Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5071)
Forma i typ
Książki
(2633)
Artykuły
(2299)
Publikacje dydaktyczne
(200)
Publikacje fachowe
(124)
Publikacje informacyjne
(87)
Publikacje naukowe
(57)
Muzyka
(18)
Filmy i seriale
(17)
Poradniki i przewodniki
(15)
Programy komputerowe
(15)
Gry komputerowe
(11)
Czasopisma
(9)
Rejestracje audio i wideo
(8)
E-booki
(7)
Audiobooki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Druki ulotne
(2)
Grafiki
(2)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(2)
Artykuł
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(6040)
tylko na miejscu
(1847)
wypożyczone
(110)
nieokreślona
(37)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1082)
Kielce - Czytelnia
(1251)
Kielce - Niewypożyczane
(1)
Kielce - Multimedialny
(65)
Kielce - Informatorium
(10)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(514)
Busko zdrój - czytelnia
(98)
Busko Zdrój - Multimedialny
(14)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(453)
Jędrzejów - czytelnia
(23)
Jędrzejów - Multimedialny
(10)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
(21)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(382)
Kazimierza Wielka - czytelnia
(2)
Kazimierza Wielka - Multimedialny
(4)
Końskie - wypożyczalnia
(407)
Końskie - czytelnia
(142)
Końskie - Multimedialny
(22)
Opatów - wypożyczalnia
(330)
Opatów - czytelnia
(1)
Opatów - Multimedialny
(8)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(400)
Ostrowiec - czytelnia
(248)
Ostrowiec - Multimedialny
(9)
Pińczów - wypożyczalnia
(294)
Pińczów - czytelnia
(96)
Pińczów - Multimedialny
(10)
Sandomierz - wypożyczalnia
(419)
Sandomierz - czytelnia
(74)
Sandomierz - Multimedialny
(9)
Starachowice - wypożyczalnia
(554)
Starachowice - czytelnia
(67)
Starachowice - Multimedialny
(12)
Staszów - wypożyczalnia
(546)
Staszów - czytelnia
(4)
Staszów - Multimedialny
(11)
Staszów - użytek wewnętrzny
(2)
Włoszczowa - wypożyczalnia
(362)
Włoszczowa - Multimedialny
(15)
Włoszczowa - czytelnia
(62)
Autor
Faliszewska Jolanta
(164)
Cyrański Czesław
(155)
Misiorowska Ewa
(101)
Jakubowska Alina
(79)
Obara Małgorzata
(56)
Bonar Jolanta
(53)
Piwowarski Marcin
(53)
Rejniak Zofia
(45)
Bajorska Halina
(40)
Więckowski Ryszard
(40)
Dominiczak Dorota
(38)
Cydzik Zofia
(30)
Gromelska Agnieszka
(29)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(29)
Szuścik Urszula
(29)
Adamek Irena
(27)
Boszczyk Marta
(27)
Piechota Feliksa
(25)
Szymczak Emilia
(25)
Winczewska Aneta
(24)
Skwark Dorota
(22)
Sokołowski Stanisław
(21)
Wypyszyńska Jagoda
(21)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(20)
Szefler Elżbieta
(20)
Żaba-Żabińska Wiesława
(20)
Winczewski Piotr
(19)
Zbróg Zuzanna
(19)
Tanajewska Alicja
(18)
Łukasik Stanisława
(18)
Hanisz Jadwiga
(17)
Klus-Stańska Dorota
(17)
Naprawa Renata
(17)
Semadeni Zbigniew
(17)
Stucki Edmund
(17)
Treliński Gustaw
(17)
Grabowska Gustawa
(16)
Konieczna Anna
(16)
Petkowicz Helena
(16)
Ratajek Zdzisław
(16)
Stasica Jadwiga
(16)
Tołłoczko Joanna
(16)
Kuleta Katarzyna
(15)
Parlak Mirosława
(15)
Bałachowicz Józefa
(14)
Falski Marian (1881-1974)
(14)
Kapica Gabriela
(14)
Lewicka Ewa
(14)
Moroz Henryk (1924- )
(14)
Mrożkiewicz Józef
(14)
Syndoman Joanna
(14)
Szplit Agnieszka
(14)
Aleksandrzak Stanisław (1909-1985)
(13)
Czelakowska Danuta
(13)
Janicka-Panek Teresa
(13)
Kruszko Krzysztof
(13)
Malendowicz Janina
(13)
Domagała Marta
(12)
Laere Karolina Van
(12)
Rokicka Małgorzata
(12)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(11)
Bęben Halina
(11)
Just Monika
(11)
Kwaśniewska Małgorzata
(11)
Kłosińska Tatiana
(11)
Lelonek Marian
(11)
Lis Elżbieta
(11)
Ptak Tomasz
(11)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(11)
Sochocka Kinga
(11)
Stańczak Irena
(11)
Wilk-Siwek Helena
(11)
Wlaźnik Kazimiera
(11)
Baranowski Tadeusz
(10)
Bartosiak Grażyna
(10)
Guz Sabina
(10)
Hawlicki Józef
(10)
Laskowska Regina
(10)
Lech Grażyna
(10)
Lenartowska Krystyna
(10)
Lorek Maria
(10)
Marek Elżbieta
(10)
Przyrowski Zbigniew (1921-2008)
(10)
Rura Grażyna
(10)
Rytlowa Józefa (1898-1978)
(10)
Stachowicz Grażyna
(10)
Stawińska Urszula
(10)
Wasilewska Krystyna
(10)
Wróbel Tadeusz (1910-1987)
(10)
Zielińska Ewa
(10)
1
(9)
Adach Lidia
(9)
Brańska Ewa
(9)
Dąbek Krystyna
(9)
Knajder-Sowa Anna
(9)
Kopik Aldona
(9)
Kujawiński Jerzy
(9)
Moroz Henryk
(9)
Puślecki Władysław
(9)
Sulisz Seweryn
(9)
Rok wydania
2020 - 2024
(87)
2010 - 2019
(390)
2000 - 2009
(815)
1990 - 1999
(714)
1980 - 1989
(293)
1970 - 1979
(217)
1960 - 1969
(103)
1950 - 1959
(104)
1940 - 1949
(23)
1930 - 1939
(33)
1920 - 1929
(14)
1910 - 1919
(7)
1900 - 1909
(3)
1890 - 1899
(1)
1860 - 1869
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(221)
1945-1989
(64)
1901-2000
(58)
1989-2000
(10)
2021
(1)
Kraj wydania
Polska
(4802)
nieznany (pol)
(266)
nieokreślony (s.l.)
(2)
Język
polski
(5064)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(84)
Szkoły podstawowe
(83)
Nauczanie początkowe
(48)
Nauczyciele
(44)
Klasa 1.
(42)
Dzieci
(36)
Klasa 3.
(34)
Klasa 2.
(33)
6-8 lat
(21)
Przedszkola
(18)
Nauczyciele przedszkoli
(17)
Rodzice
(13)
Klasa 4.
(12)
Pedagodzy
(10)
Szkoły wyższe
(9)
Logopedzi
(8)
Szkoły specjalne
(8)
Pedagodzy specjalni
(7)
Psycholodzy
(6)
Studenci
(5)
0-5 lat
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Dorośli
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Klasa 0.
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Nauczyciele śpiewu
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
0-4 lat
(1)
14-17 lat
(1)
5-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Klasa 5.
(1)
Licea Pedagogiczne
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele etyki
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Muzyka polska
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(3696)
Nauczanie zintegrowane
(551)
Matematyka
(544)
Język polski
(488)
Dziecko
(355)
Wychowanie przedszkolne
(345)
Nauczyciele nauczania początkowego
(166)
Muzyka
(163)
Przyroda
(155)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(153)
Czytanie
(139)
Edukacja ekologiczna
(139)
Sztuka
(138)
Technika
(118)
Pisanie
(104)
Gry edukacyjne
(94)
Uczniowie klas początkowych
(94)
Wychowanie fizyczne
(88)
Nauczyciele
(68)
Nauczanie
(65)
Język angielski
(63)
Wychowanie
(62)
Gry i zabawy
(60)
Dojrzałość szkolna
(58)
Edukacja zdrowotna
(56)
Gry i zabawy ruchowe
(56)
Oceny szkolne
(52)
Myślenie twórcze
(50)
Edukacja regionalna
(49)
Szkolnictwo
(47)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(44)
Uczniowie
(42)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(41)
Języki
(41)
Metody nauczania
(41)
Eksperyment
(40)
Niepowodzenia szkolne
(40)
Język polski (przedmiot szkolny)
(38)
Pedagogika
(37)
Dysleksja i dysgrafia
(36)
Mowa
(36)
Wychowanie komunikacyjne
(36)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(35)
Twórczość
(35)
Wychowanie plastyczne
(35)
Kształcenie integracyjne
(34)
Środowisko człowieka
(31)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(30)
Konkursy szkolne
(30)
Rodzice
(30)
Uczenie się
(30)
Wychowanie estetyczne
(30)
Świetlice szkolne
(30)
Dziecko zdolne
(29)
Szkolnictwo podstawowe
(28)
Techniki Freineta
(28)
Komputery
(26)
Szkoła
(26)
Elementarz polski
(25)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(24)
Nauczyciele przedszkoli
(24)
Pomoce dydaktyczne
(24)
Rodzina
(24)
Czytelnictwo dziecięce
(23)
Oświata
(23)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(23)
Rytmika
(23)
Gry i zabawy umysłowe
(22)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy polski
(22)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(20)
Podręczniki szkolne
(20)
Pedagogika specjalna
(19)
Adaptacja społeczna
(18)
Boże Narodzenie
(18)
Edukacja międzykulturowa
(18)
Metoda projektów
(18)
Pedagogika wczesnoszkolna
(18)
Diagnoza pedagogiczna
(17)
Edukacja europejska
(17)
Kształcenie
(17)
Metoda Montessori
(17)
Nauka czytania
(17)
Edukacja
(16)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(16)
Wycieczki szkolne
(16)
Bajka i baśń
(15)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(15)
Edukacja medialna
(15)
Język niemiecki
(15)
Lektura szkolna
(15)
Młodzież szkolna
(15)
Obowiązek szkolny
(15)
Scenariusz
(15)
Twórczość dzieci i młodzieży
(15)
Uczniowie szkół podstawowych
(15)
Dzieci
(14)
Literatura dziecięca
(14)
Plastyka
(14)
Wielkanoc
(14)
Czytelnictwo
(13)
Temat: dzieło
.4
(4)
Baśnie
(3)
Dzieci z Bullerbyn
(3)
Kubuś Puchatek
(2)
Lokomotywa
(2)
Na jagody
(2)
Nasze ptaki
(2)
Ptaki
(2)
Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej
(2)
Abecadło (czasop.)
(1)
Afryka Kazika
(1)
Ala ma kota, a Ali?
(1)
Anioł poważny i niepoważne pytania
(1)
Asiunia
(1)
Avventure di Pinocchio
(1)
Awantura o Basię
(1)
Barwy codzienności. Analiza socjologiczna
(1)
Beskidzkie obrazki
(1)
Bliscy i obcy
(1)
Brzechwa dzieciom
(1)
Ciuchcia (program telewizyjny)
(1)
Co słonko widziało
(1)
Cuda i dziwy
(1)
Czasopisma dziecięce w kształceniu wczesnoszkolnym
(1)
DD Reporter (czasop.)
(1)
Dawne i obecne obrazy dzieciństwa na wsi
(1)
Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
(1)
Do moich uczniów pytania
(1)
Do trzech odlicz!
(1)
Doktor Dolittle i jego zwierzęta
(1)
Dwa wiatry
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna (czasopismo)
(1)
Edukacja matematyczna w kształceniu zintegrowanym
(1)
Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wszesnoszkolnym
(1)
Efekty operacjonalizacji celów i strukturalizacji treści kształcenia w integralnym systemie nauczania początkowego
(1)
Elementarz
(1)
Elementarz współczesny
(1)
Elmer
(1)
Esy-Floresy
(1)
Figielek
(1)
Franklin i książka z biblioteki
(1)
Freinet w Polsce. Próby realizacji koncepcji pedagogicznej C.Freineta w szkole polskiej
(1)
Hipopotam
(1)
House at Pooh Corner
(1)
Indyk
(1)
Jasełka (widowisko)
(1)
Kaczka-Dziwaczka
(1)
Kaczor Donald (czasop.)
(1)
Karolcia
(1)
Kiedy znów będę mały
(1)
Kotek
(1)
Krytyczne czytanie w polonistycznej edukacji wczesnoszkolnej
(1)
Krzyżacy
(1)
Księga ortografii Lamelii Szczęśliwej
(1)
Księżniczka (czasop.)
(1)
Kubuś Puchatek (czasop.)
(1)
Kwoka
(1)
Legendy świętokrzyskie
(1)
Liczę sobie (seria)
(1)
Litery
(1)
Magiczne drzewo. Czerwone krzesło
(1)
Mali badacze
(1)
Moje - nie moje
(1)
Muminki
(1)
Nasz elementarz (podręcznik)
(1)
Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane (czasopismo)
(1)
Nauczyciele - Nauczycielom (seria)
(1)
Nauczę się czytać
(1)
Niewidoma dziewczynka pytania
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej
(1)
Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań
(1)
Nowe patyki i patyczki
(1)
O maluchach
(1)
O psie, który jeździł koleją
(1)
O rybaku, jego dumnym samochodzie i jeszcze dumniejszej żonie
(1)
Okulary
(1)
Opowieści o pilocie Pirxie
(1)
Pamiętnik Blumki
(1)
Petit Prince
(1)
Piotruś Pan
(1)
Piękna i bestia
(1)
Podróże, skarby, przygoda
(1)
Praca grupowa w edukacji wczesnoszkolnej
(1)
Praca w klasie integracyjnej
(1)
Program Edukacyjny Wartości Życia
(1)
Program w edukacji dzieci
(1)
Przygody Filonka Bezogonka
(1)
Ptasie radio
(1)
Raport
(1)
Rozwijanie twórczości uczniów klas początkowych poprzez zadania dydaktyczne w toku kształcenia zintegrowanego
(1)
Sobór Watykański II
(1)
Spóźniony słowik
(1)
Stale w kratkę
(1)
Stuknąć w kamień
(1)
Słoń Trąbalski
(1)
Uciekam
(1)
Urodzony dezerter
(1)
W ogrodzie
(1)
Wakacje
(1)
Walizka pana Humana
(1)
Temat: czas
2001-
(68)
2001-0
(58)
1989-
(43)
1901-
(27)
1901-2000
(16)
1801-
(10)
1989-2000
(6)
1945-1989
(5)
1801-1900
(3)
1701-
(2)
1918-
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1945-
(2)
101-
(1)
1601-
(1)
1701-1800
(1)
1914-
(1)
1944-1989
(1)
2001 -
(1)
Temat: miejsce
Polska
(35)
Świętokrzyskie, województwo
(15)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(10)
Kraków (woj. małopolskie)
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(5)
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(4)
Warszawa
(4)
ZSRR
(4)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(3)
Afryka
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Kielce (okręg)
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(2)
Kobylany (woj. małopolskie)
(2)
Piotrkowice (woj. świętokrzyskie, pow. Jędrzejów)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(2)
Antarktyda
(1)
Armenia
(1)
Bajka a rozwój dziecka
(1)
Bajka a wychowanie
(1)
Bałtyk (morze)
(1)
Bałtów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Belno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Chęciny (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Czarna Hańcza (rzeka)
(1)
Czarniecka, Góra (woj. świętokrzyskie)
(1)
Czerwonak (woj. wielkopolskie)
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Dobrzeń Wielki (woj. opolskie)
(1)
Dziecko a szkoła
(1)
Dziecko sześcioletnie a szkoła
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Elbląg (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Jarocin (woj. wielkopolskie)
(1)
Kazimierza Wielka (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Kielce (województwo świętokrzyskie)
(1)
Knurów (woj. śląskie)
(1)
Końskie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura szkolna
(1)
Maków Podhalański (woj. małopolskie)
(1)
Malbork (woj. pomorskie)
(1)
Matamatyka
(1)
Matematyka
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Mazowsze
(1)
Mierzawa (woj. świętokrzyskie)
(1)
Mikstat (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Mowa a słuch
(1)
Nauczyciel nauczania zintegrowanego a funkcja opiekuńcza
(1)
Nowa Słupia (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Nowiny (woj. świętokrzyskie)
(1)
Olesno (woj. opolskie)
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyskie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pawłów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Podzamcze (woj. świętokrzyskie, pow. kielecki, gm. Chęciny)
(1)
Pomorze Gdańskie
(1)
Popielów (woj. opolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Przybysławice (woj. lubelskie)
(1)
Pysznica (woj. podkarpackie)
(1)
Radzyń Podlaski (woj. lubelskie)
(1)
Rodzice
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie)
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
(1)
Strzelin (woj. dolnośląskie)
(1)
Szczecin
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szkoła
(1)
Tarnobrzeg (okręg)
(1)
Tarnobrzeg (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Tarnobrzeg (woj. podkarpackie)
(1)
Tokarnia (woj. świętokrzyskie)
(1)
Tuczępy (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Wejherowo (woj. pomorskie)
(1)
Wielkopolska
(1)
Wiślica (woj. świętokrzyskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Łysa, Góra
(1)
Gatunek
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(265)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(102)
Artykuł z czasopisma fachowego
(88)
Artykuł z czasopisma
(87)
Bibliografia
(83)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(63)
Materiały pomocnicze
(56)
Poradniki dla nauczycieli
(55)
Poradnik
(43)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(41)
Scenariusz zajęć
(34)
Praca zbiorowa
(32)
Podręczniki do nauczania początkowego
(28)
Ćwiczenia i zadania
(28)
Podręcznik
(23)
Opracowanie
(19)
Monografia
(18)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(16)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(16)
Scenariusz
(15)
Program nauczania
(14)
Programy nauczania początkowego
(14)
Raport z badań
(13)
Podręczniki akademickie
(12)
Scenariusze imprez szkolnych
(12)
Dokumenty elektroniczne
(11)
Podręczniki dla dzieci
(11)
Piosenka dziecięca polska
(9)
Dokumenty dźwiękowe
(8)
Podręczniki
(8)
Podręczniki dla szkół podstawowych
(8)
Czasopismo pedagogiczne
(7)
Film edukacyjny
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Artykuł problemowy
(6)
Karty pracy ucznia
(6)
Elementarz
(5)
Elementarze polskie
(5)
Recenzja
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Programy nauczania
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(4)
Utwory sceniczne dla dzieci
(4)
Dokument elektroniczny
(3)
Film polski
(3)
Gry i zabawy
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Gry komputerowe dla dzieci
(3)
Gry komputerowe edukacyjne
(3)
Książki dla przedszkolaków
(3)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Poradniki
(3)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(2)
Encyklopedia
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Opowiadanie dziecięce polskie
(2)
Podręcznik dla dzieci
(2)
Podręczniki szkolne
(2)
Poradnik metodyczny
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Recenzje
(2)
Scenariusz imprezy szkolnej
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Sprawozdanie z konferencji
(2)
Tablica demonstracyjna
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Akompaniament
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopisma naukowe polskie
(1)
Czasopismo pedagogiczne polskie
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dyktando
(1)
Gry komputerowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(340)
Psychologia
(29)
Matematyka
(23)
Językoznawstwo
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Medycyna i zdrowie
(7)
Biologia
(5)
Kultura i sztuka
(5)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Literaturoznawstwo
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Dom i ogród
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
5071 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Monografii / Gdańskie Towarzystwo Naukowe. Wydział I Nauk Społecznych i Humanistycznych. Prace Komisji Nauk Społecznych i Pedagogicznych ; nr 59.)
Symbol UKD: 371.64/.69:655](438)"18/19"
Bibliogr.
Streszcz. ros., niem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 134046, 134047 (2 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21851 (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15596 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy częściach.
Książka Edukacja dla przedsiębiorczości. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych ukazuje szerszy kontekst realizacji tego rodzaju edukacji z perspektywy teoretycznej i praktycznej. Może więc uzupełnić wspomnianą lukę. Włączenie się w dyskurs i podjęcie próby odpowiedzi na pytanie, jak edukować studentów – przyszłych nauczycieli w toku studiów, aby efektywnie przygotowywali dzieci w tym temacie, zrodziły konieczność rozpoznania, jak robią to inni. Sięgnięto do wzorców międzynarodowych, szczególnie fińskich. Finlandia od lat znajduje się na szczycie rankingów innowacyjności. Jest to efekt realizowanej konsekwentnie od 2004 roku strategii budowania przedsiębiorczej postawy Finów. W tym kraju nie tylko mówi się o potrzebie edukacji dla przedsiębiorczości, lecz także z powodzeniem prowadzi się ją na wszystkich etapach kształcenia, od edukacji małego dziecka po kształcenie uniwersyteckie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45008 (1 egz.)
Włoszczowa - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 15-63 : Kliniczny obraz zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 64-77 : Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 78-100 : Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania / Monika I. Dąbkowska.
Zawiera: S. 101-122 : Bullying - zastraszanie i przemoc szkolna / Mirosław R. Dąbkowski.
Zawiera: S. 123-151 : Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania / Robert Opora.
Zawiera: S. 152-192 : Diagnoza zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 195-205 : Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 206-259 : Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne / Konrad Ambroziak, Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 260-308 : Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym rozpoznaniem zaburzeń zachowania / Konrad Ambroziak.
Zawiera: S. 309-344 : Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania / Gabriela Jagielska.
Zawiera: S. 345-353 : Leczenie farmakologiczne / Artur Kołakowski.
Zawiera: S. 354-369 : Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowani / Marcin Wałecki.
Zawiera: S. 373-386 : Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 387-405 : Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania / Marta Jerzak, Kinga zając.
Zawiera: S. 406-429 : Szkolny System Bezpieczeństwa / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 430-451 : Szkolne działania interwencyjne / Marta Jerzak, Kinga Zając.
Zawiera: S. 452-470 : Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym / Dorota Macander.
Zawiera: S. 471-482 : Przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum / Dariusz wasiński.
Zawiera: S. 483-515 : Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 516-557 : Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki / Aleksandra Karasowska.
Zawiera: S. 558-573 : Projekt jako metoda pracy wychowawczej / Alina Szulirz.
Zawiera: S. 574-608 : Dom dziecka / Dariusz Wasiński.
Zawiera: S. 609-665 : Materiały do pracy dla rodziców, wychowawców i terapeutów.
ZAŁĄCZNIKI: Kształtowanie stylu atrybucji u dzieci - ćwiczenia, Arkusz do diagnozy i planowania strategii profilaktycznych na podstawie ekologicznego modelu eliminowania zaburzeń zachowania, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zaburzenia opozycyjno-buntowniczego (ODD) i zaburzeń zachowania (CD) według DSM-IV-TR, Kwestionariusz ustrukturyzowanego wywiadu diagnostycznego w kierunku zespoły nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) według ICD-10 i DSM-IV TR, Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia, Plan Działań Wspierajacych (PDW), Wprowadzenie Klasowego Kodeksu Złości - scenariusz zajęć z dziecmi, Wprowadzenie Klasowego Systemu Zasad - scenariusz zajęć z dziećmi (młodszy wiek szkolny i starszy wiek szkolny), Scenariusz trudnego zachowania, Karta ustaleń zespołu wychowawczego, Karta ustaleń ze spotkania rodziców i szkoły, Wzór pisemnej umowy z uczniem, Graficzna analiza przypadku problemów z zachowaniem, Projekty realizowane w Świetlicy Socjoterapeutycznej bł. ks. J. Czempiela w Rudzie Śląskiej, Interwencje wychowawcze.
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Poezja Brzechwy i Tuwima na zajęciach i lekcjach ; Indywidualność i indywidua, czyli scenariusze spotkań z poezją (Julian Tuwim - "Słoń Trąbalski", "Okulary", "Kotek", "Spóźniony słowik", "Figielek", "Ptasie radio", "Lokomotywa", "Zosia Samosia", "Dwa wiatry", Jan Brzechwa - "Żaba", "Kwoka", "Indyk", "Kaczka Dziwaczka", "Hipopotam", "Żuraw i czapla", "Wrona i ser") ; Warsztat poetów (Dwie drogi (życie i twórczość J. Tuwima), Debiut, Poetycka szkoła Brzechwy i Tuwima).
Zawiera scenariusze zajęć.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Nauczanie Początkowe.
Zadania nietypowe we wczesnoszkolnej edukacji matematycznej. Zadania typowe w międzynarodowym badaniu TIMSS (Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych). Zadania typowe według autorów OBUT (Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów). Podział zadań typowych według M. Legutko. Podział zadań nietypowych zaproponowany przez Jana Grzesiaka, Beaty Bugajskiej-Jaszczołt i Moniki Czajkowskiej.
Umiejętność trzecioklasistów rozwiązywania zadań nietypowych ze względu na brak schematu postępowania w świetle badań własnych. W badaniach udział wzięli uczniowie ze Szkoły Podstawowej należącej do Zespołu Szkół Katolickich Diecezji Kieleckiej w Kielcach, Szkoły Podstawowej nr 8 w Kielcach.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Uczmy się od mistrzów! / Beata Szurowska. W: Wychowanie w Przedszkolu. - [R.] 57, nr 5 (2004), s. 56-58.
Dokument nadrzędny: Wychowanie w Przedszkolu.
Zawiera rec. książki: Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków : książka dla rodziców, terapeutów i nauczycieli przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. - Warszawa, 2004.
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
W książce podjęto próbę ukazania zmienności i niejednoznaczności pojęcia pewności zawodowej nauczyciela, począwszy od budującego doświadczenia wynikającego z osobistego sprawstwa, które daje poczucie pewności w działaniu zawodowym – self-efficacy, aż do stanu ambiwalencji spowodowanej dwoistością własnych doświadczeń w pracy pedagogicznej, przeżywania wielu sprzeczności. Z jednej strony można mówić o pozytywnym wymiarze niepewności stanowiącej przyczynek do innowacyjności nauczycieli i demokratyzacji edukacji. Z drugiej jednak – o niepewności paraliżującej nauczycielską aktywność, powodującej podporządkowanie, prowadzącej do rezygnacji. Może to być zupełne (fizyczne) odejście lub psychiczna nieobecność charakteryzująca się wycofaniem nauczyciela z pełnienia swojej roli zawodowej w sposób twórczy i świadomy. Książka niezbędna zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, którzy na co dzień zaangażowani są w sprawy polskiej edukacji. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264232 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Inspiracje.
Wyniki badań, których celem było określenie poziomu sprawności motorycznej i umiejętności ruchowych wynikających z realizacji podstawy programowej wychowania fizycznego po I, II i III etapie edukacyjnym.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Zawiera: S. 19-35 : Nauczyciel w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE w świetle literatury zagadnienia; Diagnoza pedagogiczna uczniów z SPE; Nauczyciel - czynnikiem warunkującym właściwą pracę z dziećmi o SPE; Formy pomocy uczniom z SPE) / Marianna Styczyńska.
Zawiera: S. 37-58 : Rozwój integralny ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych w warunkach szkoły integracyjnej (Odpowiedzialna edukacja integracyjna jako warunek integralnego rozwoju uczniów; Rzeczywistość polskiej integracji - dane za rok szkolny 2009/2010) / Danuta Apanel.
Zawiera: S. 85-110 : Funkcje instytucji edukacyjnych w procesie integracji społecznej (Przemiany w polityce oświatowej w Europie w XX wieku; Założenia badań własnych; Realizacja reformy w kilku odsłonach; Jedno przedszkole - różne dzieci; Różne dzieci - jedno społeczeństwo. Perspektywa transmisji wzorów kultury jako mechanizmu integracji społecznej; Ekonomizacja życia i zadania edukacji przedszkolnej) / Hanna Żuraw.
Zawiera: S. 111-134 : Edukacja międzykulturowa a społeczny rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (Edukacja międzykulturowa; Cele edukacji wielokulturowej; Kultura i edukacja jako elementy edukacji międzykulturowej; Funkcje edukacji; Filary kształcenia najważniejsze z punktu widzenia edukacji międzykylturowej; Metody kształcenia wykorzystywane w edukacji międzykulturowej; Reguły edukacji międzykulturowej) / Paweł Garbuzik.
Zawiera: S. 135-154 : Bilingwizm i wielokulturowość uczniów w polskich szkołach. dziecko ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, zróżnicowanymi pod względem kulturowym i językowym (Uczniowie z SPE; Funkcje i kompetencje językowe; Wpływ dwujęzyczności na rozwój funkcji poznawczych dziecka) / Anna Brudniak.
Zawiera: S. 155-175 : Rodzina z dzieckiem autystycznym - analiza problemu w kontekście zmian systemowych (Zmiany statystyczne; Inkluzja/ekskluzja jako dostrzeganie mniejszości społecznej - szersze przedstawienie problemu osób niepełnosprawnych; Inkluzja/Ekskluzja w naukach pedagogicznych; Rodzina z dzieckiem autystycznym; Zmiany zachodzące w systemie pedagogiki specjalnej i tworzenie się nowego spojrzenia na miejsce osoby niepełnosprawnej w społeczeństwie - w systemie edukacyjnym) / Jacek J. Błeszyński.
Zawiera: S. 177-194 : Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłych niewidomych i/lub z resztkami wzroku (Projekt "Wsparcie osób niewidomych na rynku pracy"; Preferencje edukacyjne (w obszarze edukacji ustawicznej) oraz rehabilitacyjne młodzieży i osób dorosłsych niewidomych i/lub z resztkami wzroku - analiza wyników badań własnych; Uogólnienie wyników badań) / Marzenna Zaorska.
Zawiera: S. 195-216 : Onkologopedia dziecięca - kierunek badań logopedii (Choroby nowotworowe u dzieci; Białaczki; Nowotwory mózgu u dzieci; Mowa dzieci z chorobą nowotworową; Zaburzenia mowy dzieci z chorobą nowotworową; Nowy kierunek badań - onkologopedia dziecięca) / Agnieszka Hamerlińska-Latecka.
Zawiera: S. 217-242 : Zastosowanie rytmiki w terapii i procesie wspomagania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (Wprowadzenie; Śpiew i mowa; Ruch przy muzyce; Gra na instrumentach; Aktywne słuchanie muzyki; Podsumowanie) / Magdalena Florek.
Zawiera: S. 243-265 : Indywidualny program wspierania uczniów z dysfunkcją wzroku w płockich szkołach (Wprowadzenie; Najważniejsze obszary trudności i wspierania rozwoju uczniów z dysfunkcją wzroku z płockich szkół - założenia teoretyczne; Orientacja przestrzenna i samodzielne, bezpieczne poruszanie się; Percepcja dotykowa oraz umiejętność czytania i pisania brajlem; Usprawnianie widzenia u ucznia słabowidzącego; Integracja społeczna; Innowacyjny program wsparcia - praktyka; Organizacja zajęć ze specjalistami; Zaangażowanie osób, środowisk i instytucji w realizację IPW; Transfer wiedzy i umiejętności; Przepływ informacji o realizacji IPW) / Małgorzata Paplińska, Joanna Witczak-Nowotna. Florek.
Zawiera: S. 267-291 : Kształcenie językowe dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie nauczania zintegrowanego z wykorzystaniem książki wielozmysłowej (Wprowadzenie; Nauka języka obcego w szkole podstawowej: nauczyciel filolog albo nauczyciel wychowawca; Lekcja języka obcego z wykorzystaniem kart dotykowych; Zaburzenia rozwojowo-sensoryczne; Opóźnienia lub zaburzenia rozwoju intelektualnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju językowego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju adaptacyjnego; Opóźnienie lub zaburzenie rozwoju społecznego i emocjonalnego; Opóźnienie lub zaburzenie ruchu rozwojowego; Zaburzenia rozwoju komunikacji językowej) / Werona Król.
Zawiera: S. 293-319 : Książka wielozmysłowa - nowa metoda stymulacji rozwoju poznawczego dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (Wprowadzenie; Konstruowanie książki wielozmysłowej; Prezentacja książki wielozmysłowej; Przykładowe ćwiczenie z książką wielozmysłową) / Dorota Bełtkiewicz.
Zawiera: S. 321-338 : Wykorzystanie tablic interaktywnych we wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (Wprowadzenie; Społeczna integracja osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych; Tablice interaktywne w procesie dydaktycznym; Wykorzystanie aplikacji do pracy w trybie interaktywnym na tablicach; Tablica interaktywna i Google SketchUp w terapii dzieci z autyzmem; Praca z tablicą interaktywną w Zespole Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Skarżysku-Kamiennej jako przykład dobrej praktyki) / Ryszard Błaszkiewicz; Krzysztof Kupczewski; Magdalena Kupczewska.
Zawiera: S. 229-361 : Wspomaganie rozwoju dziecka w kontekstach filozoficznych i kulturowych w twórczości dla dzieci ks. Jana Twardowskiego, czyli "o budowaniu noosfery literackiej" (Wprowadzenie; Obraz dziecka w twórczości ks. Jana Twardowskiego; Formy podawcze; Podsumowanie) / Maria Czaplicka-Jedlikowska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Zawiera: S. 17-23 : Szkoła współczesna - mapa problemów w perspektywie XXI wieku / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 25-39 : Pytania o dobrą szkołę w perspektywie XXI wieku / Waldemar Furmanek.
Zawiera: S. 41-46 : Edukacja i szkoła - dziś i w perspektywie / Czesław Banach.
Zawiera: S. 47-54 : Tożsamość człowieka a edukacja jutra / Anna Agnieszka Suchocka.
Zawiera: S. 55-59 : Globalizacja i wychowanie / Tomas Jablonsky.
Zawiera: S. 61-68 : Wizerunek szkoły przyszłości jako organizacji uczącej się / Iwona Samborska.
Zawiera: S. 69-77 : Program rozwoju szkoły w kontekście celów i zadań systemu edukacji / Jolanta Szempruch.
Zawiera: S. 79-84 : Szkoła w perspektywie nauczania Kościoła (40 lat od deklaracji o wychowaniu chrześcijańskim Soboru Watykańskiego II) / Sławomir Chrost.
Zawiera: S. 85-93 : Współczesne wyzwania stojące przed systemem szkolnym w zakresie praw i wolności człowieka, a w szczególności prawa do nauki / Danuta Kurzyna-Chmiel.
Zawiera: S. 95-101 : Nowe wyzwania edukacji i szkoły w perspektywie XXI wieku / Anna Hajdukiewicz.
Zawiera: S. 111-117 : Współczesna edukacja elementarna wobec założeń naturalizmu pedagogicznego / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 119-124 : Nowe oblicze szkoły w oddziaływaniach wychowawczych dzieci i młodzieży (zagrożenia i nadzieje) / Sławomir Cudak.
Zawiera: S. 125-130 : Współczesne dylematy pedagogiki. W kręgu rozważań o szkole wiejskiej / Mirosław Babiarz.
Zawiera: S. 131-140 : Współczesna szkoła wiejska - jej stan i perspektywy / Katarzyna Palka.
Zawiera: S. 153-160 : Dyskusja nad "europejską" ideą wspólnego podręcznika do historii / Jirî Prokop.
Zawiera: S. 161-16 : Opinie nauczycieli na temat gimnazjum wprowadzonego do szkół wraz z reformą oświaty w 1999 roku / Justyna Miko-Giedyk.
Zawiera: S. 169-174 : Reforma oświaty w regionie świętokrzyskim w świetle badań ankieterów / Janusz Jarosiński.
Zawiera: S. 201-208 : Myśliciele o powinnościach nauczyciela na przestrzeni dziejów / Ewa Kula.
Zawiera: S. 209-218 : Nauczyciel kształcenia początkowego we współczesnej Europie. Kształcenie - status prawny i zawodowy - doskonalenie. Ujęcie porównawcze.
Zawiera: S. 219-226 : Nauczyciel XXI stulecia / Krzysztof Kazimierz Przybycień.
Zawiera: S. 227-232 : Rola nauczyciela w kształtowaniu nowego wizerunku szkoły / Henryk Cudak.
Zawiera: S. 239-246 : Nauczyciel w systemie edukacji w perspektywie XXI wieku : "Nauczyciel potrzebny inaczej" (Irena Wojnar) / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 247-254 : Nauczyciel edytorem i mediatorem przemian zachodzących we współczesnej szkole / Paweł Plaskura, Iwona Bucharska.
Zawiera: S. 255-261 : Kompetencje zawodowe nauczyciela XXI wieku / Anna Winiarczyk.
Zawiera: S. 263-269 : Prestiż zawodu nauczyciela a jego autorytet / Agata Jopkiewicz.
Zawiera: S. 271-277 : Potrzeba mediacji w szkole. Znaczenie i rola nauczyciela-mediatora w rozwiązywaniu konfliktów / Katarzyna Potaczała.
Zawiera: S. 279-284 : Młody nauczyciel we współczesnej szkole - blaski i cienie / Iwona Ratajek-Kolasa.
Zawiera: S. 285-290 : Motywy wyboru zawodu przez poczatkujacych nauczycieli / Renata Miszczuk.
Zawiera: S. 291-297 : Zaangażowanie nauczycieli wiejskich w pokonywanie nierówności edukacyjnych swoich uczniów / Justyna Miko-Giedyk.
Zawiera: S. 299-304 : Stres w zawodzie nauczyciela / Agnieszka Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 305-311 : Nauczyciel a stymulacja dzieci w młodszym wieku szkolnym do aktywności ruchowej w czasie wolnym / Miriam Uhrinová.
Zawiera: S. 313-319 : Wiedza językowa nauczycieli przedszkola i edukacji zintegrowanej z perspektywy diagnozowania ryzyka dysleksji / Alicja Giermakowska.
Zawiera: S. 321-328 : Czytanie i pisanie jako wartość ponadczasowa i uniwersalna / Ewa M. Szumilas.
Zawiera: S. 329-336 : Zadania nauczyciela w zmieniającej się polskiej szkole - na podstawie badań przeprowadzonych w krakowskich gimnazjach / Józefa Matejek.
Przyjęcie reformy szkolnictwa w warunkach regionu świętokrzyskiego - wyniki badań.
Przegląd oczekiwań wobec zawodu nauczyciela od starożytności do czasów współczesnych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 296-300, netogr. s. 301-304, wykaz aktów prawnych s. 304-306.
Zawiera: Rozdział I. Realizacja specjalnych potrzeb edukacyjnych jako zadanie współczesnej szkoły : 1. Idea i model specjalnych potrzeb edukacyjnych. 1.1. Kształcenie specjalne oraz indywidualne nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne. 1.2. Dostępność przestrzeni edukacyjnej i rozwiązania uniwersalne jej projektowania jako warunki dla realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych; 1.3. Relacje społeczne i komunikacja w przestrzeni edukacyjnej - jako źródła specjalnych potrzeb edukacyjnych i konteksty ich realizacji.
Zawiera: 2. Ramy prawne realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych : 2.1. Problem określenia zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych - system orzecznictwa na potrzeby edukacji. 2.1.1. Obowiązki nauczycieli w diagnozowaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.1.2. Udział specjalistów w diagnozowaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.2. Warunki realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych. 2.2.1. Sytuacja prawna uczniów, których specjalne potrzeby edukacyjne wynikają z niepełnosprawności lub niedostosowania społecznego. 2.2.2. Sytuacja prawna uczniów, których stan zdrowia uniemożliwia lub poważnie utrudnia naukę w szkole. 2.2.3. Sytuacja prawna uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami. 2.2.4. Sytuacja prawna uczniów, których specjalne potrzeby edukacyjne wynikają z różnic kulturowych. 2.3. Formy i zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole, placówce.
Zawiera: 3. Nauczyciel współczesnej szkoły w realizacji zadań "edukacji dla wszystkich" : 3.1. Dostrzeganie różnorodności potrzeb edukacyjnych. 3.1.1. Docenianie różnorodności uczniów - różnice pomiędzy uczniami jako zaleta i czynnik sprzyjający edukacji. 3.2. Wspieranie uczniów. 3.3. Współdziałanie i współpraca. 3.3.1. Współdziałanie z rodzicami uczniów. 3.3.2. Współpraca z nauczycielami i specjalistami. 3.4. Rozwój zawodowy. 3.4.1. Nauczyciele to praktycy wyciągający wnioski z dotychczasowych doświadczeń. 3.4.2. Początkowy etap kształcenia jako punkt wyjścia do kształcenia ustawicznego i doskonalenia zawodowego.
Zawiera: Rozdział II. Założenia metodologiczne projektu badawczego : 1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - zakres zjawiska. 1.1. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami specjalnymi w Polsce. 1.2. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w województwie świętokrzyskim. 1.3. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej stosowane w szkołach polskich i województwie świętokrzyskim. 2. Założenia metodologiczne badań własnych. 2.1. Cele i problemy badawcze. 2.2. Procedury badawcze. 2.3. Opis badanej grupy.
Zawiera: Rozdział III. Zadania związane z realizacją specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów w ocenie badanych nauczycieli - prezentacja wyników badań : 1. Kwalifikacje i komepetencje badanych nauczycieli do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 1.1. Posiadane kwalifikacje i kompetencje. 1.1.1. Kwalifikacje i kompetencje badanych a etap edukacji. 1.1.2. Kwalifikacje i kompetencje badanych a stopień awansu zawodowego. 1.2. Kompetencje w zakresie diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz planowania, realizowania i ewaluacji działań edukacyjnych. 1.2.1. Rozpoznawanie potrzeb. 1.2.2 Planowanie działań edukacyjnych. 1.2.3. Realizacja specjalnych potrzeb edukacyjnych. 1.2.4. Ewaluacja działań edukacyjnych. 1.3. Kompetencje badanych nauczycieli do pracy z uczniami ze specjalymi potrzebami w kontekście zmiannych niezależnych. 1.3.1. Kompetencje badanych a etap edukacji. 1.3.2. Kompetencje badanych a lokalizacja szkół. 1.3.3. Kompetencje badanych a stopień awansu zawodowego. 2. Gotowość środowiska szkolnego. 2.1. Gotowość placówek do realizacji zadań związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2.2. Źródła informacji na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 2.3. Metody i narzędzia diagnostyczne. 2.4. Metody pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2.5. Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 3. Trudności realizacyjne. 3.1. Opinie badanych nauczycieli na temat nasilenia trudności odczuwanych w czasie realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 3.2. Zawodowe i środowiskowe uwarunkowania zróżnicowania opinii badanych nauczycieli na temat nasilenia odczuwalnych trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. 3.2.1. Ocena napotkanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalych potrzeb edukacyjnych uczniów a etap edukacji. 3.2.2. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów a lokalizacja szkół. 3.2.3. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukayjnych uczniów a forma kształcenia. 3.2.4. Ocena doświadczanych przez nauczycieli trudności w realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów a stopień awansu zawodowego.
Zawiera: 4. Wsparcie. 4.1. Rodzaje niezbędnego wsparcia w opinii badanych nauczycieli. 4.1.1. Rodzaje wsparcia a etap edukacji. 4.1.2. Rodzaje wsparcia a lokalizacja szkół. 4.1.3. Rodzaje wsparcia a forma kształcenia. 4.1.4. Rodzaje wsparcia a stopień awansu zawodowego. 4.2. Źródła niezbędnego wsparcia w opinii badanych nauczycieli. 4.2.1. Źródła wsparcia a etap edukacji. 4.2.2. Źródła wsparcia a lokalizacja szkół. 4.2.3. Źródła wsparcia a stopień awansu zawodowego. 4.2.5. Źródła wsparcia w odniesieniu do ich rodzajów. 4.3. Dostępność wsparcia udzielanego przez specjalistów w ocenie badanych nauczycieli. 4.3.1. Dostępność profesjonalnego wsparcia a etap edukacji. 4.3.2. Dostępność profesjonalnego wsparcia a lokalizacja szkół. 4.3.3. Dostępność profesjonalnego wsparcia a forma kształcenia. 4.3.4. Dostępność profesjonalnego wsparcia a stopień awansu zawodowego.
Zawiera: Podsumowanie i wnioski z badań.
W badaniach udział wzięło 405 nauczycieli reprezentujących wszystkie etapy nauczania z województwa świętokrzyskiego. Wśród respondentów dominowali uczestnicy różnych form doskonalenia zawodowego, realizowanych przez UJK w ramach unijnego programu "Kompas Wiedzy" oraz szkoleń organizowanych przez inne instytucje zajmujące się doskonaleniem zawodowym nauczycieli na terenie województwa świętokrzyskiego. Celem badania było zebranie opinii nauczycieli na temat warunków realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera m.in.: S. 103-110 : Dziecko w grupie Montessori / Beata Bednarczuk.
Zawiera m.in.: S. 111-120 : Samotność dziecka i jej aspekty pedagogiczne / Krystyna Chałas.
Zawiera m.in.: S. 131-139 : Diagnoza zdolności twórczych uczniów klas I-III szkoły podstawowej - wyniki badań rysunkowym testem twórczego myślenia TCT-DP K.K. Urbana i H.G. Jellena / Iwona Czaja.
Zawiera m.in.: S. 155-162 : Świat wiejskich wartości szansą rozwoju dziecka wiejskiego / Stanisław Janik.
Zawiera m.in.: S. 247-252 : Percepcja świata przez dzieci niepełnosprawne intelektualnie / Ewa Dyduch.
Zawiera m.in.: S. 253-259 : Związki osób niesłyszących ze sztuką / Urszula Eckert.
Zawiera m.in.: S. 268-273 : O miejsce dla dzieci z alergią układu nerwowego w systemie edukacji / Joanna Kruk-Lasocka.
Zawiera m.in.: S. 343-351 : Technologie informatyczne w edukacji szkolnej niewidomej młodzieży / Danuta Szymko.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-212.
Zawiera: WIELOASPEKTOWOŚĆ PROBLEMATYKI DOTYCZĄCEJ PROCESU CZYTANIA: Teoretyczne podstawy czytania, pamięci i mnemotechnik - analiza literatury (Czytanie, Pamięć, Mnemotechniki), Fizjologiczno-psychologiczne podstawy czytania, Semiotyczne aspekty czytania, Metody nauki czytania, Wybrane koncepcje nauki czytania (Koncepcja Mariana Falskiego, Koncepcja Jana Zborowskiego, Koncepcja Ewy i Feliksa Przyłubskich, Koncepcja Heleny Metery, Koncepcja Bronisława Rocławskiego, Koncepcja Jadwigi Cieszyńskiej, Koncepcja Glenna Domana).
TRUDNOŚCI W NABYWANIU UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA - WYBRANE ZAGADNIENIA: Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, Wybrane koncepcje etiologiczne trudności w czytaniu (koncepcja genetyczna, koncepcja hormonalna, koncepcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych, koncepcja mikrouszkodzeń ośrodkowego układu nerwowego, koncepcja konfliktu dominacji półkulowej, koncepcja neuropsychologiczna, koncepcja zmian strukturalnych i zakłóceń czynnościowych ośrodkowego układu nerwowego, koncepcja pedagogiczna, koncepcja psychodysleksji, koncepcja psycholingwistyczna), Ryzyko dysleksji i jego symptomy, Spostrzeganie wzrokowe a trudności w czytaniu.
Zawiera: PRACA TERAPEUTYCZNA Z UCZNIEM Z TRUDNOŚCIAMI W NABYWANIU UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA I PISANIA: Praca terapeutyczna - ujęcie terminologiczne w literaturze pedagogiczno-psychologicznej, Wybrane metody terapii (Metoda Dobrego Startu, Metoda symboli dźwiękowych, Program rozwijający percepcję wzrokową Marianne Frostig, Metoda oparta na systemie percepcyjno-motorycznym Newella C. Kepharta, Metoda 18 struktur wyrazowych, Terapia trudności w uczeniu się czytania i pisania oparta na wyćwiczeniu zaburzonych funkcji, Terapia neuropsychologiczna według Dirka Bakkera), Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - zmiany systemowe.
Zawiera: METODOLOGICZNE PODSATWY BADAŃ WŁASNYCH: Problematyka badań, Hipoteza robocza, zmienne i wskaźniki, Metody, techniki i narzędzia badawcze, Charakterystyka zmiennej niezależnej - czynnika eksperymentalnego, Organizacja i przebieg badania eksperymentalnego oraz dobór badanych grup.
Zawiera: POZIOM FUNKCJI PODSTAWOWYCH - WYNIKI BADAŃ: Percepcja badanych uczniów, Percepcja słuchowa badanych uczniów, Motoryka mała badanych uczniów.
Zawiera: MNEMOTECHNIKI JAKO CZYNNIK EKSPERYMENTALNY WSPIERAJĄCY NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI CZYTANIA I PISANIA - WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH: Kierunkowe zaburzenia percepcji wzrokowej a trudności w nabywaniu przez dzieci umiejętności czytania - wyniki badań początkowych, Wpływ mnemotechnicznych środków i metod na nabywanie umiejętności czytania - wyniki badań eksperymentalnych, Mnemotechniki a nabywanie umiejętności pisania, Efektywność programu niwelowania trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania - analiza porównawcza uzyskanych wyników.
PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ I WNIOSKI. POSTULATY METODYCZNE DOTYCZĄCE PRACY Z UCZNIEM Z TRUDNOŚCIAMI W CZYTANIU I PISANIU.
Zawiera: 0.
Pojęciowe ujęcie czytania według H. Baczyńskiej, D. Czelakowskiej, A. Brzezińskiej. Fazy rozwoju czytania u dzieci. Mnemotechniki: Łańcuchowa metoda skojarzeń, Zakładki obrazkowe, Rymowanki liczbowe, Zakładki mieszkaniowe, zakładki alfabetyczne. Fizjologiczno-psychologiczne podstawy czytania. Semiotyczne aspekty czytania. Metody nauki czytania: metody syntetyczne (metoda alfabetyczna, metoda fonetyczna, metoda sylabowa), metody analityczne (metoda wyrazowa, metoda zdaniowa), Metody analityczno-syntetyczne (metoda analityczno-syntetyczna o charakterze wzrokowym, metoda analityczno-syntetyczna o charakterze fonetycznym, metoda analityczno-syntetyczną o charakterze funkcjonalnym), metoda globalna. Wybrane koncepcje nauki czytania: Koncepcja Mariana Falskiego, Koncepcja Jana Zborowskiego, Koncepcja Ewy i Feliksa Przyłubskich, Koncepcja Heleny Metery, Koncepcja Bronisława Rocławskiego, Koncepcja Jadwigi Cieszyńskiej, Koncepcja Glenna Domana. Rodzaje dysleksji według Bakkera. Skale gotowości do czytania i pisania. Symptomy ryzyka dysleksji przejawiane przez ucznia klasy I. Zachowania świadczące o obniżonej percepcji wzrokowej. Formy wsparcia ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Przedmiotem podjętych badań były występujące u uczniów klas I zaburzenia funkcji podstawowych - percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej oraz motoryki małej, warunkujących nabywanie umiejętności nauki czytania i pisania, a także efektywność opracowanego i wdrożonego programu niwelowania tychże trudności poprzez wykorzystanie mnemotechnicznych środków i metod. Do badania percepcji wzrokowej wykorzystano próbę odwzorowywania figur geometrycznych Haliny Spionek oraz wybrane zadania testu "Szkolna przygoda". Do badania zdolności analizy słuchowej wykorzystano test odtwarzania struktur rytmicznych Miry Stambak. Do badania motoryki zastosowano próbę kreskowania Miry Stambak oraz próbę odwzorowywania figur geometrycznych Haliny Spionek.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne, ISSN 1899-3370 ; T. 19)
Zawiera: S. 23-48 : Problemy funkcjonowania zawodowego nauczycieli w okresie zmiany społeczno-edukacyjnej w Polsce / Wanda Dróżka.
Zawiera: S. 49-63 : Zmiana roli nauczyciela przedszkola w kontekście założeń reformy systemu edukacji / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 65-75 : Nauczyciel - zawód, misja czy powołanie? / Agnieszka Kaczmarczyk, Marek Kątny.
Zawiera: S. 77-89 : Aktualizowanie kompetencji zawodowych nauczycieli w warunkach demokracji / Małgorzata Wasilewska.
Zawiera: S. 91-100 : Kształcenie i dokształcenie nauczycieli w założeniach polityki oświatowej Unii Europejskiej / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 101-110 : Pedagog społeczny w pracy z rodziną - formy pomocy i wsparcia / Bożena Matyjas.
Zawiera: S. 111-122 : Pedagog pracy - profesja przyszłości / Małgorzata Krawczyk-Blicharska.
Zawiera: S. 123-144 : Bogacenie warsztatu pedagoga o esej / Małgorzata Kaliszewska.
Zawiera: S. 147-159 : Więzi emocjonalne w grupie nauczycieli z niepublicznych szkół podstawowych / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 161-169 : Wartość autorytetu jako czynnik prawidłowego przebiegu edukacji szkolnej / Tomasz Łączek.
Zawiera: S. 171-185 : Początkujący nauczyciel we współczesnej szkole. Wartości, cele życiowe i zawodowe / Renata Miszczuk.
00 S. 187-196 : Problemy współczesnej edukacji (z doświadczeń nauczyciela kształcenia zintegowanego) / Małgorzata Molenda.
00 S. 197-211 : Wiedza nauczycieli na temat barier edukacyjnych występujących w środowisku wiejskim / Justyna Miko-Giedyk.
00 S. 213-224 : Jakość kształcenia nauczycieli w Polsce na tle wybranych krajów europejskich. Próba porównania / Ewa Kula, Marzena Pękowska.
00 S. 225-236 : Nauczyciel wobec fenomenu gier komputerowych / Katarzyna Krzystanek.
00 S. 237-248 : Kompetencje nauczycieli języków obcych w Polsce i Europie / Agnieszka Szplit.
00 S. 249-261 : Realizowanie zadań dotyczących kształcenia i opieki nad uczniami zdolnymi przez nauczycieli i pedagogów / Teresa Giza, Jolanta Massalska.
00 S.265-271 : Pedagog szkolny w procesie wspomagania edukacji, socjalizacji i wychowania dziecka / Paulina Forma.
00 S. 273-283 : Rola i zadania szkolnego doradcy zawodowego / Małgorzata Wolska-Długosz.
00 S. 285-298 : Nauczyciel wychowawca - organizator czasu wolnego we współczesnej szkole / Patrycja Hanyga-Janczak.
00 S. 299-308 : Rola i zadania pedagoga w placówce wsparcia dziennego / Anna Róg.
00 S. 309-317 : Pedagog czy rodzic? O matkach zastępczych w Wioskach DZiecięcych SOS / Anna Róg.
00 S. 319-329 : Zadania pedagoga w zakresie pomocy rodzinie ubogiej / Paulina Forma, Małgorzta Wolska-Długosz.
Zawiera recencje następujacych książek: "Edukacja dla rozwoju" pod red. J. Szomburg, P. Zbieranek oraz "Education and the Social Order. Routledge Classics" B. Russel.
Przybliżenie problemów, z jakimi mają do czynienia nauczyciele w polskiej szkole po 1999 r. - wyniki badań. Znaczenie edukacji przedszkolnej dla rozwoju osobowości i prawidłowego funkcjonowania dziecka w społeczeństwie. Kompetencje nauczycieli wychowania przedszkolnego. Tworzenie nowych placówek wychowania przedszkolnego (od września 2009 r.). Konstruowanie narzędzi diagnostycznych służących określeniu poziomu i dynamiki rozwoju dzieci. Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego. Opracowywanie indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka. Zacieśnianie więzi przedszkola z rodzicami dzieci oraz ze środowiskiem lokalnym. Samokształcenie, samodoskonalenie. Nauczycielskie posłannictwo. Odpowiedzialność w zawodzie nauczyciela. Autorytet nauczyciela. Edukacja i nauczyciel w fazie transformacji. Obszary kompetencji współczesnego nauczyciela (kompetencje diagnostyczne, merytoryczne, psychologiczno-pedagogiczne, dydaktyczno-metodyczne, komunikacyjne, medialne i techniczne, kompetencje związane z kontrolą i oceną osiągnięć uczniów, dotyczące projektowania i oceny programów, podręczników, kompetencje autoedukacyjne). Kompetencje związane z edukacją dla przedsiębiorczości. Kompetencje a sytuacje trudne w zawodzie nauczyciela. Pedagog pracy działalność zawodowa. Pedagog pracy w edukacyjnym świecie "dziś" i "jutra". Specyfika i pożądane cechy studenckich esejów. Typy esejów. Podział esejów ze względu na ich zastosowanie. Język eseju i jego poprawność. Cechy stylu eseistycznego. Funkcje esejów. Funkcje eseju w dydaktyce akademickiej. Funkcje kształcące eseju. Funkcja wychowawcza eseju. Esej jako bezgatunkowa, uniwersalna forma pisarska. Esej jako narzędzie ucisku/opreski wobec studentów - funkcja "represyjna". Esej jako przedmiot oraz narzędzie oceny - funkcja diagnostyczno-ewaluacyjna. Istota, etapy i znaczenie oceniania kryterialnego. Więzi emocjonalne w grupie nauczycieli z niepublicznych szkół podstawowych - problematyka i metoda badań własnych. Empatia nauczyciela a jego relacje z uczniem. Wychowanie do wartości a rzeczywistość szkolna. Początkujący nauczyciel we współczesnej szkole - problematyka, metoda, organizacja i analiza badań. Wiedza nauczycieli na temat barier edukacyjnych występujących w środowisku wiejskim - problematyka i organizacja badań. Fenomen gier komputerowych. Pozytywne i negatywne aspekty gier komputerowych. Rola nauczyciela w edukacji medialnej. Zakres oraz struktura pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów zdolnych w szkole - na podstawie danych ilościowych. Wspieranie uczniów zdolnych - na przykładzie działań MZPPP w Kielcach. Prawne podstawy pracy pedagoga szkolnego. Poradnictwo w sektorze edukacji. Doradca w procesie poradnictwa - poradnictwo indywidualne a grupowe. Sposoby zagospodarowania czasu wolnego. Szkolny program profilaktyki. Czas wolny w planie pracy wychowawcy. Rola pedagoga w realizacji funkcji placówek wsparcia dziennego. Cechy dobrego wychowawcy-pedagoga. Matki zastępcze w Wioskach Dziecięcych SOS - charakterystyka zawodu. Rola matek w realizacji funkcji rodziny wioskowej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Kołłątaj, Hugo (1750-1812) Kadłubek, Wincenty (bł; 1150-1223) Francuz, Jan (bł; 1894-1942) Zespół Państwowych Szkół Plastycznych im. Józefa Szermentowskiego (Kielce) Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego (Sandomierz) Stowarzyszenie Polskich Artystów "Pro arte" Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Końskie) Gminny Zespół Szkół (Łagów) Dziecko zdolne Myślenie twórcze Muzyka Nauczyciele nauczyciele języka angielskiego Język angielski Język angielski nauczanie metody Metoda biograficzna Uczeń zdolny psychoruchowo Uczeń zdolny Studium przypadku (metoda) Zdolności Inteligencje wielorakie Nauczyciele matematyki Sport a uczeń zdolny Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Integracja grupy Komunikacja w grupie Trening twórczego myślenia Zajęcia relaksacyjne Poczucie własnej wartości Trening umiejętności poznawczych Regionalizm Edukacja regionalna świetlice szkolne Książka Język Inteligencja Symbole narodowe Zabawy ruchowe Agresja Zabawy integracyjne zabawy relaksacyjne Eksperyment Zabawy muzyczne Zwierzęta Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Kompetencje Szkolnictwo ponadgimnazjalne Reklama Dziennikarstwo Dziecko w wieku przedszkolnym Skala inteligencji wielorakich Wychowanie przedszkolne Motywacja uczenia się Motywacja uczenia się a zdolności Uczniowie gimnazjów Uczniowie szkół podstawowych Zdolności lingwistyczne Osiągnięcia szkolne Biblioteka szkolna Zajęcia pozaszkolne Zajęcia pozalekcyjne Końskie (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg) Sandomierz (woj. świętokrzyskie) Tuczępy (woj. świętokrzyskie; okręg) Chęciny (woj. świętokrzyskie) Łagów (woj. świętokrzyskie) Polska
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 13-24 : Where there is a will, there is a way / Karolina Barszcz.
Zawiera: S. 25-31 : Byłem uczniem zdolnym - nauczam zdolnych / Mirosław Fijałkowski.
Zawiera: S. 35-42 : Czy Adaś kiedyś zagra w Realu Madryt? / Barbara Haręża.
Zawiera: S. 43-51 : Diagnoza ucznia uzdolnionego akademicko z problemami emocjonalnymi / Renata Jarząb.
Zawiera: S. 53-59 : Nadzieja Sandomierza / Małgorzata Piętowska.
Zawiera: S. 61-68 : Paulina i jej koncepcja przemyślanego ćwiczenia / Marzena Piwowarczyk.
Zawiera: S. 71-102 : Zajęcia warsztatowe "Trening Umiejętności Poznawczych i Społecznych" w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Końskich / Anna Dziduch, Anna Grodzka.
Zawiera: S. 103-118 : Niezwykłe może narodzić się ze zwykłego / Zofia Kańska.
Zawiera: S. 119-131 : Rozwijanie zdolności dzieci na zajęciach świetlicowych / Monika Wójcik.
Zawiera: S. 133-141 : Rozwijanie zdolności komunikacyjnych uczniów szkół ponadgimnazjalnych / Katarzyna Rogowicz-Plisak.
Zawiera: S. 145-154 : Rozpoznawanie zdolności dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Iwańska.
Zawiera: S. 155-166 : Zdolności kobiet i mężczyzn - na podstawie analizy treści podręczników szkolnych / Bożena Kaniewska.
Zawiera: S. 167-177 : Przedszkole jako miejsce rozwijania talentów dzieci / Monika Kopeć.
Zawiera: S. 181-192 : Inteligencja lingwistyczna i motywacja a osiągnięcia uczniów z języka angielskiego / Magdalena Pakuła.
Zawiera: S. 193-202 : Rozwijanie zdolności lingwistycznych uczniów szkoły podstawowej / Iwona Szachowicz.
Zawiera: S. 203-211 : Zakres wsparcia zdolności uczniów w szkole podstawowej w Łagowie / Ewa Mikulko.
Zawiera: S. 213-219 : Biblioteka szkolna jako miejsce wspierania talentów w szkole / Joanna Plucner.
Zawiera: S. 221-230 : Wspieranie zdolności uczniów na przykładzie pracy bibliotekarza szkolnego / Edyta Stefańska.
Zawiera: S. 233-244 : Formy pomocy uczniom zdolnym w środowisku lokalnym / Irena Gmyr.
Zawiera: S. 245-253 : Talent to nie wszystko. O roli Stowarzyszenia PRO ARTE w promowaniu uczniów wybitnie uzdolnionych / Bogusława Zając.
Zawiera scenariusze zajęć, które zostały przeprowadzone przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Końskich, program edukacji regionalnej "Jestem stąd" realizowany w Gimnazjum w Jarosławicach gm. Tuczępy oraz scenariusze zajęć świetlicowych: "Książka mój najlepszy przyjaciel", "Nasze symbole narodowe i nasza Ojczyzna", "Sport to zdrowie - zabawy ruchowe na sali gimnastyczej z wykorzystaniem przyrządów sportowych", "Jak sobie radzić ze złością? Zabawy integracyjno-relaksacyjne"; Szkoła bez agresji; kultura życia codziennego", "Zabawa w odkrywców. Poznaję świat przez eksperymentowanie", "W świecie zwierząt - zabawy i piosenki o tematyce zwierzęcej".
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Dom Dziecka (Przybysławice) Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Powiatu Krakowskiego Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 (Kielce) Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie Poradnia Wychowawczo-Zawodowa Powiau Krakowskiego Dziecko niepełnosprawne Rozwój integralny Psychologia humanistyczna Psychologia personalistyczna Psychologia pozytywna Dobrostan psychiczny Samoakceptacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Niepełnosprawni Niepełnosprawni fizycznie Niepełnosprawni umysłowo Głusi Niedowidzący Niedosłyszący Niewidomi Stereotypy Stygmatyzacja społeczna Specjalne potrzeby edukacyjne Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Specjalne potrzeby edukacyjne zob. też Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a rodzina System Rodzina Przemoc w rodzinie Alkoholizm a rodzina Dziecko Rodzina a dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Pedagodzy specjalni Dziecko z zaburzeniami Zabawa Dziecko w wieku wczesnoszkolnym Patologia społeczna Alkoholizm Uzależnienia Narkomania Sekty Agresja Pedofilia Kazirodztwo Pornografia Prostytucja Samouszkodzenia Domy dziecka Domy dziecka a Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych Rozwój umysłowy a rodzina Rozwój umysłowy Wychowankowie domów dziecka Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Poradnictwo zawodowe Dziecko niepełnosprawne intelektualnie Skala Dojrzałości Społcznej Edgara Dolla Metoda PAC Gunzburga Ja (psychol.) Młodzież Dysleksja i dysgrafia Rozwój psychomotoryczny Dziecko niedowidzące Niepełnosprawność sprzężona Niepełnosprawni ruchowo Nauczyciele Studenci pedagogiki specjalnej Uczniowie klas początkowych Tesr Ravena Uczniowie szkół podstawowych Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie gimnazjów Studenci Dziecko niepełnosprawne umysłowo Terapia pedagogiczna Uczniowie z dysleksją Uczniowie nauczania początkowego Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną Kompetencja komunikacyjna Niepełnosprawność głęboka Niepełnosprawność wieloraka Psychomotoryka Aktywność ruchowa Analiza transakcyjna Niepełnosprawność intelektualna Studium przypadku Kielce (woj. świętokrzyskie) Przybysławice (woj. lubelskie) Kraków (woj. małopolskie)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zawiera: S. 21-44 : Rozwój integralny dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z perspektywy teoretycznych założeń psychologii pozytywnej / Władysława Pilecka.
Zawiera: S. 45-72 : Wymiar osobowy relacji pomocowej w kontekście niepełnosprawności / Franciszek Wojciechowski, Sylwia Opozda-Suder.
Zawiera: S. 73-98 : Bon Ton jako filozofia wewnętrznego ładu i kultury postaw a przełamywanie stereotypów w relacjach z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 99-124 : Rodzina jako system naturalny w kontekście rozwoju integralnego dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Marian Zdzisław Stepulak.
Zawiera: S. 127-148 : Sens i satysfakcja w pracy z osobami niepełnosprawnymi / Marzena Dycht.
Zawiera: S. 149-172 : Naturalne potrzeby dzieci w kontekście rozwoju integralnego / Anna Bujnowska, Agnieszka Lasota.
Zawiera: S. 173-196 : Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju umysłowego dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Agata Jopkiewicz, Katarzyna Krzystanek.
Zawiera: S. 197-216 : Wybrane zagadnienia patologii rodziny, w kontekście oddziaływań na rozwój integralny dziecka / Andrzej Kobiałka.
Zawiera: S. 217-254 : Patologie nieletnich i ich oblicza / Antoni Kasprzycki.
Zawiera: S. 255-288 : Dom dziecka jako środowisko stymulujące rozwój wychowanków o szczególnych potrzebach edukacyjnych / Halina Bejger.
Zawiera: S. 289-318 : Zintegrowana opieka nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie działalności Specjalistycznej poradni psychologiczno-pedagogicznej powiatu krakowskiego / Patrycja Kozera-Mikuła.
Zawiera: S. 321-345 : Znaczenie wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w sferze emocjonalno-społecznej / Bożena Sidor-Piekarska.
Zawiera: S. 347-374 : Wspomaganie rozwoju stanów Ja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia przez zmierzone oddziaływania psychoedukacyjne / Anna Ozga.
Zawiera: S. 375-400 : Wspomaganie rozwoju integralnego dzieci z ryzykiem dysleksji - komunikat z badań / Jolanta Skowrońska.
Zawiera: S. 401-431 : Rozwój psychosomatyczny a osiągany poziom gotowości do nabywania kompetencji komunikacyjnej u dzieci z diagnozą głębokiej, wielorakiej niepełnosprawności / Elżbieta M. Minczakiewicz.
Zawiera: S. 433-461 : Usprawnienie widzenia dzieci słabo widzących - modele oceny i programy wspomagania rozwoju / Marzena Dycht.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej