice Pedagogika przedszkolna Zasada zaspokajania potrzeb dziecka Zasada aktywności Zasada indywidualizacji Zasada integracji Gotowość szkolna Dojrzałość szkolna Nauczyciele przedszkoli Pomoc przedszkolna Innowacje pedagogiczne Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa Metoda gimnastyki rytmicznej Alfreda i Marii Kniessów Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Dennisona Joga Metoda Marianne i Christophera Knillów Metoda opowieści ruchowej Józefa Gotfryda Thulina Eurytmia Areobik Metoda Emila Jaquesa-Delcroze'a Zajęcia umuzykalniające metodą Edwina E. Gordona Metoda aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss Bajkoterapia Muzykoterapia Relaksacja Metoda projektów Konstruowanie gier planszowych Techniki Celestyna Freineta Metoda Marii Montessori Programowanie neurolingwistyczne Metoda Integracji Sensorycznej Jean Ayres Metoda Hany Tymichowej Program Marianne Frostig rozwijający percepcję wzrokową Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej Metoda Glenna Domana Metoda Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej Metoda analityczno-syntetyczna Ewy i Feliksa Przyłubskich Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz Metoda naturalnej nauki języka Wendy Pye Metoda fonetyczno-barwna Bronisława Rocławskiego Metoda wprowadzania pisma Ireny Majchrzak Metoda Ewy Arciszewskiej Innowacje programowe
Zawiera: WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE WE WSPÓŁCZESNYM SYSTEMIE OŚWIATY NA TLE RYSU HISTORYCZNEGO: Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej ; BIOPSYCHICZNE POSTAWY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Granice chronologiczne wieku przedszkolnego. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu ; PODSTAWY FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA: Założenia i organizacja placówek przedszkolnych. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola. Statut przedszkola. Programy wychowania w przedszkolu ; ORGANIZACJA ŚRODOWISKA PRZEDSZKOLNEGO: Struktura grupy wiekowej. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym ; DZIAŁALNOŚĆ PEDAGOGICZNA PRZEDSZKOLA: Proces wychowania w przedszkolu. Cele wychowania przedszkolnego. Funkcje i zadania przedszkola. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Formy organizacyjne pracy wychowawczej w przedszkolu. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej. Dokumentacja przedszkola. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu ; TREŚCI PROGRAMOWE WYCHOWANIA W PRZEDSZKOLU: Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu. Treści edukacji polonistycznej. Treści edukacji matematycznej. Treści edukacji przyrodniczej. Treści wychowania estetycznego. Treści wychowania społeczno-moralnego. Treści wychowania zdrowotnego ; PRZYGOTOWANIE DZIECI DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE: Gotowość szkolna. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia; NAUCZYCIEL WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola. Pedagogiczna podstawa nauczyciela przedszkola. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego. Pomoc przedszkolna ; INNOWACJE PEDAGOGICZNE W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ: Istota innowacji pedagogicznych. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu. Innowacje organizacyjne. Innowacje metodyczne. Innowacje programowe. Certyfikaty jakości. Wizja przedszkola przyszłości ; WYBRANE PRZYKŁADY ROZWIĄZAŃ METODYCZNYCH: Scenariusze zajęć tradycyjnych. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Scenariusz zajęć w Przedszkolu wirtualnym.
Zawiera scenariusze zajęć: "Zabawy z czarodziejem na ulicy Śmiesznej" (z wykorzystaniem wiersza Hanny Szayerowej "Ulica Śmieszna", Juliana Tuwima "Lokomotywa", rysunków Danuty Muszyńskiej-Zamorskiej, "Borowiki i muchomory", "Powracające ptaki. Ćwiczenia słownikowo-gramatyczne na podstawie wiersza Powroty", "Zwierzęta z wiejskiego podwórka". Inscenizacja", "Najbliższa rodzina i mój dom", "Mieszkańcy różnych stron świata", "Zabawa matematyczna "Połącz w pary", "Zabawa dydaktyczna - Czytam, układam i odtwarzam rytmy", "Jesień w sadzie", "Opracowanie piosenki Wlazł kotek na płotek", "Opracowanie piosenki pt. Rybki", "Zimowe zabawy z piosenką pt. Tak się zachmurzyło", "Barwy i głosy przyrody", "Mam w przyrodzie przyjaciela", "Wielkie sprzątanie świata", "Kozucha-Kłamczucha (z wykorzystaniem metody R. Labana), "Jakie dary niesie jesień w lesie" (z wykorzystaniem metody Carla Orffa), "Tajemnicza podróż do krainy czarów", "Ćwiczenia zwinności i koordynacji ruchów", (z wykorzystaniem metody A. i M. Kniessów), "Kochane słoneczko - opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu", "Przygotowania świąteczne" (z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona), "Jesienne kołysanki", "W kosmicznej przestrzeni", "Wspomnienia z wakacji", "Poznajemy zasady ruchu drogowego", "Kolorowy świat wokół nas" (z wykorzystaniem metody naturalnej nauki języka), "Dom" ( w oparciu o Metodę Dobrego Startu), "Utrwalenie umiejętności posługiwania się nazwami kolejnych dni tygodnia w oparciu o wiersz Tadeusza Śliwiaka pt. Siedem dni tygodnia", "Bałwanki - przeliczanie liczebności zbioru w zakresie od 1 do 6", "Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych w zakresie od 1 do 10", "Pyły, pyłki, zapylone powietrze", "Z pracowni do galerii - szukamy dreszczyku emocji w malarstwie, muzyce i ruchu" (z wykorzystaniem metody R. Labana", "Patrzę na świat oczami ekologa - badam, doświadczam, analizuję", "Szczęśliwi czasu nie mierzą", "W egipskiej świątyni".
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Dom Dziecka (Przybysławice) Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Powiatu Krakowskiego Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 (Kielce) Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie Poradnia Wychowawczo-Zawodowa Powiau Krakowskiego Dziecko niepełnosprawne Rozwój integralny Psychologia humanistyczna Psychologia personalistyczna Psychologia pozytywna Dobrostan psychiczny Samoakceptacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Niepełnosprawni Niepełnosprawni fizycznie Niepełnosprawni umysłowo Głusi Niedowidzący Niedosłyszący Niewidomi Stereotypy Stygmatyzacja społeczna Specjalne potrzeby edukacyjne Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a rodzina System Rodzina Przemoc w rodzinie Alkoholizm a rodzina Dziecko Rodzina a dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Pedagodzy specjalni Dziecko z zaburzeniami Zabawa Dziecko w wieku wczesnoszkolnym Patologia społeczna Alkoholizm Uzależnienia Narkomania Sekty Agresja Pedofilia Kazirodztwo Pornografia Prostytucja Samouszkodzenia Domy dziecka Domy dziecka a Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych Rozwój umysłowy a rodzina Rozwój umysłowy Wychowankowie domów dziecka Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Poradnictwo zawodowe Dziecko niepełnosprawne intelektualnie Skala Dojrzałości Społcznej Edgara Dolla Metoda PAC Gunzburga Ja (psychol.) Młodzież Dysleksja i dysgrafia Rozwój psychomotoryczny Dziecko niedowidzące Niepełnosprawność sprzężona Niepełnosprawni ruchowo Nauczyciele Studenci pedagogiki specjalnej Uczniowie klas początkowych Tesr Ravena Uczniowie szkół podstawowych Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie gimnazjów Studenci Dziecko niepełnosprawne umysłowo Terapia pedagogiczna Uczniowie z dysleksją Uczniowie nauczania początkowego Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną Kompetencja komunikacyjna Niepełnosprawność głęboka Niepełnosprawność wieloraka Psychomotoryka Aktywność ruchowa Analiza transakcyjna Niepełnosprawność intelektualna Studium przypadku Kielce (woj. świętokrzyskie) Przybysławice (woj. lubelskie) Kraków (woj. małopolskie)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zawiera: S. 21-44 : Rozwój integralny dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z perspektywy teoretycznych założeń psychologii pozytywnej / Władysława Pilecka.
Zawiera: S. 45-72 : Wymiar osobowy relacji pomocowej w kontekście niepełnosprawności / Franciszek Wojciechowski, Sylwia Opozda-Suder.
Zawiera: S. 73-98 : Bon Ton jako filozofia wewnętrznego ładu i kultury postaw a przełamywanie stereotypów w relacjach z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 99-124 : Rodzina jako system naturalny w kontekście rozwoju integralnego dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Marian Zdzisław Stepulak.
Zawiera: S. 127-148 : Sens i satysfakcja w pracy z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 149-172 : Naturalne potrzeby dzieci w kontekście rozwoju integralnego / Anna Bujnowska, Agnieszka Lasota.
Zawiera: S. 173-196 : Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju umysłowego dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Agata Jopkiewicz, Katarzyna Krzystanek.
Zawiera: S. 197-216 : Wybrane zagadnienia patologii rodziny, w kontekście oddziaływań na rozwój integralny dziecka / Andrzej Kobiałka.
Zawiera: S. 217-254 : Patologie nieletnich i ich oblicza / Antoni Kasprzycki.
Zawiera: S. 255-288 : Dom dziecka jako środowisko stymulujące rozwój wychowanków o szczególnych potrzebach edukacyjnych / Halina Bejger.
Zawiera: S. 289-318 : Zintegrowana opieka nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie działalności Specjalistycznej poradni psychologiczno-pedagogicznej powiatu krakowskiego / Patrycja Kozera-Mikuła.
Zawiera: S. 321-345 : Znaczenie wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w sferze emocjonalno-społecznej / Bożena Sidor-Piekarska.
Zawiera: S. 347-374 : Wspomaganie rozwoju stanów Ja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia przez zmierzone oddziaływania psychoedukacyjne / Anna Ozga.
Zawiera: S. 375-400 : Wspomaganie rozwoju integralnego dzieci z ryzykiem dysleksji - komunikat z badań / Jolanta Skowrońska.
Zawiera: S. 401-431 : Rozwój psychosomatyczny a osiągany poziom gotowości do nabywania kompetencji komunikacyjnej u dzieci z diagnozą głębokiej, wielorakiej niepełnosprawności / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 433-461 : Usprawnienie widzenia dzieci słabo widzących - modele oceny i programy wspomagania rozwoju / Marzena Dycht.
Książka
W koszyku
(Dialogi Międzyepoki)
Gatunek
Symbol UKD: 316.324.8 (047)
Witajcie w technoświecie. W świecie, w którym przez 24 godziny na dobę nieświadomie pracujemy dla wielkich firm technologicznych, przekazując im bezcenne dane. W którym sztuczna inteligencja zastępuje ludzką pracę, infosfera zatruta jest masą kłamstw i bzdur, a technologie, które powinny nam służyć, wymykają się nam spod kontroli, zaczynają nami rządzić. Stop. A może nie jest tak źle? Ubóstwo na świecie maleje, poszerzają się obszary demokracji, firmy technologiczne oferują nam masę wspaniałych narzędzi, których potrzebujemy do rozwiązywania codziennych problemów… Ta rozmowa to starcie technosceptyka, profesora Andrzeja Zybertowicza, socjologa, nauczyciela akademickiego, doradcy społecznego prezydentów Lecha Kaczyńskiego i Andrzeja Dudy - z (umiarkowanym) technoentuzjastą, socjologiem Jaremą Piekutowskim. Jak zatruta infosfera szkodzi państwu (polskiemu i nie tylko)? Jak Putin prowadzi przeciwko Zachodowi walkę informacyjną? Jak wyzwolić się z panowania technologii i cybernetycznych władców? Czy potrzebne jest nam Wielkie Spowolnienie? O tym wszystkim opowiada profesor Zybertowicz w wywiadzie-rzece.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264179 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Poznaj niezależnego i błyskotliwego stratega, twórczego i wrażliwego mentora oraz optymistycznego i ciepłego doradcę. Poznaj artystę, logika, entuzjastę, prezentera… Dowiedz się, czym wyróżniają się poszczególne typy osobowości, i sprawdź, czy rozpoznasz wśród nich swoich znajomych i bliskich. Czy rozpoznasz wśród nich siebie? Książka ta jest wprowadzeniem do typologii osobowości ID16. Dzięki niej poznasz profile poszczególnych typów osobowości i dowiesz się, jaki procent populacji stanowią. Typologie osobowości odwołujące się do teorii Carla Gustava Junga (do których należy ID16) są narzędziem powszechnie stosowanym w praktyce pedagogicznej, coachingu, zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz poradnictwie zawodowym i małżeńskim. Stanowią one również podstawę wielu programów wspierających rozwój osobisty i doskonalących relacje międzyludzkie. Jungowskie testy osobowości stały się standardowym narzędziem stosowanym przez większość globalnych przedsiębiorstw w procesie rekrutacji oraz w rozwoju zawodowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Kołłątaj, Hugo (1750-1812) Kadłubek, Wincenty (bł; 1150-1223) Francuz, Jan (bł; 1894-1942) Zespół Państwowych Szkół Plastycznych im. Józefa Szermentowskiego (Kielce) Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego (Sandomierz) Stowarzyszenie Polskich Artystów "Pro arte" Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Końskie) Gminny Zespół Szkół (Łagów) Dziecko zdolne Myślenie twórcze Muzyka Nauczyciele nauczyciele języka angielskiego Język angielski Język angielski nauczanie metody Metoda biograficzna Uczeń zdolny psychoruchowo Uczeń zdolny Studium przypadku (metoda) Zdolności Inteligencje wielorakie Nauczyciele matematyki Sport a uczeń zdolny Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Integracja grupy Komunikacja w grupie Trening twórczego myślenia Zajęcia relaksacyjne Poczucie własnej wartości Trening umiejętności poznawczych Regionalizm Edukacja regionalna świetlice szkolne Książka Język Inteligencja Symbole narodowe Zabawy ruchowe Agresja Zabawy integracyjne zabawy relaksacyjne Eksperyment Zabawy muzyczne Zwierzęta Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Kompetencje Szkolnictwo ponadgimnazjalne Reklama Dziennikarstwo Dziecko w wieku przedszkolnym Skala inteligencji wielorakich Wychowanie przedszkolne Motywacja uczenia się Motywacja uczenia się a zdolności Uczniowie gimnazjów Uczniowie szkół podstawowych Zdolności lingwistyczne Osiągnięcia szkolne Biblioteka szkolna Zajęcia pozaszkolne Zajęcia pozalekcyjne Końskie (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg) Sandomierz (woj. świętokrzyskie) Tuczępy (woj. świętokrzyskie; okręg) Chęciny (woj. świętokrzyskie) Łagów (woj. świętokrzyskie) Polska
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-24 : Where there is a will, there is a way / Karolina Barszcz.
Zawiera: S. 25-31 : Byłem uczniem zdolnym - nauczam zdolnych / Mirosław Fijałkowski.
Zawiera: S. 35-42 : Czy Adaś kiedyś zagra w Realu Madryt? / Barbara Haręża.
Zawiera: S. 43-51 : Diagnoza ucznia uzdolnionego akademicko z problemami emocjonalnymi / Renata Jarząb.
Zawiera: S. 53-59 : Nadzieja Sandomierza / Małgorzata Piętowska.
Zawiera: S. 61-68 : Paulina i jej koncepcja przemyślanego ćwiczenia / Marzena Piwowarczyk.
Zawiera: S. 71-102 : Zajęcia warsztatowe "Trening Umiejętności Poznawczych i Społecznych" w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Końskich / Anna Dziduch, Anna Grodzka.
Zawiera: S. 103-118 : Niezwykłe może narodzić się ze zwykłego / Zofia Kańska.
Zawiera: S. 119-131 : Rozwijanie zdolności dzieci na zajęciach świetlicowych / Monika Wójcik.
Zawiera: S. 133-141 : Rozwijanie zdolności komunikacyjnych uczniów szkół ponadgimnazjalnych / Katarzyna Rogowicz-Plisak.
Zawiera: S. 145-154 : Rozpoznawanie zdolności dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Iwańska.
Zawiera: S. 155-166 : Zdolności kobiet i mężczyzn - na podstawie analizy treści podręczników szkolnych / Bożena Kaniewska.
Zawiera: S. 167-177 : Przedszkole jako miejsce rozwijania talentów dzieci / Monika Kopeć.
Zawiera: S. 181-192 : Inteligencja lingwistyczna i motywacja a osiągnięcia uczniów z języka angielskiego / Magdalena Pakuła.
Zawiera: S. 193-202 : Rozwijanie zdolności lingwistycznych uczniów szkoły podstawowej / Iwona Szachowicz.
Zawiera: S. 203-211 : Zakres wsparcia zdolności uczniów w szkole podstawowej w Łagowie / Ewa Mikulko.
Zawiera: S. 213-219 : Biblioteka szkolna jako miejsce wspierania talentów w szkole / Joanna Plucner.
Zawiera: S. 221-230 : Wspieranie zdolności uczniów na przykładzie pracy bibliotekarza szkolnego / Edyta Stefańska.
Zawiera: S. 233-244 : Formy pomocy uczniom zdolnym w środowisku lokalnym / Irena Gmyr.
Zawiera: S. 245-253 : Talent to nie wszystko. O roli Stowarzyszenia PRO ARTE w promowaniu uczniów wybitnie uzdolnionych / Bogusława Zając.
Zawiera scenariusze zajęć, które zostały przeprowadzone przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Końskich, program edukacji regionalnej "Jestem stąd" realizowany w Gimnazjum w Jarosławicach gm. Tuczępy oraz scenariusze zajęć świetlicowych: "Książka mój najlepszy przyjaciel", "Nasze symbole narodowe i nasza Ojczyzna", "Sport to zdrowie - zabawy ruchowe na sali gimnastyczej z wykorzystaniem przyrządów sportowych", "Jak sobie radzić ze złością? Zabawy integracyjno-relaksacyjne"; Szkoła bez agresji; kultura życia codziennego", "Zabawa w odkrywców. Poznaję świat przez eksperymentowanie", "W świecie zwierząt - zabawy i piosenki o tematyce zwierzęcej".
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Rodzina Transformacja ustrojowa Wsparcie społeczne Spirala życzliwości (socjologia). Mandala zdrowia. Przemoc w rodzinie Rodzina rozbita Wychowanie do miłości. Miłość Socjalizacja młodzieży Wychowanie Kobieta Odpowiedzialność za edukację. Aspiracje edukacyjne rodziców wobec dzieci Wspomaganie rozwoju dziecka. Rodzina wiejska Matka Rodzina w twórczości plastycznej dzieci Twórczość plastyczna dzieci Postawy rodzicielskie wychowanków domów dziecka Wychowankowie domów dziecka Niepełnosprawni w rodzinie Prawa dziecka w rodzinie Pedagogizacja rodziców Przemoc seksualna wobec dziecka Rodzina dysfunkcyjna Przemoc seksualna wobec upośledzonych umysłowo. Samobójstwo Samobójstwa wśród młodzieży Homoseksualizm Rodzina monopłciowa Małżeństwo monopłciowe Przestępczość nieletnich Patologia społeczna w rodzinie. Opieka nad rodziną dysfunkcyjną Rodzina zrekonstruowana Opieka zastępcza Wychowankowie placówek resocjalizacyjnych Narkomania Narkomania a rodzina Wychowankowie ośrodka dla dzieci uzależnionych Rodzina a transformacja ustrojowa Człowiek a wsparcie społeczne. Rodzina a wsparcie społeczne. Uzależnienia a rodzina Przestępczość a rodzina Stres a rodzina. Bezrobocie a rodzina. Godność dzieci i młodzieży a wychowanie. Kobieta a alkohol Kobieta a rodzina Kobieta a praca zawodowa Telewizja a rodzina. Telewizja a dziecko. Media a rodzina. Media a dziecko. Edukacja a polityka społeczna. Samorząd lokalny a edukacja. Rodzina a edukacja. Rodzina a wybór zawodu. Rodzina a wybór szkoły Rodzina a rozwój dziecka. Rodzina a edukacja prozdrowotna Rodzina a dziecko Dziecko w młodszym wieku szkolnym a rodzina Wieś a wychowanie. Studenci a rodzina Upośledzenie umysłowo a rodzina Rodzice a rozwój dziecka Rodzina rozbita a wychowanie Przemoc seksualna a rodzina dysfunkcyjna. Upośledzeni umysłowe a przemoc seksualna. Wychowanie seksualne a zapobieganie zagrożeniom. Homoseksualizm a małżeństwo. Homoseksualizm a rodzina. Rodzina a przestępczość nieletnich
Bibliogr. po rozdziałach.
[Materiał częściowo oparty na badaniach]
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej